Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » havranek 14:53
 » Killer 14:52
 » Wedrowiec 14:52
 » MARtiuS 14:51
 » ngP 14:50
 » Artaa 14:48
 » McMi21 14:47
 » Liu CAs 14:41
 » Conan Bar 14:39
 » rurecznik 14:38
 » Master/Pe 14:36
 » KHot 14:34
 » JE Jacaw 14:28
 » Kool@ 14:26
 » tuptun 14:17
 » Markizy 14:12
 » Kenny 14:12
 » rbxxxx 14:11
 » Sherif 13:56
 » toledo 13:54

 Dzisiaj przeczytano
 35480 postów,
 wczoraj 56878

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Steam OS vs Windows 8.1 , daver 16/12/13 23:16
Benchmarki Phoroniksa, wiec wyniki trzeba cedzic, ale z braku laku... http://www.phoronix.com/...indows8_linux&num=1

Przede wszystkim dla osob, ktore wierzyly, ze bedzie znacznie wydajniej bez 'ciezkiego API' ;) Uzupelniajac (i zakladajac, ze testy sa rzetelne) dodam ze, nie ma istotnych roznic w wydajnosci miedzy Steam OS, a innymi dystrybucjami bazujacymi na takich samych lub zblizonych wersjach pakietow (kernel, sterownik graficzny, etc), co jest logiczne (biorac pod uwage otwarta nature systemu).

I use arch btw

  1. jak na bete jest bardzo dobrze , Seba 17/12/13 00:26
    123456

    1. finalna wersja nic , daver 17/12/13 00:44
      nie zmieni w tej kwestii (chyba ze za sprawa nowszego kernela/sterownikow/mesy/etc), nawet gdyby wystripowali debugging symbols (jesli sa). Jest beta, bo maja jeszcze w pizdziu roboty, aby to bylo przynajmniej w czesci idiotoodporne. Generalnie zrobili bardzo niewiele, a znacznie lepszy efekt (jesli mowa o skleceniu paczek) mozna wyklikac w OBS.
      Coz, teraz juz jestem pewien, ze szturmu na rynek nie bedzie. Bedzie wieloletnia ewolucja, jesli ja przetrwaja i starczy im srodkow.

      I use arch btw

      1. spokojna twoja rozczochrana , Seba 17/12/13 08:19
        123456

  2. Żeby jeszcze gey wyglądały tak, jak na windows. , podpora demaga 17/12/13 00:48
    123

    1. gry... , podpora demaga 17/12/13 00:49
      rotfl

    2. z tym tez nyndza , daver 17/12/13 00:53
      gdzies widzialem porownanie Metro:LL. Na Windows wyglada lepiej, choc nie zaglebialem sie w szczegoly (czy to lenistwo programistow, czy ograniczenia OGL). Kowalskiego pewnie tez to malo obchodzi - placi za gre tyle samo, wiec...

      I use arch btw

      1. Metro: Last Light zostało przeportowane na OpenGL 3.x , podpora demaga 17/12/13 18:15
        A to oznacza brak dynamicznego wolumetrycznego oświetlenia, cieniowania powierzchni obiektów przestrzennych, HDR, teselacji i paru innych drobiazgów.

        Dlatego na maksymalnych ustawieniach jakości efektów graficznych ten port osiąga więcej klatek na sekundę, niż wersja dla Windows. Ot maksimum dla SteamOS jest niższe, niż w oryginale.

        Możliwe, że stało się tak przez chęć zachowania kompatybilności wstecznej, gdyż dopiero GeForce serii 400 zapewnia obsługę OpenGL 4. I raczej był to port robiony "na szybkiego". Stąd m.in. brak ustawień opcji graficznych - za ustawienia graficzne odpowiada zaledwie jeden slider zatytułowany "jakość", tymczasem w Windows można przebierać w opcjach detali (przesadzam, bo do możliwości konfiguracji z Serious Sama nie ma porównania ;) ).

  3. czyli srednio im to wyszlo, tego typu sprzet jak prawdziwa konsola , chris_gd 17/12/13 11:56
    powinien byc sporo szybszy od odpowiednika w wer. pc, ktory zawsze mial ograniczenia w sterownikach, windowsach itp. tutaj powinna byc czysta wydajnosc wedle sprzetu, a widac, ze byle windows wyciska z niego tyle samo

    Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
    RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

    1. Wyraznie widac , Mute 17/12/13 12:28
      ze w przypadku najmocniejszej karty roznica w wydajnosci jest duza.

      Zreszta, IMO i tak sukcesem jest, ze chodzi rownie szybko co winda.

      1. Dokładni , Seba 17/12/13 12:51
        "i tak sukcesem jest, ze chodzi rownie szybko co winda" i szybciej niż konsole :)

      2. ten, tego , daver 17/12/13 15:20
        "IMO i tak sukcesem jest, ze chodzi rownie szybko co winda."

        W przypadku NV to zadna nowosc. +90% kodu sterownikow jest taka sama jak pod Windowsa. Jedynymi benchmarkami, ktore maja jakiekolwiek znaczenie w tym tescie jest Unigine, ktory chodzi "tak samo" jak rok czy dwa temu.

        Zeby calkowicie nie odbierac zaslug Valve w temacie, wspomniec nalezy, jakis tam wklad ostatnio mieli (np __GL_THREADED_OPTIMIZATIONS, jesli dobrze pamietam).

        I use arch btw

    2. Było ograniczenie "w sterownikach, windowsach", jest "w sterownikach, linuksach". , Rhobaak 17/12/13 13:59
      W konsolach główna przewaga polega na tym, że jest jedna konfiguracja sprzętowa i można zoptymalizować system, drivery i gry pod nią.
      Wydaje mi się jednak, że po wyjściu z bety, dopracowaniu systemu i driverów różnica w wydajności na SteamOS będzie nieco bardziej zauważalna.

      Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
      G-forc 460 gietex,barakudy
      Children of Neostrada Association MVP

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL