Twórcy programu RivaTuner, natrafili na ukrytą właściwość chipu RV670. Odkrycie dokonane zostało podczas przygotowywania najnowszej wersji aplikacji oznaczonej numerkiem 2.06, zapewniającej pełną kompatybilność z nowymi kartami marki ATI. Okazało się, że częstotliwość taktowania chipu oraz pamięci na kartach Radeon HD3800, dynamicznie zmienia się w czasie rzeczywistym podczas gry. W momencie, gdy przetwarzane są wymagające sceny, karty pracują na pełnych zegarach. Taktowania spadają nawet na moment, w chwili gdy renderowana scena nie wykorzystuje intensywnie zasobów karty graficznej.
Rozwiązanie to miałoby nazywać się Dynamic Power Management. Wpływ nowej technologii na wydajność kart nie jest znany.
K O M E N T A R Z E
robi się ciekawie... (autor: ziemowit | data: 8/11/07 | godz.: 11:05) ciekawe ile prądu zaoszczędzi? 0,55nm , mniej tranzystorów, Dynamic Power Management, DX 10.1, PCIe 2.0. Oby wydajność była jeszcze ok.
hmm tu chyba nie problem w oszczędzaniu (autor: ulan | data: 8/11/07 | godz.: 12:16) prądu, a raczej o zmniejszenie grzania sie chipu...
i to i to ;) (autor: pit808 | data: 8/11/07 | godz.: 14:04) bo jak mniej sie grzeje to dlatego ze miej pradu bierze - NIE?? ;) To rozwiazanie bedzie tez dobra alternatywa dla MOBILE spod znaku NV. Co do wydajnosci, to AMD wie ze nie moze odpuscic w GPU na krok. Wiec powinno byc OK ;)
doskonale (autor: Sherlock | data: 8/11/07 | godz.: 14:04) przeciez ta technologia funkcjonuje już od dawna w cpu, wiec dlaczego nie uzyc jej w gpu?
madre rozwiazanie (autor: MayheM | data: 8/11/07 | godz.: 14:16) caly komp powinien tak byc zrobiony, ze podczas malego obciazenia zdetaktowuje sie do minimum, a podczas ekstremalnego nawet sie nadtaktowuje.
Świetna technologia, ale... (autor: maniac | data: 8/11/07 | godz.: 16:54) ... z uwagi, że jest to ATI, boje się, że będzie z tym wiele problemów...
z uwagi, że jest to ATI, boje się, że będzie z tym wiele problemów (autor: RusH | data: 8/11/07 | godz.: 18:33) wydaje mi sie ze akurat ten kawalek zrobili dla nich ludzie z AMD
niebardzo to widzę... (autor: VANT | data: 9/11/07 | godz.: 09:53) Dynamiczne zmiany taktowania moga powodować różnie niechciane efekty uboczne jak np. przycinanie obrazy lub mniejsza stabilność.....
VANT (autor: RusH | data: 9/11/07 | godz.: 13:42) a przycina ci obraz czy wiesza sie komp z powernow?
RusH (autor: Poke | data: 9/11/07 | godz.: 14:46) Wydaje mi sie ze po wejsciu w tryb d3d CPU dziala zawsze na maksymalnych obrotach.
Poke (autor: RusH | data: 10/11/07 | godz.: 18:32) procesor nie wie ze odpaliles gre, procesor tylko widzi obciazenie swoich jednostek wykonawczych - duze obciazenie wysokie obroty max mhz
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.