TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] Czy takim miernikiem mogę sprawdzić akumulator? , Matti 29/11/23 20:21 Mam taki prosty miernik elektryczny:
https://imgbox.com/s4zpic9S
W parametrach ma coś takiego:
Napięcie stałe DC: 0.5 - 600V
Napięcie AC: 0.5 - 600V
Prąd stały: 20mA - 10A
Prąd zmienny: 20mA - 10A
Rezystancja: 0,1Ω - 60MΩ
Pojemność: 20nF - 60mF
Czy dam radę zmierzyć nim napięcie akumulatora w aucie? Akumulatora 60Ah i 600A, więc nie wiem czy nie za dużo (miernik maax 10 A). Sorry za być może głupie pytanie, ale zupełnie się na tym nie wyznaję.- Bez problemu , rurecznik 29/11/23 20:23
zmierzysz napięcie akumulatora. Aku ma ok. 12 V, więc problemu nie będzie.- ok, , Matti 30/11/23 10:49
rozumiem, że tylko na nieodpalonym aucie? Czy na biegu jałowym też mogę zmierzyć?- możesz mierzyć cały czas ;-) , Artaa 30/11/23 11:52
przeczytaj jakiś artykuł, obejrzyj filmik z pomiarów aku na YT
pełno tego np
https://www.youtube.com/watch?v=YxBl_JGXnkA - Jak najbardziej , rurecznik 30/11/23 22:33
przy pracującym silniku. Nie tylko na biegu jałowym, ale i przy podwyższonych obrotach. W ten sposób sprawdza się kondycję układu ładowania akumulatora. Są w necie poradniki jak to zrobić, w sensie jakie odbiorniki i ile pozałączać, jakie obroty, jakie powinno być napięcie, itp.
Nie ma siły, żebyś ten multimetr uszkodził mierząc napięcie, nie tylko w samochodzie.
- Możesz sprawdzić , JaroMi 29/11/23 20:35
w trybie pomiaru napięcia Vdc
Sprawny aku ma napiecie spoczynkowe 12,3-12,8 V, po obciążeniem (świateł, grzanej szyby czy inne elektryczne odbiorniki) nie powinno spaść poniżej 12V a po uruchomieniu silnika napięcie ładowania rośnie do ok.14,4 V.
Podane prądy są prądami jakie może przeżyć miernik, nie polecam sprawdzać. Aku moze dać bardzo wiele amper (do 300-600A przy napięciu 12V to niezła spawara, uważaj aby nie zwierać ! Tzn. nie próbować mierzyć prądu !!!).
w tym cała bida, ze go nie za bardzo
widać... - mozesz sprawdzić jedynie napięcie akumulatora, które nic bardzo Ci nie da , Emios 29/11/23 20:54
czym innym jest napięcie a czym innym prąd rozruchowy. Tym urządzeniem nie sprawdzić, co najwyżej możesz sprawdzić ie taśma Led pobiera prądu, lub czajnik do 2200W - jeśli miernik jest wystarczająco szybki to po V można oszczować stan , Artaa 29/11/23 21:10
ale tylko oszacować...
Sprawny akumulator ze sprawnym rozrusznikiem i instalacją nie powinien mieć spadku napięcia na klemach w trakcie kręcenia rozrusznikiem przy rozruchu poniżej 10,5V- dlatego , elliot_pl 30/11/23 00:28
np czesc producentow udostepnia takie dane po can (np. vcds dla vag)momtoronomyotypaldollyochagi...
- Przyłóż sondy mienika , El Vis 30/11/23 11:52
Do klem i sprawdź napięcie. Natężenie (A) mógłbyś sprawdzić jakbyś sondy podpiął pomiędzy rozwartą klemę a biegun akumulatora. Tego nie polecam bo z tego miernika nie wiele by pozostało.
Dalej tak jak pisali koledzy wyżej. Akumulator na wyłączonym silniku powinien mieć około 12,1-12,6V. Na włączonym silniku ok. 14,5V. Przy rozruchu napięcie nie powinno spaść poniżej 10V.
Ale i tak najlepiej podjechać na stację diagnostyczną gdzie zmierzą Ci pojemność skuteczną i prąd ładowania akumulatora. W bardzo wielu przypadkach winę za śmierć akumulatora ponosi wadliwy alternator. Warto sprawdzać jego stan okresowo.I don't suffer from insanity.
I actually quite enjoy it. - Potwierdzam, tylko obciążenie prawdę Ci powie , Chrisu 30/11/23 11:56
Dodam jeszcze że ostatnio kupiłem https://allegro.pl/...-30-c-prostownik-14654944358 i choć bardzo sceptycznie podchodziłem do takich wynalazków, to powiem, że efekt WOW jest.
Akumulator, który po naładowaniu był w stanie kręcić 10 sekund rozrusznikiem, a na drugi dzień już nie odpalał auta, nie dość, że pozwala kręcić silnikiem znacznie więcej (testowane na odpiętych kablach WN 5x po 10 sekund), to jeszcze spokojnie odpalił samochód 3-4 dni po naładowaniu. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- Sprawdziłbym: , pwil2 30/11/23 16:52
Napięcie spoczynkowe przez kilka kolejnych dni postoju (tempo rozładowania), bez kręcenia rozrusznikiem i ładowania w międzyczasie.
Napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem, z tym, że będzie ciężko uchwycić minimum, bo to jest spadek dosłownie na ułamek sekundy przy ruszaniu wałem z miejsca i powinno się podnieść w czasie zwykłego kręcenia.
Napięcie ładowania alternatora w trakcie pracy silnika.
Spadek napięcia między alternatorem, a klemą akumulatora (powinien być poniżej 0.2V) - w starszych autach może być kabel do wymiany i słabe ładowanie.
Pobór prądu spoczynkowy przy wyłączonym silniku i odbiornikach - ile mA będzie płynęło po wpięciu się po odpięciu klemy, po odczekaniu minuty lub dłużej, gdy się wszystko wygasi - czy mniej, czy więcej niż 60mA.7800X3D/64G ECC/6800 7840HS/96G
5600H/64G/3060 5650G/128G ECC
1350P/64G 13700 SSD_30T A7m3 - +1 do pobór spoczynowy , El Vis 30/11/23 18:01
Bywa tak że i 1.5A potrafi haratać. Tyle że trzeba podłączyć miernik, zamknąć maskę, zamknąć auto i poczekać, nieraz i z 10 min. Bywa że po dłuższym czasie się niektóre systemy wyłączają. W Transicie tak miałem.
A do minimum podczas kręcenia to przydały się miernik z pamięcią min/max.I don't suffer from insanity.
I actually quite enjoy it. - 10 minut to zbyt krótko , P_M_ 30/11/23 20:07
Czasem 30 minut i wiecej czasu zajmuje przejście w stan uśpienia.- Bardzo możliwe , El Vis 1/12/23 08:45
Nie neguje, po prostu się nie spotkałem. Jestem "mechanikiem hobbystą" i przez moje ręce przeszło może kilkanaście różnych samochodów.I don't suffer from insanity.
I actually quite enjoy it.
- !0 minut? , ligand17 30/11/23 21:26
Moje stare E90 z 2010 potrafiło ciągnąć prąd nawet godzinę po wyłączeniu silnika.
Akumulator OEMowy wytrzymał 12 lat.- No nie spotkałem się , El Vis 1/12/23 08:40
Ale jakoś dużo elektryki to nie robiłem. Godzina to wydaje się być dużo. Udało Ci się ustalić co ciągnęło prąd przez tak długi czas?I don't suffer from insanity.
I actually quite enjoy it. - no i ile , Chrisu 1/12/23 11:11
ciągnęła... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Znajomy mechanik , ligand17 2/12/23 08:47
powiedział, że w tych nowszych BMW/Audi/Mercedesach to jest norma, więc nie drążyłem za bardzo. Może chłodzenie turbiny/silnika, może telemetria/aktualizacje, może coś innego? Samochód jeździł bezproblemowo, więc nie widziałem potrzeby zmieniać czegokolwiek.- No tak, możliwości sporo , El Vis 2/12/23 11:29
Dzięki. Żadnego nowszego niż 2013 na warsztacie nie miałem. Ale dobrze wiedzieć. Dzięki.I don't suffer from insanity.
I actually quite enjoy it.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|