TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[Magiel story] - siem zdenerwowalem: , ptoki 13/09/13 07:32 Jade do roboty. Deszcz wali, lekko ciemno (okolice 7 rano).
A debile wesoło jeżdzą bez swiateł mijania. Tylo te swoje posrane kiepskie ledówki montowane na wysokosci 20cm i świecące w asfalt.
Jade i patrze w tył. No i widze ze cos tam sie za mna czai. Okolice zadrzewione, auto za mną ciemno niebieskie chyba. Patrze jeszcze raz. No rzeczywiscie, jedzie, blisko za moim zderzakiem.
A niby swiatła miały poprawiać widocznosc samochodów...
Oczywiscie policja ma to pewnie w poważaniu. Niestety nie znalazlem statystyk dotyczacych mandatów...- Tak to jest , Remek 13/09/13 07:42
Jak jakiś idiota zezwolił na światła dzienne, to montują sobie te swoje choinkowe punkciki albo kreseczki, by fura wyglądała trendy. - No bo tak , Birdman 13/09/13 08:17
to już jest... Ludzie nie myślą o innych tylko o sobie. Tak samo jest z HIDami. Nie ważne że walą tak po oczach że kierowca jadący z naprzeciwka nic nie widzi. Ważne że on widzi lepiej.... Czy z przyciemnionymi tylnymi lampami... Nic przez to nie widać, nawet homologacje mają. A jak tylko jest szaro i nie daj boże deszczowo to absolutnie nic nie widać.ping? - A tak narzekacie na ludzi, a producenci aut nie są lepsi... , JE Jacaw 13/09/13 08:30
...mam wrażenie, że kiedyś lampy miały cel użytkowy, a teraz coraz częściej są bajerancką ozdobą i niby fajnie to wygląda, ale np. taki źle umieszczony tylny kierunkowskaz zlewa się z światłem stopu i przy niesprzyjających warunkach trudno dojrzeć, czy coś tam miga, czy nie.
Nie lepsze są też niektóre ledowe światła stopu, które tak dają po oczach, że człowiek ma ochotę wyjść i gościowi nogę z hamulca zdjąć.
Albo te przeźroczyste kierunkowskazy, komu przeszkadzały praktyczne pomarańczowe ? Trzeba kupować specjalne pomarańczowe żaróweczki... a jak taka wyblaknie, to nie wiadomo czy przypadkiem ktoś na wstecznym nie jedzie lub wali to po oczach niemiłosiernie.
Generalnie mam wrażenie, że kiedyś było to prostsze i bardziej funkcjonalne np. klasyczne światło, po bokach miało kierunkowskazy i człowiek od razu je widział (bo nawet jakby coś wyblakło/klosz się uszkodził, to było wiadomo, gdzie go szukać), a teraz kombinują jak koń pod górkę, aby się wyróżnić.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - Też mam takie wrażenie. O ile technika swiateł opartych na pokrzywionym zwierciadle jest , ptoki 13/09/13 08:42
całkiem ok (tzw non imaging optics). O tyle filozofia wokół tematyczna jest okropna.
Dla mnie swiatła dzienne to koronny przykład imbecylizmu ludzi i organów państwowych.
Nie dość że są nisko więc auta w kotlince nie widać lepiej to jeszcze często świecą na wprost. Więc tego kto sie włącza do ruchu zza krzaka te nie widać.
No i nikt nie pilnuje tego jak te światła wogóle świecą.
Smutne.- Tylko trzeba pamiętać... , JE Jacaw 13/09/13 08:48
...że obecna moda na dzienne to wynik głupiego przepisu każącego jeździć cały czas na światłach. Sam przez to coraz częściej myślę o założeniu sobie takich.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - dokładnie , Artaa 13/09/13 18:26
wielu krajach nie jeżdzi się na światlach w dzień.
np w Niemczech na których lubią się liczni opierać w porównaniach...
warto przeczytać i zobaczyć mapkę:
http://moto.wp.pl/...,wiadomosc.html?ticaid=1114d2- Swoją drogą... , JE Jacaw 16/09/13 10:39
...już kiedyś na to zwróciłem uwagę, że takie "głupie" przepisy najczęściej wchodzą w życie w dawnych "demoludach". Wyjątkiem jest tu północ Europy, ale tam ma to jeszcze jakiś sens oraz (z niezrozumiałych dla mnie względów) Włochy.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - Bo Włochy to Polska południa ... , zartie 16/09/13 22:08
lub jak kto woli Polska to Włochy północy.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - Tak dla przypomnienia ... , zartie 16/09/13 22:12
http://www.youtube.com/watch?v=tzQuuoKXVq0Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
- dzienne mają śiwiecić na wprost... , Artaa 13/09/13 18:22
;-)
Więc dobrze że jest jak piszesz.- no wlasnie nie. W 2007 jak byly mega dyskusje na ten temat , ptoki 13/09/13 21:30
to swiatlofile gadali ze auto ma byc lepiej widac. A wlasnie przy obniżeniach terenu i przy włączaniu sie do ruchu to było by najbardziej potrzebne. Na prostej drodze auto całkiem dobrze widać. A w tym 1% sytuacji (jazda pod słońce w kierunku lasu) to spokojnie można odpuscic wyprzedzanie.
A tak dupa. Swieci nisko, byle jak, słabo i w sumie tylko w przód.
Czyli jest jak z zmianą czasu u suworowa...- nie wiem jak ty, ale ja patrzę na pojazdy , Artaa 13/09/13 21:44
nie na to jakie i czy mają światła ;-)
Jeżdżę trochę po europie tej "bez podatkowej potrzeby świateł w dzień" i jeśliby ktoś próbował się tłumaczyć w razie W policji, że nie zuważył pojazdu bo ten nie miał świateł w dzień, to skierowanie do okulisty gratis plus inne bonusy ... ;-)- Ależ oczywiście. Ja też uważam że auto na drodze i bez świateł widać. , ptoki 13/09/13 22:28
I wskazuję że dzienne są bez sensu bo nawet cech jakie im nadają swiatłoluby nie spełniają.
To wskazuje na absurdalnosc sytuacji.- Kolega ma rację w 100% , DeathClaw 14/09/13 02:37
normalnie aż mu postawię piwo jak go na drodze spotkam (bez%owe). Na prostej/jakiejkolwiek drodze widać auto bardzo dobrze. Zgadza się.
Dzięki włączonym światłom mijania (nie mylić z dziennymi), auto jest (uwaga) jeszcze lepiej widoczne. Być może to wpływa na większe bezpieczeństwo ale badania są poza moim zainteresowaniem w tej kwestii. Wiem, że ja pomimo dobrego wzroku lepiej widzę jaśniejsze światło na drodze, więc zapalam dla innych swoje światła. Być może ktoś podobny do mnie zauważy mnie i nie wjedzie mi w bok auta, a jeżeli już, to... oby w mój, a nie mojej rodziny.
Pozdrawiam innych świadomych kierowców.
- To co opisałeś to pryszcz, przekleństwem są terenówki mające atrapy świateł , zartie 13/09/13 12:13
Są samochody, w których tylne lampy zamontowane na błotnikach są atrapami, a świecą jedynie popierdułki zamontowane w zderzaku. I zorientuj się, jadąc za takim w słoneczny dzień, że on zaczął hamować :-/Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - Jaki problem? , laciak88 13/09/13 12:33
Przecież jasność zmienia się X razy, więc rzuca się w oczy. Poza tym wolałbyś, żeby zapasówka zasłaniała lampy, gdy jesteś pod kątem?"To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
life's problems." - Problem jak słońce nisko świeci, prosto w lampy , zartie 13/09/13 13:19
Te lampy w zderzakach są małe, świecą tak sobie i jeszcze trzeba się zorientować, że te wyżej to tylko atrapy.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
- Bo w Unii stwierdzili , McIsland 13/09/13 12:44
że asymetrycznie montowane koło zapasowe na klapie zasłania światła, tak mi się gdzieś obiło, ale niecale 2 stówki, trochę zabawy z kablami i zaślepkami na dziury po starych i da się, są dostępne chyba do wszystkich terenówek
https://plus.google.com/...d=100487444537500794487GTD ...
- lekko ciemno o 7 rano :P? , endern 13/09/13 08:33
nie przesadzajmy, nie czuję jeszcze potrzeby jeżdzenia z oswietleniem na rowerze ;-P- Deszcz był, chmury ciężkie. Ciemno było. Jak wczoraj czy przedwczoraj było pochmurnie to b , ptoki 13/09/13 08:37
yło ok.
- i jeszcze mistrzów długich świateł dodaj... , Chrisu 13/09/13 08:34
Jedzie taki cep 300 m za tobą i wali długimi. Jak jadę do/z pracy mam prostkę - 12 km. Nawet z 3 km długie za mną nie są komfortowe...
Kolejny przykład. Łosie z przeciwmgielnymi tylnymi. Widać na 200 m a ten napierdziela po oczach...
I jeszcze jeden przykład. Kierowcy ciężarówek popierdzielający 90km/h w niezabudowanym i 80 w zabudowanym... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - hehe, doskonale Cię rozumiem, , Matti 13/09/13 08:47
niby rząd szuka kasy, stawia fotoradary, itp., a wystarczyłoby kontrolować tachografy TIRów. Każdy przekracza przecież 70 km/h...
- tak jest jak nie zna się przepisów , myszon 13/09/13 08:59
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach _normalnej przejrzystości powietrza_. Koleś powinien za to dostać normalny mandat jak za jazdę bez świateł.- przejrzystosc byla normalna , Kenny 13/09/13 09:06
tylko ciemno bylo ;)).:Pozdrowienia:. - cytuję , myszon 13/09/13 09:14
"Deszcz wali". Gdyby było tylko ciemno to światła byłyby lepiej widoczne niż w dzień.
- Ano powinien. Tyle że mnie zdenerwowało , ptoki 13/09/13 09:09
nie to że nie świecił. Zdenerwowało mnie że w tym przypadku (i w paru innych o których sobie pomyślałem już po uzmysłowieniu sytuacji) zadziałał mechanizm przywoływany wieloktornie w debacie o swiatłach:
Jak bedzie przepis o dziennych to wszyscy beda swiecic bo nie trzeba bedzie myslec.
I wyszło na to że ten problem nie tylko tyczy się tych co nie swiecą wieczorem (czasy przed swiatlo-dzienne) ale i tych co w deszczu popieprzaja na dziennych (bo przecież innych widać)...
Sam jestem antyświelny ale w deszczu czy o zmroku światła są potrzebne...
- Panowie to jeszcze nic. , SpiDy 13/09/13 09:31
Własnie wróciłem z Chorwacji , u Niemców na autobanie wiadomo jak sie jeździ,deszcz wali aż miło a tu na środkowym pasie samochód widmo ani jednego światełka to dopiero sie działo.
Pozdrawiam"Obyś się w Polsce urodził"
A.L - a zwróciłeś , Markizy 13/09/13 22:15
jakie blachy posiadał jegomość ?Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - uwagę , Markizy 13/09/13 22:15
zjadłem słowkoNa Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770
- zapraszam do UK... , metacom 13/09/13 09:41
...tu dopiero jeździ stado baranów... wystarczy jedna porządna mgła i od razu widać jak ludzie jeżdżą http://www.twojapogoda.pl/...-siebie-w-gestej-mgleNajwiększą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą. - przy okazji musisz nauczyc sie czytac w myslach , Yorg 13/09/13 13:55
bo kierunkowskaz wrzucaja w trakcie manewru zwykle ;)GG: 1706185
lub komórka :) - Ech, ... , Muchomor 13/09/13 14:52
... dajcie spokój tym marudzeniom. W IRL jest podobnie, a jednak można się w końcu przyzwyczaić, jeździ się dużo bezpieczniej i wk...am się za kółkiem duuużo mniej nież w PL.
Odrobina miejskiego cwaniactwa i obycia pozwala omijać miejsca, w których najczęściej dochodzi do różnych sytuacji. Mam na myśli to, ze zwykle omijam główne arterie i jeżdżę systemem równoległych do nich uliczek jednokierunkowych, tam gdzie tylko ma to sens i sporo na tym ugrywam.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - true , Chrisu 13/09/13 15:04
w wakacje jeździłem po LDN. Mimo, że wydawałoby się, że jest bardziej "dziko", to czułem się bezpieczniej jak w Europie. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - nie uwierzysz , okobar 13/09/13 15:11
Londyn leży w Europie:PAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - ale na Wyspie , Chrisu 13/09/13 15:13
a miałem na myśli KONTYNENT ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- nie wiem czy bezpieczniej... , metacom 13/09/13 16:06
...ponieważ miałem już kilka sytuacji, gdzie brakowało naprawdę niewiele aby doszło do stłuczki, bo ktoś nagle zmienia pas na autostradzie bez kierunkowskazu i bez sprawdzenia czy ma miejsce... a dlaczego ? bo przepis mówi, ze na dwupasmówce NIE MUSISZ tego robić...
...że już nie wspomnę o gościach wciskających się między mnie a samochód przede mną, gdzie specjalnie zostawiam sobie bezpieczną odległość a koleś wjeżdża tak, że prawie zahacza mnie swoim tylnym błotnikiem... ale to akurat w PL też mnie wkurzało więc to raczej globalny problem...Największą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą. - W GB ... , Muchomor 13/09/13 16:10
... jest trochę inaczej niż w IE odnośnie pierwszeństwa. Z tego co pamiętam to tam na równorzędnych nie ma reguły ustępowania - pierwszeństwo ma pierwszy co nadjechał. W IRL jest jak w PL tylko oczywiście strony odwrócone. Ten przepis z autostradą to dla mnie kolejna nowość :)
O wciskaniu się w odstęp to nic nie napiszę, bo w PL to norma, a w IRL w godzinach szczytu na obwodnicy (która jest płatną autostradą) to nawet nie ma miejsca na odstępy, hehehe.
Statystyki są jednak nieubłagane i bezlitosne dla Polski. To jest przepaść.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - Palnąłem głupotę, ... , Muchomor 13/09/13 16:33
... bo nie znam statystyk drobnych stłuczek, a tych to pewnie w LDN i DUB jest sporo. To te odnośnie śmiertelności i cięzkich wypadków są na niekorzyść PL.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - że co? Ten co pierwszy dojeżdża ma w UK pierwszeństwo, w IRL z lewej? , Chrisu 13/09/13 17:04
toś palnął... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - No tak ... , Muchomor 13/09/13 19:59
... słyszałem od kolegi, który mieszkał w N.Irl. Nie jest tak?Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - z IRL Ci nei powiem , Chrisu 14/09/13 08:43
ale skoro jeżdża po lewej, to pewnie zasady reguly prawej dłoni takie jak w UK. I w UK jest PRAWA. Podobnie jak skrzyżowania równorzędne - tak jak u nas... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Chodziło mi własnie o UK. , Muchomor 14/09/13 17:34
I mówię jak było 0 koleś zanim tu się przeprowadził to mieszkał w Północnej i to zarzekał się, że w UK reguła na równorzędnych nie obowiązuje - jak głupoty, to sorki.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - jak wspominałem kilka razy , Chrisu 14/09/13 22:26
mam dobrego znajomego taksiarza w LDN. Jak w tym roku jechałem tam samochodem, dostałem długiego maila na co mam uważać jeżdżąc po lewej stronie ;). (większość rzeczy typu: uważaj na drodze bo mamy w pizdu kamer i jak przekroczysz prędkość to będziesz musiał płacić, były dla mnie jasne, ale wysłuchać (w tel też) swoje musiałem ;-) ). /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Hehehehe ... , Muchomor 15/09/13 00:50
...czyli jak ja, jedziesz na czyjejś opinii. Czuję, że musielibyśmy poszukać ich traffic act, żeby to wyjaśnić ... :)Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów
- yep , Kenny 15/09/13 09:48
w koncu to oni m.in. tworzyli Konwencje Wiedenska w '68..:Pozdrowienia:.
- no Ty zaczeles narzekac jako pierwszy , Yorg 13/09/13 18:15
a co do moje odpowiedzi - jak mam pierszenstwo to wali mnie czy on wychamuje/zauwazy czy nie - jego ubezpieczenie mi naprawi.GG: 1706185
lub komórka :)
- Dopiero przy manewrze , El Vis 13/09/13 16:17
Dobrze jest jeśli w ogóle go włączają.I don't suffer from insanity.
I actually quite enjoy it.
- nie wiem jak , okobar 13/09/13 11:08
ale ja zawsze jeżdżę na tzw. krótkich... i tyle.. dziennych w żadnym z aut nie mam więc mam wszystko w pupie...AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - hehe , Chrisu 13/09/13 11:10
dosłownie w pupie ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - a, sorrry... , Chrisu 15/09/13 22:36
nie p a w ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- Popieram, światła "dzienne" są bez sensu nawet w dzień, mijania dla wszystkich i koniec. , michtar 13/09/13 11:52
Najprostsze sprawy komplikować potrafią.- dokładnie , PaszkfiL 13/09/13 14:48
ostatnio usłyszałem od jednego typa, że ma day lighty bo oszczędzają prąd i wpierał mi, żebym koniecznie sobie założył, powiedziałem mu, że ma się gonić bo od tego żeby był prąd w aucie to ja mam alternator i nie musze oszczędzać nawet mająć 1Kw RMS grania w bagażniku @ 1 Ohm (taka mała prądownia) :Do([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - eeee? , ptoki 13/09/13 15:13
Swiatla zjadają swoje. Mijania to jakieś 50-100W.
Dzienne na ledówkach pewnie 5-10W.
I to w paliwie wyjdzie.
Co prawda jest to jakieś 0.5-3% spalania całkowitego, ale wyjdzie.
Chyba że masz na myśli że na prądzie nie ma co oszczędzać, to ok, takie podejście mozna mieć.- Kij w to że zjadają , Bitboy_ 13/09/13 17:14
Lepiej dopłacić 3zł do tankowania, czy zabić siebie lub kogoś w wypadku spowodowanym min. przez niewystarczająco widoczny pojazd?
Ludzie nie przeliczajcie wszystkiego tak skrupulatnie.. Ja wiem że kapitalizm i blebleble, ale na pewnych rzeczach zwyczajnie nie powinno sie oszczędzać. Niestety prawda jest taka że nikomu nie mogę mówić na czym ma oszczędzać a na czym nie. To kwestia zdrowego rozsądku i chyba - wychowania.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Znadinterpretowales. Z tym jest jak z podatkami. , ptoki 13/09/13 17:47
Niby tu 2zl za psa, tam 3 zl za nieruchomosc, tam 8zl akcyzy, tam obowiazkowy ABS/ESP, jeszcze gdzies jakis odblask albo mandat za jego niemanie i w ciagu roku zbiera sie ponad polowa tego co sie zarabia.
A skutek tego jest bardzo wątpliwy.
Innymi słowy wrzucasz te 3zl co tankowanie i pozytek z tego taki jak z modlitwy.
A swiatla sprawily ze co prawda jest mniej czolowek (choć otylii jedrzejczak swiatla nie pomogly - polecam poczytac o tym co u niej sie zadzialo) ale za to wiecej jest przejechanych pieszych.
W moim poscie zwrocilemuwage nie na koszty a na to ze nawet mały led wpływa na spalanie.
Mały led - malutko
duzy wzmacniacz - wiecej
Co ciekawe swiatła mijania ciągną koło 100W.
A klima okolice 300W.
Więc nie tak znowu bardzo róznie.- klima , Markizy 13/09/13 22:22
ciągnie kilka KM, a to można przeliczyć na parę kW, tak naprawdę przy przy 2k obr/min silnik wytwarza tyle mocy że nie odczuje tego w żaden sposób że masz ledy czy żarówki zwykłe. Jedyna różnica jest taka że żarówki będziesz zmieniać ledy nie.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - no nie zgodze sie. A przynajmniej , ptoki 13/09/13 22:29
nie w oparciu o to co mam u siebie. Zerknij niżej o tym co ligandowi napisalem o oszacowaniu mocy klimy.
- nie ma słowa "zadziało" , Grocal 14/09/13 23:39
...Na pewno, na razie, w ogóle...
Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
Ortografia nie gryzie! - Jak nie mam jak jest , ptoki 15/09/13 12:15
http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=7927
http://www.pokulture.pl/...itemid=2021&catid=5
Co prawda zmierźluchy udają że jest brzydkie ale tu nie o estetyke chodzi a skutecznośc komunikacji.- Bańko mówi, że nie ma , Grocal 15/09/13 16:08
to nie ma :)Na pewno, na razie, w ogóle...
Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
Ortografia nie gryzie! - a co do skuteczności komunikacji , Grocal 15/09/13 16:10
"zdarzyło", "wydarzyło", "spotkało"... Ładniejsze i bardziej zrozumiałe słowa, które powinny być w miejscu tego nieszczęsnego "zadziało".Na pewno, na razie, w ogóle...
Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
Ortografia nie gryzie! - Moge sie zgodzić ze są lepsze słowa :) , ptoki 15/09/13 16:50
Ale słowo zadziało jest :)
- No bez jaj.... , ligand17 13/09/13 19:20
100W to jest przecież 0,14KM. Klimatyzacja zabiera 1-2KM...
Możemy sobie policzyć dla zabawy:
1. Przyjmując, że przeciętny samochód ma moc maks. 100KM, z czego po nogą jest zawsze przynajmniej 20, to żarówki zwiększają zużycie paliwa o 0,7 procenta.
2. Przy średnim spalaniu 8l/100km te 0,7% wynosi 0,06l/100km.
3. Przy zasięgu 600km taka różnica spalania pozwoli przejechać dodatkowe 5km.- Pała z fizyki , zartie 13/09/13 19:48
A teraz poszukaj ile naprawdę pożerają światła.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - A coś więcej , ligand17 13/09/13 20:50
jesteś w stanie napisać? Niby gdzie jest błąd?- Przecietny , Mute 13/09/13 21:11
alternator ma skutecznosc na poziomie 50%.- to ciekawe , Markizy 13/09/13 22:50
bo z jednej strony mamy generator trójfazowy który często charakteryzują się sprawnością rzędu ponad 90%, a na alternatorze tracimy 50%? Podejrzewam że albo ktoś się walną albo nie rozwinął dokładnie dlaczego tak się dzieje. Bo w tekście spotkałem że na regulatorze napięcia tracimy 20% ponad, ale to dalej daleko do 50%.
Chociaż w innym tekście gość pisze o sprawności 70-80% co jest już rzeczywiste, problem może być sprawność przekładni pasowej.
Patrząc na linki z elektrody gdzie śledziłem wątek wiatrak na alternatorze wychodzi że w typowych obrotach silnika 2-4k sprawność wynosi często 60-70%
http://obrazki.elektroda.pl/...9800_1363518935.png
http://obrazki.elektroda.pl/...4300_1363518908.pngNa Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - Wszystko się zgadza, alternator samochodowy to bardzo prymitywna elektrownia, , zartie 14/09/13 09:36
która musi pracować w bardzo szerokim zakresie obrotów, z mocno zmiennym obciążeniem, znosić nagłe przyspieszenia i hamowania. Sprawność przekładni pasowej w w tym przypadku też nie jest zbyt wysoka, góra 95 % - ze względu na warunki pracy i koszty jakie należałoby ponieść aby ją zwiększyć. Dotyczy to też samego alternatora. Ja bym powiedział, że te wykresy to i tak są dla jakiegoś dużego alternatora o dobrych parametrach, alternatory w większości osobówek aż tak dobrych parametrów nie mają.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
- Moc maksymalna silnika nie ma żadnego związku z oświetleniem , zartie 13/09/13 21:47
Należy policzyć energię potrzebną do świecenia świateł przez godzinę, uwzględnić sprawność silnika i alternatora, znaleźć wartość energetyczną benzyny i wynik gotowy. Kiedyś na Boardzie przedstawiałem wyliczenie, poszukaj w archiwum.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - Zieeeww , ligand17 13/09/13 22:27
To, co napisałem powyżej to taka drobna zabawa cyferkami. Widać, że nawet nie przeczytałeś dokładnie, bo piszesz głupoty.
A do rzeczy - jakiego rzędu są to różnice? 50%? 100%? 1000%?- Napisałeś kompletną bzdurę, a teraz odwracasz kota ogonem , zartie 14/09/13 22:15
Fakt, że jej poprzednio nie wytknąłem, więc robię to teraz:
"z czego po nogą jest zawsze przynajmniej 20"
Do jazdy ze stałą prędkością wcale nie potrzeba dużej mocy, 20 KM jest potrzebne do utrzymywania prędkości ok. 120 km/h - dokładna wartość jest inna dla każdego samochodu, najsilniej zależy od współczynnika Cx i powierzchni czołowej.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - Heh... , ligand17 15/09/13 17:45
Przecież nie napisałem, że wszystko mierzyłem w każdym punkcie. Zrobiłem parę założeń i dostałem jakąś cyferkę. Jak chcesz, możesz sobie uściślać, aż dostaniesz wynik dokładny. Tylko znowu pytam: jaka to będzie różnica: 50%? 100%? 1000%? I ile czasu (=pieniędzy) stracisz, żeby to dokładnie zmierzyć?- Z błędnych założeń wynik nie może być prawidłowy , zartie 16/09/13 09:04
Jaka będzie różnica? Bliska tej ostatniej wartości. Odszukałem swoje dawne wyliczenie: http://twojepc.pl/...iwum.php?r=2012&id=155405
Wynik może być trochę mniejszy jeżeli mamy nowy samochód - tutaj dużą rolę odgrywa downsizing silników. Na wstrzelenie się w zakres wyższej sprawności alternatora bym za bardzo nie liczył.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
- Zależy jak liczyc. A moje auto pije srednio , ptoki 13/09/13 21:38
5.5l/100km. Mam statystyki z cpn i nie zawacham sie ich użyć :)
A stosunek swiatla/klima latwo oszacować:
Uruchamiasz cieply silnik. Patrzysz na chwilowe spalanie.
U mnie silnik na luzie pali jakieś 0.4-0.5l/h
po zapaleniu krótkich spalanie podnosi sie o około 0.1-0.15l/h.
Po włączeniu klimy o 0.2-0.3l/h
A skoro swiatla maja okolo 100W to klima ma 2-3x wiecej.
Moj komputer ciutke zaniża spalanie wiec pi*oko jest troche wiecej.
A silnik u mnie 115km/diesel.
Nie ma sensu sie klocic czy to jest 0.5% czy 2%. Wazne ze jest wiecej. A jesli nie robi roznicy to jest to strata.
I ten 0.7% to jest około 1/5 różnicy sprawnosci miedzy benzynowym silnikiem a dieslem.
A taktyka negocjacyjna (OIDP metoda małych kroków) w rozbiciu na pojedyncze procenty czy epatowanie małymi wielkosciami na mnie nie dziala. Zawsze mowie ze 20 takich jednych procentów robi dobrą jedną-piątą ;)
Oddasz mi 0.7% swojej wyplaty? Do końca życia? No przecież to tak niewiele ;)- podobne spostrzeżenia, tylko więcej , Artaa 13/09/13 21:49
mi pali ;-)
wieć i różnica większa - kosztowniejsza - mijania to więcej niż 100W bo jeszcze pozycje, rejestracja i tył się świeci , Artaa 13/09/13 21:56
przykładowo H7-55W minimum (lub więcej w ekstra wykonaniach)
czyli przód : 2x55W +2x5 W pozycje
tył: rejestracja 2x5W + pozycje od 2x5W do 6x5W (np Primera)
suma dla mijania jest zawsze sporo większa od 100W, minimum to 140W plus ośiwtlenie wewnętrzne samochodu/zegarów min 10W.
Czyli masz od 150W do 200W.
Światła dzienne LED to max 10W. - OK moge troche zrewidować szacunki. , ptoki 13/09/13 22:37
Widać że klima jest nieliniowym urządzeniem.
http://moto.onet.pl/...-i-momentu-obrotowego/selfq
Moje oszacowanie bazowało na tym że załozyłem że sprężarka cały czas pobiera tą samą moc a to nie koniecznie musi być prawda.
Ale w arcie jest opisane że klima zuzywa 0.76-2.1l/100 i ta dolna wielkosc z grubsza by sie zgadzała z tym moim oszacowaniem.
W sumie troche sie majtlem ale nie aż tak dużo.
U mnie klima jest bez sterowania agregatem, tylko rodzajem nawiewu.- Co do AC to roznie ,swoje bierze , speed 14/09/13 03:00
co do swiatel to juz nie .
Wez pod uwage ze te wyliczenia robicie teoretycznie ze stojacym autem. Teraz policz jak auto jedzie z predkoscia 100km/h I okaze sie ze te wyliczenia o kant mozna rozbic.
Juz kiedys podawalem link do dosc dokladnych obliczen.
Teoretycznie moj samochod powinien na przejechanie 20tys km na swiatlach DRL spalic dodatkowo 1,2l a nie pali nic wiecej :))))
Moje DRL biora 15W .
Szwedzi, Dunczycy, Finowie ,Kanadyjczycy sporo pracowali aby sprawdzic co daje aby auta mialy DRL I sa fajne opracowania I to w internecine:))).
Z tym paleniem na swiatlach w Polsce- urwalo , speed 14/09/13 03:05
to tak jak z tymi procentami w Polsce 7,22% I tu tez 7,22%
a tam wyjdzie 146tys po 14 latach a tu wychodzi 172tys I tez po 14 latach.:))- Nie do konca ogarniam co napisales. , ptoki 14/09/13 14:03
Ale generalnie sie tego nie czepiam ;)- :) czasami tak jest , speed 16/09/13 01:24
Ustaw w aucie stale obroty 1000 /min sprawdz ile pokazuje , wlacz switla I zapisz ile pokazuje , nastepnie ustaw na 1500 obrotow /min
sprawdz ile computer pokazuje bez swiatel I ze swiatlami I zrob to samo na obrotach 2000 .
Osobiscie zwasze bylem przeciwnikiem jazdy w dzien na swiatlach mijanie , bo bylo to bezcelowe marnowanie paliwa. 40 lat temu wpadli ze lepiej bedza sprawowaly sie dedykowane stwiatla DRL I takie rozwiazanie ma same zalety ,dlatego jest tak powszechne.
Chlopaki widze ze zatrzymali sie z wiedza na temat alternatorow I przekladni jakis 25 lat temu:)))
Naped paskiem na dzisjaj to w najgorszym przypadku 98% sprawnosci a alternatory ?? polecam przeczytac dyrektywe unijna z czerwca 2013 roku dotyczaca wlasnie stosowanych alternatorow.
wielu bardzo sie zdziwi:)))))
- Najlepsze że z tyłu nie trzeba mieć zapalonych , juzek 13/09/13 12:18
dziwny kraj- Bo nie poprawiają widczności , laciak88 13/09/13 12:34
znacząco."To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
life's problems."
- hmm , bartek_mi 13/09/13 13:25
tez to zauwazylem.
w kwestii widocznosci ludzie to debile. piesi na wsi i rowerzysci w miescie to ^2dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - RE: , rooter666 13/09/13 13:52
najbardziej mnie wkurw... dostawczaki ze światłami na wysokości lusterek w osobowych ;]- A wiesz ze miałem kiedys pomysl na to aby wszystkie auta tak miały? , ptoki 13/09/13 14:46
Bo jak swiatła wyżej to lepiej oswietlaja...
Ale ten i jeszcze jeden aspekt mi troche pomysł ostudziły :)- RE: , rooter666 13/09/13 16:27
jaki jeszcze jeden?- Jeden to , ptoki 13/09/13 17:50
oslepianie przez tylną szybę. (do ogarnięcia przyciemnianym lusterkiem).
Drugi to problem podczas mijania sie.
Widac to gdy sie porówna oslepianie przez swiatla osobówki i ciężarówki.
Swiatla wyżej oslepiają trochę mocniej gdy auto z przeciwka jest bardzo blisko.
Ale pomysł IMHO jest ciekawy. Tyle że auta by inaczej wygladaly majac swiatla pod dachem...
- o dokładnie.... , faf 13/09/13 18:23
autobusy i ciężarowe (z wyjątkiem sprzętu budowalnego)
maja nisko - poniżej tylnej szyby w osobówce - a ostatnio nowe dostawczaki maja reflektory pod swoja przednia szybą
jak to w ogóle dostało homologacje ?
- Kupcie okulary , Piratez 14/09/13 21:34
...- poznajcie przepisy , Chrisu 15/09/13 22:35
mógłbym powiedzieć... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|