Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 5 listopada 2007 
    

GPU-Z v0.1.0


Autor: DYD | źródło: MajorGeeks | 17:24
(9)
Ukazała się nowa wersja ciekawej aplikacji GPU-Z. Informuje ona w podobnym stylu jak czyni to inny program CPU-Z, o właściwościach układu graficznego. Oprócz podstawowych informacji takich jak nazwa układu czy ilość pamięci graficznej, podawane są informacje na temat technologii wykonania układu, wielkości rdzenia, częstotliwości taktowania, ilości jednostek ROP i Shaderów, czy też szerokości magistrali. W nowej poczyniono kilka zmian, info w rozwinięciu newsa. GPU-Z v0.1.0 można pobrać stąd.

Added preliminary support for Intel
Added Shader Model readout
Fixed ATI RV6xx clocks reading
Fixed report submission on Windows XP 64-bit
When submitting a bug report, a problem description is required.
Improved ATI BIOS reading code
Shortened BIOS string to fix window in some instances
Added end ellipses to certain display fields
Fixed crashes when using NVAPI
Fixed lost handles when using NVAPI
Fixed memory type detection for G84, G86, G92
Improved NVIDIA BIOS reading code
Subvendor BFG Tech now correctly named
Numerous adjustments to pipe/shader configurations on both ATI and NVIDIA

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. No, no, no (autor: Poke | data: 5/11/07 | godz.: 18:37)
    Zaczyna to jakos wygladac.

  2. Czasem lepiej, czasem gorzej... (autor: BarteS | data: 5/11/07 | godz.: 20:55)
    Akurat tak się składa, że najnowsza wersja tego programu 0.1.0 błędnie identyfikuje jeden z parametrów mojego Radeona 800GTO2@X850XT. Wcześniejsza wersja 0.0.3 pokazywała właściwie 16 jednostek PS na karcie, natomiast najnowsza pokazuje tylko 12PS (czyli błędnie). Bo choć pierwotnie 800GTO2 rzeczywiście posiadał 12PS, to po wgraniu odpowiedniego mod-biosu posiada już ich 16. Karta bazuje na pełnym układzie R480, więc jednostki PS zostały po prostu zblokowane biosem.
    Może kolejne wersje się poprawią i z powrotem pokażą właściwą liczbę PS.


  3. 800GTO2@X850XT (autor: RusH | data: 5/11/07 | godz.: 21:46)
    jak ci sie sprawuje ta karta? da sie jeszcze w cos grac? ostatnio widzialem kilka na gieldzie po ~150zl i sie zastanawialem czy nie wziac.

  4. hmm (autor: Kriomag | data: 5/11/07 | godz.: 22:14)
    u mnie na 7800 nadal źle pokazuje przepustowość pamięci, wychodzi na to, ze mam tyle co w 8800GTX ;)

  5. 800GTO2@X850XT (autor: BarteS | data: 6/11/07 | godz.: 14:22)
    @RusH, jeszcze da radę, ale widać jak słabnie w oczach:) Ogólnie do nie najnowszych gierek jest ok., czyli powiedzmy tych do 2006r włącznie. Ja gram w rodz. 1280x1024 (AMD 3200+@2500MHz, 2x512MB) i w zdecydowanej większości gierek pozwalało to uzyskać stałe, płynne 25-30 frames (włączając w to CoD2, NfS Carbon, TDU, czy F.E.A.R.), zwykle na wysokich, lub prawie najwyższych ustawieniach.
    Ogólnie przedstawia wydajność zbliżoną (a nawet może nieco wyższą) do 7600GT (referencyjnej), ale w przeciwieństwie do niej nie obsługuje już PS3.0, więc nie pogram sobie w takie gierki jak np. MoH Airborne, Bioshock, (nie wiadomo jak będzie z UT3, czy Gears of War - demo UT3 mi chodzi, ale być może pełna gra będzie już wymagała PS3.0 i bez ich obsługi nie odpalę gry), czy innych gdzie jednostki PS3 są niezbędne. Tak więc w nowych grach może już nie działać, bądź nie przedstawiać zadowalającej wydajności. Ale jako ciekawostkę dodam, że zainstalowałem sobie ostatnio demo Crysis i przy ustawieniach all na medium, gdy biegłem przez las fraps pokazywał mi 20-23 klatki. Oczywiście gdy wbiegłem do jakiejś "bazy wroga", a na ekranie było więcej ruchomych obiektów wydajność znacznie spadała, a o komfortowej grze nie było mowy. Tym niemniej znając wymagania tej gry i tak byłem zaskoczony, że tyle udało mi się wycisnąć z mojego sprzętu.
    Tak, więc RusH - decyzja należy do Ciebie.


  6. Bioshock na ps 2.0 (autor: RusH | data: 6/11/07 | godz.: 15:01)
    http://www.youtube.com/watch?v=WEqAAy2ez34

    to akurat wygoglalem w sobote po gieldzie jak sie zastanawialem nad karta. Engine UT3 nie wymaga PS 3.0, ale jak ktos sie uprze to moze napisac szadery tylko dla ps3.0 i wyswietlac przed gla logo "Nvidia- how its meant to be played" liczac kase od nvidii za ten "fiuczer". Pewnie po wyjsciu X38xx ATI zrobi ten sam numer z jakas gra i bedzie wymagane DX10.1 na zlosc nvidii :/

    jak ci chodzi demo UT3?


  7. Demo UT3 (autor: BarteS | data: 6/11/07 | godz.: 19:34)
    To zależy - na wspomnianej rozdziałce i ustawieniach medium w DM i TDM chodzi płynnie bez najmniejszych problemów, choć grafa nie jest jakaś rewelacyjna [ktoś na tej stronie w komentach pisał, że na kartach nVidii wygląda dużo lepiej:( ], natomiast w vCTF, jak kilka pojazdów pojawi się koło siebie, a szczególnie zacznie się zamieszanie (duży "ruch" na ekranie, wybuchy), potrafi zwolnić nawet do 9-10 klatek. Tak to wygląda.

  8. :((( (autor: RusH | data: 6/11/07 | godz.: 20:59)
    no to trzeba bedzie celowac wyzej, dzieki za info

  9. Mialem (autor: Poke | data: 7/11/07 | godz.: 15:13)
    X800GTO@16 na DDR3 - doskonala karta, wszystko plynnie w 1280. Wymienilem z jednego powodu - chialem pograc w nowego Tomb Raidera z AA, mam fiola na punkcie czesci pierwszej i ostatniej.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.