Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » NimnuL 08:42
 » DYD 08:41
 » rkowalcz 08:40
 » Magnus 08:38
 » PaKu 08:38
 » Robak 08:37
 » kyusi 08:36
 » fox19 08:35
 » JE Jacaw 08:34
 » havranek 08:32
 » Dexter 08:31
 » kemilk 08:31
 » skalak23 08:29
 » Wedrowiec 08:26
 » Kenjiro 08:25
 » Artaa 08:18
 » DJopek 08:18
 » alien1 08:13
 » patinka 08:10
 » maddog 08:07

 Dzisiaj przeczytano
 41147 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Problem z pocztą e-mail - pierwszy mail nie dochodzi?!? , DJopek 26/04/19 17:37
Cześć

Zmagam się ostatnio z dziwnym problemem - korzystam z poczty na outlook.com oraz mam skonfigurowaną własny adres/domenę.
Od paru miesięcy mam problem, że gdy wysyłam do kogoś maila to pierwszy mail nie dochodzi (odbiorca nie dostaje tego maila - nie wpada w żadne filtry antyspamowe etc.), do mnie nie dochodzi żadna zwrotka z mailer daemon...
Po paru dniach jak innymi kanałami komunikacji wiem, że mail nie doszedł to puszczam go jeszcze raz i dochodzi od razu.
Mam jeden adres np. księgowego jak co miesiąc wysyłam mu faktury (nie jest to problem wielkości załączników bo mail nie przekracza 10MB) to zawsze do niego nie dochodzi.

Jest to bardzo irytujące, gdzie szukać przyczyny? W usłudze MS? W domenie? Gdzieś indziej?

  1. Sprawdzałeś , @GUTEK@ 26/04/19 18:07
    na tej stronce czy wyrzuca jakiś błąd konfiguracji https://mxtoolbox.com/ ?

    1. Na tej stronce mam dwa problemy , DJopek 26/04/19 18:22
      Oba dotyczą DMARC: Record i Policy:
      No DMARC Record found
      DMARC Quarantine/Reject policy not enabled

      Ale czy to może powodować wspomniany problem?

      1. u mnie nie powoduje , Artaa 26/04/19 18:41
        ala ja mam wszystkie serwery na home.pl

  2. czy to dotyczy każdego adresu , Artaa 26/04/19 18:42
    czy tylko kilku /nastu wybranych?

    1. Losowe , DJopek 26/04/19 18:49
      Np. na emaila żony przeważnie dochodzi (gmail), ale raz na jakiś czas idzie w próżnię.

      Do księgowego ostatnio to pierwszy mail z załącznikami zawsze idzie w próżnię (też gmail).

      W tym tygodniu wysyłałem maila pierwszy raz do tego adresata (studio meblowe) i także nie doszło...

      1. gmail jest dziwny ;-) , Artaa 26/04/19 18:52
        ale domenę sprawdź, pogadaj z nimi może coś podpowiedzą
        chyba że to problem outlook.com (nie znam nie używam)

        1. Domenę mam w OVH , DJopek 26/04/19 19:01
          Już napisałem do nich na support ale nie wiem czy mi pomogą...
          Dziwne, że nie jest to reguła więc ciężko zweryfikować - ale jest bardzo denerwujące (najgorzej jak wysyłam maila do firm, głupio za każdym razem dzwonić lub pisać kolejnego maila czy pierwszy email doszedł - zresztą nie o to chodzi chyba ;-)

  3. outlook.com. Cyzli klikasz przez interfejs webowy czy przez outlooka na swoim kompie? , ptoki 26/04/19 20:31
    Jak przez stronke to nie pytaj tu tylko wal do supportu.
    Jak przez outlooka to sprawdz jakie masz ustawienia na wypadek braku polaczenia. Pewnie jak sie outlook nie dobije do outlook.com to mail laduje w jakims folderze i nie jest dalej dostarczany...

    Jakie sa statusy w twojej skrzynce tych maili ktore nie dotarly do adresatow?

    1. Nie ma znaczenia , DJopek 26/04/19 20:54
      Korzystam wyłącznie z interfejsu www (outlook.com) lub poprzez klienta poczty na androidzie (AquaMail).
      Wszystkie niedostarczone maile są w wysłanych (nie ma żadnego komunikatu, statusu).

      1. No to idz do MS narzekac :) , ptoki 26/04/19 23:23
        Jak cos nie dziala w przegladarce to wiesz... :)

        1. dokładnie , Artaa 27/04/19 10:28
          wygląda znów na Amerykańskie - my lepiej wiemy jak ma działać, a ty użytkowniku się dostosuj...

          1. Ale... , DJopek 27/04/19 12:54
            od strony www wygląda, że wszystko jest ok - poczta trafia do wysłanych, więc teoretycznie dostaje interfejs odpowiedź że mail został poprawnie wysłany.
            Zresztą zdarza się to samo poprzez aplikację pocztową na androidzie, więc nie do końca sądzę że to przyczyna...

            1. Szefie, tak, to zle dziala. Dobrze dzialajacy email to taki co , ptoki 28/04/19 01:23
              wysyla a swietny to taki ktory dostarcza w sekunde lub trzy.

              Tyle ze tu masz zle dzialajaca usluge online. I jestem prawie pewien (bo moze jest tu jednak jakis majkrosoftowiec nieujawniony) ze NIKT ci tu nie pomoze.

              Mozemy cie poglaskac po glowie i powiedziec jak nam przykro, mozemy ci powiedziec ze u nas tez dziala kiepsko, mozemy powiedziec ze u nas dziala dobrze albo mozemy ci poradzic abys skorzystal z mniej kiepskiego rozwiazania.

              Ale nikt ci tego nie naprawi jesli masz tak jak napisales.

              I na koniec, swierzbilo mi zeby to napisac inicjalnie ale stwierdzilem ze nie bede wredny, nikomu tu MS nie placi abysmy jego produkty naprawiali.

              O ile w przypadku windy to jakos jeszcze mozna przebolec ze ktos komus pomaga zamiast MS-a o tyle w przypadku outlook.com to po prostu brak slow.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL