Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » kyusi 12:50
 » xpx 12:49
 » rrafaell 12:49
 » Zbyl 12:48
 » Guli 12:47
 » JE Jacaw 12:45
 » bajbusek 12:45
 » Demo 12:43
 » Chavez 12:39
 » Kool@ 12:39
 » Arlathan 12:35
 » adolphik 12:34
 » Dexter 12:33
 » DYD 12:30
 » hokr 12:28
 » rbxxxx 12:26
 » dugi 12:26
 » faf 12:25
 » KHot 12:24
 » rainy 12:23

 Dzisiaj przeczytano
 41119 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[Play] - czy próbują wyłudzić pieniądze. Może kol. Mati wesprze , Remek 1/12/16 18:34
Temat jest prosty. W punkcie sprzedaży Play została podpisana umowa na abonament z telefonem. Telefonu nie mieli na stanie. Mieli dosłać. W trakcie oczekiwania na telefon zdążyli już przesłać fakturę, w której widnieją już koszty za abonament i telefon za okres, w którym telefonu nawet nie było, bo nie mieli. Po paru dniach odwiedzono salon Play, w którym stwierdzili, że nie wiedzą, gdzie jest telefon, bo chyba poszedł na zły adres, ale na jaki to nie mogą powiedzieć, bo im kurierzy nie mówią takich rzeczy. W związku z tym na miejscu została przez klienta wypowiedziana umowa (od podpisania której minęło bodajże 9 dni). Teraz przysłali odrzucenie, bo ponoć nie przysługuje termin odstąpienia. I bezczelnie chcą kasy za fakturę. Co teraz? UoKiK, Strasburg? Trybunał Konstytucyjny?

  1. Musisz zadzwonić do BOK Play , digiter 1/12/16 18:46
    i zadać 1 pytanie: Kiedy przyślecie mi telefon który zamawiałem
    Możesz dostać 2 odpowiedzi:
    1. Wyślemy za kilka dni. To jest odpowiedź prawidłowa.
    2. Dostałeś już telefon i nie oszukuj że nie dostałeś. Wtedy masz przesrane, bo czeka cię 100 godzin zmarnowanego czasu na udowodnienie że nie dostałeś.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. Było dzwonione , Remek 1/12/16 19:00
      jeszcze przed wypowiedzeniem umowy. Nie wiedzieli gdzie jest telefon.
      Telefon nie dotarł. Nic nie było kwitowane.

      1. skoro wiedzą że telefon nie dotarł , digiter 1/12/16 19:37
        to nie jest tak źle, bo muszą go wyslać.
        Trzeba dzwonić do BOK a nie do sklepu z pytaniem kiedy go wyślą.
        Nie możesz wycofać się z samej umowy.

        Piszcie do mnie per ty z małej litery

  2. Trzeba , DeathClaw 1/12/16 19:44
    poczytać kilka dokumentów:
    1. Umowę i regulamin operatora;
    2. Ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
    3. Ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

    Trzeba sprawdzić zawarte w tych aktach terminy dotyczące wypowiedzenia umowy i porównać umowę/regulamin z aktami prawnymi wyższego rzędu.

    Jak konsument nie chce czytać, to zgłasza problem u Miejskiego/Powiatowego Rzecznika Konsumentów i czeka na stanowisko i ew. interwencję.

    Odrzucenie zawierało jakieś podstawy prawne? Jeżeli tak, to trzeba sięgnąć do przytoczonych przepisów i zweryfikować ich zasadność w danej sytuacji.

  3. To się nazywa standard obsługi klienta. , evil 1/12/16 20:45
    Standard niestety. Pewnie każdy ma takich historii na pęczki, ale ja byłem ostatnio podekscytowany losami przesyłki nadanej do mnie przez budujesz.pl:
    - towar zamówiony 12 listopada,
    - wysłany 14 listopada,
    - 15 listopada dzwoni do mnie kurier, że wydano mu przesyłkę do doręczenia, ale jest w takim stanie, że nie ma sensu bym ją oglądał i odsyła ją do nadawcy. Tego samego dnia kontaktuję się ze sprzedawcą opisując problem - tłumaczę, przesyłka uległa uszkodzeniu w transporcie nawet do mnie nie docierając. Proszę o weryfikację mojego oświadczenia u przewoźnika i wysyłkę kolejnego przedmiotu - tłumaczę, że zależy mi na czasie.
    Żeby sprzedawca nadał kolejny egzemplarz zamówionego produktu musiał minąć tydzień. Towar oczywiście był przez cały czas "na stanie".

    Z resztą - tu na Boardzie też była niedawno dyskusja o tym, czy i dlaczego potencjalnym klientom (nie!) warto odpisywać. :-/

    d: || nie kradnij - rząd nie lubi
    konkurencji || :P

  4. Umowa na czas określony? , Matti 1/12/16 21:15
    Jest jakiś papier, że kupiłeś i odebrałeś telefon (protokół, faktura, paragon)? Po kiego wypowiadałeś umowę - niby na jakiej podstawie?

    1. Umowa , Remek 1/12/16 21:34
      z operatorem na 24miechy. Telefon mieli wysłać, ale minął ponad tydzień i tel nie dotarł. Interwencja w oddziale nie dała rezultatu, bo stwierdzili, że nie wiedzą gdzie jest telefon i jaki kurier go ma. Więc klient się wkurzył i wypowiedział umowę.

      1. Umowa jest wiążąca , Carat 1/12/16 22:00
        a brak telefonu nie jest podstawą do rozwiązania umowy.
        Możesz teraz domagać się dostarczenia telefonu jeśli jest na to formalna podkładka, że tak było, a nie tylko na słowo w salonie ;)
        Ale wypowiedzenie umowy może skutkować naliczeniem kary umownej jeśli nie obowiązuje promocja na wypowiedzenie umowy w ciągu 30 dni, bo kiedyś Play reklamował tego typu umowy.
        Klient nadpobudliwy, a jak chciał sam telefon to trzeba było go kupić w sklepie za gotówkę lub na raty zamiast w promocji operatorskiej ;)

        1. Dla mnie osobiście , Remek 1/12/16 23:47
          To jest skurwysyństwo i wyłudzanie... powinien klient mieć prawo do rezygnacji z usługi, póki z niej nie skorzystał i nie aktywował... niezależnie, czy kupił przez neta, czy w saloniku operatora na ulicy Wąchockiej. Kto wymyślił prawo, że kupując przez neta mogę rozwiązać, a kupując w salonie nie. Zarówno zdalnie jak i w salonie trafić się może ten sam typ pseudo konsultanta, który opowiada brednie i może klienta np. wprowadzić w błąd. To się nadaje do sądu w Strasburgu.

          1. no właśnie , Carat 3/12/16 22:59
            usługą jest abonament telefoniczny i z tego może korzystać więc płaci faktury zgodnie z umową.
            Ja tylko nie rozumiem idei podpisywania umowy bez telefonu. Za moich czasów nie było telefonu to nie było umowy, bo nie było mowy o podpisaniu umowy bez otrzymania telefonu w salonie.
            Więc albo czekam na telefon jak się pojawi albo wybieram inny aparat.
            Wszystko zależy od tego w jaki sposób formalnie zostało oznaczone, że telefonu nie ma i będzie dostarczony w terminie późniejszym.
            Bo ja podejrzewam, że formalnie telefon został wydany a nieformalnie było ustalone, że umowa będzie bez telefonu, który zostanie dosłany później.
            Nie znam szczegółów i obecnych praktyk operatorskich, więc nie będę gdybał, a telefonu w promocji nie kupowałem już od wielu lat.

        2. zgadza się, , Matti 1/12/16 23:50
          z tym że, jeśli w umowie jest info, że obowiązkiem operatora było dostarczyć fona, to imho można ich wezwać do dostarczenia telefonu w terminie np. 7 dni, a potem odstąpić od umowy z 491 KC.

          1. Operator zafakturował pierwszą ratę za ten telefon , Remek 2/12/16 00:01
            tym samym przyznał się, że jest go winien klientowi, a niestety klient go nadal nie ma.

            1. zafakturował telefon , Carat 3/12/16 23:11
              bo taki jest harmonogram umowy czyli jak mniemam opłata abonamentowa + rata za telefon. Umowa jest np. na 24 miesiące i po tym terminie wszelkie zobowiązania na cyrograf po stronie klienta mają wygasnąć, w tym raty za telefon, więc nie widzę szans na osobne rozliczanie abonamentu i rat za telefon, bo to oferta komplementarna i niewiele tu zmienia argument, że telefon zostanie dostarczony później.
              Pytanie kiedy zostanie dostarczony skoro klient po 9 dniach już wysyła rezygnację. Dlatego wnioskuję, że całość była tylko na gebę i nie ma żadnego papieru potwierdzającego brak telefonu i termin jego dostarczenia.

        3. Poza tym , Remek 1/12/16 23:50
          jeśli przedmiotem oferty jest abonament z telefonem, to brak tego drugiego powinien oznaczać niewywiązanie się sprzedawcy z oferty i prawo konsumenta do rezygnacji z niej.

          1. skoro przedmiotem umowy jest , Carat 3/12/16 23:15
            abonament z telefonem to dlaczego klient podpisuje umowę choć fizycznie nie otrzymał tego telefonu, czyli jak rozumiem jednak wg umowy klient otrzymał telefon, bo podpisując umowę potwierdza zawarcie umowy i otrzymanie telefonu skoro to jest przedmiot tej umowy.
            Nie znam szczegółów ale widzę klienta, który napalił się na telefon i dla tego telefonu poszedł na nieformalny układ w salonie i teraz ten układ się sypie.

  5. pozostaje złożyć reklamacje , Hitman 2/12/16 09:47
    że z powodu niedostarczenia telefonu, który jest integralną częścią umowy naliczanie opłaty abonamentowej jest bezzasadne i domagasz się niezwłocznie wysłania telefonu i stosownej korekty faktury liczonej od dnia otrzymania przesyłki. W innym przypadku robisz to co Mati pisał.

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL