TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 30 listopada 2007 |
|
|
|
HDR w panelach LCD? Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 21:31 |
(14) | Dolby Laboratories wraz z firmą SIM2 Multimedia pracuje nad technologią High Dynamic Range (HDR) dla wyświetlaczy ciekłokrystalicznych. Zdaniem Dolby wprowadzenie paneli LCD z podświetlaniem LED, które cechują się wysokim kontrastem, jest doskonałą okazją aby urządzenia te wyposażyć również w rozwiązanie pozwalające im poprawne oddać szeroki zakres intensywności oświetlenia, mogący jednocześnie występować w danej scenie - począwszy od głębokich cieni na tarczy słonecznej kończąc. Efekt działania HDR jest podobny do działania ludzkiego oka.
Kiedy spoglądamy w ciemne miejsce powiększone źrenice powodują wzrost jego jasności, natomiast jasne światło odbierane jest jako ciemniejsze niż to ma miejsce w rzeczywistości. Z tego powodu oglądając zachód słońca widzimy również pierwszy plan, natomiast kiedy wykonamy zdjęcie tej samej sceny aparatem fotograficznym, pierwszy plan jest praktycznie niewidoczny, a słońce zbyt jaskrawe. Dolby chce, by panele LCD posiadały rozwiązanie przynoszące podobne efekty, co ludzka percepcja obrazu. Dzięki temu wyświetlacze mogłyby znacznie naturalniej oddawać rozpiętość tonalną wyświetlanego obrazu. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- .:. (autor: Shneider | data: 30/11/07 | godz.: 22:14)
lol. normalnie patrzac na ten obrazek odnosze wrazenie ze moj LCD ma wbudowana fukcje HDR.
az dech zapiera, te kolory, ten kontrast.
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
LoooL.
A na powaznie, Zbyszek oko o tylko oko. To co faktycznie widzimy to intepretacja wykonana przez mozg, to on zapamietuje sceny i wybiera z nich sceny o srednim natezeniu swiatla (po odpowiendim dostrojeniu zrenicy).
A dolby niech sobie koloruje obraz :-)
- Zgadza się (autor: Zbyszek.J | data: 30/11/07 | godz.: 22:43)
jednak nie na celu było by rozpisywanie się o szczegółach percepcji - news byłby długi jak lincoln, a nie jest przecież pracą medyczną.
heh zdjęcie :D ono jest mojego autorstwa :P
- Może niedługo zaczną dawać takie lampy (autor: Grave | data: 30/11/07 | godz.: 22:44)
podświetlające matryce, które będą oślepiać użytkownika - super realistyczny HDR zapewniony:P :D
A bardziej serio - HDR w założeniu ma wydobywać jak nawięcej detali obrazu przez połączenie różnego oświetlenia dla różnych miejsc (w fotografii np łączy się zdjęcie prześwietlone z niedoświetlonym). Nie ma to NIC wspólnego ze źrenicą oka!!
Autorzy gier niestety poszli w drugą stronę i rozbielają obraz maksymalnie żeby symulować "oślepienie". Efekty są tragiczne frame rate spada na łeb, a obraz nie tylko nie jest bardziej realistyczny ale KOMPLETNIE NIEREALISTYCZNY.
To nie jest realizm jak wszystko się świeci jak psu jaja, a białożółta poświata prześwietla cały ekran tak że praktycznie nic nie widać. A właśnie tak kretyńsko jest realizowany HDR w grach!!
Możeby ktoś popatrzył na demko z pługiem z 3D Mark 06 - TAM jest HDR użyty POPRAWNIE. Niestety, jak dotąd w żadnej grze takiej implementacji HDR nie ma.
- Ze źrenicą oka jasne że nie ma. (autor: Zbyszek.J | data: 30/11/07 | godz.: 22:48)
Ale czytaj ze zrozumieniem - przecież pisze, że efekty dawane przez HDR mają być takie same jak efekty zmiany źrenicy oka i wpływ tej zmiany na obraz
- .:. (autor: Shneider | data: 30/11/07 | godz.: 22:55)
Zbyszek, zdjecie fajne ale nie przedstawia HDR.
Gdyby bylo w HDR to trawa byla by zielona. Ale fotka fajna :-)
Grave, to tak jak by mowic ze HDR nie ma nic wspolnego z przeslona.
Aby zrobic zdjecie o szerszej rozpietosci tonalnej potrzeba minimum 2ch zdjec o roznej ekspozycji.
- Wiem (autor: Zbyszek.J | data: 30/11/07 | godz.: 23:02)
jednak pasuje do tematu ;P
Efekt HDR da się zrobić na fotce - trochę czasu i wiedzy...
- a w HL2 (epizody 1, 2) HDR jest niezły (autor: Robak | data: 1/12/07 | godz.: 01:12)
właśnie przez to, że nie świeci się jak psu jajca i jest używany z rozwagą.
- nie podoba mi sie to (autor: power | data: 1/12/07 | godz.: 09:15)
zbyt intensywny hdr nie pasuje mi, odruchowo mruzy sie oczy od oslepiajacego blasku zeby cos zobaczyc, a to meczy tylko wzrok. wedlug mnie hdr w grach jest przegiety.
- @Grave (autor: m_i_n | data: 1/12/07 | godz.: 13:18)
Chyba sobie zartujesz... widziales HDR w FarCry? gra juz stara a z HDR wyglada duzo bardziej realistycznie niz bez. Tylko oczywiscie nie mozna dac za duzej wartosci bo fakt, wszystko sie swiecic bedzie. O Crysis nawet nie wspomne, tam to juz wogole obled.
- w UT3 (autor: RusH | data: 1/12/07 | godz.: 16:43)
wyglada jak kupa, tak samo w gears of war
- generelnie (autor: Dabrow | data: 1/12/07 | godz.: 23:03)
pierdolenie - bo oko patrząc na taki zachód całościowo też daje się oszukać kontrastom - i widzi podobnie jak aparat. Kwestia jest taka że "przekadrowując" w ciemną partię od razu się dostosowuje do mniejszego natężenia światła....
A HDR to nie "efekt" HDR - bo wtedy to jest kupa o smaku lodów truskawkowych. Albo HDR się robi albo nie - a nie udaje... A poza tym - HDR to wiecie - da się mieć dobrą rozpiętość bez HDRa - tylko trzeba myśleć i umieć.
I jeszcze jedno - mistrzowskie HDRy - oglądnijcie sobie tu: www.lonelywolf.pl - ich magia w tym że nie wyglądają jak HDR pospolicie stosowany.
A co do monitora - jak zrobią takie to będę omijał szerokim łukiem - cudaka co pokazuje co innego niż mi drukarka wypluje (-;
- wg. mnie (autor: ditomek | data: 3/12/07 | godz.: 08:16)
zdjęcie jest bez hdr
- hmmm (autor: Shamoth | data: 3/12/07 | godz.: 12:52)
w wiekszosci grach HDR to tylko bloom i nie wiedziec czemu nazywaja to HDRem... dlatego zazwyczaj wylaczam bo juz lepszy efekt jest jak sie z palca podkreci kontrast i jasnosc ;] no chyba ze gierka faktycznie ma HDR wtedy to juz inna bajka ;]
- ditomek (autor: Dabrow | data: 3/12/07 | godz.: 12:53)
a kto pisze że jest z? Zrozumienie kuleje? (-;
Zbynio się chciał pochwalić ale nie bardzo ma czym (-;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|