Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » hokr 07:45
 » Kenny 07:45
 » KHot 07:42
 » NimnuL 06:47
 » Demo 06:43
 » PeKa 05:39
 » SebaSTS 05:32
 » GULIwer 05:04
 » Killer 04:52
 » Lucyferiu 04:29
 » Martens 04:12

 Dzisiaj przeczytano
 41132 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[moto] abonament / wynajem długoterminowy / leasing , NimnuL-Redakcja 1/05/18 10:25
Dla klienta indywidualnego.

Zdaje się, że ktoś z Was korzysta / korzystał z oferty Hyundaia i ich abonamentu na Tucsona na 12m za 1400zł/msc.
Jak a oferta sprawdza się w praktyce? Jakie jeszcze koszty dochodzą prócz paliwa?
Istnieje możliwość negocjowania wyposażenia czy jest tylko sztywny set-up?

Zakładamy, że klient może kupić auto za gotówkę, czy mimo wszystko korzystniej jest brać leasing/abonament? Ktoś z Was to już przerabiał? Powiedzmy, że auto będzie robiło ~15tys. km rocznie.
Na kalkulatorze wychodzi mi, że oferta Hyundai jest atrakcyjna (w tych 16,8tys. zł rocznie zawiera się AC/OC i koła zimowe + oczywiście spadek wartości auta). Ale inne oferty prezentują się już trochę lub znacznie gorzej. Np. bogato wyposażona Mazda 6 w automacie to około 2000zł/msc na 5 lat. Insignia wymaga ~12tys. wpłaty początkowej + minimum 1500zł/msc. przy 2-letnim wynajmie ...

Jakie są Wasze doświadczenia i wybory?

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. ten Tucson to w ogóle nie jedzie , Glock19 1/05/18 13:36
    miałem to na tydzień jako zastępczy...
    1400 zl /mc ma sens kiedy na prawdę potrzebujesz auta tylko na 12 mc w innym wypadku leasing.
    Jakbys chciał mam do zaoferowania Tiguana HL 2.0 TDI 4M DSG 150KM za 2000 brutto /mc na 12 mc.


    1. Dzięki , NimnuL-Redakcja 1/05/18 14:36
      akurat jeszcze się nie składam do kupna kolejnego auta, aktualnie użytkowane ma dopiero 1,5 roku i być może jeszcze trochę ze mną będzie. Przy chwili czasu sprawdzam jednak różne możliwości i śledzę w jaki sposób zmienia się oferta nowych aut. Niemniej jednak docelowo i tak będę szukał sedana lub liftbacka, który to liftback jak sedan będzie wyglądał (ale raczej nic z VAG na których to widok mam uczulenie). Chyba, że mnie praktyczność kombi kiedyś przekona, to i to nadwozie wezmę pod uwagę. Crossovery do mnie póki co nie przemawiają, choć Tucson mi pasował nawet z tym słabym silnikiem, a przy okazji (co zaskakujące) jest lepiej wyciszony niż Mazda 6. Tak czy inaczej w potencjalnym kręgu mojego zainteresowania znajdują się: Insignia, Mazda 6, i40, 508, Optima, Talisman ... póki co skutecznie odstraszają mnie te rosnące panele dotykowe i upychanie wszystkiego w menu. Oraz ekrany, które wyglądają jak wciśnięte na siłę tablety (zarzut do Mazdy 6 oraz CLA - ten drugi w środku i w jeździe jest bardzo OK ale ten panel to jakaś ergonomiczna pomyłka). Od tych ekranów chyba już nie da się jednak uciec (w obecnym jeździdle jeszcze mi się udało, ale to już ginący gatunek), kiedyś więc będę musiał się przeprosić z tym dziadostwem, albo może ta głupia moda przeminie i wrócimy do czytelnych i praktycznych rozwiązań :)

      Dla zaspokojenia ciekawości zapytam - w proponowanej przez Ciebie ofercie na Tiguana zawarte jest ubezpieczenie AC/OC oraz opony i pełen serwis ASO?

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. mi podoba się deska rozdzielcza citroena , Chrisu 1/05/18 16:30
        XM :D.
        Ja na Twoim miejscu wybrałbym Talismana (wiem, aut na F się nie kupuje). W Insigni (zresztą w ogóle w Oplu) zraża mnie to, że wg nich spalanie 1l oleju na 1000 km jest OK.

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. Tak, a Mazdy rdzewieją już w katalogu , NimnuL-Redakcja 1/05/18 17:01
          Opel pewnie kiedyś brał olej, tak jak 99% starych i zaniedbanych aut. Stereotypy znane i pielęgnowane lata temu już od dawna nie są aktualne.
          A francuskie auta dbają o wygodę podróżujących, nawet tańsze modele są wygodniejsze niż odpowiednik u konkurencji, ale jak oni czasem rozwiązania "ergonomiczne" zastosują (np. sterowanie audio na patyku przy kierownicy) to głowa boli. No ale wątek nie o wyborze autka, więc... ;)

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. nie rdzewieje ale maskę ma malowaną akwarerlą, , Wedrowiec 1/05/18 17:45
            dziś kolejne odpryski przy myciu zobaczyłem. Przebieg 30K w niecałe dwa lata i kilkanaście odprysków na masce.

            Co do wyciszenia - od lipca odbiór kolejnej wersji, niby znowu poprawili. Moja (2016 model) głośna jak diabli.

            "Widziałem podręczniki
            Gdzie jest czarno na białym
            Że jesteście po**bani"

            1. aaa to by tłumaczyło , NimnuL-Redakcja 1/05/18 17:56
              dlaczego kolega, który niedawno kupił Mazdę 6 natychmiast zlecił nałożenie jakiejś powłoki ceramicznej na lakier. Drugi kolega zrobił podobnie.
              Ja natomiast w Oplu zleciłem nałożenie powłoki ochronnej naturze, delikatna warstwa brudu ładnie zabezpiecza lakier i po każdym myciu wygląda jak nowy :)

              @Chrisu
              Odszukałem w instrukcji obsługi mojego Opla, że producent faktycznie zastrzega maksymalne zużycie oleju do 0,6l/1000km ... ciekawe jak często się trafia egzemplarz tak nieszczelny. W silniku mojego auta (wolnossący) mieści się 4,5l oleju i zakres min/max na podziałce = 1l. Oleju nie dolewam, a poziom kontroluję regularnie i zmian nie widzę. Ale też zmian oleju dokonuję co ~10tys. km.

              Inni producenci jakie maksymalne zużycie zalecają?

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. To nie jest zalecenie. To obijka dupy jak sie juz bubel trafi. , ptoki 1/05/18 21:33
                Na zasadzie ze wiekszosc nie bierze oleju ale jak juz bierze "to przecież calego silnika panu zmieniac nie bedziemy"

            2. z tym to chyba jakas norma teraz... , jafar 1/05/18 20:54
              X5M 2016, lakier po 2 latach masakra. Dalem do polerowania + ceramika, zobaczymy czy i ile wytrzyma. Zeby bylo gorzej, auto raczej uzytkowane w miescie, nie w trasie, a juz zupelnie nie w „żwirowej” trasie. To chyba te eko lakiery, znajomy ma Fiata Barchette (nie wiem ktory rok, ale stary) i jego lakier w porownaniu z tym BMW jak nówka.

              1. BMW ma w ogóle felerne lakiery , ligand17 1/05/18 21:20
                po moim jak pudło kartonowe się przesunęło to zostały rysy... Na szczęście znikły po polerowaniu.

              2. nie norma , endern 1/05/18 22:13
                tylko robi was producent w hu...

            3. bo teraz robią "wodne lakiery" , MARtiuS 2/05/18 07:26
              ekologiczne. Marka raczej nie ma znaczenia.

              http://abc-detailing.pl/...ne-lakiery-samochodowe/

              feci, quod potui, faciant meliora
              potentes
              GG 617689

              1. link do zapleczówki? , Wedrowiec 2/05/18 10:16
                Nie lepiej bezpośrednio na serwis? ;)

                "Widziałem podręczniki
                Gdzie jest czarno na białym
                Że jesteście po**bani"

          2. ech... , DrLamok 1/05/18 17:53
            tęsknię za sterowaniem audio które było w Renault Clio MK3 przy kierownicy...
            http://www.ccandcautosales.co.uk/...9/IMGP0740.jpg

            2 klapki + pauza/wyciszenie + kółko + 2 przyciski... to było idealne i zawsze w tym samym miejscu.


            teraz w mazdzie 3 (2015 rocznik) tylko się wkurzam jak stoje na światłach ze skręconą kierownicą, chcę coś zmienić i .......... szukam przycisków...

            1. a ja w maździe ze sterowania audio na kierownicy w ogóle prawie , Wedrowiec 1/05/18 18:22
              nie korzystam, nie ma sensu - dżojstik x2 załatwia wszystko idealnie. Ewentualnie przód-tył i tyle.

              "Widziałem podręczniki
              Gdzie jest czarno na białym
              Że jesteście po**bani"

              1. no niby tak... , DrLamok 1/05/18 19:01
                ale w Clio mogłem bez odrywania oczu od drogi i rąk od kierownicy zrobić prawie wszystko..

                włączyć/wyłączyć radio
                zmieniać zaprogramowane stacje lub wyszukiwanie kolejnej
                przełączać między radio/cd/aux
                pauza/wyciszenie
                następny/poprzedni utwór (cd/mp3)
                następny/poprzedni katalog (cd/mp3)

                w mazdzie nie jest to tak wygodne... do obsługi wielu fukcji trzeba patrzeć na ekranik... (no chyba że o czymś nie wiem)... i kurna to że gałka głośności po naciśnięciu wycisza mp3 a nie robi pauzy to jakaś herezja... niestety firmware za wysokie i moda raczej nie wgram...

                1. mazda generalnie jest ciężko niedorobiona , Wedrowiec 1/05/18 19:19
                  np. przewijanie radia po... ulubionych :D

                  Czy blokada ekranu dotykowego w trakcie jazdy... cały czas się zastanawiam czy któregoś pięknego dnia się przez to nie rozp... bo zamiast wybrać jak człowiek będę kręcił kółkiem skupiając się na ekranie dużo więcej niż trzeba.

                  "Widziałem podręczniki
                  Gdzie jest czarno na białym
                  Że jesteście po**bani"

                  1. "się zastanawiam czy któregoś pięknego dnia się przez to nie rozp..." , NimnuL-Redakcja 1/05/18 20:16
                    Chodzi o to, żeby klient kupił pakiety systemów aktywnego bezpieczeństwa po to, żeby uzupełnić odwrócenie uwagi innymi gadżetami. Jest to celowe działanie, samonapędzające się, błędne koło.
                    Jak tak dalej pójdzie to kupię Dustera, 301 lub C'Elysee, o ile zdążę zanim i tam tablet nie zagości.

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                    1. e tam u mnie był komplet , Wedrowiec 1/05/18 20:28
                      i nic więcej dołożyć nie mogłem. To jest problem mazdy, w każdym innym aucie ekran dotykowy jest... dotykowy :D Nie słyszałem żeby jakakolwiek inna marka wpadła na taki kretynizm.

                      "Widziałem podręczniki
                      Gdzie jest czarno na białym
                      Że jesteście po**bani"

                      1. Dotykowy niewiele pomaga , NimnuL-Redakcja 1/05/18 20:44
                        np. w CLA jest mi trudno do niego sięgnąć bez zmiany pozycji za kierownicą (jest za wysoko), a zmiana niektórych opcji w innych modelach aut wymaga wejścia w menu i pod-menu... Być może jestem prostym chlopkiem-roztropkiem ale lubię rozwiązania ergonomiczne, lubię móc zmienić ustawienia bez zdejmowania rękawiczki lub po omacku bez odrywania oczu od drogi. Przycisk i pokrętło zwyczajnie bardziej mi odpowiada. Niech już te ekrany sobie będą ale podstawowe i często używane funkcje powinny być na guzikach, a producenci mają trend do minimalizacji i upychania wszystkiego w ekran. I coraz rzadziej jest wybór... W sumie wybór jest w klasie B i C się powyżej już właściwie nie ma w ogóle.

                        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                        siedziałbym przed komputerem przy
                        świeczkach.

                    2. W nowym Dusterze , PePe78 2/05/18 20:51
                      już się spóźniłeś. Wyższe wersję mają już tablet :)l

                      Z grodu Kraka

                  2. i właśnie dlatego , ligand17 1/05/18 21:23
                    uważam, że iDrive jest genialny. Wszystko daje się zrobić praktycznie bez rozpraszania się podczas jazdy.
                    A jak niedawno pisałem, że ergonomia i jakość wnętra Mazdy w porównaniu z BMW ssie to mnie od czci i wiary odsądzali.

                    1. chwila idrive to pokrętło joystick? , Wedrowiec 1/05/18 22:08
                      Mazda to ma, jest genialne. Dlatego nie korzystam z przycisków na kierownicy do sterowania audio. Mazda ma do siebie że jak zrobi coś fajnego to musi zj**ć coś innego, najlepiej w tym samym/połączonym systemie.

                      "Widziałem podręczniki
                      Gdzie jest czarno na białym
                      Że jesteście po**bani"

                      1. W zasadzie tak , ligand17 2/05/18 10:20
                        to jest pokrętło/joystick + interfejs zaprojektowany pod takie sterowanie. Pierwsze wprowadziło to BMW bodajże w 2001(?) roku z nową generacją 7. Na początku nie było to jakoś megawygodne, ale dopracowali. Jak wyszła druga generacja i okazało się, że takie rozwiązanie się sprawdza, to wszyscy producenci zaczęli je kopiować po swojemu.
                        Teraz wszędzie wprowadzają te ekrany dotykowe. Wyglądają efektownie, ale ja uważam, że to wymaga większego skupienia uwagi do operowania i bardziej rozprasza.

                  3. Niestety... , JE Jacaw 2/05/18 14:02
                    ...to chyba nie tylko problem Mazdy. Mi osobiście podoba się Citroen C4 Cactus, ale chyba nigdy go nie kupię, bo mnie odstrasza ten panel dotykowy. I jeszcze pal sześć, gdyby tu chodziło o obsługę jakiś drugoplanowych funkcji... ale jak można w ten sposób zaprojektować obsługę nawiewów i klimatyzacji ? To powinno się obsługiwać na ślepo bez odrywania oczu od drogi !!!

                    Socjalizm to ustrój, który
                    bohatersko walczy z problemami
                    nieznanymi w innych ustrojach

          3. z tymi starymi to bym sie nie rozpędzał... , Chrisu 1/05/18 20:55
            znajoma miala Insignię (jakąś mega wypasioną wersję). No i auto od nowości prawie tyle brało co w instrukcji. O wszelkie możliwe instytucje zahaczyli...

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. No to wielka lipa , NimnuL-Redakcja 1/05/18 21:01
              gdy trzeba robić dolewki oleju co 1500km w aucie za ponad 150tys PLN...
              To może ja dobrze trafiłem ;)

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

          4. mam Opla Astrę , Artaa 3/05/18 18:04
            bierze nic się nie zmieniło..
            od przebiegu 70 tys bierze olej, oczywiście mieści się w tej g.. normie 1 litra bo bierze sporo mniej - max 0,2l, ale jednak bierze więc sprawdzać trzeba

            nie wiem czy są silniki które nie biorą oleju, po przebiegu powyżej 60tys - bardziej wierzę że kierowcy nie sprawdzają i po prostu jakoś dojeżdżają do serwisu po 15tys na resztce oleju...

            1. Z jakim silnikiem? , NimnuL-Redakcja 3/05/18 18:51
              Która wersja? Swojego kontroluję systematycznie się też olej zmieniam częściej niż potrzeba.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. prosty 1,4 , Artaa 3/05/18 19:18
                twinport 90KM

                1. Nie wiem czy się przekonam , NimnuL-Redakcja 3/05/18 20:20
                  raczej sprzedam zanim dociagne swoje auto do 60tys... Będę miał to jednak na uwadze i będę robił dokładne sprawdzanie.
                  Gdzies czytałem, że podobno w wersji "B" Twinporta poprawili podzespoły, a nadmierne branie oleju było słynne w X16XE, A14XER...
                  Ja mam B16XER.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. widzisz tu jest sedno, za małe masz przebiegi , Artaa 3/05/18 20:29
                    więc może ci się wydawać że dzisiejsze silniki nie palą oleju,

                    do 60tys km to nawet polonez mi się mieścił od max do min na 15tys czyli od przeglądu do przeglądu

                    1. Być może , NimnuL-Redakcja 3/05/18 20:36
                      Pierwsza wymiana oleju po 10k, druga po 6k, trzecia będzie po być może 12-13... często olej zmieniam 2x w roku ...

                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                      siedziałbym przed komputerem przy
                      świeczkach.

                2. 15letni , endern 4/05/18 17:14
                  1,9 tdi. 210tys przebiegu
                  Nie bierze(jesli bierze to niezauwazalnie/nieznacznie)

            2. safrane z silnikiem 2.2 , Chrisu 3/05/18 20:31
              Zanim spec się nim zajął i skopał na amen, przebiegu 320-340 tkm po nalaniu przy zmianie na max przy kolejnej zmianie (10 k) miał nieco ponad min.
              Ala. Mobil 1 zupełnie się nie nadawał do tego silnika - elf o (na papierze) tych samych parametrach schodził j.w.

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            3. Każdy silnik bierze , Hitman 3/05/18 22:20
              z mojego doświadczenia więcej ten, którym latam szybko po autostradach ale to max litr na rok i przebiegach bliżej 30 tyś. Mobile one jakoś bardziej znika więc go odstawiłem.

              Teoretycznie okłamywanie samego siebie
              jest niemożliwe. W praktyce robi to
              każdy z nas.

        2. Ale to spalanie oleju dotyczy diesli? , kubazzz 4/05/18 07:36
          Aż sprawdzę w mojej instrukcji, ale nie zauważyłem żeby mój brał, zwlaszcza w takiej ilości.
          Tyle że to benzyna.

          SM-S908

          1. jeden kit , Chrisu 4/05/18 08:44
            czy Diesel czy NoPb

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. W życiu nie dolewalem oleju , kubazzz 4/05/18 11:36
              pomiędzy wymianami...Nie robię jakiś szalonych przebiegów, ale przy takiej skali bym zauważył.
              Swoją drogą, jak samochód benzynowy miałby spełnić normę Euro5 i wyższe to ja nie wiem..

              SM-S908

              1. to, że nie dolewałeś , Chrisu 4/05/18 11:43
                nie znaczy, że Ci nie ubywa ;)

                Mojej siostrze w Pugu 206 kontrolka oleju zapalała się jak już bagnet był suchy ;)

                /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                1. no ale sprawdzam co jakiś czas , kubazzz 4/05/18 12:15
                  i aż sprawdzę dzisiaj :D

                  SM-S908

                2. żadnego ubytku , kubazzz 4/05/18 12:53
                  a ponad 5k od wymiany.
                  Olej czyściutki.
                  Ale w instrukcji nie ma nic o ilości oleju, która może zostać "naturalnie" zużyta, tylko jakaś adnotacja, że takie coś jest ogólnie możliwe.

                  SM-S908

                  1. jaki silnik? , NimnuL-Redakcja 4/05/18 13:38
                    jak nie piszą o górnej granicy to znaczy, że 'sky is the limit' :)
                    Każdy silnik olej musi zużywać (taka technologia), tylko że w niektórych przypadkach to zużycie jest zauważalne.

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                    1. hmm , kubazzz 4/05/18 19:21
                      Z28NET

                      SM-S908

                  2. Hmm olej czyściutki? , DrLamok 4/05/18 13:53
                    tzn jaki to jest czyściutki olej silnikowy? bo zdębiałem...

                    1. hehe , kubazzz 4/05/18 19:29
                      Nnoo tak mi się napisało. Trudno to chyba zdefiniować. Nie stykam się na co dzień z przepracowanymi olejami, ale podejrzewam, że wyglądałby "źle" gdyby były jakieś większe nieszczelności w przestrzeni spalania.

                      SM-S908

                      1. kubazzz na moje oko coś ściemniasz , Chrisu 4/05/18 19:43
                        Po 5tkm olej będzie już bliżej koloru brązowego niż żółtego. Jak zmieniasz co 10tkm i robisz spokojne trasy to po tym dystansie będzie brązowy. Jak zasuwasz po autostradzie w okolicach 130 km/h to przed wymianą będzie ciemnobrązowy/czarny.
                        Jak masz diesla to czarny będzie już przy 5 tkm.

                        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                        1. Bardziej mi chodziło o to , kubazzz 4/05/18 19:54
                          Ze nie jest czarny/nieprzejrzysty. Faktycznie blizej muz do brązowego koloru.

                          SM-S908

  2. chyba sa , elliot_pl 1/05/18 18:11
    najlepsi w PL

    https://www.leaseplan.pl/...ve-klient-indywidualny

    setup sztywny - musisz brac co jest.

    momtoronomyotypaldollyochagi...

    1. hahahahahah , Bitboy_ 1/05/18 18:40
      Z ciekawości wklepałem coś tam żeby zobaczyć jakie ceny.
      W wyniku taka perełka mnie przywitała :D
      "Kategoria emisji CO2: Economiczny"
      Economiczny :))))
      LOL.
      A poza tym jak to jest z tym leasingiem, rozumiem że w wypożyczalniach nie ma dostępnych fajnych wozidełek, bo mało kto (prawie nikt) nie potrzebuje wypożyczać Mercedesa SLR czy choćby Subaru Imprezę WRX STI. Albo Lancera Evo :)
      Ale w UK w firmie gdzie pracuje szef i jego syn oraz wnuczek mają auta w leasingu, o ile wnuczek ma samochodzik "rozważny" bo to młokos, o tyle córcia miała przez ostatnie 2 lata BMW M5 (kobitka koło 50'ki, ma z 1.6m wysokości a waży może z 50 kilo ;) ).
      A tutaj jak wklepałem dane to mi wyszedł Focus.. no spoko, jakby był to RS, albo kij, chociaż ST.. ale nie..
      Taczka z silnikiem 1.6 jak dla mojej prababci (jeszcze jakoś żyje).
      Dlaczego jest taka bieda z wyborem?

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. dlatego , elliot_pl 1/05/18 18:43
        ze na "fajne jezdzidla" jest popyt bliski zeru, a przy tych konfiguracjach kupuja hurtem, maja pewnie srogi upust u importera i na tym zarabiaja. Zwroc uwage ze to jest PL a nie UK, tutaj wciaz wielu januszy nie ogarnia idei takiego rozwiazania.

        momtoronomyotypaldollyochagi...

        1. nie tylko na hurcie zarabiają , NimnuL-Redakcja 1/05/18 18:51
          bo taki Focus nowy stoi sobie za 40tys.
          https://www.otomoto.pl/...ID6yV9N5.html#4f278fbab4

          Czyli prawie tyle co trzeba wyłożyć przez 3 lata leasingu. 3 letnia foka chodzi po ~25tys.
          https://www.otomoto.pl/...amp;search%5Bcountry%5D=

          Inne oferty przekopałem też na masterlease i ogólnie wychodzi, że jeśli jest gotówka na nowe to wyraźnie lepiej kupić niż brać leasing. Niby żadne odkrycie ale sądziłem, że skoro firmy leasingowe biorą hurtem to mają spore opusty i są w stanie zaoferować potencjalnie przyjemną ofertę. Jedyne co to oferta Hyundai wychodzi pozornie korzystnie - stąd moje pytanie pierwotnie.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. Nimnul - mistrz manipulacji , J. Ive 2/05/18 18:02
            nowego focusa za 49800 przedstawić jako auto za 40 tysięcy a 3 letnią używkę jako auto za 25 tysięcy, kiedy średnio rozgarnięty szympans widzi, że realna cena za auto to bliżej 35 tysięcy a za 25 to ewentualnie jakieś strucle, klepane z przystanków.
            https://www.otomoto.pl/...amp;search%5Bcountry%5D=

            dziadek ubek, wnuczek w kodzie, demokracja
            zawsze w modzie

            1. O Matko Boska... czy mnie oczy mylą? , Bitboy_ 2/05/18 18:39
              Nie... powiedzcie że to nie jest prawda, i ktoś się pomylił.
              Pierwszy link do aukcji.
              Focus MK3 za 34500zł
              Cytuję, bo mi przez palce nie przejdzie:
              "Pojemność skokowa 999 cm3"
              W FOCUSIE?! LITR?
              Czy oni upadli na głowę już zupełnie, czy to jest żart albo pomyłka?!

              9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
              Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
              ,FraDesION660P

              1. Nie mylą , ligand17 3/05/18 12:06
                1.0 EcoBoost - zwycięzca konkursu na silnik roku przez kilka lat z rzędu. Teraz nawet w Mondeo go montują...

                1. 125KM w niedużej budzie jest OK , NimnuL-Redakcja 3/05/18 12:43
                  i jest tanio... dziwi mnie jednak 3-cylindrowy 1.0 w Octavia.
                  Nawet BMW w swojej serii 3 też wpakował 3 cylindry...

                  Mam nadzieję, że nie jest to moda i próba ustanowienia standardu.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. Akurat , ligand17 3/05/18 17:43
                    żona na służbowe BMW 3 z 3-cylindrowym silnikiem. I powiem Ci, że po sparowaniu z 8-biegowym automatem to autko zadziwiająco dobrze jeździ. Tak to ustawili, że szybko wchodzi na obroty i łatwo się dostać w rejony, gdzie turbina daje dużo niutków. Fakt, że na autostradzie moje E90 320d jest dużo zwinniejsze i mniej pali. Ale na dojazdy do pracy i jazdę po mieście ten 3-cylindrowiec sprawdza się nadspodziewanie dobrze.

                    1. A kultura pracy? , NimnuL-Redakcja 3/05/18 20:32
                      nie chcę wyskoczyć spod maski przy gaszeniu?
                      Do serii 1 to być może bym zrozumiał pakowanie się w V3 ale seria 3 to już z założenia ma być premiumowa i tania nie jest przecież...

                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                      siedziałbym przed komputerem przy
                      świeczkach.

                      1. Zaskakująco dobrze , ligand17 5/05/18 11:00
                        Pracuje równo, żadnych drgań. Fakt, że przy większym obciążeniu trochę wyje, ale nie piłuję go non-stop, więc nie jest to problemem. Już moje 20d (N47D20C) ma gorszą kulturę.

                2. A kto im te nagrody daje? , Bitboy_ 3/05/18 14:17
                  Banda eko zjebów :D ?
                  Czy Fundacja Światowych Cebulaków którzy liczą każdy mililitr paliwa spalony na trasie :) ?
                  Jak można dać jakąkolwiek nagrodę tak wysilonemu silnikowi?
                  Przecież po 5 latach silnik będzie do wymiany.
                  Ja tam wolę silniki budowane w latach 90. Duże, wytrzymałe, może i swoje palą, ale jak coś padnie to się wymienia i jedzie dalej.

                  9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                  Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                  ,FraDesION660P

                  1. Sprawdź sobie , ligand17 3/05/18 17:46
                    na przykład tutaj:
                    http://www.ukimediaevents.com/...heyear/judges.php
                    Tutaj masz skrót wraz z listą laureatów za ostatnie lata:
                    https://en.wikipedia.org/...nal_Engine_of_the_Year

                    1. Właśnie patrzę. , Bitboy_ 3/05/18 18:55
                      Producenci muszą ładnie smarować kasiorą :)
                      Jeżeli ktokolwiek zdrowy na umyśle wybiera na "silnik roku" jednostkę o pojemności 1 litra to moim zdaniem jest przekupiony.
                      Na gówno roku to bym głos oddał, ale silnik roku. W samochodzie. 3 cylindrowy?
                      Wolne żarty.
                      Za to już ciekawsze typy są w kategorii "best performance". I to są silniki, a nie kurde popierdułki jakieś śmieszne.
                      1 litr 3 cylindry jest dobry. Do motocykla.
                      Nie do samochodu.
                      No chyba że ktoś ma do pracy 10 min i jeździ przez miasto. To niech zamiast takiego dziadostwa kupi motocykl albo lepiej - rower. Albo niech zacznie biegać jak chce być eko :)

                      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                      ,FraDesION660P

                      1. nie przesadzaj , LooKAS 3/05/18 19:17
                        1 litr 3 cylindry jest ok... w aucie pokroju citigo, twingo itp. :)

                        I wanna suck, I wanna lick
                        I wanna cry and I wanna spit

                        1. Czyli to teraz ma zostać , Bitboy_ 3/05/18 20:02
                          synonimem "auta roku" na świecie?
                          Taki wynalazek że po 100 tysiącach trzeba kupić nowy :) ?
                          http://i0.kym-cdn.com/...anttoliveonthisplanet.jpg

                          Wciskają ludziom jakiś sheet za grubą kasę. Taka jest prawda.
                          A my jeszcze mamy się z tego cieszyć :D
                          Nie ze mną te numery, Bruner!
                          Oczywiście nie twierdzę że nie produkuje się obecnie dobrych silników, bo są takie. Ale dlaczego stały się rzadkością :) ?

                          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                          ,FraDesION660P

                        2. Czy było w ogóle , Bitboy_ 3/05/18 20:06
                          jakieś uzasadnienie dlaczego akurat TEN silnik został laureatem nagrody ?
                          (pytanie do ligand17)
                          Jakieś statystyki, albo konkretne dane na temat żywotności czy jakichś szczególnych cech które sprawiły że wygrał?
                          Czy po prostu "widzimisię" tych dziennikarzy z linku?

                          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                          ,FraDesION660P

                          1. Nie pytaj się mnie , ligand17 5/05/18 11:01
                            nie jestem w składzie tego jury, nie decyduję, który silnik i dlaczego dostaje nagrodę. Pewnie jest tak samo, jak z tytułem Samochodu Roku.

                  2. a po 150tys... , Artaa 3/05/18 17:48
                    mamy skody 1,2 tsi (już po przebudowie ale to głownie rozrząd - głowica, była poprawiana) na razie poniżej 100tys i ASO mówi na przeglądach - sprzedać przed przebiegiem 150tys...

                    chyba coś wiedzą ;-)

                    cytat o tym silniku
                    "producent wymieniał w ramach gwarancji silnik na nowy już przy przebiegu 20-30 tysięcy kilometrów"

                    Więcej: http://moto.pl/...y-ale-nieszczegolnie-trwaly.html

                    1. No właśnie. , Bitboy_ 3/05/18 19:12
                      Gdzie się podziały silniki które robiły bez większych remontów po 300-500 tysięcy kilometrów?
                      Dlaczego już ich nie produkują?
                      Były dopracowane, były niezawodne.
                      Niby obecne są lepsze? A w czym pytam się?

                      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                      ,FraDesION660P

                      1. masz kupić nowy , Artaa 3/05/18 19:20
                        samochód po 100tys km i to jest wg producenta lepsze - dla niego na pewno ;-)

                      2. taki kupiłem ;) , Wedrowiec 4/05/18 09:08
                        mazda 2.5l bez turbo.
                        Przynajmniej mam taką nadzieję że pojeździ :D

                        "Widziałem podręczniki
                        Gdzie jest czarno na białym
                        Że jesteście po**bani"

                      3. Ja myślę , ligand17 5/05/18 11:03
                        że powinieneś popatrzeć na kilka punktów:
                        - osiągi samochodów i silników kiedyś i dziś
                        - masa samochodów kiedyś i dziś
                        - normy spalin kiedyś i dziś
                        - ekonomia z punktu widzenia producenta
                        Wtedy może Ci się trochę rozjaśni.

            2. Gdy wklejałem link to było 40,9 tys , NimnuL-Redakcja 2/05/18 19:38
              widocznie autor poprawił cenę w międzyczasie.
              Poluzuj warkocze.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

    2. dlaczego? , Tomasz 2/05/18 12:50
      Dlaczego są najlepsi?

      https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

  3. hmmm , Matti 2/05/18 09:34
    moim zdaniem najem jest całkowicie nieopłacalny. Przez 5 lat wydasz tyle ile na nowe auto, a przecież najmowanego auta nie masz na własność. Po 5 latach sprzedajesz Tuscana za połowę ceny i jesteś do przodu.

    1. przy użytkowaniu , Nikita_Bennet 2/05/18 14:05
      w firmie to różnie wychodzi choć jestem tego samego zdania.
      Dlatego albo gotówka albo kredyt ostatecznie leasing.

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

      1. pisałem raczej o prywatnej osobie. , Matti 2/05/18 14:15
        A tak swoją drogą nie kumam tego, że będąc pracownikiem nie można niczego odliczyć oprócz stałej kwoty KUP, a pracując na samozatrudnieniu i robiąc dokładnie to samo co na umowie o pracę nagle uzyskuje się m. in. możliwość wrzucenia w koszty 50% raty leasingowej za auto, 50% kosztów paliwa zużytego na prywatne prywatne potrzeby, 50% kosztów napraw, o VAT nie wspominając.

        1. Wiesz wymianiasz plusy DG , dominikmjm 2/05/18 14:44
          Ale jest sporo minusów. Dużo trudniej o np. kredyt hipoteczny. Jak masz ciężką chorobę i leżysz w szpitalu to kicha (zwykle każdy odprowadza najmniejsza składkę zdrowotną i zus), itp itd.

          Umowa o pracę ma wiele plusów :)

        2. to nie kumaj dalej , biEski 2/05/18 16:18
          ale pomysl o urlopach, wypowiedzeniach i ochronie pracowanika na umowie o prace.

          1. dokładnie , Nikita_Bennet 2/05/18 17:11
            urlop się należy, przerwa w pracy się należy, ubranie bhp/mundur w mswia się należy a na DG sam sobie to organizujesz albo nie korzystasz bo Cię nie stać.

            nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

          2. nie zrozumiałeś, , Matti 7/05/18 09:25
            ja mam na myśli samozatrudnienie, gdzie z szefem dogadujesz i urlopy i zwolnienia chorobowe, itp. Pracujesz u kogoś, więc o nic się nie martwisz, tylko o księgowość.

        3. hmm , Nikita_Bennet 2/05/18 17:10
          ale będąc na DG. Ja prowadzę gospodarstwo rolne i nic nie wrzucę w koszta a odliczyć od podatku (rolnego) mogę inwestycje np w melioracje, jakieś budynki i nic więcej (ustawa wymienia 3-4 rzeczy). Tu jest dopiero kicha. Dobrze że chociaż VAT jest do zdarcia ale nie wiadomo jak długo.

          nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

          1. paliwo możesz z rzepaku , Chrisu 2/05/18 23:30
            pędzić ;-)

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. i układ CR rozwalony , Nikita_Bennet 3/05/18 09:30
              paliwo nie nadaje się do przechowywania, do użytkowania poza okresem letnim, użytkowania w starych ciągnikach (konstrukcje z epoki PRLu), spadek mocy zauważalny.

              nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

          2. ZUS czy KRUS? , Matti 7/05/18 09:27
            bo to robi różnicę ;)

            1. ani to , Nikita_Bennet 18/05/18 14:35
              ani to ;)
              Z krusu mnie wykreślili dawno bo "podlegam innemu ubezpieczeniu społecznemu" ale nie jest to ZUS.

              nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  4. ja mam Tuscona w abo , Marvel 16/05/18 19:56
    brałem go w listopadzie 2017, płacę 1.2k przez rok. W tym mam wszystko (serwis, opony, ubezpieczenie). Jest na firmę, więc jeszcze dochodzi kup + 50% vat, w praktyce kosztuje mnie ok.900zl. Zobaczymy co będzie za pół roku przy oddawaniu. :)

    Za dwadzieścia lat bardziej będziesz
    żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż
    tego, co zrobiłeś

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL