Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » rurecznik 18:01
 » PeKa 18:00
 » Kenny 18:00
 » NimnuL 17:59
 » b0b3r 17:59
 » DYD 17:59
 » rzymo 17:59
 » mnih 17:56
 » Liu CAs 17:51
 » patinka 17:48
 » XepeR 17:42
 » PiotrexP 17:34
 » Piwomir 17:30
 » wrrr 17:23
 » @GUTEK@ 17:20
 » Robek 17:12
 » JE Jacaw 17:03
 » Doczu 16:55
 » Wolf 16:54
 » biEski 16:51

 Dzisiaj przeczytano
 41115 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Matti prosze o krótką poradę. Odstąpienie od umowy sprzedaży. , fiskomp 24/05/16 19:39
Nie wnikam w samą umowę, jeszcze bowiem mnie trzęsie. Złożyłem odpowiednią drogą odstąpienie od umowy, druga strona chce, żebym zwrócił komplet tych dokumentów (Umowa i pozostałe).

Czy to jest zgodne z prawem ? Mogę zrobić kopie tych dokumentów i tak zrobię, ale chodzi mi o to, czy ogólnie to jest dozwolona praktyka, czy "trochę" sobie to naginają.

  1. To ja się podepnę bo o ile ogólników w sieci sporo to konkretnych spraw nie znalazłem , Doczu 24/05/16 20:08
    Sprawa I
    Kupiony na Allegro (od firmy) towar okazał sie wadliwy (zaczął się pruć na szwach) po pierwszym użyciu. To "pierwsze użycie" nastąpiło po 14 dniach od otrzymania przesyłki, wiec "prosty zwrot" nie wchodził w grę. Niemniej towar odesłałem z informacją iz oczekuję usunięcia usterki.
    Dziś piszę do nich (bo przez 14 dni odkąd otrzymali moją paczkę) nawet słowem się nie odezwali i otrzymuję tekst "przedstawiciel zabrał parasol i Oni czekają na mój towar"
    Napisałem więc, że nie raczyli przez 14 dni nawet słowem pisnąć o losie mojego towaru i uważam to za nieprofesjonalne traktowanie klienta, ponieważ usterka nie wymaga jakiś nadmiernych zabiegów i wystarczy element zszyć. Zażądałem by się określili kiedy będą mieć mój towar, albo niech przyślą mi nowy towar (parasol wędkarski), albo odstępujemy od umowy.
    Nigdzie w ciągu całej korespondencji nie zaznaczałem czy korzystam z gwarancji czy niezgodności towaru, czy rękojmi.
    Jak to sensownie dalej rozegrać ? Poza ewentualnym wystawieniem stosownego komentarza. Postawić jakiś sztywny termin do którego będę czekał albo na parasol, albo na kasę na koncie ?
    Generalnie parasol jest mi właśnie potrzebny na teraz gdy trwa sezon wędkarski, a nie zimą :)

    Sprawa II
    Tu jest prościej trochę, bo zakupiony (także na Allegro u firmy) towar okazał sie wadliwie wykonany i w związku z tym zaproponowałem zwrot lub obniżkę ceny. Sprzedawca zgodził sie na obniżkę ceny o 50% (mam to w korespondencji mailowej), tylko od kilku dni czekam na te pieniądze i nie pojawiają się.
    Jakie w takim wypadku mam możliwości wyegzekwowania zwrotu ?

    1. II. , Chrisu 24/05/16 23:38
      pisz do Alle, oni odpowiednio ustawią sprzedawcę (jeśli temu oczywiście zależy na koncie).

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. w przypadku sprawy II... , Doczu 25/05/16 08:16
        ... to pytam "na zapas", bo dopiero chyba z 4 dni minęły od deklaracji, więc poczekam jakies 2 tyg i dopiero się będę martwił.
        Ale wydaje mi się ze Allegro to za wiele chyba w takiej sprawie zdziałać nie może, bo umowa jest zawarta prawidłowo, a w kwestie gwarancyjne raczej nie mogą wnikać.

        1. jak masz maile od sprzedawcy to pisz do nich... , Chrisu 25/05/16 09:36
          w moim przypadku włączyli się do sprawy - choć sprzedawca oddał kasę dopiero po 2 ostrzeżeniu i chwilę przed zablokowaniem konta oddał kasę.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. jak sprzedawca nie zwróci, , Matti 25/05/16 09:55
          to pisemnie wezwiesz go do zapłaty (poleconym), a jak dalej będzie cisza, to pozew o te 50%.

    2. parasol miał gwarancję? , Matti 25/05/16 09:45
      W sensie jakąś kartę gwarancyjną albo zapewnienie producenta w reklamie o gwarancji? Jeśli nie, to gwarancji nie było i reklamację złożyłeś na podstawie rękojmi. Jeśli sprzedawca nie ustosunkował się do Twojego żądania naprawy w ciągu 14 dni od chwili otrzymania przesyłki, znaczy, że uznał reklamację.

      Art.561[5] KC: Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

      Oczywiście w takim przypadku powinni odesłać Ci naprawiony parasol + zwrócić kasę za przesyłkę od Ciebie do nich (do Ciebie powinni wysłać na swój koszt).

      1. Nie. Karty gwarancyjnej nie było , Doczu 25/05/16 10:05
        Oczywiście o tym że przez brak odpowiedzi moja prośba została automatycznie uznana, to wiem.
        Chodzi mi bardziej teraz o to jak "ugryźć" to, że Oni się tłumaczą, że parasol zabrał Przedstawiciel i czekają na jego zwrot. Wiesz coś na zasadzie "nie mamy pańskiego płaszcza i co Pan nam zrobi ?"
        Wyznaczyć im jakiś ostateczny termin a potem sprawę kierować do FK/sądu konsumenckiego, czy tez w zasadzie mogę się tak bujac w nieskończoność z Nimi ?

        Kwestia sprawy drugiej załatwiona - przelew mam już na koncie, więc nie trzeba się było uciekać do ponagleń itp.

        1. napisz im, że skoro uznali reklamację , Matti 25/05/16 11:03
          to żądasz wydania naprawionego parasola do dnia [...], a jak nie to odstępujesz od umowy i żądasz zwrotu całej kasy.

          1. Oki. Dzięx , Doczu 25/05/16 11:49
            123

  2. nie zwracaj umowy, , Matti 25/05/16 09:39
    bo (1) pozbawisz się ewentualnych dowodów, (2) zwrot umowy nie jest wymagany - wystarczy samo odstąpienie od umowy, żeby uznać ją za niezawartą. Więc grzecznie odmów.

    1. Dziękuję ci serdecznie za poradę. Też mi się to "śliskie" wydawało. , fiskomp 25/05/16 10:00
      123

  3. a z czym miałeś problem? , Carat 26/05/16 18:43
    bo jak pada słowo umowa to zakładam, że kupiłeś jakąś usługę abonamentową.
    Jeśli to nie tajemnica to napisz z kim i o co poszło, że aż Tobą telepie.
    Może ja albo ktoś inny uchroni się przed podobnym błędem, zwłaszcza, że jutro przyjeżdża kurier i będę podpisywał jedną umowę :)

    1. Teściowie byli na jakimś k.... pokazie i dali sobie wcisnąć hiper duper odkurzacz za 3,5k , fiskomp 26/05/16 19:10
      Jak zobaczyłem w necie ten badziew, to mnie zmroziło i natychmiast rozpocząłem procedurę odstąpienia od umowy. Takie firmy powinny być ścigane za ich praktyki.

      1. sądziłem , Carat 26/05/16 19:47
        że takie pokazy na żywo to już historia, a jak widzę to dalej łupią ludzi i stosują socjotechniki, byleby wcisnąć towar. Na szczęście przy umowach zawieranych poza siedzibą przedsiębiorstwa każdy ma te 14 dni na odstąpienie od umowy.

        To mnie ta opcja nie dotyczy ale zawsze warto dopytać o co poszło, wszak człowiek na błędach się uczy, ponoć najlepiej na własnych ale ja czasem wolę na cudzych ;)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL