TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O ¦ Æ |
|
|
|
[D¼wiêk] w grach- efekt p³ynnego przej¶cia , Demo 19/06/17 20:32 Odpali³em sobie ostatnio Crysis 2 na s³uchawkach (w zasadzie nigdy tak nie gra³em) i o ile d¼wiêk fajny, to zaskoczy³y mnie totalnie ¶ciany d¼wiêku.
D¼wiêkówa integra na GA-Z77-DS3H czyli Realtek® ALC887
Ok, gra do¶æ stara ale s±dzi³em, ¿e to ju¿ by³o w niej ogarniête.
Jak nazywa siê ten efekt p³ynnego przej¶cia? Moja d¼wiêkówa tego nie ogarnia, czy za du¿o wymagam, a mo¿e zwyczajnie muszê to gdzie¶ w opcjach odpaliæ?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - EAX siê to zwie i m.in. sound blasterki siê tym chwali³y. , fiskomp 19/06/17 21:06
123- ale to patent creative'a , Demo 19/06/17 22:40
czy np. takie xonary maj± te opcje?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Musia³y byæ modyfikowane stery bodaj¿e. , fiskomp 19/06/17 23:25
Jakie¶ tam wypa¶ne karty audio nie mog³y z tego korzystaæ.
Google pomo¿e.
- System od Visty w zwy¿ nie obs³uguje ju¿ EAX , exmac 20/06/17 07:45
Trzeba mieæ specjalnie zmodyfikowany plik dsound.dll. Dzia³a te¿ z niektórymi kartami, które rzekomo nie obs³uguj± EAX. Zauwa¿y³em to przypadkiem w laptopie ze zintegrowan± d¼wiêkówk± Conexanta. Pisa³em o tym na boardzie.....
- no crysis 2 nie jest a¿ taki stary, poza tym dobry dzwiêk w grach to ju¿ by³ lata przed , chris_gd 20/06/17 08:34
nim po prostu integra jaka¶ super w tej kwestii nie jest, druga sprawa te¿ pytanie jakie masz s³uchawki?Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- Sorry, ale czy ty umiesz czytaæ ze zrozumieniem ? , fiskomp 20/06/17 09:39
Czy nie wiesz co to "¶ciana" d¼wiêku w grach ?- no ja nie wiem , Grocal 20/06/17 10:31
Chodzi o efekt zmiany d¼wiêku przy przej¶ciach miêdzy ró¿nymi ¶rodowiskami?Na pewno, na razie, w ogóle...
Naprawdê, naprzeciwko, st±d...
Ortografia nie gryzie! - z t± ¶cian± to ró¿nie ludzie interpretuj±, ja osobi¶cie jak s³yszê o ¶cianie , chris_gd 20/06/17 11:20
to mam wra¿enie, ¿e mówimy o tanich s³uchawkach, na których efekt jest jakby siê s³ucha³o przez grub± ¶cianê, nie czuæ tego dzwiêkuRyzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- To nie to. :) , fiskomp 20/06/17 11:40
Grocal po czê¶ci trafi³. Najpro¶ciej mo¿na to zobrazowaæ w ten sposób, ¿e jeste¶ w holu na np basenie, masz otwarte drzwi widzisz w perspektywie jak woda kaskad± wpada do niecki, powiniene¶ s³yszeæ chlupot wody, a niestety g³ucha cisza.
Przekroczywszy dopiero próg pomieszczenia zaczynasz s³yszeæ to co wcze¶niej ju¿ widzia³e¶. Ale to by³y toporne pierwsze EAX'y.
Demo pewnie chodzi o precyzyjne pozycjonowanie d¼wiêku (na s³uchawkach powinno byæ lepiej ni¿ na kolumienkach). A tu kicha. Masz "¶cianê" nic nie s³yszysz a¿ nie zaliczysz zgona. Przy rozbudowanych algorytmach, powiniene¶ us³yszeæ d¼wiêk np odbity od ¶ciany znajduj±cej siê naprzeciwko otwartych drzwi. I wiesz wtedy, ¿e np co¶ tam siê czai w ciemno¶ciach. :)- Pytanie , ligand17 20/06/17 12:55
czy te ¶ciany d¼wiêku to kwestia ograniczonych mo¿liwo¶ci karty d¼wiêkowej czy engine'u gry?- no wlasnie z ciekawosci, jak wroce do domu , Grocal 20/06/17 13:26
to sprawdze jak to jest u mnie. Wydaje mi sie jednak, ze to moze byc problem silnika gry. Jezeli gra uzywa DirectX do dzwieku, to karta dzwiekowa nie ma nic do gadania - wszystko leci w najgorszym przypadku software'owo. Jezeli silnik tego nie ogarnia na poziomie DXa, to faktycznie moze miec tez zaimplementowane rozwiazania takie jak EAX dla "zwiekszonych doznañ" a te niestety nie beda dzialaly wszedzie i na kazdej karcie dzwiekowej.Na pewno, na razie, w ogóle...
Naprawdê, naprzeciwko, st±d...
Ortografia nie gryzie! - i to w³a¶nie jest czê¶ci± mojego pytania , Demo 20/06/17 21:03
czy powy¿sze pozycjonowanie d¼wiêku jest dzisiaj standardem i ka¿da gra/ d¼wiêkówa (w tym integra) powinna sobie z tym radziæ czy mo¿e wymagam zbyt wiele?
¦ciana d¼wiêku to to co opisa³ fiskomp.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - jest tak jak mówisz , Grocal 21/06/17 00:11
Na samym pocz±tku gry wyj¶cie z pomieszczenia tu¿ po otrzymaniu kombinezonu na otwarty Battery Park i pojawiaj±cy siê / znikaj±cy d¼wiêk przelatuj±cego helikoptera w zale¿no¶ci od tego czy jestem w pomieszczeniu czy na zewn±trz. Wygl±da to raczej na ograniczenia silnika gry. Windows 10 i Sound Blaster Audigy SE na s³uchawkach.Na pewno, na razie, w ogóle...
Naprawdê, naprzeciwko, st±d...
Ortografia nie gryzie!
- Creative Sound Blaster EAX , Majster 20/06/17 20:30
Dawno, dawno temu by³y odpowiednie ³atki. Np. gra Unreal Tournament posiada³a Patche - systemowy, do trybu DM i Capture the Flag.
Link:
http://i.imgur.com/2SJdaon.jpg
Did You see how good we'd be when You open up to me (Deadmaus - Not Alone) - o kurewa ile ikon na pulpicie :D , chris_gd 21/06/17 01:06
12334567Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- ja tam widzê , Demo 21/06/17 07:08
Carmageddona starego. Szanujê :)napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Patche do UT , Majster 29/06/17 21:00
Tutaj s± dostêpne te Patche. Je¶li kto¶ z Boardowiczów posiada kartê d¼wiêkow± Sound Blaster Live! lub Audigy i Windows XP, to mo¿e sobie wypróbowaæ.
http://www.patches-scrolls.com/...l_tournament.php
Did You see how good we'd be when You open up to me (Deadmaus - Not Alone)
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|