TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 21 września 2005 |
|
|
|
Karta Asus PhysX Autor: Adam | źródło: VR-Zone | 08:25 |
(10) | Serwis VR-Zone przedstawił zdjęcie karty firmy Asus zawierającej układ AGEIA PhysX odpowiedzialny za akcelerację obliczeń związanych z fizyką modeli przede wszystkim w grach. Model firmy Asus przypomina w obecnym kształcie kartę graficzną - posiada cztery kości pamięci GDDR3 o łącznej pojemności 128 MB oraz aktywne chłodzenie samego układu. Układ elementów różni się w pewnym stopniu od tego znanego z przedstawionej wcześniej karty referencyjnej. Oprócz tego z boku widać dodatkowe złącze zasilające Molex. Sam układ umieszczony na karcie wykonany jest w technologii 130nm i zawiera 125 milionów tranzystorów. Karty z tym układem powinny być dostępne w sprzedaży jeszcze w tym roku.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- wyciagacz kasy (autor: koko | data: 21/09/05 | godz.: 11:00)
przed nami jeszcze dobre 3-6 lat zanim to ewentualnie moze byc potrzebne
z 8 miesiecy temu byla o tym dyskusja na slashdocie, na razie fizyka zajmuje malo czasu cpu i nie jest potrzebny zaden dopalacz. Dowodem moga byc techdema ut2007 odpalane na zwyklym kompie :) Skoro developerom wystarcza to po co ludziom jakis dopalacz? :)
- a w przyszłości może przecież tym zajmować się (autor: Robak | data: 21/09/05 | godz.: 13:20)
trzeci lub czwarty rdzeń ;) więc komu taka karta będzie potrzebna.
- ehh bez sensu (autor: PIvO | data: 21/09/05 | godz.: 13:52)
lepiej wepchnac to do procka jako specjalizowany rdzen (tak jak to jest w CELL)
ps. wam tez tak wolno dzisiaj TPC dziala? - porazka!
- za rok bedzie (autor: Franz | data: 21/09/05 | godz.: 14:41)
to obowiazkowa czesc kompa jesli ktos bedzie chcial grac... to troche przypomina sytuacje sprzed wielu lat jak wchodzilo voodoo1 :D
- A mnie najbardziej martwi... (autor: Marcel | data: 21/09/05 | godz.: 15:18)
dodatkowe zasilanie. Niedługo mały piec będzie pod biurkiem (tak z 1kW mocy do rozproszenia;). Pozatym to chyba nie będzie rewolucji i kolejne procki lub GPU będą miały taki układ "w sobie" jeśli okaże się potrzebny.
- Franz (autor: sol4rlag | data: 21/09/05 | godz.: 16:08)
To samo chciałem napisać, ale mnie wyprzedziłeś. A faktycznie sytuacja się powtaża, i wniosek z tego taki, że konserwatyzm i komputery nie idą w parze. A jeżeli chodzi o pobór mocy, to chyba jest mała tendencja spadkowa - dwurdzeniowe AMD. Chociaz ta karta wykracza poza moje finanse to i tak jestem ciekawy jakie możliwości otworzy przed programistami.
- jeszcze coś (autor: sol4rlag | data: 21/09/05 | godz.: 16:13)
nie zauważliście przypadkiem małej paranoi ? tzn. Swojego czasu sprzęt gonił za grami, a teraz jakby troche się to odwruciło i gry gonią za sprzętem.
- sol4rlag (autor: koko | data: 21/09/05 | godz.: 19:41)
jest gozej, sprzet przyspiesza a nie widac tego po grach
- Jaki z tego wniosek. (autor: BMKco | data: 21/09/05 | godz.: 20:15)
A no taki że mozna odłożyć zmiane sprzętu o pare lat, a jak tak dalej pójdzie to będzie recesja w branży komputerowej.Przeciesz ludziska się skapną że to jawne naciąganie na kaskę.
- Bez dramatow panowie ;] (autor: Grzywa^nWo | data: 23/09/05 | godz.: 13:03)
Generalnie przyklady ut2k7 itp nie maja sie ani jak do idei silnika fizyki. Jest zasadnicza roznica. W dotychczasowych grach nie liczy sie realnej fizyki. Grajac w kazda gre to co nas otacza to prosta fizyka i mnostwo skryptow na niej.
Trik polega na tym, ze nie skryptujemy itp fizyki w grze ale zostawiamy ja silnikowi fizyki co powoduje, ze praktycznie nie pojawia sie ten sam efekt w zadnym momencie gry czy tez w tym samym momecie.
Czy tez budynki - mozna je napisac, naszkicowac i osadzic je na silniku fizyki - a co sie bedzie z nimi dzialo to juz mozna sobie wyobrazic ;]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|