Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » hokr 13:40
 » cVas 13:39
 » dugi 13:33
 » Ramen 13:30
 » rzymo 13:25
 » MARtiuS 13:24
 » Artaa 13:24
 » Kenny 13:15
 » Paweł27 13:10
 » GULIwer 13:05
 » Tomasz 13:03
 » power 13:02
 » elliot_pl 13:02
 » steve 13:00
 » P@blo 12:53
 » XepeR 12:51
 » Guli 12:51
 » tuptun 12:50
 » ligand17 12:49
 » metacom 12:48

 Dzisiaj przeczytano
 41133 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[ASO Ford] kłopoty przy wymianie rozrządu w focusie MK2 , bajbusek 24/09/13 17:10
Kolega ma niemiłą przygodę z ASO Forda.
Oddał auto - ford focus MK2 2005 1.6 benzyna do ASO Forda celem wymiany rozrządu (po 140k km) ...
ASO zerwało 1 z 4 śrub mocujących dekiel pokrywy zaworów, pozostałych 3 nie może odkręcić ...
ASO chce obciążyć kolegę kosztem wymiany dekla ze śrubami (nie można zamówić samych śrub) oraz kosztem usunięcia zerwanych śrub przez serwis zewnętrzny - razem dodatkowo ponad 2000 PLN do rachunku, który miał wynosić 2000 PLN !!!

Co zrobić ? Czy to uczciwe podejście ? Nie chcę niczego sugerować bo takich przygód ze swoim ASO nie miałem (z żadnym z 4 ASO z których korzystałem, ale to nie ASO Forda były).

Samochód stoi w ASO, pozostałe 3 śruby moczą się 3 dzień i widać, że koszty jeszcze urosną ...

Wiem, zapytać na forum forda focusa - zaraz zapytam - założyłem tam konto i czekam na potwierdzenie. Może mieliście takie niemiłe przejścia i wiecie jak się zachować zgodnie z prawem ?

  1. wezwać rzeczoznawcę i zgłosić do centrali FORDA że nie potrafią śrub odkręcić , Artaa 24/09/13 17:12
    może im pogrożą, że autoryzacje cofną...

  2. hmm , sred 24/09/13 17:51
    Centrum Kontaktu z Klientami

    Tu można zgłaszać uwagi dotyczące pracy dealerów i jakości świadczonych przez nich usług. Pomożemy też Państwu rozwiązać problemy, których nie udało się rozwiązać za pośrednictwem naszych dealerów.

    Ford Polska Sp. z o.o.
    ul. Taśmowa 7
    02-677 Warszawa

    tel. 0-22 608 67 67
    od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 do 17.00

    Aby skontaktować się z Ford Polska Sp. z o.o., prosimy kliknąć poniżej.

    Formularz kontaktu

    Ford Pomoc

    Pod tą nazwą uruchomiliśmy całodobowy numer telefonu, czynny siedem dni w tygodniu. Czekamy pod nim na Państwa w następujących przypadkach:

    awaria w ramach Ford EuroService
    program Ford Protect
    Ford Assistance Kolizyjny
    pomoc klientom programu Ford Ubezpieczenia

    0-22 522 27 27

  3. zaje!! , Okota 24/09/13 18:06
    :D zjeb cos klientowi i obciaz go kosztami:D super:D

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. za szybko wyslalo... , Okota 24/09/13 18:07
      bodajze w autoswiecie albo motorze pomagaja w takich sprawach gdy serwis odpitoli maniane...

      Dyslektyka błąd nie pyka...
      RTS wszechczasów:
      Supreme Commander

  4. TVN , Ament 24/09/13 18:22
    Turbo z checia zjada takie cukiereczki.

    I
    -AMENT-
    I

  5. u mojej , Markizy 24/09/13 18:48
    mamy w aucie serwis zerwał jedną świece żarową, ale na ich szczęście to nie ta była uwalona i nie obciążyli nas dodatkowymi kosztami.

    W powyższym przypadku kierował bym sprawę do forda i do rzecznika praw konsumentów.

    Na Bordzie od 2003-03-03:D
    i5 6600, 2x8GB, 7770

  6. "oraz kosztem usunięcia zerwanych śrub przez serwis zewnętrzny" , speed 24/09/13 19:08
    To ile I jakich srob pourywal 'pan Kazio'
    Urwanie srob szczegolnie 6mm gdzie korozja (aluminium stal + sol) daje sie we znaki I to solidnie to normalka.
    Jedynie dziwi mnie ze trzeba dekiel ze srobami .
    Wyglada to na swiadome przypisanie winy do ASO aby nie placic :))) skad ja to znam? :))).

    1. "swiadome przypisanie winy do ASO" , Okota 24/09/13 19:13
      eee? ty serio? jak daje cos do naprawy i przy tej naprawie cos innego jest spierd... przez mechanika to kto za to odpowiada? JA?? niby dlaczego?
      jak czegos ktos nie umie albo sie boi to niech nie robi.
      ja jakbym polamal zab obok tego ktory usuwam to niby tez mam powiedziec musi pani teraz zaplacic za leczeni kanalowe wklad i korone bo sie mi przy okazji rozwalilo tego obok.. ????

      Dyslektyka błąd nie pyka...
      RTS wszechczasów:
      Supreme Commander

      1. Tak swiadome ,bo z tego co napisal to ktos inny grzebal juz w tym aucie , speed 24/09/13 19:26
        A urywanie skorodowanych srob to normalna rzecz , ale jak by to bylo oddalem zlom do ASO to jak spierdola to niech oddaja nowy.
        Coraz dziwniejsi jestescie aby z tak banalnych rzeczy robic problem.

        1. może oddajesz złom do ASO , bajbusek 24/09/13 19:32
          nie mierz jednak innych swoją miarą ...

          1. nie oddaje bo moje auta nie maja czasu sie zestarzec:)) , speed 24/09/13 19:45
            A 9 latki to raczej w hutach maja wziecie.

            1. no z tego to coraz wiekszy , biEski 24/09/13 20:16
              bufon sie robi

              1. ... , Never 24/09/13 22:41
                ++1

                1. jeszcze dwoch brakuje i bedzie komplet :)) , speed 25/09/13 01:35
                  _______

              2. pamietasz co toe znaczki mowia ':))' , speed 25/09/13 01:33
                jak nie pamietasz to na rozweselenie :

                "Wg danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, średnia wieku samochodów jeżdżących po polskich drogach to 16 lat. Realna przytaczana przez ekspertów branży jest nieco niższa - 12-13 lat. Nie zmienia to jednak faktu, że statystyczne auto Polaka jest stare, mało bezpieczne i nieekologiczne."

                1. ... , Never 25/09/13 07:34
                  widocznie Polaków nie stać na nowsze auta...

              3. obecny! :)) , Kenny 25/09/13 06:17
                ++1

                .:Pozdrowienia:.

                1. juz znalazles te 3,6% ponad inflacje ? :)))) , speed 25/09/13 07:23
                  jeszcze jeden I bedzie komplet.

        2. bez jaj, to nie jest normalne , Demo 25/09/13 07:23
          szczególnie w naszej rzeczywistości gdzie autka w tym wieku to standard.
          ASO powinno uprzedzić klienta:

          "Panie, jest tu ryzyko zerwania śrub i późniejsza naprawa może tyle i tyle kosztować. Jeśli nie chce Pan wziąć za to odpowiedzialności to my się tego nie podejmiemy."

          I byłoby wszystko jasne i proste. Dlaczego z góry zakładasz, że Polak to musi kombinować.

          No i jeszcze tu dowaliłeś:

          "Coraz dziwniejsi jestescie aby z tak banalnych rzeczy robic problem."

          Człowieku! Oni mu chcą dowalić 2k pln! Dla statystycznego Polaka to jest miesięczna pensja.

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

          1. napisal wymiana rozrzadu . , speed 25/09/13 07:43
            Wiesz ile tu kosztuje wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow w tym silniku? 325.00$
            Do rozrzadu nie trzeba zdejmowac pokrywy zaworow.
            Pokrywa zaworow jest przykrecona 12 srubami I szpilkami a nie czterema.
            Jak dla mnie za duzo kombinacji slownych aby to mialo jakis sens.
            Przeciez sami mowicie ze wszyscy kradna , kombinuja , kazdy samochod ma krecony licznik to sam powiedz jak podejsc do tak napisanej informacji?
            Doskonale wiem ile to jest 4tys dla przecietnego I nie przecietnego Polaka ale ludzie kochani bez jaj .
            Przeciez nikt z was nie wie jak bylo naprawde I juz ,sady , urzedy ,straszenie nich chuje naprawiaja za darmo , czy tedy droga?
            Z tego co mechanic mi powiedzial to cztery sruby od przodu pokrywy koroduja I sa z nimi problemy I to nie mechanika wina .
            A ja podejrzewam ze auto bylo u pana Kazika I pan Kazik popatrzal I powiedzial ze nie robi niech jedzie do ASO I udowodnisz mi ze tak nie bylo?
            Jak tak bedziecie nawzajem sie oskarzac I podejrzewac to do czego to doprowadzi? ale wyglada ze z roku na rok jest coraz gorzej I wieksza wscieklosc u ludzi wystepuje z naprawde z drobiazgow.

            1. Bo tu dyskusja jest troche obok. Nalezy dyskutować o tym co , ptoki 25/09/13 08:06
              jest w poscie inicjalnym.
              Ewentualnie napisac ze sprawa sie nie klei i tyle.

              I co do posta inicjalnego:

              Kto ma ponieść koszty komplikacji przy naprawie?
              Klient czy serwis?

              Jak napisałeś że wymiana uszczelki to 325$ to jak skręcą i wyjdzie krzywo to klient ma dopłacić za ponowne rozkręcenie i nową uszczelke czy bierze to na siebie serwis?

              A jak urwali dowolne śruby to kosztem obciąża się klienta czy aso jednak powinno sie starać i jak ma taki przypadek to brać ten problem na siebie?

              Ja rozumiem że serwisowi nieutoryzowanemu (pan ziutek) to można wybaczyć tego typu sprawy i zrozumieć że jest tanim ciaprokiem i czasem niestety polegnie i nabije kosztów ale jednak zazwyczaj jest tani i zrobi dobrze.

              Ale ASO? żeby aso swoje techniczne problemy zrzucało na klienta?
              I tłumaczyło się zewnetrznym dostawcą?

              Innymi słowy:
              Jak odstawiasz u siebie auto do serwisu na usługę elegancko zdefiniowaną to jaka jest szansa że zaplacisz za coś więcej?
              Przy czym nie chcodzi mi o przypadek kiedy w trakcie naprawy odkryto np. ciaknący amortyzator jako dodatkową awarię...

              1. Dlatego ze sie nie klei to mam watpliwosci. , speed 25/09/13 08:35
                Nie wiemy jak bylo ,kazda wersja jest prawdopodobna .
                Mnie interesuje czy wlasciciel zlecil wymiane uszczelki pod pokrywa zaworow . Bo watpie aby nawet malo rozgarniety mechanic dodawal sobie pare godzin pracy bez potrzeby.
                Cos bylo nie tak I o tym nie wiemy a ze ladnych pare lat przepracowalem w warsztacie I wiem jak to wyglada to mam wielkie watpliwosci do opisu.
                Zerwana sruba w to kwestja 10 min nawet jak zerwali cztery to bez problemu moga sie uwinac szybciej .Po prostu to sie kupy nie trzyma .
                A jak przyczyna byla korozja to kto ma placic ?
                tak mozna sie przepychac bez konca ,po prostu nie wiemy jak bylo I watpie abysmy sie dowiedzieli .
                Po prostu dla mnie to sie kupy nie trzyma bo jest bez sensu z ta iloscia informacji ktora przekazal bajbusek

                1. Nie odpisales mi na moje pytania :) Tylko dalej piszesz o plotkach :) , ptoki 25/09/13 08:40
                  A mi zalezy aby sie dowiedzieć jak w cywilizacji rozklada sie obciazenie ryzykiem przy takich sprawach.

                  I odwróce pytanie:
                  Czy ASO ma stawki przewidziane tylko dla niezardzewiałych śrub i za takie zardzewiałe powodują kłopoty na poziomie filozoficznym?

                  1. Ok chcesz to napisze tylko sie nie dziw i nie mow ze to niemozliwe. , speed 25/09/13 09:25
                    Servis ma stawki wyznaczone katalogiem na niezardzewiale sruby.
                    Jak sie trafi taka zardzewiala ktora trzeba ciac ,podgrzewac i.t.d wtedy wlasciciel auta jest powiadamiany ile to bedzie kosztowalo
                    (przecietnie stawka nieskatalogowana to od 70-120$ za godzine.
                    Zawsze placi wlasciciel . W przypadku kiedy mechanic cos uwali nigdy wlasciciel nie placi I bardzo czesto nawet o tym nie wie.
                    Mechanik nigdy nie zrobi wiecej od tego co zlecil wlasciciel .
                    Jak cos wyniknie po rozmontowaniu ze trzeba wymienic dodatkowa rzecz to wlasciciel jest powiadamiany I on podejmuje decyzje.
                    Nigdy nie slyszalem ani nie spotkalem sie ze straszeniem , wlasciciela warsztatu ,prawnikiem ,sadem i.t.d Tutaj ludzie wierza sobie I slowo a nie pisma ma znaczenie.
                    Za zlecona naprawe wlasciciel ma powiedziane ile bedzie kosztowac z dokladnoscia do 1.00$ I jezeli nic wiecej nie trzeba wymieniac nigdy nie zaplaci ani grosza wiecej nawet jak warsztat by doplacil do naprawy.
                    Owszem zdazaja sie przypadki naciagania w warsztatach 'pana kazika" ale to jest tak sporadyczne ze mozna pominac.
                    W ASO majac 8 lat gwarancji lub 200tys km to ludzia zwisa czy mechanic urwie silnik czy skrzywi kolo :)) a I o czyms takim tez nie slyszalem.
                    Nie lepiej by bylo aby gosc podszedl do ASO zobaczyl co jest grane I wtedy cos pisac?
                    I nie ma czegos takiego jak ktos napisal ze odstawi do ASO obojetnie co I ma byc profesjonalnie naprawione za cene jaka naprawia sie auta w normalnym stanie.
                    Czesto wymiana resorow kosztuje 2-3 razy wiecej od resorow bo taki 15-20 letni zardzewialy klamot bez palnika niec nie zrobisz . A jak by wszystko odkrecilo sie tak jak powinno to by kosztowalo 1/3 ceny jednego resora.
                    I na koniec . Kazda czynnosc jest wyliczona w czasie I od tego ile warsztaty maja stawke godzinowa tyle wychodzi.
                    u jednego 150 $ za naprawe a u innego 170$ za to samo.
                    Przykladowo : za wymiane oleju w silniku ( 6,5l) filtra oleju, filtra powietrza , filtrow kabinowych , plynu hamulcowego, oleju w skrzyni biegow I reduktorze , olejow w dyferencjalach przednich I tylnych , za materaly I robocizne zaplacilem w ASO 245.00$ w warsztacie prywatnym (u Kazika) minimum 500$
                    I powtorze nic sie nie rozklada albo placi wlasciciel albo zabiera auto.

                    1. No widzisz. Jest tak jak myślałem :) , ptoki 25/09/13 09:42
                      Tylko musisz wziąć pod uwage to że u nas często szwankuje komunikacja.
                      I sytuacja wyglada tak:
                      Wlasciciel odstawia auto do serwisu. Serwis mówi: 1500pln bedzie kosztować.
                      Wlasciciel sie zgadza i serwis naprawia.

                      Po drodze wynikają problemy. Zdarza sie. I tu zaczyna byc inaczej niż w dobrych serwisach:
                      Serwis zamiast odkrecic co sie da i zostawic te zapieczone i podzwonic do klienta i przedstawić sytuacje, idzie na zywioł i ukręca śruby/niszczy coś, rozgrzebuje pół silnika.
                      I stawia klienta w sytuacji: "pacz pan, tyleśmy zrobili, trzeba płacić".
                      Pol biedy jak auto jest naprawione. Gorzej jak jest rozgrzebane.
                      A wcześniej było na chodzie.

                      Nie dziw się że u nas ludzie traktują serwisy jak złodziei/oszustów.
                      Właśnie taki brak komunikacji powoduje że nawet jak serwis robi co może to i tak klient czuje sie oszukany.

                      Standardem jest że trzeba założyć że koszt końcowy jest 30-50% wyższy od tego co mechanik powiedział inicjalnie.
                      To może być akceptowalne u ziutka ale nie w aso.

                      I co gorsza, nawet ASO poważnych marek dają ciała.
                      I mercedesy i volkswagen miały wtopy szeroko opisywane jak to przygrali w głupka.

                      Podsumowując:
                      ASO jest drogie i za to powinno być po prostu profesjonalne. I najważniejsza sprawa:
                      Nie może pozwolić sobie na pogorszenie stanu auta naprawą.
                      A pourywanie śrub bez kontaktu z klientem jest takim zachowaniem.

                      A co do tego co napisałeś to sie zgadzam ale podkreślę:
                      -konkretny cennik
                      -konkretne terminy
                      -Komunikacja
                      -nie pogarszanie stanu powierzonego pojazdu.
                      Takie powinny byc cechy dobrego serwisu.

                      1. Nie zabardzo sie zgodze ze ukreca 'celowo' , speed 25/09/13 17:43
                        Takie srubeczki 6mm skorodowane czesto na sam widok mechanika odpadaja .Nastepnie jak wiedziec czy sie odkreci czy nie jak sie nie sprobuje a czesto 15-30 stopni obrot powoduje ukrecenie tej srubki.
                        Sruby sa definitywnie ostro skorodowane w srodku pokrywy ,dlatego tego nie widac I konczy sie to ukreceniem.
                        W identycznym przypadku tutaj wlasciciel auta pokryl by w 100% koszty naprawy albo by zabral auto z urwana sruba. Moze sie to podobac czy nie ale takie podejscie dziala tu juz dziesiatki lat I nikt z tym nie ma problemow.

                        1. Ale moment. Jesli takie srobki to sie seryjnie ukrecaja to czemu ASO , ptoki 25/09/13 19:27
                          takie zdziwione i odpowiednio wczesnie nie zajawilo problemu?

                          Albo jednak nie tak masowo sie zapiekają...

                    2. A i jeszcze: , ptoki 25/09/13 09:45
                      Akurat znalazlem dla siebie sensowny serwis.
                      Nie jest to aso ale dzialaja pod marką premio. Czyli chyba ciutke lepiej niz ziutek.

                      Faktury są, terminy nie przekraczane, ceny końcowe tylko 10-15% wyższe od szacowanych na telefon.
                      Idealnie nie jest ale jestem w stanie zaakceptować bo narazie nie zaliczyli żadnej wpadki.

    2. a możesz po polsku ? , bajbusek 24/09/13 19:15
      Bo nie zrozumiałem z tego wiele :)))

      Nie Pan Kazio tylko autoryzowane ASO w Warszawie, i zerwało jak na razie 1 śrubę z 4 (o czym napisałem) ... sprawa rozwojowa bo nie mogą odkręcić pozostałych 3. A skąd sól pod maską samochodu i to na deklu pod samą maską ?
      O jakim przypisaniu winy napisałeś ? Przecież ASO samo zadzwoniło poinformować, że się im urwała podczas próby rozbiórki ?

      1. Przeczytaj swoj pierwszy post , speed 24/09/13 19:22
        Napisales jak wol ze serwis zewnetrzny zerwal iles tam srob , czy mi sie litery przestawiaja czy wy pisac nie potraficie?
        Jak nie widziales skorodowanej pokrywy zaworow w aucie ktore jezdzi po miescie gdzie sypana jest cala zime sol to oczym z toba gadac ?? Widziales ten samochod ? czy z opowiesci kolegi wiesz wszystko?
        Tak urywanie usrob nie tylko pokrywy zaworow ale I oslony aluminiowej paska lub lancucha w autach ktore jezdza Zima gdzie sypie sie sol to normalka bylo tak 40 lat temu I jest do dzisjaj.

        1. ten samochód kupowałem razem z kolegą , bajbusek 24/09/13 19:27
          i widziałem wiele razy co ma pod maską - soli na pokrywie zaworów nie było. Według mnie Ty nie potrafisz czytać ...
          "ASO zerwało 1 z 4 śrub mocujących dekiel pokrywy zaworów, pozostałych 3 nie może odkręcić ..."

          Śruby pewnie były zapieczone skoro nie można ich łatwo odkręcić. Początkujący debil / majsterkowicz wie, że jak śruba jest oporna to lepiej jej nie odkręcać na siłę tylko podgrzać albo zalać środkiem penetrującym. Panowie w ASO zrobili to po zerwaniu pierwszej śruby - najpierw zadzwonili do kolegi mówiąc, że im nie idzie odkręcanie...

        2. ... , reev 24/09/13 19:35
          speed czytaj ze zrozumieniem, ja na początku też tak skumałem jak Ty... ale chodzi o to że serwis nie wie jak to zrobić i chce oddać podwykonawcy i obciążyć tym klienta.

          Kore5Trio, ATI-GF X jakieś tam
          cyferki, za dużo ramu, dysk
          holograficzny, elektrownia jądrowa

          1. juz mi to wytlumaczyli :)))) , speed 24/09/13 19:57
            _________

    3. czytaj całe zdania ... , bajbusek 24/09/13 19:19
      ASO chce przekazać naprawę do firmy zewnętrznej - popsuło i nie wie jak naprawić ...

      1. Wykreceie zerwanaj sruby i chca to przekazywac do innego warsztatu? , speed 24/09/13 19:32
        ja w cuda nie wierze . A to co napisales zrozumialem ze ktos juz grzebal tak z tego wynika . Bo zerwali jedna ty napisales srob I nie wiem czy ja juz po Polsku przestalem rozumiec czy tak sie jezyk pisany zmienil.

        1. hmm , Artaa 24/09/13 19:34
          chyba przestałeś ;-)
          Jest jasno napisane, że serwis zewnętrzny ma naprawic to czego ASO nie umie...

        2. nie :))) , bajbusek 24/09/13 19:35
          ASO poinformowało kolegę, że oni tego nie naprawią (zerwana śruba) tylko mogą przekazać do firmy zewnętrznej.

          Speed, auto było serwisowane przez praktycznie cały czas w ASO forda, żaden "majster" go nie dotykał. Jest wzmianka w ASO (rzekomo), że próbowali się raz dobrać do tego dekla ale odpuścili (nie podana przyczyna zaniechania) ... to jest pierwszy samochód kolegi i mocno przeżywa - uważam, że ASO postępuje nieuczciwie ale może się mylę :(

        3. To w końcu są to , DeK 25/09/13 00:14
          ŚRUBY czy ŚRÓBY? bo już się pogubiłem... No chyba, że Ford montuje śróby, zamiast Śrub to nie dziwi mnie, że się zrywają.

          WYbacz sarkazm, ale krew mnie zalała jak 50 raz widzę, śrÓby zamiast śrub.

          1. az 50? chyba nie a montuja sruby i czesc szpilek . :) , speed 25/09/13 07:26
            I nie cztery a 12.

            1. No ale teraz , DeK 25/09/13 19:22
              przez Ciebie będę sam pisał śróby zamiast śrub, domagam się odszkodowania :)

    4. oddech i czytamy raz jeszcze ;) , Chrisu 24/09/13 21:08
      "ASO zerwało 1 z 4 śrub mocujących..." - to ASO zerwało a nie pan Kazio. Natomiast chcą wysłać do garażu pana Kazia żeby im to wykręcił, bo swoim super hiper sprzętem nie mogą sobie poradzić ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. ech , Chrisu 24/09/13 21:10
        już Ci wytłumaczyli :P

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    5. y?? , Kriomag 24/09/13 22:10
      w tak nowym aucie? ja w 21 letnim escorcie nei mialem sruby ktrej nie dalo rady odkrecic, a w mk2 focus mialy by jakies przezarte byc? no chyba ze nad morzem mieszka i parkuje na plazy...

  7. RE: , rooter666 24/09/13 19:14
    2000 za rozrząd?
    http://images.wikia.com/...7101218!Ja_pierdole.jpg

    1. kolega chciał , bajbusek 24/09/13 19:16
      profesjonalnie i na oryginalnych częściach ... nie u byle Kazia :/

      1. i wyszło zamiast max 1000zł , Artaa 24/09/13 19:36
        ~4000zł ;-)

        Nie odpuszczać tylko cisnąć: ford, rzecznik, rzeczoznawca

      2. W 8-letnim samochodzie chciał profesjonalnie i na oryginalnych częściach... , Dexter 24/09/13 21:00
        1. Części - oryginalny rozrząd Forda to mniej więcej 500 PLN z pompą.
        2. Robocizna - w SPRAWDZONYM i poleconym warsztacie to około 300 PLN.

        Nie wiem skąd teza że w ASO zrobią lepiej niż w poleconym i sprawdzonym warsztacie. Wchodzisz na forum forda i znajdziesz spokojnie dobry warsztat, który mało, że zrobi dobrze to i śrub nie urwie. A jak urwie to zapłaci a nie przytnie w ch**ja.

        A co do sedna tematu - postrasz UOKIKem, PIHem, Federacją Konsumentów, każ ciąć bazie. Wstawiłeś na wymianę rozrządu. Instrukcja serwisowa nie przewiduje urywania śrub. Przewiduje odkręcenie, wyjęcie, wsadzenie, sprawdzenie, przykręcenie i oddanie do użytku.

        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
        Odpowiedzi oleję.
        THX!

      3. ... , Never 24/09/13 22:35
        nawet jeśli profesjonalnie i ASO to cena i tak troszkę za duża

  8. współczuje, jak dla mnie nie ma tematu , piotrszach 24/09/13 19:40
    ASO zawiniło i niech teraz naprawia na swój koszt.
    Miałem podobną sytuacje, w skrzyni biegów był wymieniany olej, w moim samochodzie zaleca się spuszczanie starego poprzez wykręcenie czujnika stopu (poprzez normalny otwór jest to niewykonalne bo skrzynia jest montowana pod kątem i cały olej nie zejdzie). Wracając do tematu, odkręcając ten czujnik, zerwali gwint. I nie było żadnego kombinowania, telefon, przeprosiny, samochód zastępczy i oczywiście naprawa na koszt ASO.

    1. Taaaa... , Muchomor 25/09/13 10:25
      Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?

      Stary Grzyb :-) Pozdrawia
      Boardowiczów

      1. Taaa , piotrszach 25/09/13 12:54
        Czyli najlepiej położyć uszy po sobie i zapłacić te 2k?

        1. Lepiej, nie lepiej ... , Muchomor 25/09/13 13:22
          ... ja tylko zwracam uwagę, że "niech teraz naprawia na swój koszt" to czcza gadka jest. Niech naprawia, no.

          Stary Grzyb :-) Pozdrawia
          Boardowiczów

          1. oj tam, to był taki skrót , piotrszach 25/09/13 13:37
            wiadomo, że o wszystko trzeba walczyć :)

  9. Jedynie dziwi mnie ze z czterema srobkami za okolo 5zl chca wymienic pokrywe , speed 24/09/13 19:42
    i z tym bym sie nie zgodzil . A napisales tak w pierwszym poscie ze zrozumialem to tak jak napisalem . Jezeli chodzi o druga wersje ze i to miales na mysli to sorry inaczej przepraszam za wciecie sie w temat.

    1. to częste, łączenie tanich cześci z drogimi w sety , Artaa 24/09/13 19:45
      np nie kupisz do TDCI samej elektroniki sterującej turbiną (padają głównie luty i ścieżki) i ASO ford ma set: elektronika z turbiną... ;-)

  10. Dziwnie postepuja , cena kosmiczna jak na taka duperele , speed 24/09/13 19:56
    Ale jerzeli przyczyna byla korozja to juz moze wygladac to inaczej .

    1. jezeli , i.d.t , speed 24/09/13 19:59
      ---

  11. proste , Piratez 24/09/13 19:58
    wchodzisz na facebooka i piszesz taka litanie na ich tablicy zeby im buty pozrywalo

    centrala szybko skontaktuje sie z serwisem w celu wyjasnienia sprawy

    oczywiscie jesli to jest aso a nie "aso u wujka mietka"

    1. w mitsubishi nie działa , Wedrowiec 24/09/13 20:28
      piszą "napisz do nas maila" :)

      "Widziałem podręczniki
      Gdzie jest czarno na białym
      Że jesteście po**bani"

      1. ale mitsu , Wedrowiec 24/09/13 20:29
        to niestety tragedia...

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

      2. a pisales , Piratez 24/09/13 20:51
        na tablicy czy w wiadomosciach??

        1. na tablicy , Wedrowiec 24/09/13 21:42
          i na wszystkie problemy zawsze podają maila

          "Widziałem podręczniki
          Gdzie jest czarno na białym
          Że jesteście po**bani"

  12. przerzucaniu , Hitman 24/09/13 20:42
    całości kosztów w tej sytuacji na klienta jest niedopuszczalne..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

  13. temat prosty ;) pojawić się jutro u nich z prawnikiem , mrowa_82 24/09/13 20:44
    i niech sobie pogada ;) poinformuje też że wynajmujesz furę na ich koszt bo spierdolili itp. będzie wiedział co robić :)

    jak im nie pasuje to będą płacili za wynajem do czasu końca rozprawy ;) która wygrasz ;)

    a poważne naprawy olać aso :) przy poważnych naprawach 4k za pierdoły w 1.6 benzyna :) przecież cały silnik z osprzętem kupisz za 2k :D masakra :P rozumie że to się popsuło :)

    tak to jest jak się na ludziach oszczędza i pracują tylko ci co zgodzili się robić za najniższą krajową ....

    :)

    1. http://allegro.pl/focus-mk2-c-max-fiesta-1-6-e-pokrywa-zaworow-i3509571163.html , mrowa_82 24/09/13 20:45
      http://allegro.pl/...rywa-zaworow-i3509571163.html

      :)

      1. RE: , rooter666 24/09/13 20:54
        nie no z czym do ludzi :P
        przecież nie będą byle czego montować, ma być profesjonalnie i ąę na tiptop ;]

      2. dziękuję za linka , bajbusek 24/09/13 22:09
        kolega kupi na wszelki wypadek (bedzie mial zelazny zapas gdyby co) :)

  14. Nie powinni , konio 24/09/13 20:58
    tak robić . ASO ma w zależności od rodzaju naprawy , obsługi ściśle określone kwoty. To powinien być ich problem że zerwali śruby a klienta przeprosić że w związku z tym ma problem i dać mu auto zastępcze. Tak to wygląda u niemiaszków. U na niestety ASO to śmiech nie wspominając o ich kwalifikacjach. Aczkolwiek znajdą się i takie , które naprawdę są solidne. Osobiście bym im nie zapłacił . Jak postraszenie nic nie poskutkuje , kontakt z centralą . To jest ich problem że ciecie pourywały śruby i łachy nie robią żeby to naprawić na swój koszt . Oni mają na każdą czynność określoną roboczogodzinę i tak kalkulują naprawę , a że czasem coś nie wyjdzie to jest problem ASO . Właśnie na tym ma polegać różnica między ASO a zwykłym warsztatem , który często określa koszty po tym ile czasu auto musi robić. Ja bym nie odpuścił.
    Kuzynowi w Niemczech w A4 podczas zmiany opon uwalili piastę bo jedna że śrub była krzywa i jakiś debil młotem sobie pomógł. Dostał auto zastępcze , przeprosiny i nową piastę za , którą oczywiście nic nie płacił do tego gratis jakiś przegląd okresowy . I nie ma znaczenia że to Audi . Ojcu kiedyś jeszcze w escorcie w Fordzie partacz półoś zwalił podczas jakiejś naprawy przy kole . Zero problemów , nie mieli akurat na stanie więc wymontowali z drugiego auta , które stało nowe na placu , też w Niemczech. Niestety ASU u nas to jest śmiech na sali wszystkie swoje potknięcia chcą na klienta przenieść .
    Nie odpuszczać dziadom . Mają ceny z kosmosu nie przypadkiem .

    1. dokładnie, u nas ASO to tylko większe koszty , Artaa 24/09/13 21:04
      i rżnięcie frajerów

  15. napiszę jak to wygląda w porównaniu z naprawami laptopów , Kriomag 24/09/13 21:06
    rozkręcam lapka, cośodpadło, tulejka itp. idę zapytać kierownika co robimy, czy w innych tych modelach odpada jak rozkręcasz? - nie, -czyli musialo być uszkodzone, wystawić kosztorys. ;) heh

    ale to lapki ;)

    ja bym w przypadku auta nie popuscil, i to jeszcze w aso?!? wtf? jak widzi ze sruba trzyma i nie chce isc, to wd 40 i inne specyfiki i czekac, a nie na chama hydraulikiem ją ujebać... masakra.

  16. próbowali sie dobrać ale nie napisali powodu , Thadeus 24/09/13 23:31
    Czytaj - urwali śrubę (za duży moment przyłożyli i poszła bo pewnie nie chciało się sprawdzić w Autodacie czy innym manualu :) ) - przykleili na kropelkę i niech się kolejny martwi. Stad zaniechanie bez wzmianki dlaczego :)

    ...

    1. wszystko mozliwe :)) , speed 25/09/13 01:37
      Tylko po co do wymiany rozrzadu zdejmowali pokrywe zaworow.
      I nie cztery srubki a pewnie z 10

      1. Najwidoczniej pozostale , bajbusek 25/09/13 08:55
        odkrecili bez problemu - na to nie wpadles ?
        Doczytaj jeszcze o autach uzytkowanych przez Niemcow - tam srednia wieku z tego raportu to 8 lat IIRC - tez starocie a najbogatszy narod w Europie.

        Niby starszy gosc, niby taki dojrzaly i doswiadczony a wszedzie widzi spisek i klamstwo - tetryczejesz czy jak :))) ?

        Kolega powinien sie tam przejechac, to prawda. Nie widzial auta od kilku dni i zdaje sie tylko na relacje kierownika serwisu - mamy wiec troche gluchy telefon - kierownik przekazuje od mechanika, kolega od kierownika, a ja od kolegi ... fakt pozostaje bez zmian: zostawil auto na wymiane rozrzadu (nie wiem czy robi sie to przez dekiel pokrywy zaworow czy poprzez filtr powietrza - w almerze zdejmowalo sie oslone rozrzadu po lewej stronie silnika), ma w zleceniu - czas pracy do 15 sprzed trzech dni koszt 2200 ...

        1. ale jak napisales :)) a ilosc lat poza , speed 25/09/13 09:37
          Polska robi swoje:))
          W tym silniku do rozrzadu nie rusza sie pokrywy zaworow , to jest kupa roboty . A jak pojdzie I sie dowie to okaze sie ze urwali od przedniej oslony :)))
          Jakis cyrk z tym rozrzadem jednym slowem.

          1. speed może wiesz coś więcej od ASO forda , bajbusek 25/09/13 10:08
            bo kolega zdziwiony zadzwonił do innego ASO z pytaniem czy się ściąga pokrywę i "SIĘ ŚCIĄGA" :}

            1. przecież niżej napisałem , Artaa 25/09/13 10:55
              i to nie tylko w ASO Forda...

            2. naciagaja ludzi na koszty bez uzasadnienia , speed 25/09/13 17:36
              wymiana paska ,napinacza I pompy nie wymaga zdiecia pokrywy.
              Tak powiedzial mi mechanik w warsztacie Forda. Kol na walkach I uszczelniaczy nie wymienia sie przy pierwszej wymianie paska.
              Koszty zdiecia pokrywy sa ogromne .
              Z tych wszystkich informacji wynika jedno , sruby ( cztery) sa tak skorodowane ze szansa na odkrecenie jest bardzo malo tym bardziej ze sa to 6mm srubeczki.
              To ze naciagneli goscia na kolosalne wydatki to inny temat.
              Skorodowane sruby to nie wina mechanika a ze sruba sie urwala przy probie odkrecenia to ten ktory nigdy nie mial z tym do czynienia bedzie wieszal psy na mechaniku . Ja powiem tak wiele razy takie srubeczki 'na widok mechanika same odpadaly' I nie przesadzam .
              W takim przypadku (urwania czterech srub z powodu korazji) kosztami naprawy w 100% obciazony jest wlasciciel auta tak zalatwiaja sprawe tutaj.

              1. powiem , Markizy 25/09/13 20:41
                ci że z mechanikami bywa różnie, koledze w ASO nie mogli wymienić tarczy hamulcowych i dzwonili do nich że nie mogą kół odkręcić i ze dwa klucze ukręcili. On wziął swój klucz i pojechał do nich i koła odkręcił bez problemów, i co się okazało że panowie w ASO w złą stronę kręcili :E

                Tak że nie wiadomo co to za spec zabierał się też za śrubki, może pechowo trafił na takie co mają np lewy gwint lub pomylił kierunki kręcenia :)

                Na Bordzie od 2003-03-03:D
                i5 6600, 2x8GB, 7770

      2. procedura , Artaa 25/09/13 10:40
        w Aso przy okazji wymienia się często simmeringi wałków rozrządu.

  17. nie :))) , bajbusek 24/09/13 19:35 , Thadeus 24/09/13 23:39
    tu miało iść

    ...

  18. ciekawi mnie jedno , Banan 25/09/13 01:59
    nikt nawet nie widzial zdjecia tej pokrywy i tych srub. nikt nie wie w jakim sa stanie.
    rownie dobrze ta sruba mogla byc przeciagnieta wczesniej i wiele innych powodow.
    ale 99% ludzi drze sie, ze to wina aso.

    moim zdaniem jak na razie jest pol na pol: bez ogledzin ciezko stwierdzic czy zawinil mechanik czy nie.

    dziwne jest dla mnie, ze naprawde sciemniaja z nowymi srubami. nie jest to polaczenie krytyczne, nie sa zastosowane udziwnione gwinty w tym miejscu. wiec spokojnie serwis moglby wsadzic tam zwykle (choc oczywiscie klasowe) sruby z najblizszego sklepu z takim asortymentem. no ale chyba, ze panowie serwisanci maja aspiracje byc 100% serwisem....

    mniejsza z tym. ja proponuje podziekowac panom, zabrac auto skrecone i do znajomego mechanika z dobra opinia wsrod znajomych. ten wymieni rozrzad za czesc tej kwoty.a przy okazji rozwierci srube, nagwintuje w jakas moze godzinke.

    1. nikt specjalnie się im nie przyglądał , bajbusek 25/09/13 10:11
      nie powiem autorytatywnie "nie są pordzewiałe"

      Mogę powiedzieć - nic w tym silniku nie wyglądało na zardzewiałe - zadbane auto z oryginalnym przebiegiem około 140K

      Speed wymyślił tą teorię a Ty podchwyciłeś - nikt nie mówił o rdzewieniu czy soli poza Speedem.

  19. Ujme to tak: jest wiele dobrych dróg. Niekoniecznie sie wykluczających.Poniżej przyklady: , ptoki 25/09/13 08:14
    -Skontaktować się z fordem i zapytać jakie są zasady postępowania w takich przypadkach
    -Nagrywać rozmowy z serwisem.
    -Ponegocjować z serwisem w sprawie rozłożenia kosztów na obie strony (zależy od tego co powie centrala).
    -Mieć na podorędziu prawnika. Po ostatnim spotkaniu z takowym dodam żeby to był dobry prawnik :)
    -Na koniec: W najgorszym przypadku: zaplacic za usluge, niech zrobią co tam trzeba. Ale mają dać rok gwarancji na to co zrobili. Na piśmie. W piśmie ma byc dokłądnie napisane jakie elementy wymienili. Zrobic dokumentacje fotograficzną.
    Jak auto kiedyś stanie w polu to będzie podkładka do sprawy sądowej o zwrot kosztów związanych a awarią.


    I moja subiektywna opinia:
    -Takie sytuacje są nie do uniknięcia.
    -ASO dostaje kasę żeby zrobiło dobrze. Oni mają byc kompetentni i po to się ich zatrudnia i płaci aby rozwiązali wszelkie problemy.
    Urwanie kilku śrub jest podejrzanie prostackie.
    -Z drugiej strony ich trochę rozumiem. Klient przywiózł "coś" oni sie starali ale niestety trafili na jakąś paść i skończyło sie kiepsko...

  20. no to jak , LooKAS 25/09/13 08:57
    jest w końcu, po co ściągali pokrywę zaworów do wymiany rozrządu?

    I wanna suck, I wanna lick
    I wanna cry and I wanna spit

    1. JA też ... , Muchomor 25/09/13 09:36
      ... tego nie czaję w całej tej opowieści.

      Stary Grzyb :-) Pozdrawia
      Boardowiczów

    2. zadzwoń do ASO forda , bajbusek 25/09/13 10:12
      i zapytaj o wymianę rozrządu ... będziesz wiedział.

      1. aleś , LooKAS 25/09/13 11:35
        ty tajemiczy, a ja z ciekawości pytam, bez złośliwości czy podtekstów. Domyślam się, że trzeba ściągnąć wałki rozrządu?

        I wanna suck, I wanna lick
        I wanna cry and I wanna spit

        1. nie wiem :) , bajbusek 25/09/13 11:45
          zadzwonił kolega - właściciel do innego ASO gdy powiedziałem mu, że pierwsze słyszę o potrzebie ściągania takiej pokrywy do wymiany rozrządu - no i w tym INNYM ASO powiedzieli, że trzeba O_O

        2. RE: , rooter666 25/09/13 12:04
          trzeba zablokować wałki i po to się ściąga pokrywe
          http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1266036.html

          1. No i ... , Muchomor 25/09/13 13:27
            ... wszystko jasne.
            Faktycznie, może podnosić koszta taka procedura.

            Stary Grzyb :-) Pozdrawia
            Boardowiczów

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL