Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » PaKu 09:45
 » XepeR 09:45
 » Demo 09:42
 » Flo 09:41
 » steve 09:37
 » ARTi 09:33
 » Nazgul 09:29
 » rrafaell 09:29
 » myszon 09:28
 » braveh 09:28
 » jablo 09:26
 » Kenny 09:23
 » rooter666 09:21
 » kicior 09:19
 » Sherif 09:16
 » NimnuL 09:16
 » rurecznik 09:16
 » Robak 09:14
 » Ament 09:07
 » Lucyferiu 09:04

 Dzisiaj przeczytano
 41142 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Interesująca sytuacja na rondzie - wymuszenie i celowe spowodowanie stłuczki , NimnuL-Redakcja 13/04/22 19:09
https://youtu.be/EVmVmlRh2xE?t=200

Ewidentnie widać, że Mercedes polował na stłuczkę - przyspieszył, a pod koniec widać, że wyprostował koła, żeby ewidentnie doprowadzić do stłuczki.
Orientuje się ktoś, czy w takiej sytuacji kierowca w Mercedesie, pomimo wymuszenia przez Lexusa może otrzymać karę? Celowe spowodowanie zderzenia lub brak próby jego uniknięcia? Jest jakiś paragraf?

Założę się, że kierowca Merca miał świeżo kupioną kamerkę ;-)

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. na moje oko , jurass 13/04/22 20:05
    to była ewidentna wina merca a nie lexusa

  2. patrząc , Markizy 13/04/22 21:11
    Na punkt uderzenia to wina marca. Lexus zdarzył wcześniej zająć pas merca i zjeżdżał z ronda

    Na Bordzie od 2003-03-03:D
    i5 6600, 2x8GB, 7770

    1. Prawo jazdy z chipsów ? , xan 13/04/22 22:19
      Pani zjeżdża z lewego pas a nie zmienia pas ruchu. Naet gdyby zmieniała i tak ma obowiązek ustąpić.

      Nie mogę wam pomóc .. jestem pasikonikiem

      1. żeby zjechać , Markizy 13/04/22 22:26
        to musisz najpierw wjechać na zewnętrzny pas, tutaj masz to jako jeden ciągły manewr. Inaczej nie uda ci się z takiego ronda zjechać bez zajmowania pasa zewnętrznego.

        Na Bordzie od 2003-03-03:D
        i5 6600, 2x8GB, 7770

        1. Ponadto , Markizy 13/04/22 22:31
          lexus dostał w tylny prawy narożnik nie w bok, i opuścił już ponad połową auta pas zewnętrzny wjeżdżając na drogę boczną. Wniosek to mercedes jest sprawcą kolizji.

          Na Bordzie od 2003-03-03:D
          i5 6600, 2x8GB, 7770

          1. Nie , xan 13/04/22 22:49
            Nie wolno skręcać z lewego pasa w prawo. Na rondzie tak samo chyba, że organizacja ruchu to umożliwia. Tak, najpierw trzeba zająć prawy pas a później skręcać, nie ma innej drogi. To, że duża część kierowców robi tak jak ta kobieta to nie znaczy, że tak można. To znaczy można ale czasem będzie to sporo kosztować.

            Nie mogę wam pomóc .. jestem pasikonikiem

            1. Nie jestem , Markizy 14/04/22 09:10
              specjalistą od ruchu drogowego ale według mnie kluczowe jest określenie czy był manewr zmiany pasa ruchu oraz to czy został zakończony poprawnie.

              Ja oceniam że był i się zakończył pomimo że formalnie auto pierwsze nie jechał na wprost drugim pasem. Wiec zdarzenie nastąpiło przy następnym manewrze.

              Ale na ten temat musi się wypowiedzieć tak naprawdę biegły.

              W sytuacji z filmiku pozostaje też kwestia dodania gazu przez drugiego kierowce i zjechanie z pasa ruchu.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

          2. źle , Chrisu 14/04/22 00:27
            wnioskujesz ;)

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. nie jestem , Markizy 14/04/22 09:11
              biegłym z zasad ruchu drogowego i opieram się na swojej ocenie.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

          3. nie masz racji , okobar 14/04/22 07:08
            najpierw masz zająć pas zewnętrzny, potem dopiero wykonać manewr zjazdu.
            nie można wykonać jednego manewru zjazdu z wewnętrznego.
            czyli w tym wypadku lexus złamał przepisy

            patrząc na film mercedes również złamał przyśpieszając prosto w tył lexusa
            mam wrażenie, że ktoś przypadkiem wcinał nie ten pedał... zastanawia również jazda merca po uderzeniu kompletnie nie kontrolowana, czysto "przed siebie", brak widocznego manewrowania kierownicą...
            zasłąbnięcie? pomyłka i panika? a może awaria techniczna?

            AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
            GF 7600 GS, M2N4 SLI
            Win XP SP3

            1. zgadza się , Markizy 14/04/22 09:12
              trzeba byłoby ustalić czy zmiana pasa przez leksusa nastąpiła i czy była prawidłowa.

              Merc dodatkowo odbił wprost w białe auto dlatego trafił w słupek.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

          4. błąd, , Matti 14/04/22 08:30
            wina lexusa. Merc mógł jechać zewnętrznym w kółko i lexus miał go przepuścić. To że nie hamował, cóż, nie zdążył. Zero szans w sądzie dla lexusa.

            1. bez filmiku tak , Markizy 14/04/22 09:12
              z filmikiem już nie koniecznie. Może leksus dostać np mandat za nieprawidłową zmianę pasa, a merc za spowodowanie kolizji :)

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

              1. Do tego zmierzam , NimnuL-Redakcja 14/04/22 09:18
                błąd jednego (Lexus) nie zwalnia z odpowiedzialności drugiego (Mercedes). W obowiązku drugiego jest przynajmniej próba uniknięcia kolizji (zasada ograniczonego zaufania?). Choć udowodnienie celowego działania w sądzie na pewno będzie wymagało gimnastyki - jestem mimo wszystko ciekaw czy z prawnego punktu widzenia tacy wojownicy mają szansę na karę z jakiegoś paragrafu.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

              2. widocznie inne filmy oglądamy. , Matti 14/04/22 12:53
                Nie widzę szans na ukaranie kierowcy merca za spowodowanie kolizji. Nie można karać auta jadącego swoim pasem tylko dlatego, że w porę nie wyhamowało. Co do przyspieszania, nie widzę, aby nagle ruszyło z kopyta.

                1. ja tam widzę , Endrioo 14/04/22 22:27
                  celowe przyspieszenie merca i celowanie w kuper lexusa, koła wyprostował żeby zdążyć trafić

                  empty space

                2. ... , pwil2 21/04/22 01:16
                  Musisz zacząć oglądać wcześniej. Ubezpieczalnie mają dział, który zajmuje się próbami wyłudzeń ubezpieczenia. Myślę, że mogą wiedzieć co dalej z tym filmem zrobić, by nie musieć wypłacać w imieniu swojego klienta odszkodowania.

                  7800X3D/64G ECC/6800 7840HS/96G
                  5600H/64G/3060 5650G/128G ECC
                  1350P/64G 13700 SSD_30T A7m3

        2. dokładnie tak , Pinokio.pi 15/04/22 14:48
          jak piszesz NimnuL, całe szczęscie, że jest nagranie, bo widać na nim, że typek zamiast hamować - przyspieszył. Mam nadzieję, że dostał mandat i wyższe oc, tak że mu się odechce.

          Jeśli by nie było nagrania - gościu nie powinien jechać po zewnętrznym jeśli nie miał zamiaru zjechać z ronda - jeszcze rozumiem, że mógł nie zjechać na pierwszym zjeździe, ale że i na tym drugim chciał niby dalej prosto jechać... co za cymbał... jakby wszyscy tak jeździli to cały czas blokowaliby tych z wewnętrznego pasa. Jak chce się jechać w lewo na rondzie to trzeba zająć lewy pas (dzięki temu też nie blokuje się tych co chcą wjechać na rondo - z prawej i z naprzeciwka).

          ground.news

          1. miało być , Pinokio.pi 15/04/22 14:49
            pod głównym

            ground.news

          2. ... , pwil2 21/04/22 01:21
            Akurat mógł sobie jechać prawym i poza korkowaniem skrzyżowania nie byłoby problemu. Co innego, gdyby to było rondo wirowe.

            Za to celowe spowodowanie kolizji powinno się zakończyć nie tylko mandatem, ale i jakąś sprawą karną o próbę oszustwa/wyłudzenia odszkodowania.

            "Jaka kara grozi za wyłudzenie odszkodowania? Art. 298 § 1 Kodeksu karnego mówi, że kto celowo powoduje zdarzenie mające być podstawą do wypłaty odszkodowania, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat."

            Myślę, że jakby bardziej go przycisnęli, to by prędzej lub później się przyznał. Tylko kwestia tego, by odpowiedni dział z ubezpieczalni Lexusa się tym zajął.

            7800X3D/64G ECC/6800 7840HS/96G
            5600H/64G/3060 5650G/128G ECC
            1350P/64G 13700 SSD_30T A7m3

  3. Jak dla mnie , josh 13/04/22 21:30
    to też uważam, że to była wina kierowcy merca. Albo umyślna, albo chciał zwolnić i mu się pomyliły pedały, czy coś?

  4. Jak na mój gust to , Bitboy_ 13/04/22 21:42
    kierowca mercedesa (a nie Mercedes - bo to nie auto tylko kierowca), z premedytacją staranował kierowcę Lexusa.
    Oboje nie są bez winy.

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
    ,FraDesION660P

  5. Nie widzę tam nic celowego , xan 13/04/22 22:38
    Na nagraniu słychać hamulce merca jeszcze przed skrętem, zresztą widać jak koła się blokują. Gościu za późno załapał, że babka skręci, próbował ratować się w prawo ale depnał na hamulec, zablokował koła i poszedł prosto. Gdyby miał sprawny abs pewno jeszcze uratowałby sytuację, podejrzewam też, że i opony trochę łyse. Co do przyśpieszenia to siła odśrodkowa zwiększyła prędkość poprzez zmianę kierunku jazdy dzięki zablokowanym kołom. Zauważcie, że merc przyśpiesza po zablokowaniu kół. W rajdach wykorzystuję się to do nabierania prędkości na wylocie.

    Nie mogę wam pomóc .. jestem pasikonikiem

    1. chyba jesteś obrońca tego merca ;) , Chrisu 14/04/22 00:30
      hamować zaczął po uderzeniu (zobacz na trzecie światło stopu - lewego i tak nie ma).

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. a musiał hamować? , Matti 14/04/22 08:31
        Zapewne nie zdążył wcisnąć pedału :)

        1. tylko do xana się odniosłem , Chrisu 14/04/22 15:47
          który pisał o hamowaniu merca i zablokowaniu kół (chyba chodzi mu o to, że "koła się nie kręciły" na filmie. Wcześniej kręciły się "do tyłu" ;) )

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. Nie musiał , Franz 15/04/22 06:50
          jak jesteś w ruchu i masz pierwszeństwo to nie trzeba hamować.
          Kolega miał kiedyś wypadek, jechał za szybko prawdopodobnie i mu się ktoś wystawił, w sądzie chciano użyć tego jako argument. Na szczęście nie hamował wiec nie było śladów drogi hamowania i nie szło tego stwierdzić.

          Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
          Niedługo nas z ujni europejskiej
          wyrzucą.

  6. Aż strach sie bać , marekzi 13/04/22 23:14
    jak czytam wasze oceny kto winny, to jutro będę bał si wsiąść do auta - bo może na takiego znafcę trafię?
    Po rondzie jeździ się tak jak po drodze zwykłej - tu rondo dwupasmowe - czyli jak po drodze dwupasmowej !
    Na zwykłej drodze dwupasmowej, jadąc lewym pasem i przypominając sobie w ostatniej chwili, że miałeś skręcić w prawo - też tak skręcisz? - z lewego pasa?
    Masz ustąpić jadącym prawym pasem, nie wolno im zajeżdżać drogi, a ponieważ jesteś w skręcie i nie widzisz pojazdów na prawym pasie, to jedyną bezpieczna metodą zjazdu z ronda (z lewego pasa) jest wcześniejszy zjazd na prawy pas i dopiero z niego zjazd z ronda.
    Jak sobie przypomniałeś za późno to zrób jeszcze jedno kółeczko na rondzie.
    Na naukę jazdy!

    1. strach się bać , Chrisu 14/04/22 00:32
      fakt... I babka zawiniła, a Mirek nic nie zrobił by uniknąć kolizji. Co więcej można domniemywać, że przyspieszył, by do niej doprowadzić.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  7. Ja regularnie spotykam , ligand17 14/04/22 08:36
    takich kierowców, którzy jadą wewnętrznym pasem i dopiero w ostatniej chwili przypominają sobie, że przecież trzeba skręcić, więc: kierunkowskaz i przez 2 pasy, nie patrząc w ogóle, czy mają miejsce, czy nie. Tak, jakby sam fakt włączenia kierunkowskazu dawał im automatycznie pierwszeństwo na drodze.

  8. Bo to są beznadziejnie robione ronda , DJopek 14/04/22 09:07
    Ja wiem przepisy przepisami i nie powinno się zjeżdżać z wewnętrznego, wg mnie mimo braku reakcji mercedesa i tak wina jest lexusa, bo to on przecina pas ruchu.

    Wracając do budy takich rond, to niestety w większości wypadków przy rondach dwupasmowych jest tak mało miejsca pomiędzy zjazdami, że nie ma możliwości zjechania z wewnętrznego na zewnętrzy zwłaszcza przy nieco większym natężeniu ruchu. Ronda są po prostu za małe. I można powiedzieć, że trzeba się ustawić od razu na zewnętrznym aby nie było tego problemu - ale wtedy właśnie ryzykujemy bycia tym kierowcą mercedesa, gdzie zaraz ktoś nam wyskoczy z wewnętrznego bo on musi zjechać...
    A do tego są jeszcze ronda gdzie, że oznakowanie poziome prowadzi właśnie tak, że ten z wewnętrznego pasa ma "pierwszeństwo" w opuszczeniu ronda a przecinać pas musi ten jadący zewnętrznym pasem...

    1. Zawsze można odejść na drugi krąg , NimnuL-Redakcja 14/04/22 09:16
      zdarzało mi się być na wewnętrznej stronie ronda (chcąc zjechać np. trzecim zjazdem) przy większym natężeniu ruchu i traciłem swoją szansę na zmianę pasa i zjechanie z ronda to po prostu kontynuowałem jazdę i zrobiłem to za drugim podejściem. Oczywiście - lepsze i wygodniejsze są ronda turbinowe i takie stosuje się w miejscach z notorycznie większym ruchem (lub ronda z wyznaczonymi pasami ruchu), ale na małym i ciasnym rondzie bez wyznaczonych pasów ruchu też można to spokojnie ogarnąć - wystarczy nie pakować się na wewnętrzny pas chcąc zjechać pierwszym lub drugim zjazdem.

      Daj przykład ronda, o którym piszesz na samym końcu.
      Jeśli to jest takie z wyznaczonymi pasami ruchu to zwykle ten po zewnętrznej ma linię ciągłą i żadnego pasa nie ma sposobności przeciąć.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. Oczywiście - można jechać w kółko , DJopek 14/04/22 09:31
        Tyle, że przy sporym natężeniu i dwóch pasach wewnętrznym będziesz jeździł bez końca, a na zewnętrzny zawsze ktoś się włączy i zajmie Ci miejsce do zmiany pasa.
        Generalnie zasadę rozumiem i czasami jak już się nie zmieszczę to jadę po rondzie jeszcze raz - ale finalnie zawsze się to trochę kończy lekkim wymuszeniem niestety...

        Co do ronda o którym mówilem - rondo Popiełuszki w Radomiu po przebudowie - na google maps nie ma nowych zdjęć satelitarnych, ale na targeo jest:
        https://mapa.targeo.pl/,17,21.2032073,51.4142652 - tylko przełącz sobie na satelitę i wyłącz oznaczenia - nie da się chyba wkleić inaczej linka.
        Tutaj lepiej aby na wjazdach prawy pas był tylko do skrętu w prawo w pierwszy zjazd, a na kolejne tylko z lewego na zjeździe, ale jest jak jest - jeżdżę tam 1-2 razy w miesiącu i chyba na palcach jednej ręki policzę jak nie zobaczę kursu kolizyjnego i wyzwisk kierowców, a stojąc na pobliskim orlenie i tankując praktycznie zawsze udaje mi się zauważyć stłuczkę...

        1. Na małych, ciasnych i zapakowanych rondach , NimnuL-Redakcja 14/04/22 09:50
          jeździ się wolniej (bo szybko się nie da) i ostrożniej (bo jest ciasno i pełno :) ...
          Często przy takich rondach są przejścia dla pieszych, które też regulują ruch. Nie ma też nic złego w ostrożnym wymuszeniu przy wzajemnym porozumieniu obu kierowców. Miasto to dżungla, trzeba sobie też pomagać wzajemnie.
          Ale to są rzadkie sytuacje - małe ronda bez wyznaczonych pasów ruchu.


          Na przytoczonym przez Ciebie przykładzie ronda można z zewnętrznego pasa przeciąć linię i jechać na kolejny zjazd? Przyznam, że sam bym tak nie pojechał, nawet ustępując pierwszeństwo tym z lewej.

          Ten z prawej może jechać tylko na prawy zjazd, a ten na lewym pasie może jechać dowolnie?
          https://photos.app.goo.gl/jSiYqxnDxDze4SEG8

          Niebieska linia jest pod znakiem zapytania - można czy nie można (przy ustąpieniu pierwszeństwa)?

          Gdyby ten z prawego pasa chciał jechać na dalszy zjazd to musiałby zmienić pas na wewnętrzny. Tak czy nie?

          https://photos.app.goo.gl/D3cVdp87ZzWWzFuNA

          Ten na lewym pasie ma pełną dowolność - wszystkie 3 trasy dozwolone, tak czy nie?

          https://photos.app.goo.gl/rZcRsVr2kZjyXMHA8

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. Widzisz - fajnie jest jak znasz rondo i zachowania kierowców , DJopek 14/04/22 10:01
            A jest ciekawiej w sytuacji real-time - gdzie decyzje musisz podejmować od razu :-)

            Zgodnie ze znakami poziomymi przed wjazdem z obu pasów możesz poruszać się na wprost - więc możesz tak naprawdę przejechać rondo do dowolnego zjazdu, uważając na tych zjeżdżających z ronda pasem wewnętrznym w przypadku gdy jedziesz skrajnym...

            Pierwsza sytuacja - możesz niebieską linią bo masz linię przerywaną (ja się bardziej zastanawiam czy muszę wtedy mieć lewy kierunkowskaz - unikam na rondzie, ale tutaj jest zmiana pasa ruchu więc chyba jest wskazany).

            Druga sytuacja - możesz zmienić na pas wewnętrzny ale w praktyce chyba Ci się nie uda - chyba, że jedziesz w nocy, normalnie to rondo jest zawsze nieźle zapchane i zmiany pasów ruchu są naprawdę mocno utrudnione - problem byłby także, że teoretycznie wtedy nie odejdziesz na drugi krąg o którym wcześniej mówiliśmy.

            Trziecia sytuacja - wg mnie ten z lewej nie może zająć dowolnie pasa lewego i prawego, jedzie lewych i może zmienić pas na prawy (ale to zmiana pasa), bo ten pas to przedłużenie pasa wjazdowego na rondo.

            Generalnie - trzeba na tym rondzie baaardzo uważać - bo każdy jedzie jak mu się wydaje. Ciekaw jestem - bo to nowe rondo - kto projektuje taką organizację ruchu, bo wg mnie to jedno z najgorszych rozwiązań.
            Przydałby się Dworczyk i wyjaśnienie fachowca.

            1. To rondo powinno być turbinowe , NimnuL-Redakcja 14/04/22 10:11
              według mnie i nie było by wątpliwości.

              Przy pierwszej sytuacji nie włączył bym kierunkowskazu lewego, bo to nie jest zmiana kierunku ani pasa, to przedłużenie. Lewy kierunkowskaz na rondzie to tylko do zmiany pasa na ten obok w dowolną stronę. Zjeżdżając z ronda kierunkowskaz lewy, bo to zmiana kierunku jazdy (skrzyżowanie, lewą odnoga).

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. awersja , myszon 14/04/22 10:15
                organizatorów ruchu do rond turbinowych jest bardzo dziwna. IMO ronda dwupasmowe domyślnie powinny być turbinowe a odstępstwa powinny być dobrze umotywowane.

                1. tak jak nie powinno być dwupasmowych, bez wyznaczonych pasów , Chrisu 14/04/22 15:52
                  bo skąd kierowca ma wiedzieć, że to JUŻ dwupasmowe, a nie jeszcze jednopasmowe?

                  W Stop-drogówka była kiedyś taka sytuacja. Kolesiana wyprzedzała prawym pasem (bez pasów), a trucker zjeżdżał z ronda. BUM - i jego wina...

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                  1. bez wyznaczonych pasów , myszon 14/04/22 16:07
                    nie można wyprzedzać po prawej stronie. Może chodziło o niezachowanie ostrożności? Masz linka?

                    Tego typu ronda są potrzebne jak rondo jest bardzo małe a jest tam ruch dużych pojazdów. No i przypadkiem wychodzi rondo z dwoma nieznaczonymi pasami ruchu.

              2. Zgadzam się , DJopek 14/04/22 10:17
                Ale jest jak jest.

                Nie bardzo rozumiem co masz na myśli o lewym kierunku przy zmianie pasa w DOWOLNYM stronę - to coś chyba myśli nie dokończyłeś ;-) tak samo zjeżdżając z ronda z lewym kierunkiem - chyba że jesteśmy w UK.

                1. hehe tak chodziło o prawy kierunkowskaz przy zjeździe z ronda , NimnuL-Redakcja 14/04/22 10:21
                  dowolna strona (przy zmianie pasa) to albo zmiana pasa w prawo albo w lewo. Na wewnętrzny, na zewnętrzny, na środkowy ... każdy taki manewr to zmiana pasa i należy go uprzedzić kierunkowskazem.

                  Zdaje się, że dawno temu lewy kierunkowskaz na rondach stosowało się do sygnalizacji, że kontynuuje się jazdę, żeby dać sygnał oczekujących na wjazd, że jeszcze nie mają wolnej drogi. Ale nie wiem czy to było zachowanie podyktowane starymi przepisami czy niepisana zasada wśród kierowców.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

      2. to samo chciałem napisać... , Chrisu 14/04/22 15:49
        Niedawno tak miałem. Nieznane miasto, źle oznakowane rondo (na wjeździe, że prawy pas tylko do skrętu w prawo, co nie było prawdą). No i przyszło mi objechać je jeszcze raz...

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. Dokładnie... , JE Jacaw 14/04/22 09:21
      ...Leksus nie ustąpił Mercedesowi i dla mnie to jest oczywiste, natomiast niestety takie ronda to nie jest najlepszy pomysł.

      Znam kilka takich rond, gdzie kierowcy na pasie wewnętrznym często zakładają, że z zewnętrznego będą w jakiś zjazd zjeżdżać (bo większość faktycznie tam zjeżdża) i nie przewidują, że ktoś np. na rondzie zawraca.

      Jeśli ktoś zna Katowice, to takie jedno rondo jest przy Silesia City Center i tam trzeba bardzo uważać.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. Zwracanie na rondzie? , NimnuL-Redakcja 14/04/22 09:26
        Co to za manewr?

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. Robisz kółko , JE Jacaw 14/04/22 09:30
          Chodzi mi o przejechanie całego ronda i zjechanie w ulicę, z której się wjechało na rondo.

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

  9. tak skrótowo to , DrLamok 14/04/22 12:23
    oba auta są na nieodpowiednich pasach przy wjeździe na rondo

    lexus jadący na rondzie prosto powinien być na prawym zewnętrznym
    mercedes jadący chyba w lewo powinien być na lewym pasie wewnętrznym...

    tyle w temacie... zero logiki

    wiem wiem.. zaraz będzie zjazd tych co zawsze zapierdzielają po rondzie zewnętrznym nawet jak zawracają.. bo można... niby można ale to bezsens i kończy się tak jak na załączonym obrazku.

    1. rondo z zalozenia ma rozladowywac ruch na skrzyzowaniu... , metacom 15/04/22 00:31
      ...w UK przed wjazdem na rondo sa strzalki pokazujace, ktory pas gdzie jedzie i mozesz sobie zjechac z wewnetrznego pasa jezeli oba pasy jada w tym samym kierunku... dodatkowo zewnetrznym pasem nie mozna jezdzic w kolko, mozesz to robic, tylko wewnetrznym pasem...
      ...za to w PL w przepisach masz jasno napisane, ze mozesz zjechac tylko i wylacznie z zewnetrznego pasa, niezaleznie od tego ile pasow masz na drodze, na ktora zjezdzasz...
      ...i tak jak piszesz wlasnie tutaj ludzie tak sie ustawiaja i przejazd przez rondo jest bardzo plynny...

      Największą sztuczką Szatana jest to,
      że ludzie w niego nie wierzą.

      1. Hmm , Franz 15/04/22 07:12
        Rondo najlepiej sprawdza się jak jest małe tj 1 pasmowe a jak pasów jest więcej to sygnalizacja świetlana z określonym pasem: zwykle prawy to skręt w prawo lub jazda na wprost, lewy na wprost i skręt w lewo. Wtedy to zwykle skrzyżowanie jest ale nawet największy idiota nie popełni błędu.
        Duże ronda to rak średnich miasteczek

        Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
        Niedługo nas z ujni europejskiej
        wyrzucą.

        1. Ogólnie , Markizy 15/04/22 07:57
          ronda to trochę taki rak, sprawdzają się przy małym i średnim natężeniu ruchu. Dla dużego natężenia ruchu bywają utrapienie dla głównej drogi.

          Ile to się ludzie nastali do ronda w np brzesku na krajowej 4 zanim powstała autostrada.

          Na Bordzie od 2003-03-03:D
          i5 6600, 2x8GB, 7770

          1. Nie zgodzę się , NimnuL-Redakcja 15/04/22 08:17
            uważam, że ronda znacząco podnoszą bezpieczeństwo (w stosunku do klasycznego skrzyżowania) choćby dlatego, że wymuszają zmniejszenie prędkości (pomijam patologię lecącą przez wysepkę) jak również przez praktyczną eliminację możliwości zderzenia się samochodów pod kątem prostym, ułatwiają też wjazd i wyjazd, no i regulują ruch na dalszych odcinkach drogi (przez obniżenie prędkości na rondzie i robienie luki w strumieniu samochodów) ...
            Skrajne przypadki pomijam, odnoszę się do ogółu i moich obserwacji.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. to fakt , Markizy 15/04/22 19:03
              ale w niektórych sytuacjach powodują kilkusetmetrowe korki. Dlatego dla małego i średniego ruchu ok, ale dla dróg o dużym natężeniu ruchu to najlepiej ważniejszy kierunek zostawić bezkolizyjnie.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

              1. Do korków przyczyniają się też kierowcy , NimnuL-Redakcja 15/04/22 20:38
                którzy jeżdżą zbyt szybko, na czerwonym (zwiększają przez to ilość się przewidzianych na cyklu), blokują się, zajeżdżają... Przy spokojnej i płynnej jeździe w mieście można zyskać więcej niż gnając od świateł do świateł.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. ująłbym to inaczej , Markizy 16/04/22 07:57
                  korki powodują ci którzy na krzyżówkę wjeżdżają nawet wtedy kiedy na pewno z niej zjechać rady nie dadzą.

                  Natomiast rondem jest taki problem że ruch z drogi podrzędnej traktuje włączanie się do ruchu na równi z główną drogą. Przez co na nich nie było żadnego korku bo łątwo mogli się włączyć ale cierpiał główny kierunek

                  https://www.youtube.com/...tQ&feature=emb_logo
                  tutaj fajnie są pokazane różne warianty wraz z ich przepustowością.

                  Na Bordzie od 2003-03-03:D
                  i5 6600, 2x8GB, 7770

                  1. Świeży filmik , NimnuL-Redakcja 16/04/22 14:31
                    https://youtu.be/NoeDIRjNb4I

                    Kierowcy kierowcom zgotowali taki los...

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                  2. niestety brak slip lines , Artaa 16/04/22 15:23
                    = brak przepustowości, ale to do włodarzy nie dociera,wolą buspasy...

                    1. buspasy , myszon 16/04/22 19:36
                      mają przepustowość parę razy wyższą od zwykłego pasa ruchu.

                2. do korków przyczyniają się głupie ustawienia świateł... , Chrisu 17/04/22 16:15
                  Kiedyś w Poznaniu na jakimś główniejszym skrzyżowaniu zepsuły się światła. No i skońćzyły się korki... Podobnie na "moim" codziennym skrzyżowaniu.

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                  1. wylot z Wawy, , Wedrowiec 19/04/22 12:39
                    na Gdańsk stara trasa, przejścia dla pieszych z przyciskiem. Wciśnięcie przycisku gwarantuje zielone w pierwszym dostępnym momencie. Czyli zapala się zielone dla aut na... sekundę. I ponownie cały cykl. W międzyczasie podchodzi kolejny pieszy i auta znowu mają zielone przez sekundę :D

                    Kawałek dalej kolejne światła tak samo ustawione :D

                    Nie wiem co to za geniusz projektował, co za geniusz to zatwierdził. Jeden debil z drugim tyle zanieczyszczenia (auta hamujące, ruszające, stojące) wygenerował że głowa mała.

                    "Widziałem podręczniki
                    Gdzie jest czarno na białym
                    Że jesteście po**bani"

                    1. a później wpada taki zarząd dróg na genialne rozwiązanie - zakażmy jazdy samochodom! , Chrisu 19/04/22 15:49
                      bo przez nie są korki...

                      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                      1. r/selfawarewolves :) , myszon 19/04/22 18:56
                        ten moment, w którym prawie zrozumiałeś kto generuje korki, ale jednak nie zaskakuje.

      2. no właśnie w Uk od 18 lat jeżdżę , DrLamok 16/04/22 10:34
        mini ronda, małe ronda, wielkie ronda..

        nie dość że lepiej wszystko oznaczone to jednak ludzie wiedzą jak się zachować na takim rondzie... 1-2 zjazd = zewnętrzny, 3+ wewnętrzny
        duże ronda zresztą są w 99% turbinowe, wpadasz na swój pas i do końca nim jedziesz aż się odwinie...

  10. lecaca przez wysepke... , metacom 15/04/22 11:08
    ...mowisz i masz: https://www.youtube.com/watch?v=xTk_kPeA63c

    Największą sztuczką Szatana jest to,
    że ludzie w niego nie wierzą.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL