Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » DYD 14:44
 » @GUTEK@ 14:44
 » JE Jacaw 14:44
 » Mms 14:43
 » KHot 14:39
 » Syzyf 14:38
 » cVas 14:32
 » Sebek 14:30
 » Pawelec 14:29
 » ulan 14:29
 » Guli 14:27
 » Kenny 14:24
 » Lucyferiu 14:21
 » bajbusek 14:18
 » Master/Pe 14:18
 » palioza 14:10
 » MARtiuS 14:02
 » ligand17 13:58
 » DJopek 13:58
 » Flo 13:51

 Dzisiaj przeczytano
 17860 postów,
 wczoraj 34288

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A K T U A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Nie kupujcie w X-KOM , dawidy 16/01/25 13:06
Wydałem u nich dziesiątki tysięcy złotych na różnego rodzaju sprzęt i nigdy nie było problemu, bo sprzęt zawsze działał jak należy. Aż trafiłem na zakup, który okazał się wadliwy, dokładnie takie coś:
https://www.x-kom.pl/...dr-pd-100w-2x-4k-60hz.html

Chciałem wymienić obecny hub, który sprawuje się dobrze, ale ma obsługę tylko 1 monitora.

Urządzenie przyszło, mój błąd, że sprawdziłem je po 14 dniach, więc zwrot 14 dniowy już miałem zamknięty. Została mi tylko reklamacja. Zgłosiłem reklamację, sprzęt odesłałem. Sprawdzili i stwierdzili, że działa prawidłowo. Więc poprosiłem o jakiś dowód, bo u mnie nie działa prawidłowo. A na tym samym sprzęcie i okablowaniu inny hub działa jak należy. (w tym reklamowanym nie działał port HDMI, a po rj45 prędkości nie przekraczały 300Mbit).
To mi odpisali, że wyślą do producenta na dalsze testy. Okazuje się, że wysłali go nie do producenta, tylko do mnie. Tzn w sumie to nie wiem gdzie, bo co innego dostaję w mejlach, co innego mówi do mnie gość z infolinii. Co w takiej sytuacji można jeszcze zrobić?
Bo wiem czego na pewno nie zrobię - nigdy więcej u nich niczego nie kupię.

Cała "akcja" trwa już 2 miesiące a ja dalej bez sprzętu i bez kasy..

102594

  1. podepnę się i powiem, żeby nie kupować w oficjalnym sklepie Allegro. , Matti 16/01/25 13:29
    Po roku padł odkurzacz Dreame V11. Przestał się ładować, nie startował, ogólnie umarł. Odesłałem go na reklamację i po 1 dniu dostaję info, że reklamację odrzucają, bo nie stwierdzili wady. Na prośbę o dostarczenie dowodu, że odkurzacz działa nie odpowiedzieli nic. Oczywiście prawo jest po mojej stronie, bo to sprzedawca musi wykazać, że sprzęt jest ok, ale coś czuję, że trzeba się będzie z nimi pokopać.

  2. "Została mi tylko reklamacja." , Demo 16/01/25 14:25
    a rękojmia?

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

    1. Miałem na myśli rękojmię , dawidy 16/01/25 15:59
      Z tego właśnie skorzystałem.

      102594

    2. reklamacja , Matti 16/01/25 20:15
      może być albo z rękojmi albo z gwarancji. Nie jest przypisana wyłącznie do gwarancji.

  3. znane ujki :) , bajbusek 16/01/25 14:33
    mnie kiedys wydymali na zamowiona karte RTX4090 w przedsprzedazy ... za tanio bylo :D

  4. Nie kupujcie nigdzie , ligand17 16/01/25 15:43
    Bo zawsze może się trafić felerna sztuka...
    Sorry, ale skoro jakiś sprzęt u Ciebie nie działa a u nich działa, to czy to jest powód, żeby odradzać zakupy wszystkim dookoła?

    1. tak, bo nie próbują w żaden sposób tego udokumentować, że u nich działa , dawidy 16/01/25 15:59
      Jaki to problem pokazać, że działa hdmi czy po rj45 jest pełna prędkość?

      Dodatkowo trzymają towar już 2 miesiące. A ja dalej nie mam ani towaru ani kasy.

      102594

      1. Jak znam życie , ligand17 16/01/25 16:11
        to nawet jakby udokumentowali, to na pewno byś im zarzucał, że gdzieś oszukują, bo przecież u Ciebie nie działa.
        Na pocieszenie: miałem kiedyś problemy z R6970HD ASUSa kupionym w Morelach. Na pulpicie wyświetlały się artefakty i nie dało się karty używać. Reklamowałem kartę 2 razy i za każdym razem wracała z serwisu z adnotacją "sprawdzone, sprzęt sprawny". Nie miałem karty przez 3 miesiące, musiałem działać na jakiejś najtańszej. Trzeci raz nie zdążyłem wysłać, bo karta padła na amen - Morele bez problemu zwróciło pieniądze.
        Może sztuka jest jakaś felerna, a może to przypadłość Twojej architektury, że pojawiają się problemy?

    2. tylko tu nie chodzi o felerną sztukę, , Matti 16/01/25 20:16
      a o postawę sprzedającego.

      1. Czekaj , ligand17 16/01/25 21:22
        a może w serwisie podłączają i wszystko działa?
        Parę ładnych lat pracowałem w supporcie (co prawda systemu, ale zawsze) - nauczyłem się, że z faktu, że u klienta nic działa nic nie wynika. Ty (jako serwisant) nie jesteś u klienta, nie widzisz, co i jak jest podłączone - dostajesz tylko sprzęt wraz ze zgłoszeniem. Podłączasz i wszystko hula tak jak powinno - i co dalej? Kombinujesz z kablami i różnymi switchami, ale nie możesz testować w nieskończoność, bo przecież inne zgłoszenia czekają. Więc po którymś razie poddajesz się i odpisujesz "u mnie wszystko działa, sprzęt jest sprawny".

        1. przy dzisiejszym poziomie technologii , Matti 17/01/25 11:18
          jaki jest zatem problem wykazać, że w serwisie sprzęt faktycznie działa? Nagranie filmu z podłączenia huba i uruchomienia to minuta. Poza tym jeśli sprzęt faktycznie nie działa, to sklep ma odrzucić reklamację i od razu odesłać towar, a nie pisać, że może go do producenta wyśle. Coś kręcą. Widzę, że sprzedawcy znaleźli sposób na rękojmię i wynikające z niej domniemania oraz obowiązujące terminy i od razu po otrzymaniu towaru odrzucają reklamację z jakimś bzdurnym uzasadnieniem. Do sądu pójdzie co 50. osoba, więc to dla nich korzystne.

          1. Przy dzisiejszym poziomie technologii , ligand17 17/01/25 12:15
            każdy dowód można podważyć. Więc serwisantom nie chce się bawić w jakieś filmy chuje muje dzikie węże. On ma sprawdzić, czy sprzęt jest sprawny. U nich działa, więc co więcej mogą zrobić? Odesłać do producenta z prośbą o dodatkową weryfikację.

            1. tylko tej kto tak twierdzi , Matti 17/01/25 13:25
              musi to udowodnić. Skoro kupującemu nie działa, to sprzedawca chcąc odrzucić reklamację musi wykazać, że działa. Inaczej to słowo przeciwko słowu.

              1. Matti, a jak ma to zrobić fizycznie ? , fiskomp 17/01/25 21:13
                sprzedawca chcąc odrzucić reklamację musi wykazać, że działa. Oświadcza przecież, że u nich działa, więc znamiona są wyczerpane. Masz gdzieś zdefiniowane w jakiej formie ma być przedstawiony ten "dowód" ?

                1. oświadczenie , okobar 19/01/25 01:09
                  nie jest dowodem

                  AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
                  GF 7600 GS, M2N4 SLI
                  Win XP SP3

                  1. Ma mu zaproszenie wysłać ? , fiskomp 19/01/25 11:41
                    123

                    1. nie o to chodzi , okobar 19/01/25 21:15
                      tylko w myśl polskiego prawa oświadczenie nie jest dowodem, a ma dowieść poprawności funkcjonowania. Zazwyczaj wystarcza wydruk czynności/wydruk z programu testowego.

                      AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
                      GF 7600 GS, M2N4 SLI
                      Win XP SP3

                2. klinet oświadcza, że nie działa, dlatego składa reklmację. , Matti 20/01/25 13:37
                  Skoro sprzęt działa, o sprzedający musi to umieć wykazać. No bo co zrobi, jeśli klient pójdzie do sądu? Biegły, świadkowie, wydruki, nagrania - możliwości jest sporo.

  5. Ja nie kupuje w morele i amso , @GUTEK@ 16/01/25 16:37
    Morele z wiadomego powodu
    Amso za to jakie cyrki robi z zamówieniami

    A co do tematu, to po to jest te 14 dni na zwrot żeby się potem nie użerać. Pakujesz i w cholere odsyłasz bez gadania. Także sorry, ale nie skorzystałeś i teraz wylewasz żale.

    1. Potwierdzam - Morele nou , Fl@sh 16/01/25 21:43
      Raz się pokusiłem. Jakiś rok temu sprzedali mi uszkodzoną płytę główną 1700 - przyszła jako nowa, ale w otwartym blistrze (zerwana fabryczna naklejka) prawdopodobnie była po zwrocie i nie sprawdzili jej. Pomyślałem, że może sprawdzają podstawkę proca czy nie pogięte piny. Jednak z i9 nie chciała startować w ogóle, z i5 czasami. Ewidentnie uszkodzona. Straciłem 5 dni i mnóstwo maszlowania procesorami, pamięciami itp.
      Zwróciłem w 14-dniowym terminie i po temacie.
      Kupiłem kolejną jak zawsze w X-Kom i jak zawsze nie było problemu.
      W między czasie doczytałem właśnie w opiniach różnych, że jeśli zwrot wygląda jak fabryka, wystawiają jako taką z półki. I jak się okazuje, bez sprawdzania.

      Sprzedam drewno pod każdą
      postacią ;-) GG: 687866

  6. Do Bydgoszczy będę jeździł a w tym sklepie nie kupię! , Pawelec 16/01/25 17:03
    Klasyczny cytat.
    A na serio to myślisz że serwisant w Xkomie zestawi sobie stanowisko testowe i będzie sprawdzał wszystkie możliwe konfiguracje i parametry? Zejdź na ziemię. Unitek to tania chińszczyzna - czego się spodziewasz? Strzeliłeś sobie w stopę (14 dni) a teraz szukasz niani co cię pogłaszcze.

    Tom Drwal
    LAS Ltd.

    1. Zapraszam , NimnuL-Redakcja 16/01/25 17:28
      u nas też jest x-kom :)

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. A żebyś wiedział że się w tamtą stronę wybieram , Pawelec 16/01/25 21:17
        Ale jak będzie cieplej. I Rajd Koguta w tym roku planowany. Więc umówimy spocik jakiś. A przyjadę tym:
        https://allegro.pl/...e24-po-warszawie-17119941751
        bo tym zielonym się nie da
        https://allegro.pl/...-bmw-635-csi-e24-17119976282
        i serio planuję spot bo Twoja myszka 'still alive'

        Tom Drwal
        LAS Ltd.

        1. Miodzio milordzie , NimnuL-Redakcja 17/01/25 05:54
          koniecznie daj znać. Do zobaczenia.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

        2. Z ciekawości - utrzymanie takiego samochodu jest kłopotliwe i kosztowne? , NimnuL-Redakcja 17/01/25 08:08
          Części (ceny, dostępność), mechanicy ... czy to tylko zabawa dla tych, co mają swój garaż i umiejętność grzebania?


          Wielokrotnie przez głowę przetacza mi się pomysł zakupu auta dla przyjemności (roadtripy i przyjemność z jeżdżenia 'analogowym premium') ale myśl o kłopocie z tym związanym (szukanie części, mechaników, ogólna awaryjność i przede wszystkim trafienie dobrej sztuki bazowej) mnie odstrasza...

          Tydzień temu mijałem świetnie utrzymanego Forda Capri, o mało nie wpadłem na słup ... podczas gdy skrzyżowanie dalej ledwo zarejestrowałem jakiegoś sportowego Mercedes kosztujący pewnie więcej niż moje mieszkanie ... ciekaw jestem czy cokolwiek produkowane obecnie za 30-40 lat będzie budziło takie emocje jak motoryzacja sprzed 3-4 dekad ...

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. Nim - masz szansę - licytuj , Pawelec 19/01/25 21:35
            Ja wiem że Syra to nie samochód. Wiem bo mam taką w garażu. Ale masz szansę poznać Syrowego frika. Nikt normalny nie ma 104ki i 105ki na kozackiej feldze. Masz szansę poznać kawałek mocno niszowej motoryzacji
            https://allegro.pl/...y-syrena-syrenka-17148459795
            Chyba że masz więcej jaj a do Piły masz blisko
            https://allegro.pl/...a-ciezarowka-6x6-17115907115
            https://allegro.pl/...rowka-dla-9-osob-17115836679
            Star 266 to jest karaluch. Niedaleko wybuchnie bombka jądrowa a on podniesie się, otrzepie i pojedzie gdzie miał pojechać. Kawał sqrwiela. A jak pojedziecie po poligonie to już zadraszczam. Z przejażdżek tylko Kraz zrobił na mnie większe wrażenie. Fakt że nie jeździłem 'wozduchem chladzoną' ciężarową Tatrą. A te Monster Trucki są przereklamowane. Prowadziłem.
            PS. Licytuję coś 'dużego' choć mam dalej na dojazd.
            https://allegro.pl/...azdzke-bell-b40e-17136025599

            Tom Drwal
            LAS Ltd.

          2. W Bydgoszczu masz jeszcze , Pawelec 19/01/25 21:40
            https://allegro.pl/...cv-po-bydgoszczy-17125944190
            Też fajne autko z bardzo ciekawym zawieszeniem. Byłem przewieziony zardzo zaniedbaną sztuką i robiło robotę. Ale w środku renesans... ABC Absolutny Brak Czegokolwiek. Jak Sireno.

            Tom Drwal
            LAS Ltd.

        3. Meta na rajdzie koguta jest otwarta dla postronnych? , NimnuL-Redakcja 17/01/25 08:39
          ludzie z ulicy mogą się tam pałętać, czy to tylko zamknięta impreza dla zarejestrowanych?
          W Piwnicznej-Zdrój nigdy nie byliśmy, może bym to wplanował w weekend i pokręcił się z aparatem :)

          https://olawa24.pl/...czeka-na-uczestnikow/1289463

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. zbiorczo - będzie TLDR , Pawelec 17/01/25 10:29
            Start i meta są normalnie otwarte. To nie NuruBuru gdzie masz zamknięty paddok.
            https://www.youtube.com/watch?v=uVl0JGZzD2M
            Co do utrzymania takiego auta to bardzo dużo zmiennych. Marka/model - Mercedes, Vw, BMW mają swoje działy Classic i wiele części można kupić jeszcze fabrycznych. Są spore fankluby i zbieracze części. A np francuzy produkują auto, po zakończeniu produkcji części jeszcze przez 10 lat a potem wypierają się że wogóle coś takiego produkowali. Ja choruję na hydrocytrynę ale nie mam zasobu finansowego żeby kupić 3-4 auta i z tego utrzymywać jedno w ciągłej eksploatacji. Nawet w ramach modelu to się zmienia. NP ta moja Czerwona E24 to jest model CS1 po 83r gdzie zmienili całą płytę podłogową i tarcze/klocki/wachacze są w Intercarsie. Do CS czyli 76-83 tarcze się wyrywa gdzieś po ebajach i garażach. Np do Scorpio 2.8 Coswortha rozrząd nie występuje już od kilku lat a ślizgi się wycierają i trzeba je wymienić. Do Czerwonej pompę wspomagania kupiłem od E30 i kosztowała 60pln a do Merca W140 zapłaciłem 1000 i to bardzo dobra cena po Locha ma aktywne zawieszenie pędzone tą pompą. Co do fachowców to jak z normalnym autem - albo masz dobrego mechaniora albo robisz sam. Awaryjność - znowu zależne od modelu/marki. Kolega ma 3 takie bawarki E24 - CS, CS1 i CS2. O CS1/2 mówi że to codzienne auta a CS na niedzielę bo to inna konstrukcja. Koszta spalania? Czerwona zależnie od stylu jazdy spali 10-25 litrów. Locha 4.2 V8 w normalnym miejskim tygodniu opaliła 30 litrów a jak ją przeciągnąłem po obwodnicy Mińska to na 150km wypiła 96 litrów. Ale mam okulara 2.9TD który w miejski cyklu pali 6-8 byleczego (nawet frytury).
            Czy nowe auta będą klasykami? Wszystkie lepiej spasione wersje specjalne tak, tylko pytanie za ile lat. Teraz np kupiłbym E46 w kupecie z 6cyl benzyną i manualem. Są w dołku cenowym. Części są tanie. Doprowadzić to do kultury technicznej i za 10 lat będzie cenaX2. A przez ten czas będzie powodować banana na pysku i kiwanie głową. Najlepszy przykład to E30 i E36. Zostały albo kompakty albo podstawowe wypusty bo te lepsze osiągają chore ceny.
            Temat długi - poczeka na spota.

            Tom Drwal
            LAS Ltd.

            1. Miałem etap zaawansowanego zakupu nowej Yaris GR , NimnuL-Redakcja 17/01/25 11:23
              napęd na 4, manual i 280 koni ... taki fun-car/fanaberia ale w ostatniej chwili odpuściłem, bo nie mam gdzie tym jeździć z wystarczającą swobodą (bez umawiania się, jechania w konkretne miejsce), więc aktualnie obrałem kompas na wygodną kanapę na kołach, bo w sumie robimy duże trasy dla przyjemności. Yariska by się znudziła w 4 weekendy latania wokoło komina.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. GR Yaris jak najbardziej TAK , Pawelec 17/01/25 17:18
                tylko ożeń się z nim na 30 lat.... I Hyundai N też. Tylko te 30 lat. A po 10-15 latach te auta będą wymagały dużo większych nakładów na utrzymanie niż analogiczne auta z końcówki lat 90

                Tom Drwal
                LAS Ltd.

                1. Sądzisz, że współczesny samochód wytrzyma 30 lat? , NimnuL-Redakcja 17/01/25 19:14
                  Małe turbo, szczególnie tak wyciśnięte jak w GR? Elektrotechnika?
                  Wnętrze?

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. jeśli będzie szanowany to wytrzyma , Pawelec 17/01/25 20:42
                    co prawda samochody nie są 'przewymiarowane' ale wykonane dużo lepiej i z dużo lepszych materiałów. Ale i wymagają lepszego serwisu. Tylko pytanie jak będzie z gratami do tego po np 20 latach. No i nie kupić modelu typu Previa gdzie masa części była dedykowana tylko do tego modelu. No GR Yaris na takiego pasuje. Zresztą wiele dzisiejszych takich będzie. Dziś w takich wydumkach jest mało unifikacji. W popularnych jest bardziej to samo. Patrz francuski 1.5Dci stacjonujący w 40/50 modelach albo citroenowe Hdi. Ale są też wtopy typu 1.2PureZdechł, EcoBoosty że o BoxerDiesel nie wspomnę.

                    Tom Drwal
                    LAS Ltd.

            2. e30 , wrrr 18/01/25 09:43
              zadbane 2.5ix lub kabrio z dowolnym silnikiem w 2008 chodzily juz w kolekcjonerskich cenach (jak za nowe male auto z salonu) na rynku w UK, a to byl jeszcze okres gdzie e30 miala u nas latke dresowozu dla tych biedniejszych, co ich nie bylo stac na e36 ;)

              teraz takie auto kupujesz placac wiecej niz za nowe w salonie i dostajesz cos o co tam ciezko - emocje zwiazane z ryzykiem i przeszloscia auta oraz z obcowania z klasykiem (pozytywne tylko jak to zabawka i masz kase na jej utrzymanie)

              1. to samo teraz jest z E46ściem , Pawelec 19/01/25 00:37
                o ile 323/325 jeszcze się daje upolować to zobacz co jest z 328/330. A 4cyl albo dizle kupisz w cenie 70gr/kg. A poczekaj 5 lat. Nie będzie już praktycznie niczego RWD z manualem a młodzi gniewni z kasą będą chcieli poupalać. Pokolenia się zmieniają ale jak ktoś zaliczy fajnego slajda boczurem to już z tego nie wyrośnie. A potem jak przyjdzie kasa to apetyt rośnie w miarę jedzenia. Tylko że rynek jest bezlitosny. Ale dla ECzterySześcia to ostatni dzwonek. E90 będzie długo czekała.

                Tom Drwal
                LAS Ltd.

  7. mój post zawierał jedno pytanie - co można JESZCZE zrobić? , dawidy 16/01/25 17:22
    a nie co można BYŁO zrobić, bo to wiem i bez waszej "pomocy"

    czyli dupy nie zawracać i się skalać, bo pewniem nie umiem dobrze kabla hdmi wsadzić, a huba za kilka stówek wypierd...ć to śmietnika?

    dobra, zmieniam zdanie - kupujcie w X-KOM! Polecam i namawiam!

    102594

    1. Kup u nich drugi egezmplarz , ham_solo 16/01/25 17:35
      jak już dostaniesz swój z naprawy czy skądś tam i nadal nie będzie działać poprawnie. Jeśli drugi będzie działał OK to odeślij pierwszy zamiast drugiego w ciągu 14 dni. A jeśli drugi będzie zachowywać się tak samo to też będzie to jakaś informacja, a zwrócić i tak jeden będziesz mógł. O ile nie przegapisz terminu ;-)

      SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
      www.phurand.pl
      www.uzywane-gry-konsole.pl

      1. i to jest ciekawy pomysł , dawidy 16/01/25 18:44
        dzięki

        102594

        1. manewr , wrrr 16/01/25 20:54
          podobny do przeklejenia kodu paskowego i pojscia do kasy - inny, lepiej scigalny paragraf

          z tego co kojarze, x-kom, oprocz eanu skanuje jeszcze nr seryjny z opakowania, wiec powodzenia ;)

          1. Czyli trzeba by było przepakować wadliwy sprzęt do nowego pudełka? , NimnuL-Redakcja 17/01/25 07:59
            ;-)
            Ten paragraf to oszustwo? Mam nadzieję, że skutecznie się takie manewry wykrywa.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. Na czym polega tu oszustwo, , ham_solo 17/01/25 10:48
              na przysłaniu wadliwego sprzętu z naprawy jako sprawnego? Czy jakieś inny przekręt tu widzicie? ;-)

              SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
              www.phurand.pl
              www.uzywane-gry-konsole.pl

              1. "odeślij pierwszy zamiast drugiego w ciągu 14 dni." , NimnuL-Redakcja 17/01/25 11:03
                pozorując, że to ten pierwszy? :-)

                A na koniec Xkom pokaże środkowy palec i kolega dawidy będzie miał 2 takie same sprzęty :D

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. Jeśli firma nie gra z nim uczciwe , ham_solo 17/01/25 11:48
                  to prowokuje do kombinowania. A nie odeśle im ziemniaka zamiast awokado, więc porównanie nie jest trafne. Jeśli urządzenia mają numery seryjne to nie ma co nawet próbować.

                  SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
                  www.phurand.pl
                  www.uzywane-gry-konsole.pl

            2. i jeszcze suszarka , wrrr 17/01/25 17:39
              musisz podgrzac i przekleic naklejki bo moga sprawdzic S/N na samym produkcie zeby przez leniwy dzien dokladnego pracownika nie bylo wtopy ;)

              a paragraf to oczywiscie oszustwo - nie kradniesz pod wplywem impulsu, tylko masz wszystko zaplanowane i jestes zagrozeniem dla innych rownie wyrachowanych (rzad naszego pieknego kraju)

              1. NIE KRADNIJ PAŃSTWO NIE LUBI KONKURENCJI ;-) , Artaa 22/01/25 16:16
                zawsze aktualne...
                szkoda że jakiekolwiek problemy, to z reguły szarych pracujących ciężko obywateli dosięgają. A politycy, prawnicy, bogaci, lub ustosunkowani, mają to gdzieś i robią co chcą

    2. Rekojmia , NimnuL-Redakcja 16/01/25 18:24
      więc 2 tyg mają na to, żeby wrócić z jedną z opcji: zwrot pieniędzy, wymiana towaru na nowy lub dostarczenie naprawionego.
      Kiedy upłynie im 14 dni liczone od zwrotu?
      Jak upłynie to muszą wypełnić twoje oczekiwania.

      Coś pomyliłem?

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. dwa miesiące trzymają towar w serwisie , dawidy 16/01/25 18:43
        i na ostatnią moją reklamację z żądaniem zwrotu kasy odpowiadali ponad 3 tygodnie

        więc tak, w teorii tak powinno być, w praktyce to nie działa, dlatego właśnie nie wiem co robić

        102594

        1. Wyślij pismo - może być email , NimnuL-Redakcja 16/01/25 19:08
          z informacją o tym, że ustawowy czas im się skończył, Twoje oczekiwania jest xyz do dnia (xyz) i kończąc wspomnij, że będziesz zmuszony skierować się o pomoc do rzecznika praw konsumenta o wsparcie.
          Zgaduję, że wysyłasz to na adres serwisu. Do wiadomości bym jeszcze dorzucił sklep internetowy oraz prośbę o przekazanie tematu piętro wyżej.

          Tak bym robił. 3 dni robocze i zgłoszenie do rzecznika.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. dokładnie tak zrobiłem , dawidy 17/01/25 09:15
            ale tam chyba nikt nie czyta korespondencji od klientów.. bo 3 dni później, czyli dziś, dostałem mejla z automatu, że koniec zabawy, reklamacja nie uznana, sprzęt wraca do mnie

            olewka kompletna

            102594

            1. Wbij temat do rzecznika , NimnuL-Redakcja 17/01/25 09:43
              zajmie to trochę czasu ale może pomogą. Kiedyś miałem sytuację, że potrzebowałem się z nimi poradzić, zadzwoniłem na infolinię, pogadałem z jakimś gościem, później poszło pismo do sklepu z kopią do rzecznika i po tym reakcja sklepu była natychmiastowa.
              Mam jeszcze jeden pomysł - jeśli płaciłeś kartą - odpal formularz chargeback, u mnie raz pomogło (wysyłka się ociągała) - 2 dni później ze sklepu dzwonili przestraszeni tak jakby miał im się cały system finansowy zawalić :)
              Może w tym kierunku pójdź?

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. płaciłem revolutem , dawidy 17/01/25 13:03
                i zrobiłem tam wniosek o chargeback - bardzo dokładnie mnie wypytali jaki jest problem, ciekaw jestem jak się to potoczy

                Do rzecznika pewnie też się odezwę, czekam teraz aż ten sprzęt wróci. Może jakieś pismo dostanę, czy dokumentację z serwisu. Bo dostałem mejla, że jest odmowa i szczegóły w pismie ale pisma nie było ani w mejlu ani przy zgłoszeniu na koncie w x-kom, więc nie wiem gdzie to pismo.

                Generalnie to zabiera mi to już tyle czasu, że mam ochotę odpuścić, bo to nie jest warte mojego czasu, ale też baaardzo nie lubię być robiony w bambuko i tak troche działam "dla zasady".

                102594

                1. Dla zasady warto cisnąć , NimnuL-Redakcja 17/01/25 13:18
                  w przeciwnym wypadku zrobi się dziki zachód.

                  Według mnie chargeback ma szansę być skutecznym rozwiązaniem.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

        2. tych co nie odpowiadaja lubie najbardziej bo to najszybsza wygrana , Kenny 17/01/25 10:55
          instrukcja:

          1) reklamacja z rekojmi, wybieram zwrot
          2) 2 tyg bez odpowiedzi -> uznana
          3) przypomnienie
          4) chargeback

          .:Pozdrowienia:.

  8. Tu nie chodzi o X-kom, mi się wydaje tylko o jakość produktów Unitek , Fl@sh 16/01/25 21:47
    Umówmy się, nie jest to jakiś hi-end, a nawet niższa półka, śmiało bym powiedział.
    Kolejna kwestia, to kompatybilność z Twoim sprzętem, lub też chociażby jakość kabla USB-C.

    Sprzedam drewno pod każdą
    postacią ;-) GG: 687866

    1. no dobra, ja rozumiem, że to nie high end , dawidy 17/01/25 13:16
      i mam takiego Baseus, który jak się każdy port zajmie i włoży jeszcze pendrajwa i zacznie kopiować duże ilości danych, to zaczyna np. migać monitorem, ale to jest "wybaczalne" bo kosztował 100zł i generalnie działa poprawnie.

      Ten unitek jest 5x droższy i nie działa hdmi a po ethernecie 1GBps daje max 300Mbps, więc heloł, tyle to wymagam od sprzętu za kilka stówek.

      A swoją drogą, jakiej marki urządzenia tego typu byś polecił z wyższej półki? Potrzebuję to do macbooka pro m1 max. Podpięte 2 monitory, ethernet, jakieś peryferia typu mysz, klawa i kilka telefonów z transmisją danych po kablu - i tu właśnie zależy mi na jak największej ilośći portów usb-c, żeby nie żonglować kablami.

      102594

      1. Buchachachachaaaaa , ligand17 18/01/25 09:04
        Dopiero teraz, tak przy okazji piszesz, że ta stacja miała działać z MBP M1M? I zdziwienie, że nie działa do końca prawidłowo? ROTFL

  9. idziesz do sądu , myszon 17/01/25 07:15
    https://e-justice.europa.eu/...small_claims?POLAND

    Przedstawiasz swoją stronę, druga sprawa przedstawia swoją stronę.

    1. Bardzo , Bergerac 18/01/25 20:22
      ciekawa stronka.

      Barbossa: You're supposed to be dead!
      Jack Sparrow: Am I not?

      1. dorzucę jeszcze inną, nie w temacie, ale ważną , myszon 20/01/25 07:34
        https://citizens-initiative.europa.eu/_pl

        1. Ciekawe , Bergerac 26/01/25 19:09
          w jakim stopniu admini wpływają na liczbę głosów w tego typu petycjach ;)

          Barbossa: You're supposed to be dead!
          Jack Sparrow: Am I not?

  10. mi nie chcieli przyjąc tonera , Chrisu 17/01/25 09:04
    który wyskoczył w ich wyszukiwarce.
    Wpisałem model drukarki, wyskoczył jeden toner, kupiłem i... to nie był ten... Opakowanie otwarte, kliencie bujaj się.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  11. Zdanie odrębne , Bergerac 17/01/25 23:04
    Nigdy mi nie stwarzali problemów. Powiedziałem pani przez telefon, że wydaje mi się że mysza ma lekko starte ślizgacze i że może była używana, a ona spytała tylko do którego salonu x-kom mam najbliżej i że już załatwia wymianę na nową.
    Drugi przykład: płyta Asrock (wiem wiem, nie kupować) nie chciała startować, więc odniosłem do sklepu. Okazało się, że wygięty jest jeden pin w podstawce proca. Gościu przyjął zwrot mówiąc "dobra, przecież nikt z tego nie będzie strzelał". A mógł podejrzewać, że to ja wygiąłem.

    Barbossa: You're supposed to be dead!
    Jack Sparrow: Am I not?

  12. najgorzej i tak w euroragd , marcin502 18/01/25 09:59
    kto tam cos reklamowal ten sie w cyrku nie smieje. trzeba od razu na niezgodnosc towaru z umową,bo zrobią wszystko żeby oddalic reklamację

  13. ja już 1,5 roku walczę o zwrot kasy za telefon , Killer 18/01/25 10:53
    25 lutego rozprawa :) czekam z nieciepliwością
    ale fakt x-kom leci w kulki jeżeli chodzi o reklamacje
    a to dziwne bo jak pokazują filmy z tych i magazynów i montowni to wszystko wygląda imponująco

    Kiedyś normą był ogół a nie margines...

    1. Po rozprawie , Bergerac 18/01/25 20:20
      koniecznie napisz osobny wątek jak poszło i jakich argumentów używać żeby sąd łyknął. Jako taki e-learning dla nas ;)

      Barbossa: You're supposed to be dead!
      Jack Sparrow: Am I not?

    2. Killer - po co przekazujesz do Nich swoje pieniądze? , Majster 18/01/25 21:50
      X-k... - nie dokładaj pieniędzy tam gdzie już jest ich za dużo...

      Poza tym, poczytaj informacje ze zrzutu ekranu:

      https://i.imgur.com/igrQm2L.jpeg

      Wypowiedzi dotyczą innego sklepu? Nie szkodzi, w sumie nie wiele to zmienia.

      http://forum.gazeta.pl/...593,problem_z_X_kom.html

      U2 - Electrical Storm (William Orbit Remix) - "Baby, don't cry..."

      1. Artykuł z gazety , Bergerac 19/01/25 00:32
        to ponad dekadę temu...

        Barbossa: You're supposed to be dead!
        Jack Sparrow: Am I not?

        1. X-k... Bergerac pamiętaj o jednym... , Majster 19/01/25 11:10
          Im bardziej zaglądasz w przeszłość, tym więcej dowiadujesz się o obecnej rzeczywistości.

          Tak jak w tym kraju - dawniej były cholerne Panocki i króle, co zajmowały się tylko gnębieniem biednego narodu. Teraz? Obecnie masz "wspaniałych mężów stanu", niby-cudownego Prezydenta, co to parę lat wstecz rolnicy wybrali, a nie dalej jak za parę miesięcy zaczęli ostro krytykować, bo nie zrobił tak jak Oni tego chcieli.

          Pytanie dodatkowe ode mnie - co robiłeś na lekcjach Historii w szkole? Wpatrywałeś się w ekstra "krągłości" jakiejś dziewczyny jak ten na zdjęciu, czy co? :)

          https://i.imgur.com/fj0fP6V.jpeg

          Jeżeli tak, to nie Ty pierwszy i nie ostatni (jak podejrzewam).

          U2 - Electrical Storm (William Orbit Remix) - "Baby, don't cry..."

    3. Pewne komentarze dają mimo wszystko do myślenia... , Majster 19/01/25 19:40
      Uważasz, że tamci po drugiej stronie należycie kogoś szanują?

      X-k... zrzut ekranu:

      https://i.imgur.com/L6OueNL.jpeg

      Jak się okazuje ani klientów, ani tym bardziej pracowników. :(

      U2 - Electrical Storm (William Orbit Remix) - "Baby, don't cry..."

  14. Ja kiedyś 2x miałem problem z niesprawnym smartfonem , zibi13 19/01/25 09:53
    Zakup stacjonarny więc odstąpić nie mogłem.
    Napisałem krytyczny komentarz (chyba na Ceneo, to było 8-10 lat temu) to następnego dnia miałem telefon od kierownika sklepu z propozycją wymiany za usunięcie komentarza.
    Może nadal tak działają ;)

    1. I tak rodzą się sklepy z opiniami 5/5 , NimnuL-Redakcja 19/01/25 10:11
      ...

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

    2. Jak ja napisałem (u nich) negatywny komentarz, to został usunięty , Chrisu 20/01/25 12:58
      jako że "nie dotyczył towaru, a jego zakupu" (czy coś w tym stylu)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. zrobili mi to samo , dawidy 20/01/25 16:17
        123

        102594

  15. Dobra. , Bart 19/01/25 15:13
    Już nie kupuję. Teraz czekamy, aż zbankrutują.
    Dotychczas kupowałem i nich, nawet gdy było drożej bo NIGDY nie robią problemów z reklamacjami. W razie problemów zwracają kasę bez słowa nawet pod koniec okresu gwarancji.

  16. Wspieranie biznesu u sąsiada - czyli niedaleko... , Majster 20/01/25 20:10
    "Komputerowa zaraza" bardziej się rozrasta, to jest jednak źle, powinien być koniec i basta.

    Dawidy - nie masz czasem w pobliżu jakiejś firmy ze sprzętem komputerowym? Takiej, którą mógłbyś wesprzeć finansowo i dzięki temu Ci ludzie dostrzegli by konkretny sens i potrzebę sprowadzania różnych podzespołów? Nie myślałeś właśnie w ten sposób?

    Odpowiednia grafika daje do myślenia:

    https://www.bnpparibas.pl/...01-e1589906937244.png

    U2 - Electrical Storm (William Orbit Remix) - "Baby, don't cry..."


    
O D P O W I E D Z   N A   P Y T A N I E
    

Dzięki Rejestracji w naszym serwisie można uzyskać dostęp do zamieszczania Komentarzy do newsów oraz własnych informacji w działach Board oraz Giełda. Wystarczy podać ksywkę, hasło oraz e-mail.


    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL