TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 8 listopada 2006 |
|
|
|
MSI przedstawia GF 8800 Autor: Adam | źródło: HardwareZone | 13:01 |
(10) | Dziś ma się odbyć oficjalna premiera nowych kart graficznych firmy nVidia bazujących na układzie o kodowej nazwie G80, który korzysta z architektury Unified Shaders i wspiera standard Shader Model 4.0. Firma MSI przedstawiła dwie karty z tym układem: NX8800GTX-T2D768E oraz NX8800GTS-T2D640E. Pierwsza z nich posiada GPU pracujące z prędkością 575 MHz i zawierające 128 uniwersalnych jednostek cieniowania oraz 768 MB pamięci GDDR3 z 384-bitową szyną, taktowanych zegarem 900 MHz DDR. Druga z kart korzysta z układu w wersji GTS, pracującego z prędkością 500 MHz i oferującego 96 uniwersalnych jednostek cieniowania, oraz 640 MB pamięci GDDR3 z 320-bitową szyną, taktowanych zegarem 800 MHz DDR. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- obsluguja DX10? (autor: Chucky | data: 8/11/06 | godz.: 13:12)
bo jak nie - to wielka kupa...
- Jasne że tak... (autor: AdamDuzy-Redakcja | data: 8/11/06 | godz.: 13:18)
było już o tym pisane wiele razy :) Jest Shader Model 4.0, co oznacza DirectX 10. Jest także architektura Unified Shaders. Aha, sądze, że wkrótce będzie też u nas recka... nawet bardzo wkrótce :P (sorry DYD jeśli coś za dużo chlapnąłem ;))) ).
- @AdamDuzy (autor: Chucky | data: 8/11/06 | godz.: 13:33)
sorki za niedoinformowanie, natlok informacji...
IMO bez sensu testowac GF8 - skoro tak naprawde nie ma ostatecznej wersji Visty(DX10) + ani dopracowanych sterów...
- Poczekaj do recki... (autor: AdamDuzy-Redakcja | data: 8/11/06 | godz.: 14:26)
moim zdaniem te karty są wystarczająco dobre w DX 9, żeby się nimi zajmować teraz. A co będzie w DX 10 to się zobaczy...
- Chucky: (autor: Kriomag | data: 8/11/06 | godz.: 15:58)
hmm, a bez sensu jest uzywac/testowac A64 pod windą 32-bit? :)
- @AdamDuzy (autor: Kosiarz | data: 8/11/06 | godz.: 17:20)
DYD juz wspominal ze ma to cudenko w domu w komentarzach do testu kart ~1000 zl :)
BTW tak sobie wspominam i wspominam najlepsze platformy do grania i
Kiedys rzadzil intel wraz z nvidia (TNT i pierwsze GeForce)
pozniej najlepiej sie spisywaly AMD wraz z ATI (9700 i 9800)
jeszcze troszke pozniej mielismy praktycznie remis
a teraz znowu intel ze swoim C2D i nvidia z G80 sa najlepsze...
Ciekawe czy AMD pokona intela swoim 4x4 a nvidie tym nowym radkiem (nie pamietam jak on sie ma zwac)
- A i jeszcze jedno (autor: Kosiarz | data: 8/11/06 | godz.: 17:23)
Nie wie ktos dlaczego nvidia nie wrzucila na poklad nowych kart GDDR4 ? Jakos niedawno chyba samsung sie chwalil ze juz je moze robic....
- ddr4 (autor: komisarz | data: 8/11/06 | godz.: 17:55)
Zapewne chodzi o cene + mozliwosci produkcyjne samsunga (to ze moze je robic nie znaczy, ze je robi masowo po cenie zlbizonej do ddr3).
- obsluguja DX10? (autor: Chucky (autor: RusH | data: 8/11/06 | godz.: 18:43)
ciezko ciezko
kazda karta ma wlasne API z funkcjami jakie obsluguje
DX10 nie jest magicznym zbiorem funkcji jakie sobie M$ wymyslil, jest to zbior funkcji jakie NVIDIA/ATI/inni vendorzy stwierdzili ze BEDA OBSLUGIWAC i chca windziane API pod nie (pisze windziane, bo ta normalna reszta swiata uzywa Opengl z rozszerzeniami)
wiec to NIE KARTA obsluguje DX10, tylko DX10 jest odpowiedzia na nowe funkcje zawarte w nowych architekturach gpu
Kosiarz po co im wiekszy zegar jak dali 320bit szyne danych do ramu ? :)
- @Chucky (autor: Kosiarz | data: 9/11/06 | godz.: 18:28)
no jak to po co ?, po to ze teraz ati/amd moze sie chwalic ze gddr4 bylo juz w X1000 a juz napewno z niego nie zrezygnuja we flagowych 600, co automatycznie daje ati spoooora przewage w dodatku przy 512bit szynie :),
@komisarz
ati z gddr4 nie odbiega cenowo jakos znacznie od modeli z gddr3 a co do mozliwosci samsunga to nie wiem.
W KAZDYM BADZ RAZIE NIE ZMIENIA TO FAKTU ZE KARTA BYLABY WYDAJNIEJSZA PRZY GDDR4 :)))
a nam tylko pozostaje sie zastanawiac czemu tak nie jest :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|