Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 30 marca 2006 
    

Przecieki o Nintendo Revolution


Autor: Adam | źródło: The Register | 15:46
(18)
Serwis IGN przedstawił informacje dotyczące konsoli Nintendo Revolution. Zastosowany procesor o kodowej nazwie Broadway ma być produkowany przez firmę IBM i wywodzić się z architektury PowerPC a jego taktowanie zostało ustalone na poziomie 729 MHz, czyli o 50% większym niż w starszej konsoli GameCube. Sam procesor jest zintegrowany również z układami DSP i 3 MB pamięci, która przeznaczona jest na tekstury. Revolution ma także korzystać z układu graficznego, pracującego z prędkością 234 MHz. Oprócz tego konsola ma posiadać 24 MB wewnętrznej pamięci MoSys 1T-SRAM, 64 MB zewnętrznej pamięci i prawdopodobnie 512 MB wbudowanej pamięci flash.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. cos nie wroze im sukcesu w starciu.. (autor: marekl | data: 30/03/06 | godz.: 16:02)
    z Xbox360 i PS3. Moga sie pograzyc tą konsolą.

  2. Mozliwe, (autor: Gusto | data: 30/03/06 | godz.: 16:31)
    Jednak 24+3MB statycznej pamieci wymiata.

  3. dizajn (autor: Dabrow | data: 30/03/06 | godz.: 17:35)
    mają chociaż fajny - jak dla mnie najładniejsze z nowych konsol.

  4. Obawiam się że (autor: muerte | data: 30/03/06 | godz.: 17:38)
    będzie to niewypał. Pozostaje jeszcze grywalność gier, ale na tle konkurencji wypadają ze swoją konsolą raczej blado. SRAM jest dobry, ale raczej nie wystarczy do pokonania konkurencji...
    Na "starym" gacku coniektóre gry miejscami przycinają, i powiem Wam ze mam spore wątpliwości co do sukcesu tej konsolki, jeśli oczywiscie podane informacje są prawdziwe...


  5. blablblal niewypal blablabla (autor: RusH | data: 30/03/06 | godz.: 19:36)
    co wy palicie??
    DS przy specach PSP tez wypada jak 10 letni kotlek, a sprzedaje sie tak dobrze, ze w JP nie mozna go dostac w sklepie, a uzywane chodza drozej niz nowe (!!!)
    DS, ktory ma 2 CPU o mocy alarmu samochodowego, czy jak kto woli sterownika z pralki :]

    Bardzo jestem ciekaw co oznacza to sformulowanie "wewnetrznej" i "zewnetrznej pamieci" .. w koncu obydwie niby sa SRAMEM pracujacym z szybkoscia szyny, to prawie jak CACHE L2/L3 (!!!!, zaden DDR/XDR z tona pustych cykli pomiedzy odczytem/zapisem)

    Porownywanie z PS3 czy X360 nie ma sensu, obydwa posiadaja powerPCowa odmiane netbursta :] czyli bardzo duzy zegar, ale kod musi byc prymitywny (jak sam procesor) silnie zoptymalizowany

    Wiecie jaka konsola do dzisiaj posiada rekord przepchnietych poligonow/s w grze (nie demie czy "danych technicznych" dla lamowatych fanboi)??
    Gamecube .. tak tak, marniutki 485mhz 40 MB (24 MB 1T-SRAM, 16 MB 100-MHz DRAM) gamecube z flipperkiem zmiotl XBOXa oraz PS2 przepychajac srednio (SREDNIO) 18 mil poligonow /s w Rogue Squadron (kazdy stateczek ma srednio 30k poligonow, a na ekranie ich miga przed oczami masa, wszysto super plynnie+ masa zrodel swiatla)

    PS2 dla porownania ma papierowa wydajnosc 75M poli/s
    X niby 125M .. :] kon by sie usmial

    GC papierowo mial 6-12m poli/s realnego (swiatla/textury+ zapas na engine gry[ai/fizyka itd]), oraz 32m poli/s pustakow

    Tak samo pewnie bedzie w nowej generacji. X360 i PS3 beda sie zabijac o klienta MHz, MB oraz pixelami (X 256MB, PS3 512MB ramu), a Revolution bedzie spokojnie dzialac na naszych poczciwych TV 480p (bo malo kto w PL ma juz 720p) z 60 fps (zna ktos gre z GC ktora klatkowala? klatkowala tak jak np Black na Xa ..) i piekna grafika (piekna, bo pelna texturowanych oswietlanych ktojkatow wylewajacych sie z ekranu), za to X360 i PS3 beda czlapac i kombinowac gdzie tu obciac ilosc poli zeby dociagnac do 720p (przypomne ze PGR3 musial obciac res do ~600p bo gra po prostu klatkowla :P)

    no i nowy kontroler !!


    uff :)


  6. no coz (autor: Franz | data: 30/03/06 | godz.: 20:06)
    nintendo bedzie walczyc cena, i kontrolerem ;] faktycznie zapowiadano znacznie lepsza specyfikacje, 50% to troche malo na pewno graficznie bedzie odstawac bo cudow nie ma - strzelam ze grafa bedzie jak w x-boxie 1
    chociaz grafika nie jest najwazniejsza... nie ma co spekulowac, tylko czekac na premiere


  7. RusH ladnie to wszystko wytlumaczyles (autor: arthi | data: 30/03/06 | godz.: 20:07)
    W sumie czytajac wypowiedzi muerte, Gusto, marekl zastanawialem sie skad takie czarnowidztwo, chyba zmylily ich te mhz ;)

  8. A ja (autor: Poke | data: 30/03/06 | godz.: 20:10)
    nadal stawiam na ta konsole.

  9. [;..;] (autor: GesTee | data: 30/03/06 | godz.: 20:14)
    tak czy siak jak ktos zobaczy wiecej MHz to pomysli lepiej uratuje to tylko odpowienio nicka cena

  10. arthi (autor: muerte | data: 30/03/06 | godz.: 20:43)
    Problem nie jest w MHz, tylko w tym, że mam GC i widzę że nowsze gry powoli zaczynają mieć problemy z wydajnością na tym sprzęcie. Jeśli (teoretycznie) zwiększyć jego wydajność o 50 %, i porównać z nowymi tutułami zapowiadanymi na konkurencyjne konsole, czy nawet nowymi tytułami wychodzącymi na PC-ty, to wnioski nie są zbyt optymistyczne.
    Odnoszę wrażenie że ta konsolka jest kierowana do innych odbiorców niż konkurencyjne maszynki.
    Z drugiej strony cena będzie konkurencyjna. Żeby tylko zapewnili kompatybilność ze starym GC, i maszynka znajdzie swoje miejsce na rynku, ale w innej kategorii wagowej.
    Jeśli tylko producent zapewni kompatybilność wsteczną to ja ją kupię, bo mam sporo gierek na GC z którymi nie chciałbym się rozstawać. Jeśli nie, to IMHO będzie to powazny błąd marketingowy....
    Na razie to tylko gdybanie, bo tak naprawdę nie ma oficjalnych informacji.


  11. nie ma oficjalnych informacji (autor: RusH | data: 31/03/06 | godz.: 07:52)
    sa, gdy ze SNESA i innych 8/16 bitowcow beda chodzic na rev, gry z N64 tez ponoc, gry z GC na pewno
    romy bedzie ozna sciagac w czyms ala iTunes, tyle ze nie z muzyka a grami :)


  12. RusH, w d...ie mam megaherce, dla mnie (autor: Vetch | data: 31/03/06 | godz.: 09:30)
    liczy się czy będą dobre gry. Rev pewnie będzie tanie i to już połowa sukcesu, bo nie każdy jest sprzętowym onanistą który potrzebuje potwora za 2k złotych + hdtv za 10k żeby popykać w jakieś arcade.

  13. Czytam... (autor: Kosiarz | data: 31/03/06 | godz.: 09:55)
    i czytam... i dochodze do wniosku ze zostaje przy PC :P jak w przyslowiu "czym skorupka nasiaknie..." konsol nie bede sie dotykal, za duzo zamieszania w tym sporcie

  14. Kosiarz - toś pojechał na maksa (autor: Dabrow | data: 31/03/06 | godz.: 10:00)
    "za dużo zamieszania"... no piecyki do grania to są po kilka lat "na czasie"... ROTFL miesiąca!

  15. z tym HDTV za 10k to przesada (autor: pandy | data: 31/03/06 | godz.: 21:58)
    Acer 37 cali - LCD o pelnej rozdzielczosci 1920x1080, z wbudwanym tuenrem DVB-T, tunerem analogowym, wifi, ethernetem, dekoderami MPEG-2, Xvid, Divx itd kosztuje pinizej 8000 zl - jakies 7700 o ile pamietam...

  16. pandy (autor: RusH | data: 1/04/06 | godz.: 07:18)
    a TV westinghouse 37' kosztuje ~5200zl, i co z tego? w pl domach ich NIE ma i jeszcze dlugo nie bedzie

  17. a ja już x360 mam (autor: matryc | data: 2/04/06 | godz.: 01:39)
    i czekam z utęsknieniem na revo. Gry Nintendo mają kompletnie inny "smaczek" niż gry na inne platformy. I oby nie spieprzyli sterowania, bo zapowiada się świetnie :)
    Poczekamy, zobaczymy...
    Co do HDTV, po co na razie? Ceny ciągle spadają, a na xboxie 360 da się spokojnie grać w 480p.


  18. Rush (autor: pandy | data: 2/04/06 | godz.: 15:14)
    Ale ten acer jest w Polsce do kupienia i wiem ze ludzie kupuja takie TV - mamy w Polsce taki dziwny zwyczaj ze moze nie ma kasy i sie narzeka ale na TV Sony kasa sie znajdowala w latach ciezkiej biedy... i teraz relacja cenowa jest podobna i ludzie kupuja plazmy czy LCD zeby poszpanowac - wyscig na Tv w domach jest...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.