Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Sherif 19:23
 » DJopek 19:22
 » Pinokio.p 19:21
 » past 19:21
 » Dexter 19:20
 » NimnuL 19:13
 » Flo 19:12
 » Normalny 19:11
 » dugi 19:07
 » Fl@sh 19:05
 » waski 19:00
 » laciak88 18:59
 » SebaSTS 18:59
 » resmedia 18:58
 » MARtiuS 18:58
 » tuptun 18:58
 » Promilus 18:47
 » Artaa 18:46
 » losarturo 18:42
 » AdiQ 18:41

 Dzisiaj przeczytano
 41141 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Zawiodłem się na Logitech , m&m 15/06/20 22:15
Gdzieś na początku roku zakupiłem model G604 (chyba nawet gdzieś jest wątek na ten temat ale nie potrafię wyszukać teraz). Niestety od niedawna lewy przycisk wariuje, tzn. po przyciśnięciu niemal za każdym razem jest coś a la dwuklik. Cholernie irytujące, czy to przy przeglądaniu netu, oglądaniu YT (po kliknięciu na obraz w celu pauzy przełącza się na fullscreen bo działa jak dwuklik zamiast raz) a już nie mówię o grach. Ze względu na sytuację chciałem uniknąć wizyty w galerii (zakup był online w MMarkt) i pisałem do supportu Logitech żeby wysłali nową ale wypinają się na mnie i odsyłają do sklepu. Z tego co wyczytałem np na reddit inni też mają z tym problem ale to klienci z zachodu więc tam nie ma problemu z wysłaniem "replacement". Trochę mnie to wkurza ale nie wiem co jeszcze można wskórać. Co byście poradzili, iść po prostu oddać do sklepu? Jeśli tak to powołać się na gwarancję Logi czy z rękojmi sklepu?

  1. U mnie w marathonie m705 pomaga napięcie mikrostyku. , DeathClaw 15/06/20 22:30
    Już dwa razy likwidowałem dwuklik z pomocą tej strony

    http://www.test-gear.pl/...-rodzajenaprawawymiana/

    Czytałem gdzieś też, że jakiś soft pomagał rozwiązać problem ale nie miałem okazji sprawdzić tego sam.

    1. fajny link , Kriomag 16/06/20 09:16
      thx!

  2. No niestety , Lucyferius 16/06/20 03:42
    Logitech był kiedyś dobrą firmą, teraz taki syf robią, że szkoda nerwów. M570 problem z klikiem, wymienili mi na nową, po pół roku znowu problem z klikiem, żenada.

    1. mam M560 , hokr 16/06/20 06:36
      ponad 2 lata, śmiga cały czas jak nówka

  3. jak kupiłeś na początku tego roku , resmedia 16/06/20 08:29
    to reklamuj u sprzedawcy z tytułu rękojmi, tylko przygotuj sobie sam pismo, żeby nie podstawili Ci pod nos gotowca reklamującego z tytułu gwarancji producenta

    https://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php

    Wybierasz punkt - "wymiana towaru na nowy", choć mógłbyś spróbować "odstąpienie od umowy", bo dwuklik to wg mnie wada istotna

    Do poczytania:
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/.../rekojmia/
    http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wada-istotna/

    PS. Kiedyś dwuklik w starej myszce naprawiłem za pomocą WD-40 :)

    desipere est juris gentium

    1. ... , Kalkin 17/06/20 20:23
      Jak to tak zrobi, to mogą zignorować jego pismo.

      Zawarte są w nim nieprawidłowe żądania.
      W tej chwili może domagać się naprawy lub wymiany. Oczywiście nie musi zgodzić się na naprawę ale zostanie ze źle działającym klikiem.

      The requested URL was not found
      on this server ! Error 404

      1. o czym ty do mnie rozmawiasz? , resmedia 17/06/20 20:41
        Art. 560. Uprawnienia kupującego w razie wady rzeczy
        https://www.arslege.pl/...ie-wady-rzeczy/k9/a5100/

        desipere est juris gentium

        1. ... , Kalkin 17/06/20 20:56
          Próbuję łopatologicznie wytłumaczyć to czego nie doczytałeś.
          W paragrafie pierwszym są dwa takie magiczne słowa "wadę usunie" oznaczają one naprawę.

          The requested URL was not found
          on this server ! Error 404

          1. lol , resmedia 17/06/20 21:48
            ja nie doczytałem? no to ty przeczytaj ze zrozumieniem takie magiczne słowa:
            "niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego".

            desipere est juris gentium

            1. ... , Kalkin 17/06/20 23:00
              Musisz mi wierzyć na słowo te kilka dni bez myszki to nie jest "niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego".
              W tym przepisie chodzi o to aby sprzedawca nie czekał kilka dni, aż uzbiera więcej towaru do wysyłki.
              Przy takich pierdołach jeśli proces reklamacyjny trwał poniżej 14 dni kalendarzowych to mieścił się w terminie "niezwłocznie".
              Pamiętaj, że sprzedawca może dać jakiś sprzęt (myszkę) na zastępstwo i nie musi to być nawet wypas myszka za 500+ zł. ważne aby kursor się poruszał.

              Ps. To nie lodówka czy pralka aby "bez nadmiernych niedogodności dla kupującego" traktować poważnie. Tym bardziej, że serwis producenta naprawi taką myszkę w 1 dzień, a wysyłki wyjdą w sumie około 4 dni przy słabych wiatrach.

              The requested URL was not found
              on this server ! Error 404

              1. nie , resmedia 17/06/20 23:31
                nie muszę ci wierzyć na słowo

                "Pamiętaj, że sprzedawca może dać jakiś sprzęt (myszkę) na zastępstwo i nie musi to być nawet wypas myszka za 500+ zł. ważne aby kursor się poruszał." - po takim stwierdzeniu nie chce mi się ciągnąć dalej jałowej dyskusji.
                Umowa kupna i rękojmia nie mówi nic o towarze "na zastępstwo". Sprzedający może i chcieć dać, ale kupujący nie musi "braść", bo i po co?
                I jeszcze taki kwiatek - "To nie lodówka czy pralka aby "bez nadmiernych niedogodności dla kupującego" traktować poważnie. "
                Te same prawa konsumenta obowiązują bez względu na wartość towaru. Poważnie.
                EOT.

                desipere est juris gentium

            2. Te niezwłocznie i bez nadmiernej niedogodności , DeathClaw 18/06/20 11:31
              to wykładnia rozszerzająca i działa tylko wtedy, gdy faktycznie dojdzie do rażącego przekroczenia terminu reklamacji i wtedy, gdy niedogodność jest niewątpliwa (w grę wchodzi subiektywizm). Jakby faktycznie się oparło o sąd, to trzeba by było Mickiewicza by niedogodność z braku myszki opisał tak, by sędzia wziął to na poważnie. Przepisy przepisami, a praktyka praktyką... chyba mało rzeczy oddawałeś na reklamację.

              Obecnie jest tak, że przy pierwszym zgłoszeniu na rękojmię, sprzedawca sam sobie wybiera sposób załatwienia - wymiana lub naprawa. Warto jednak doprecyzować swoje oczekiwania w piśmie reklamacyjnym, gdyż jak przyjmujący je nie jest kumaty, to idzie załatwić sprawę po dobrej myśli. Jeżeli jednak sprzedający jest oblatany w temacie, to sam zadecyduje i można wtedy sobie tupać groźnie nóżką.

              Dopiero przy następnym zgłoszeniu kupujący może realnie czegoś żądać. Co ciekawe ostatnio czytałem, że X-KOM zrobił taki myk, że przy pierwszym zgłoszeniu (wada klawiatury) odrzucił reklamację, a towar naprawili na sklepie i oddali w krótkim czasie. Była jakaś prosta w naprawie usterka. Bardzo sprytnie, gdyż przy następnym zgłoszeniu z tą klawiaturą dalej ruch leży po ich stronie. Kupujący może sobie w takim wypadku tylko poszczekać.

              1. cóś podobnego , resmedia 18/06/20 12:37
                "sprzedawca sam sobie wybiera sposób załatwienia - wymiana lub naprawa"

                https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/.../rekojmia/
                sekcja "Żądania konsumenta"

                "Bardzo sprytnie, gdyż przy następnym zgłoszeniu z tą klawiaturą dalej ruch leży po ich stronie"
                No bardzo sprytne, odrzucili reklamacje, choć ingerowali w produkt... Raczej kupujący okazał się niepełnosprytnym łosiem xD

                desipere est juris gentium

                1. ... , Kalkin 18/06/20 13:48
                  Kupujący w piśmie żąda wymiany lub naprawy - nie może niczego innego żądać. A sprzedawca sobie wybiera co mu się bardziej opłaca.
                  Jak kupujący chce wymiany to taką reklamację się odrzuca powołując na nadmierność kosztów. Oczywiście przy okazji proponuje się naprawę.
                  Byłem na kilku rozprawach jako pozwany. Jeśli sklep robił wszystko zgodnie z prawem to klient tylko tracił czas. Często sprawy trwały po 2 lata, a towar leżał nieużywany.

                  The requested URL was not found
                  on this server ! Error 404

                  1. Tak dla wyjaśnienia , DeathClaw 18/06/20 14:04
                    może jeszcze żądać obniżenia ceny.

                    Poza tym spotkałem się nie raz, że w roszczeniu reklamacyjnym była zastrzeżona wymiana na nowy, sklep wydawał pozytywną decyzję ale zamieszczał w niej inne rozwiązanie (naprawa). Kupujący może sobie wtedy iść do Rzecznika lub zaakceptować rozwiązanie sprawy.

                2. Tak jak już napisałem , DeathClaw 18/06/20 13:55
                  prawo prawem, a praktyka...

                  Zdaje się, że jesteś osobą, która po przeczytaniu przepisu z ustawy uważa od razu, że jest "na prawie" i wszelkie dalsze dyskusje są bezcelowe.

                  Co byś zrobił, gdyby na twoje pismo z żądaniem wymiany sprzedawca naprawił towar i ci go oddał? Stawiam na to, że zacząłbyś ustną/pisemną polemikę (wnioskując po postawie wynikającej z powyższych wpisów). Zaangażował byś pewnie Rzecznika Konsumentów, a być może nawet poszedł do sądu. Tyle, że sprzedawca napisze ci, że akurat nie mają na stanie tego towaru lub, że jest zarezerwowany itp., więc naprawa jest wg niego lepszym rozwiązaniem.

                  Czyli wykaże ci ten zapis z ustawy - "chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę"

                  I cyk.

                  Co do x-komowego kazusu, to skąd stwierdzenie, że kupujący okazał się być "niepełnosprytnym łosiem"? Co może zrobić? Pójść do R. K.? Każdy normalny Rzecznik odpowie takiemu pieniaczowi, że nie ma co kruszyć kopii, gdyż klient ma sprawny towar, a nieuznana reklamacja nie jest tragedią i przy drugim zgłoszeniu tego samego towaru pomoże dla kupującego, gdyby ten chciał odstąpić od umowy. Nienormalny R.K. napisałby do sprzedawcy, a ten odpisałby, że nie było wady, a jedynie nieumiejętne korzystanie z klawiatury, w wyniku czego doszło do sytuacji, gdzie sklep po usunięciu usterki (wystąpienie jej nie jest jednoznaczne z wadą) odrzucił reklamację i zwrócił towar.

                  Tak to wygląda w praktyce.

                  Oczywiście można być bardzo upartym, pisać dziesiątki pism, pójść ostatecznie do sądu i jak się trafi na odpowiedniego sędziego, to nawet postawić na swoim (nikłe szanse). Pytanie tylko czy cały ten czas i środki poświęcone na udowodnienie swojej racji, wynikającej z przepisów prawa, jest warte satysfakcji... gdzie spór toczy się o myszkę/klawiaturę/itp.?

  4. Hmmm... , ligand17 16/06/20 09:37
    Ja w swojej M705 często mam dwuklik. Ale wystarczy walnąć nią o blat i działa poprawnie. W innych myszkach tego problemu nie mam - MX700, MX1000, MX Revolution, dwa egzemplarze G502 Lghtspeed - wszystko działa super.

  5. Bier cos z roccat , MacLeod 16/06/20 10:45
    i tyle:)

    SSDD.

    1. you mileage may vay , Grocal 16/06/20 11:36
      ale ja mam już trzeci egzemplarz Kone XTD plus klawiaturę mechaniczną Suora z paroma padniętymi przełącznikami i słuchawki Khan Pro w których padł potencjometr. Ale fakt, że padały mi i myszki Steelseries i A4Techy. Jedyna myszka, którą mam długo (a raczej teraz ma ją ktoś inny ale wiem, że działa) i działa dalej bez problemu - nie licząc, że wygląda już na mocno zużytą - to Razer Pro Click 1.6, czyli biała wersja Diamondbacka.

      Na pewno, na razie, w ogóle...
      Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
      Ortografia nie gryzie!

      1. u mnie lecialy przelaczniki , MacLeod 16/06/20 12:39
        w steelseries. namietnie. dwa roccaty juz i perfekt..

        SSDD.

  6. Zgłoś się bezpośrednio do Logitecha. , laciak88 16/06/20 16:13
    Przyślą pewnie nową. Nie wiem czy cały board śpi, że nikt jeszcze nie wspomniał, ale Logi ma chyba najlepszy support (z tych co sprzedają w PL) i jak coś nie działa, to wysyłają części albo nowy produkt.

    "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
    life's problems."

    1. czytałeś , Zibi 16/06/20 16:28
      co napisał? Support się na niego wypiął...

      1. O fuck. , laciak88 16/06/20 17:38
        Tak to jest jak się chce odpowiedzieć zanim się przeczyta. Posypuję głowę popiołem.

        "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
        life's problems."

    2. tak już pisałem , m&m 16/06/20 18:55
      Frankie V. (Logi)

      13 cze 2020, 17:03:52 UTC

      Good day and thank you for the update. We are sorry to hear that you are still having an issue with your G604. At this point it is safe to say that the device is faulty and a warranty claim needs to be processed if the device is still under warranty.


      In case a warranty claim is needed after troubleshooting, please review the following details on how to claim for a warranty replacement:

      -Check if your Logitech product is still in warranty.

      -You can show or forward the email to the retailer and present the ticket number. Your ticket number will serve as your return authorization number from Logitech.
      -To claim for warranty, we advise that you contact the retailer where the product was purchased from and request for a replacement. Remember to bring a copy of the receipt and the faulty unit if you need to go back to the retailer.

      Mogą Państwo wysłać odpowiedź na tę wiadomość e-mail.
      Dziękujemy, Pomoc techniczna firmy Logitech

      1. No dobra , ligand17 16/06/20 20:43
        ale tam nie jest napisane, że nie można tego wysłać do RMA Center. Skrobnij do nich, że np. z uwagi na COVID-19 nie możesz oddać sprzętu do sprzedawcy i czy możesz wysłać bezpośrednio do nich.

  7. Wymień mikrostyk , Rafael_3D 17/06/20 12:57
    W mojej mx700x już 2 razy musiałem wylutowac mikrostyk. 10 minut roboty i mysz jak nowa. Oczywiście po gwarancji.

    Gdy niesprawiedliwość staje się prawem, bunt jest obowiązkiem.

    1. ... , Kalkin 17/06/20 20:26
      Wydaje mi się, że m&m ma dwie lewe do takich spraw :)

      Oceniam po tym, że wizyta w MM to wyprawa :)

      Ps. może MM jest zamknięty w takim razie przepraszam :P

      The requested URL was not found
      on this server ! Error 404

  8. ... , Kalkin 17/06/20 20:20
    Marudzisz....
    Zużył się mikrostyk - pewnie dużo klikasz.

    Obojętnie na co się powołasz i tak zostanie naprawiona w fixit.pl

    Jak ci się zużyją klocki w aucie to też piszesz "zawiodłem się na TRW"?

    The requested URL was not found
    on this server ! Error 404

    1. Marudzę... , m&m 20/06/20 00:21
      Mysz gejmingowa za kilkaset zł po ok. 4 miesiącach zaczyna wieloklikać i to ja marudzę?
      W pracy od chyba 5-6 lat mam 3d connextion CAD mouse i działa precyzyjnie a pewnie więcej klikam w Solidzie niż w domu w wot
      Zastanów się co piszesz

      ps. nie po to kupuję sprzęty za kilka setek żeby przy nich grzebać z lutownicą, do zabawy mam arduino, Logi ma działać

  9. ... , Kalkin 17/06/20 20:28
    Jeśli dalej zastanawiasz się co zrobić tutaj masz gotowy link:

    https://rma.fixit-service.com/

    Poniesiesz tylko koszt wysyłko DO serwisu.

    The requested URL was not found
    on this server ! Error 404

  10. Pewne wytłumaczenie zjawiska , JOTEM 18/06/20 18:31
    Mam trzy identyczne myszki. Pasują mi do prostej pracy, mają wygodną regulację szybkości i działają na każdej powierzchni. Mam je przy wszystkich komputerach z jakimi pracuję.
    I wszystkie mniej więcej w tym samym czasie wykazały identyczne objawy wielokliku (bo to nie tylko dwu, ale trzy i sporadycznie czteroklik).
    Rozebrałem jedną nie posiłkując się internetem, ot tak, bo żal mi myszek. W środku oczywiście Omron, a on na psy schodzi strasznie nie tylko z powodu myszek. Zawodowo wiem o gigantycznych stratach przez zachowanie ich przekaźników.
    Przeczyściłem styki, dogiąłem blaszki...pomogło... na parę miesięcy.
    Dzisiaj postanowiłam tak poprawić znowu tą i kolejne dwie, bo już doraźna metoda (stukanie ostro w stół) nic nie pomaga.
    Rozebrałem i tym razem postanowiłem poszukać prawdziwego powodu.
    I znalazłem. Istnieje trywialny układ elektroniczny, który absolutnie skutecznie eliminuje drgania zestyków. Wymaga jedynie przełącznika dwustykowego.
    Czy zastosowane Omrony są dwustykowe - są.
    Czy zastosowano eliminację drgań zestyków - nie!
    Nie ma praktycznie mikrostyku, który nie ma drgań zestyków. I wcześniej czy później wszystkie będą na to cierpieć. Zabezpieczenie jest trywialne. Podniesie koszt myszy o ...1 zł?

    To dlaczego nie ma zabezpieczenia? Trzeba sobie samemu odpowiedzieć....

    Przez 10 minut dorobiłem trywialny układzik. Wieloklik zniknął bez ruszania mikrostyku. Zapewne teraz mysz rozsypie się kiedyś całkiem, ale dwukliku już nigdy nie będzie.

    Jeśli wiec mysz jest zaprojektowana dobrze, to bez względu na jakość styków nigdy nie dwuklika. Jak jest zaprojektowana źle (specjalnie źle, bo nie uwierzę, że ktoś nie potrafił), to najlepsze mikrostyki jej nie pomogą i wcześniej czy później po niej.

    Pozdrawiam.

    Poryjemy..zrobaczymy

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL