Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Master/Pe 11:01
 » JE Jacaw 10:59
 » havranek 10:58
 » kojot 10:57
 » cVas 10:57
 » DYD 10:55
 » Raist 10:53
 » Robek 10:51
 » Killer 10:48
 » ligand17 10:47
 » NimnuL 10:41
 » Fight 10:40
 » MARtiuS 10:32
 » Bitboy_ 10:30
 » witekvvv 10:28
 » Kenjiro 10:08
 » rainy 10:05
 » AfiP 10:05
 » Sherif 09:58
 » voyteck 09:54

 Dzisiaj przeczytano
 24235 postów,
 wczoraj 29900

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[Reklamacja] towar ze sklepu niemieckiego , Demo 15/04/16 23:48
Wadliwy produkt wysłany pod koniec 2-letniej gwarancji. Oto odpowiedź jaką dostałem:

"We have received news from Tunder Tiger (producent produktu). The guarantee was rejected. The controller is almost 2 years old. You have the model sold with 24 months warranty. (Gewährleistung).

This can only be compared in the first 6 months with a guarantee. From the 7th month, the customer must prove under warranty that the lack when buying already existed."

Orientuje się jak to wygląda w UE? Mogą tak postąpić czy prawo unijne dla konsumenta jest 1 w całej unii i w okresie gwarancji odpowiada sklep?

napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(

  1. To w Aldi sprzedaja kaszanke? , Ament 16/04/16 00:03
    ;-)

    I
    -AMENT-
    I

  2. ... , Kalkin 16/04/16 00:05
    W okresie gwarancji odpowiada gwarant, niekoniecznie jest to sklep.
    Sklep nie musi dawać gwarancji - jest ona dobrowolna.

    The requested URL was not found
    on this server ! Error 404

    1. A nie jest tak, że w domyśle , NimnuL-Redakcja 16/04/16 00:52
      sprzedający udziela 2 lata rękojmi, a gwarancja producenta to inna bajka i może opiewać na inny okres? Idąc do sklepu z dowodem zakupu powołujemy się na rękojmię, idąc z kartą gwarancyjną zwracamy się do producenta (ale może być przez sklep).

      Prawda/fałsz?

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. prawda , Matti 16/04/16 09:48
        ale demo pisze o gwarancji, więc po co wchodzić w rękojmię? Jak się wybierze jeden reżim, to trzeba go stosować do rozpatrzenia danej reklamacji.

        1. wiesz, napisałem o gwarancji , Demo 16/04/16 10:31
          bo nie wiem jak niemrze wyjaśnić pojęcie rękojmi. Nie wiem czy u nich w ogóle coś takiego jest.

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

          1. a w ogóle na ten produkt była gwarancja , Matti 16/04/16 10:34
            w sensie jakiś papier dostałeś z warunkami gwarancji?

    2. jest odpowiedzialność ustawowa sklepu , Artaa 16/04/16 09:50
      nie mylić z gwarancją, jej nie mus być wcale (bez znaczenia czy miałaby być sklepowa czy producenta)


      Jak jest w DE nie mam pojęcia...

  3. To jest tak... , JE Jacaw 16/04/16 11:15
    ...jak już napisali powyżej koledzy, gwarancja jest dobrowolna i udziela jej producent, natomiast w Polsce jest 2-letnia rękojmia sprzedawcy:

    http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/...kojmia/

    I na mój gust dotyczy to tylko sprzedawców w Polsce, natomiast nie wiem jak to jest np. z zagranicznymi sklepami internetowymi, które nie mają żadnej placówki w Polsce, jednak podejrzewam, że niestety ich to nie dotyczy.

    I ważne jest to, że przez rok (do niedawna było 6 miesięcy) to sprzedawca musi udowodnić, że wady nie było, a po tym czasie to Ty musisz wykazać, że wada istniała w dniu zakupu.

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

    1. Uzupełnienie dla UE , JE Jacaw 16/04/16 11:23
      Znalazłem jeszcze coś takiego i to by pasowało do odpowiedzi, którą otrzymałeś:

      http://europa.eu/...uarantees-returns/index_pl.htm

      W skrócie, w całej UE istnieje 2-letnia rękojmia (gwarancja) sprzedawcy, ale okres, kiedy to sprzedawca musi udowodnić, że wady nie było przy zakupie wynosi 6 miesięcy (u nas wydłużone do roku), potem ciężar dowodowy spoczywa na Tobie.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. czyli pic na wodę , Demo 16/04/16 12:04
        Jak było dobre a nie się zepsuło to gwarancji nie mam :/

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

        1. Chyba nie do końca... , JE Jacaw 18/04/16 08:45
          ...bo jednak przez 6 miesięcy masz ochronę, nawet jak nie ma gwarancji, a pozostały okres... zależy zapewne od sprzedawcy i towaru. Jeśli byłoby to coś bardzo drogiego to pewnie nawet można by się pokusić o założenie sprawy, powołanie ekspertów itp. działania.

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

    2. W Polsce nowe przepisy dot. rękojmi obowiązują od 25-12-2014 , Carat 20/04/16 13:29
      Jeśli ktoś dokonał pierwszego zakupu najpóźniej do 24 grudnia 2014 to obowiązują go nadal stare przepisy dotyczące niezgodności towaru z umową i 6 miesięcznej ochrony "bez dyskusji" + ewentualnie 2 miesiące, czyli maks. 8 miesięcy od zakupu, czy wymiany towaru na nowy.

      Trzeba o tym pamiętać, bo część osób zapomina, że kupiło towar na starych zasadach, a potem po lekturze w necie chcą stosować nowe zasady i powołują się na rękojmię.

  4. na fakturze mam info , Demo 16/04/16 12:03
    że 24 miechy gwarancji i tyle. Nie znalazłem żadnych warunków.

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

    1. a na pewno masz gwarancje? , elliot_pl 16/04/16 18:14
      patrz post Zioli ponizej. To co ci odpisali wyglada raczej na odrzucenie z tytulu rekojmi.

      momtoronomyotypaldollyochagi...

      1. jutro dokładnie sprawdzę , Demo 16/04/16 18:55
        pudło i papiery mam u rodziców.

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

  5. W Niemczech jest tak.. , Ziola 16/04/16 12:17
    Wszystko zalezy od tego czy masz gwarancje (Garantie), czy rekojmie (Gewährleistung). W twoim przypadku wyglada to na rekojmie (tak pisze sprzedawca) i tu masz 2 lata ktore sa podzielone na dwa okresy:
    pierwsze 6 miesiecy - w przypadku wady sprzedawca naprawia ja i jesli chce naprawe odrzucic to musi sam udowodnic ze wada zostala spowodowana przez ciebie.
    Po 6 miesiacach nastepuje tzw. odwrocenie odpowiedzialnosci (Beweislast) -tzn. w przypadku wady to ty musisz udowodnic, ze problem istnial juz od poczatku.
    Ogolnie 99% sprzedawcow nie robie zadnych problemow. Klasykiem sa jednak wady aut - tu juz jest duzo gorzej.

    W twoim przypadku - napisalbym odwolanie z argumentacja, ze defekt istnial juz od poczatku i w zwiazku z rzadkim uzywaniem nie zostal wczesniej zauwazony.

    Jestem rasista i nie wstydze sie tego -
    pigwy to lepsze jablka - zwlaszcza w plynie.

  6. ale co to kogo obchodzi czy wada była w czasie zakupu? , DrLamok 16/04/16 17:16
    jak kupi telewizor z 2 letnią gwarancją i ten się zepsuje po 8 miesiącach to co ma piernik do wiatraka... telewizor był dobry.. śmigał aż miło... zapsuł się i tyle... po to chyba producent dawał 2 letnią gwarancję by klient miał przez ten okres spokój...

    w Uk Aldi i Lidl daja na wszystkie elektryczne bajery 3 lata gwary... trzymam pudełka i paragony + ksero paragonu jakby wyblakł...

    2 razy korzystałem bo sprzęt szlag trafił.. w obu przypadkach zwrot 100% kasy

    1. nie trzymaj pudełek , myszon 16/04/16 23:44
      nie są potrzebne w razie składania reklamacji

    2. gwarancja a niezgodność towaru z umową to 2 różne sprawy , Carat 20/04/16 13:17
      Gwarancję daje gwarant np. producent/sprzedawca/dystrybutor na swoich warunkach, które powinieneś mieć ujęte w karcie gwarancyjnej.

      Niezgodność towaru z umową reguluje/regulowało odgórnie prawo i z tego tytułu odpowiada sprzedawca i tam już było rozróżnienie na to czy wada wystąpiła w ciągu 6 miesięcy od zakupu, czy później.

      Teraz zamiast niezgodności towaru z umową obowiązuje rękojmia dla zakupów dokonanych po 25 grudnia 2015 w Polsce. Sedno przepisów jest wspólne dla całej Unii Europejskiej. Skoro mowa o usterce po niemal 2 latach to chodzi jeszcze o stare przepisy, choć nie znam szczegółów dla rynku niemieckiego to z opisu Ziola wygląda to podobnie do tego co było w Polsce.

      1. 25 grudnia 2014 , Carat 20/04/16 13:18
        errata

  7. producent brzmi znajomo ;) , Tummi 20/04/16 14:41
    Co zepsules?

    T.

    www.skocz.pl/uptime :D

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL