Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » ham_solo 22:45
 » globi-wan 22:45
 » dugi 22:38
 » Curro 22:37
 » @GUTEK@ 22:34
 » Shark20 22:27
 » marcin502 22:24
 » Lord Kama 22:24
 » JaroMi 22:23
 » BONUS 22:18
 » Soulburne 22:16
 » Wedelek 22:12
 » ProSavage 22:09
 » DJopek 22:09
 » stefan_nu 21:58
 » Flo 21:54
 » Artaa 21:53
 » yeger 21:49
 » NimnuL 21:48
 » patinka 21:47

 Dzisiaj przeczytano
 41141 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[Magiel story] - siem zdenerwowalem: , ptoki 13/09/13 07:32
Jade do roboty. Deszcz wali, lekko ciemno (okolice 7 rano).
A debile wesoło jeżdzą bez swiateł mijania. Tylo te swoje posrane kiepskie ledówki montowane na wysokosci 20cm i świecące w asfalt.

Jade i patrze w tył. No i widze ze cos tam sie za mna czai. Okolice zadrzewione, auto za mną ciemno niebieskie chyba. Patrze jeszcze raz. No rzeczywiscie, jedzie, blisko za moim zderzakiem.
A niby swiatła miały poprawiać widocznosc samochodów...

Oczywiscie policja ma to pewnie w poważaniu. Niestety nie znalazlem statystyk dotyczacych mandatów...

  1. Tak to jest , Remek 13/09/13 07:42
    Jak jakiś idiota zezwolił na światła dzienne, to montują sobie te swoje choinkowe punkciki albo kreseczki, by fura wyglądała trendy.

  2. No bo tak , Birdman 13/09/13 08:17
    to już jest... Ludzie nie myślą o innych tylko o sobie. Tak samo jest z HIDami. Nie ważne że walą tak po oczach że kierowca jadący z naprzeciwka nic nie widzi. Ważne że on widzi lepiej.... Czy z przyciemnionymi tylnymi lampami... Nic przez to nie widać, nawet homologacje mają. A jak tylko jest szaro i nie daj boże deszczowo to absolutnie nic nie widać.

    ping?

  3. A tak narzekacie na ludzi, a producenci aut nie są lepsi... , JE Jacaw 13/09/13 08:30
    ...mam wrażenie, że kiedyś lampy miały cel użytkowy, a teraz coraz częściej są bajerancką ozdobą i niby fajnie to wygląda, ale np. taki źle umieszczony tylny kierunkowskaz zlewa się z światłem stopu i przy niesprzyjających warunkach trudno dojrzeć, czy coś tam miga, czy nie.

    Nie lepsze są też niektóre ledowe światła stopu, które tak dają po oczach, że człowiek ma ochotę wyjść i gościowi nogę z hamulca zdjąć.

    Albo te przeźroczyste kierunkowskazy, komu przeszkadzały praktyczne pomarańczowe ? Trzeba kupować specjalne pomarańczowe żaróweczki... a jak taka wyblaknie, to nie wiadomo czy przypadkiem ktoś na wstecznym nie jedzie lub wali to po oczach niemiłosiernie.

    Generalnie mam wrażenie, że kiedyś było to prostsze i bardziej funkcjonalne np. klasyczne światło, po bokach miało kierunkowskazy i człowiek od razu je widział (bo nawet jakby coś wyblakło/klosz się uszkodził, to było wiadomo, gdzie go szukać), a teraz kombinują jak koń pod górkę, aby się wyróżnić.

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

    1. Też mam takie wrażenie. O ile technika swiateł opartych na pokrzywionym zwierciadle jest , ptoki 13/09/13 08:42
      całkiem ok (tzw non imaging optics). O tyle filozofia wokół tematyczna jest okropna.

      Dla mnie swiatła dzienne to koronny przykład imbecylizmu ludzi i organów państwowych.
      Nie dość że są nisko więc auta w kotlince nie widać lepiej to jeszcze często świecą na wprost. Więc tego kto sie włącza do ruchu zza krzaka te nie widać.
      No i nikt nie pilnuje tego jak te światła wogóle świecą.

      Smutne.

      1. Tylko trzeba pamiętać... , JE Jacaw 13/09/13 08:48
        ...że obecna moda na dzienne to wynik głupiego przepisu każącego jeździć cały czas na światłach. Sam przez to coraz częściej myślę o założeniu sobie takich.

        Socjalizm to ustrój, który
        bohatersko walczy z problemami
        nieznanymi w innych ustrojach

        1. dokładnie , Artaa 13/09/13 18:26
          wielu krajach nie jeżdzi się na światlach w dzień.
          np w Niemczech na których lubią się liczni opierać w porównaniach...

          warto przeczytać i zobaczyć mapkę:
          http://moto.wp.pl/...,wiadomosc.html?ticaid=1114d2

          1. Swoją drogą... , JE Jacaw 16/09/13 10:39
            ...już kiedyś na to zwróciłem uwagę, że takie "głupie" przepisy najczęściej wchodzą w życie w dawnych "demoludach". Wyjątkiem jest tu północ Europy, ale tam ma to jeszcze jakiś sens oraz (z niezrozumiałych dla mnie względów) Włochy.

            Socjalizm to ustrój, który
            bohatersko walczy z problemami
            nieznanymi w innych ustrojach

            1. Bo Włochy to Polska południa ... , zartie 16/09/13 22:08
              lub jak kto woli Polska to Włochy północy.

              Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

            2. Tak dla przypomnienia ... , zartie 16/09/13 22:12
              http://www.youtube.com/watch?v=tzQuuoKXVq0

              Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      2. dzienne mają śiwiecić na wprost... , Artaa 13/09/13 18:22
        ;-)

        Więc dobrze że jest jak piszesz.

        1. no wlasnie nie. W 2007 jak byly mega dyskusje na ten temat , ptoki 13/09/13 21:30
          to swiatlofile gadali ze auto ma byc lepiej widac. A wlasnie przy obniżeniach terenu i przy włączaniu sie do ruchu to było by najbardziej potrzebne. Na prostej drodze auto całkiem dobrze widać. A w tym 1% sytuacji (jazda pod słońce w kierunku lasu) to spokojnie można odpuscic wyprzedzanie.

          A tak dupa. Swieci nisko, byle jak, słabo i w sumie tylko w przód.
          Czyli jest jak z zmianą czasu u suworowa...

          1. nie wiem jak ty, ale ja patrzę na pojazdy , Artaa 13/09/13 21:44
            nie na to jakie i czy mają światła ;-)

            Jeżdżę trochę po europie tej "bez podatkowej potrzeby świateł w dzień" i jeśliby ktoś próbował się tłumaczyć w razie W policji, że nie zuważył pojazdu bo ten nie miał świateł w dzień, to skierowanie do okulisty gratis plus inne bonusy ... ;-)

            1. Ależ oczywiście. Ja też uważam że auto na drodze i bez świateł widać. , ptoki 13/09/13 22:28
              I wskazuję że dzienne są bez sensu bo nawet cech jakie im nadają swiatłoluby nie spełniają.

              To wskazuje na absurdalnosc sytuacji.

              1. Kolega ma rację w 100% , DeathClaw 14/09/13 02:37
                normalnie aż mu postawię piwo jak go na drodze spotkam (bez%owe). Na prostej/jakiejkolwiek drodze widać auto bardzo dobrze. Zgadza się.

                Dzięki włączonym światłom mijania (nie mylić z dziennymi), auto jest (uwaga) jeszcze lepiej widoczne. Być może to wpływa na większe bezpieczeństwo ale badania są poza moim zainteresowaniem w tej kwestii. Wiem, że ja pomimo dobrego wzroku lepiej widzę jaśniejsze światło na drodze, więc zapalam dla innych swoje światła. Być może ktoś podobny do mnie zauważy mnie i nie wjedzie mi w bok auta, a jeżeli już, to... oby w mój, a nie mojej rodziny.

                Pozdrawiam innych świadomych kierowców.

    2. To co opisałeś to pryszcz, przekleństwem są terenówki mające atrapy świateł , zartie 13/09/13 12:13
      Są samochody, w których tylne lampy zamontowane na błotnikach są atrapami, a świecą jedynie popierdułki zamontowane w zderzaku. I zorientuj się, jadąc za takim w słoneczny dzień, że on zaczął hamować :-/

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      1. Jaki problem? , laciak88 13/09/13 12:33
        Przecież jasność zmienia się X razy, więc rzuca się w oczy. Poza tym wolałbyś, żeby zapasówka zasłaniała lampy, gdy jesteś pod kątem?

        "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
        life's problems."

        1. Problem jak słońce nisko świeci, prosto w lampy , zartie 13/09/13 13:19
          Te lampy w zderzakach są małe, świecą tak sobie i jeszcze trzeba się zorientować, że te wyżej to tylko atrapy.

          Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      2. Bo w Unii stwierdzili , McIsland 13/09/13 12:44
        że asymetrycznie montowane koło zapasowe na klapie zasłania światła, tak mi się gdzieś obiło, ale niecale 2 stówki, trochę zabawy z kablami i zaślepkami na dziury po starych i da się, są dostępne chyba do wszystkich terenówek

        https://plus.google.com/...d=100487444537500794487

        GTD ...

  4. lekko ciemno o 7 rano :P? , endern 13/09/13 08:33
    nie przesadzajmy, nie czuję jeszcze potrzeby jeżdzenia z oswietleniem na rowerze ;-P

    1. Deszcz był, chmury ciężkie. Ciemno było. Jak wczoraj czy przedwczoraj było pochmurnie to b , ptoki 13/09/13 08:37
      yło ok.

  5. i jeszcze mistrzów długich świateł dodaj... , Chrisu 13/09/13 08:34
    Jedzie taki cep 300 m za tobą i wali długimi. Jak jadę do/z pracy mam prostkę - 12 km. Nawet z 3 km długie za mną nie są komfortowe...

    Kolejny przykład. Łosie z przeciwmgielnymi tylnymi. Widać na 200 m a ten napierdziela po oczach...

    I jeszcze jeden przykład. Kierowcy ciężarówek popierdzielający 90km/h w niezabudowanym i 80 w zabudowanym...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. hehe, doskonale Cię rozumiem, , Matti 13/09/13 08:47
      niby rząd szuka kasy, stawia fotoradary, itp., a wystarczyłoby kontrolować tachografy TIRów. Każdy przekracza przecież 70 km/h...

  6. tak jest jak nie zna się przepisów , myszon 13/09/13 08:59
    Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach _normalnej przejrzystości powietrza_. Koleś powinien za to dostać normalny mandat jak za jazdę bez świateł.

    1. przejrzystosc byla normalna , Kenny 13/09/13 09:06
      tylko ciemno bylo ;))

      .:Pozdrowienia:.

      1. cytuję , myszon 13/09/13 09:14
        "Deszcz wali". Gdyby było tylko ciemno to światła byłyby lepiej widoczne niż w dzień.

    2. Ano powinien. Tyle że mnie zdenerwowało , ptoki 13/09/13 09:09
      nie to że nie świecił. Zdenerwowało mnie że w tym przypadku (i w paru innych o których sobie pomyślałem już po uzmysłowieniu sytuacji) zadziałał mechanizm przywoływany wieloktornie w debacie o swiatłach:

      Jak bedzie przepis o dziennych to wszyscy beda swiecic bo nie trzeba bedzie myslec.
      I wyszło na to że ten problem nie tylko tyczy się tych co nie swiecą wieczorem (czasy przed swiatlo-dzienne) ale i tych co w deszczu popieprzaja na dziennych (bo przecież innych widać)...

      Sam jestem antyświelny ale w deszczu czy o zmroku światła są potrzebne...

  7. Panowie to jeszcze nic. , SpiDy 13/09/13 09:31
    Własnie wróciłem z Chorwacji , u Niemców na autobanie wiadomo jak sie jeździ,deszcz wali aż miło a tu na środkowym pasie samochód widmo ani jednego światełka to dopiero sie działo.

    Pozdrawiam

    "Obyś się w Polsce urodził"
    A.L

    1. a zwróciłeś , Markizy 13/09/13 22:15
      jakie blachy posiadał jegomość ?

      Na Bordzie od 2003-03-03:D
      i5 6600, 2x8GB, 7770

      1. uwagę , Markizy 13/09/13 22:15
        zjadłem słowko

        Na Bordzie od 2003-03-03:D
        i5 6600, 2x8GB, 7770

  8. zapraszam do UK... , metacom 13/09/13 09:41
    ...tu dopiero jeździ stado baranów... wystarczy jedna porządna mgła i od razu widać jak ludzie jeżdżą http://www.twojapogoda.pl/...-siebie-w-gestej-mgle

    Największą sztuczką Szatana jest to,
    że ludzie w niego nie wierzą.

    1. przy okazji musisz nauczyc sie czytac w myslach , Yorg 13/09/13 13:55
      bo kierunkowskaz wrzucaja w trakcie manewru zwykle ;)

      GG: 1706185
      lub komórka :)

      1. Ech, ... , Muchomor 13/09/13 14:52
        ... dajcie spokój tym marudzeniom. W IRL jest podobnie, a jednak można się w końcu przyzwyczaić, jeździ się dużo bezpieczniej i wk...am się za kółkiem duuużo mniej nież w PL.
        Odrobina miejskiego cwaniactwa i obycia pozwala omijać miejsca, w których najczęściej dochodzi do różnych sytuacji. Mam na myśli to, ze zwykle omijam główne arterie i jeżdżę systemem równoległych do nich uliczek jednokierunkowych, tam gdzie tylko ma to sens i sporo na tym ugrywam.

        Stary Grzyb :-) Pozdrawia
        Boardowiczów

        1. true , Chrisu 13/09/13 15:04
          w wakacje jeździłem po LDN. Mimo, że wydawałoby się, że jest bardziej "dziko", to czułem się bezpieczniej jak w Europie.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. nie uwierzysz , okobar 13/09/13 15:11
            Londyn leży w Europie:P

            AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
            GF 7600 GS, M2N4 SLI
            Win XP SP3

            1. ale na Wyspie , Chrisu 13/09/13 15:13
              a miałem na myśli KONTYNENT ;)

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. nie wiem czy bezpieczniej... , metacom 13/09/13 16:06
          ...ponieważ miałem już kilka sytuacji, gdzie brakowało naprawdę niewiele aby doszło do stłuczki, bo ktoś nagle zmienia pas na autostradzie bez kierunkowskazu i bez sprawdzenia czy ma miejsce... a dlaczego ? bo przepis mówi, ze na dwupasmówce NIE MUSISZ tego robić...

          ...że już nie wspomnę o gościach wciskających się między mnie a samochód przede mną, gdzie specjalnie zostawiam sobie bezpieczną odległość a koleś wjeżdża tak, że prawie zahacza mnie swoim tylnym błotnikiem... ale to akurat w PL też mnie wkurzało więc to raczej globalny problem...

          Największą sztuczką Szatana jest to,
          że ludzie w niego nie wierzą.

          1. W GB ... , Muchomor 13/09/13 16:10
            ... jest trochę inaczej niż w IE odnośnie pierwszeństwa. Z tego co pamiętam to tam na równorzędnych nie ma reguły ustępowania - pierwszeństwo ma pierwszy co nadjechał. W IRL jest jak w PL tylko oczywiście strony odwrócone. Ten przepis z autostradą to dla mnie kolejna nowość :)
            O wciskaniu się w odstęp to nic nie napiszę, bo w PL to norma, a w IRL w godzinach szczytu na obwodnicy (która jest płatną autostradą) to nawet nie ma miejsca na odstępy, hehehe.
            Statystyki są jednak nieubłagane i bezlitosne dla Polski. To jest przepaść.

            Stary Grzyb :-) Pozdrawia
            Boardowiczów

            1. Palnąłem głupotę, ... , Muchomor 13/09/13 16:33
              ... bo nie znam statystyk drobnych stłuczek, a tych to pewnie w LDN i DUB jest sporo. To te odnośnie śmiertelności i cięzkich wypadków są na niekorzyść PL.

              Stary Grzyb :-) Pozdrawia
              Boardowiczów

            2. że co? Ten co pierwszy dojeżdża ma w UK pierwszeństwo, w IRL z lewej? , Chrisu 13/09/13 17:04
              toś palnął...

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              1. No tak ... , Muchomor 13/09/13 19:59
                ... słyszałem od kolegi, który mieszkał w N.Irl. Nie jest tak?

                Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                Boardowiczów

                1. z IRL Ci nei powiem , Chrisu 14/09/13 08:43
                  ale skoro jeżdża po lewej, to pewnie zasady reguly prawej dłoni takie jak w UK. I w UK jest PRAWA. Podobnie jak skrzyżowania równorzędne - tak jak u nas...

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                  1. Chodziło mi własnie o UK. , Muchomor 14/09/13 17:34
                    I mówię jak było 0 koleś zanim tu się przeprowadził to mieszkał w Północnej i to zarzekał się, że w UK reguła na równorzędnych nie obowiązuje - jak głupoty, to sorki.

                    Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                    Boardowiczów

                    1. jak wspominałem kilka razy , Chrisu 14/09/13 22:26
                      mam dobrego znajomego taksiarza w LDN. Jak w tym roku jechałem tam samochodem, dostałem długiego maila na co mam uważać jeżdżąc po lewej stronie ;). (większość rzeczy typu: uważaj na drodze bo mamy w pizdu kamer i jak przekroczysz prędkość to będziesz musiał płacić, były dla mnie jasne, ale wysłuchać (w tel też) swoje musiałem ;-) ).

                      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                      1. Hehehehe ... , Muchomor 15/09/13 00:50
                        ...czyli jak ja, jedziesz na czyjejś opinii. Czuję, że musielibyśmy poszukać ich traffic act, żeby to wyjaśnić ... :)

                        Stary Grzyb :-) Pozdrawia
                        Boardowiczów

                  2. yep , Kenny 15/09/13 09:48
                    w koncu to oni m.in. tworzyli Konwencje Wiedenska w '68.

                    .:Pozdrowienia:.

        3. no Ty zaczeles narzekac jako pierwszy , Yorg 13/09/13 18:15
          a co do moje odpowiedzi - jak mam pierszenstwo to wali mnie czy on wychamuje/zauwazy czy nie - jego ubezpieczenie mi naprawi.

          GG: 1706185
          lub komórka :)

      2. Dopiero przy manewrze , El Vis 13/09/13 16:17
        Dobrze jest jeśli w ogóle go włączają.

        I don't suffer from insanity.
        I actually quite enjoy it.

  9. nie wiem jak , okobar 13/09/13 11:08
    ale ja zawsze jeżdżę na tzw. krótkich... i tyle.. dziennych w żadnym z aut nie mam więc mam wszystko w pupie...

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

    1. hehe , Chrisu 13/09/13 11:10
      dosłownie w pupie ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. a, sorrry... , Chrisu 15/09/13 22:36
        nie p a w ;)

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  10. Popieram, światła "dzienne" są bez sensu nawet w dzień, mijania dla wszystkich i koniec. , michtar 13/09/13 11:52
    Najprostsze sprawy komplikować potrafią.

    1. dokładnie , PaszkfiL 13/09/13 14:48
      ostatnio usłyszałem od jednego typa, że ma day lighty bo oszczędzają prąd i wpierał mi, żebym koniecznie sobie założył, powiedziałem mu, że ma się gonić bo od tego żeby był prąd w aucie to ja mam alternator i nie musze oszczędzać nawet mająć 1Kw RMS grania w bagażniku @ 1 Ohm (taka mała prądownia) :D

      o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

      1. eeee? , ptoki 13/09/13 15:13
        Swiatla zjadają swoje. Mijania to jakieś 50-100W.
        Dzienne na ledówkach pewnie 5-10W.
        I to w paliwie wyjdzie.
        Co prawda jest to jakieś 0.5-3% spalania całkowitego, ale wyjdzie.
        Chyba że masz na myśli że na prądzie nie ma co oszczędzać, to ok, takie podejście mozna mieć.

        1. Kij w to że zjadają , Bitboy_ 13/09/13 17:14
          Lepiej dopłacić 3zł do tankowania, czy zabić siebie lub kogoś w wypadku spowodowanym min. przez niewystarczająco widoczny pojazd?
          Ludzie nie przeliczajcie wszystkiego tak skrupulatnie.. Ja wiem że kapitalizm i blebleble, ale na pewnych rzeczach zwyczajnie nie powinno sie oszczędzać. Niestety prawda jest taka że nikomu nie mogę mówić na czym ma oszczędzać a na czym nie. To kwestia zdrowego rozsądku i chyba - wychowania.

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

          1. Znadinterpretowales. Z tym jest jak z podatkami. , ptoki 13/09/13 17:47
            Niby tu 2zl za psa, tam 3 zl za nieruchomosc, tam 8zl akcyzy, tam obowiazkowy ABS/ESP, jeszcze gdzies jakis odblask albo mandat za jego niemanie i w ciagu roku zbiera sie ponad polowa tego co sie zarabia.

            A skutek tego jest bardzo wątpliwy.
            Innymi słowy wrzucasz te 3zl co tankowanie i pozytek z tego taki jak z modlitwy.

            A swiatla sprawily ze co prawda jest mniej czolowek (choć otylii jedrzejczak swiatla nie pomogly - polecam poczytac o tym co u niej sie zadzialo) ale za to wiecej jest przejechanych pieszych.

            W moim poscie zwrocilemuwage nie na koszty a na to ze nawet mały led wpływa na spalanie.
            Mały led - malutko
            duzy wzmacniacz - wiecej
            Co ciekawe swiatła mijania ciągną koło 100W.
            A klima okolice 300W.
            Więc nie tak znowu bardzo róznie.

            1. klima , Markizy 13/09/13 22:22
              ciągnie kilka KM, a to można przeliczyć na parę kW, tak naprawdę przy przy 2k obr/min silnik wytwarza tyle mocy że nie odczuje tego w żaden sposób że masz ledy czy żarówki zwykłe. Jedyna różnica jest taka że żarówki będziesz zmieniać ledy nie.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

              1. no nie zgodze sie. A przynajmniej , ptoki 13/09/13 22:29
                nie w oparciu o to co mam u siebie. Zerknij niżej o tym co ligandowi napisalem o oszacowaniu mocy klimy.

            2. nie ma słowa "zadziało" , Grocal 14/09/13 23:39
              ...

              Na pewno, na razie, w ogóle...
              Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
              Ortografia nie gryzie!

              1. Jak nie mam jak jest , ptoki 15/09/13 12:15
                http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=7927
                http://www.pokulture.pl/...itemid=2021&catid=5

                Co prawda zmierźluchy udają że jest brzydkie ale tu nie o estetyke chodzi a skutecznośc komunikacji.

                1. Bańko mówi, że nie ma , Grocal 15/09/13 16:08
                  to nie ma :)

                  Na pewno, na razie, w ogóle...
                  Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
                  Ortografia nie gryzie!

                2. a co do skuteczności komunikacji , Grocal 15/09/13 16:10
                  "zdarzyło", "wydarzyło", "spotkało"... Ładniejsze i bardziej zrozumiałe słowa, które powinny być w miejscu tego nieszczęsnego "zadziało".

                  Na pewno, na razie, w ogóle...
                  Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
                  Ortografia nie gryzie!

                  1. Moge sie zgodzić ze są lepsze słowa :) , ptoki 15/09/13 16:50
                    Ale słowo zadziało jest :)

        2. No bez jaj.... , ligand17 13/09/13 19:20
          100W to jest przecież 0,14KM. Klimatyzacja zabiera 1-2KM...
          Możemy sobie policzyć dla zabawy:
          1. Przyjmując, że przeciętny samochód ma moc maks. 100KM, z czego po nogą jest zawsze przynajmniej 20, to żarówki zwiększają zużycie paliwa o 0,7 procenta.
          2. Przy średnim spalaniu 8l/100km te 0,7% wynosi 0,06l/100km.
          3. Przy zasięgu 600km taka różnica spalania pozwoli przejechać dodatkowe 5km.

          1. Pała z fizyki , zartie 13/09/13 19:48
            A teraz poszukaj ile naprawdę pożerają światła.

            Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

            1. A coś więcej , ligand17 13/09/13 20:50
              jesteś w stanie napisać? Niby gdzie jest błąd?

              1. Przecietny , Mute 13/09/13 21:11
                alternator ma skutecznosc na poziomie 50%.

                1. to ciekawe , Markizy 13/09/13 22:50
                  bo z jednej strony mamy generator trójfazowy który często charakteryzują się sprawnością rzędu ponad 90%, a na alternatorze tracimy 50%? Podejrzewam że albo ktoś się walną albo nie rozwinął dokładnie dlaczego tak się dzieje. Bo w tekście spotkałem że na regulatorze napięcia tracimy 20% ponad, ale to dalej daleko do 50%.

                  Chociaż w innym tekście gość pisze o sprawności 70-80% co jest już rzeczywiste, problem może być sprawność przekładni pasowej.

                  Patrząc na linki z elektrody gdzie śledziłem wątek wiatrak na alternatorze wychodzi że w typowych obrotach silnika 2-4k sprawność wynosi często 60-70%

                  http://obrazki.elektroda.pl/...9800_1363518935.png
                  http://obrazki.elektroda.pl/...4300_1363518908.png

                  Na Bordzie od 2003-03-03:D
                  i5 6600, 2x8GB, 7770

                  1. Wszystko się zgadza, alternator samochodowy to bardzo prymitywna elektrownia, , zartie 14/09/13 09:36
                    która musi pracować w bardzo szerokim zakresie obrotów, z mocno zmiennym obciążeniem, znosić nagłe przyspieszenia i hamowania. Sprawność przekładni pasowej w w tym przypadku też nie jest zbyt wysoka, góra 95 % - ze względu na warunki pracy i koszty jakie należałoby ponieść aby ją zwiększyć. Dotyczy to też samego alternatora. Ja bym powiedział, że te wykresy to i tak są dla jakiegoś dużego alternatora o dobrych parametrach, alternatory w większości osobówek aż tak dobrych parametrów nie mają.

                    Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

              2. Moc maksymalna silnika nie ma żadnego związku z oświetleniem , zartie 13/09/13 21:47
                Należy policzyć energię potrzebną do świecenia świateł przez godzinę, uwzględnić sprawność silnika i alternatora, znaleźć wartość energetyczną benzyny i wynik gotowy. Kiedyś na Boardzie przedstawiałem wyliczenie, poszukaj w archiwum.

                Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

                1. Zieeeww , ligand17 13/09/13 22:27
                  To, co napisałem powyżej to taka drobna zabawa cyferkami. Widać, że nawet nie przeczytałeś dokładnie, bo piszesz głupoty.
                  A do rzeczy - jakiego rzędu są to różnice? 50%? 100%? 1000%?

                  1. Napisałeś kompletną bzdurę, a teraz odwracasz kota ogonem , zartie 14/09/13 22:15
                    Fakt, że jej poprzednio nie wytknąłem, więc robię to teraz:
                    "z czego po nogą jest zawsze przynajmniej 20"
                    Do jazdy ze stałą prędkością wcale nie potrzeba dużej mocy, 20 KM jest potrzebne do utrzymywania prędkości ok. 120 km/h - dokładna wartość jest inna dla każdego samochodu, najsilniej zależy od współczynnika Cx i powierzchni czołowej.

                    Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

                    1. Heh... , ligand17 15/09/13 17:45
                      Przecież nie napisałem, że wszystko mierzyłem w każdym punkcie. Zrobiłem parę założeń i dostałem jakąś cyferkę. Jak chcesz, możesz sobie uściślać, aż dostaniesz wynik dokładny. Tylko znowu pytam: jaka to będzie różnica: 50%? 100%? 1000%? I ile czasu (=pieniędzy) stracisz, żeby to dokładnie zmierzyć?

                      1. Z błędnych założeń wynik nie może być prawidłowy , zartie 16/09/13 09:04
                        Jaka będzie różnica? Bliska tej ostatniej wartości. Odszukałem swoje dawne wyliczenie: http://twojepc.pl/...iwum.php?r=2012&id=155405
                        Wynik może być trochę mniejszy jeżeli mamy nowy samochód - tutaj dużą rolę odgrywa downsizing silników. Na wstrzelenie się w zakres wyższej sprawności alternatora bym za bardzo nie liczył.

                        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

          2. Zależy jak liczyc. A moje auto pije srednio , ptoki 13/09/13 21:38
            5.5l/100km. Mam statystyki z cpn i nie zawacham sie ich użyć :)

            A stosunek swiatla/klima latwo oszacować:

            Uruchamiasz cieply silnik. Patrzysz na chwilowe spalanie.
            U mnie silnik na luzie pali jakieś 0.4-0.5l/h
            po zapaleniu krótkich spalanie podnosi sie o około 0.1-0.15l/h.
            Po włączeniu klimy o 0.2-0.3l/h
            A skoro swiatla maja okolo 100W to klima ma 2-3x wiecej.

            Moj komputer ciutke zaniża spalanie wiec pi*oko jest troche wiecej.

            A silnik u mnie 115km/diesel.

            Nie ma sensu sie klocic czy to jest 0.5% czy 2%. Wazne ze jest wiecej. A jesli nie robi roznicy to jest to strata.
            I ten 0.7% to jest około 1/5 różnicy sprawnosci miedzy benzynowym silnikiem a dieslem.

            A taktyka negocjacyjna (OIDP metoda małych kroków) w rozbiciu na pojedyncze procenty czy epatowanie małymi wielkosciami na mnie nie dziala. Zawsze mowie ze 20 takich jednych procentów robi dobrą jedną-piątą ;)

            Oddasz mi 0.7% swojej wyplaty? Do końca życia? No przecież to tak niewiele ;)

            1. podobne spostrzeżenia, tylko więcej , Artaa 13/09/13 21:49
              mi pali ;-)

              wieć i różnica większa - kosztowniejsza

            2. mijania to więcej niż 100W bo jeszcze pozycje, rejestracja i tył się świeci , Artaa 13/09/13 21:56
              przykładowo H7-55W minimum (lub więcej w ekstra wykonaniach)
              czyli przód : 2x55W +2x5 W pozycje
              tył: rejestracja 2x5W + pozycje od 2x5W do 6x5W (np Primera)
              suma dla mijania jest zawsze sporo większa od 100W, minimum to 140W plus ośiwtlenie wewnętrzne samochodu/zegarów min 10W.
              Czyli masz od 150W do 200W.

              Światła dzienne LED to max 10W.

            3. OK moge troche zrewidować szacunki. , ptoki 13/09/13 22:37
              Widać że klima jest nieliniowym urządzeniem.
              http://moto.onet.pl/...-i-momentu-obrotowego/selfq

              Moje oszacowanie bazowało na tym że załozyłem że sprężarka cały czas pobiera tą samą moc a to nie koniecznie musi być prawda.

              Ale w arcie jest opisane że klima zuzywa 0.76-2.1l/100 i ta dolna wielkosc z grubsza by sie zgadzała z tym moim oszacowaniem.
              W sumie troche sie majtlem ale nie aż tak dużo.
              U mnie klima jest bez sterowania agregatem, tylko rodzajem nawiewu.

              1. Co do AC to roznie ,swoje bierze , speed 14/09/13 03:00
                co do swiatel to juz nie .
                Wez pod uwage ze te wyliczenia robicie teoretycznie ze stojacym autem. Teraz policz jak auto jedzie z predkoscia 100km/h I okaze sie ze te wyliczenia o kant mozna rozbic.
                Juz kiedys podawalem link do dosc dokladnych obliczen.
                Teoretycznie moj samochod powinien na przejechanie 20tys km na swiatlach DRL spalic dodatkowo 1,2l a nie pali nic wiecej :))))
                Moje DRL biora 15W .
                Szwedzi, Dunczycy, Finowie ,Kanadyjczycy sporo pracowali aby sprawdzic co daje aby auta mialy DRL I sa fajne opracowania I to w internecine:))).
                Z tym paleniem na swiatlach w Polsce

                1. urwalo , speed 14/09/13 03:05
                  to tak jak z tymi procentami w Polsce 7,22% I tu tez 7,22%
                  a tam wyjdzie 146tys po 14 latach a tu wychodzi 172tys I tez po 14 latach.:))

                  1. Nie do konca ogarniam co napisales. , ptoki 14/09/13 14:03
                    Ale generalnie sie tego nie czepiam ;)

                    1. :) czasami tak jest , speed 16/09/13 01:24
                      Ustaw w aucie stale obroty 1000 /min sprawdz ile pokazuje , wlacz switla I zapisz ile pokazuje , nastepnie ustaw na 1500 obrotow /min
                      sprawdz ile computer pokazuje bez swiatel I ze swiatlami I zrob to samo na obrotach 2000 .
                      Osobiscie zwasze bylem przeciwnikiem jazdy w dzien na swiatlach mijanie , bo bylo to bezcelowe marnowanie paliwa. 40 lat temu wpadli ze lepiej bedza sprawowaly sie dedykowane stwiatla DRL I takie rozwiazanie ma same zalety ,dlatego jest tak powszechne.
                      Chlopaki widze ze zatrzymali sie z wiedza na temat alternatorow I przekladni jakis 25 lat temu:)))
                      Naped paskiem na dzisjaj to w najgorszym przypadku 98% sprawnosci a alternatory ?? polecam przeczytac dyrektywe unijna z czerwca 2013 roku dotyczaca wlasnie stosowanych alternatorow.
                      wielu bardzo sie zdziwi:)))))

  11. Najlepsze że z tyłu nie trzeba mieć zapalonych , juzek 13/09/13 12:18
    dziwny kraj

    1. Bo nie poprawiają widczności , laciak88 13/09/13 12:34
      znacząco.

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

  12. hmm , bartek_mi 13/09/13 13:25
    tez to zauwazylem.

    w kwestii widocznosci ludzie to debile. piesi na wsi i rowerzysci w miescie to ^2

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  13. RE: , rooter666 13/09/13 13:52
    najbardziej mnie wkurw... dostawczaki ze światłami na wysokości lusterek w osobowych ;]

    1. A wiesz ze miałem kiedys pomysl na to aby wszystkie auta tak miały? , ptoki 13/09/13 14:46
      Bo jak swiatła wyżej to lepiej oswietlaja...
      Ale ten i jeszcze jeden aspekt mi troche pomysł ostudziły :)

      1. RE: , rooter666 13/09/13 16:27
        jaki jeszcze jeden?

        1. Jeden to , ptoki 13/09/13 17:50
          oslepianie przez tylną szybę. (do ogarnięcia przyciemnianym lusterkiem).
          Drugi to problem podczas mijania sie.
          Widac to gdy sie porówna oslepianie przez swiatla osobówki i ciężarówki.
          Swiatla wyżej oslepiają trochę mocniej gdy auto z przeciwka jest bardzo blisko.

          Ale pomysł IMHO jest ciekawy. Tyle że auta by inaczej wygladaly majac swiatla pod dachem...

    2. o dokładnie.... , faf 13/09/13 18:23
      autobusy i ciężarowe (z wyjątkiem sprzętu budowalnego)
      maja nisko - poniżej tylnej szyby w osobówce - a ostatnio nowe dostawczaki maja reflektory pod swoja przednia szybą
      jak to w ogóle dostało homologacje ?

  14. Kupcie okulary , Piratez 14/09/13 21:34
    ...

    1. poznajcie przepisy , Chrisu 15/09/13 22:35
      mógłbym powiedzieć...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL