Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » KHot 07:53
 » hokr 07:45
 » Kenny 07:45
 » NimnuL 06:47
 » Demo 06:43
 » PeKa 05:39
 » SebaSTS 05:32
 » GULIwer 05:04
 » Killer 04:52
 » Lucyferiu 04:29
 » Martens 04:12

 Dzisiaj przeczytano
 41145 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[POLIYKA]-[PRACA] PO Placi internetowym trolom , komisarz 3/06/15 21:53
http://www4.rp.pl/article/20150603/KRAJ/306039814

Jak widac PO juz rozpoczelo realizacje obietnicy praca dla mlodych. Fakt, ze zapewne jest to umowa smieciowa, ale przynajmniej jest praca.

Komisarz Ryba

  1. obserwując , ham_solo 3/06/15 22:40
    paranoiczną nienawiść w komentarzach pod adresem określonych osób (szczególnie na stronie gw chociaż nie we wszystkich tematach chłopaki nadążają się popisać) czekałem tylko na potwierdzenie moich domysłów w tym temacie.

    SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
    www.phurand.pl
    www.uzywane-gry-konsole.pl

  2. obawiam się że , rooter666 4/06/15 09:01
    każda partia takich troli ma, nazywają to ładnie "młodzieżówki partyjne" xd

    1. najlepiej pisac, ze wszyscy sa tacy sami , komisarz 4/06/15 15:16
      ladnie rozmyc wine, rozmyc zle wrazenie.

      Nawet gdybys mial racje, a ne masz na to dowodow, to przeciez tu nie chodzi o pisanie postow na twiterze na zawolanie (co widac bylo podczas debaty prezydenckiej gdzie dzialacze PO malowo przeklejali taki sam text z SMSa), tylko o placenie za wpisy. Troll z przekonania to jedno, bo przynajmniej reprezentuje swoje poglady. Ale troll oplacany to juz konkretna hipokryzja i wpadka.

      Komisarz Ryba

  3. Tak jakby PiS tego nie robił... , Bodhi 4/06/15 09:50
    Z tą różnicą, że Ci drudzy nie dali się tak głupio złapać za rękę. Trzeba być mocno naiwnym by wierzyć, że większość wszelakiej politycznej krytyki w internecie umieścili zwykli ludzie, a nie wynajęci hejterzy.

    Nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi Cię
    do swojego poziomu i pokona
    doświadczeniem.

    1. taaa:D , endern 4/06/15 11:14
      Jakieś fakty poza czystym naiwnym pomawianiem? Dawaj FAKTY :)

      A to że PO chwyta się takich chwytów, argumentując że oddają pola w Internecie... swiadczy tylko o tym jacy idioci aktualnie sa u władzy. Ale to akurat pozytywny aspekt tej sytuacji. Bo jak się nie rozumie przyczyn porażki, to będzie ona jeszcze dotkliwsza :D

      A skala i ilość przekrętów PO po prostu wylewa się... wiec trollem w ich mniemaniu jest każdy kto po prostu potrafi łączyć fakty i je nazywa :DDDD Czyli statystyczna mysląca osoba :D
      Co samo w sobie świadczy o naiwnosci takiego toku rozumowania

      Takie świeże doniesionko:

      http://telewizjarepublika.pl/...200-kmh,20449.html

      koszt pendolino: 400mln eur - 1,64mld zł
      koszt analogicznych składów z Bydgoszczy: 1,3 mld zl.

      No i nie będzie miejsc pracy w Polsce.
      To jest ŻENUJACE... w żadnym europejskim kraju nie wybiera sie produktu z zagranicy, jeśli na krajowym rynku ma sie równorzędnego dostawce.

      Ja tu innego wytłumaczenia jak korupcja nie widzę. Mam nadzieję że ktoś w końcu rozliczy tą hołotę za tej skali niegospodarność.

      1. Mam ja sobie kolege, jeszcze z przedszkola, a pozniej podstawowki... , Wolf 4/06/15 11:41
        Mial(juz nie ma bo podobno putin z tuskiem go zestrzelili) on wuja/stryja czy cos, ktory wciagnal go w dobrze platna zabawe.
        Facet odkad pamietam nie pracuje, to znaczy pracuje, ale wlasciwie tylko od wyborow do wyborow.
        Polapalismy sie co dokladnie robi dopiero kiedy spopularyzowal sie facebook.
        Zapytany o szczegoly, bez wiekszego skrepowania twierdzi agituje i hejtuje wyciagajac z tego przynajmniej srednia krajowa.
        Oficialnie jest samozatrudniony we wlasnej firmie, agencji reklamowej :)

        Vey iz mir!

        1. az dziw , endern 4/06/15 11:59
          bierze że taką słabą robotę wujek mu załatwił ;)
          Dzięki za opowiastkę, lubię takie życiowe historie ;)

          1. To nie jest taka slaba robota.... , Wolf 4/06/15 12:05
            Biorac pod uwage ze bierze minimum srednia krajowa, kiedy w polityce nic sie nie dzieje...

            Vey iz mir!

      2. wystarczy, że Ty podajesz fakty... , Bodhi 4/06/15 11:46
        zmanipulowane, wybrane pod siebie, ale dla Ciebie... FAKTY :)

        Nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi Cię
        do swojego poziomu i pokona
        doświadczeniem.

        1. udowodnij , endern 4/06/15 11:49
          :DDD

        2. Smieszne jest to że powoli wychodzi na jaw że PO i PIS to w sumie to samo. I ciekawi mnie , ptoki 4/06/15 15:34
          Kiedy wyborcy PO zdadzą sobię sprawę że wcale nie głosowali za czyms innym czy lepszym a za czymś co otwarcie nienawidzą.

          Taki syndrom Fritzla.

          Żenujące i smutne.

      3. tylko , Markizy 4/06/15 11:55
        szkoda że jak był przetarg na pendolinio to bydgoszcz była daleko w lesie, i nie posiadała nawet prototypu składu.

        Na Bordzie od 2003-03-03:D
        i5 6600, 2x8GB, 7770

        1. wiecej , Markizy 4/06/15 11:59
          http://pokazywarka.pl/ke8uer/
          przy czym u nas tras szybkich kolei jest mało, a obecnie żadne rząd/zarząd nie planuje rozbudowy linii kolejowych co robią pozostałe kraje zachodnie.

          Na Bordzie od 2003-03-03:D
          i5 6600, 2x8GB, 7770

          1. to... , endern 4/06/15 12:02
            po co nam pendolino :D?
            Do tego nie mogące jeżdzić na międzynardowych trasach :D?

            1. masz , Markizy 4/06/15 12:10
              jakieś informacje pewne że pociąg nie jest wielosystemowy? Czy też opieramy się na tym co ktoś napisał i więcej dopisał niż wiedział.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

              1. opisałem poniżej , endern 4/06/15 13:43
                po co nam wielosystemowe pociagi skoro nie beda mogly jezdzic na miedzynarodwych polączeniach - gdyż grozi to zwrotem dotacji.

                1. nie prawda , Markizy 4/06/15 14:28
                  tylko przez x lat nie mogą jeździć później mogą. Pytanie ile lat i od kiedy jest liczone, od momentu zakupu pierwszego składu, czy od chwili rozstrzygnięcia przetargu.

                  Na Bordzie od 2003-03-03:D
                  i5 6600, 2x8GB, 7770

                  1. bardzo , endern 4/06/15 15:48
                    ciekawe. Proszę o konkretnego linka potwierdzającego te rewelacje.

          2. najglupsze tezy z twojego linka , endern 4/06/15 13:40
            Pan lubuje sie w wypisuwaniu: BZDURA, PRAWDA - a sam wypisuje bzdury:
            - ktore albo są same z sobą sprzeczne(cecha tekstów pod tezę, bo nieczytający z zrozumieniem nie wyłapują tych niuansów)
            - które zweryfikowała rzeczywistość(której harmonogram w PESA na pewno był zdnany od wielu lat)
            http://telewizjarepublika.pl/...200-kmh,20449.html




            "Ale to są na razie plany – polscy producenci nie mają obecnie w ofercie pociągu szybszego niż 160 km/h, a ty m bardziej nie mieli go 6 lat temu kiedy był ogłaszany przetarg na wielosystemowe pociągi o vmax 250 km/h.,"
            Nom, pendolino wjechały na tory w grudniu. A dziś pół roku później po uzyskaniu wszystkich pozwolen DART oficjalnie zaliczył 200, a może jeżdzić z 250.
            Takie konstrukcje nie wyskakują z kapelusza w 2-3 lata. Więc argumentacja o 6 latach w ogóle jest z dupy. Projekt był, można było go wesprzeć.
            Zwyciężyło dołożenie się do miejsc pracy w Włoszech i pewnie łapówka.
            http://www.rynek-kolejowy.pl/...any_o_korupcje.htm
            Mam nadzieje że i w tej sprawie ktoś rozliczy hołotę z PO.

            "Po drugie- wyżej wymienione pociągi Dart czy Flirt 3 wcale nie są dużo tańsze od Pendolino....
            - są jednosystemowe, nie będą mogły jeździć za granicę gdzie jest inne napięcie,"
            Pendolino zostało kupione w ramach dofinansowania z UE na połączenia regionalne. Więc ich wielosystemowość jest gów... warta. Bo te pociagi nie będą mogły jezdzić na najbardziej dochodowych połączeniach zagranicznych gdzie ta wielosystemowość mogłaby być wykorzystana. Bo inaczej trzeba byłoby zwrócic dotację...


            "21. Pendolino za tą cenę biletu będą jeździły puste."
            No rzeczywistość zweryfikowała - jeżdzą puste, a tam gdzie jest tania konkurencja(jedno polaczenie za 50zł) - ta konkurencje sie likwiduje - Polączenie z Wawy do Krakowa.

            1. o większość , Markizy 4/06/15 14:33
              twoich komentarzy można powiedzieć to samo, bo rzucasz hasło bez argumentacji popierającą ją.
              http://telewizjarepublika.pl/...200-kmh,20449.html
              datę widział 2015, i to jest zapowiedź że pojedzie, a pociągi były potrzebne na już. Pomijając fakt że skład jest w trakcie testów które potrwają jeszcze nie wiadomo ile. A pendolino jeździ od zeszłego roku.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

              1. łat? , endern 4/06/15 15:52
                na jakie już?
                Widziałeś na tej stronie mapkę kiedy jakie połączenia będą do jakich prędkości dostosowane?
                Na twoje "JUŻ" to praktycznie żaden odcinek nie był dostosowany do tych prędkości :DDD

                Sam sobie przeczysz jak i informacjom na tej stronie.

                1. mijasz się z prawdą , Markizy 5/06/15 13:05
                  "
                  4. Pendolino nie będą miały gdzie szybko jeździć.

                  BZDURA

                  Centralna Magistrala Kolejowa łącząca Warszawę z Katowicami i Krakowem jest modernizowana do 250 km/h, zaś linia nr 9 łącząca Warszawę z Trójmiastem do prędkości 160-200 km/h. Na te dwie linie zostało zakupione tych 20 składów Pendolino. Na razie jest gotowy 87 km odcinek CMK na którym pojedziemy 200 km/h (w przyszłości szybciej), a na linii nr 9 160 km/h. A ciągu dwóch lat będzie gotowe ok. 300-350 km linii na 200 km/h i szybciej. Docelowe 230 km/h Pendolino na CMK i 200 km/h na ok. 40% linii LK nr 9 będzie jednym z najwyższych współczynników wykorzystania prędkościowego taboru tej klasy w Europie. TGV czy ICE też na wielu liniach jadą 120-160 km/h.
                  "
                  tylko pisane to było w sierpniu 2013, teraz jest 2 lata później prędkości poszły w gore.
                  http://s1.manifo.com/...2/21A3/ef/manager/mapa.jpg (fakt to ma być w 2023 ale znajdź bardziej aktualną na dziś)
                  Z godnie z powyższym te składy będą tylko po najszybszej cześć jeździć naszych kolei czyli dalej zgodnie z przeznaczeniem.
                  Zresztą PKP zakupiło nie tylko pendolino ale też:
                  - 20 pociągów Pesa Dart
                  - 20 pociągów Stadler-Newag Flirt 3
                  - 10 lokomotyw spalinowych Pesa Gama
                  - 45 nowych wagonów w FPS
                  - modernizację 20 lokomotyw w Newagu
                  - modernizację 216 wagonów w Pesie, Newagu i FPS

                  Ale po co się produkować przed kimś kto nie widzi świata w szerszej perspektywie. Faktem jest że kolei u nas szybkich tyle co kot napłakał, ale tylko dlatego że podobnie jak z autostradami nikomu się nie spieszy z budowa nowych szybkich kolei. Co wiąże się z wielkimi kosztami wykup gruntu i planowanie tras. Nie mówiąc o absurdalnych zapewne przepisach które by temu towarzyszyły.

                  Na Bordzie od 2003-03-03:D
                  i5 6600, 2x8GB, 7770

                  1. ... , endern 5/06/15 14:05
                    ile to razy przerabiałem taka "dyskusję" z Markizy tutaj.

                    "najglupsze tezy z twojego linka , endern 4/06/15 13:40"
                    - podalem TRZY ISTOTNE NIESPÓJNOSCI LOGICZNE w tekscie - do ŻADNEJ sie nie odniosłeś


                    Zapodajesz mapkę ile to polaczen będzie, w 2023.
                    Teraz już testowo jest dostepny DART, wiec rozpatrywanie pendolino(jeszcze w wariancie wolniejszym bez wyhylengo pudła) est niespójne logicznie.
                    Analizować Pednolino należy w kontekscie TERAZ, bo tylko w tym wypadku przedlozenie PEndolino nad Darta mialo jakikolwiek sens.
                    Więc taka argumentacja to FAIL masakryczny.

                    Tak, o tym jednym odcinku zapomniałem... dzięki za przeklejkę. Zgadza się, tylko zwrociles uwage jaki zysk czasowy jest zysk na tym odcinku?
                    Z 2:58 do 2:15 czas się skrócił przy maksymalnej modernizacji. I ten półgodzinny zysk nas kosztował dwa razy więcej kasy, plus niewsparcie rodzimego producenta.


                    marnujesz jak zwykle moj czas, a cala "dyskusja" w twoim wykonaniu ZAWSZE sprowadza sie do robienia wklejek, no i powtarzana że z ze mna nie ma sensu dyskutować.
                    lolek z ciebie pierwsza klasa.

                    W kontakcie bezposrednim musisz byc świetny :D

        2. a skad , endern 4/06/15 12:03
          wiedze o tym że byli w polu?

          1. masz w linku , Markizy 4/06/15 12:05
            powyżej

            Na Bordzie od 2003-03-03:D
            i5 6600, 2x8GB, 7770

            1. ty tak serio , endern 4/06/15 12:08
              ten link byl juz tu wrzucany pare razy... i po pierwszym przeczytaniu skomentowalem ze to niespójny logicznie tekscik pod tezę.
              Czytałeś go ze zrozumieniem?

            2. bo tezy w , endern 4/06/15 12:12
              nim zawarte to dokladnie jak makretingowa robota na zamowienie rzadu/dostawcy.

              To tak a propo opłacanych hejterów... czytając ten tekst mam wrazenie że mamy z czymś analogicznym do czynienia... bo ten tekst drwi z inteligencji czytelnika.

              No ale nadaje się jako merytorycznie rywglądaja wrzutka dla wklejaczy "walczacych" o obrone projektu pendolino.

        3. Niestety racja. , Muchomor 4/06/15 12:56
          Fanem decyzji o zakupie Pendolino nie jestem, ale w momencie przetargu, to DARTa jeszcze zwyczjanie nie było.
          W całej dyskusji o Pendolino w necie, często się przewijały linki do prasy branżowej, więc to chyba rzetelne info.

          Jakoś nie jestem w stanie uwierzyć, że nie poszła pod stołem kasa, w ślad za decyzją o Pendolino, ale faktem jest, że gośćie łatwo mogą się z tego wyłgać.

          Stary Grzyb :-) Pozdrawia
          Boardowiczów

          1. ale Muchomor , endern 4/06/15 13:10
            główny argument za pednolio to była szybkość... ta nie ma znaczenia... bo infrastruktura jak nie ma tak nie ma w skali kraju by te składy szybko jezdzily(dokumentacja tego jest w tym kredynskim samemu sobie zaprzeczajacym linku który dal Markizy).
            A na połączeniach międzynarodowych te pociagi nie będą mogły jeździć.

            Więc argument o prędkości jest kompletnie z dupy, tak jak ten o kupowaniu na przyszłość :)
            A takie tematy jak projektowanie DART'a... to nie jest temat na 2-3 lata. Więc projekt był i był rozwijany gdy decyzja była podejmowana. Wiec to była decyzja z cyklu... zaplacic wiecej i finansowac miejsca pracy w Włoszech, czy kupic rozwiazanie wystarczajace na nasze potrzeby i wesprzec innowacyjnego krajowego producenta.

            1. Ja to wiem. , Muchomor 4/06/15 13:24
              Oprócz braku infrastktury, to zamówiona wersja i tak nie jest przystosowana do przejazdu z topowymi prędkościami. Stąd mniemam, że argumenty o zakupie były pozamerytoryczne.
              Faktem jednak pozostaje, że DART konkurencją nie był, bo zwyczajnie produkt jeszcze nie istniał. Goście co brali pod stołem są kryci.

              Stary Grzyb :-) Pozdrawia
              Boardowiczów

              1. upieram , endern 4/06/15 13:46
                sie ze projekt DART'a był - była konkretna perspektywa.
                A pół roku po pierwszym przejechaniu pendolino mamy DART'a który zrobił te 200km już po uzyskaniu pozwoleń. To jest wystarczjacy dla mnie wodów że ten projekt miał już realne kształty gdy decyzji o pendolio się krecił.
                http://www.rynek-kolejowy.pl/...any_o_korupcje.htm

                1. nie był , Markizy 4/06/15 14:34
                  bo jak można mówić o perspektywie projektu którego powstanie było bardzo wątpliwe, jak skład miał powstać w wyniku współpracy bombardiera z psa. A i wtedy nie było mowy o gotowym składzie jak nie było żadnego prototypu.

                  Na Bordzie od 2003-03-03:D
                  i5 6600, 2x8GB, 7770

                  1. możesz , endern 4/06/15 15:56
                    pisać dowolne tezy... fakty są takie że DART przeszedł certyfikowane testy na 200 pol roku po debiucie pendolino na naszych torach.
                    Projekty informatyczne trwają latami. Projektowanie tak nowoczesnego pojazdu od koncepcji po prototyp, po certyfikowane przejazdy... zajmuje tym bardziej wiele lat.

                    1. czyli w momencie przetargu , okobar 4/06/15 17:32
                      nie było DARTA a Pendolino było

                      i tyle w temacie

                      AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
                      GF 7600 GS, M2N4 SLI
                      Win XP SP3

                      1. nom dokladnie , endern 4/06/15 18:22
                        i praktycznie po dzis dzien kupione składy jezdza z predkościami do 160km. Czyli z takimi jakie gwarantują standardowe składy PESY.

                        To się nazywa inwestycja dziesieciolecia... by przeplacac dwa razy tyle za cos czego sie nie wykorzystuje.
                        i tyle w temacie :D

      4. I od razu pojawił się płatny troll PiSu i wypisuje kłamstwa , zartie 6/06/15 06:17
        Osiągniecie w testach prędkości wyższej niż nominalna jest wymogiem homologacyjnym, Dart w tej wersji to pociąg o maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 160 km/h.

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

    2. i... , endern 4/06/15 11:19
      dokładnie to samo mamy teraz z pretrgiem na śmigłowce...
      http://logistyka.pb.pl/...olnienia-800-pracownikow

      Mamy w kraju dwóch czołowych producentów smigłówców ktorzy od wielu lat mają i rozwijaja fabryki i dają prace. A ustawiamy przetarg i wybieramy trzeciego który nie prowadzi dzialanosci u nas, i w zamian dostaniemy montownie(klient chce, to postawimy u ja i wliczymy w cenę) na okres montowania tych śmigłówców(choć pierwsze sztuki i tak przyjada prawie gotowe)

      Jak byś to nazwał misiaku :)?

      1. lel , podpora demaga 4/06/15 11:41
        to, co te dwie fabryczki mają to są montownie xD
        trzecia dorzuci jeszcze jedną. I to nie jej wina, że dwie poprzednie zaproponowały gówna, a nie śmigłowce.

        1. wole , endern 4/06/15 11:52
          montownie w swidniku ktora zatrudnia 2,5 tys ludzi od wielu lat, niz nowa francuska na czas komtraktu ktora zatrudni 500 osob.

          1. taaa, pracownicy, którzy i tak będą zatrudnieni i bezużyteczne śmigłowce , podpora demaga 4/06/15 11:57
            proszę cię. Pozostali oferenci nie spełnili warunków i mieli na to wyjebane (sikorsky - traktowanie nas, jak murzynów). Hasta la vista, bejbe.

            1. proszę cię , endern 4/06/15 12:01
              słyszałeś o czyms takim jak offset?

              1. słyszałeś o czymś takim, jak pisowskie pierdolenie? , podpora demaga 4/06/15 12:10
                pozostałe dwa śmiglowce są CHUJOWE I NIE SPEŁNIAJĄ WARUNKÓW. Sikorsky zaproponował helikopter bez uzbrojenia, a ten drugi coś to prototyp, którego i tak nie dostarczą przed 2020.

                "Proszę cię". Caracal był jedynym, który spełnia wymagania i istnieje. Handluj z tym. Offset w tym przypadku też będzie, więc twoje "argómenty" są inwalidą. Z trzech propozycji ten był jedynym rozsądnym. Pozostali dali dupy i to ich wina. Przeczytaj sensowne publikacje, a nie kieruj się patriotyzmem w stylu "wybierzmy gówno, bo jest polskie".

                1. zenek , endern 4/06/15 12:21
                  to apache nie latają i sa w fazie projektowej :D?

                  którego fragmentu nie doczytałeś, gdy napisałem że warunki przetargu byly ustawione pod konkretne rozwiazanie?

                  no w twoich ustach to pojecie patriotyzmu nabiera zupelnie nowego wymiaru... że tez ci idioci amerykanie korzystaja z tych apache... rotfl.

                  kulawa to jest twoja retoryka... gdy zestawiasz offset na 2 letnia montownię caracali, z offsetem w kontekscie zakładu zatrudniającego 2,5 tyś ludzi gdzie można wymusić poszerzenie zakresu działalności o kolejne obszary i tematy(r&d)

                  drwisz czy o drogę pytasz?

                  a już argumentem o pisowcach to już mnie wpełni przekonałeś że nie potrafisz analizować w oparciu o fakty w oderwaniu od politycznej przepychanki i agitacji.

                  Kwintesencja demagogii.

                  1. lol , podpora demaga 4/06/15 12:26
                    chłopie, zapoznaj się z tym, co proponowali obaj "dostawcy", z tym, co było wymagane, bo pierdolisz, że głowa boli xD
                    nie ośmieszaj się, czepiasz się przyszłej umowy tylko dlatego, że została wybrana za nieprzychylnej tobie władzy, a to, że akurat tym razem jest rozsądna nie ma znaczenia xD
                    hurr durr, bo to peło xD

                    1. zenek , endern 4/06/15 12:40
                      akurat tak sie sklada że wiem na czym polega różnica koncepcyjna między apache a caracal... i co było punktem wyjścia przy tym jak ustawiany był przetarg.
                      Nie bede sie tu produkował powtarzając oczywistości... skoro taki fachowiec jestes.

                      twoj jedyny argument to to że pozostałe oferty nie spełniały wymagań ustawionego przetargu jest cienki jak barszcz... bo w istocie zostaly one ustawione pod konkretną maszynę. Zwyciesca mogl byc tylko jeden :D
                      Była to arbitralna decyzja podjęta niekoniecznie w oparciu o mozliwosci rozwiązań
                      (apache to uznany smiglowiec stosowany przez czołowe kraje swiata http://pl.wikipedia.org/wiki/Boeing_AH-64_Apache), a podyktowana wyeliminowaniem konkurencji. A co gorsza nie uwzgledniajaca mozliwosci rozwojowych krajowego przemyslu lotniczego. Nie mówiąc już o tak elementarnych aspektach jak miejsca pracy.

                      Dokładnie jak z Pendolino. Tylko w przypadku Pendolino, pesa wykazała się siłą i pokazala ze mimo braku wsparcia krajowego jest w stanie zbudowac konkurencyjne rozwiazanie. Szkoda jedynie wytrasferowanych 600mln euro na miejsca pracy we Włoszech.

                      EOT

                      1. chuja wiesz , podpora demaga 4/06/15 12:42
                        nie wiesz, nie znasz się, ale pierdolić chcesz, "bo polityka" :D
                        daruj sobie, lolku, bo bredzisz.

                        1. dzięki , endern 4/06/15 12:46
                          nie mam już żadnych wątpliwości co do twojego potencjału intelektualnego i kryjacej się za nim argumentacją :D.

                          Zmarnowałeś już wystarczajaco dużo mojego czasu, miłego długiego weekendu.

                          1. lol , podpora demaga 4/06/15 12:49
                            masz jeszcze jedną definicję:
                            http://en.wiktionary.org/wiki/EOT

                            po raz kolejny udowadniasz, że chuja się znasz, omijasz niewygodne kwestie i pierdolisz od rzeczy. To dlatego w tej waszej polsce jest, jak jest xD

                            1. zenek , endern 4/06/15 13:00
                              jesteś miszczem samo rozpierdolenia się retorycznie :DDD
                              wystarczy zostawic cie samego... i skutecznie dokonasz samozniszczenia :D


                              http://pl.wiktionary.org/wiki/EOT
                              (1.2) = End Of Topic / Thread → koniec tematu/wątku

                              w wypowiedzi: "dzięki , endern 4/06/15 12:46"
                              już nie kontynułowałem "tematu/wątku"
                              ino podsumowałem twoja skromną osobe :DDD

                              1. i dalej brniesz xD , podpora demaga 4/06/15 13:21
                                przytaczasz definicję i kontynuujesz. Bosz... co za głąb xD

                                1. juzek , endern 4/06/15 14:01
                                  pełną gębą

                                  1. cytujesz i nie rozumiesz :D , podpora demaga 4/06/15 14:05
                                    bidulku, nie używaj skrótów, których znaczenia nie znasz :D

                                    1. Podpora, może już nie będziemy karmić trolla? , Dexter 4/06/15 18:34
                                      Widać, że pacjent się oderwał i nie ma jak wybrnąć z tej uliczki. Ja się z dyskusji wyłączam, chociażby nie wiem jak prowokował.
                                      On wie, że dał dupy, tylko za chudy jest, żeby to przyznać.

                                      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                                      Odpowiedzi oleję.
                                      THX!

                  2. poczytaj czym się różni apacz od gówna proponowanego polsce , podpora demaga 4/06/15 12:28
                    rotfl, nie znasz się, ale gdakać będziesz, bo to za peło :D

                    1. odpowiedzieli , endern 4/06/15 12:44
                      na założenia przetargowe. Ktore z definicji dykwalifkiowaly apache(bo tak były zaprojektowane). I taki był rezultat.
                      Twierdzisz że z definicji nie byliśmy w stanie kupić klasycznego Apache?

                      Dyskusja jak z dzieckiem.

                      Nie marnuj mojego czasu, bo żenujące jest tłumaczenie tak oczywistych rzeczy.

                      1. lol , podpora demaga 4/06/15 12:49
                        ty chyba nie wiesz co to przetarg i oferta xD

                      2. robisz z siebie głupka raz za razem :D , podpora demaga 4/06/15 12:51
                        peło ma swoje internetowe bojówki. Półgłówki i dyletanci widocznie też, bo nie wierzę, że takie pierdolety wypisujesz za darmo :D

                  3. zanim zaczniesz bredzić w odpowiedzi , podpora demaga 4/06/15 12:41
                    zapoznaj się z tym https://www.youtube.com/watch?v=j5rlrRVOBZI bo nie chce mi się dyskutować z dyletantem.

                  4. Nie miałem pojęcia, że Apache jest śmigłowcem wielozadaniowym... , Dexter 4/06/15 12:44
                    Bo przetarg był na śmigłowiec wielozadaniowy...

                    Dawaj kolejny argument.

                    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                    Odpowiedzi oleję.
                    THX!

                    1. nom , endern 4/06/15 12:53
                      kluczowy
                      śmigłowce wielozadaniowe to średnie rozwiązanie... skoro spośród czołowych producentów na świecie - dwóch na trzech właściwie nie ma takiego rozwiązania w swojej ofercie.
                      Więc przyjmuje się jakieś idée fixe... wbrew światowym trendom na przestrzeni ostatnich 50 lat... i realiom gospodarczym(rozbudowany przemysł krajowy).
                      Tym bardziej że decyzje wojkowe dot. sprzętu to w zdecydowanej większości gruba polityka(oczywista „tajemnicy poliszynela" ) opcjonalnie zabarwiona korupcją.

                      1. No jednak gadasz okrutne bzdety... , Dexter 4/06/15 13:36
                        Potrzebny jest wielomiejscowy mikrobus a Ty proponujesz 2-miejscowe coupe?

                        Rewelacja.

                        Przetarg na szturmowe maszyny dopiero będzie (o ile czegoś nie przegapiłem) i wówczas zapewne wystartuje Apache.

                        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                        Odpowiedzi oleję.
                        THX!

                        1. bzdety? , endern 4/06/15 13:55
                          sam nie wiesz o czym piszesz. Ale tu juz nie jestem zaskoczony.

                          Caracal to takie pośrednie rozwiązanie miedzy szturmowym a faktycznie smigłowcowym mikrobusem. Właśnie ani to szturmowiec, ani mikrobus.
                          A właśnie to że był rozwiązaniem pośrednim, było jednym z głównych argumentów za nim wg oficjalnej wersji.

                          Więc argument wysunięty przez ciebie że będzie jeszcze przetarg na szturmowce, właśnie całkowicie dyskredytuje główne zalety caracala :D
                          Poczytaj sobie jeszcze w ilu i jakich krajach caracal jest wykorzystywany.
                          Tyle w temacie.

                          1. OMG, jesteś Bogiem wydłubywania sobie dna spod nóg... , Dexter 4/06/15 14:12
                            Jak Twoim zdaniem wygląda nowoczesne wojsko?

                            Moim zdaniem w temacie śmigłowców powinno mieć maszyny szturmowe, wielozadaniowe, transportowe.

                            Polska armia ma masę przestarzałych wielozadaniowców i ciężkie śmigłowce bojowe.
                            Szturmowych maszyn brak, transportowych również.
                            Teraz pojawią się nowe Caracale i za jakiś czas szturmowe.

                            Nie wiem, czego się spodziewałeś, że kupią maszynę szybką, zwrotną, pancerną, potężnie uzbrojoną, tanią, a do tego pakowną?
                            To nie salon ERY.

                            I na tym zakończę polemikę, bo niestety adwersarzem jesteś mizernym, nie bawi mnie dyskusja z kimś wklejającym nie swoje teksty do wypowiedzi a zarazem nie dysponującym elementarną wiedzą w omawianym temacie. I zauważ - to nie tylko moja opinia tutaj.

                            Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                            Odpowiedzi oleję.
                            THX!

                            1. nom , endern 4/06/15 16:10
                              wytlumacz w takim razie laikowi jakie realne zastosowanie maja w naszych warunkach maszyny wielozadaniowe. I jaki jest sens takich rozwiązań pośrednich skoro i tak będziemy musieli kupci maszyny szturmowe i transportowe.

                              Z chęcią czegoś się dowiem. Słucham.

                      2. o, jak kisnę :D , podpora demaga 4/06/15 13:41
                        gościu, nie ośmieszaj się :D

                      3. No i kumasz, że widać, że to wkleiłeś? , Dexter 4/06/15 13:48
                        123

                        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                        Odpowiedzi oleję.
                        THX!

                        1. to.. , endern 4/06/15 13:50
                          jeszcze zapodaj mi skąd to wkleiłem :DDDDDDDDDDDDDD

                          1. No tak, masz rację, wpisałeś z ręki &#8222 , Dexter 4/06/15 14:01
                            Pogrążasz się z posta na post. Nie masz własnego zdania tylko przeklejasz to co wynajdziesz w sieci, nie mając pojęcia o czym piszesz. Wsadzasz Apache'a do kategorii śmigłowców wielozadaniowych.

                            Nie ja jeden wytykam Ci nielogiczności i błędy, ale widać ściśniecie pośladków i przyznanie się do błędu przekracza granice Twoich możliwości.

                            Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                            Odpowiedzi oleję.
                            THX!

                            1. co... , endern 4/06/15 16:07
                              google nie pomogło znaleść tej wypowiedzi którą skopiowałem :D?
                              Szukaj, z chęcią dowiem się skąd skopiowałem wypowiedz :DDD

                              Wyraziłem się jasno powyżej. Caracal to ni pies ni wydra.
                              Ani to smigłowiec szturmowy, ani transportowy z prawdziwego zdarzenia. To takie huj wie co. No mikrobus.
                              Jak do problemu zakupów smigłowców podchodzą normalne kraje jak USA radzę poczytać. Tam stosuje sie tandem dedykowanych smigłówców szturmowych i transportowych w zależności od potrzeb - a nie półśrodki.

                              Prześmiewczy ton i chwytanie na słówka nie sprawi że twoje wywody będą miały większy sens. Ale już to z toba tu przecwiczyłem - dlatego tak ujadasz.

                            2. nom :DD , endern 4/06/15 16:32
                              a zdajesz sobie sprawę moj ekspercie że w tym przetargu na smigłowiec wielozadaniowy wygrał caracal... który jest klasyfikowany jako śmigłowiec transportowy?

                              Liczyłbym na komentarz z strony osoby tak doświadczonej jak ty. Bo jestes bardzo biegły w odróżnianiu maszyn szturmowych od wielozadaniowych :D

                              1. Do teraz byłem chłodno grzeczny, ale niestety jednak pierdolisz jak potłuczony. , Dexter 4/06/15 18:32
                                Primo - nie szukałem Twojego kopiuj wklej bo nie ma po co, równie dobrze mógłbym wkładać rękę do wody, żeby się upewnić, że jest mokra. To zostało już udowodnione (bo skąd pochodzi "&#8222" w Twoim poście jak nie z CTRL+V)? Nie wiem czego oczekujesz wypierając się, że nie wkleiłeś, idiotów myślisz tu masz?

                                Secundo - widziałeś w ogóle warunki przetargu? Jak wół tam stoi "śmigłowiec w wersji wielozadaniowej – transportowej" i Caracal spełnia wszystkie warunki, inaczej by odpadł, przecież to nie jest podwórkowa zabawa. Caracal jest transportowy w podstawowej wersji. Polska kupuje z uzbrojeniem a to już będzie wielozadaniowy.

                                Tertio - mówisz, że "normalne" kraje nie używają takich maszyn? Albo szturm albo transport? Obama skręca się ze śmiechu bo ma między innymi takie zabawki:
                                http://pl.wikipedia.org/...Hughes_MH-6_Little_Bird
                                http://pl.wikipedia.org/...korsky_UH-60_Black_Hawk

                                Quarto - Piszesz "wytlumacz w takim razie laikowi jakie realne zastosowanie maja w naszych warunkach maszyny wielozadaniowe". Cieszę się, że zauważyłeś jednak, że jesteś laikiem. Dodam do tego, że upartym jak osioł laikiem, nie mającym pojęcia o militariach i nieprzyjmującym konstruktywnej krytyki od kilku wyraźnie lepiej zorientowanych osób. Albo trollujesz a to jest jeszcze głupsze. Do meritum - a po co nam w naszych warunkach czołgi, F16, w ogóle wojsko? I tak w razie agresji polecimy z podkulonym ogonem do sojuszników, którzy nie będą skorzy do pomocy. Ano po to, żebyśmy nie byli kopciuchem i mieli chociaż trochę równorzędne wyposażenie. I poczytaj sobie o śmigłowcach wielozadaniowych. To odpowiednik lądowego hummera - i ludzi przewiezie, i siłę ogniową zaoferuje.


                                I w sumie tym razem serio dam sobie siana z dyskusją o militariach z Tobą bo nie masz o tym zielonego pojęcia. Na inne tematy może podyskutujemy, o ile nie będziesz wklejał cudzych tekstów.

                                Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                                Odpowiedzi oleję.
                                THX!

                2. a ja bym wybrał gorszy produkt , Demo 4/06/15 12:51
                  ale krajowy. Ewentualnie pełna licencja na Caraka z montowaniem w Polsce i pełnym transferem technologii. W innym wypadku nie ma baciora bym z własnej woli wybrał cudze uzbrojenie. W przypadku awarii jestem w czarnej dupie- uzależniony od dostawcy. Cholera też wie co on ma zaszyte w elektronice. Nope nope nope.

                  napisalbym swoj config,ale sie nie
                  zmiescil:(

                  1. nie ma śmigłowców krajowych , podpora demaga 4/06/15 12:55
                    są dwie montownie, a będą trzy, więc?

                    1. więc jeśli nie ma się swojej konstrukcji , Demo 4/06/15 16:44
                      to się kupuje KONSTRUKCJĘ wraz z transferem technologi. To jest przyszłościowe myślenie.

                      napisalbym swoj config,ale sie nie
                      zmiescil:(

                  2. dokładnie , endern 4/06/15 13:02
                    to kolejny argument.
                    A apache wcale nie jest gorszym rozwiązaniem. Po prostu innym do innej specyfiki.
                    A jaka specyfika jest optymistyczniejsza mówią liczby... to ile Apache lata po świecie.

                    1. w dupie byłeś, gówno widziałeś, ale pierwszy do bredzenia jesteś , podpora demaga 4/06/15 13:22
                      dałem linka, słuchaj, czytaj i przymknij się, bo robisz z siebie głupka.

                      1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
                      2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!
                      3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
                      4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
                      5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.
                      6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
                      7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
                      8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
                      9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.
                      10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
                      11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.
                      12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego
                      13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!
                      14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbrojenia windujący cenę do góry; 2 - Znaczne opóźnienia wprowadzenia śmigłowców do Polskiej armii ze względu na konieczność przeprowadzenia atestów po integracji uzbrojenia ze śmigłowcami. Wybierając tą ofertę nasze Wojska otrzymałyby "wojskowy, nieuzbrojony śmigłowiec" co brzmi jak chory żart. Oferta także nie obejmowała przekazania kontroli nad serwisem w ręce Polskich władz co powtarzałoby sytuację opisaną w punkcie wyżej.
                      15. Oferta Airbus – Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów. Firma Airbus zobowiązała się do wybudowania fabryki w Łodzi. Produkcja jednak będzie ograniczona na kształt znany z PZL Świdnik i PZL Mielec. Airbus w ramach umowy przekaże do WZL 1 w Łodzi należącego do Państwa Polskiego pełne zdolności serwisowe śmigłowców Caracal, oraz zdolności budowy i serwisowania silników w Dęblinie. Śmigłowce będą uzbrojone i pierwsze sztuki otrzymamy w 2017 roku.
                      16.Offset czyli co zyskamy? PZL Świdnik oraz PZL Mielec zaproponowały zainwestowanie tych pieniędzy w fabryki w Świdniku i Mielcu zwiększając ich możliwości. Słowa pięknie brzmią ale gdy weźmiemy pod uwagę, że jedynymi ich właścicielami są właśnie te firmy taki offset w ich wykonaniu będzie oznaczał wyciągnięcie sobie pieniędzy z prawej kieszeni i przełożenie ich do lewej – kreatywna księgowość godna pozazdroszczenia. Airbus nie posiada fabryk w Polsce w związku z tym będzie musiał zainwestować w należące do państwa Polskiego zakłady WZL1 w Łodzi. Z tego powodu jest to jedyny offset który może nam – Polsce coś więcej dać.

                      1. miszczu , endern 4/06/15 13:59
                        od wklejania... odnioslem sie do czesci tez w tym tekscie juz wyzej. Wiec sie nie bede powtarzal.

                        A już tym bardziej z dyskutowal z twoja zdolnoscia do wklejania(bo wlasciwie to jedyny przejaw jakiejkolwiek argumentacji u ciebie), smeceniem o pis oraz pianą na ustach.

                      2. łyżka dziegciu do cudownego Caracala , Hitman 4/06/15 14:47
                        Wybraliśmy - największy, stary i drogi w użytkowaniu sprzęt. Na tą chwilę nie istnieją plany dalszej modernizacji tego śmigłowca.. nowy projekt NH90
                        Nie wspomniałeś, że zwrotnością to on nie grzeszy i co gorsze nie posiada systemu obrony biernej..
                        Jakim cudem w Brazylii podobny kontrakt z offsetem był o 1,5mld tańszy?
                        Jakim cudem Niemcy mają wersje szturmowe w cenie naszych transportowych?
                        Szykują się kolejne przetargi na śmigłowce innego typu i wychodzi na to, że będziemy mieli 4-5 platform śmigłowcowych - na bogato qr.. stać nas..

                        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                        jest niemożliwe. W praktyce robi to
                        każdy z nas.

                        1. masz jakieś , Markizy 4/06/15 16:02
                          dane odnośnie kosztów eksploatacji wszystkich maszyn?

                          Tylko NH90 nikt naszej armii nie zaproponował więc kupić go nie mogli.

                          System obrony biernej był wymagany w przetargu? Jak nie to nie pretensje do karakana, tylko do tego kto pisał warunki przetargu.

                          Co do ceny przetargu w przypadku Niemiec i innych krajów sytuacja może być lepsza bo większość jest budowana w danym kraju, więc zaplecze techniczne już jest u nas trzeba takowe dopiero zbudować więc trzeba na to dodatkowe środki.

                          Co do modernizacji to nie jest powiedziane że jej nie będzie, t72 też jest wiekową konstrukcja a przecież u nas modernizują te czołgi to pt91.

                          Na Bordzie od 2003-03-03:D
                          i5 6600, 2x8GB, 7770

                    2. krzychu , Chucky 7/06/15 21:45
                      TO NIE BYŁ PRZETARG NA HELIKOPTER STRICTE BOJOWY - więc nie pierd**, że chodziło o jakieś Apache...

                      Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
                      3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

      2. tylko , Markizy 4/06/15 12:04
        że nasi producenci śmigłowców nie chcieli dać rządowi helikoptery jakie oni chcieli.
        https://pl-pl.facebook.com/...ts/10152723204981573
        "3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce)."
        "4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań."
        "5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne."
        Więc robi się burze w szklance wody jak samemu wystawia się szrot tylko po to żeby ktoś pokrył koszty nieudanej inwestycji.

        Na Bordzie od 2003-03-03:D
        i5 6600, 2x8GB, 7770

        1. + 1 , podpora demaga 4/06/15 12:11
          123

        2. + 1 , marcool 4/06/15 13:36
          Paździerz przegrał, to przegrał, na chuj drążyć temat.

          S-70i prawie jak Black Hawk.... :)))

        3. z ktorego z twoich cytatow wynika , komisarz 4/06/15 15:19
          ze pOlska chcial inny smiglowiec niz producent nam zaoferowal?

          Serio, czytam to co przekleiles i nie widze w jaki sposob twoje twierdznie jest poparte tymi cytatami.

          Poza tym pisanie, ze AW149 jest niespawdzony jest niepowazne. A Rosomak gdzie byl sprawdzony? niesprawdzony bo jest najnmlodsza konstrukcja - czytaj najnowocesniejsza. Rownie dobrze mozna pisac, ze powinnismy brac sprawdzone t-34.

          Jestem zdziwiony ze przeklejasz takie bzdurki.

          Komisarz Ryba

          1. zapoznaj sie z tym linkiem , Markizy 4/06/15 15:56
            https://www.youtube.com/watch?v=j5rlrRVOBZI , AW149 nie miał homologacji żeby latać nad akwenami wodnymi.

            Ogólnie warunki były dla wszystkich znane i u nas chcieli jeden konkretny śmigłowiec. Jak masz 3 laureatów z który jeden spełnia wymagania w 80%, drugi w 85% a trzeci w 100% (przykładowo), to który wybierzesz? Tym bardziej że to przetarg publiczny więc nie masz opcji wybrać coś co w twoim mniemaniu jest lepsze, tylko to co zgadza się z warunkami przetargu.

            Gdybyśmy byli potęgą gospodarczą tak jak ZSRR czy USA to można ładować kasę w projekty które się sprawdzą lub nie. Polska nie należy do nich to trzeba inwestować w nowe konstrukcje i sprawdzone a nie które może się sprawdzą. Bo już wystarczająco wywalono u nas kasy w błoto chociażby ostatecznie motorówka gawron. Więc porównanie nie trafione tym bardziej że rosomak powstał na bazie fińskiego podwozia które została tylko dostosowane do naszych potrzeb.

            Na Bordzie od 2003-03-03:D
            i5 6600, 2x8GB, 7770

            1. ale w jakich 100%? , komisarz 4/06/15 17:43
              jak zmienily sie warunki przetargu 3 razy (3 razy publicznie) to w koncu bylo 100% dla faworyta wladzy.

              Przeciez mielismy kupic 70 smiglowcow., a kupilismy 50. I to drozej. Gdzie tu spelnienie warunkow przetargu?

              AW149 nie mial homologacji to by zrobil homologacje. Takie bajdurzenie. Piszesz ze polska ma inwestowac w nowe kontrukcje - czy ten wybrany helikopter to now konstrukcja?

              A Rosomak - gdzie byl sprawdzony? Nigdzie. Wiezy nie mial. Ale sie dalo i mamy nowoczesny transporter ktory w dodatku mozemy produkowac na eksport. I przemysl sie nieco nauczyl przy jego projektowaniu i produkcji. Z helkopterem moglismy miec podobnie.

              Po trzecie to nie byl zaden przetarg puibliczny. Zakupy broni to nie ustawa o zamowieniach publicznych.

              Komisarz Ryba

              1. napisz , Markizy 4/06/15 21:19
                do producentów z zapytaniem dlaczego za pierwszym razem, drugim i trzecim razem rząd musiał zmienić warunki zamówienia. I w ogóle wiesz jaki helikopter mieli u nas zastąpić?

                Nie wgłębiałem się w warunki przetargu, i tego ile za ile kupiliśmy. Ale w tym wypadku powiedz dlaczego złamano warunek o 70 sztukach?

                Wiesz w pojazdach opancerzonych najważniejsze jest podwozie które ma być niezawodne w każdych warunkach terenowych. Z uszkodzona wierzą pojazd wycofasz z pola bitwy lub z terytorium wroga, ale z uszkodzonym podwoziem lub który zawisł na przeszkodzie terenowej już nie.

                Mój błąd, jednak jest nadzór nad tymi zakupami i przetargi nie robi się dla picu. Kwestia tylko żeby nadzór działa skutecznie.

                Na Bordzie od 2003-03-03:D
                i5 6600, 2x8GB, 7770

              2. Re: , Kool@ 4/06/15 21:39
                [...]Przeciez mielismy kupic 70 smiglowcow., a kupilismy 50. I to drozej.[...]

                To są śmigłowce wielozadaniowe w różnych wersjach i zmieniły się proporcje poszczególnych wersji.

                Przy założeniu zakupu 70 sztuk największą część miały stanowić wersje podstawowe (wielozadaniowe-transportowe) dla Wojsk Lądowych, które miały zastąpić Mi-8 - a dodatkowo miało być śmigłowce SAR dla Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej (zamiast Mi-14 i później zamiast W-3 używanych w kilku wersjach) i śmigłowce ZOPowskie dla Marynarki (zamiast Mi-14 i SH-2G).

                Przy zakupie 50 sztuk drastycznie zmniejszono liczbę Caracali w wersji wielozadaniowo-transportowych (miało być 48 a będzie 16 szt które mają zastąpić Mi-8 z 1 dywizjonu lotniczego) - do tego zamiast śmigłowców SAR (Search and Rescue) planowany jest zakup mniejszej ilości ale dużo droższych śmigłowców CSAR (Combat Search and Rescue) - zwiększono ilość śmigłowców ZOPowskich które są najdroższe (kilka razy droższe od wersji podstawowej). Dodatkowo zaplanowano zakup śmigłowców ewakuacji medycznej i wsparcia wojsk specjalnych wyposażonych w standardzie CSAR.

                To tak jakby się dziwić że zakup 70 Fiatów Ducato w wersji podstawowej (transportowy blaszak) jest tańszy od zakupu 50 Fiatów Ducato połowa w wersji transportowej a połowa w wersji karetki w standardzie N.
                Zarówno w przypadku samochodu jak i śmigłowca wyposażenie specjalistyczne potrafi być droższe od samej bazy.

                Nie ulega wątpliwości że Caracal nie jest najlepszym rozwiązaniem dla nas - np. taki NH-90 byłby dużo lepszy ale konsorcjum AgustaWestland i Airbus Helicopters z różnych powodów nie zgłosiły tego śmigłowca - bardzo dobry byłby Mi-17 ale w obecnej sytuacji geopolitycznej takie rozwiązanie nie wchodziło w grę.
                Jednak Caracal był najlepszym z tych śmigłowców które zostały zgłoszone do przetargu.

                ...

            2. no panie przywaliłeś , Demo 4/06/15 18:53
              " Tym bardziej że to przetarg publiczny więc nie masz opcji wybrać coś co w twoim mniemaniu jest lepsze, tylko to co zgadza się z warunkami przetargu. "

              Przetarg odpala rząd i sam sobie tam umieszcza wymogi. A podstawowym wymogiem powinno być: MA BYĆ ROBIONY U NAS Z PEŁNYM TRANSFEREM TECHNOLOGII. I wsio. kupienie cudzej konstrukcji bez pełnego transferu to udupienie się w późniejszy serwis/ części zamienne. Mogą nas kasować za każdą bzdurę (i będą kasować).

              Tylko nie gadaj mi o offsecie bo pracuję w zbrojeniówce i na własne oczy widzę te wspaniałe offsety.

              napisalbym swoj config,ale sie nie
              zmiescil:(

              1. mamy , endern 4/06/15 19:17
                tu naszego insidera ;)

              2. racja , Markizy 4/06/15 21:23
                ale to trzeba za dupę łapać tego co pisze warunki przetargu a nie tego co go wykonuje. To co piszesz powinno być pożądane i wymagane, jednak to że u nas nikt nigdy za nic w rządzie/urzędzie/wojsku za nic nie odpowiada własną kieszenią to ma wyjebxxx na wszystko. A szczególności na to na co pójdzie kasa publiczna.

                Na Bordzie od 2003-03-03:D
                i5 6600, 2x8GB, 7770

        4. +1... , okobar 4/06/15 17:27
          ale nie wytłumaczysz...

          AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
          GF 7600 GS, M2N4 SLI
          Win XP SP3

    3. w PO powstał plan poprawienia pozycji partii w internecie. Rządzący są przekonani, że , podpora demaga 4/06/15 11:28
      oddanie tego pola w kampanii prezydenckiej było jedną z głównych przyczyn porażki Komorowskiego..


      Nope. Przyczyną porażki był przygłup u władzy.

      1. w PO panuje przekonanie , komisarz 4/06/15 15:22
        ze przegrali przez debate
        ze przegrali przez kampanie
        ze przegrali przez twitera

        Nie rozumieja, ze przegrali przez swoje rzady. I to najbardziej kompromituje ta partie. Na PRze mozna dlugo jechac i mieli dobra passe, ale jak widac jest to formacja niezdolna do faktycznych dzialan.

        Komisarz Ryba

    4. o, jest i troll, moze nawet wolontariusz , komisarz 4/06/15 15:14
      co zreszta tym gorzej o nnim swiadczy.

      Standardowa odpowiedz trolli PO na jakiekolwiek oskarzenia to wlasnie - PiS wcale nie jest lepszy, PiS robi to samo itp.

      Dowodow zadnych. Ale internet wiele wytrzyma. Poza tym, skoro to PO okazuje sie takie jak PiS, to po co bronisz PO?

      Komisarz Ryba

  4. ciekawe , Markizy 4/06/15 11:52
    bo nie tak dawno wystartowała akcja przytul hejtera :P
    http://www.przytulhejtera.pl/

    Na Bordzie od 2003-03-03:D
    i5 6600, 2x8GB, 7770

    1. no nie wiem, czy ktoś chciałby przytulić pryszczatego okularnika j23 :D , podpora demaga 4/06/15 13:24
      ale niech ma marzenia :D

  5. dziś są urodziny Bronisława Komorowskiego! , Rafael_3D 4/06/15 20:34
    ale jaja.
    W rocznicę uwalenia przez System pierwszego niekomunistycznego rządu w 3.RP.
    A Wy tu o jakiejś racji stanu.

    To są znaki, trzeba je dobrze czytać.

    Gdy niesprawiedliwość staje się prawem, bunt jest obowiązkiem.

    1. w sumie jak taka okazja... , endern 4/06/15 23:21
      to dzis powinni mu wreczyc ta nagrodę człowieka roku na Czerskiej...
      ... który tak skutecznie zakopał PO :D

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL