TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 7 kwietnia 2008 |
|
|
|
64-bitowy Photoshop CS4 Autor: DYD | źródło: 4press / TG Daily | 12:10 |
(20) | Firma Adobe prowadząca już od jakiegoś czasu prace na Photoshopem CS4 ogłosiła, że po raz pierwszy pojawi się 64-bitowa wersja tego prawdopodobnie najpopularniejszego programu do edycji fotografii. Aplikacja będzie dostępna tylko dla posiadaczy Windows Vista. Adobe nie podało żadnej informacji, kiedy i czy w ogóle pojawi się 64-bitowa wersja na komputery Mac. Ich właścicielom pozostaje mieć nadzieję, że programiści poradzą sobie z niepełną kompatybilnością języka programowania Carbon z ich sprzętem.
Zdaniem Adobe, wydajność programu będzie o 10% większa niż w przypadku wersji 32-bitowej, a czas potrzebny do otwarcia pliku lub wykonania wymagającej funkcji będzie znacząco krótszy. Z drugiej strony wymagania Photoshopa CS4 64-bit będą niemałe. Do płynnego działania użytkownicy będą musieli przeznaczyć 4GB pamięci systemowej na sam program.
Na razie nie wiadomo, kiedy aplikacja znajdzie się w sprzedaży. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- oj podala (autor: RusH | data: 7/04/08 | godz.: 13:18)
cs5 bedzie 64bit na maka
>a czas potrzebny do otwarcia pliku lub wykonania wymagającej funkcji będzie znacząco krótszy
krotszy niz co? niz 32bitowej wersji pod ta sama Vista, bo nie pod XP ...
- I to wszystko dla ledwie 10% przyrostu? (autor: Remek | data: 7/04/08 | godz.: 14:20)
Wątpię, aby ktoś się decydował na dołożenie pamięci i brnięcie w Vistę dla 10%.
- Padaka z tymi 4GB (autor: Kosiarz | data: 7/04/08 | godz.: 14:23)
Zastanawia mnie na co ten program to bedzie uzywal skoro 1 zdjecie to kolo 30MB - bez kompresji. Caly program 500MB? Na co oni chca wykorzystac te 4GB bo mi jakos sie nie wydaje ze bierzace modyfikacje bylyby w stanie poleciec az tak z ramem...
- hmm (autor: Shamoth | data: 7/04/08 | godz.: 14:50)
moze bedze to poprostu wew. 32bity z adobowskim translatorem na 64 i dlatego takei zapotrzebowanie na ram ^^ a moze chodzi o to ze w koncu bedzie adobe robilo uzytek z ramu powyzej 4gb w zwiazku z rozszerzonym adresowaniem :)
ale i tak ogolnie wolal bym to odpalic na xp 64bit niz na viscie...
- no .......... (autor: pit808 | data: 7/04/08 | godz.: 15:17)
nastepny NIBY ARGUMNET na + VISTY.
Zastanawiam sie ile MS traci na LOBBINGu na rzecz VISTY ??? Przeciez lepiej by bylo wsadzic ta kapuche w naprawe tego badziewia.
NO PRZECIEZ BEZ VISTY ZYCIE JEST BEEEEEEEEEE, A ZEBY BYLO CACY TO MUSZA BYC 4GB. KPINA
A tu koles siedzi sobie na XP, z Adobe PH CS3 z 2GB i sie smieje z glupoty naiwniakow
Daje glowe ze zaraz bez 4GB to do kibla nie bedziemy mogli pojsc, oczywiscie kibel bedzie pod VISTA ;) .
- Carbon (autor: jordan_jrd | data: 7/04/08 | godz.: 15:36)
"... niepełną kompatybilnością języka programowania Carbon z ich sprzętem.."
Co ma piernik do wiatraka? Cos mi sie zdaje ze ten artykul to jakies bajki. Mowa o jakims przedtopotowym jezyku programowania, w ktorym nikt normalny, a na pewno juz zadna duza firma nie programuje.
- @Kosiarz (autor: TT666 | data: 7/04/08 | godz.: 16:04)
PS to nie tylko program do obróbki zdjęć z cyfraka przecież... Nie wiem czy pracowałeś kiedyś nad złożonym projektem reklamowym, layoutami bookletów cd albo stron internetowych. Czy masz jakieś doświadczenie w digital paintingu i orientujesz się na jakich formatach pracuje grafik. Pliki, które ja przygotowuję, w pamięci zajmują do 2GB... 150 warstw + maski, filtry, a do tego rozdzielczości rzędu 4000x3000px. To zżera niemożliwe ilości pamięci i nie ma kompa, którego byś nie zapchał PS'em.
4 GB - jak najbardziej racjonalne rozwiązanie! Ogranicza w ten sposób swap file, dysk nie mieli - wszystko sobie siedzi w pamięci... Poza tym 4GB pamięci to raptem niewiele ponad 500 zł ... W ogóle nie rozumiem o co to biadolenie, skoro program będzie kosztował pewnie z 3000 zł. Jeszcze raz powtarzam - PS to nie zabawka, a w pełni profesjonalne narzędzie do tworzenia grafiki i jako takie może mieć wymagania nie tylko dla pana co chce sobie parę zdjęć na sepię przerobić ...
Jest jeszcze inna sprawa. Owe "płynne działanie" może właśnie oznaczać, że to 4GB traktują jako zamiennik dla swap files, a spokojnie będziesz nad zdjęciami do 30mb mógł pracować nawet na 1GB...
Pozdro
- 500mb... (autor: TT666 | data: 7/04/08 | godz.: 16:07)
A to, że program zajmuje 500MB, to o niczym nie świadczy - popatrz jakie ilości ramu zabiera 3dsmax.
- Ahhh ... i jeszcze jedno - żeby nie było (autor: TT666 | data: 7/04/08 | godz.: 16:10)
to 10% wydajności to mało - wydawałoby się, że architektura 64bit da większego kopa... przynajmniej dla mnie laika.
- fakt 4Gb (autor: AZet | data: 7/04/08 | godz.: 16:25)
to jest na dzis spory problem,trzeba brac kredyt z banku.
Co do grafikow : dasz im 4, dasz im 6..8Gb nigdy radochy nie okaza tylko za kazdym razem pieprza "przyda sie wiecej", zawsze im malo.
Dla zgrywy, bo 2Gb starczy o tym kazdy wie no nie? ;))
- Nawet jakby to (autor: kubolx | data: 7/04/08 | godz.: 16:36)
o 10% przyspieszyło program to jest warto, no sory ale to tylko intel wam wmawia, że niby co macie milion razy szybsze procki niż te z przed 4 lat. Zgadzam się z panem TT666 grafika potrafi zeżreć tyle i więcej nawet(kosiarzu zeskanuj banknot z 600dpi 24 bit kolor i zapisz jako tiff'a, ciekawe ile ci wyjdzie). Procki 64bit są już trochę na rynku i najwyższy czas robić do nich oprogramowanie, co innego że ta vista to faktycznie porażka i nie mogę się nadziwić jak taki potentat może se na to pozwolić. Chyba, że ktoś tam siedzi i się śmieje z tego że jakiego g by nie puścił to i tak to kupią :/
- @TT666 (autor: Wujek Bogdan | data: 7/04/08 | godz.: 17:51)
4gb pamieci - 500zł?
chyba kilka lat temu. teraz to niewiele ponad 200zet ;)
- .... (autor: gindek | data: 7/04/08 | godz.: 18:01)
4gb hahah ale osly , kur.... Crysis mniej potrzebuje
- TT666 (autor: Kosiarz | data: 7/04/08 | godz.: 18:41)
Fakt w sumie nad takimi projektami jeszcze nie pracowalem, wzialem pod uwage wlasne zapotrzebowanie. Tylko powiedz mi (tak z ciekawosci) na cholere Ci az 150 warstw?!? No chyba ze bedziemy je liczyc przy np. broszurce w sposob: Nazwa produktu, zdjecie, opis,efekt, filtr, maska i takich produktow bedzie kilkanascie albo kilkadziesiat.
- Kosiarz (autor: Remedy | data: 7/04/08 | godz.: 21:30)
Widzę kolego, że słabo się orientujesz w kwestii grafiki - w końcu nie każdy musi być grafikiem. Po pierwsze nie trzeba mieć 150 warst, żeby Photoshop potrzebował gigantycznych ilości pamięci. Polecam taki mały test. Odpal Photoshopa (jeśli masz taką możliwość) i stwórz nowy plik o wymiarach dajmy na to 4000x3000 (przy malowaniu większych scen dobrze jest zacząć taką rozdzielczością lub większą, uwierz mi ;)), a następnie zmień precyzję kolorów na kanał z 8 bitów na 16 bitów lub na 24/32 (ta ostatnia opcja dostępna jest chyba od wersji CS3, której nie mam stąd mój brak pewności). Potem spójrz jakiego rozmiaru zapotrzebowanie na pamięć generuje generuje taki tylko JEDNOWARSTWOWY plik. Potem dodaj kilka nowych warst, użyj jakiegoś wymagającego filtra i potem pogadamy po co 4GB pamięco do Photoshopa.
Teraz sprawa druga. Po co tyle warstw? Podam przykład. Kiedy tworzę nową stronę to każdy jeden element jest u mnie osobną warstwą. Po co? Otóż po to, aby gdy klient wymyśli sobie, że nie pasuje mu guziczek w menu i chce inny, to w kilka chwil podmienię go innym nie ingerując w resztę projektu. Proste?
Warstwy są po to żeby mieć kontrolę nad projektem, żeby łatwo nim zarządzać, modyfikować go i przede wszystkim oszczędzić czas.
- za jakie grzechy (autor: pitero | data: 7/04/08 | godz.: 21:49)
ten zasłużony przecież serwis musi cierpieć takie wpisy? Moje drogie D.N. myślcie też troche.... czy dopiero planujecie to po 25 roku życia? tak jeszcze pro forma: kosiarz - bo taka jest specyfika tworzenia profesjonalnej grafiki - czasem potrzebne jest te 150 warstw.
- @kosiarz (autor: agnus | data: 7/04/08 | godz.: 22:42)
Nie znasz się a mądrzysz. Mam 4GB i dla CS2 i to za mało czasami. Jak będziesz pracował z bitmapami 6Kx6K i wieloma warstwami to pogadamy. Tyle w temacie.
- 150 warstw :D (autor: TT666 | data: 8/04/08 | godz.: 04:29)
Ja napiszę krótko o tych 150 warstwach... Korzystam z tylu ponieważ mam taki styl pracy. Cały czas eksperymentuję w projekcie a nie chcę stracić poprzednich etapów, po to by móc się cofnąć jeśli zajdzie potrzeba, albo zmienić zupełnie projekt włączając lub wyłączając konkretne warstwy.
Inni powiedzą - czemu nie korzystasz z historii jeśli chcesz cofnąć się do pewnego etapu ... Po prostu, przy tak dużych plikach historia zjada potężne ilości pamięci, a czas potrzebny do cofnięcia 20/30 operacji jest cholernie długi. Poza tym jest to nieporęczne.
Tak jeszcze a'propos digital paintingu i 4GB jako standard. Malując sobie za pomocą tabletu dużym pędzlem, ze skomplikowaną alfą i paroma niestandardowymi ustawieniami na powierzchni 4000/3000 na kompach o małej ilości RAM'u (1GB) widać slideshow straszny - nie da się malować.
Dla mnie 4GB RAM jako standard dla PS CS4 to naturalna naturalność...
BTW jeszcze ... To samo dzieje się w przypadku programów do tworzenia muzyki i obsługiwania dużych bibliotek sampli - 4GB jest to w tej chwili standard i praktycznie wszyscy narzekają, że poczciwy XP 32bit nie pociągnie więcej :(
- TT666 (autor: Remedy | data: 8/04/08 | godz.: 12:10)
Jednak na Maku Photoshop zadowala się mniejszą ilością pamięci przy zachowaniu płynności. ;)
Mimo to im więcej tej pamięci tym lepiej.
- taaa jasne (autor: Dzban | data: 8/04/08 | godz.: 12:26)
Niektórzy operują na dużo większych plikach typu 300-500MB. 4Gb będzie mógł wykorzystać photoshop 64 bitowy ale wcale do uruchomienia nie będzie to potrzebne. Moim zdaniem to dobry ruch ze strony Adobe ja używam visty 64 bitowej i podoba mi się. Jak ktoś kupi więcej niż 4Gb ramu to same zalety są.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|