TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 17 lipca 2006 |
|
|
|
Santa Rosa i obsługa DirectX 10 Autor: veg512 | źródło: Xbit-Labs | 13:14 |
(12) | Platforma następnej generacji firmy Intel tzn. Santa Rose będzie w pełni kompatybilna z bibliotekami DirectX 10. Zintegrowany układ Graphics Media Accelerator 3000 zastosowany w wyżej wymienionej platformie będzie w pełni korzystał z dobrodziejstw nowego DirectX'a. Układ ten będzie obsługiwał m.in. filtrowanie anizotropowe 16x i 32-bitową precyzję. GMA 3000 będzie również w pełni wspierać sprzętowe dekodowanie H.264 oraz WMV9b. Pozostaje nam tylko czekać do przyszłego roku by móc przetestować nowe rozwiązanie Intela... |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Tylko jakoś (autor: Mav | data: 18/07/06 | godz.: 01:55)
prędkością tej obsługi sie nie chcą pochwalić.
- ma byc sprzetowe h&l (autor: komisarz | data: 18/07/06 | godz.: 02:41)
i shadery, wiec szykuje sie niezly skok:)
- nie wierzcie w bajki tych (autor: Vetch | data: 18/07/06 | godz.: 08:13)
pierdzących oszołomów. Oni są jak S3 - nigdy nie zrobili gpu 100% zgodnego z aktualną w swoim czasie wersją directx, i podobnie jak parszywe S3, nigdy nie zrobili porządnego sterownika. A wsparcie dla każdego kolejnego układu graficznego porzucają w ciągu kilku miesięcy.
Szczególnie trzymajcie się z daleka od laptopów z tymi intelowskimi ścierwami. Lepiej dołożyć kasy i kupić coś działającego z ATi/nVidia. Ja już drugi raz tego błędu nie popełnię :-) W sprawach gpu, Intel to kompletne DNO - zobaczcie na opisy gma900 i porównajcie z listą kompatybilności z grami na ich stronie. Żenada to mało powiedziane. To naciągacze i oszuści, aż dziwne że sądy ścigają M$ za dodawanie Media Playera do systemu, a nie ścigają złodziei z Intela, wmawiającym ludziom zgodność gma900 z directx9. Z gma3000 będzie to samo - nie jest możliwe żeby firma która do tej pory olewała klientów, nagle stała się wzorem uczciwości.
- Vetch ??? (autor: RusH | data: 18/07/06 | godz.: 08:41)
gma900 to spoko grafika, lyka nawet Quartz, gma900 jest ZGODNY z DX9, co nie oznacza ze musi odpalac gry zgodne z DX9, bo te gry sa pisane obecnie TYLKO pod 2 rodziny kart (ATI,NVIDIA). Nie kazdy developer jest Carmackiem zeby implementowac czysty OpenGL + ewentualnie rozszerzenia dla poszczegolnych linii. Obecnie pisze sie pod jedna linie + scierzka kompatybilna pod druga, olewajac cala reszte :/ Dlatego wlasnie DX i M$ sa zle :(
- sciezka (autor: RusH | data: 18/07/06 | godz.: 08:44)
no i zachowojesz sie jak Rein z Epica :
http://www.ferrago.com/portal/click/?id=1055516
a prawda jest taka ze jask sie chce to mozna pisac task zeby latalo i na gma900 zapyzialym
- RusH, jestem przeciętnym klientem który (autor: Vetch | data: 18/07/06 | godz.: 08:56)
płaci za towar i oczekuje poprawnego działania. Na danej grze jest napisane "req directx9 comp. graphics" i ~99% takich gier na gma nie działa lub świruje. Niestety na gma900 nie działa poprawnie większość gier w ogóle, nawet tych zgodnych z directx7, 8 i 8.1. Złom i tyle.
- RusH | (autor: Poke | data: 18/07/06 | godz.: 10:02)
" gma900 jest ZGODNY z DX9, co nie oznacza ze musi odpalac gry zgodne z DX9" - sorry, ale lekko sie ubawilem. Tak - to wlasnie oznacz ze MUSI uruchamiac, bo inaczej NIE jest zgodny.
- mylisz się (autor: qbawolny | data: 18/07/06 | godz.: 10:23)
to, że jest zgodny z DX9 oznacza, że spełnia określone wymagania. A to że jakaś gra, która korzysta z DX9 (czasami w niezupełnie "czysty" sposób) nie odpala się na nim to inna sprawa. Większość gier czerpie z dobrodziejstw DX9 ale dodatkowo z różnych "bajerów" charakterystych dla kart ATI lub nV, zupełnie nie przejmująć się układami graficznymi Intela, gdyż one z założenia nie są układami do gier, tylko do wygodnej pracy biurowej. Ich wydajność ma być wystarczająca do odpalenia Windowsa (za parę miesięcy Visty) i nic więcej.
- qbawolny - wszystko byłoby ok, (autor: Vetch | data: 18/07/06 | godz.: 10:47)
gdyby tych nie-działających gier DX9 było kilka. Niestety, nie znalazłem ANI JEDNEJ gry DX9 działającej POPRAWNIE na gma900. Ogólnie każda gra jaką sprawdzałem wysypuje się do pulpitu od razu po włączniu shaderów, a jeśli da się grać to tylko z filtrowaniem tekstur i drobnymi przekłamaniami w grafice. Nie tylko ja to sprawdzałem. Co tu dużo gadać, nawet stare gry pokroju Settlers 4 czy C&C źle wyświetlają grafikę. Szkoda kasy i nerwów, trzymać się od tego z daleka.
- qbawolny (autor: Poke | data: 18/07/06 | godz.: 11:29)
DX9 to DX9 - moza go przyspieszac piszac pod producenta ale nie znaczy to ze jak jakas gra dziala pod nVidia nie bedzie dzialac pod ATi. Nawet na Chromie dzialaja, a na Intelu nie. Intel do biura ale nigdy do gier.
- Intela nikt nie może ścigać po sądach dzięki drobnemu (autor: zbiggy | data: 18/07/06 | godz.: 11:40)
zabiegowi marketingo-prawniczemu:
Intel pisze, że jest zgodny z obsługą DX a nie to że jest zdolny do jego obsługi. I jest to prawda. W języku angielskim brzmi to jeszcze lepiej: DX10 compability zamiast DX10 capability lub DX10 compatible zamiast DX10 support. Z reguły używa się tego 1 zwrotu bo jest bardziej upodobniony do słówka które klient oczekuje. Driver Intela jest zrobiony oszczędnie aby tylko uzyskać znaczek zgodności z DX: czyli zrobić tylko kilka funkcji i to byle jak aby cośtam działało, wiele z nich jest w 100% programowe. M$ nie wymaga aby wszystkie funkcje DX były obsługiwane przez GPU aby dostać znaczek zgodności. ATI i Nvidia też nie obsługują wszystkich funkcji DX czy pulpitowego GDI+. Wiedzą to producenci gier i tak je piszą aby wykorzystać tylko funkcje obsługiwane.
- poke WOW dziala :) (autor: RusH | data: 18/07/06 | godz.: 20:02)
world of warcraft lyka GMA900, a na 950 chodzi juz spoko :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|