TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Piaggio X10 500.... , kojot 9/10/23 10:20 Witam,
Ponieważ dyskutujemy na różne tematy,może ktoś podsunie jakiś pomysł zanim silnik pójdzie do rozebrania
Szukałem w google i po różnych forach i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na pytanie, dlaczego olej silnikowy pojawia się w filtrze powietrza. Z filmów na you.... wynika ze zapchany filtr lub za wysoki poziom oleju.
Silnik to znana jednostka 493 cm i wydawało by się że wszyscy wiedzą, a tak naprawdę gdybają.
Skuter zakupiłem pod koniec 2021 roku, wiec nie było jak pojeździć, wstawiłem do warsztatu na przegląd i czekał tam na wiosnę. Wymieniłem wszystkie płyny, filtry plus ogólna inspekcja również napędu. W roku 2022 zrobiłem nim jakieś 6-7 tysięcy km bez żadnego problemu. W tym roku spisywał się równie znakomicie jak wcześniej do połowy sierpnia, gdy w odstojniku z tyłu filtra powietrza zaczął pojawiać się olej lub też coś podobnego do oleju. Wymieniłem filtr powietrza, bo mądrzy ludzie mówili ze zapchany i ciągnie powietrze dołem,przez kilka dni było ok po czym znów w odstojniku pojawił się ciemny płyn. Po kilku dniach przestał zapalać, kręcił ale nie palił. wymieniłem świece,akumulator i wreszcie zapalił. Niestety po ok 3-4 dniach sytuacja znów się powtórzyła, nie pali. Odstawiłem do warsztatu, gdzie sprawdzono luzy zaworowe, kompresję (ok 13),czyszczenie przepustnicy i wtrysku. Zaczął palić, choć mam wrażenie że jakby dłużej kręcił, ale pali jeździ...
Postanowiłem udać się do ISM w Rembertowie na odczyt błędów z komputera.
Błędy:
C1005 napięcie akumulatora poniżej progu minimalnego
C1007 Koder ciśnienie zasilania zbyt niskie
Jak to skonkludował Pan od komputera w Piaggio zawsze jest problem ze zbyt niskim ładowaniem na wolnych obrotach to błąd C1005. Zaproponował zrobienie bajpasu na regulatorze napięcia który spowoduje ze ładowanie będzie większe. Teraz mam pod obciążeniem na wolnych 12,9V, powyżej 2 tys/obr już jest 14V.
Drugi błąd to błąd z regulowanego elektrycznie zawieszenia (sic!),jakiś włoski patent. Wymieniłem wcześnie cały komplet,który działał kilkanaście razy po czym wyrzucił błąd i skapitulował :(
Nie było żadnych błędów dotyczących silnika czy przepustnicy.
Wymieniłem olej i komplet filtrów,jeździłem ok tygodnia. Zdarzyły mi się dwie awarie dotyczące nie palenia na rozgrzanym silniku,kręcił i nie palił,po dokręceniu manetką kasłał ale nie zaskoczył. Po odczekaniu chwili zapalił od strzału w obu przypadkach.
Znów pojawił się olej w odstojniku..... podejrzenie padło na pierścień zbierający
Zanim pójdzie do rozebrania może Wy macie jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić?
Może ktoś z Was ma pomysł albo sugestię ?
pomyśl, zanim napiszesz coś
głupiego... - ciezkie pytanie , bajbusek 9/10/23 11:46
odpowiedz, ze wlosi tak maja Cie nie satysfakcjonuje ?
Dowcipy o spalaniu oleju w litrach kraza o Ducati od lat ...
Nie wiem ja mam tajwanskie Kymco AK 550 od ponad roku i nic sie nie dzieje, moze dlatego, ze kupilem nowy i dbam. Wczesniej mialem Horneta 600 oraz Yame T-Max ... zadne nie bralo oleju- kompletnie nie satysfakcjonuje... , kojot 10/10/23 15:08
wcześniej miałem Burgmana 400 który nie brał nawet grama oleju,
Czytałem że Ak550 ma słabą ochronę przed wiatrem, prawda ?
Jak Ci wypada spalanie ?
Skłaniam się nad wymianą na Burgmana 650pomyśl, zanim napiszesz coś
głupiego... - ochrone przed wiatrem ? , bajbusek 10/10/23 19:10
przeciez wystarczy zmienic owiewke w KAZDYM skuterze jak Ci nie starcza fabryczna.
W moim przypadku podnioslem oryginalna szybe w gorna pozycje (jest regulowana) i kupilem deflektor, ktorego uzywam tylko na trasach 300+ km ... mam 186 cm wzrostu i na fabrycznej szybie owiewa mi kask, przez co halas jest nieprzyjemny przy predkosciach powyzej 100 km/h
Na trasie jezdze 120-150 wiec deflektor to podstawa ... albo zatyczki do uszu, ktorych nie lubie.
Generalnie w cenie ok 45K nie ma nic lepszego od tego AK 550 ...- spalanie , bajbusek 10/10/23 19:12
to okolo 4 litrow / 100 km przy spokojnej jezdzie około 100 km/h
Przy 140 km/h to juz 5,5+ litra ... ciężko policzyć bo wskaźnik paliwa to straszny kłamczuch a nie zawsze mi się chce dokładnie lać "pod korek"
- jeśli zdarza się nie palić na gorącym to może , XTC 9/10/23 13:24
sprawdź kompresję na gorącym i zimnym do porównania. Może jakieś pęknięcie które dopiero gdy się rozgrzeje to puszcza?Linux - a to na pewno jest olej? , Chrisu 9/10/23 13:50
a nie odparowana benzyna? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - odparowanej cieczy nie widać, benzyny w szczególności , Artaa 9/10/23 17:19
zostają z reguły ciężkie frakcje typu oleje - tak to olej bo ubywa poziom na bagnecie , kojot 10/10/23 15:01
nie jest to czysty olejpomyśl, zanim napiszesz coś
głupiego...
- po zapaleniu , Markizy 9/10/23 17:57
nie masz przez chwile niebieskiego dymu z rury?
Jeśli ma problem z zapaleniem może być też nieprawidłowa pracy sondy lambda na wskutek zaolejenia.
Ile według użytkowników wytrzymują te silniki? Możliwe że po prostu zaczyna się już sypać wiec czeka ciebie remont.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - nie,nie pojawia się żaden kolor spalin , kojot 10/10/23 15:03
na blacie mam niecałe 35k ale to sprzęt sprowadzany z Włoch i na słowo sprzedawcypomyśl, zanim napiszesz coś
głupiego...
- wyczyść przepustkę , Pawelec 9/10/23 23:22
potem wykręć i wyczyść lambdę. Może to fakt że to od benzyny. Napięcia baterii pilnuj. Kluczyk i odkręcaj masę albo załóż tzw hebel.Tom Drwal
LAS Ltd. - jak napisałem wyżej, , kojot 10/10/23 15:05
przepustnica była wyczyszczona
ewentualnie lambdę,ale na kompie powinno pokazywać błądpomyśl, zanim napiszesz coś
głupiego... - nie będzie pokazywać ;-) , Artaa 10/10/23 15:53
to tak nie działa w mechanice...
sonda może być zużyta a błędu nie pokaże (bo jeszcze jakoś działa...), trzeba sprawdzić a często po prostu wymienić w ciemno na nową
- może , Pinokio.pi 10/10/23 20:10
Jeśli problem występuje tylko na rozgrzanym silniku, sprawdzenie kompresji w różnych temperaturach może dać więcej informacji. Możliwe, że jakieś elementy (np. pierścienie) nie zachowują się prawidłowo po rozgrzaniu.
Nieprawidłowe działanie sondy lambda może wpływać na mieszankę paliwową i skutkować różnymi problemami. Choć brak błędu na komputerze nie musi oznaczać, że sonda działa prawidłowo
Też za wysoki poziom oleju lub jego niewłaściwa lepkość mogą powodować różne problemy, w tym przeciekanie do filtru powietrza.It's not worth protecting a country that bans
leaving and forces you to fight.
ground.news |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|