TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Leasing, Skoda Superb - benzynka czy diesel ? , Fox 17/08/13 22:38 Witajcie, zanoszę się z zamiarem leasingu SuperB rocznik max 4 lata czyli 2009, pytanie moje brzmi - benzyna czy ropniak ?
Obecnie pomykam Fabią 1.2 w benzie ale na moje trasy, ten silniczek jest za mały i naprawdę potrafi zachlać ( dobijam czasem do kilku tyś. km tygodniowo ).
Skłaniam się ku 1.9/2.0 TDI - jaka jest różnica pomiędzy tymi silnikami?
Słyszałem, że w dieslu problemem jest DPF.
Co będzie tańsze w eksploatacji i utrzymaniu benza czy ropa ?
PozdrawiamPowered by Linux and siemens s7
PLCs...
- 2.0 TDI są w miare , Adex1234 17/08/13 22:49
ale tylko na CR (TDI-CR), od 2009 powinny już być CRki.
2.0 TDI-CR 170KM - rakieta (w porównaniu do 1.9TDI 130KM), osiągi porównywalne z 1.8T, spalanie podobne (troche wyższe) jak wersja 140KM.
2.0 TDI-CR 140KM - dobre osiągi, średnie spalanie.
1.9 TDI-PD 105KM - trochę niższe spalanie (chociaż niektórzy twierdzą że można do 4l/100km zejść), potrafi zamulić
2.0TDI-PD 170 i 140KM nie polecam.
2.0TSI lubią olej brać niektóre (1l/1000km - norma wg. ASO) trochę palą, instalacja FSI (bezpośredni wtrysk - gaz ciężko albo drogo - najnowsza generacja wymagana).http://hwbot.org/user/adex1234 - mam Octavę II na 2.0 TDI 103kW , Raffi 18/08/13 11:14
trasa Wa-wa Wrocek Wa-wa na jednym baku (dawną Gierkówką).
Prędkość ok 120km/h tam gdzie się da (bardzo pomaga 6ty bieg). Reszta ok 50km/h bo fotokamerki.
Przyśpieszenie ok. Spokojnie można wyprzedzina 2 - 3 TIRy na trasie bez wbijania gazu do deski.
No boję się tego DPFa ale co zrobić.
- ...ciąg dalszy , Adex1234 17/08/13 23:01
Co do różnic:
1.9TDI-PD vs 2.0TDI-PD: mało awaryjne vs awaryjne
1.9TDI-PD vs 2.0TDI-CR: mało awaryjne o niskiej kulturze pracy vs mało awaryjne i o dobrej kulturze pracy
DPF, w Superb jest prawdopodobnie filtr suchy (nowy Passat ma mokry i Peugoty/Citroen i ich FAP). Jak ktoś jeździ głównie po mieście i zamula na krzyżówkach, to jest taka możliwość że FAP/DPF się zatka. Przed zatkaniem będzie próbował przeprowadzić przepalanie - ale na mieście ciężko będzie wykonać taką procedurę.
Co do kosztów utrzymania, to myślę że dużo zależy od konkretnego egzemplarza (nic nowego). Gdyby była zwykła benzyna (nie FSI i wolnossąca) to można by stwierdzić, że benzyna byłaby tańsza - ale przy gamie Superb tak nie jest.
A ten 1.2 to nie jest za bogaty silnik (3 cylindrowy). Słabo u niego z kulturą pracy i wyważeniem, na trasę ciężki do jazdy.http://hwbot.org/user/adex1234 - IMHO , ligand17 17/08/13 23:06
to TDI-CR 170KM + DSG. Jak trafisz mało zajechany egzemplarz to będziesz miał sporo frajdy.
Ale tak naprawdę zabawa zaczyna się od A6 3.0TDI quattro ze skrzynią S-Tronic. Niestety, kosztuje toto sporo więcej, niż Superb, ale prowadzi się rewelacyjnie a osiągi powalają. - W firmie , Ament 17/08/13 23:12
mam 2 Superby 1.9 I i 2.0 II generacji. Mialem okazje jezdzic obydwoma, glownie pod Monachium. Ten pierwszy to mul i traktor, chociaz juz powyzej 120km nawet niezle sie wkreca dalej. Zaleta jest maly apetyt na ON. Ten 2.0 to 170 kucy i DSG ale kiedy nie nadepniesz - wyrywa do przodu. Po autostradzie przy ~ 150 na tempomacie lyka 7l czyli niezle. O serwisie nic nie napisze bo jak trzeba to jada do lokalnego ASO i tam sie wymienia wszystko na biezaco. I
-AMENT-
I - Ok... dziękuję za opinie , Fox 17/08/13 23:23
W poniedziałek pora uderzyć :)Powered by Linux and siemens s7
PLCs...
- Ja pomykam passatem 1.8 TSI 126kw. , grubas 18/08/13 11:21
Spalanie na trasie z tempomatem ustawionych na 110-130 i spalanie na poziomie Max 7l a ja mam ciężka nogę. Nie będę Ci tu Czarowal ale na pon 6l da radę zejść. Cena ropy i benzyny taka sama. Jazda parkotem D a benzynka nie porównywalna<nie ma to jak dobry bumel> - racja , Markizy 18/08/13 11:59
obydwa silniki maja swoje wady i zalety, ale jak ktoś woli spokojna jazda i w razie czego chce mieć pod noga to diesel wypadnie lepiej, bo łatwiej się zbierze z niskich obrotów chociażby ze względu na swoją charakterystykę.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - powiedz lepiej ile żre w mieście , Hitman 18/08/13 20:12
albo w zimie na krótkich dystansach - bo nie jeden 3 litrowy mniej bierze..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - I tu Cię kolego też chyba zaskoczę , grubas 19/08/13 09:09
max. 9l. Warszawskie korki i na klimie. Średnio poniżej 8l ( komputer pokazuje 7,6l / 100km)<nie ma to jak dobry bumel> - zaskoczyłeś nawet wieśwagena ;)) , Hitman 19/08/13 12:32
bo oni fabrycznie podają więcej rotfl... a nie znam producenta co podaje na wyrost.. spalanie.
http://www.autocentrum.pl/...nzynowy-1.8-tsi-160km
http://www.autogaleria.pl/...-comfortline,564.htmlTeoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas.
- Pomykałem przez 5 lat Xsarą , Fox 18/08/13 20:49
1.9D bez T. Nie ważne jak cisnąłem, zawsze było 5.5-6 więc mi to nie robi... a chociaż wyprzedzić nie mając kilometra prostej będę mógł ;)Powered by Linux and siemens s7
PLCs...
- Ale to było , ligand17 19/08/13 14:02
na komputerze, czy faktycznie? Bo to są często 2 zupełnie rzeczy. Przykładowo: ostatnio pomykałem Qashqai'em 1.7 DCI - niby komputer pokazywał cały czas 4,5-5,5, a w rzeczywistości było 5-8...- Ten model nie posiadał takich , Fox 20/08/13 01:27
zaawansowanych cudów techniki, obliczone łopatologicznie bo waliłem idealne długie trasy po 800-1000 km ;)Powered by Linux and siemens s7
PLCs...
- pomykam octavia III w wersji 2.0 TDI 150 kucykow ze start/stop , dida 19/08/13 14:11
Jeszcze nie dotarta na karku 2400km - spalanie obecnie przy klimie temp 30+ na zewnatrz i na terenie miasta stolecznego 6,6-7,2l przymojej ciezkiej nodze. Skrzynia niestety manualna
Na trasie do Trojmiasta przy sredniej 94 kmh spalila 5,3L w drodze powrotnej przy szybkosci sredniej na calej trasie 80kmh spalila 4,8 - odczyty z komputera jazda na temopomacie (nadal ucze sie nia jezdzic - zacny momencik 320nm). Jak sie juz naucze jezdzic po przesiadce z benzyny to pewnie ui mniej bedzie palila ;)- a jak to jest z tym start/stop , pirat 19/08/13 15:45
gasi silnik nawet po ciężkim pałowaniu, czy potrafi poznać, że lepiej poczekać na schłodzenie turbiny?odczepta się od mojego podpisu ;) - obstawiam ze , elliot_pl 19/08/13 21:40
gasi od razu. Jaki interes producenta w tym zebys mial zadbana turbine :]momtoronomyotypaldollyochagi...
- Sam do konca nie wiem , dida 19/08/13 16:03
Raz tak a raz tak - wydaje mi sie ze jednak po palowaniu jednak czeka na schlodzenie turbiny i nie odpina silnika. Czasem natomiast jest nadgorliwy i wypina silnik w momencie kiedy najmniej sie tego spodziewam ;). Zasadniczo system jest troche mniej responsywny od tego z BMW ktory mialem tez z 2.0D tyle ze ze 184KM i 380nm ale dzila sprawnie (chyba ze po prostu juz nie pamietam jak dzialalo to w BMW ;)- czy jest jakąś przeszkoda , Demo 20/08/13 07:27
aby turbina miała niezależny system zasilania podtrzymującego aby właśnie została schłodzona nawet po wyłączeniu silnika?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - ale , Okota 21/08/13 16:59
go nie ma.Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|