Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Liu CAs 15:45
 » sofolok 15:41
 » GULIwer 15:40
 » elliot_pl 15:38
 » yeger 15:38
 » NimnuL 15:35
 » RoBakk 15:33
 » KHot 15:31
 » gantritho 15:27
 » Wolf 15:25
 » Artaa 15:25
 » Ament 15:21
 » gigamiki 15:18
 » Paweł27 15:17
 » El Vis 15:13
 » P@blo 15:13
 » McWandal 15:11
 » DYD 15:10
 » Mademan 15:09
 » havranek 15:09

 Dzisiaj przeczytano
 41137 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

O oponach - CrossClimate+ , Kenny 26/01/19 11:31
Tez o nich pisalem, zastanawialem sie czy beda ok. W koncu to jedyne 'zajebiste' wielosezonowki, z homologacja zimowa, odstajace rozwniez od reszty cena. Od roku mam 225/45R17 94W.

Jak juz mowilem, w lecie bylo spoko. Wiadomo - glosne jak uj, bo to jodelka - ale wiedzialem ze tak bedzie. Przyczepnosc na suchym bardzo dobra, w zasadzie jak letnia (Dunlop Bluresponse). Na mokrym, troche gorzej ale wciaz akceptowalnie.

Miesiac temu przyszla zima... nasuwa sie jedno - O KURWA. Czy ktos z Was znalazl sie na sniegu na oponach letnich? Ja kiedys tak - jedynka, prednosc 10km/h, hamulec oznacza suniecie przez kolejne 10-15m, jak na nartach.

Otoz w CrossClimate+ jest podobnie W ZAKRETACH. Maja, zerowa przyczepnosc boczna, w sumie parzac na bieznik moza by cos tam podejzewac, no ale kto by sie spodziewal ze nie nadaja sie do jazdy. Jesli chodzi o ruszanie i hamowanie to w porownaniu z zimowka (znowu Dunlop, tym razem WinterSpord 4D) jest tak ze 2x gorzej - da sie, ale bez szalu. Przypominam - w lecie bylo niemal jak na letniej.

Wracajac do skrecania, uwazam ze ta opona jest wrecz niebezpieczna. Przyzwyczaja do zachowania niemal jak opona dedykowana a potem jedzie sie jak na lyzwach. Pierwsza oznaka byly baczki na parkingu - mam wielki gladki parking gdzie zawsze po pierwszym sniegu jade przypomniec sobie jak to jest na sniegu i wyczuc samochod - baczki, nawroty, slalomy, etc.

I tu nastapil pierwszy szok - jadac slalomem - drugi bieg, macham kierownica na lewo i prawo ile chce - udalo sie wprowadzic w poslizg auto na wlaczonym ESP. Inne samochody ktorymi jezdzilem na zimowkach - nie bylo szans. Pozniej, jak spadlo wicej sniegu zaczely sie problemy na osiedlu, dojezdzam, hamuje, skrecam... i uj - albo przod, albo tyl jedzie bokiem. Wystarczy troche blotka, nie mowiac juz o bialym sniegu.

Kulminacja byla skrzywiona felga przy predkosci 10km/h na rondku pod supermarketem. Niestety uderzylem w kraweznik niemal calkiem bokiem (a nie kantem), wiec byla nie do uratowania.

Kupilem je bo w gory nie jezdze, caly snieg jaki mam to ten w Krakowie. Wkurwialo mnie przekladanie kol dwa razy w roku + przechowywanie tego zelastwa, zajmujacego kupe miejsca. W necie nie ma ANI JEDNEGO testu Cross Climate na sniegu poza przyspieszaniem i hamowaniem! Jest jeden test po okregu (nie na sniegu) i jeden gosc co jezdzi slalomem po polnej drodze swoim golfem. Jak ktos znajdzie taki test to poprosze.

Na wszelakich stronach w powodzi pozytywncyh komentarzy (wystawianych gownie w lecie, choc nie tylko), znikaja takie jak kilka pod tym artykulem: http://wulkanista.pl/michelin-crossclimate-plus/ lub wysortowane na Ceneo tu: https://www.ceneo.pl/37580784/opinie-1;0162-0
Mysli sobie czlowiek, bez jaj, nie moze byc az tak zle. Otoz jest. Pozostaje mi sie pod nimi podpisac.

.:Pozdrowienia:.

  1. Mam już kolejne wielosezony od GY , Artaa 26/01/19 11:37
    teraz Gen2 (w sumie 4+1 lat) i powiem tak, da się jeździć ale prawdziwą zimówką to nie ma być z założenia.

    Co do CrossClimate, hmm nie kupiłbym tego wcale, nawet mój wulkanizator odradzał...

  2. Dzięki , NimnuL-Redakcja 26/01/19 11:44
    za potwierdzenie moich obserwacji i odczuć dot. wielosezonowych (miałem styczność z dwoma innymi modelami, raz bardzo dawno temu, raz jakieś 3 lata temu). Opona wielosezonowa na błocie pośniegowym i w śniegu (tak kopnym jak i ubitym) jest po prostu nieprzewidywalna. Na lodzie zachowuje się jak letnia (wbrew opinii na lodzie da się jechać w kontrolowany sposób, opona zimowa jakoś się tam trzyma pod warunkiem, że kierowca zachowuje się zgodnie z rozsądkiem dostosowanym do nawierzchni).
    Niedawno jechałem w śniegu (obfity opad + cienka warstwa topniejącego na asfalcie) - jechałem ostrożnie, jak to w takich warunkach, ale bez obaw dało się jechać 80km/h. Aż w pewnym momencie dojechałem do długiej kolumny samochodów jadących 40km/h. Pomyślałem, że zrobiło się ślisko - na próbę przyhamowałem ostrzej i nic, ABS nawet nie pisnął. Przyspieszyłem + szarpnięcie kierownicą - nic, żadnych oznak istotnej utraty przyczepności. Pod górkę jechaliśmy jeszcze wolniej. Udało się ich wyprzedzić kawałek dalej i kontynuowałem resztę normalną prędkością 80-90km/h ...

    Dwa lata temu w górach podjeżdżałem tam, gdzie niektórzy stawali w miejscu i zaczynali się zsuwać. Być może też mieli wielosezonowe dziadostwo.

    Mam założone Nokian WR D4.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Nie zgodzę się , rzymo 26/01/19 17:36
      Goodyear Vector 4Seasons - jeżdżę po północnej części Polski i nie było sytuacji, żebym na tych oponach czuł się niebezpiecznie.

      Jedne 185/55 R15 (benzyna 1.4), drugie 205/55 R16 (diesel 2.0).

      Jak byłem młodszy i głupszy to tym drugim autem zrobiłem średnią ~140 km/h w środku zimy (spieszyłem się na prom w Gdyni). Jakby opona miała problemy z trakcją w zakrętach to już bym tu nie pisał... :) Tak, temperatura była ujemna i tak, śniegu też trochę było (nawiewało z pól).

      ... ITX ...

      1. Masz Gen2 czy pierwsze , Artaa 27/01/19 12:48
        ja między wersja pierwszą i Gen2 nie widzę różnicy...

        1. trudne pytanie :) , rzymo 27/01/19 13:05
          ale prawie na pewno pierwsza generacja.

          ... ITX ...

          1. drugie mają dopisek , Artaa 27/01/19 13:20
            Gen2
            ;-)

            1. To na pewno zwykłe , rzymo 27/01/19 20:26
              tzn. pierwsza wersja.

              ... ITX ...

  3. Stare indiańskie przysłowie , Bitboy_ 26/01/19 12:02
    mówi że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.
    Zasadę tą stosuję odkąd ją usłyszałem, jest prawdziwa.
    Tak samo jak kupowanie czegoś tanio.
    Kupowanie tanio jest dla bogatych ludzi, bo trzeba wydać kase kilka razy żeby być zadowolonym.
    Wolę wydać raz większą sumę, niż kilka razy "okazyjnie" kupić :)

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
    ,FraDesION660P

    1. dobrze gadasz , dawidy 26/01/19 12:33
      zasada uniwersalna w wielu dziedzinach

      102594

    2. Aby się przyczepić te opony są na czas "globalnego ocieplenia", które chwilowo... , Micky 26/01/19 15:07
      zostało zawieszone do odwołania.

    3. prawda , Kenny 27/01/19 10:19
      troche sie lamalem czy je brac, ale postanowilem sprobowac. Mam nadzieje ze opchne za dobra cene na allegro.

      .:Pozdrowienia:.

  4. podobne miałem spostrzeżenia , dawidy 26/01/19 12:33
    Jeszcze po pierwszej zimie chwaliłem, ale wtedy śniegu prawie nie było. Następnej zimy czyli po ok 10tyś km w sumie na nich przejechanych była już masakra na śniegu. Pamiętam jak kupiłem wtedy do drugiego auta, które było używane bardzo sporadycznie jakieś najtańsze zimówki jakie mieli w pobliskiem sklepie, takie po 150zł sztuka. W tych samych warunkach śniegowych sprawowały się o niebo lepiej niż cross climate.
    Te testy hołowczyca, ruszanie pod górę na śniegu itp to jakaś straszna lipa była.

    102594

  5. te testy , Artaa 26/01/19 12:47
    to chyba w większości sponsorowane przez Michelin,
    i punktacja tak ułożona aby dużo punktów było za jazdę na czarnym...

  6. Mam te opony - zrobiłe na nich dzisiaj 130km , Bart 26/01/19 12:50
    Ubity śnieg, śliski parking, błoto pośniegowe, głęboki świeży śnieg, autostrada.
    Niektórzy koledzy na zimówkach mieli większe problemy niż ja.
    Bardzo dobre opony, nie gorsze od średniej klasy zimowek.
    W lecie i na mokrym bez problemu.
    To tylko moje subiektywne odczucia, bo zarówno Twoja jak i moja ocena w ŻADEN sposób nie jest miarodajna.

    1. również mam CrossClimate+ , piszczyk 27/01/19 02:03
      i to co bym o nich napisał to kompilacja wypowiedzi ich użytkowników powyżej: tym oponom daleko do dobrej klasy zimówek, pamiętajcie, że to opona letnia z homologacją zimową! Seneka dobrze napisał powyżej, że one w warunkach śniegowych są co najwyżej do spokojnej jazdy - trzeba jechać na nich o 30% wolniej niż na zimówkach i wtedy nie ma żadnych niespodzianek. Stosując powyższe, na świeżym nieco ubitym śniegu nie zauważyłem problemów z trakcją w zakrętach, co więcej, jak już się przegnie - to tracą przyczepność stopniowo, dając czas na reakcję. Również poślizgałem się na nich na pustym parkingu, i zachowują się bardzo przewidywalnie, tj. znacznie gorzej niż zimówki, ale bez porównania lepiej niż letnie zimą. Efekt jest taki, że na śniegu jeżdżę na nich sporo wolniej, niż kiedyś na zimówkach, i przez to dużo bezpieczniej - nie jestem uśpiony faktem posiadania zajebistych chwalonych przez wszystkich zimówek i zapierdalania na nich. A 95% przebiegu jeżdżę w mieście, ok. 10kkm rocznie, więc w obecnym klimacie te kilkanaście dni po śniegu te opony spokojnie dadzą radę.
      I jeszcze jedno - latem są świetne: ciche, miękkie (bardzo dobrze tłumią miejskie dziury) i znakomite na mokrym - miałem kilka awaryjnych hamowań w deszczu/na mokrym, i spisały się wzorowo.

      takie tam klamoty . . .

      1. w zasadzie mam te same odczucia , Master/Pentium 29/01/19 08:28
        dobra opona na sporadyczną zimę.

        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
        włącz komputer :-)

    2. oczywiscie , Kenny 27/01/19 10:14
      jednak mam nadzieje, ze pomoze komus wyrobic opinie. Opinia jest jak dupa, ale fajnie jak kazdy moze pokazac swoja dupe :D

      .:Pozdrowienia:.

  7. tu wątek o zimówkach i też cudów przyczepności nie ma , Artaa 26/01/19 13:11
    ;-)

    https://twojepc.pl/...wum.php?r=2018&id=171705

  8. Mam CrossClimate+ i porównałbym je do zintegrowanej karty graficznej , seneka 26/01/19 13:17
    Oczywiste jest że te opony są gorsze niż zimowe. Te opony służą do tego żeby jechać powoli z zimę i ruszyć z miejsca kiedy śnieg spadł kiedy byłeś w pracy.
    W kompie nie mam oddzielnej karty graficznej tylko zintegrowaną z Core 7700. Bardzo dobrze się sprawdza na co dzień ale przecież nie będę grał na niej w Far Cry 5. Co najwyżej w wot mogę zagrać na low. CrossClimate to kompromis i wygoda dla osób które jeżdżą niewiele. Przejechałem na nich 10.000 przez rok i nie narzekam. Jakbym jeździł 20.000 rocznie albo więcej to kupiłbym zimowe i letnie.

  9. Masz je dobrze napompowane? Mam wrażenie, że nie , zartie 26/01/19 13:40
    Na CrossClimate+ przejechałem dopiero parę tys. km, moje odczucia są takie, że ta opona ma miękkie boki i trzeba ją napompować 2 - 3 oczka powyżej tego, co podaje producent samochodu. Jeśli pompowałeś je latem, to teraz ciśnienie masz dużo niższe z racji spadku temperatury.

    Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

    1. tak , Kenny 27/01/19 10:11
      cisnienie git, ja zawsze lubie gorna granice lub ciut na plusie. Zreszta teoria mowi, ze na nizszszym w sniegu powinno byc lepiej

      .:Pozdrowienia:.

      1. Mam wrażenie, że one lubią trochę więcej niż "ciut" , zartie 27/01/19 12:32
        Po założeniu tych opon samochód jeździł mi jak po szynach (było jeszcze ciepło i sucho), ale po paru dniach podjechałem na stację benzynową i odkryłem, że oponiarz napompował mi przód aż do 0,26 MPa (zalecane w instrukcji 0,22 MPa). Stwierdziłem, że szkoda opon i zawieszenia, więc obniżyłem ciśnienie w okolice zalecanego. Okazało się, że w szybciej przejeżdżanych zakrętach wyraźnie czuję, że opona odkształca się na bok - na poprzednich Kleberach Quadraxerach tego nie było.
        Ostatnio pompowałem je do 0,24 - 0,25 MPa (przód, tył o 0,02 MPa mniej) i zachowują się lepiej. Czy nie zużywa się środek jeszcze nie wiem, bo za mało na nich przechałem.
        Teoria, że niższe ciśnienie na śniegu jest lepsze to bzdura. Jeszcze przy poprzednim samochodzie raz zaskoczył mnie spadek temperatury i śnieg, nie zdążyłem dopompować opon i zakopywałem się strasznie, w śniegu, który normalnie przejeżdżałem. Musiał mnie wyciągać dostawczak. Okazało się, ciśnienie miałem o 0,03 MPa niższe od zalecanego.

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

  10. o crossach się nie wypowiem bo nie mam , okobar 26/01/19 15:32
    ale z wielosezonowych miałem pirelli scorpio, 6 lat świetnego zachowania zarówno na śniegu jak i latem oczywiście :)

    potem kupiłem nexen 4s, 3 rok jeżdżę, żadnych problemów w zimie

    na drugie auto założyłem klebery quadro coś tam, model 2

    szczerze? żałuje że kupiłem... w lecie jeszcze ujdą, ale na śniegu daje radę, pod warunkiem że jedziesz spokojnie... bardzo spokojnie :P

    jak paręnaście dni temu sypnęło w Opolu tka porządnie, ze samochody miały problem wjechać na wiadukty, to jechał bez większych problemów, w przeciwieństwie do aut na letnich - one stały :P

    ale cóż, posłuchałem opinii wulkanizatora, że kleber dobra firma :P

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

    1. w porównaniu do nexena żałuję , okobar 26/01/19 15:33
      nexen był tańszy a zachowanie na śniegu lepsze...

      AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
      GF 7600 GS, M2N4 SLI
      Win XP SP3

    2. Trudno mi jest sobie wyobrazić 6 lat/sezonów na jednym komplecie. , evil 27/01/19 18:11
      Wczoraj (w wymagających warunkach) widziałem różnicę pomiędzy nowy Nokianem WR D4 i rocznym Nokianem WR D4. Kolega w nowym zachwycony. Ja z tym rocznym (nie łysym, ale jednak używanym) nie. ;-)

      Aha - tak, ja się rozglądam za kompletem na deszcz. ;-D

      d: || nie kradnij - rząd nie lubi
      konkurencji || :P

      1. Utrata właściwości w miarę zużycia potrafi przebiegać bardzo różnie: , zartie 27/01/19 20:20
        https://www.auto-swiat.pl/...ich-parametry/fc3rlb3

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        1. Ale trzeba pamiętać o tym, że to właśnie te cztery gumy... , evil 28/01/19 15:10
          łączą auto z podłożem. Dostałem kiedyś kluczyki do nastoletniego, sprawnego (wydawało się) samochodu. Najoględniej rzecz biorąc, byłem mocno zaskoczony tym, jak "nieużywana"*, ale jednak stara guma traci swoje właściwości. Bieżnik był wysoki, ciśnienie prawidłowe, ale droga hamowania dalece różna od oczekiwanej.

          *opony miały ponad 10 lat i mniej niż 10 000 km przebiegu.

          d: || nie kradnij - rząd nie lubi
          konkurencji || :P

          1. no wiesz, 6 lat a 10... , okobar 28/01/19 15:51
            taka mała różnica :P

            AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
            GF 7600 GS, M2N4 SLI
            Win XP SP3

          2. opony całoroczne , Artaa 28/01/19 16:12
            z tego co wulklaniztor mówił nie powinny być używane po 5 roku od daty produkcji,
            i rzeczywiscie z mojej obserwacji coś w tym jest:
            1 rok dobrze
            2,3, nieźle
            4 twardnieją i zaczynają nie trzymać - bieżnik 6 mm!

            więc zakup nowych


      2. no wiesz , okobar 27/01/19 21:14
        pirelli dawało 5 lat gwarancji i 6 lat zalecanego użytkowania
        i sprawdziło się :P

        zamontowane w moim małym suviku :P około 10kkm rocznie :P

        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
        GF 7600 GS, M2N4 SLI
        Win XP SP3

  11. tu masz info , Artaa 26/01/19 20:30
    https://www.autofakty.pl/...arsztat-automobilklubu

    "Szczególne rozczarowanie dotyczy jednak modelu Michelin CrossClimate 86H. Francuska opona ma bardzo efektownie wyglądający bieżnik. O ile opony te dobrze radziły sobie z jazdą po lodzie, były odporne na zużycie i cieszyły się wysokim wskaźnikiem efektywności paliwowej, o tyle zostały przeciętnie ocenione w kategorii zachowania na suchym i mokrym asfalcie oraz śniegu.
    "

    1. spoko , Kenny 27/01/19 10:12
      choc caly czas szukam jakiegokolwiek testu slalomu lub okregu... pewnie nie znajde.

      No i tu kosmiczny rozmiar: 175/65 R14 oraz nie ma '+' a one podobno sporo sie roznily.

      .:Pozdrowienia:.

      1. Tu masz test: , zartie 27/01/19 12:09
        https://www.auto-swiat.pl/...z-doskonalsze/013gltr

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        1. Thx, ciekawe , Kenny 27/01/19 12:52
          Przyspieszenie boczne na mokrym - absolutnie njagorzej ze stawki, przyspieszenie boczne na sniegu - w srodku stawki. Spodziewalbym sie odwrotnie albo ze na sniegu bedzie rownie zle... Coz, dzieki :)

          .:Pozdrowienia:.

          1. Zobacz jeszcze test, do którego link podałem wyżej , zartie 27/01/19 20:27
            j.w.

            Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        2. według tego testu , piszczyk 28/01/19 03:33
          w próbach na śniegu (hamowanie, slalom, trakcja, prowadzenie) Michelin CC+ jest od 4 do 5,5% gorszy od typowej zimówki. No to pytanie: gdzie ta tragedia zimą??

          takie tam klamoty . . .

  12. moja żona ma , Master/Pentium 29/01/19 08:27
    problemów na śniegu i mokrym nie stwierdzono.
    Zimą trzymają lepiej niż zwykłe letnie, latem są bardzo OK. To nie są opony rajdowo-zimowe. ;)

    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
    włącz komputer :-)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL