Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » yeger 22:19
 » Curro 22:19
 » Brauni 22:18
 » exmac 22:16
 » Dexter 22:11
 » kicior 22:10
 » JE Jacaw 22:10
 » luckyluc 22:10
 » Demo 22:09
 » wielo 22:09
 » rooter666 22:06
 » myszon 22:04
 » Kool@ 22:04
 » Star Ride 22:02
 » 5eba 22:00
 » Pinokio.p 21:57
 » Sociu 21:51
 » rrafaell 21:51
 » Markizy 21:51
 » kaczy78 21:51

 Dzisiaj przeczytano
 41113 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[Miś na miarę możliwości] Ostatni lot Condora czyli jak utylizować złom i na tym zarobić . , Micky 29/01/20 09:24
link do jednego z x opisów: https://biznes.radiozet.pl/...sztowala-transakcja.

Trzeba przyznać Niemcom, że potrafią. Jedynie nie muszą wdrażać dyrektyw UE. A do tego potrafią "orać Międzymorze w poszukiwaniu bursztynów".

  1. Link do: , Fantomas 29/01/20 09:46
    404

    .... jezeli nie wyłapałes(aś)
    złosliwosci to przeczytaj raz
    jeszcze ...

    1. Skasuj ... , Pik$el2 29/01/20 09:57
      ... kropkę na końcu linka i "pójdzie" .

  2. ale coś więcej? , Chrisu 29/01/20 10:28
    jakaś druga strona tam jest czy coś? Tak, żeby o złomie było...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. Nie ma nic , Paweł27 29/01/20 10:48
      koledze raczej chodziło o pokazanie jaki pis jest zły i jak się wydudkał kupując samoloty, które biodegradują w locie.

      i7-4770, Asus H87M-Pro
      EVGA 750ti, SSD 840 Pro
      Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

  3. Ale wiesz że LOT mógł być sprzedany jeszcze kilka lat temu w podobny sposób , gigamiki 29/01/20 10:45
    i taki sam Niemiecki oszołom jak ty napisałby identycznego posta na komputerowym forum www.ihrePC.pl ?

    Nie żebym bronił tej transakcji, bo nie widze żeby LOT/PGL miał jakiś sensowny biznes planu na wykorzystanie Condora. Równie dobrze mogliby kupić fabrykę żelazek... Z drugiej strony na razie wygląda na to że Condor jest plusie na działalności operacyjnej, więc może uda się nie wtopić. Zobaczymy za rok, dwa, czy była to przemyślana decyzja ekonomiczna, czy przejaw megalomaństwa inspirowany politycznie.

    1. Condor ma flotę A320/A321... , PrzeM 29/01/20 12:04
      ...a wąskokadłubowe MAXy LOTu nie polecą jeszcze długo, o ile w ogóle i czy ktoś się odważy tym lecieć - można załatać dziurę...

      PrzeM

      above the mind - powered by meat...

      1. Ma kilkanaście Airbusów i sporo więcej leciwych Boeingów , zartie 29/01/20 13:03
        Przy czym różne źródła podają różną ilość Airbusów, od 11 do 16.

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      2. Na krótka metę, pewnie można, tylko do tego nie trzeba kupować linii lotniczej... , gigamiki 29/01/20 13:33
        Na dłuzszą metę LOT własnie finalizuje leasing 32 Embrayerów 195, więc ma alternatywę rozwojową. Poza tym Condor normalnie funkcjonuje i potrzebuje swoich samolotów do obsługi swoich połączeń. Zresztą w wypowiedziach prezesa Milczarskiego zarówno dla prasy jak i w komunikacji wewnętrznej, nie ma słowa na temat planów wykorzystania floty Condora. Jak dla mnie pozostaną to dwie niezależnie zarządzane firmy z bardzo niewielkimi synegiami operacyjnymi. Może z czasem pojawią sie jakieś wspólnie oferowane bilety, ale to by oznaczało osłabianie HUBu w Warszawie więc strategicznie nie ma to sensu. ,

    2. Warto rozmawiać o faktach a nie o mitach. A fakty są takie, że za grubą forsę rząd ... , Micky 29/01/20 13:41
      kupił złom i upadającą firmę. I nie jest to jedyna taka "inwestycja" Mateusza Jakuba syna Kornela. Inną jest zakup 35% akcji Solarisa za 700 mln złotych w sytuacji kiedy właściciele Solarisa sprzedali go w całości za 400 mln złotych. Kolejnym przykładem "dobrego interesu" może być odkupienie starych biurek i komputerów od UniCredit za 10 mld złotych podczas kiedy Tusk sprzedał te biurka za 2,5 miliarda złotych. I kolejne "wspaniałe inwestycje" do tzw. akwizycje banków przez PKO BP, w skutek czego bank, który nie udzielał kredytów nominowanych we frankach ma największy portfel tych kredytów.

      1. jak chcesz rozmawiać o faktach to podaj jakieś, , gigamiki 29/01/20 14:09
        bo na razie wrzuciłeś jakieś info o "złomie", który nijak ma się do oceny rentowności linii lotniczej tym bardziej charterowej. Przecież flota Condora i tak jest pewnie w leasingu jak w 90% linii lotniczych, wiec PGL nie staje sie ich włascicielem. A szkoda, bo to by gwarantowało opłacalność tego zakupu...

        Na razie Condor podobno jest rentowny, ale ten biznes jest baardzo wrażliwy na koniunkturę rynkową, która w najbliższym czasie ma raczej słabe perspektywy. Mi tez ten zakup śmierdzi polityką, ale zobaczymy...

  4. taaa , endern 29/01/20 13:58
    forumowi eksperci od wszystkiego/niczego.
    Czytałem WIELE komentarzy - i wszędzie wypowiedzi ekspertow sugerują że to świeny ruch o dużym potencjale. A potencjał to:
    - dostęp do ogromnego rynku z bardzo zasobnym klientem przez rozpoznawalną markę z silną pozycją
    - sloty na lotniskach na tym rynku - tego sie nie da kupić normalnie -> dostęp do klienta
    - kupowanie zdrowej dochodwej firmy -> jedyny problem tej firmy to był brak gotówki obrotowej w momencie upadku spolki matki
    - optymalizacja już posiadającej floty -> długodystansowe samoloty lotu mogą być lepiej zutylizowane dzieki siatce condora
    - oszczednosci z racji podwojenia skali -> wieksze rabaty przy zakupie nowych samolotów. - do tego Lot lata głównie na Boeingach, teraz zdobywają kompetencje w kwestii obsługi Airbusów
    - oszczednosci organizacyjne wynikające z dublowania struktur
    - samoloty nie sa jak na srednia w branzy jakos bardzo stare -> poza tym część z nich to leasing.
    -dzis głównym problemem jest pozyskanie samolotów na rynku lotniczym(przez akcje z boeingiem). Tu jest potencjal optymalizacyjny z condorem. Brak dostepu do samolotow tak na prawde blokuje teraz rozwoj LOT, gdyby nie to to lot oglosilby pare nowych tras z dnia na dzien

    Takie okazje/transakcje to bardzo wyjątkowe sytuacje -> I jeszcze trafiło na dobrą koniunkturę w LOT.

    Oczywiście jak w naszym kraju ryzyko jest jedno i to konkretne -> karuzele stanowiskowe i rzucenie się na tą spółkę głupiego aparatu partyjnego bez doswiadczenia w branży lotnicznej.
    Na razie tego nie było(dobrze zarządzany lot zarobił 700mln zł w ciagu ostatnich lat), ale ze względu na skale przedsiębiorsta może sie to szybko zmienić.
    A nic tak nie ciągnie spółki w dół jak nieudacznicy z nadania partyjnego.

    A poza tym bawi mnie to stadne negowanie jakiegokolwiek dzialnia pisowcow -> chocby nie wiem jak racjonalne było. Polityczna polaryzacja odebrała ludziom zdolność jakiegokolwiek racjonalnego oceniania faktów. No ale o to w polaryzowaniu chodziło - wyksztalcic bezmyslny odruch tak by nie było racjonalnego myślenia. Tak się lepiej zarządza masami.

    1. najslabszym , endern 29/01/20 14:10
      punktem naszej gospodarki jest to ze nie mamy rozpoznawalnych marek ktore maja konkretne udzialy w zachodnim dochdowym rynku. Bo budowane tego jest najkosztowniejsze.
      Nie wystarczy produkowac cos tanio -> kluczem jest dostep do zasobnego rynku klientów.
      Ta transakcja to zmienia w kwestii lotu.

    2. może ty... ja pracuje w tym biznesie od 20 lat i znam firme LOT od podszewki , gigamiki 29/01/20 14:51
      zdecydowana większość tych komentarzy, których sie naczytałeś to właśnie argumenty analityków od wszystkiego, czyli w większosci przypadków kreatywne wizjonerstwo. Miały one sens ewentualnie w przypadku nabycia Nordici, która działala w tym samym modelu co LOT tylko w mniejszej skali a z którą LOT ma teraz spore kłopoty. CONDOR to po pierwsze inna skala, a poza tym to hybryda o modelu głównie charterowym, co wszystko zmienia... Nie chce mi sie punktować nierealnosci tych banałów jak powyżej, bo trzeba by je było rozpisać na kilka scenariuszy w zależności od tego jaki PGL ma pomysł na funkcjonowanie Condora i LOT. Na dziś z tego co napisałeś realną korzyścią dla LOTu jest lepsza pozycja w negocjacjach zakupowych i twierdzenie ze wiek samolotów Condora nie ma większego znaczenia. Reszta to nieadekwatne do zysku spekulacje o bardzo wątpliwej szansie na praktyczną realizacje.

      1. ale co , endern 29/01/20 17:10
        jest neiwarygodnego w tym ze to dochodowa linia? Dochodowa to sie na tym zarabia.
        Sloty to możliwe nowe polaczenia z portami z ktorymi nie bylo szans tworzyc nowych polaczen.
        To możliwośc też doworzenia condorowki pasazerow w Polski - kolejna okazja do zarobku.
        Na otwieraniu nowych polaczen opierał sie sukces lotu w ostatnich latach.

        No ja wiem ze od 20 lat siedzisz z branzy - ale tych twoich komentarzy i przeswiadczenia tez nic nie wynika.

        1. Jak taka dochodowa to dlaczego się sprzedała? , waldisobon 29/01/20 18:13
          I dlaczego nie kupiła jej Lufthansa?

          Niektórych boardowiczów uważam za idiotów i
          oni o tym wiedzą.

          1. zbankrutowal , endern 29/01/20 18:28
            jej wlasciciel - thomas cook. Na pokrycie jej wierzytelności sprzedano to wartościowe aktywo które rok w rok notuje konkretne zyski.
            A Condor wozi glownie z Niemiec.
            A tu masz jak zareagował tamtejszy przemysł turystyczny na info o kupnie przez LOT:
            https://turystyka.rp.pl/..._medium=teaser_redirect

            Lufa nie miała szans - bo urząd antymonopolowy nie zgodziłby się na przejecie przez nią Condora. Za duża koncentracja.

            1. Pożyjemy, zobaczymy. , waldisobon 29/01/20 19:16
              Na razie suche cyferki mówią, że to finansowo nie jest dobry deal. Może chodziło o coś więcej, np. sloty o których już tu ktoś wspomniał...

              Niektórych boardowiczów uważam za idiotów i
              oni o tym wiedzą.

              1. jakie , endern 29/01/20 19:45
                cyferki. O czym konkretnie mowisz?

                1. O tym ile rząd wysupła(ł) na te linie. , waldisobon 29/01/20 19:58
                  Znaczy ile my się na to zrzucimy.

                  Jak pisałem, pożyjemy, zobaczymy.

                  Niektórych boardowiczów uważam za idiotów i
                  oni o tym wiedzą.

                  1. ale na podstawie , endern 29/01/20 20:35
                    jakich cyferek oszacowales ze to nie jest dobry deal.
                    Jak to stwierdziles? Znasz sie na szacowaniu wartosci tamtych linii?

                    1. A na jakiej podstawie Ty otwierasz szampana? , waldisobon 29/01/20 21:32
                      BARDZO upraszczając, Lot kupił poza samymi liniami również dług, wierzycielem jest rząd Niemiec, ten dług to jakieś półtora miliarda złotych.
                      Zysk lotu za rok 2019? Nie wiadomo, ale może być zerowy o ile nie ujemny. Zysk za 2018? 45 milionów zysku.
                      Condor w 2018 roku zanotował około 200 mln zysku.
                      To duże uproszczenie, ale mi się to nie kalkuluje jako intratny biznes.

                      Z punktu "patrzcie jaką jestesmy potęgą" zagranie ciekawe, nie przeczę. Szkoda, że nie zapłacił za to ktoś z własnej kieszeni tylko wszyscy Polacy.


                      Jak Condor chciał się rok temu sprzedać i Lufthansa wyraziła zainteresowanie to akcje Condora wzrosły a Lufthansy spadły. Czyli to nie taki raczej dobry deal. No ok, wtedy cena była wyższa, więc niech będzie, że stąd ten spadek akcji.

                      Niektórych boardowiczów uważam za idiotów i
                      oni o tym wiedzą.

                      1. ale co konretnie , endern 29/01/20 21:51
                        cie niepokoi?
                        Wybierasz sobie jakies dane i co niby z tego?
                        Za pare ostatnich lat LOT miał zysku 700mln, i co z tego wynika w swietle twoich wnioskow?
                        Przeciez lot kupuje to na kredyt - wiec "placimy" tylko tanszym pieniadzem poprzez banki ktorych wlascicielem jest skarb panstwa

        2. Sukces lotu opierał sie w bolesnej i radykalnej , gigamiki 29/01/20 19:09
          restrukturyzacji Mikosza, i nadany przez niego kierunek rozwoju poprzez ciągłą ekspansję i cięcie kosztów, na którą nałożyła się później świetna koniunktura. Obecny prezes jest ok, ale cała zasługa za wyniki o których piszesz to w niewielkim stopniu zasługa jego i PIS. ALe masz racje, trzeba być wdzięcznym że niczego nie zepsuli...
          Sloty mają swoją wartość, ale tylko w przypadku najbardziej obleganych portów. Condor nie ma za dużo do zaoferowania w tej kwestii, bo sloty w niemczech dla LOT-u nie są atrakcyjne strategicznie (osłabiają HUB w WAW). Poza tym jak Condor ma przynosić zyski PGL, to chyba nie zrobi tego odstępując najlepsze sloty? Chyba a nie o to tutaj chodzi?
          Dowożenia pasażerów Condorowi jest możliwa, ale to raczej marginalna sprawa. LOT musi za wszelką cenę rozwijać HUB w WAW, bo tylko na tym się zarabia pieniądze po uwzględnieniu kosztów. Rozdrabnianie oferowania przez inne porty w praktyce jest nieopłacalne a na pewno trzeba by to było dobrze policzyć biorąc pod pod uwagę wszystkie minusy, ryzyka oraz koszty krótko i długofalowe np nieregularności i ich konsekwencje .
          Nie widzę opcji na połączenie zadań w ramach konsolidacji struktur. DE to linia silnie zakotwiczona w Niemczech i tak bedzie musiało zostać. Nie znam szczegółów umowy, ale nie sądzę, żeby Niemcy nie zabezpieczyli swoich miejsc pracy, poza tym know-how LOTu w zakresie Lotów charterowych jest śmieszne, ten dział w LOT liczy może z 10 osób... Dlatego sądzę, że Condor bedzie działał całkowicie niezależnie, zarządzany tak jak dotychczas i próbując zarabiać na własną rękę. Jeżeli będą oszczędności konsolidacyjne to raczej symboliczne.

          NA otwieraniu nowych połączeń opierał się sukces marketingowy i medialny LOT-u ,a nie finansowy , przynajmniej nie w krótko lub średnioterminowym czasie. Ale masz rację, tylko dynamiczny rozwój w czasie koniunktury ma szanse przełożyć się na przetrwanie później...
          Wyniki LOTu za 2019 niestety nie będą już takie różowe... Dostał porządnie w kość maxami i problemami z silnikami dreamlinerów....

          1. ... , endern 29/01/20 20:50
            "to w niewielkim stopniu zasługa jego."
            A czyja konkretnie to zasługa? Wytłumacz mi konkretnie bez bajdużenia.

            "NA otwieraniu nowych połączeń opierał się sukces marketingowy i medialny LOT-u ,a nie finansowy"
            Czyli podwoili liczbę pasażerów na starych połączeniach?


            Cały czarter lotu przejdzie pod Condora. Klienci z Polski będą mieli dostępną w atrakcyjniejszych cenach całą siatkę lotów Condora.
            Nasz rynek to 38mln pasażerów. Przy atrakcyjnej ofercie to na pewno przełoży się na zwiększenie ruchu w siatce Condora.

            1. To tak jakby PKS kupił firmę taksówkową , zartie 29/01/20 21:18
              bo też wozi ludzi.

              Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

              1. jakie , endern 29/01/20 21:37
                możliwości intelektualne, takie porównanie.

                1. Ludziom inteligentnym nie trzeba wszystkiego łopatologicznie tłumaczyć,... , zartie 29/01/20 22:12
                  tobie jak widać muszę. Po kolei:
                  - firmy działają w różnych segmentach rynku
                  - na różnych obszarach
                  - obsługują innego klienta.
                  Efekt synergii będzie bardzo bardzo trudny do uzyskania. To przedsięwzięcie nie musi się nie udać, ale ryzyko jest gigantyczne i w razie niepowodzenia może zatopić LOT.

                  Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

                  1. stary , endern 30/01/20 00:31
                    jesteś kretynem wyciągającym wnioski na poziomie podstawówki.
                    I co zabawne jeszcze ostentacyjnie sie z tym obnoszącym.
                    EOT

                    1. No i skończyły się argumenty... , Dexter 30/01/20 07:18
                      A zaczęły inwektywy.

                      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                      Odpowiedzi oleję.
                      THX!

                      1. Jak zwykle , zartie 30/01/20 08:06
                        ten typ tak ma :-D

                        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

                      2. taaa , endern 30/01/20 13:57
                        z człowiekiem zartem juz wiele razy podejmowalem dyskusje -> i zawsze konczylo sie to banialukami w jego wydaniu. MI zwyczajnie szkoda zycia na jego bezsensowne wywody - a jego znaczace aluzje o poziomie dysusji(jak i jego glupkowate wywody) mam zwyczajnie w dupie :)

                        Jak masz ochote to sobie polemizuj z muppetem i jego przemyslonkqami. A jak sie z nimi zgadzasz, to juz nie moj problem :)

                        1. Polemika polemiką, możesz z nim nie polemizować. , Dexter 30/01/20 15:17
                          Ale po co inwektywy?

                          Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                          Odpowiedzi oleję.
                          THX!

                        2. Jakimi "mądrościami" ty "błysnąłeś" wszyscy widzą , zartie 31/01/20 20:36
                          c.n.d.

                          Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

          2. zaczynasz męczyć i czepiać się słówek , gigamiki 29/01/20 22:06
            "to w niewielkim stopniu zasługa jego."
            A czyja konkretnie to zasługa? Wytłumacz mi konkretnie bez bajdużenia.

            Mikosz nadał LOT-owi dynamikę zmiany, zrestrukturyzował, niemalże przeorał całą firmę i myślenie jej pracowników. Czasami popełniał błędy, ale zmierzał konskwentnie do celu. Milczarski poszedł dalej siłą tego rozpędu. Tylko tyle i aż tyle... Akurat dla mnie to jest "aż" bo naprawdę mogło być gorzej.




            "NA otwieraniu nowych połączeń opierał się sukces marketingowy i medialny LOT-u ,a nie finansowy"
            Czyli podwoili liczbę pasażerów na starych połączeniach?

            Chciałem tylko powiedzieć że otwieranie nowych połączeń niekoniecznie świadczy o ich rentowności, natomiast jak najbardziej buduje HUB w WAW co jest wartością dodaną. Na razie trudno ocenić ich bilans długoterminowy. To czy nowe połączenia do nowych destynacji okażą się gwożdziem do trumny, czy zbawieniem, okaże się jak przyjdą trudne czasy.




            Cały czarter lotu przejdzie pod Condora.

            Jaki rynek Charterowy Lotu ? To promil działalności - kilka stałych destynacji raz w tygodniu... Nie sądzę, żeby przechodziły do Condora, bo bazują na operowaniu z Polski a nawet jeśli to na końcowy rachunek nie będą miały wpływu....



            Klienci z Polski będą mieli dostępną w atrakcyjniejszych cenach całą siatkę lotów Condora. Nasz rynek to 38mln pasażerów. Przy atrakcyjnej ofercie to na pewno przełoży się na zwiększenie ruchu w siatce Condora.

            Baaaaaardzo wątpię... Jedyny sens działalności Condora uzupełniający zapełnienie samolotów z ruchu charterowego widzę w podtrzymaniu dotychczasowej współpracy z.... Lufthansą. Tylko ona może go w naturalny sposób żywić swoim rejsami z całej Europy, nie kanibalizując przy tym swoich własnych destynacji. W jaki sposób chcesz zasilać LOTem połączenia Condora z Niemiec? Ewentualnie tylko z WAW a to potencjał max 5 milionów osób, a nie 38... I to przy założeniu że LOT zwiększy drastycznie oferowanie na tych trasach co znowu jest obciązone ryzykiem, że prędzej skanibalizuje swoje połączenia i dostarczy pasażerów Lufthansie na ich dalsze połączenia do LON/BRU/AMS itp.
            na których najwięcej zarabia... Nie ma szans na skorzystanie z potencjału całej Polski. Będąc w Gdańsku musiałbyś leciec do WAW potem do MUC/FRA i dalej condorem. Połączenie wakacyjne z 2 transferami to mżonka. Pomijając niedogodność, ile jesteś w stanie za to zapłacić żeby LOTowi też się to opłacało?

            1. chyba wiesz co mowisz :) to powiedz mi , Kenny 30/01/20 16:25
              jak to jest ze LOT ma tyle opoznien i odwolanych lotow, choc glownie opoznien. Ja i moj zespol latamy duzo, czasem co tydzien. Tysiak odszkodowania miesiecznie to mozna bylo miec zaplanowany w domowym budzecie bo byl pewny jak w banku. Mowie o okresie 2018H2-2019H1, potem dalismy juz sobie spokoj, i unikamy jak ognia bo nie wiaomo czy sie wroci do domu albo zaleci do klienta, no chyba ze nie ma innego polaczenia. Wszystkie polaczenia - Tallin, Budapeszt, Madryt, Belgrad, Oslo... Jedyna szansa na dolot w normalnych warunkach to byl poranny lot, choc i tak nie bylo pewnosci. Do wieczora byla pewnosc, ze cala siatka sie posypie a operacje beda na biezaco kombinowac czy samolot juz stojacy na plycie, do ktorego chca wsiacac ludzie, wyslac do Oslo czy do Zurychu. Az tak przygniotly ich problemy z MAXami i podwoziem w Dash-u czy o co kurde chodzilo?

              .:Pozdrowienia:.

              1. Odpowiem, żebyś korzystał z konkurencji LOTu, jak uważasz że są lepsi... :) , gigamiki 30/01/20 20:08
                Z doświadczenia wiem, że to rozmowa o postrzeganiu efektu dużej i małej skali, oraz rachunku prawdopodobieństwa w kategoriach szczęścia i pecha a nie uczciwe porównanie.

                Ostatnio widziałem wyniki statystyk odwołanych rejsów w 2019
                LOT miał trochę poniżej 1% Lufthansa chyba 1,2 % a Air france z KLM chyba coś koło 1,5%...

                Czy jak uczciwie powiem, że od 10 lat regularność globalnie jest coraz lepsza i LOT zdecydowanie nie ma się czego wstydzić, to Cię przekona do czegoś?

                Faktem jest, że brak maxów zaburzył mocno statystyki regularności między marcem a czerwcem 2019. Potem sytuacja została opanowana.
                Problemu z dashami nie ma żadnego, latają jak w zegarku, chyba że się ad-hoc coś zepsuje, ale wtedy jest backup , wiec na dzienną siatkę to nie wpływa.

                Kuleją rejsy obsługiwane flotą Nordici, co by tłumaczyło ewentualnie postrzeganie Tallina.

                1. no ja wierze ze ta regularnosc rosnie :) , Kenny 30/01/20 22:32
                  Jeszcze rok temu (Gru 2018) odwolanye byly w okolicach 3% (~350 na ok 10 000). Mozliwe ze trafialem wtedy na najgorszy okres.

                  Strasznie ciezko znalezc te same statsy per linia i zestawic, ale to opoznienia sa bolesne bo rozwalaja przesiadki. Co wiecej, co nie popatrze na https://www.flightstats.com/...llations-and-delays to jakos LOT ma tylko 2-2,5 raza mniej delayed od LH, mimo prawie 4x mniejszej ilosci operacji.

                  Z drugiej strony https://cirium.lookbookhq.com/...rformance_report/ tu w grudniu 2019 pojawili sie pierwszy raz w pierwszej 10 w Europie (83% on time).

                  Poki co jednak nie jestem przekonany, no i w LH czuje sie lepiej zaopiekowany :p

                  .:Pozdrowienia:.

                  1. JAk latasz głównie z przesiadkami po Europie , gigamiki 31/01/20 07:22
                    TO zostań przy Lufthansie. Nawet nie dlatego, że ma lepsze statystyki, ale dlatego że ma więcej możliwości w razie opóźnień. Lepiej spóźnić się na przesiadkę po południu w MUC, bo tam jeszcze coś się znajdzie żeby dotrzeć do celu niż w WAW gdzie utkniesz do następnego dnia.

                    Tylko nie podchodź do tego zbyt emocjonalnie, jak Ci LH podpadnie, bo znam takich co mają wszystkie Linie poobrażane i nie mają czym latać :)

                    1. dokladnie tak latam , Kenny 31/01/20 08:45
                      Haha, no moze tych linni wystarczy. Poki co LH lubie jeszcze bardziej odkad mnie zabrali bez zadnego ID, jak mi kitajce w Tuluzie portfel zajebaly, mialem tylko karte pokladowa w telefonie - pani z gejtu zadzwonila do operacji, operacje do customsow i po 20min oddzwonili, ze w Schengen to spoko. Mam przeczucie, ze inni kazali by sprdlac (co oznacza nocleg, wycieczke do konsulatu, zdjecie, oplate, nowy bilet, o ile bedzie miejsce na drugi dzien). A MUC to ulubione lotnisko :)

                      .:Pozdrowienia:.

                      1. Kumpel ... , Muchomor 31/01/20 10:43
                        ... był na biznesowej w Londynie i Aer Lingus go zabrał tylko na podstawie karty w fonie i biletu miesięcznego :D
                        W Ryanairze by w życiu nie przeszło, ale coś mi mówi, że inni mogą jednak być bardziej elastyczni.

                        Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                        Boardowiczów

                    2. Ja miałem raz fakap z Lufthansą. , Dexter 31/01/20 11:15
                      Lot z przesiadką, pierwszy samolot miał opóźnienie a drugi nie czekał.
                      Nie było problemu, dostałem od nich bilet na lot dzień później, woucher na taksówkę do hotelu i z powrotem i na sam hotel.

                      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                      Odpowiedzi oleję.
                      THX!

                      1. o to, to , Kenny 31/01/20 12:53
                        a teraz powiedz jak sie nazywal i wygladal hotel w ktorym spales? :) Bo jak mnie LOT nocowal w WAW to wyslal do czegos co sie nazywa Sangate Hotel - z jakiegos powodu ten przybytek ma 3*, prawdopodobnie dostal je w latach '70 :) Aktualnie pokoj sklada sie z lozka z materacem do ktorego sie tak wlatuje, ze dupa szoruje po podlodze, lazienki z kabina ktora sie rozpada i krzesla z biurkiem, sa tez gniazdka wypaajace ze scian. Nie ma za to kosza na smieci ani zadnych przyborow toaletowych, o dzwio byl recznik. Balem sie zejsc na sniadanie ale przynajmniej bylo jadalne. Tym sie roznia linie... :)

                        .:Pozdrowienia:.

                        1. sangate to stara gromada - niewiele się zmieniła - dbają o zachowanie tradycji :) , gigamiki 31/01/20 13:27
                          to jest styl vintage, teraz mocno na topie :)
                          Ale poważnie to spałem tam kilka razy w ciągu ostatnich kilku miesięcy i nic sie nie rozpadało. Spokojnie standardowe 3* a śniadania powiedziałbym nawet że pod 4* podchodziły.

                        2. Rany, nie pamiętam... , Dexter 31/01/20 21:25
                          To był Frankfurt, kilkanaście minut jazdy taksówką z lotniska.
                          Okolica taka trochę zadupiasta, ale hotel spoko.

                          Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                          Odpowiedzi oleję.
                          THX!

            2. Ciekawy temat się pojawił , Remek 31/01/20 11:19
              https://businessinsider.com.pl/...ge-do-ke/5xpcej4

              1. i to są własnie te detale, jak mawia Hajto :) , gigamiki 31/01/20 12:31
                Jesli Lufthansa sie na jedno lub drugie zdecyduje, to zrobi Condorowi i PGLowi duże kuku. Właściwie to nie wiem, co może ich powstrzymac przed takimi działaniami, chyba tylko obawa o efekt PR-owy, przez udupienie lubianej niemieckiej firmy...

  5. jako prezes czy sprzataczka? , komisarz 29/01/20 16:49
    nawet pani z warzywniaka nie jest ekspertka od sadownictwa mimo ze sporo jablek sprzedala. To ze gdzies dlugo pracujesz to zadna informacja, dpoki nie wiemy na jakim stanowisku. dyrektor finansowy, dyrektor operacyjny, moze dyrektor ds. sprzedazy i marketingu, oczywiscie prezes. Reszcie wydaje sie ze wie.

    Komisarz Ryba

    1. W złym miejscu odpisałeś to raz... , Dexter 29/01/20 19:27
      Dwa, że nawet pracując tam jako sprzątaczka ma zapewne większą wiedzę na te tematy niż większość z nas.

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

    2. Tak jak piszesz, zbierałem jabłka, sadziłem sady , zarządzałem ogrodnikami i , gigamiki 29/01/20 19:58
      sprzedawałem je tonami na cały świat...
      Więcej nie napiszę, bo konfident Blimek udowodnił tu swoją determinację w szkodzeniu nielubianym boardowiczom, a jestem pewnie wysoko na jego liście :)

      1. stary , blimek 30/01/20 15:39
        paranoja ? :D
        Odwróć się ktoś patrzy na ciebie z lustra....

        twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

      2. Z drugiej strony , blimek 30/01/20 15:51
        To fajnie, że co dzień o mnie myślisz, cieszę się.
        A co do listy, to musisz jeszcze parę razy zabłysnąć, bo niestety cię na niej nie ma.
        Może spróbuj zostać chrzestnym jako ateista i zwyzywany księdza jak się zapyta czemu nie chodzisz do kościoła, albo jak kolega sew napisz coś w stylu, że na zachodzie nie słyszy się o przypadkach pedofili , tylko u naas to domena księży ;)

        Jak narazie słabo się starasz :*

        twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

  6. Będzie jak ze stadninami koni , sew123 29/01/20 17:40
    Przed rządami PIS - dochodowe a teraz trzeba je dofinansowywać:)
    https://www.money.pl/...-zl-6472497605052545a.html

    Sytuacja w LOT sie poprawiła bo zwolnili masę ludzie, resztę wywalili na śmieciówki i ograniczyli etaty. Taka magia :)
    Sukcesem jest tez zakup F-35 BEZ żadnego offsetu - a jakie były płacze i krzyki o offset przy zakupie smigłowców a teraz cisza ( przynajmniej w TVPIS)
    https://www.defence24.pl/...ogramie-harpia-analiza

    Także zakup linii ktorej nikt nie chciał kupic to faktycznie sukces :) :)

    Nine Inch Nails to jest TO :)
    iRacing Driver :)

    1. bez , JaroMi 29/01/20 21:26
      offsetu, bez przetargu, bez widzialnych negocjacji, targów... ot Prezydent oświadczył, że kupujemy... i juz !
      "co my robimy tym misiem? Otwieramy oczy niedowiarkom! " vel "mamy z tego 10 procent dlatego(...)"
      rwa ciekawe, ile je będziemy spłacać .

      w zgryźliwym nastroju
      Ja

      w tym cała bida, ze go nie za bardzo
      widać...

      1. a ja , JaroMi 29/01/20 21:27
        o F35 oczywiście...

        w tym cała bida, ze go nie za bardzo
        widać...

    2. z tym offsetem , Hitman 30/01/20 09:07
      to ostrożnie bo chyba nie sądzisz, że dostajesz go gratis - co nie zmienia faktu, że negocjacje marne lub żadne robimy jak się porówna zakupy innych krajów..
      Dodatkowo trzeba dodać, że f-35 to wcale nie jest wybitny samolot - bo jest stworzony do wszystkiego więc z samego tego założenia jest kompromisem..

      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
      jest niemożliwe. W praktyce robi to
      każdy z nas.

      1. no tak , sew123 30/01/20 11:17
        to jest jasne ze offset tez kosztuje - ale w teorii ma on dać prace i technologie NASZYM firmom. Wcześniej pisiory tak sie offsetu czepiały ze przy śmigłowcach go nie było , ze przy f16 był za mały itp itd a teraz co - mordy zdradliwe pozamykali i cisza:):)
        F 35 - ja sie nie znam ale to troche zly wybor bo nie wykożystamy jego możliwości np nie mamy satelitów i tak rozbudowanych środków łączności w polu walki jak USA. No ale wchodzimy w D amerykanom kupując wszystko od nich bez przetargu ( f35 , samoloty dla vip, patrioty i inne) a dzieki temu płaszczak sie może pochwalić bazami nato:)

        Nine Inch Nails to jest TO :)
        iRacing Driver :)

      2. :)) , Franz 30/01/20 15:42
        Za mało wiemy na ten temat, żeby robić jakieś porównania tzn. kto ile zapłacił i czy to było korzystne. Jest cała masa zmiennych przy kupnie samolotów i innych rzeczy które temu towarzysza, amatorzy nie są wstanie tego zrozumieć i ocenić.

        Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
        Niedługo nas z ujni europejskiej
        wyrzucą.

        1. ja jestem , Hitman 31/01/20 11:10
          lajkonikiem w tych sprawach ale czytam co ma do powiedzenia np major Michał Fiszer ( najczęściej w felietonach na łamach Angory) i z ich lektury wszelkie nasze zakupy dla armii mówiąc oględnie są marne i nieprzemyślane..

          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
          jest niemożliwe. W praktyce robi to
          każdy z nas.

  7. Sami eksperci , blimek 30/01/20 14:49
    Sami tytani umysłu od wszystkiego i od niczego.
    Od plam na słońcu przez LOT kończąc na metodach udzielania święceń kapłańskich.
    Jestem dumny , że jestem częścią tak wspaniałej społeczności.

    twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

    1. Blimuś o tutaj masz ekspertów z Lufthansy ... , Micky 31/01/20 22:38
      https://biznes.interia.pl/...misji-eur,nId,4300492

  8. no chyba to nie bedzie udana transakcja :D , endern 31/01/20 13:59
    Lufa już bierze się za temat:
    https://twitter.com/...us/1223181593965158400?s=20

    Więc decyzja komisji na bank będzie negatywna... a to tylko jeden z kroków podjętych przez Lufe

    Czyli wyjdzie że chłopaki nie zbadali poważnie tematu.
    Chcieli dobrze, a będzie jak zawsze

    1. w sumie to na razie sie giglają , endern 31/01/20 20:10
      "rozważa" - czyli wstęp do negocjacji :) Karty mają dobre.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL