Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » elliot_pl 02:41
 » Mariosti 02:28
 » cVas 02:04
 » piszczyk 01:08
 » Rafael_3D 01:04
 » Zbyszek.J 00:50
 » Fl@sh 00:31
 » MARC 00:31
 » Star Ride 00:26
 » Holyboy 00:16
 » Paweł27 00:05
 » abes99 00:02
 » wrrr 23:58
 » emigrus 23:52
 » Wedrowiec 23:52
 » hideox 23:51
 » Soulburne 23:35
 » tuptun 23:23
 » Magnus 23:22
 » Wolf 23:18

 Dzisiaj przeczytano
 41125 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[auto] Ford Mondeo mk IV , Birdman 10/11/13 10:26
Ludzie! Zamierzam zmienić auto i zastanawiam się nad mondeo mk4. Czy jest tu ktoś kto posiada taką furę? Zastanawiam się nad dieslem 2.0 albo 2.2. Z tego co czytałem wynika że są to inne silniki niż te ropożerne padaki z mk3. Pytanie czy te silniki są dużo lepsze? I którego lepiej szukać? 2.0 czy 2.2? Dodam że moc dla mnie nie jest ważna - 140 km i tak mi wystarczy. No i na co zwrócić uwagę przy kupnie tego auta?

ping?

  1. poszukaj 1,8 tdci 125KM , chris01 10/11/13 11:03
    najbardziej oszczędny 5,5-6litra na 100km

    Krzysztof

    1. +1... , Dexter 10/11/13 16:26
      Mam 1.8 TDCi 125 KM.

      Moc w zupełności styknie, mam kombi.

      Zaletą jest brak filtra cząstek stałych oraz, jak to wyrażają się pisma motoryzacyjne "archaiczny ale prosty w naprawach silnik".

      Jak masz pytania Birdman, to pytaj.

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. Hmm , Birdman 10/11/13 17:34
        No właśnie zastanawiałem się bardziej nad 2.0 z powodu ciut większej mocy. Teraz poruszam się wielkim autem z słabym dieslem (A6 C5 z 1.9TDI 110km) i chciał bym mieć nieco więcej mocy pod maską. No i mondki z 2.0 sa lepiej wyposażone niż te z 1.8.
        A co do 1.8 to one sa też ze skrzynia 6biegowa?

        ping?

        1. Tak, ja mam 6-biegową. , Dexter 10/11/13 18:33
          Skąd wniosek, że te 2.0 są lepiej wyposażone?

          Pisma typu AutoŚwiat lub Motor polecają 1.8 TDCi.
          Dla mnie (głównie miasto) była zaleta braku DPF-u, 2.0 i 2.0 mają to dziadostwo.

          Tu masz małe co nieco:
          http://uploaded.net/file/h4nzpcn4/A_S_35_2013.pdf

          Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
          Odpowiedzi oleję.
          THX!

          1. Najczęściej tak jest , Birdman 10/11/13 20:55
            że wersje z mocniejszymi silnikami mają lepsze wyposażenie. (tak mi się przynajmniej wydaje). Z artykułu wynika tylko tyle że 2.0 to raczej dobry silnik. Z którego roku masz swoje mondeo? Warto szukać wersji z convers i duża navi? Na co zwrócić uwagę kupując?

            ping?

            1. 123 , Dexter 10/11/13 21:29
              2.0 to dobry silnik, ale 1.8 też jest OK, mocy ma wystarczająco, a jest tańszy w serwisowaniu i nie ma DPFa (dla niektórych ma to znaczenie).
              Autko mam z 2008 roku.
              Co do Convers - miałem do wyboru w pieniądzach jakie miałem - kupić np. Titanium sprowadzane i niepewne, albo SilverX-a ale za to krajowy, I właściciel z pełną dokumentacją. Wybrałem drugą opcję. Mam nawet dokumentację kiedy były zmieniane opony i żarówki bo wszystko w ASO robione.
              Nie mam convers, nie mam nawi, mam to co trzeba - automatyczną klimę, sterowanie radiem w kierownicy i inne takie. No i supersprawę - podgrzewaną przednią szybę, ale to każdy Mondek ma. Fakt - przydałby się bluetooth w radiu ;-(

              Na co zwrócić uwagę? Weź ze sobą kogoś kto się zna albo zabierz auto na serwis niech ocenią stan dwumasu bo w Mondeo to różnie z tym jest. Poza tym jest to auto max 6-letnie, więc nie bardzo jest czego szukać... Jak Ci się uda i oglądać będziesz w mroźny dzień sprawdź podgrzewanie przedniej szyby bo zdarzają się z usterką - na szybie odmrażają się tylko niektóre fragmenty (pionowe pasy).

              Zobacz jeszcze to:
              http://egofiles.com/...4faYun/Motor_32_33_2013.pdf

              Tu masz dokłądniej opisane,

              Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
              Odpowiedzi oleję.
              THX!

              1. Dzięki , Birdman 11/11/13 15:12
                za info i za gazetki (kolekcjonujesz je czy jak?). Przeglądam ogłoszenia od kilku dni i widzę ze znalezienie jakiegoś rozsądnego egzemplarza nie będzie takie łatwe...

                ping?

                1. No łatwe nie jest. , Dexter 11/11/13 18:27
                  Ale nie niemożliwe, bo Mondeo to popularny poflotowy samochód. Ja swojego chyba ze 3 miesiące szukałem...

                  Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                  Odpowiedzi oleję.
                  THX!

  2. ile razy Birdman? , Matti 10/11/13 15:36
    Trafiłeś na ropożerną padakę i tyle. Robiłem w tym roku trasę do Chorwacji i z powrotem MK3 2.0 TDCi. Przejechałem 2500 km, średnie spalanie ok. 5,5 litra / 100 km (wyliczone nie z komputera, ale z ilości zatankowanego paliwa). Klima non stop włączona, na autostradzie do 140 km/h.
    Skoro jednak masz uraz sugeruję nie pchać się w ropniaka. Kup benzyniaka i będziesz zadowolony:)

    1. Użytkowałem , Birdman 10/11/13 17:30
      dwa mk3 z 2.0tdci i oba miały ten sam feler - mniimalne spalanie około 12 litrów.

      ping?

      1. więc oba były popsute , Artaa 10/11/13 18:56
        mój palił po mieście 7-8l a CR był na wykończeniu

        1. cos , endern 10/11/13 19:03
          duzo na rynku krąży tych popsutych.
          Aktualnie mamy statystykę:
          1 palił 5-6
          1 palił 7-8
          2 paliły 12

          1. wszystkie z drugiej ręki , Artaa 10/11/13 19:11
            należy traktować jako popsute, chyba że w praktyce udowodnią że nie są... ;-)
            Pozostałe dwa Mk3 które używamy w firmie palą ok 6-7 (głównie miasto)

      2. to może gaz obsługujesz , Demo 10/11/13 19:41
        zero-jedynkowo ^^.

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

      3. i co było popsute? , Venom79 10/11/13 19:56
        Oddałeś je do mechanika?

        Lewy pas to nie kółko różańcowe.

        1. To byly auta firmowe , Birdman 10/11/13 20:12
          serwisowane w aso. Przyczyną była awaria układu paliwowego - słynny problem z pompą wtryskowa i wtryskami.

          ping?

          1. czytałem o tym na forach i też miałem , Venom79 10/11/13 21:50
            Rozwiązanie okazało się proste. Wystarczyło lać ten ulepszony ON (Verva itp.) i wtryski zaczęły pracować normalnie, sprężynka już nie świeciła. Sposób sprawdzony - działa od wielu lat i nie tylko u mnie.

            Lewy pas to nie kółko różańcowe.

          2. to skoro były popsute, , Matti 11/11/13 00:00
            to nie pisz, że były ropożerne. Nie porównujmy modelu popsutego z działającym...

            1. No spoko , Birdman 11/11/13 00:07
              tylko ja nie znam osobiście nikogo kto miał mk3 2.0 tdci i nie miał tych problemów... A parę osób które miały to auto znam...

              ping?

    2. Mam Mk3 kombi 2.0TDCI z automatyczną skrzynią , Mikar 11/11/13 20:34
      Miasto średnie 10.5L/100km
      Trasa (właśnie wróciłem z trasy Poznań-Gdańsk-Poznań) 7.1L/100km (nie jechałem szybiej jak 140km/h).
      Uznałem, że ten samochód tak ma. Czy jest coś popsute i powinienem go naprawiać?

      E8400, 4GB, 320+1500 GB, R6870,
      Chieftec CX05B-B, Nec 20wgx2pro, Xonar DX

      1. to co zawsze: CR , Artaa 11/11/13 21:06
        wtryski, pompa i ... wie co jeszcze

        1. Z chęcią bym naprawił , Mikar 12/11/13 18:41
          Ale to takie naprawianie w ciemno będzie. Koszty wymiany wtrysków czy pompy są dość duże :/

          E8400, 4GB, 320+1500 GB, R6870,
          Chieftec CX05B-B, Nec 20wgx2pro, Xonar DX

          1. cóż naprawa diesla , Artaa 12/11/13 19:39
            musi kosztować, pamiętaj tylko aby robić u firm które mają sprzęt do sprawdzenia, co naprawiają i jak to działa po naprawie a nie garażowych magików co powiedzą że zmienią zaworki i jakoś będzie...

            np.
            http://serwis.pezal.com/

      2. nie wiem jak automat, ale chyba pali za dużo , Venom79 11/11/13 21:31
        Ja mam 2.0 tdci 130km z 2003r. też w kombi.
        Trasa Polska-Włochy i z powrotem, 4 osoby + pełen bagażnik + dopchane bagaży i jedzenia we wnętrzu + klima - prędkość utrzymywałem w granicach 140-160 km/h, czasem tylko szybciej. Przy takiej jeździe wyszło mi z tej trasy 5,9l/100km, mierzone z rzeczywistego zużycia.
        Jazda na codzień do pracy przy stosunku 50/50 trasa i miasto to spalanie rzędu 7l/100km, auto tylko z kierowcą na pokładzie, klima zawsze włączona na auto.
        Samochód tankuję tą lepszą ropą, typu Verva itp.

        Lewy pas to nie kółko różańcowe.

        1. i to są prawidłowe wynik dla 130km , Artaa 11/11/13 21:38
          Automat pali ok 0,5l wiecej.

          Powtórzę się przez ostanie lata od 2002 roku używamy MDO MK3:
          2002 115KM
          2003 130KM automat
          2003 polift 130KM
          2005 115KM

          pozostały obecnie najstarszy i najmłodszy (oba ok 220tyś).
          Spalanie podałem wyżej, jak zaczynał padać CR to zużycie rosło i były sprzedawane
          Już widać że, te dwa ostatnie zaczynają się kończyć. W obu wymienione sprzęgła i dwumay, oraz turbiny.

          1. aha , Artaa 11/11/13 21:40
            kupione na firmę, salonowe, przebieg rzeczywisty.
            Od 2 lat nie kupujemy już diesli do firmy...

  3. Jak , konio 10/11/13 16:33
    nie robisz rocznie 20-30k to odpuść Diesla . Benzyniaka kupisz taniej i z mniejszym przebiegiem . Co do samego silnika jest ok , ładnie się zbiera nawet 1.8 .

    1. re: , Kenny 10/11/13 17:11
      "nie robisz rocznie 20-30k to odpuść Diesla" - popieram

      "Benzyniaka kupisz taniej i z mniejszym przebiegiem" - chyba nowego :D Jeszcze sie nie narodzila uzywana benzyna drozsza od diesla... ze wzgledow raczej oczywistych.

      .:Pozdrowienia:.

    2. Przez ostatnie parę lat , Birdman 10/11/13 17:32
      robiłem rocznie około 32 000km i nie zapowiada się abym robił mniej...

      ping?

      1. za mało na diesla , Artaa 10/11/13 18:58
        kup benzynę, a jeśli nie masz psychicznych obaw, to z LPG

        1. za mało? , okobar 10/11/13 19:15
          ja na 1 autju robię około 15k rocznie
          mam 2... oba dizelki i jestem zadowolony:P

          AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
          GF 7600 GS, M2N4 SLI
          Win XP SP3

          1. za malo , Artaa 10/11/13 19:21
            kalkulacja jest prosta, na różnicy olej/PB ma zarobić tyle aby pokryć w ciągu max 3 lat przynajmniej koszty remontu CR, FAP i sprzęgła z dumasą,

            1. dokladnie , Kenny 10/11/13 19:55
              :))

              .:Pozdrowienia:.

            2. w żadnym , okobar 10/11/13 21:20
              ze swoich nie mam CR, FAP i dwumasy
              a od zarabiania jest praca, od samochodu wymagam przyjemnej i bezpiecznej jazdy

              AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
              GF 7600 GS, M2N4 SLI
              Win XP SP3

              1. też tak myślę , Venom79 10/11/13 21:58
                Niestety beznyniaki bez turba mają bardzo słabą elastyczność, która jest bardzo ważna dla komfortu jazdy i dla bezpieczeństwa. Jeśli nie ma turba, to w benzyniaku można to nadrobić pojemnością silnika (np. V-ka), ale wtedy taki samochód pali znacznie więcej niż diesel. Więc patrząc na Mondka z podobną elastycznością to raczej znacznie taniej wyjdzie eksploatacja diesla.

                Lewy pas to nie kółko różańcowe.

                1. kierownik dupa to i wyprzedzanie , Piratez 12/11/13 13:03
                  niebezpiecznie

                  taka nadworna zasada:
                  "tam gdzie kończy się diesel, tam zaczyna się benzyna"

            3. przy nowej benzynie też masz dwumasy, turbo , Hitman 12/11/13 09:59
              i inne bzdury -więc rachunek nie jest już taki prosty..

              Teoretycznie okłamywanie samego siebie
              jest niemożliwe. W praktyce robi to
              każdy z nas.

              1. Trzeba szukać "archaicznych" silników. Mi sie udało , ptoki 12/11/13 10:02
                kupic silnik bez dpf-a.
                A nie bylo latwo bo w sieci informacje byly niespojne na temat tego czy jest czy nie.

                Zresztą dziś na zastosowane technologie IMHO nie ma co patrzeć.
                Każdą można popsuc tak precyzyjnie ze zdechnie w zaplanowanym czasie.

                1. ale z czasem coraz trudniej , Hitman 12/11/13 13:14
                  będzie dorwać coś sensownego i za 5-7 lat może dojść do tego, że będziemy skazani na samochody naszej młodości albo tylko nowe - bo używane 3-4latki to będą wyeksploatowane technologicznie wraki z całym urokiem downsizingu i łączeniem dekli z kompem pokładowym za 15tysi tudzież innymi kwiatkami, które sprawiają, że samochód po lekkiej stłuczce kwalifikowany jest do szkody całkowitej..

                  Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                  jest niemożliwe. W praktyce robi to
                  każdy z nas.

        2. bez przesady... , Chrisu 11/11/13 11:15
          bez 100.000 do diesela nie podchodź?
          Mam diesela, robię nim ok 20k rocznie i spełnia swoje zadanie.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. Tu chodzi o dysporporcje kosztów. , ptoki 11/11/13 19:06
            Obaj macie troche racji. Bo z jednej strony ile by sie tych km rocznie nie robilo to dwumasa czy wtryski/CR nie pada po czasie a wlasnie po km. No ewentualnie po ilosci naduzyć sprzętu.

            Więc ewentualnie naprawa wystapi nie po 3 latach a po 6-ciu.

            Tyle ze ropa teraz jest w cenie benzyny i wychodzi na to ze ropniak sie po prostu nie oplaca bo i drozszy jest i drozsze naprawy a nie kazdy umie jezdzic tak aby spalil mniej niz benzyniak...

            1. zapominasz o tym, że diesel ma mniejsze spalanie od benzyny... , Chrisu 11/11/13 19:21
              taki mały szczególik ;)

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              1. przeczytaj wyżej o tych co palą 12l , Artaa 11/11/13 21:12
                i to musowo tej lepszej ropy...

                ;-)

                1. jak Starami jeżdżą , Chrisu 11/11/13 21:14
                  to wiesz ;)

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              2. Przeczytales ostatni akapit? , ptoki 11/11/13 22:06
                I nie chodzi mi o sama idee. Ale np. o warunki zimowe, ciezka noge itp.
                Ale niech ci bedzie policz ile czasu/km bedzie sie zwracac remont silnika za 6-8kPLN.
                Licz ze diesel zje te 6-7l/100 a benzyna 8-10l/100.

                Dlaczego tyle? Bo jak jezdze to mam nizsze spalania a lubie jezdzic dynamicznie.
                Jak ktos sie uprze to i ropą spali 12/100 ale to raczej problem bilogiczny...

                1. gadanie... , Chrisu 11/11/13 23:02
                  po pierwsze przy 30tkm różnica 2-3 litrów, daje 600-900 litrów paliwa - czyli 3300-5000 zł.
                  Mowa w wątku jest o aucie używanym - tu różnica zakupu benzyna/diesel nie wynosi 15 tysięcy...
                  Swoim dieselem w 3 lata zrobiłem 80 tkm - jakoś nie musiałem 3x robić remontu silnika w tym czasie. Powiem więcej - nie robiłem go WCALE. Na naprawy (nie licząc standardowego serwisu) wydałem jakieś 1500 zł.

                  Żeby diesel NIE spalił mniej niż benzyna (o te 2-3 litry przy podobnie mocnym silniku) to wybacz, ale trzeba jeździć albo na trasy 1-2 km, albo być skończonym debilem.
                  Przy dizlu dochodzi jeszcze to, że 100 km/h a 130 km/h nie robi takiej róznicy w spalaniu jak w benzynie...

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                  1. No widzisz jednak wiesz kiedy dizel nie jest tańszy od benzyny. , ptoki 12/11/13 07:37
                    krótkie przebiegi i niezbyt rozgarniety ludzik za pedałem.

                    Zeby dać ci przeciwwage dla nieawaryjnosci dizla to powiem ze ta masa felernych silników z drugiej reki skąś się wzięła.
                    Kumpel kupil auto z przebiegiem pi*oko 180kkm. Po 5 kkm padły wtryski, potem czujnik i po drodze pompa paliwa.
                    Z auta za 15kPLN zrobiło sie auto za 23kPLN.
                    I to wszystko w pol roku.

                    Takich historii jest więcej.

                    Ja tak jak kumpel tez mam forda z podobnym silnikiem i tez nie robie remontów a autko jezdzi spokojnie. Ale w porównaniu do poprzedniej benzyny pali podobnie, no ciut mniej. I jak kupowalem to nie chcialem dizla. Ale innych nie bylo :)

                    1. taaa , Chrisu 12/11/13 08:36
                      i Niemcy płakali jak je sprzedawali...

                      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                      1. No to podyskutowalim... , ptoki 12/11/13 08:44
                        A problemy i kosztowność dizla to mit.
                        A i mercedes to dobre auto, nie gnije :)

            2. 2.0tdci , Birdman 11/11/13 19:58
              pali w miescie jakies 8. 2.0 benzyna pali 10-11. To jakies 16zl na 100km czyli rocznie (przy założeniu 30000 km) 4800zl. Dwumasa ze sprzeglem to jakies 3000zl. Tak więc moim zdaniem jak najbardziej się opłaca tymbardziej że jak się już tą dwumase zrobi to ma się jakies 150 000km spokoju, czyli jakies 5 lat.

              ping?

              1. już to kiedyś pisałem , Venom79 11/11/13 21:48
                Miałem Omegę 2.0 benzynę 130 KM, masa 1,5 t. Równolegle Mondeo 2.0 TDCI 130 KM, masa 1,5 t. Tą samą trasę robiłem obydwoma autami (przy spokojniej jeździe Omegą i z katowaniem Mondka). Omega paliła około 10,5-11 l/100km, a Mondek 7.5 l/100km. Także diesle są znacznie bardziej ekonomiczne i mam wrażenie, że ci co piszą, że jest inaczej nie porównywali tego organoleptycznie tylko piszą jakieś farmazony.
                Naprawy w Mondku związane z dieslem to turbo po 140 kkm i dwumasa ze sprzęgłem po około 170-180 kkm (nie pamiętam dokładnie). Licząc różnicę na każdych 100 km jako 15 zł (5zł*3l) daje kwotę ponad 20 000 zł oszczędności na paliwie. Koszt turba to 3000 i dwumasy też 3000, w sumie 6000. Czyli po przejechaniu 150 tys. km mam w kieszeni 14 tys. zł, proste jak dziubanie.

                Lewy pas to nie kółko różańcowe.

                1. ja mam fordowskie 1.8 tdci 115km i pije mi 5,5-6/100. , ptoki 11/11/13 22:10
                  Po śląsku.
                  Jak jezdzilem po wawie w tych ich korkach i po ichniejszemu to wiecej niz 7 nigdy nie mialem.
                  Srednia za ostatnie 65kkm to niecale 5,5/100.

                  Jak jezdizlem benzyna to mialem spalanie tylko troche wyzsze (okolice 6-6.5/100).
                  I nie, mocne silniki nie piją więcej bo są mocne. Udowodnilem to kumplowi w jego 180konnym autku.
                  Jego spalanie 8-10/100. Moje w tym samym czasie przejazdu - 6-6,5. I pewnie da się zejsc nizej jakbym to auto i jego sprzęgło lepiej ogarnął.

                  1. czy na pewno mówisz o porównywalnych autach, o których ja piszę? , Venom79 12/11/13 07:26
                    czy o jakimś innym samochodzie z mniejszą masą, np. Focusie czy Mondeo starszych generacji? Bo 6,5 litra benzyny z benzyny 2.0 przy masie Mondeo MK3 lub Omegi (powiedzmy okolice 1,5 tony) to się wierzyć nie chce...

                    Napisz jakie dokładnie auto miałeś na myśli pisząc o silniku Forda 1,8 TDCI 115 KM i o silniku benzynowym (i jaka pojemność tego silnika?). Jak porównujesz spalanie to podaj szczegóły.

                    Lewy pas to nie kółko różańcowe.

                    1. Porównałem silnik z focusa drugiego (lynx) , ptoki 12/11/13 07:46
                      i silnik fiesty st :)

                      Moje porównanie jest "od drugiej strony" czyli jak ktos chce oszczędnie to się da ale trzeba wiedzieć jakie auto i na jakie trasy.

                      Dizel na trasy po 10km w jedna strone, potem przerwa i kolejne 10km to bezsens. Bo spali pewnie podobnie jak benzyna (bo sie nie zdąży zagrzać) a jak sie ma pecha albo felerną noge to jest większa szansa że sie zepsuje albo zatka sadzami...
                      Podobnie jazda w zimie nawet na dłuższych trasach ~30km. Ledwo sie biedak rozgrzeje...

                      Z drugiej strony mój dizel jakos nie chce spalić 7/100 nawet jak mu depcze 140 na gierkówie.

                      Ja nie napisałem że dizlem zawsze wyjdzie tak samo drogo.
                      Mi chodziło o to że nie zawsze dizel jest tańszy.
                      Szczególnie uzywka od niewiadomokogo albo dobrze naszykowana do sprzedaży.

                      1. spoko , Venom79 12/11/13 10:58
                        Mój kolega z pracy też ma focusa z silnikiem 1.8 diesel, to też mu pali około 5.5 litra - tak mówi. Ale Mondek z silnikiem 2.0 spali już więcej, bo jest większa masa, szersze gumy. Także wszystko się zgadza. A im samochody cieższe i pojemności większe, tym spalanie bardziej rośnie, jednak zndecydowanie szybciej rośnie w benzynie niż w dieslu.

                        Lewy pas to nie kółko różańcowe.

                        1. A mi sie wydaje ze rosnie nie dlatego ze masa wieksza czy gumy szersze. , ptoki 12/11/13 11:28
                          Z tych powodów oczywiscie tez ale nie az tak jak to sie obserwuje.
                          To moim zdaniem bardziej jest spowodowane użyciem pedału i jazdą dynamiczną-szarpaną.
                          Bo jak sie ma te konie pod maską to chetnie się ich uzywa i nie zawsze jest ku temu sens (skrócenie czasu przejazdu).

                          Jak juz pisalem, kumpel w swojej audicy narzekal ze duzo pali i ze duze silniki muszą spalić więcej. I jak sie przejechalem jego autem to spalanie magicznie spadlo a i tak nie jechalem tak spokojnie jak potrafie :) a czas przejazdu byl podobny (+-5 minut na 300km plus wawa).

                          Zresztą mam tez porównanie do fiesty 1.3 - 70KM.
                          Ona mimo ze mniejsza, slabsza to pali ciutke wiecej benzyny bo w okolicy 6/100.
                          I takie porównanie troche sie nie zgadza z teorią o wadze, gumach, mocy...
                          Bo foka to 1400kg a fiesta 1100kg.
                          I niby diesel to ~30% sprawnosci a benzyna 25% czyli roznica sprawnosci to pi*oko 1/6 a w wadze 1/7
                          A w mocy 2x.
                          Tak wiec wagi bym w to nie mieszał.

                          1. to teraz załaduj do auta 300 kg , Chrisu 12/11/13 11:55
                            zobaczysz jak twoje teorie walną na pysk...

                            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                            1. Bez przesady. Jeżdzilismy w 4 osoby (jakieś 250kg) i jakoś nikt , ptoki 12/11/13 12:29
                              w pysk nie dostał. Troche więcej spalił ale nie tak żeby z 6 zrobiło sie 8.

  4. ja sie czaje na , rad 10/11/13 20:05
    Mk4 2,5 w benzynie. Tylko jakos nie ma dla mnie egzemplarza na rynku - albo za drogie albo niepewne:). Teraz jezdze mk3 1,8b+g i w nosie mam opinie o fordzie. Wygodniejszym autem nie jezdzilem. No moze C5.

    mam swoje zdanie, ale się z nim nie zgadzam

    1. 220km , Artaa 10/11/13 20:08
      silnik daje radę ;-))

      1. no, chyba , rad 10/11/13 21:21
        Kryzys wieku sredniego mnie dopadl. Niektorzy zmieniaja zone na cycata blondynke a ja postanowilem zmienic samochod na taki ktory jezdzi a nie sie tacza:)

        mam swoje zdanie, ale się z nim nie zgadzam

        1. a które 2.5? , Adex1234 12/11/13 06:54
          to z turbem rzędowe? słabo to wypadało w porównaniu z dawnym 2.5 V6 Duratec wolnossącym. Tu jest z automatem stary Duratec: http://www.youtube.com/watch?v=iNMmZykS1xE (za to pięknie ukazany dzwięk silnika)

          http://hwbot.org/user/adex1234

          1. nie wiem jak wczesniej , rad 12/11/13 12:46
            ale w tych rocznikach które mnie interesują 2,5T jest od Volvo, sprawdzona jednostka ponoć mało awaryjna i tolerująca LPG. Najnowsze to już chyba ecoboosty z mocą do 240 koni. Te starsze 2,5 (sprzed 3,0 ST220) to miały chyba 'tylko' ze 170 kucy.

            mam swoje zdanie, ale się z nim nie zgadzam

    2. też , sred 11/11/13 22:26
      chcę ;-)

      mniam

  5. a co do pytania , rad 10/11/13 21:19
    Wejdz na mondeoklub, widzialem tam porownanie i chyba raczej za 2.0 ludzie sa. Jezeli mocy za malo, to latwo mozna dodac ze 20 kucy i masz to co w 2.2.

    mam swoje zdanie, ale się z nim nie zgadzam

  6. miałem kilka lat temu mk4 2.0 benzynka 145 , mrowa_82 11/11/13 21:49
    i silnik bezobsługowy :) nie miałem założonego lpg ale ponoć daje rade ;)

    co do tdci to powiem ci słowami dobrego kumpla mechanika on się ciszy że ludzie maja disle bo ma robotę jakby każdy jeździł benzyniakami i wymieniał tylko cewki i kable to by nie urobił....

    teraz mam insignie 1.8 + lpg ;) i jest super :P 260 km za 100 zł po miescie :) silnik 140km ale na 18... 245 tam było 145 ale na 16 jakiś standarodwych różnica w jeździe miażdząca na plus mondeo

    :)

    1. chodzi o prowadzenie , Artaa 11/11/13 22:34
      czy przyspieszenie.
      Insignia jest taka zła?

  7. A ja odradzam turbodiesla , Raphi 12/11/13 12:05
    z Forda (poza 1,8 TDCI, który jest dość wytrzymały). Mam styczność z serwisem i wiem co się z nimi dzieje. To bardzo delikatne silniki (choć piekielnie mocne - gdy nie są zepsute). Poza osprzętem, który psuje się niestety dosyć często, w najmocniejszej wersji 2,2 potrafi pęknąć blok silnika.
    Drogi w naprawie. Wymaga czystego paliwa, najlepiej tego niemieckiego Vpower.

    Najlepsze pomysły przychodzą
    zawsze w najdziwniejszych
    miejscach. http://hoonda.pl

    1. taaa sripower... , Chrisu 12/11/13 12:48
      jakbyś dowiedział się jak wygląda dystrybucja paliw to byś się zdziwił...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. Mam kumpla który w tym pracuje :) , Raphi 13/11/13 22:20
        Ostatnio robił "przegląd" zbiorników na stacjach. W PB95 i PB98 na firmowych stacjach - czyste. Zwykły ON na tychże - syf. VPower mniej więcej pół na pół. W dieslach dużo syfu na dnie zawsze leży więc NIGDY nie tankujcie jak na stacji jest cysterna. Jak dolewa paliwa do zbiorników to cały syf unosi w zbiorniku i można zassać dużo gówna sobie. Jasne, że są filtry, ale drobinki przechodzą. I potem na 3 garach klekoczemy ;)

        Najlepsze pomysły przychodzą
        zawsze w najdziwniejszych
        miejscach. http://hoonda.pl

        1. tak to jest wszędzie ;) , Chrisu 14/11/13 10:23
          Kupiłem auto z Niemiec (pierdział w nie oryginalny mój wujek, a nie niemiecki emeryt ;) ). Auto jakieś 250kkm. Po kilku miesiącach okazało się, że bak cieknie - pechulec. Kupiłem bak, pojechałem na wymianę. Gościu powiedział, że takiego syfu w baku to nigdy jeszcze nie widział ;). Za to jak padł tranzystor w sterowniku pompy wtryskowej, przyjrzał się i pompie. Tu było odwrotnie - takiej czystej jeszcze nie widział.

          Pamiętaj, że na odcinku bak - silnik, są jeszcze filtry i trzeba o nich pamiętać (ja przed zimą zawsze wymieniam).

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. doprawdy , Kenny 14/11/13 12:33
          wlasciciele diesli musza stawiac czola dziwacznym problemom... :)

          .:Pozdrowienia:.

  8. Ja mam 2.0 TDCI automat (2007) , DJopek 12/11/13 12:06
    130KM - mogłoby być trochę więcej, niby jest ok, ale czuję niedosyt, ale to może wynika z tego, że wolę jednak benzynę, tylko tak wyszło, że kupiłem diesla :)

    Mam już go ponad 2 lata i w zasadzie jedynym kosztem była eksploatacja (olej, klocki, wycieraczki). Wyjątkiem miesiąc temu wyło wspomaganie kierownicy - wymiana zbiorniczka płynu wspomagania i jest jak nowy.

    Jedynie do czego mam zastrzeżenia to jakość plastików, czasami denerwują świerszcze tu i tam.

    W automacie o tyle dobrze, że nie ma dwumasy, więc jeden problem mniej.

  9. tak ogólnie: prawdziwe spalanie na krótkich odcinakch , sred 13/11/13 20:25
    http://www.vitay.pl/...rotkich-trasach,9274,1.html

    1. no, nie prawdziwe. Komputerowe. A to jest troche kreatywne. , ptoki 13/11/13 21:06
      W mojej foce jest zanizone w stosunku do "lanego z dystrybutora" o jakieś 0,5-0,7-1l/100km przy całym baniaku.

      No i komputer nie pokazuje spalania sredniego mniejszego niz 2.3l/100.

      Tak ze doceniam chęci i wynik trochę się zgadza z oczekiwaniami ale jest troche mało wiarygodny. IMHO troche przymały...

      1. w VAG idzie skorygować wskazania średnie , Adex1234 13/11/13 22:17
        w Fordzie nie wiem, może serwisy potrafią

        http://hwbot.org/user/adex1234

        1. Pewnie mozna. Ale z tego co czytalem nie kazdy wtryskiwacz razem z komputerem , ptoki 13/11/13 22:37
          jest w stanie precyzyjnie obliczyc ile tego paliwa w cylinder wlał.

          jest w stanie obadać sobie jakie są parametry spalania i jak trzeba zmienic czasy wtrysków ale nie jest w stanie wyliczyć ile konkretnie paliwa się wlało.
          I podobno nie chodzi o samo zmierzenie i skalibrowanie tylko o to że wtryski mają inną bezwładność przy niskich i wysokich obrotach i w rezultacie dokładne zmierzenie nie jest trywialne mając tylko do dyspozycji czas otwarcia wtrysku i jego charakterystyke.

          Tak przynajmniej kiedyś gdzieś wyczytałem.

          Inna teoria była taka że w mondeo którymś ten wskaźnik chwilowy był brany z potencjometru pedału gazu i biegu na którym jedzie auto.
          Ile w tym prawdy to nie wiem.
          Wiem że kompy koloryzują. :)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL