TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Podrzucćcie pomysł jakim samochodom się przyjrzeć (głównie miasto) , rzymo 13/12/14 14:13 Zastanawiam się nad samochodem głównie na miasto - tu bym widział niewielką benzynę. Bo ja wiem... Grande Punto 1.4 , Yaris 1.0/1.3 , Corsa D 1.2/1.4?
Obecnie mam kilkunastoletniego dwulitrowego masywnego diesla z żeliwnym blokiem, ale zanim to się nagrzeje czy zacznie wiać ciepłym z nawiewów to już jestem w pracy. Szkoda silnika to raz, samochód "się kończy" to dwa.
Trasa jeśli będzie to rzadko, ale jak już będzie to głównie A1 / S7 - wypadałoby żeby samochód radził sobie ze 130-150km/h, nie był zbyt głośny i nie kręcił się do 4k rpm. Wiem, stoi to w sprzeczności z punktem pierwszym... ;)
Budżet - nie do końca sprecyzowany, 15-20k orzełków.... ITX ... - moźe ciut większe? , Artaa 13/12/14 14:28
ja kupiłem żonie Astrę 1,4 90KM i jest ok.
Y i C bym nie brał, ale GP jeździłem i mi się podobało.
Generalnie kup jakiś typowy, z dużą bazą tanich części i/lub rozbitków na allegro ;-)
ważne aby nie rdzewiał, w tanim aucie, resztę powinno się dać tanio naprawić
Ostatnio kolega kupił od znajomego P206 z 2004 za 7 tyś, super stan, przebieg 75tyś
- jaka masz ta astre III ? , rulezDC 13/12/14 17:31
ja bym proponowal BMW 318i i zagazowac(e46 silnik 1.9 118 KM) . Ja mam taka w kombiku spalanie 9 litrow blekitnego paliwa, benzyna okolo 7-8 litrow.
Wygoda nieporownywalna i sama jazda. Mam tez astre 3 (zona jezdzi) i niestety jak zona wsiadla do bm-y to powiedziala ze tez chce miec, jednak szkoda mi sprzedawac ta astre gdyz ma 4 lat ai 45 tys przejechane.koniec koniec koniec - astra G , Artaa 13/12/14 22:38
2008 rok.
Celowo nie H, bo jeszcze prostsza, da się nawet żarówki wymienić ;-))
Kupiony dla żony do tłuczenia po mieście, w ciągu pół roku ma już wszędzie ryski i obicia od drzwi pacanów parkujących w Gdańsku...- kupiłeś do tłuczenia , Demo 15/12/14 10:59
to się tłukła :Dnapisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - też , Artaa 15/12/14 12:27
prawda ;-)
- Hmm... , rzymo 13/12/14 21:58
1.4 to może nie, ale namierzyłem w pobliżu 1.6 GTC. W tygodniu podjadę, zobaczę, przejadę się...... ITX ...
- jak do miasta , Grza 13/12/14 15:17
to up! i jego klony, ewentualnie jakis yaris albo inna micra, generalnie jest w czym wybierac- Głównie do miasta , rzymo 13/12/14 15:46
niestety czasem będzie droga S i/lub A - a tutaj taki Up! czy podobne to mordęga ;)
... ITX ... - bierz coś co będzie dobre w głównym zastosowaniu , myszon 13/12/14 15:50
a nie coś co się może przyda raz na jakiś czas. Wiele osób kierując się podejściem "raz na jakiś czas gdzieś dalej, może z dzieciakami sąsiada i ich psem" kupuje kombi do miasta.- Kombi to na pewno nie kupię , rzymo 13/12/14 15:55
ale jak wezmę 1.2 to po pierwszej trasie szybkiego ruchu będę myślał jak go sprzedać i co kupić w zamian :)... ITX ... - "ale jak wezmę 1.2 to po pierwszej trasie szybkiego ruchu będę myślał jak go sprzedać" , Chuck Norris 13/12/14 16:34
https://www.youtube.com/watch?v=PKQWTOnHJI4
Ja wiem, że auto inne ale 1.2 jest ;-)- ... , rzymo 13/12/14 20:53
Z takich małolitrażowych to jeździłem swego czasu Uno Turbo. Dobrze że się rozsypał ze starości, bo bezpieczne to nie było... ;)... ITX ... - niezbyt wiem , elliot_pl 15/12/14 15:45
czy ten filmik ma pokazywac jaka lipa, czy na odwrot. Ale szczerze mowiac to bym sie pochlastal z takim przyspieszeniem na autostradach... :) Czlowiek szybko sie przyzwyczaja do dobrego...momtoronomyotypaldollyochagi... - też nie bardzo rozumiem , havranek 15/12/14 15:57
to jest niby dobrze czy niedobrze? Moim zdaniem dupy to nie urywa Do 100 to jeszcze to jakoś idzie, ale tak od 130 to jest katastrofa.- Odpowiedziałem niżej, odp. nr 8 , Chuck Norris 15/12/14 16:18
rajdowcu :-)
- fiesta, iileśtam, panda. , ptoki 13/12/14 15:48
Do mista nie ma sensu kupować drogiego i dużego. Szkoda kase topić.
Chyba że rodzina, wakacje itp. Ale jak do miasta to małe, tanie i proste.
Moja fiesta nagrzewa sie po około 5 km przy -5/-10.
- mój Voyager 2.5 , blimek 13/12/14 16:10
7 osobowy zdwutonowy nagrzewa się w 7 min.
Bo ma dogrzewacz :p tak chciałem błysnąćtwojepc - forum światopoglądowych ekspertów - to ja bym nawet , Demo 13/12/14 16:56
do pracy nie dojechał :Dnapisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - to moja , okobar 13/12/14 17:16
14 letnia Octavia w dislu szybciej :PAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3
- Zależy jakie miasto , ligand17 13/12/14 17:45
jak Wawa to zdecydowanie coś pokroju Fabii/Clio/Puga/Polo/Getza sprawdzi sie najlepiej. Z większym jest zawsze problem z parkowaniem.
A S7ką możesz sobie spokojnie jechać 110 - nawet Smart da sobie radę. - ...wypadałoby żeby samochód radził sobie ze 130-150km/h , Venom79 13/12/14 20:34
Jeśli już kupisz coś ze swoich aut, które podałeś jako przykładowe, to proszę trzymaj się prawego pasa.
Jak widzę ludzi, którzy jeżdżą lewym pasem takim autem, bo wyprzedza tego z prawej i zajmuje mu to pół minuty, to mi ręce opadają.
Albo małe auto (minimalne spalanie), albo jazda z prędkością 130-150km/h.
Mój kolega z pracy ma Peugota 206 z silnikiem chyba 60-65KM i też jeździ trasą 160km/h. A że pedał w podłodze i zero zapasu mocy to nie ważne...
Apeluję o dostosowywanie prędkości do posiadanych aut.
peace...Lewy pas to nie kółko różańcowe. - ... , rzymo 13/12/14 20:50
Jeśli bym kupił jakiegoś z moich przykładów to właśnie nie byłbym zadowolony na drogach typu S i A ;) Dlatego też mój dylemat - kupię miejskiego piździka i potem będę się wlókł za tirolotem...
A co do prędkości i lewego pasa, to nie mam w zwyczaju go blokować. Port w Gdyni <-> grudziądzki zjazd A1 to dla mnie od 55 minut do godziny jazdy.... ITX ... - Bez przesady, szesnastozaworowa benzyna powyżej 110 km/h na V biegu dopiero się rozkręca , zartie 16/12/14 15:18
Mam silnik 1,2 l, 75 KM i byłem mocno zaskoczony tym, co pokazał na autostradzie. Fakt, w środku głośno, ale 130 - 150 km/h da się jechać i od 110 km/h do 140 km/h przyspiesza całkiem żwawo (w przeciwieństwie do ośmiozaworowej benzyny, którą miałem wcześniej i która niby miała więcej kucyków na 100 kg masy).
PS. I pali przy takiej jeździe 11 l LPG/100 km.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
- skoro trasa rzadko , wrrr 13/12/14 22:17
to przebolejesz troche halasu przy 140km/h (z autopsji, 1-2h to nie problem, potem czlowiek mysli o zatyczkach do uszu i sprzedania tego w cholere, ale po podsumowaniu kosztow utrzymania, zatyczki przechodza:) i wieksze spalanie
z tych co podales bralbym to co ma 4 cylindry a nie 3 (widze ze jeden japonczyk i jeden niemiec, pochodz po komisach i zobacz konkurencje bo moze tobie bardziej podpasowac cos innego... np yaris ma srednio przyjemny predkosciomierz)
jeszcze jeden temat, 1.0 jako drugie auto w tej samej ubezpieczalni to jakies 300zl/rok (+ wiadomo, przeglad), wiec moze warto sobie zostawic drugiego dizla na trasy jak masz gdzie trzymac? (zeby nie marnial starczy ustawic sobie zasady ze 1.0 do pracy, cala reszta duzym) - ja polecę , Nazgul 15/12/14 10:15
Grande 1,4 ;)
Mam nawet dwa w domupeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - Czego nie rozumiecie boardowi rajdowcy? , Chuck Norris 15/12/14 16:15
Z tym silniczkiem jest wystarczająco nawet na eSki i autostrady. Osiągi podobne jak starsze wolnossące 1.8 i 2 litrówki plus tutaj masz moment dostępny sporo niżej. Kolega pisząc o małych motorach miał pewnie na myśli standardowe do niedawna 1.2 z 60 kucami więc podałem przykład, że są 1.2 a nawet 0,9 i 1.0, które mają około 10 sek. do setki, bardzo przyzwoitą elastyczność i w żadnym wypadku nie będzie zawalidrogą nawet na autostradzie. Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie oczekiwał osiągów Veyrona. Zejdźcie na ziemię ściganci, chyba. że chcieliście się pochwalić swoimi muscle cars, jak tak to dawać. Macie swoje 5 minut....- miało być pod: "też nie bardzo rozumiem , havranek 15/12/14 15:57" , Chuck Norris 15/12/14 16:21
123 - dodatkowo , myszon 15/12/14 17:02
nie wiem jak inni jeżdżą po autostradach, ale ja jeśli jadę to ustawiam jakąś prędkość na tempomacie i jadę ze stałą prędkością. Autostrada to jedyny moment gdzie przyspieszenie dla mnie praktycznie się nie liczy. - tego , elliot_pl 15/12/14 23:37
jest tez moze jakis filmik gdzie oprocz dychawicznego kierowcy z anoreksja jest takie samo auto zaladowane na wczasy i z 2+2 osobami na pokladzie? Bo raczej o takie wypady chodzi autorowi, ktory pisze "od czasu do czasu eska lub autostrada"momtoronomyotypaldollyochagi... - Nawet w takiej konfiguracji poradzi sobie zdecydowanie lepiej niż , Chuck Norris 16/12/14 00:13
"Bo ja wiem... Grande Punto 1.4 , Yaris 1.0/1.3 , Corsa D 1.2/1.4?".
"filmik gdzie oprocz dychawicznego kierowcy z anoreksja".
Czepiasz się już na siłę, masz jakiś dar czy może zobaczyłeś jego odbicie w zegarach? Jasne, koniecznie niech od razu bierze w kredycie Cayenne, najlepiej nic poniżej GTS, choć idealnie jak zadłuży się na Turbo. Tylko jak to będzie się miało do tego? "Zastanawiam się nad samochodem głównie na miasto - tu bym widział niewielką benzynę. Bo ja wiem... Grande Punto 1.4 , Yaris 1.0/1.3 , Corsa D 1.2/1.4?"
Generalnie chciałeś chyba opowiedzieć o swoim aucie a nie wiedziałeś jak to ugryźć więc uwiesiłeś się na mnie. Dajesz, pochwal się, czekamy.
- wez sie odczep , elliot_pl 16/12/14 14:45
od mojego auta. Niczym sie nie chcialem chwalic i mozesz sobie darowac takie docinki z dupy. Nie lubie downsizingu i juz, a probowanie mi wmowic jakie to zajebiste sa te silniki mnie po prostu drazni, dlatego napisalem ze ten filmik nic ciekawego nie pokazuje i tyle...
Prawda jest taka, ze nawet jak parenascie lat temu jezdzilem maluchem to spokojnie sobie radzilem na kazdej drodze, ale przeciez nie o to chodzi.momtoronomyotypaldollyochagi...
- Nie przesadzajmy. Każdy lubi co innego. Mam fieste 75KM i jak jade w trase to , ptoki 16/12/14 08:11
po prostu trzymam sie okolic 100km/h i jest ok. Akternatywnie albo bym musiał dołozyć jakieś 5-10kPLN na mocniejsze auto albo kupić uzywke (i w niej też utopić te 5-10kPLN w kosztach remontów itp.).
Licząc koszty w okresie 5lat tak to pi*oko wychodzi.
Czy warto wkładać 5-10kPLN w auto które cały rok jeździ po miescie i poza wypadem na wakacje robi 10-20km dziennie?
Fajnie mieć pod nogą 110-140KM ale bez problemu mozna z tych 75KM w mieście wykrzesać zrywność lepszą od wielu innych spod świateł a na trasie spokojnie toczyć się 100-110km/h.
Każdemu wg potrzeb i mozliwości...
- mieliśmy fiestę 75KM , myszon 16/12/14 08:36
i po autostradach jeździliśmy 130-150km/h. Przy 150 urywało głowę ale dało się jechać. Czasami jakieś Tico nas wyprzedziło nawet u Niemców.
Odkąd pozbyliśmy się samochodu na dalsze trasy jeździmy głównie pociągami, czasem samolotami albo raz na ruski rok z kimś gomorem.- Właśnie z powodu hałasu nie jeżdziłem aż tak szybko :) , ptoki 16/12/14 10:00
90-100-110 to moje regiony.
Nawet foką jeżdze podobnie. Choć czasem pogonie ją szybciej (w trasie wawa-śląsk widać różnicę między 90-100-110 a 120-130)
Fiesciocha to fajne autko mimo że jedno z tańszych i ma swoje problemy :)
- powiedz jeszcze z jakich to eksperyentalnych materiałów są te silniki , Chrisu 15/12/14 23:46
które z 1 litra wykręcają 120 KM? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - 125 KM. Pisz, dzwoń, może nawet podjedź do nich. , Chuck Norris 16/12/14 00:15
Nie sądzę by poskąpili Ci informacji.
http://www.ford.pl/Footer/Kontakt- z chucknorrium , Chrisu 16/12/14 21:37
zapewne... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- terefere, klasyczna wyzszoc wielkanocy nad bozym narodzeniem :) , Kenny 16/12/14 06:23
ty wolisz nowe kosiarki z turbo 1,2 a ja klasyczne 1,6 - osiagi te same (wlasnie 1,6, a nie 1,8 czy 2,0), a przynajmniej mu sie ta turbinka nie rozpadnie na tych krotkich dystansach na miescie...
Zeby nie byc goloslownym:
Rapid 1,2 TSI - 192km/h 10,2s
Pug 308 1,6 - 195km/h 10,8s
Ale z ostatnim pozostaje sie zgodzic: >200KM bardziej przydaje sie do wyprzedzania na polskich krajowkach i na niemieckie autostrady. Na polskich autostradach wystarczy mniej..:Pozdrowienia:. - "ty wolisz nowe kosiarki z turbo 1,2 a ja klasyczne 1,6" , Chuck Norris 16/12/14 10:52
Serio? Gdzieś o tym wspominam? Nie da się jednak ukryć, że (pomijając ewentualną awaryjność) małą turbobenzyną jeździ się zdecydowanie lepiej niż 1.2, 1.4 czy 1.6 N/A. Do tego Peugeot ma inne niż Ty zdanie na ten temat i zdaje się, że w obecnej generacji 308 nie uświadczysz już wolnossącego 1.6 tylko 1.2 właśnie :-P . Wkrótce wszyscy będą jeździć kosiarkami.
"osiagi te same (wlasnie 1,6, a nie 1,8 czy 2,0)"
Masz rację, trochę przeholowałem. Tutaj bardziej nada się 1.4 z turbo, chociaż już i 1.0 125 KM w Focusie prawie dobija do osiągów wspomnianego przez Ciebie Puga 1.6: 170 Nm przy 1500-4500 obr/min. , 193 km/h i 11,3 s.
"Ale z ostatnim pozostaje sie zgodzic: >200KM bardziej przydaje sie do wyprzedzania na polskich krajowkach i na niemieckie autostrady. Na polskich autostradach wystarczy mniej."
Toś Pan odkrył :-), rzekłbym, że powyżej 300 KM sprawdzi się jeszcze lepiej tylko … no właśnie, bez związku z wątkiem.
Podsumowując spory, są na rynku silniki 1.2 radzące sobie bez problemu na autostradach. Do jazdy wystarczy, jak ktoś chce na drodze walczyć musi wziąć coś mocniejszego.- " Wkrótce wszyscy będą jeździć kosiarkami." , Kenny 16/12/14 11:39
nie Peugeot, nie ja, tylko pieprzeni ekolodzy... :).:Pozdrowienia:.
- do miasta oczywiscie maly silnik , Piratez 16/12/14 11:48
wystarczy ale na trase to i 135KM jest za maly zeby czuc sie komfortowo przy wyprzedzaniu
Zreszta - najlepszy wybor: skrzynia automatyczna + duzy silnik (maly z turbo) :)
- przykład , Venom79 16/12/14 18:46
Nieduże auto z benzynowym silnikiem, niedużej pojemności ale z turbo - pozwala jeździć sprawnie po mieście, a w trasie bardziej komfortowo niż te co podałeś. Napęd na 4 koła to większe bezpieczeństwo w zimie, a latem ułatwia szybkie starty spod świateł.
http://otomoto.pl/...attro-ambiente-C33444174.html
Jak wyhaczysz takiego za 15K, to z budżetu jeszcze 5 ci zostanie na ewentualne poprawki auta i OC. Za 20K masz sprawne auto, w miarę dynamiczne i ze spalaniem poniżej 10l/100km przy normalnej jeździe.
Miałem już małe auta (Fiesta 75KM, Puma 125KM, Civic 140KM) i powiem, że o ile w mieście to jeszcze ujdzie, to na trasy te auta absolutnie się nie nadają - są głośne i brakuje w nich mocy i momentu obrotowego - pedał w podłogę, a on ledwo się rusza.
Zastanów się dwa razy zanim kupisz... a jak kupisz to się pochwal co kupiłeś :)Lewy pas to nie kółko różańcowe. - Przykład sprzed epoki downsizingu , zartie 16/12/14 21:53
czyli dosyć leciwy. Skurczoną turbopopierdółkę IMHO można kupić pod warunkiem, że się weźmie nową z salonu i sprzeda po przejechaniu 120 tys. km*, każda inna to loteria i możliwość kupienia skarbonki bez dna. Kupno wolnossaka nie jest obarczone takim ryzykiem.
*) nie dotyczy TSI wieśwagenaGdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|