TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 28 maja 2007 |
|
|
|
Symulacja ludzkiej głowy Autor: DYD | 20:23 |
(15) | Nowe demo, z gatunku technologicznych, ukazało się dziś na stronie NVidii. Techdemo zwane Human Head symuluje w czasie rzeczywistym wygląd ludzkiej głowy, skupiając się przede wszystkim na pokazaniu fotorealistycznego wyglądu skóry głowy. Sama "głowa" jest nieruchoma, nie wykonuje żadnych gestów, zmienia się jedynie kąt widzenia oraz oświetlenie i cienie. Wykorzystano w tym celu technologię zaawansowanych shaderów i oświetlenia HDR. Human Head oblicza w każdej klatce 17 oddzielnych tekstur generując łącznie 40 milionów pikseli (każdy cieniowany i poddany szczegółowym shaderom), co daję łącznie 1.2 miliarda pikseli na sekundę. Demo teoretycznie ma pokazywać możliwości i pracować tylko na GeForce 8800 Ultra, ale działa także na 8600, jednak odpowiednio wolniej. Zapis video (WMV) można pobrać stąd (21.4 MB). |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- no łądnie ładnie (autor: Dabrow | data: 28/05/07 | godz.: 20:49)
jeszcze do niedawna rzecz do zrobienia tylko w sofcie do 3D, a tutaj już w grafie... Ciekawe jakby wyżyłowało to sprzęt w momencie zaanimowania mimiki i ruchów głowy...
- hehe (autor: sakooL | data: 28/05/07 | godz.: 21:20)
ciekawe, czemu on jest lysy ;)
- (-; (autor: Dabrow | data: 28/05/07 | godz.: 21:24)
bo już włosów nie udźwignie....
Oczywiście 8800 nie dźwignie (-;
- Hehehe (autor: DJopek | data: 28/05/07 | godz.: 21:31)
I znowu temat łysych, teraz wypada sprzedawać GeForce 8800 Ultra Łysek Limited Edition :-)
- ujdzie (autor: RusH | data: 28/05/07 | godz.: 21:49)
czyli renderuja kilka warstw skory jedna po drugiej przez co obraz wyglada naturalnie (skora przepuszcza swiatlo)
- Rush (autor: Dabrow | data: 28/05/07 | godz.: 22:09)
zapewne robią coś na wzór SSS w sofcie do 3d....
- Symulują SSS przez nałożenie kilku dodatkowych tekstur (autor: Rhobaak | data: 28/05/07 | godz.: 22:26)
Efekt daje to całkiem niezły, prawie jak z raytracingu.
- fajny tut znalazlem (autor: RusH | data: 28/05/07 | godz.: 23:08)
http://www.itchstudios.com/psg/art_tut.htm
swoja droga 17 warstw to imo przesada, zwlaszcza ze skora ma raptem trzy
- Pięknie (autor: NimnuL-Redakcja | data: 28/05/07 | godz.: 23:15)
podoba mi się.
- w czasach amigi demka mnie jarały (autor: Vetch | data: 28/05/07 | godz.: 23:48)
teraz nie jara mnie już nic. No i co z tego, że jest łeb. Czy po to kupuje się kartę za 2k pln, żeby sobie na jakiś durny łeb popatrzeć ? A ja głupi myślałem że grafę kupuje się do tych rewelacyjnych, niesamowitych gier o filmowej grafice, zapowiadanych od lekko roku. Ale dość tych marzeń.
- Ło jezu jaki brzydki. (autor: Mute | data: 29/05/07 | godz.: 03:06)
Nie mogli zrobić ładnego cycka? Albo chociaż kolana?
...stopy?
No nic, na miejscu włascicieli 8800 ultra czuł bym się zawiedziony. Fuj.
- e tam cycka (autor: Kriomag | data: 29/05/07 | godz.: 07:52)
całą kobitkę :D
- @Kriomag (autor: agnus | data: 29/05/07 | godz.: 08:11)
Do całej babki potrzeba by QuadSLI 8800...
- Ja lubię drobne kobietki (autor: Mute | data: 29/05/07 | godz.: 14:02)
powinny 2x8800 wystarczyc ;-)
- 17 tekstur:) (autor: Yaq | data: 29/05/07 | godz.: 23:20)
17 tekstur bierze sie z tad, ze oni nie symuluja glebokosci skory fizycznie, tylko robia to przyblizeniem:) Poprzez obliczanie mapy 'oswietlenia' potem blur i nakladamy na model, tak trzeba zrobic parenascie razy zeby zarazem byly 'lekkie' przeswitywania w miejscach gdzie nie widac odrazu sss i 'ostre' przeswitujace miejsca jak np. uszy w sloszneczny dzien. W sumie technika nie jest nowa, juz kawal czasu temu widzialem tutka z nv jak to napisac, kwestia tego ze przeblurowanie map i sama operacja na takich duzych rzeczach wymaga strasznych rzeczy od shaderow, bo trzeba zrobic mape, potem blurowac i blurowac, nalozyc i wszystko gdzies po drodze trzymac:)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|