Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » fox19 05:58
 » NimnuL 05:54
 » bmiluch 05:37
 » P@blo 05:31
 » alien1 05:25
 » @GUTEK@ 05:21
 » pwil2 05:03
 » Kosiarz 04:58
 » cVas 04:42
 » MARC 04:15
 » Shark20 03:23
 » selves 02:49
 » elliot_pl 02:23

 Dzisiaj przeczytano
 41148 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Nowe prawo - gwarancja , gruby_marek 29/03/15 09:21
hej,

Możecie mi podpowiedzieć jak to jest z nowymi przepisami dot. gwarancji.

Kupiłem płytę główną we wrześniu, wczoraj padła. Zaniosłem do reklamacji i Pan mnie poinformował że naprawa/wymiana może potrwać od 4-6 tyg.. i serwis decyduje czy mi oddadzą pieniążki czy nowy sprzęt.

Czy teraz nie jest tak, że to ja wybieram opcję?


Mają prawo do przeciągnięcia gwarancji do 4-6 tyg? Nie jest tak, że po 14 dniach roboczych jak nie odpowiedzi to reklamacja jest uznana?

Wydaje mi się że dzięki nowemu prawu to ja decyduję o zwrocie gotówki lub wymianie sprzętu.

Niestety płyta kupiona w firmie, która preferuje zasadę kupiłeś to spadaj i czekaj miesiącami, dlatego tez muszę przygotować się na małą wojenkę :)
pozdr
marek

  1. ... , reev 29/03/15 09:44
    gwarancja to gwarancja - jest tak jak w niej zapisane. Tobie chodzi raczej o tą drugą drogę. Ale zaraz się pewnie wypowie trochę osób, jak jest po zmianach.

    Kore5Trio, ATI-GF X jakieś tam
    cyferki, za dużo ramu, dysk
    holograficzny, elektrownia jądrowa

  2. Zawsze to Ty decydowałeś , Ramol 29/03/15 11:06
    którą drogę wybrać. Jeśli wybrałeś gwarancję, to leci według gwarancji.
    Mogłeś wybrać rękojmię i wtedy 14 dni do rozpatrzenia jest gwarantowane, jednak termin realizacji to już druga sprawa i zdaje się, że nadal nie jest określony (choć już nie pamiętam, dawno czytałem ustawę).

    Ramol

    1. Ok, znalazłem odpowiednie , Ramol 29/03/15 11:09
      info w FAQ UKOiK:
      "Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie (nie ma tu określonego terminu) i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Jeśli tego nie czyni, konsument może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności przedsiębiorcy i upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny. "

      Ramol

      1. tak, ale to nie jest gwarancja tylko , PaszkfiL 29/03/15 14:47
        zgłoszenie niezgodności towaru z umową zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

        Gwarancja nie= niezgodność towaru z umową

        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

        1. Wedle nowej ustawy , Ramol 29/03/15 17:21
          nie ma już niezgodności, a wraca w to miejsce rękojmia, to raz. Dwa, wyraźnie napisałem, że to wersja z ustawy w poście wyżej, więc w sumie nie wiem do czego pijesz z tą gwarancją :).

          Ramol

  3. Poczytaj na tej stronie , DeathClaw 29/03/15 22:09
    http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/

  4. ... , Kalkin 30/03/15 21:50
    Jeśli kupiłeś we wrześniu to obowiązuje Cię stara wersja ustawy. Jako że już wybrałeś sposób załatwienia reklamacji ( wybrałeś tryb gwarancyjny ) to nie możesz tego zmienić na reklamację z ustawy.
    Niestety jesteś skazany na czekanie na realizację reklamacji z tytułu gwarancji.

    4-6 tygodni to nie jest długo wbrew pozorom.

    The requested URL was not found
    on this server ! Error 404

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL