Ageia Technologies postanowiła zachęcić do zakupu swojego akceleratora fizyki z układem PhysX nowych nabywców - ma w tym pomóc między innymi nieoficjalne obniżenie cenie. Do tej pory akceleratory miały sugerowaną cenę na poziomie 299 dolarów - obecnie może ja nabyć w Stanach w cenie od 179 do 249 dolarów. Oprócz tego w zestawie otrzymujemy trzy pełne gry, korzystające z PhysX: są to City of Villains, Bet on Soldier: Blood of Sahara oraz Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter. Oprócz tego otrzymujemy także demo gry CellFactor: Revolution, noszące nazwę CellFactor: Combat Training.
K O M E N T A R Z E
weee (autor: RusH | data: 16/11/06 | godz.: 14:19) karta, przy ktorej GRAW chodzi wolniej, MUSZE TO MIEC !!!oneone1
Jak wygladaja gry? (autor: Kosiarz | data: 16/11/06 | godz.: 15:02) Gral juz ktos na tym? Nie chodzi mi o screeny czy demka tylko o odczucia kogos kto mial z tym stycznosc. Po prostu czy warto to kupic czy raczej dolozyc do 8800 w ktorym tez podobno zaimplementowano jakis akcelerator fizyki czy cus takiego... nie pamietam dokladnie.
Kosiarz, chyba RusH przedstawił właśnie (autor: zbiggy | data: 16/11/06 | godz.: 16:04) swoje odczucia w komentarzu nr #1.
@zbiggy (autor: Kosiarz | data: 16/11/06 | godz.: 16:49) dobra nie wyrazilem sie jasno, chodzi mi dokladnie o to czy ma to jakis wplyw na wyglad gry, czy upadki przedmiotow, cial, odlamkow sa bardziej realistyczne czy moze jest wiecej kawalkow jak przywalimy w cos z rakiety - tego typu rzeczy
czy ma to "niby" tylko odciazac reszte sprzetu.
wreszcie zrozumienili (autor: Franz | data: 16/11/06 | godz.: 17:23) ze trzeba cene obnizyc (tak naprawde to powinni wystartowac od 100 dolcy) przyzwyczaic klientow (tak jak to bylo z nvidia i riva 128) i pozniej kusic wersjami x345435346 fx se xtx, marketoidy do wymiany
@Kosiarz (autor: beef | data: 16/11/06 | godz.: 23:56) PhysX jest po prostu kiepską realizacją niezłego (w teorii) pomysłu. Jest za drogi i za wolny, karty graficzne TAKIE SAME OBLICZENIA potrafią realizować nawet szybciej na shaderach, co IMHO kompromituje całą ideę, a już na pewno wykonanie. Gry chodzą wolniej "bo tak" - tłumaczenia są takie, że jak odpalamy obsługę PhysX, to na ekranie jest więcej odłamków i grafika nie wyrabia itp. Dla mnie to bullshit. Bardziej prawdopodobne, że karta jest wolniejsza nawet od średniego CPU, który przecież z takimi np obliczeniami wektorowymi już od dawna bardzo dobrze radzi (SSE, 3dNow itd) i dobrze zoptymalizowany silnik fizyczny może bardzo dobrze na nim śmigać. Moim zdaniem twórcy PhysX dobrze wyczuli potrzebę rynku, ale nie do końca wyszło tak jak miało.
Kosiarz (autor: Coyote | data: 17/11/06 | godz.: 12:44) poszukaj na google. Gdzieś ostatnio czytałem test tego (nawet po polsku) i recenzja była bardzo niepochlebna.
to czy karty graficzne potrafia szybciej liczyc (autor: komisarz | data: 17/11/06 | godz.: 18:32) to kwestia dyskusyjna, bo testow nie ma. (oprocz kilku slupkow od ati, ktore sam moge namalowac).
komisarz (autor: beef | data: 17/11/06 | godz.: 22:34) poczekaj na wsparcie fizyki na shaderach w directX, to wyjdzie szydło z worka. Karty graficzne to obecnie najszybsze na świecie urządzenia do masowych obliczeń na wektorach w elektronice konsumenckiej i nikt do tego nie ma wątpliwości - rozwój ten trwa od pierwszego gForce, czyli już trochę. Równania fizyczne to obliczenia na wektorach - ruchu, prędkości, przyśpieszenia, elementy skończone, bryły sztywne - wszystko. Zresztą - jak mówię, wszystko wskazuje, że ten PhysX jest wolniejsyz nawet od CPU, a gdzie CPU do GPU w tym względzie...
to wszystko na SM3.0 jak widac nie tylko fizyka wybuchow jak to robi physX (czyli dorysowuje wiecej iskier jak cos wysadzasz) ale fizyka CALEJ gry na GPU w wykonaniu havoc
Teraz wystarczy sobie wyobrazic co moga zrobic majac 96 szaderow na raz, a nie 8 jak teraz :)
physx to kupa
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.