Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » rainy 20:16
 » losarturo 20:12
 » past 20:10
 » DYD 20:06
 » kyusi 20:05
 » GLI 20:05
 » Master/Pe 20:01
 » Logan 19:59
 » Artaa 19:58
 » MARtiuS 19:58
 » NimnuL 19:55
 » cVas 19:54
 » GULIwer 19:54
 » @GUTEK@ 19:53
 » metacom 19:45
 » Barbeus 19:44
 » Jumper 19:43
 » myszon 19:43
 » Holyboy 19:41
 » Pinokio.p 19:34

 Dzisiaj przeczytano
 41127 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Problem z kupującym z allegro , dawidy 12/05/17 13:32
Wystawiłem w marcu trochę gratów na allegro, wszystko na aukcje od 1zł. Część z tych gratów to były podzespoły ze startego komputera, którego jeszcze do niedawna używałem. W zasadzie używałem do końca.
Sprzedałem m.in płytę główną, która miała z 7 lat, w opisie aukcji napisałem, że jest w 100% sprawna, bo działała bez zarzutu. Kupujący zapłacił z góry, towar odebrał, wystawił pozytywa.
Po ok 2-3 tyg. od sprzedaży napisał mi mejla, że do tej pory używał 2x4GB ram i było ok, ale jak dokupił kolejne dwie kości, czyli teraz ma 4x4GB to twierdzi, że jeden slot na płycie nie działa. Nie wiem czym to się dokładnie objawia. Kupujący chce zwrot kasy i chce odesłać towar. Odpisałem mu więc, że o usterce (jeśli w ogóle występuje, bo może to wina kości) nie było mi wiadomo, zasugerowałem sprawdzenie na innych kościach, update biosu, sprawdzenie pamięci na liście zgodności z płytą itp. Odpisał coś takiego:

========================
Witam
Płyta jest gruntownie przetestowana slot pamięci RAM A1 nie działa!!
Mam nadzieję że potraktuje Pan to poważnie i przeleje mi Pan na moje konto nr ......... 200zł a ja Panu wyślę płytę i zakończymy ten "temat". Na przelanie pieniędzy daję Panu czas do piątku tj.05.05.2017r i proszę o odpowiedź co Pan zamierza zrobić. W razie propozycji jestem dostępny pod tel..........

Gdyby miał Pan wątpliwości czy mam rację to powiem tylko że nieznajomość prawa szkodzi:
1. nie jest Pan sklepem lecz osobą cywilno-prawną i zawarł Pan ze mną umowę kupna-sprzedaży zaznaczając że przedmiot jest w 100% sprawny!- nie dotrzymał Pan umowy
2. 14 dni jest na zwrot towarów bez podania przyczyny i nie tyczy się sytuacji przysłania drugiej stronie wadliwego towaru
3. nie chce Pan przyjmować zwrotów- nie ma problemu trzeba tylko ZAZNACZYĆ TO W AUKCJI bo to Pan ustalał jej reguły i tego nie zrobił
4. sprzedaż to sprzedaż nie ma "prywatnej". Jest ona obwarowana odpowiednimi przepisami w których jest jasno określone,że w przypadku uszkodzonego towaru Pan ma mi zwrócić pieniądze(tj.189.60zł +koszt przesyłki zwrotnej jak dla mnie może to być łącznie 200żł)
5. wierzę Panu, że nie wiedział Pan o usterce gdyby Pan o niej wiedział i wystawił taki towar to wchodzi wtedy Kodeks Karny a przestępstwo to jest prowadzone z urzędu

Mam nadzieję, że wyczerpałem "temat".

PS ja straciłem już około 100zł na tematach pobocznych związanych z usterką tej płyty (o czasie nie wspomnę) nie chcę zwrotu tej kwoty (mogłem wyrzucić płytę i zapomnieć) ale jeżeli nie podejdzie Pan poważnie do problemu i oleje Pan ten "temat" jak w ostatnim mailu założę sprawę w sądzie i nie będę patrzył na koszty aby nikt więcej nie miał takiego przykrego doświadczenia a sprawa będzie się ewentualnie odbywać w Mińsku Mazowieckim
=====================================

Więc mu odpisałem, że uważam, że nie ma takiego prawa, które by mnie zobowiązywało do oddania kasy, ale mogę to zrobić wyłącznie grzecznościowo pod warunkiem, że mi udowodni, że usterka faktycznie występuje i że występowała w momencie odbioru płyty głównej, a nie powstała w trakcie użytkowania przez kupującego.

200zł niby nie majątek i gdyby mi zaraz po odbiorze płyty napisał, że coś jest nie tak, pewnie bym oddał bez zająknięcia. Ale tu mam wrażenie, że gościu traktuje sytuację tak, jakby kupił nowy sprzęt w sklepie i z gwarancją i próbuje mnie naciągnąć.

Mam się czego obawiać? Pozew sobie może złożyć, sądu się nie boję, do Mińska mam niedaleko, tylko czasu szkoda na takie pierdoły. Czy przypadkiem nie w jego obowiązku jest udowodnienie, że otrzymał płytę już z usterką? Przecież slot pamięci mógł sam uszkodzić podczas montażu. Co byście zrobili w takiej sytuacji?

102594

  1. a niech idzie nawet do Strasburga , Hitman 12/05/17 13:38
    może Cię cmoknąć.. tyle, że dla Ciebie będzie to upierdliwe i rozwlekłe w czasie..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

    1. jeśli będę musiał się fatygować do Mińska , dawidy 12/05/17 13:59
      to mam nadzieję, że przy wygranej przeze mnie sprawie, zapłaci mi za fatygę

      102594

      1. jak się sprzedaje, to się wyłacza rekojmię , Matti 12/05/17 14:20
        i tyle...

        1. czyli konkretnie - wystarczy zapis w opisie lub o mnie , Artaa 12/05/17 16:34
          że wyłączam rękojmię?

          czy trzeba to jakimś paragrafem i mądrym zdaniem podeprzeć?

          1. zapis musi być w treści oferty, , Matti 12/05/17 18:10
            jak dasz odwołanie do innej strony, musisz dać do niej link.

            1. dzięki , Artaa 12/05/17 18:26
              za wyjaśnienia

  2. 14 dni na zwrot to on ma , bajbusek 12/05/17 13:52
    jak kupi od firmy a nie od osoby prywatnej ... uprawnienie to wynika z art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, przez co dotyczy wyłącznie relacji, w której sprzedającym jest przedsiębiorca, a kupującym konsument

    EOT

    1. nie zapominaj o uprawnieniu do zwrotu , Matti 12/05/17 14:19
      na podstawie art. 560 KC.

      1. hmmm , bajbusek 12/05/17 14:58
        "Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne"

        Niech mu udowodni, że w chwili sprzedaży ten bank pamięci nie działał ... a po 2-3 tygodniach to może napisać, że kupił spaloną :)

      2. A kogo dotyczy pojęcie sprzedawcy , Killer 12/05/17 22:30
        w tym artykule? Przypadkiem nie przedsiębiorcy? Inaczej pytam czy Kowalski sprzedając używaną elektroniczną zabawkę jest sprzedawcą w myśl tego Art? Nie jest on ani specjalistą ani przedsiębiorca wiec jego mniemanie 100% sprawne może być niedokładne. Kowalski jest sprzedającym jeśli to nie to samo.
        Dobrze odwracam kota ogonem?

        Kiedyś normą był ogół a nie margines...

        1. Dotyczy każdej osoby. , Matti 12/05/17 22:45
          J. W.

  3. kupujący się przygotował, ale dość wyrywkowo , NimnuL-Redakcja 12/05/17 13:55
    punkt #2 nie dotyczy osób prywatnych i tylko przedmiotów nowych.

    Według mnie warto pana grzecznie zbyć i zapomnieć o temacie. Wygląda jak jakiś dzieciak, któremu maila pomogli napisać koledzy wspólnymi siłami.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Dokładnie, wygląda jakby to pisał dzieciak, podpuszczony przez kolegów , zartie 18/05/17 13:11
      Ja bym go najpierw postraszył zgłoszeniem na policji próby wyłudzenia.

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

  4. cóż, poczytaj art. 556 i n. KC , Matti 12/05/17 14:18
    o swojej odpowiedzialności.

  5. problem masz tylko wtedy gdy , Tomasz 12/05/17 14:42
    wadę celowo i z premedytacją ukryłeś i wprowadziłeś kupującego w błąd. Odpowiadasz zawsze z tytułu rękojmi nieważne czy jesteś firmą czy os. prywatną.

    https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

  6. BTW, macie jakieś sprawdzone zapisy w swoich aukcjach , abes99 12/05/17 15:15
    żeby uniknąć takich problemów? Sporadycznie zdarza mi się wystawić jakiś używany sprzęt, na razie na szczęście nie miałem nigdy kłopotów z kupującymi. Ale może warto by stosować jakąś formułkę zwalniającą z rękojmi czy gwarancji przy sprzedaży prywatnej? Jest jakiś zapis, który stosujecie u siebie?

    Narka i pozdruffka ;)
    abes99

  7. sprzedałeś płytę z uszkodzonym slotem RAM , digiter 12/05/17 17:28
    i dziwisz się że kupujący jest wkurzony? Pisałeś że na 100% sprawna a płyta okazała się uszkodzona to chyba nic dziwnego że kupujący chce zwrot kasy.
    Niech zwróci płytę, ty ją sprawdzasz i jesli uszkodzona to zwracasz kasę. Ja nie widzę problemu ze sprzedającym z tą różnicą że najpierw zwrot płyty a potem zwrot kasy.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. idąc Twoim tokiem rozumowania , dawidy 12/05/17 18:05
      to świadczyłbym chyba dożywotnią gwarancję na używany sprzęt..

      Gość nie chce odsyłać płyty, chce najpierw kasę, a potem odeśle płytę.
      Do tej pory nie przedstawił mi żadnego dowodu, nawet byle screena, cokolwiek na to, że ta usterka faktycznie występuje.
      Nawet gdybym tak zrobił i stwierdził, że slot nie działa, to skąd mam pewność, że on go nie zepsuł albo po prostu nastąpiła awaria w 7 letnim sprzęcie...

      A Ty z jakiejś magicznej kuli wyczytałeś, że sprzedałem płytę z uszkodzonym slotem?

      102594

      1. ma prawo złożyć reklamację, , Matti 12/05/17 18:14
        odsyła płytę, Ty sprawdzasz i albo uznajesz reklamację albo odrzucasz. Odpowiadasz przez 2 lata, przy rzeczy używanej można to w umowie skrócić do roku (art. 568 kc). Ja rozumiem, że można tego nie wiedzieć, ale jak się coś sprzedaje to wypada przeczytać na jakich zasadach...;)
        Jako ciekawostkę dodam, że nawet po wyłączeniu rękojmi sprzedawca odpowiada na podstawie art. 471 kc. To też można wyłączyć zapisem umownym, ale wówczas odpowiada za szkody wyrządzone z winy umyślnej, czego wyłączyć się nie da.

        1. Jako osoba prywatna też? , ptoki 12/05/17 18:20
          To jakim cudem nie mamy fali oddawanych samochodów które okazały sie sztruclami w pierwszym miesiącu po zakupie?

          Pytam całkowicie z ciekawości...

          1. o tym samym pomyślałem , dawidy 12/05/17 18:22
            :-)

            102594

            1. On był to osobiście odebrać? , ptoki 12/05/17 19:10
              Proponowałeś sprawdzenie na miejscu?

              Jak gostek miał ramy to mogl wczesniej sobie posprawdzać te sloty bo miał jak.

              Nie posprawdzał to jego problem. Ale szczerze to nie wiem co ci doradzić. Sam nie wiem co bym zrobił i glownie dlatego sie handlem nie zajmuje.

          2. Też, , Matti 12/05/17 22:44
            Handlarze maja w 99% przypadków w umowie wyłączoną rękojmie. Wyguglaj sobie wyroki w sprawach wad aut - zdziwisz się...

    2. A może była dobra a lolek ją uszkodził przy montażu? , ptoki 12/05/17 18:18
      A może jak zabrał to paluchami macał i ładunek statyczny cos ubił?

      Tak czy siak sprawa problematyczna i w praktyce ten co ma kase jest na wygranej pozycji.

      Pierwsza reguła akwizycji wg ferengi:
      Once you have their money, you never give it back.

      http://memory-alpha.wikia.com/...es_of_Acquisition

    3. no ale w ten sposób, ram mógł dokupić za pół roku , chris_gd 12/05/17 19:18
      co wtedy też info, że sorry ale płyta ma problem, przez te 3 tygodnie mógł to zepsuć, mógł mięć pecha, że samo padło, to jest sprzęt używany, lekka przesada po takim czasie robić dym
      sprawa dyskusyjna i to bardzo,ja pewnie bym kase oddał bo 200zł nie majątek, za duzo mam takich spraw co by się za barki szarpać

      Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
      RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

  8. ciężka sprawa, z doświadczenia powiem, że 200zł nie majątek, przemyśl czy nie warto oddac , chris_gd 12/05/17 18:13
    czy ma racje, czy jej nie ma, może być, że będzie ci robił problemy i ciągał po policjach, sądach itp.
    ja też swoje problemy z klientami miałem, zawsze podchodzę do tego tak, że szkoda nerwów, choć mam jednego, któremu nie odpuściłem, tak mnie irytował, totalnie nie miał racji, nawet zaczepił na ulicy i straszył, to mu po męsku powiedziałem, że kurduplu uspokój się bo fikasz do o głowę wyższego, 20kg cięższego i na oko 20 lat młodszego typa, mam swoją cierpliwość ale jeszcze chwila straszenia i Ci jebne :D sprawa na ten moment się skończyła, chyba zrozumiał :D

    Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
    RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

    1. albo , Zibi 12/05/17 19:36
      Cię nagrał, zbiera świadków i założy Ci sprawę o groźby karalne (pobicie) ;-)

      1. nie ma szans, wpadł na mnie przypadkiem jak wracałem ze sklepu, podszedł i zaczął , chris_gd 12/05/17 21:35
        drzeć ryja, że to, że tamto, ja grzecznie, że proszę na mnie nie krzyczeć, on dalej, ja mu mówi, że nie tym tonem itp. a on dalej, jak zjebałem to się wreszcie zamknął podwinął krótkie nóżki ( bo on taki troche ala Kaczyński) i spierd.... gdzie pieprz rośnie, maila z pogróżkami też już się skończyły, więc chyba mam spokój

        Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
        RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

    2. z opisu wynika , Remek 13/05/17 19:13
      że to uczeń 3 klasy podstawówki jeszcze był

      1. a widzisz, a to facet na oko po 50 roku zycia, namierzylem na fejsbooku , chris_gd 14/05/17 08:51
        z tego co widze, mocno nawiedzony, szukajacy zaczepki, co chwila udostepniajacy jakies dziwne artykuly itp. ogolnie wariat na ktorego trafilem

        Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
        RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

  9. jeśli ram , Franz 12/05/17 19:30
    Wymieniał sam, a nie jest z branży, ani tego nie zlecił firmie specjalistycznej która używa choćby mat z uziemieniem, to nie jest wstanie udowodnić że usterka była w momencie zakupu.

    Wymiana była przeprowadzona w warunkach domowych przez amatora bez specjalistycznego.

    Następnym razem pisz w aukcji, że zwrotów nie przyjmujesz i ewentualne testowanie na miejscu. Nie akceptujesz warunków nie licytuj.

    Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
    Niedługo nas z ujni europejskiej
    wyrzucą.

  10. Musisz sprawdzić w mailu kiedy kupujący napisać że płyta jest uszkodzona , viktorio 12/05/17 19:31
    Ja piszę ze przez 14 dni od fizycznego odebrania towaru przez kupującego.
    Zresztą w faq allegro też piszą o 14 dniach
    https://faq.allegro.pl/...e-odmowic-przyjecia-zwro

    1. i tam jest jak byk pierwszy punkt: , dawidy 12/05/17 19:47
      Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu jeśli:
      jest osobą prywatną;

      102594

      1. Tak ale wtedy powinienes zaznaczyć w aukcji , viktorio 12/05/17 20:14
        że nie przyjmujesz zwrotów
        Skoro nie zaznaczyłeś to przyjmujesz w ciągu 14 dni.

        1. a te 14 dni to nie jest dla układu firma-konsument? , dawidy 12/05/17 20:22
          choć i tak mnie nie dotyczy, bo zgłosił się po upływie 14 dni

          102594

        2. A skąd to wynika? , ptoki 12/05/17 21:09
          z jakiegos innego punktu regulaminu?

  11. lol , resmedia 13/05/17 10:39
    gostek wyraźnie troluje, odpisz mu paragrafami:

    Ad. 1
    Art. 6. KC "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne." - czyli ma przedstawić dowód, że płyta była uszkodzona w chwili przekazania jej przez ciebie przewoźnikowi, zgodnie z art. 544 KC (w transporcie nie powstało domniemane uszkodzenia, bo nie nie ma protokołu szkody u przewoźnika)

    Ad. 2
    Art. 27. Ustawy o prawach konsumenta - czyli ma udowodnić, że sprzedałeś jako przedsiębiorca.

    Ad. 3
    tym razem on ma podać podstawę prawną, że masz obowiązek zaznaczyć w aukcji, ze nie przyjmujesz zwrotów.

    Ad. 4
    Dopiero wtedy, jak udowodni p.1 to można stosować przepisy o rękojmi, czyli art. 556–576 Kodeksu cywilnego, o ile nie została wyłączona.

    Ad.5
    Art. 234 Kodeksu karnego (nie będę cytował)

    desipere est juris gentium

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL