Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 13 lutego 2007 
    

Holograficzne dyski w sprzedaży


Autor: Adam | źródło: The Register | 12:20
(18)
Firma InPhase Technologies wreszcie rozpoczęła sprzedaż zapowiadanych już od dłuższego czasu napędów i nośników korzystających z technologii holograficznej. Napęd odczytujący i zapisujący te nośniki z prędkością 20 MB/s nosi nazwę Tapestry HDS-300R - jego cena to 18 tysięcy dolarów. Jeden dysk o grubości zaledwie 1,5 mm, mogący pomieścić 300 GB danych, został wyceniony na 180 dolarów. Firma InPhase Technologies zamierza do 2010 roku zwiększyć pojemność nośnika do 1,6 TB, a w przyszłym roku przedstawić płyty umożliwiające wielokrotny zapis danych (odpowiednik płyt RW czyli Re-Writeable).

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. 5 lat... (autor: LucasDhala | data: 13/02/07 | godz.: 15:27)
    ...i znajdzie się u nas w domu :)

  2. Jak masz kase (autor: MiloX | data: 13/02/07 | godz.: 16:02)
    to już teraz możesz sobie kupić ^^

  3. super (autor: RusH | data: 13/02/07 | godz.: 17:29)
    przeskoczyli BL i hddvd x10 na starcie

  4. Offtop... (autor: Andrius | data: 13/02/07 | godz.: 19:40)
    Pamięta ktoś, jak się dokładnie nazywa urządzenie (HDD) Gigabyte oparty na pamięci ram? Pamiętam, że na łamach serwisu TPC był opisywany, w szczególności interesuje mnie wersja o pojemności 8GB. Pytanie do redakcji, czy trafiło to cudo do waszych rąk? Bardzo chętnie zobaczyłbym recenzje tego urządzenia w walce z Gothic 3. Rozmawiałem z kilkoma osobami, które grywają w to monstrum na naprawdę mocnych kompach a mimo wszystko łapali zaciny przy dłuższych porużach po ziemiach Myrtany. RAID też ponoć nie domaga. Jeśli mielibyście jakiekolwiek możliwości na taki test, pomyślcie o tym.

  5. to się (autor: sol4rlag | data: 13/02/07 | godz.: 20:42)
    nazywało iRAM, ale tam był zonk z pojemnością (max 4GB) + cena kości ram. Co do dysków holograficznych fajna sprawa, ale czemu ma to słóżyć?? HD-HD-TV ? Ja podejżewam, że holograficzne dyski skończą jak ZIP-Drive. Za wcześnie, za wolno, za dużo, za drogo.

  6. sol4rlag (autor: RusH | data: 13/02/07 | godz.: 21:16)
    20MB/s to za wolno? w dodatku RW
    to ideal do backupow


  7. sol4rlag (autor: Rafuncio | data: 13/02/07 | godz.: 22:36)
    Byl czas, ze wizjoner informatyki Bill Gates nie wyobrazal sobie by komputer mogl miec wiecej niz 1MB pamieci RAM. Dzisiaj byle jaki procesor ma wiecej pamieci podrecznej.
    Pamietam czas kiedy mialem amige z 250MB dyskiem twardym i pojawily sie CD-ROM o pojemnosci 650MB. O Nagrywarkach nikt wtedy nie marzyl. Pierwsze CD romy mialy predkosc odczytu ok 0.15MB/s. Skok z dyskietki 1.44MB na 650MB byl porazajacy 430x. Dzis takich skokow juz nie ma.
    Zaden z obecnych masowych nosnikow nie umozliwia backupu nowego pojemnego dysku twardego. No ale 1.6TB :) To bylo by to. A zastosowania same sie pojawia, tylko brak nam wyobrazni, tak jak kiedys Gatesowi ;)


  8. ::: (autor: sol4rlag | data: 14/02/07 | godz.: 00:17)
    Zgadzam się w 100%, że nawet nam się nie śni co można wepchnąć na 1,6 TBajtowy nośnik. Chciałbym zaznaczyć, że istnieją streamery, których pojemność jest wystarczająca na zbakapowanie dużego dysku twardego. Nie zrobiły one specjalnej kariery wśród userów domowych, tak jak zresztą ZIP, dlatego właśnie, że są zbyt "wyjechane w kosmos", tak właśnie jak dyski holograficzne. Zaznaczam jeszcze raz, że to tylko moje prywatne zdanie, które jak najbardziej chciałbym poddać dyskusji, ale nie wróże nic wielkiego dyskom holograficznym w dziedzinie zastosowań domowych.

  9. Gęstość zapisu ... (autor: HeadBreaker | data: 14/02/07 | godz.: 01:57)
    Mysle ze sie mylicie co do zastosowania dysków holograficznych, problemem staje się gęstość zapisu na dotychczasowych nośnikach, magnetyzm ma swoje ograniczenia, dlatego szukane są inne technologie (zapis prostopadły) tak wiec przychodzi era światła. Laser może mieć nawet średnice jednego fotona, a do tego jeszcze bardzo daleko. A co do wielkości to nic dziwnego ze za 5 lat będziemy mieli w komputerach 2 TB dyski. HDTV i inne standardy rozrywki wymuszają, i są głodne pamięci.

  10. u mnie w pracy (autor: lol555 | data: 14/02/07 | godz.: 04:17)
    niedlugo stanie biblioteka tasmowa z napedami zapisujacymi kasetki 700 GB. pozdro

  11. Wcale nie tak duzo. (autor: michal83 | data: 14/02/07 | godz.: 12:44)
    Wielkości jakie mogą zapewnić dyski holograficzne nie są wcale takie wielkie. Wszystko zalezy co mamy na nich zapisywać. Dzisiejszy 500 gb twardy dysk to bardzo duzo ( jest to jeden z największych dysków no może są jeszcze 750 gb) jednak jeśli weżmiemy pod uwage za zainstalujemy na nim nowego Windowsa, pare podstawowych programów i pare gier zostanie nam nie więcej ja 300 gb. Wieć duzo. Jeśli weżmiemy jednak pod uwage że tak jak dziś trzymamy na dysku Divx tak w przyszłości chcieli byśmy trzymać filmy Hdtv to te 300 gb jusz wygląda mizernie ot 15 filmów w full hdtv. A gdzie dodatkowe jakies dokumenty, myzyka mp3 itp. Koło sie zamyka. Tak jak kiedyś gdy na rynku były twarde dyski 2 gb nikt nie kopiował całej płyty Cd na twardy dysk bo nie było na to miesjca tak na dzisń dzisiejszy nikt nie skopiuje filmu Hdtv mimo że by mugł by jednak nie chce az takiej powierzchni na to przeznaczać. I tak jak teraz przeżucamy całe cd na twardy dysk bo 650 mb to teraz pestka tak żeby w przyszłości wrzycać film 20 gb na dysk i nie brać pod uwage ze zaduzo on zajmuje twarde dyski własnei powinny mieć po pare Tb i zapewne bedą miały a czy to bedą dyski holograficzne czy jakieś inne czas pokaże.Po Hdtv wejdzie pewnie Super HDTV i dysk z paroma TB też bedzie bardzo mały. I tak w koło ;-) nie ma na to granicy.

  12. @HandBreaker (autor: ligand17 | data: 14/02/07 | godz.: 14:07)
    LOL.... Powiedz, miszczu, jaką średnicę ma 1 foton?

  13. nieprecyzyjnie (autor: HeadBreaker | data: 14/02/07 | godz.: 18:30)
    Może się nie precyzyjnie wyraziłem. Ponieważ laser to wiązka wyemitowanych fotonów to wiązką moze być pojedynczy foton wyemitowany jeden za drugim. Nie jestem fizykiem i nie wiem jak to jeszcze wyjaśnić. Ale chodziło mi o to ze gęstość zapisu moze być o wiele większa przy wykorzystaniu światła niż magnetyzmu ponieważ ścieżki mogą być mniejsze.

  14. HeadBreaker (autor: RusH | data: 14/02/07 | godz.: 19:12)
    ano nie jestes fizykiem, problemem nie jest szerokosc wiazki, problemem jest dlugosc fali
    zapis holograficzny przeskakuje to, bo dodaje trzeci wymiar zapisujac 3d obrazy zamiast pojedynczych bitow
    stad wlasnie 20MB/s (w jednej jednostce czasu zapisywany jest pakiet danych w postaci "obrazka" holograficznego zamiast pojedynczych bitow)


  15. Hmm.. (autor: dgi | data: 14/02/07 | godz.: 21:38)
    Ja byl na razie ograniczyl sie do dlugosci fali swiatla, no ale mniejsza z tym. sam mam 500 GB (j. Si = ok. 465 GiB; dwa dyski 250 polaczone w raid) i od dawna nie mam miejsca :] Jutro format.

  16. errata (autor: dgi | data: 14/02/07 | godz.: 21:39)
    *bym (mialo byc), sorrki.

  17. dgi (autor: RusH | data: 15/02/07 | godz.: 05:11)
    a przepraszam jak ? produkcja niebieskich diod (niby w PL powstal pierwszy prototyp i dalismy dupy) kosztuje w 'pyte' kasy. ponizej 400nm schodza tylko lasery chemiczne i gazowe, nie wyobrazam sobie DVD z korkiem do dolewania paliwa :)

  18. @Rush (autor: ligand17 | data: 15/02/07 | godz.: 15:20)
    trochę nie masz racji, bo taki ekran CRT to przecież Cathode Ray Tube, czyli promieniowanie charakterystyczne katody - najczęściej w obszarze "twardych" promieni Roentgena. Tylko dla takiego promieniowania odpowiednimi obiektami do manipulacji są pojedyncze atomy, a nie warstwy na nośniku.
    W ogóle jak się przeczyta wykłąd Feynmana "There's plenty of room at the bottom" to widać, dokąd to wszystko zmierza i jaki będzie ostateczny wynik.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.