Jeden z niemieckich serwisów opublikował wywiad przeprowadzony z Toddem Hollensheadem z id software, z którego dowiadujemy się, że nowa gra Rage, korzystająca silnika idTech5, nie pojawi się w wersji dla systemu Linux. Przyczyna jest prosta — wersja dla PC ma podobno korzystać z Direct3D, a nie jak wcześniejsze produkcje Johna Carmacka, z OpenGL. Mimo to, z tego drugiego interfejsu korzystać będzie wersja dla komputerów Macintosh. Główny programista id nie jest podobno zbytnio zainteresowany Linuksem. Dodać należy, że Rage będzie tytułem napisanym w DirectX 9 i pracować pod systemem Windows XP. Przygotowywane są też wersje dla konsol Playstation 3 oraz Xbox 360 i gra na wszystkich platformach ma działać przy stałej prędkości 60 klatek na sekundę.
K O M E N T A R Z E
smutek... (autor: XTC | data: 20/09/07 | godz.: 10:14) jakby nie patrzeć była to droga do tego aby gry na ich engine'ach w miarę szybko otrzymywały porty linuxowe... Trza będzie w ogóle przestać grać na piecu.
smieszy mnie to troche (autor: pit808 | data: 20/09/07 | godz.: 10:20) bo jakies 3 lata temu pamietam jak ID SOFTware jezdzil po DX jak po lysej kobyle. Niech oni powiedza ile MS dal im za wyjscie z OPENGL i linuxa. To jest monopol nie zade IE i WMP w XP. LOBBING ze strony MS jest wszechobecny. Wynik = sterow na CD do nowego hardwaru nie zobaczysz pod LINKE, bo go niema. Z softem jest tak samo.
nic im nie musieli dawac (autor: komisarz | data: 20/09/07 | godz.: 10:46) wystarczy, ze chcieli stworzyc gre pod x360 i pc jednoczesnie i sciac koszty konwersji...
jakiś czas temu czytałem (autor: Soulburner | data: 20/09/07 | godz.: 10:51) jak to się Carmack wręcz rozpływał nad devkitami Microsoftu dla Xbox'a. Zdaje się, że w którymś z pradawnych .plan'ów, które id publikowało przed Doom'em 3, Carmack pisał o tym, że DirectX rozwija się w dobrym kierunku - jego wcześniejsza krytyka Direct3D odnosiła się do wczesnych inkarnacji tego API, w stylu DirectX 5.
Na pocieszenie użytkowników Linuksa dodam, że Valve software poszukuje programistów i w opisie stanowiska pracy jest napisane "konwersja gier windowsowych dla Linuksa".
a jednak (autor: ziemowit | data: 20/09/07 | godz.: 10:54) "z tego drugiego interfejsu korzystać będzie wersja dla komputerów Macintosh", czyli na Makach chodzi pod OpenGL.
możliwe więc, że przedwczesne jest (autor: Soulburner | data: 20/09/07 | godz.: 11:04) skreślanie wsparcia dla Linuksa przez idTech 5... nawet jeśli Carmack będzie się bronił "ręcami i nogami" przed napisaniem portu linuksowego, fanatycy tego systemu mogą w takim stopniu zaspamować mu skrzynkę pocztową, że będzie musiał ;)
spokojnie (autor: RusH | data: 20/09/07 | godz.: 11:33) jeszcze 2 tygodnie temu sam Carmack mowil ze sceny ze Tech 5 na PC = ogl a na X360 = DX. i mowiac PC mial na mysli winde maca i linuksa
Na /. twierdza ze CEO nie kocha za bardzo Carmacka i sra mu do ogrodu.
mhaaaa (autor: wyczek | data: 20/09/07 | godz.: 11:45) Niezła poezja z tym ogrodem:D
openGL (autor: sid67 | data: 20/09/07 | godz.: 16:49) z tego co wiem to przy tworzeniu dla PS3 też jest wykorzystywany OpenGL. A czy OS mac'owy nie jest "linuksopodobny" ?
"Przyczyna jest prosta — wersja dla PC ma podobno korzystać z Direct3D" to jest dziwne nieprosta przyczyna zwłaszcza że "drugiego interfejsu korzystać będzie wersja dla komputerów Macintosh".
Już zdementowane (autor: David | data: 20/09/07 | godz.: 23:55) Carmack już zdementował [po części] te doniesienia. Poczytajcie na linuxgames.com
niom (autor: RusH | data: 21/09/07 | godz.: 01:55) czyli CEO jak zwykle gadal z dupy, jak to CEO zarabiajacy mil za gadanie z dupy ...
RusH (autor: Dabrow | data: 21/09/07 | godz.: 17:50) ale szum jest więc i reklama za friko - CEO może i z dupy gada ale wie po co (-;
no nie wiem (autor: RusH | data: 22/09/07 | godz.: 17:30) CEO ktory kaze myslec klientom*1 firmy (czy oni cos zmienili za naszymi plecami) chyba nie jest za dobrym pomyslem
*1 klientami ID sa firmy produkujace gry, my uzytkownicy jestesmy produktem do ktorego ID sprzedaje dostep.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.