TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
350 vs 450h , speed 17/10/16 05:24 Caly czas slysze ze hybryda w trasie pali wiecej of odpowiednika benzynowego .
Pokaze jak to wyglada na przykladzie dwoch praktycznie identycznych samochodow.
Trasa ta sama piekna pogoda ,jedynie hybryda jechalem troche szybciej tak 10-12km/h szybciej.
Benzyna pokazala 93km/h srednia predkosc I 7,2l/100km
tutaj jest hybryda:
http://imgur.com/a/J2IB8
http://imgur.com/a/wdtGW
A to jak wjechalem w miasto:
http://imgur.com/a/cBPS1
http://imgur.com/a/ZFYxX
Dla przypomienia 350
http://imgur.com/a/ePFcc
http://imgur.com/a/qGQzE
Z ponad 10-siecio letniego uzytkowania takich hybryd smialo moge powiedziec ze hybryda w trasie pali o okolo 1 litr mniej od odpowiednika benzynowego przy tej samej predkosci i warunkach.- kuzyn , endern 17/10/16 07:34
podaje podobne dane.
Pytanie czy tak samo masz w trzaskajacym mrozie... bo fizyka sugeruje ze niespecjalnie.
Wg mnie biorac pod uwage komplikowanie konstrukcji, wiecej konponentów które moga sie zepsuc i dodatkowe obciazenie dla przyrody przy produkcji... hybrydy to słaby pomysł.- odwrotnie , Okota 17/10/16 09:21
w hybrydzie jest mniej czesci ktore moga sie zepsuc...Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander - czekaj no... , Demo 17/10/16 09:49
to hybryda to nie jest: silnik spalinowy + elektryczny? Jak niby to ma mieć mniej komponentów możliwych do zepsucia od samego spalinowego?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - hmmm np , Okota 17/10/16 10:55
brak rozrusznika, sprzegla, dwu masy, filtra dpf... i hamulce sie rzadziej wymienia...Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander - to sa detale , komisarz 17/10/16 11:58
ktore zreszta maja swoje odpowiedniki w rozwiazaniu hybrydowym + hybryda ma ten silnik elektryczny, porzadne dynamo i wielki szkodliwy akumulator. A co do wymiany hamulcow to nie jestem przekonany, ale to tez detalKomisarz Ryba - olbrzymi akumulator powiadasz , speed 17/10/16 22:19
caly blok zasilajacy ( obudowy chlodzenie ,sterowanie kable) to raptem 42kg ,samych akumulatorow jest okolo 20kg to jest olbrzym?- a gdzie fotka , Okota 17/10/16 23:24
klona scarlett johanson?Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander - wlasnie spadl , speed 18/10/16 02:33
http://imgur.com/a/TzRZz
http://imgur.com/a/FvWyk
- z tym szkodzeniem przyrodzie to mam watpliwosci ktory jest bardziej szkodliwy , speed 17/10/16 22:17
Hybryda ma znacznie mniej czesci mechanicznych a te ktore ma sa prostrze I mniej skomplikowane . N.p konstrukcja skrzyni biegow ( brak mechanizmu przenoszacego naped na tylne kola, brak centralnego mechanizmu roznicowego , brak walu napedowego z przystawkami to sa te wazniejsze roznice. A elektronika jak pokazuje czas dziala wysmienicie. Sprobuj odpalic zwykly samochod przy -50st C z hybryga nie ma problem (moge to powiedziec po prawie 12 latach uzytkowania takiego wynalazku:)) ).
- tylko jeżeli często , Hitman 17/10/16 10:05
przyspieszasz i hamujesz - możesz zyskać z hybrydą w innym przypadku jest to wbrew fizyce ( pomijając energię zgromadzoną przed trasą) Do tego dochodzi jeszcze sposób połączenia silnika ( szeregowo, równolegle lub szeregowo-równolegle) i w tym ostatnim przypadku stosowanym w Toyocie przy prędkościach szosowych silnik elektryczny praktycznie nie uczestniczy..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Masz inna fizyka widze bo ta normalna mowi i pokazuje ze hybryda musi spalic mniej , speed 17/10/16 22:22
proste jak budowa cepa , system hybrydowy ma wieksza sprawnosc I to wlasnie decyduje ze pali mniej. Nawet jadac 180km/h system pracuje ( elektronika steruje systemem I co kilka sekund silnik spalinowy wspomagany jest silnikiem elektrycznym . Jechales kiedykolwiek hybryda? bo opowiadasz takie historie ze az ciarki na plecach wystepuja:))- pali mniej racja, ale z tym 180 , Artaa 17/10/16 22:54
to przesadziłeś trochę uogólniając (chyba że tylko w 450h)
jak piłowałem załadowanego Aurisa 180, to był wir w baku i nic się z tym nie dało zrobić ;-))
generalnie w normalnych warunkach pali mniej, czyli w 90% przypadków (ile to już zależy od trasy i typu hybrydy).- 180 to dla kazdego auta sporo , speed 18/10/16 02:45
zaleznosc jest taka ze jak auto przy 100km/h pali 5l to w identycznych warunkach przy 150km/h bedzie palic 10l a przy 200km/h bedzie palic 20l .Sa odstepstwa of tego poniewaz silnik przy 150km/h pracuje na troche lepszej sprawnosci I mozna z tego urwac 0.2 -0,4l ale juz przy 200km/h bardzo czesto dziala to w druga strone . To nie dziwne ze przy 180km/h auto spali 18l a majac do tego wiaterek w 'czolo' bez problemu mozemy dojsc do 20l.
W hybrydzie jest identyczna zaleznosc z tym ze sprawnosc ukladu napedowego hybrydy jest wyzsza I dlatego w identycznych warunkach prawie identyczne samochody ,hybryda spali mniej .
W Europie poza RX 350 I RX450h nie ma drugiej takiej blizniaczej pary bo jak juz cos sie znajdzie to sa duze roznice w silnikach I porownywanie nie zabardzo wychodzi.
A to czym kto jezdzi I czy mu pasuje czy nie to juz osobiste przeslanki ale fakty sa faktami I nie da sie tego zmienic.
- jadąc b. szybko , Hitman 18/10/16 10:28
elektryk tylko wspomaga pracę nie napędza cały czas.. \
Co do fizyki: skąd niby ten silnik elektryczny bierze prąd? jeżeli nie odzyskuje z hamowania to musi obciążać spalinowy więc automatycznie żre więcej, dodajmy do tego większą masę hybrydy i na trase każdy Ci powie, że to słaby pomysł. Zaklinasz rzeczywistość a spójrz na TiRy gdyby tak było jak próbujesz nam tu wcisnąć dawno miałyby elektryki do pomocy a jakoś nikt się nie kwapi..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Postaraj sie zrozumiec jak pracuje system hybrydowy to rozwieje twoje watpliwosci , speed 18/10/16 22:02
Zrozum jedno ze w samochodzie hybrydowym uklad napedowy jest sporo sprawniejszy of czystego benzynowego (tylko sam silnik ma sprawnosc kilka procent wieksza)
I wlasnie to decyduje (ta sprawnosc) ze hybryda pali mniej I nie tylko decyduje ale musi palic mniej .
Jadac 180km/h sprawnosc ukladu napedowego w czystym benzynowym aucie jest na poziomie 34% a w hybrydowym na poziomie 37% ( I zakladamy ze silnik elektryczny nic nie robi)
to ktury samochod spali mniej ?
Co do ciezarowych samochodow proste jak bydowa cepa dlaczego nie stosuje sie ukladow hybrydowych .
Samo to ze samej sprawnosci silnikow nie da sie juz podniesc bo wlasnie w ciezarowych dosli do granicy . Nastepna sprawa to to ze same akumulatory musialy by byc bardzo duze a to dlatego ze niestety ale taki zestaw 40-60ton potrzebuje sporo czasu aby sie rozbujac a co za tym idzie gigantyczne ilosci pradu.
W takim RX mimo ze wazy 2.2t aby go rozbujac do 60km wystarczy 2-3 sek I tyle pradu mozna zmagazynowac w 15-20kilogramowej bateri a na 30-60sek to juz nie zabardzo.- no to powiedz mi , Hitman 19/10/16 13:30
jakim cudem te kilka procent sprawności przekłada się na Twój litr mniej spalania?? który stanowi kilkanaście procent.. wyższa matematyka...
Reszta Twojej wypowiedzi powoduje uśmiech patrząc na jeżdżące elektryczne autobusy za oknem, które potrafią przejechać 100km - więc z powodzeniem dałoby się zrobić dostawczaka miejskiego lub wspomagać tiry a jednak skórka nie warta wyprawki..
Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Proste ale widze ze nie masz wogole ochoty zapoznac sie z tym zagadnieniem , speed 19/10/16 18:29
Roznica w sprawnosci ukladu napedowego pomiedzy RX350 vs RX450h jest okolo 6% ( jedni podaja troche wiecej inni troche mniej).
Dla przykladu policzylem dla RX350 sprawnosc 30% a dla RX450h 37%
Aby samochody poruszaly sie ze stala predkoscia 100km/h na odcinku 100km I przy stalej gestosci powietrza 1.2
Kazdy samochod wykonuje prace 535,58kJ na kazde 1000m
350 przy sprawnosci 30% na przejechanie 100km musi spalic 5,5789l benzyny
450 przy sprawnosci 37% na przejechanie 100km musi spalic
4,5234l benzyny.
teraz do tego trzeba dolozyc opory toczenia (zakladamy ze obydwa samochody maja identyczne opony) tymi samochodami ktorymi jechalem tak wlasnie bylo.
Masa 350 z kierowca 2050kg ,masa 450 z kierowca 2230kg
wspolczynnik oporow toczenia opon 10kg na tone.
to liczymy I wychodzi nam ze na przejechanie 100km rx350 musi spalic dodatkowe 2,0927l benzyny na pokonanie oporow toczenia opon ,na odcinku 100km
a rx450h musi dodatkowo spalic 1,8457l benzyny
I tego zadna sila nie podwazy to jest czysta fizyka .
Bioroc pod uwage ze niemam 100% wartosci dla sprawnosci blad rzedu 0.1- 0,15l jest pomijalny.
Teraz dochodzi do ciebie ze hybryda musi mniej palic?
Na dodatek silnik w hybrydzie jest tak skonstruowany aby w bardzo szerokim zakresie obrotow pracowal z najlepsza sprawnoscia bo mozna sobie na to pozwolic majac do dyspozycji sporo ponad 200KM silnikow elektrycznych.
W czystym benzynowym nie mozna sobie na to pozwolic bo traci sie moment obrotowy albo moc albo obie wartosci na raz .
Pomysl z hybryda w autobusie miejskim to wysmienita rzecz bo mozna odzyskiwac gigantyczne ilosci energi. A widziales taki autobus ktory pokonuje dystanse 400-600 czy wiecej kilometrow ? Nie I nie zobaczysz bo w takim przypadku nie bylo by to ekonomiczne . To samo tyczy sie samochodow ciezarowych ( ciagnikow) na duzych dystansach.
To co ja chcialem pokazac to 350vs 450h a reszta to juz wasze fanaberje.- deko uprościłeś , Hitman 20/10/16 14:28
parę kwestii: moc na silniku nie jest równa mocy na kołach, zawsze masz straty na przekładni, łożyskach itd..
- masa własna auta jest homologowana najczęściej golasa ( więc każda inna wersja wyposażenia będzie cięższa) dodatkowo znormalizowana masa kierowcy jest różna w danym państwie np w Niemczech wynosi 68kg - kawał chłopa ;)) w Polsce zaś 75 - dodatkowe szpeja w bagażniku i nie przesadzę gdy zrobi się na wadze nawet 200 ponad to co w dowodzie..
Dodatkowo ciężko o idealne warunki na tej samej trasie - zawsze może wiać inaczej, a ruch na drodze pogarszać lub polepszać płynność jazdy..
I nawet gdyby pominąć to wszystko - Twoje twierdzenie o 7litrach zbyt bardzo zbliża się do danych fabrycznych robionych w warunkach co najmniej nie rzeczywistych, opartych na błędzie komputera i to jest mój główny zarzut. Ja potrafię jeździć eko ale teoria do praktyki ma się jak kultura do kultury bakterii i nie potrafię w rzeczywistości odtworzyć założeń teoretycznych.. Poza tym duży hybrydowy suv z mocnym silnikiem to taki wieloryb - ani tym polatać ani tanio jeździć.. więcej lansu niż zalet..
Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - wieloryb? a co mozna powiedziec o np lokomotywie :) , wrrr 20/10/16 19:30
a dokladniej, dlaczego wiekszosc spalinowych ma od lat przekladnie elektryczne?
...gdyby istnialy konkretne akumulatory to wiekszosc dodatkowo byla by hybrydami (wspolczesne w pelni elektryczne lokomotywy potrafia odzyskiwac energie z hamowania + oddawac do sieci), a tak korzystaja wylaczenie z momentu i efektywnosci silnika elektrycznego - Zgadza sie , speed 20/10/16 20:04
Dlatego pisalem a sprawnosci ukladu napedowego a nie o samym silniku.
Co do wagi , w Europie sa wieksze roznice tutaj najczesciej podaja wage kazdego modelu ( nie zawsze), a roznice nie sa znaczne .
200kg roznicy na pewno da sie odczuc .Tak idealnych warunkow raczej ciezko szukac na to nic nie poradzimy z tym ze dotyczy to wszystkich w jednakowym stopniu. Idac po 'bandzie' mozna by bylo zrobic tak ze jeden jedzie pod wiatr a drugi z wiatrem I okazalo by sie ze wyniki sa calkowicie inne ale nie o takie zabawy chodzi.
Kazdy producent podchodzi do hybryd inaczej I w sumie dobrze bo mozna saspokoic wieksza rzesze odbiorcow. Toyota postawila na to aby oszczedzac jak najwiecej w miescie I prawde mowiac udalo I'm sie to . Tutaj to co podaje producent nie sa warunki z labolatorium.
Dlatego n.p Fiat 500 w europie podaja okolo 5l a tytaj ponad 7 l
Juz nie jeden zaplacil sporo kasy za oklamywanie tak ze of kilku lat podaja wiecej tak na wszelki wypadek:)))
Tak prawda jest ze dzisiejsze nowoczesne samochody zblizyly sie bardzo do granic teoretycznych I walka o 0.1. czy 0.2l moim zdaniem nie ma sensu bo to za duzo kosztuje . Dlatego uwazam ze dalsze wydawanie gigantycznych pieniedzy na poprawianie klasycznego silnika benzynowego nie ma sensu. Przejsciowym stamen jest hybryda a dalej ogniwa paliwowe , silniki zasilane spirytusem , gazem I na koncu czyste elektryczne . A jak to sie rozwinie zobaczymy.
Powiedziales ze nie da sie pojezdzic I do tego tanio ,da sie majac 300KM pod noga powiem ze sie da a I z ta oszczednoscia tez nie jest zle . 11 dni trasa 6500km z tego po gorach ponad 2000km I w domu wyszlo 7,8l czy do duzo czy malo ? uwazam ze calkiem Ok pomijam comfort cisze I przyjemnosc ze sluchania muzyki :))))
Z hybrydami w Polsce dzisiaj jest tak jak 10-15 lat temu z samochodami z automatem , ale pomalu zaczyna dochodzic do ludzi ze aku w hybrydzie nie wazy 200kg a 40-50kg ze rzeczywiscie mniej pala i.t.d I za nastepne 10-15 lat bedzie juz OK:))
- Tu sie nie machłeś? , ptoki 21/10/16 01:40
Cytat:
"Masa 350 z kierowca 2050kg ,masa 450 z kierowca 2230kg
wspolczynnik oporow toczenia opon 10kg na tone.
to liczymy I wychodzi nam ze na przejechanie 100km rx350 musi spalic dodatkowe 2,0927l benzyny na pokonanie oporow toczenia opon ,na odcinku 100km
a rx450h musi dodatkowo spalic 1,8457l benzyny"
rx450h cięższy a potrzebuje mniej paliwa na opory toczenia?
- Nie , zobacz jaka sprawnosc ukladu napedowego ma 350 a jaka 450 , speed 21/10/16 02:17
Prace mimo ze jest 450 ciezszy trzeba wykonac wieksza ale ze mamy wieksza sprawnosc to trzeba spalic mniej benzyny ( inaczej wiecej energy z tej spalonej zostanie zamienione w prace) dlatego wyjdzie mniej.- Ah. podales juz koncowe zuzycie a nie teoretyczne. , ptoki 21/10/16 09:11
OK.
To by sie zgadzało.
- Dziwne ze ci tak mówią :) , ptoki 17/10/16 10:16
Bo hybryda nie ma na tyle dużo dodatkowych części aby tam większe straty były a jednak silnik pracuje w optymalnym punkcie.
Te hybrydy maja skrzynie CVT?
Te taka z "paskiem" z blaszek?
Ja bym sie martwil bardziej o trwałośc aku czy jego zycie na mrozie ale skoro pisales ze dziala a norwedzy też nie maja z tym problemu to znaczy ze problemu nie ma :)
Choć biorąc pod uwage to spalanie to u mnie przy średniej na poziomie 98km/h foka mi pije 5,5l/100 ropy.
te 7L to tak deczko dużo. To trasa czy jakiś dłuższy okres w tym jest?
- porównaj pojemności , Hitman 17/10/16 10:23
i moce i stwierdzisz, że 7 litrów to obiektywnie mało..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - No nie. , ptoki 17/10/16 11:10
Na potoczenie tej samej masy trzeba podobna energie.
A te 5,5/7l/100 to deczko dużo.- a co ma taką samą masę? , Hitman 17/10/16 11:19
hybryda do normalnego lexa czy Twoja foka ?Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Różnica w wadze pewnie nie jest aż tak znaczna (to prawie 40% więcej). , ptoki 17/10/16 12:43
A zakładam że jazda ze średnią 98 to raczej nie miasto.
Dlatego zapytałem o charakter jazdy bo wiem ze sie da spalic wiecej nawet w oszczędnym aucie.
Generalnie nie ma reguły że duże silniki palą więcej. Mogą. Ale nie muszą.
- co jest duzo? , speed 17/10/16 22:34
Fizyke kolega ogarnia? to niech sobie policzy ile taki kolos o powierzchni czolowej ponad 3metry kwadratowe I wspolczynniku 0.33 powinien spalic . a waga z kierowca to tez prawie 2,3t I porownujesz to z malym samochodzikiem?- Ogarnia. Ja mialem przed oczami cos w rodzaju tojoty prius :) , ptoki 18/10/16 00:19
A nie tego galeona :)
Tak to sie zgadza...- :)))) Toyotka nie ma odpowiednika benzynowego ale i tak wymiata , speed 18/10/16 02:58
Jeszcze jedno:
W Kanadzie przyjmuje sie sredni roczny przebieg 24tys km
Zakladamy ze robimy to po miescie (tymi klocami RX)
Przez 10 lat zrobimy 240tys km
350 spalimy w tym czasie 29520litrow benzyny
a hybryda 450h spalimy 18480litrow
do tego dochodzi w wersji benzynowej wymiana paskow, klockow kilka razy a w hybrydzie klocki z palcem wytrzymaja ( ja po zrobieniu 140tys km mialem jeszcze ponad 80% :))))) )
teraz pomysl co szkodzi srodowisku wiecej ? ( ja nie wiem ale patrzac na liczby bardziej przekonuje mnie Hybryda.)
Wyprodukowanie jednego jak I drugiego auta pochlania energie okolo 3,5t benzyny.- Racja. U mnie wychodziło pi*oko że auto to jedne pieniądze a paliwo do niego to drugie lub , ptoki 18/10/16 08:12
nawet trzecie.
Więc sporo wychodzi...
Kiedyś akumulatory li-ion były drogie.
Przynajmniej z naszego punktu widzenia.
Ale widać staniały, mam nadzieje że nie kosztem tego zanieczyszczenia w chinach...
Dziś ogniwo 18650 na allegro to 4-20pln za sztuke.
Kiedyś bylo chyba drożej...
- nie cvt , Okota 17/10/16 10:44
a e-cvt https://pl.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander - tu nie chodzi o spalanie a o to ze hybryda w identycznym samochodzie w trasie pali mniej , speed 17/10/16 22:29
a czy to bedzie 3l czy 12l to wogole nie jest brane pod uwage.
Tak praktycznie kazdy z Polski wmawie mi ze hybryda w trasie pali wiecej of odpowiednika benzynowego .
Nawet mrozy po - 60st C nie wplywaja na dzialanie hybrydy ( w tym przypadku RX450H a mowie to na podstawie dlugiego uzytkowania takich samochodow.
Trwalosc aku . jest wysmienita gwarancja 10lat mowi sama za siebie a 10-15 lat to pryszcz z tego co widze.
- cos ci sie pokielbasilo , ili@s 17/10/16 10:35
na jednej fotce masz 7,1l a na drugiej 7,2l - gdzie tu widzisz litr roznicy???- moze jechal zaprzegiem , komisarz 17/10/16 11:59
10 aut. W koncu to Kanada.Komisarz Ryba - a poczytal chociaz? , speed 17/10/16 22:36
Pokazalem ze aby spalaly to samo hybryda trzeba jechac o 10-12km/h szybciej teraz jest roznica? A bardzo dokladnie to 1,238l mniej spalila hybryda.- wlasnie poczytal , ili@s 17/10/16 23:59
z posta nr1 + obrazki wynika ze:
hybryda spalila srednio tyle samo co benzyniak jadac 10km szybciej i nic wiecej.
Domyslam sie ze jechales tez z taka sama predkoscia ui wtedy ci wyszlo 1l roznicy, ale na zdjeciach tego nie ma.
wiem ze tam u was to 100/h obowiazuje ale u nas jest 140 i jedzie sie 140- 150, a wtedy ta hybryda spala wiecej niz benzyniak.
100/h na autostradzie to nawet emeryci juz nei jezdza w europie- A jakim to cudem spali wiecej ? , speed 18/10/16 03:03
bedziesz tak mily I uzywajac fizyki pokazesz mi to?
Ja mam limit 100km/h I nie mam problemu pojezdzic sobie I 250km/h . Ostatnio pokazalem ile pali taki maly przy 150km/h na bardzo dlygim odcinku z tym ze co to gdzie I ile mozna pojechac ma wspolnego z ta roznica pomiedzy RX 350 a RX 450h?
Ja nie mam autostrad a moge bez jednego zwolnienia ciurem przejechac 200km z predkoscia 200km/h dasz rade na tych autostradach? :)))))- juz odpowiadam , ili@s 18/10/16 10:23
nie wiem jak twoje autko ale przy toyotach to jest tak ze laczna moc to ok 130 konii (w tym 90-100 benzyna) i przy jezdzie 140 jest duzo poza optymalnymi obrotami czesc benzynowa i zaczyna palic wiecej - tyle samo lub nawet wiecej niz odpowiadajacy jej benzyniak. Biorac pod uwage ze hybryda jest o 15-20 tys drozsza a roznica spalania na 100km w miescie/tarsie to 3l po 5 zł=15zł/100km - czyli zakup hybrydy zwroci sie po 100 tys km ....
przy dieslu to wychodzi jeszcze gorzej, ale z nimi wiaza sie duze koszty utrzymania
dl ludzi ktorzy robia 30tys rocznie po miescie jest to idealne rozwiazanie ale dla mnie przy moich 12 tys rocznie (8 w miescie) to niezbyt oplacalna opcja- To nie ma nic wspolnego z tym oczym ja pokazuje , speed 18/10/16 21:50
Jestes w bledzie ,bo to wlasnie silnik w hybrydzie pracuje w wiekszym zakresie obrotow z max sprawnoscia.
Jest drugi blizniaczy duet Toyota RAV4 2017 gdzie obie wersje bazuja na tym samym silniku 2,5l z tym ze silnik hybrydy pracuje w Atkinson Cycle co za soba niesie wieksza sprawnosc I w tym przypadku RAV 4 jest identycznie Hybryda pali mniej w trasie I to obojetnie z jaka predkoscia sie jedzie.
Majac dwa identyczne nadwozia to aby poruszac takie auto ze stala predkosci 140km/h w obu przypadkach wykonamy identyczna prace , Biorac pod uwage ze autam maja te same opony ( ten sam wspolczynnik oporow toczenia) z tym ze hybryda jest troche ciezsza ale ma sprawniejszy uklad napedowy I tutaj wyjdzie mniej paliwa .
To jest czysta fizyka I zadne opowiadania ze moc laczna czy zakres obrotow nic nie zmienia bo nie maja zadnego wplywu na to ile benzyny trzeba spalic.
Reszta co napisales nie ma nic a nic wspolnego z tym co ja pokazalem tak ze nie odnosze sie to tego.
Poprosilem abys wykorzystujac fizyke pokazal mi ze hybryda spali wiecej a zaczales opowiadac jak 'przyslowiowa blondynka' o czym ??? :)))
Mimo ze jezdze juz sporo lat tymi samochodami nie przyszlo mi do glowy aby sobie sprawdzic bo wiedzialem ze tak ma byc .Ostatnio majac wysmienita okazje sprawdzilem to I wyszlo ze pokrywa sie idealnie z teoria. Mi wisi to czy wy uwierzycie czy nie I jakie macie zdanie ale wypowiadajac sie w taki sposob tos to jak powiedzialem opowiadania blondynki .
- hey speed , zorg 17/10/16 16:04
Powiedz mi tylko jakie znaczenie ma ten 1 litr benzyny ?
a moc silnika 350 jest wieksza - kogo interesuje az takie spalanie gdy kupuje takie auto , bo napewno nie mnie ! niech pali ile wlezie - wazne ze ma osiagi !
Nie wiem dlaczego walkujesz caly czas ten temat ? moze chcesz sie chwalic ? tylko czym ? tym ze mieszkasz na koncu swiata ! i daleko do cywilizacji . salsa merenqe bachata - klony Scarlett Johansson , daver 17/10/16 18:01
mocno limitowane, więc trzeba się czymś zająć ;DI use arch btw - ... , reev 17/10/16 22:31
hmmm... coś w tym jest lubię speed'a, bo zawsze wnosi coś świeżego... ale brandzlowanie się tyle na temat różnic spalania, tłuczeniu kilometrów i robieniu analiz... NUDA :)Kore5Trio, ATI-GF X jakieś tam
cyferki, za dużo ramu, dysk
holograficzny, elektrownia jądrowa - a powiedz mi co wnosi brandzlowanie sie helikopterami , aborcja i.t.d , speed 17/10/16 22:48
I udawadnianie sobie ze wszyscy to tacy a nie inni i.t.d
Przy okazji ze sporo sie ostatnio przemieszczam pokazuje z pierwszej reki jak to wyglada a nie pitolenie ze hybryda to taka a nie inna .Popatrz jakie nawet tutaj ludzie maja blade pojecie o tym zagadnieniu a jak definitywnie sie wypowiadaja to uwazasz ze jest Ok.
Dla mnie to mozecie rowerami jezdzic I nastepne 30 lat przechlastac na glupkowatych dyskursach ale to ani tobie ani nikomu nic nie da .
Tak mi sie wydaje ze warto jak jest okazja poszezyc swoj poglad na jakies zagadnienie a nie opowiadac dziwne rzeczy wyglada ze mi sie tylko wydawalo:))))- ... , reev 18/10/16 11:20
spokojnie speed, dla nie ma różnicy co tam porównujesz w spalaniu, to tylko dla mnie nuda, innych może na pewno interesować - bo jak pisałem wcześniej, zawsze wnosisz coś nowego... i przestań już z tym, że my to tylko rowerami jeździmy ;)Kore5Trio, ATI-GF X jakieś tam
cyferki, za dużo ramu, dysk
holograficzny, elektrownia jądrowa
- jaka nuda? , Demo 18/10/16 07:24
przecież dopiero jak się zaczniesz brandzlować detalami wychodzą niuanse i prawdziwe ciekawostki. Co ma porównywać, spalanie Kamaza z Lupo?
Przecież to super sprawa, że ma możliwość, bawi się tym i dzieli wiedzą. Bo co jak co, ale wszelkie testy oficjalne to mogą być naciągane, sponsorowane, a tu masz swojego człowieka który testuje w życiowych a nie jakichś tam laboratoryjnych warunkach.
napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- A co ma za znaczenie czy to jest litr czy 10l? , speed 17/10/16 22:42
Tu chodzi o to ze hybryda ( dwa prawie identyczne samochody ) pali w trasie mniej a nie tak jak ludziska gdybaja ze pali wiecej dociera?
A to dlatego ze jestescie tak uparci ze nawet prawa fizyki podwazacie nie wspomne o matematyce. I jak sie pokaze cos to zaraz kota ogonem odwracacie I pitolicie jakies niestworzone banialuki.
Ja tez potrafie byc zlosliwy tylko powiedz mi po co ? uwazasz bedzies szczesliwszy .mlodszy. zdrowszy watpie a wyszedles na zwyklego bubka co chce speedowi dolozyc :))))) co za dziwni ludzie.
- Speed niektórym nie wytłumaczysz. , Nezget 17/10/16 23:35
Dla nich najlepszy będzie kręcony i poczipowany pasek w tdi. A fizyka dla niech nie istnieje.
Niestety ja jadąc za takim paskiem wdycham czarną chmurę rakotwórczych łańcuchów policośtam nie pamiętam teraz :)
- obawiam się że takie passeratti B3 czy B4 1,9 w dizlu , Chrisu 18/10/16 16:21
może realnie mniej truć jak obecne superpapieroekologiczne sprzęty...
Mówię o takim co ma ze 400tkm przejechane a nie 1,4mln km i nie pali 1l oleju na 1000km ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- hmm , w1lko 18/10/16 10:37
Hybryda to bedzie moj kolejny samochod, jezdzilem Mitsubishi Outlander PHEV i zakochalem sie. Niestety nie stac mnie na Outlandera ale mysle o Aurisie hybrydowym.- auris hybryda , Okota 19/10/16 02:15
fajne autko ale silnik pracuje tam wg mnie dziwnie, czesto wyje jak chcesz ciut dynamiczniej pojechac. dla mnie to tammusialo by byc jakies 2,5l w hybrydzie... i wtedy miodzio. jesli chcesz nowe auto to nie mamy o czym gadac Outlander zabija cena.
ja jakbym pracowal w kanadzie jak speed to tez bym jezdzil RX450h a na niedziele mialbym jakiegos HEMI 5.7 :)Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|