TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
rozczarowująca wydajność dysków nvme m2 w grach , ekspert_IT 1/12/23 12:01 Wszyscy spece od sprzętu i gier wskazują na to, że Sata jest dawnym reliktem przeszłości że słabą wydajnością. No to poczytałem i zobaczyłem jak w praktyce działa Sata vs nvme w najnowszych grach. I tak np. Alan Wake2. Ładowanie poziomu 11s na nvme, 15s na Sata, 90s na hdd. Tej wielokrotnie wyższej przepustowości teoretycznej po prostu nie widać. 5s vs 20s to by była różnica a tak jest to niemal nieodczuwalne.
Jaka jest Wasza opinia?
https://m.youtube.com/watch?v=52Kj6tamrzo- ale przecież to normalne : testy syntetyczne, nijak maja sie do rzeczywistych zastosowań , Artaa 1/12/23 13:17
to tak samo jak wielu wierzy, że im Windows 10/11 uruchamia się w 5 sekund,
a to tylko wybudzanie jest... - myslę , GULIwer 1/12/23 13:34
że póki gry nie będą pisane z myślą o NVMe to tego nie zobaczymy a raczej zobaczymy tylko cień możliwości
Pokazówki Direct Storage mam na myśli. Zakładam, że obecnie dane gry są skompresowane i wzięcie ich z pełną prędkością nie jest możliwe. Choć pewnie czynników spowalniających jest więcej. Ciekawe czy UE5 już jest stworzone z myślą o NVMe
Wciąż pamiętam uczucie jak w 2013 wymieniłem kompa i przeszedłem z 7200rpm na SSD (EVO 840). Przez 1,5 dnia chodziłem z uśmiechem na twarzy, że po prostu tak szybko można ładować system i programy i odpalać rzeczy jednocześnie.
W lato wymieniłem EVO i MX500 na NVMe (KC3000 i NM710) i jest lepiej ale efektu WOW nie ma.I'm only noise on wires - podobnie, plus zmiana z Gen3 na Gen4 , Artaa 1/12/23 15:49
to już totalnie bez różnicy w realnym użytkowaniu - a ja jestem , Markizy 1/12/23 17:01
zdania ze będzie to bez znaczenia. Odczytane dane dane z dysku muszą zostać obrobione przez procesor. Direct Storage z jakieś tam gry na F pokazał że o ile przy przejściu z SATA na M.2 gen 3 mamy zauważalny zysk. Tak przejście na gen 4 w przypadku m2 nie przynosi spektakularnego wzrostu przyśpieszenia ładowania (do 50% maks) i to przy dwukrotnie szybszym dysku.
A do spowolnienia ładowania wystarczy skompresować plik zapisu który procesor musi dekompresować.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - przecież , GULIwer 1/12/23 18:31
nigdy nie masz realnie liniowego wzrostu. Gdyby tak było to by SLI czy to od AMD nie umarło. Obecnie DS wspierają 3 gry na PC jak patrzyłem to nie ma co się spodziewać cudów, dopiero raczkuje. Pewnie dopiero jak silniki zaczną pozwalać na chapnięcie 10GB na strzała to się zmieni.
Ciekawe czy UE 5 już może sobie tak pobierać dane. SSD w rozsądnych cenach jest już od gdzieś 7-8 lat a dopiero od roku masz gry wymagające zwykłego SSD. Wolno studia reagują na nowości techniczne.
O tyle dobrze teraz jest, że za NVMe płacisz mniej niż za SSD więc extra szybkość dostajesz w bonusie.I'm only noise on wires - SLI , Markizy 1/12/23 20:12
to całkowicie co innego, tam zwiększałeś wydajność przez dodanie dodatkowego układu. Tutaj masz coraz szybszy układ który musi się skalować liniowo bo przyspieszasz go.
Tegochnologia Direct Storage nie jest tak rewolucyjna jak próbują to sprzedać, pomoże ale to tylko kolejny element ewolucji a nie rewolucji jak by można było powiedzieć o przejściu z SATA3 na M2 4x gen3.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - no to w CPU , GULIwer 2/12/23 02:38
podwojenie rdzeni jak program nie ogarnia nie da ci podwójnej wydajności. Fakt przykład z SLI trochę chybiony.
Może trochę zbyt dużo optymizmu było w tym co napisałem, ale DS jest już jakimś krokiem naprzódI'm only noise on wires - ale , Markizy 2/12/23 11:53
podwojenie taktowania pomaga, a zwiększenie przepustowości to zwiększenie taktowania bo nikt tam niedokładna kolejnych linii.
Nie powiesz że miedzy Core 2 Duo E6320 1.87 a Core 2 Duo E6850 3 GHz nie było różnicy wydajności na poziomie blisko 60% bo tyle wynosi różnica taktowania.
https://www.cpubenchmark.net/...1.86GHz&id=909
https://www.cpubenchmark.net/...3.00GHz&id=943
Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - ale , GULIwer 2/12/23 15:50
to program który jest stworzony do maksymalnego obciążania CPU więc wzrost będzie bliski wzrostowi Mhz
W przerzucaniu dużych danych z NVMe na NVMe przyrost też będzie prawie liniowy, ale jak weźmiemy pod uwagę małe to już nie jest tak różowo.
Sprzęt już jest teraz trzeba poczekać na to aby ktoś tego użył. Może jakaś zbiórka graczy i wszędzie pisanie. "Ale to się wolno ładuje. Zróbcie coś z tym"
Sam przy zmianie kupiłem co w/w bo tańsze, szybsze i bez kabelków a jak będę potrzebował przenieść dane to stare SSD podłącze albo po USB 3.0 albo po SATA.I'm only noise on wires - i właśnie , Markizy 2/12/23 19:47
tutaj wracamy do tego co pisałem. Wydajność i tak jest NVMe i Direct Storage jest limitowana przez procesory. Który może dostać duża ilość danych ale nie jest wstanie ich przemielić dlatego zysk nie jest imponujący i nie będzie.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770
- NVME , pwil2 1/12/23 18:06
NVME zacznie mieć znaczenie, jeśli tekstury będą na bieżąco wielowątkowo doczytywane. Potrzeba zrównoleglenia, żeby wyciągnąć maksymalne prędkości losowego odczytu.
Analogicznie potrzeba zrównoleglenia, żeby wyciągnąć max wydajności z procesora.7800X3D/64G ECC/6800 7840HS/96G
5600H/64G/3060 5650G/128G ECC
1350P/64G 13700 SSD_30T A7m3 - W linku porównanie czasu ładownaia gier nvme vs sata vs hdd , rookie 1/12/23 20:14
O ile HDD już jakiś czas temu zostało wyeliminowane z gamingu przez słabe prędkości wczytywania wielu małych plików, o tyle przewaga nvme nad sata jest naprawdę mała.
Też się pytam, gdzie te prędkości...
https://www.youtube.com/watch?v=V2Q00LPZkcU
- tam gdzie , Markizy 1/12/23 21:10
procesor nie jest wąskim gardłem. Jest to co pisałem wyżej co raz szybszy dysk nie rozwiązuje problemu dane musi przerobić dalej procesor.
https://www.techpowerup.com/...0-mini-1-tb/15.htmlNa Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770
- Niestety tekstury wczytują się liniowo , digiter 1/12/23 20:40
Gdyby była konkurencja między dwoma systemami tak jak jest między ios i android to Bill Gates już dawno wyłożyłby kasę na wdrożenie równoległego wczytywania.
Microsoft jest praktycznie monopolistą jeśli chodzi o grywalne systemy na PC i poczekacie jeszcze 10 lat aż spróbują to zmienić.Piszcie do mnie per ty z małej litery |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|