TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 22 listopada 2007 |
|
|
|
R700: pierwsze fakty Autor: Zbyszek | źródło: VR-Zone | 18:34 |
(16) | Znane są już pierwsze informacje techniczne na temat chipu R700, będącego podstawą przyszłych wieloprocesorowych kart graficznych ATI. R700 będzie produkowany w procesie technologicznym 45 nanometrów. Pojedynczy chip ma mieć powierzchnię 72 mm2 i składać się będzie z około 300 milionów tranzystorów. Karty wykorzystujące jeden układ należeć będą do segmentu low-end, dwa R700 na jednym PCB posłużą do zbudowana kart segmentu mainstream, natomiast trzy chipy znajdą się w kartach kategorii performance. Karty z najwyższej półki będą wyposażone w cztery chipy. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- amd.ati sponsoruje (autor: lol555 | data: 22/11/07 | godz.: 18:56)
board'a : D
- Ale to już było (autor: butcher_x | data: 22/11/07 | godz.: 19:25)
3dfx tez tak tak chcialo zrobic z VSA100 ale mu nie wyszlo (vodoo 4000 - 1 uklad, V5000 2 uklady i monstrualny V6000 4 uklady). A nie lepiej upychac te uklady na jednym kawalku krzemu ????
- Ile Wat? (autor: Mikimaus | data: 22/11/07 | godz.: 19:32)
Ile to będzie żarło watów 4-rdzenie na jednym PCB?
- Słuchajcie... (autor: agnus | data: 22/11/07 | godz.: 19:41)
To może być ciekawe :) Na razie wszyscy się z tego śmieją ale Amdati jeszcze nas zaskoczy :P hehehe. Ciekawe, może mają receptę na 4 chipy na jednym, sensownej długości pcb nie zjadające 600W na dzień dobry?
- A nie lepiej upychac te uklady na jednym kawalku krzemu (autor: RusH | data: 22/11/07 | godz.: 19:43)
nie lepiej bo im wiecej tranzystorow na jednym kawalku tym wieksze odpady z linii
- butcher_x (autor: ArturNOW | data: 22/11/07 | godz.: 19:55)
No było, ale mówisz a nie wiesz co było problemem. AGP nie było stworzone do wykorzystywania więcej niż jednego układu i tu był problem, żeby to zamastkować. Teraz co pokazało SLI itp to dobry pomysł. Wszak GPU to układ wielordzeniowy. Problem jest na poziomie współpracy z pamięcią...
- Mikimaus (autor: Grave | data: 22/11/07 | godz.: 19:56)
Uwzględniając liczbę transystorów i nowszy proces [45nm] to, o ile taktowanie pozostanie na poziomie HD 3850, powinni zmieścić się w granicy 350W ;)
butcher_X ---->
Pomyśl jaki mieliby odpad wadliwychy układów przy chipach złożonych z 300mln transystorów, a jaki przy analogicznych tyle, że z 1,2mld transystorów.....
Zresztą przerabiamy to już teraz przy okazji procesorów. Komu wychodzi taniej - Intelowi robić 4 rdzenie z 2 dwurdzeniowych czy AMD - monolityczny układ czterordzeniowy.
A Voodoo 6 pewnie ujrzałby światło dzienne gdyby nie tragiczna sytuacja 3dfx-a. Przysnęli sobie solidnie uśpieni sukcesem Voodoo 1 i Voodoo 2, przy Voodoo 3 już byli do tyłu, a Voodoo 5 nie miał czego szukać na rynku.
Szkoda, bo bardzo tą firmę lubiłem. Niestety pogrzebali się na własne życzenie.
- nie lepiej bo im wiecej tranzystorow na jednym kawalku tym wieksze odpady z lini (autor: Zbyszek.J | data: 22/11/07 | godz.: 20:00)
ponadto
większy chip - większe koszty projektowania ( rosną mniej więcej kwadratowo do ilości tranzystorów )
większy chip - karty mainstrem i low-end muszą mieć oddzielne okrojone układy, które trzeba będzie także zaprojektować.
lepiej zrobić jeden mały układ, i w razie potrzeby dać ich kilka na PCB, niz projektowa 3-4 oddzielne układy jak RV610 , RV630 i R600. Koszty projektowania i produkcji są dużo niższe.
Umożliw to również szybkie zaprojektowanie R800
- r800 (autor: mop231 | data: 22/11/07 | godz.: 20:38)
8 gpu? :E
- Nie pierwsze fakty ale kolejne (autor: morgi | data: 22/11/07 | godz.: 21:22)
żałosne plotki, pewnie do premiery jeszcze z rok, a wyjdzie jak zawsze coś przeciętnego. Przypomina do zbliżanie się do homogenicznych rdzeni w CPU, wydajność rośnie, ale tylko wielowątkowo :/.
- no to (autor: konio | data: 22/11/07 | godz.: 21:58)
nie jest tak do końca , im więcej GPU na pcb tym ma wiele warstw i to jest na chwilę obecną największy koszt ... wcale nie będzie taniej wsadzić 4 zamiast jednego.Po drugie jak to prawda to powodem takiego rozwiązania nie są oszczędności tylko cienka wydajność pojedyńczej jednostki , a łączenie 4 zawsze da duże spadki wydajności i nie będzie to 4x1 tylko 4x075 maxymalnie jak nie będzie problemów z kontrolą pamięci.jednym słowem taka karta to nic dobrego i tyle.Będzie droższe pcb do tego 4 GPU i cena bedzie .... .
- Koszty (autor: Zbyszek.J | data: 22/11/07 | godz.: 22:11)
zaprojektowania PCB są niewspółmiernie niższe od kosztów zaprojektowania scalaka. koszty wytwarzania także
a gdybyś nie wiedział, to scalaki także mają swoje warstwy połączeń, tak jak i płytki PCB. i wcale nie mają ich mało ( 11 w AMD K10, 9 w Athlonach X2, 8 w Core 2 )
- "wydajność rośnie, ale tylko wielowątkowo" (autor: Barton | data: 22/11/07 | godz.: 22:28)
No, jak znalazł do grania w cztery gry jednocześnie. ;)
- Skoro zrobili HT (autor: Blazakov | data: 22/11/07 | godz.: 22:46)
To może w końcu ktoś z szanownych producentów CPU czy GPU wpadnie na pomysł jak mądrze wykorzystać to w drugą stronę... Chociaż w grafice jest o tyle łatwiej, że każdy chip może się zajmować np inną częścią ekranu, a w PC proces to proces...
- Co do PCB i pamieci (autor: Markizy | data: 23/11/07 | godz.: 07:11)
to będzie to zależeć w jaki sposób będą sie te układy komunikować, W sumie AMD ma już na to sposób opracowany HT link. A co do wydajności układów pamięci to AMD też ma na to sposób i jest to kontroler krzyżowy.
Tak wiec żeby to wszystko dobrze zadziałało to jest kwestia zastosowania.
I takie projektowanie układów GPU ma sens :) bo powstaje jeden rdzeń dla wszystkich rodzajów rynku, jak i ułatwia znacznie chłodzenie karty i powinno zmniejszyć też zużycie energii, bo mniejsza temperatura układu to mniejszy pobór energii.
I o wiele łatwiej jest zaprojektować GPU z 4 rdzeniami niż układ GPU, bo GPU trzeba projektować od podstaw, a w CPU to kwestia połączenia 4 rdzeni na jednym krzemie w całość.
- @blazakow (autor: Mieciu76 | data: 25/11/07 | godz.: 23:03)
wydaje mi się, że to nie jest takie proste. Bo problemem jest coś podzielić ale jeszcze większym jest to poskładać w jedną spójną całość.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|