Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » patinka 08:12
 » rooter666 08:11
 » Kenny 08:11
 » Dhoine 08:10
 » wrrr 08:06
 » DYD 07:58
 » KHot 07:53
 » hokr 07:45
 » NimnuL 06:47
 » Demo 06:43
 » PeKa 05:39
 » SebaSTS 05:32
 » GULIwer 05:04
 » Killer 04:52
 » Lucyferiu 04:29
 » Martens 04:12

 Dzisiaj przeczytano
 41102 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Reklamacja - niezgodność towaru z umową. , Never 12/06/23 08:23
Proszę o informację czy spotkaliście się z odrzuceniem reklamacji ze względu na problem w oprogrowaniu?

Short story. Kupiłem aparat, okazało się, że przez winę oprogramowania nie ostrzy prawidłowo w określonym trybie. Producent owszem deklaruje, że problem naprawi tylko, że naprawia go już od ponad roku i dalej nie może. Sklep stwierdza, że sprzedał sprzęt i problem leży w oprogramowaniu więc umywa ręce.

  1. Rękojmia do sprzedawcy , NimnuL-Redakcja 12/06/23 08:44
    gwarancja do gwaranta (producenta).

    Jeśli zgłosiłeś się do sprzedawcy z tytułu rękojmi to nie interesuje Cię co na to producent. Mi zawsze pomagało napisanie pisma z reklamacją do sprzedawcy i jasne określenie oczekiwań odn. zakończenia sprawy. Do 14 dni i temat zamknięty. Wielokrotnie z różnych powodów, nawet sprzęt, który zepsuł się na miesiąc przed końcem 2 lat od zakupu.
    Jeśli zgłosiłeś się z tytułu gwarancji to sprawa wydłuża się w czasie i komplikuje.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. wlasnie poszła rękojmia do sprzedawcy, a mimo to.... , Never 12/06/23 08:52
      reklamacje zgłosiłem z tytułu niezgodności towaru z umową do sprzedawcy. X-kom po czasie 10 dni odpowiedział ze reklamacji nie uznaje i wysyła towar do producenta celem dalszej weryfikacji na podstawie której MOŻE zmienią decyzję.

      Reklamowałem 2 rzeczy:
      - klapkę kart pamięci - do tej części reklamacji się odniesli i klapkę wymienili
      - problem z ostrzeniem - tutaj stwierdzili, że odrzucają gdyż problem nie wynika z usterki technicznej urządzenia, a z oprogramowania producenta

      1. Ciekawe , NimnuL-Redakcja 12/06/23 09:06
        "Oprogramowanie nie jest rzeczą, a udzielenie licencji nie jest sprzedażą. W związku z powyższym licencjobiorca nie może skorzystać z kodeksowych uprawnień z tytułu rękojmi za wady oprogramowania."

        https://prawowobrocie.pl/...iwe-oprogramowanie/51/

        Pytanie tylko czy firmware ściśle powiązany ze sprzętem można traktować na tych samych zasadach co oprogramowanie zainstalowane na komputerze.

        To po prostu wada fabryczna. Idąc za poniższym, żądaj od sprzedawcy (ważne - od sprzedawcy, nie od producenta) naprawy towaru z informacją o alternatywnym zakończeniu (jeśli nie naprawa to nowy towar pozbawiony wad lub zwrot pieniędzy). Naprawa nie może ciągnąć się tak długo...

        https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/...0inne%20wady.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. moim zdaniem nie , Chrisu 12/06/23 09:12
          w ten sposób reklamację praktycznie każdego urządzenia mające jakikolwiek soft, a działającego nieprawidłowo można by odrzucić, bo to "wina softu". Od breloczka z melodyjką, poprzez piloty po urządzenia bardziej oczywiste...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. otoz nie... nie naprawia, nie wymienia i nie zrobia nic... , Never 12/06/23 17:59
          bo to wina oprogramowania.

          1. jeśli problem jest w FW, to wymiana HW nic nie pomoże , Artaa 12/06/23 20:47
            więc nic dziwnego, że po stwierdzeniu tego faktu zaczęli iść w zaparte, bo wiedzą że kolejny egzemplarz będzie miał tą samą wadę a oni będą mieć z tego powodu koszty bez szans na szczęśliwy koniec dla siebie i tylko przy okazji klienta...

      2. chodzi o kasę , Carat 12/06/23 09:26
        więc x-kom zrobi wszystko by się na ciebie wypiąć.

        Swoją drogą X-Kom to w sumie dziadowska firma i trzeba ich traktować jak potencjalnych oszustów. Np. kupujesz laptopa z 16GB RAM to każda kość pamięci może być z innej parafii, czyli inny producent i inne timingi, a mnie od lat uczyli, że najlepiej jak kości są identyczne.
        Chyba, że bierzesz sprzęt fabrycznie zaplombowany przez producenta ale kupując laptopa zmodernizowanego przez ich "profesjonalny" serwis to są duże szanse, że będzie zonk.

        1. No spoko , hokr 12/06/23 14:53
          to gdzie kupować sprzęt?

          1. moze euro/ole? , wrrr 12/06/23 17:58
            kopalem sie na poczatku roku z serwisem gwarancyjnym przez grupe euroagd, i po 2gim odeslaniu towaru przez serwis producenta (wczesniej byla dodatkowa naprawa co cos tam naprawili ale nie do konca, czyli 3x przelot po PL) ze nie widza podstaw, zapytalem sie samego sprzedawcy co zrobic

            napisali ze to ze korzystalem z gwarancji nie oznacza ze nie moge uzyc rekojmii, nawet po gwarancji (bo spor zaczal sie tuz przed) - final byl taki ze oddali cala kase z dnia zakupu

            ale przez xkom tez dawno temu reklamowalem pierdoly (logitechy lapiace 2klik tasmowo, 3 rozne sztuki) i nie robili problemow...

        2. Wiadomo że chodzi o kasę... , Doczu 13/06/23 20:56
          ... ale x-kom to nie firma overclockerska czy temu podobne, tylko sklep.
          Dostajesz 16 GB RAM ? Dostajesz.
          Jak idziesz do Maka na burgera, to nie oczekuj krafta. Ma być tanio, szybko i ok, i tak w większości jest.

          1. tylko fabrycznie , Carat 16/06/23 08:33
            jak masz 16GB to takiego wała z różnymi pamięciami nie robią. Nie chodzi o podkręcanie ale o jakieś podstawowe dobre praktyki.
            Moim zdaniem takie sytuacje nie powinny mieć miejsca w specjalistycznym sklepie komputerowym - bo to nie bazar.

            Można kupować sprzęt w x-komie ale jeśli modernizuje go ich serwis to trzeba się spodziewać, że pewnie będzie to kupa i lepiej kupić bazowy model, a modernizację zrobić samodzielnie.

            Pomijając x-kom to obecnie w laptopach i stacjonarkach biurowych są niby "szybkie" dyski M.2 NVME ale często i gęsto te dyski przy kopiowaniu (zapisie) dużej ilości danych są wolniejsze od np. Cruciala MX500, czyli klasycznego dysku SATA 2,5 cala.

      3. problem nie wynika z usterki technicznej urządzenia, a z oprogramowania producenta , resmedia 13/06/23 19:49
        a to oprogramowanie to kupowałeś osobno?
        czy jako integralną część urządzenia?
        mogłeś nawet nie wiedzieć, ze aparat ma jakieś oprogramowanie
        ma działać prawidłowo i tyle
        Ciebie jako konsumenta nie obchodzi, czy coś nie działa bo usterka jest po stronie sprzętu, czy softu
        x-cum wali w ciula, postrasz ich sądem

        desipere est juris gentium

        1. ja zrozumiałem, że chodzi o firmware , Carat 16/06/23 08:36
          a nie o jakiś dodatkowy soft.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL