TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[Play] - czy próbują wyłudzić pieniądze. Może kol. Mati wesprze , Remek 1/12/16 18:34 Temat jest prosty. W punkcie sprzedaży Play została podpisana umowa na abonament z telefonem. Telefonu nie mieli na stanie. Mieli dosłać. W trakcie oczekiwania na telefon zdążyli już przesłać fakturę, w której widnieją już koszty za abonament i telefon za okres, w którym telefonu nawet nie było, bo nie mieli. Po paru dniach odwiedzono salon Play, w którym stwierdzili, że nie wiedzą, gdzie jest telefon, bo chyba poszedł na zły adres, ale na jaki to nie mogą powiedzieć, bo im kurierzy nie mówią takich rzeczy. W związku z tym na miejscu została przez klienta wypowiedziana umowa (od podpisania której minęło bodajże 9 dni). Teraz przysłali odrzucenie, bo ponoć nie przysługuje termin odstąpienia. I bezczelnie chcą kasy za fakturę. Co teraz? UoKiK, Strasburg? Trybunał Konstytucyjny?- Musisz zadzwonić do BOK Play , digiter 1/12/16 18:46
i zadać 1 pytanie: Kiedy przyślecie mi telefon który zamawiałem
Możesz dostać 2 odpowiedzi:
1. Wyślemy za kilka dni. To jest odpowiedź prawidłowa.
2. Dostałeś już telefon i nie oszukuj że nie dostałeś. Wtedy masz przesrane, bo czeka cię 100 godzin zmarnowanego czasu na udowodnienie że nie dostałeś.Piszcie do mnie per ty z małej litery - Było dzwonione , Remek 1/12/16 19:00
jeszcze przed wypowiedzeniem umowy. Nie wiedzieli gdzie jest telefon.
Telefon nie dotarł. Nic nie było kwitowane.- skoro wiedzą że telefon nie dotarł , digiter 1/12/16 19:37
to nie jest tak źle, bo muszą go wyslać.
Trzeba dzwonić do BOK a nie do sklepu z pytaniem kiedy go wyślą.
Nie możesz wycofać się z samej umowy.Piszcie do mnie per ty z małej litery
- Trzeba , DeathClaw 1/12/16 19:44
poczytać kilka dokumentów:
1. Umowę i regulamin operatora;
2. Ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
3. Ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
Trzeba sprawdzić zawarte w tych aktach terminy dotyczące wypowiedzenia umowy i porównać umowę/regulamin z aktami prawnymi wyższego rzędu.
Jak konsument nie chce czytać, to zgłasza problem u Miejskiego/Powiatowego Rzecznika Konsumentów i czeka na stanowisko i ew. interwencję.
Odrzucenie zawierało jakieś podstawy prawne? Jeżeli tak, to trzeba sięgnąć do przytoczonych przepisów i zweryfikować ich zasadność w danej sytuacji. - To się nazywa standard obsługi klienta. , evil 1/12/16 20:45
Standard niestety. Pewnie każdy ma takich historii na pęczki, ale ja byłem ostatnio podekscytowany losami przesyłki nadanej do mnie przez budujesz.pl:
- towar zamówiony 12 listopada,
- wysłany 14 listopada,
- 15 listopada dzwoni do mnie kurier, że wydano mu przesyłkę do doręczenia, ale jest w takim stanie, że nie ma sensu bym ją oglądał i odsyła ją do nadawcy. Tego samego dnia kontaktuję się ze sprzedawcą opisując problem - tłumaczę, przesyłka uległa uszkodzeniu w transporcie nawet do mnie nie docierając. Proszę o weryfikację mojego oświadczenia u przewoźnika i wysyłkę kolejnego przedmiotu - tłumaczę, że zależy mi na czasie.
Żeby sprzedawca nadał kolejny egzemplarz zamówionego produktu musiał minąć tydzień. Towar oczywiście był przez cały czas "na stanie".
Z resztą - tu na Boardzie też była niedawno dyskusja o tym, czy i dlaczego potencjalnym klientom (nie!) warto odpisywać. :-/d: || nie kradnij - rząd nie lubi
konkurencji || :P - Umowa na czas określony? , Matti 1/12/16 21:15
Jest jakiś papier, że kupiłeś i odebrałeś telefon (protokół, faktura, paragon)? Po kiego wypowiadałeś umowę - niby na jakiej podstawie?- Umowa , Remek 1/12/16 21:34
z operatorem na 24miechy. Telefon mieli wysłać, ale minął ponad tydzień i tel nie dotarł. Interwencja w oddziale nie dała rezultatu, bo stwierdzili, że nie wiedzą gdzie jest telefon i jaki kurier go ma. Więc klient się wkurzył i wypowiedział umowę.- Umowa jest wiążąca , Carat 1/12/16 22:00
a brak telefonu nie jest podstawą do rozwiązania umowy.
Możesz teraz domagać się dostarczenia telefonu jeśli jest na to formalna podkładka, że tak było, a nie tylko na słowo w salonie ;)
Ale wypowiedzenie umowy może skutkować naliczeniem kary umownej jeśli nie obowiązuje promocja na wypowiedzenie umowy w ciągu 30 dni, bo kiedyś Play reklamował tego typu umowy.
Klient nadpobudliwy, a jak chciał sam telefon to trzeba było go kupić w sklepie za gotówkę lub na raty zamiast w promocji operatorskiej ;)- Dla mnie osobiście , Remek 1/12/16 23:47
To jest skurwysyństwo i wyłudzanie... powinien klient mieć prawo do rezygnacji z usługi, póki z niej nie skorzystał i nie aktywował... niezależnie, czy kupił przez neta, czy w saloniku operatora na ulicy Wąchockiej. Kto wymyślił prawo, że kupując przez neta mogę rozwiązać, a kupując w salonie nie. Zarówno zdalnie jak i w salonie trafić się może ten sam typ pseudo konsultanta, który opowiada brednie i może klienta np. wprowadzić w błąd. To się nadaje do sądu w Strasburgu.- no właśnie , Carat 3/12/16 22:59
usługą jest abonament telefoniczny i z tego może korzystać więc płaci faktury zgodnie z umową.
Ja tylko nie rozumiem idei podpisywania umowy bez telefonu. Za moich czasów nie było telefonu to nie było umowy, bo nie było mowy o podpisaniu umowy bez otrzymania telefonu w salonie.
Więc albo czekam na telefon jak się pojawi albo wybieram inny aparat.
Wszystko zależy od tego w jaki sposób formalnie zostało oznaczone, że telefonu nie ma i będzie dostarczony w terminie późniejszym.
Bo ja podejrzewam, że formalnie telefon został wydany a nieformalnie było ustalone, że umowa będzie bez telefonu, który zostanie dosłany później.
Nie znam szczegółów i obecnych praktyk operatorskich, więc nie będę gdybał, a telefonu w promocji nie kupowałem już od wielu lat.
- zgadza się, , Matti 1/12/16 23:50
z tym że, jeśli w umowie jest info, że obowiązkiem operatora było dostarczyć fona, to imho można ich wezwać do dostarczenia telefonu w terminie np. 7 dni, a potem odstąpić od umowy z 491 KC.- Operator zafakturował pierwszą ratę za ten telefon , Remek 2/12/16 00:01
tym samym przyznał się, że jest go winien klientowi, a niestety klient go nadal nie ma.- zafakturował telefon , Carat 3/12/16 23:11
bo taki jest harmonogram umowy czyli jak mniemam opłata abonamentowa + rata za telefon. Umowa jest np. na 24 miesiące i po tym terminie wszelkie zobowiązania na cyrograf po stronie klienta mają wygasnąć, w tym raty za telefon, więc nie widzę szans na osobne rozliczanie abonamentu i rat za telefon, bo to oferta komplementarna i niewiele tu zmienia argument, że telefon zostanie dostarczony później.
Pytanie kiedy zostanie dostarczony skoro klient po 9 dniach już wysyła rezygnację. Dlatego wnioskuję, że całość była tylko na gebę i nie ma żadnego papieru potwierdzającego brak telefonu i termin jego dostarczenia.
- Poza tym , Remek 1/12/16 23:50
jeśli przedmiotem oferty jest abonament z telefonem, to brak tego drugiego powinien oznaczać niewywiązanie się sprzedawcy z oferty i prawo konsumenta do rezygnacji z niej.- skoro przedmiotem umowy jest , Carat 3/12/16 23:15
abonament z telefonem to dlaczego klient podpisuje umowę choć fizycznie nie otrzymał tego telefonu, czyli jak rozumiem jednak wg umowy klient otrzymał telefon, bo podpisując umowę potwierdza zawarcie umowy i otrzymanie telefonu skoro to jest przedmiot tej umowy.
Nie znam szczegółów ale widzę klienta, który napalił się na telefon i dla tego telefonu poszedł na nieformalny układ w salonie i teraz ten układ się sypie.
- pozostaje złożyć reklamacje , Hitman 2/12/16 09:47
że z powodu niedostarczenia telefonu, który jest integralną częścią umowy naliczanie opłaty abonamentowej jest bezzasadne i domagasz się niezwłocznie wysłania telefonu i stosownej korekty faktury liczonej od dnia otrzymania przesyłki. W innym przypadku robisz to co Mati pisał.Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|