TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Komputer pokladowy , speed 15/08/13 05:13 Czy posiadajac takowy w aucie macie opcje aby pokazal zuzycie paliwa od nowosci do dnia dzisiejszego? (srednie zuzycie paliwa do dzisiejszego przebiegu). Jak tak to podajcie pojemnosc silnika I ile srednio w tym okresie spalil na 100km.
39860km -- 15,6 ;4,6l V8- Niestety mam , acd 15/08/13 09:27
57000; 2,5l; 12,8L; v5;)
Ale w cyklach tylko po miescie 18,1L>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< - co to za silnik , havranek 15/08/13 10:47
v5???- 100% pomyłka , Bitboy_ 15/08/13 10:58
nie ma takiego :)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - normalnie , Kenny 15/08/13 11:03
jeden mu nie pali ;).:Pozdrowienia:. - Meh , Mute 15/08/13 14:49
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_RC211V
A V5tka od VW moze i nie jest "prawdziwa", ale korbowody w rzedzie nie chodza.- Ale to jest wybryk natury , Bitboy_ 15/08/13 14:54
Nie robi się tego seryjnie :)
Korbowody w VW nie chodzą, ale osobnych głowic/rozrządu - nie mają.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Moze nawet lepiej , Mute 15/08/13 14:55
jedna uszczelka mniej do wymiany :P- A to fakt , Bitboy_ 15/08/13 15:02
jest9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P
- zdjęcia , acd 15/08/13 11:48
https://www.google.pl/...amp;biw=1900&bih=1008>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< - no jak byk , havranek 15/08/13 11:59
widać, że to r5 jest. V-ki mogą być tylko parzyste.- Re: , Kool@ 15/08/13 12:09
Akurat VW wypuścił takie coś jak V5 -> http://motokiller.pl/56630... - To nie V5 , Bitboy_ 15/08/13 12:17
tylko VR5 :)
Różnica jest fundamentalna..9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - no dobrze już , acd 15/08/13 13:40
macie racje>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<<
- Skąd pomysł że , Bitboy_ 15/08/13 12:01
to jest V5 :) ?
Konstruowanie V5 wydaje mi się mało logiczne, żeby nie powiedzieć że śmieszne :)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P
- Chyba ... , Muchomor 15/08/13 11:18
... R5 mialo byc, a nie V5.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów
- to tak , havranek 15/08/13 10:49
30100km - 8,4l/100 - 2,4L r5
72000km - 9,5l/100 - 1,8 r4- ten pierwszy , havranek 15/08/13 10:49
to diesel
- 321 , Chuck Norris 15/08/13 11:12
ok. 39 000 km - 7.7l/100 - 1.4 TSI - u mnie , Wedrowiec 15/08/13 11:21
jakieś 6l ale to oszust straszny. Diesel 1.8 mitsu wynalazek."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - przebieg , Wedrowiec 15/08/13 11:22
42 Kkm"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani"
- hmm , Tummi 15/08/13 11:24
60kkm, 12,5l/100km (LPG), 2.0, b4, n/a :)
203kkm, 9l/100km (LPG), 1.4, r4, n/a
Wartosci z wlasnych notatek, kompy pokladowe klamia :)
T.www.skocz.pl/uptime :D - jest! Jestem normalny ;) , Chrisu 15/08/13 11:52
też zapisuje ile kiedy tankuję ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - nie nie jestes , okobar 15/08/13 12:40
to że nie tylko Ty to robisz, to o niczym nie świadczy:P
a na serio - każdy robi co lubi, mi się tam nie chce pamiętać kiedy i za ile tankowałem :P
ps. tak jestes normalny...no może poza tym że pracujesz w szkole :PAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - ale ja nie zapisuje :P , Tummi 15/08/13 15:24
robie fotki... telefonem ;) Tez masz ladny arkusz w excelu? :D
T.www.skocz.pl/uptime :D - ehe :) , Chrisu 16/08/13 09:30
W jednym ponad 300 pozycji (niestety podtlenku LPG wystarcza na ok 300 km :( ), w drugim tylko 70 pozycji (diesel ;) ). /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- cóż no więc , okobar 15/08/13 12:11
1. 45kkm, 9,5l/100km, 2.0 CRDI
2. 124kkm, 4,3l/100km, 1.9 TDIAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - z tym że to nie , okobar 15/08/13 12:12
od nowości, lecz co najwyzej od czasu jak kupiłem ....
no i moje trzecie auto nie ma komputera, więc nie podałem :PAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3
- ja was załatwię :) , bajbusek 15/08/13 14:17
1. 3700, 4,5l/100km, 600cm^3 i 102 KM
2. 47K, 8,2l.100km, 1,8l
Kto pobije nr jeden ?
;)- Co to :) ? , Bitboy_ 15/08/13 14:32
U mnie:
1. 3800, 8l/100, 750ccm, 150KM
2. 198K 12l/100, 2.5l V6, 170KM9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Pewno jakis , Mute 15/08/13 14:50
turystyk- nowiutki szerszeń , bajbusek 15/08/13 16:28
nie ma nic lepszego do zatłoczonego miasta ;)
- E tam... , Dexter 15/08/13 15:12
http://i.imgur.com/b8YRT6e.jpg
No ale fakt, to było w trakcie jednej podróży (c.a. 400km) nie w całym "życiu" samochodu.Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - ile koni, jaki silnik i czy na odcinku 3700 km ? , bajbusek 15/08/13 16:27
cwaniaku :}- Oj tam oj tam... , Dexter 15/08/13 17:01
Napisałem przecież że na krótkim odcinku (coś koło 400 o ile dobrze pamiętam).
82KM, silnik 1.5 dCi (tak, ten "psujący" się w Renault ;-P )Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX!
- sprawdź , okobar 15/08/13 17:08
mój numer 2 :PAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - słabo to widzę , bajbusek 15/08/13 17:46
chyba, że tylko autostrady bez korków z 80 km/h max- używany wszedzie , okobar 15/08/13 18:30
skoda octavia z 2000 roku :PAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - wymień w niej komputer , bajbusek 15/08/13 19:55
bo łże :)- zgodnie z liczeniem na stacji , okobar 15/08/13 20:53
tankuje zawsze do pierwszego odbicia czyli niby do pełna
komp przekłamuje o około 0.5l :Praz ciut mniej, raz ciut więcej
tak kłamie każdy komp od VWAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - no to ciekawie , bajbusek 15/08/13 23:09
bo kolega ma leona z tym silnikiem i pali mu w trasie 6 litrow a po miescie jak depcze to i 9 ...
- hmm , Paweł27 15/08/13 14:34
30439km na 1770,08 litrach ON.
Średnie spalanie 5,691 l/100km
maksymalne - 6,507 l/100km
minimalne - 5,176 l/100km
Łączny koszta paliwa - 10069,62 zł
1.9 TDIi7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold - hmm , Mute 15/08/13 14:51
Ostatnio na 100 litrach zrobilem 0km, ale to sie chyba nie liczy bo sie zbiornik urwal podczas tankowania.- btw , Mute 15/08/13 14:52
ludzie strasznie panikuja jak sie na stacji benzynowej z urwanym zbiornikiem na ziemi zapala fajke. Mieczaki. - jestes jednym z tych co powoduja , Tomasz 15/08/13 15:04
zawieszenie sie aplikacji przy dzieleniu przez zero.https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko - Zbiornik , Mute 15/08/13 22:30
przelecial z 10cm, takze nie tak do konca ;-)
- kompa brak , LooKAS 15/08/13 15:33
ale...
280k, 11L LPG, 2.0 , R4.I wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit - U mnie tak , konio 15/08/13 16:33
2,5 V6 - 20kkm - 11/100
2.0 FSI w automacie 10kkm - 10,5/100 - heh. czyli jestem w czolowce. , ptoki 15/08/13 16:37
foka 1.8 tdci 115k
srednio od kupienia 5.5l/100
minimalne 4.37l/100 - trasa katowice-wawa-katowice ale z jazda po tej powalonej wawie w tych ich korkach.
statystyka opo 50kkm - auto ma juz 250kkm przebiegu. - A i przy okazji: komputery czesto klamia , ptoki 15/08/13 17:07
u mnie zaniza o jakies 0.7l lub wiecej,.- u mnie kiedyś zaniżał o , Wedrowiec 15/08/13 19:19
3l ;)"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - albo panowie , elliot_pl 15/08/13 23:44
tankowaliscie z trefnych dystrybutorow :) Kumpel kiedys majac bak o pojemnosci 63L wlal na stacji 65L. Jak myslicie - co przeklamywalo? :)momtoronomyotypaldollyochagi... - nic nie przeklamywalo , MARtiuS 16/08/13 07:32
po prostu przy wlewaniu zostal odpowietrzony zbiornik i weszlo wiecej. Potrafi wejsc duzo wiecej niz tylko 2lfeci, quod potui, faciant meliora
potentes
GG 617689 - no tak , elliot_pl 16/08/13 16:42
tyle ze tankowal zamin rezerwa sie zapalila. wychodzi w takim razie kolo 8 litrow nadmiarowo. Moim zdaniem wałek.momtoronomyotypaldollyochagi... - nawet 10L wejdzie , MARtiuS 18/08/13 09:12
przedstawiciele Shella już nieraz się z tego tłumaczyli. Poszukaj w neciefeci, quod potui, faciant meliora
potentes
GG 617689
- leję prawie zawsze jak rezerwa się zaświeci, , Wedrowiec 15/08/13 23:47
bak 63l, wchodzi 52-54. Po wgraniu nowszego softu zaczął kłamać mniej ;)"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani"
- Jestem pewien ze znacznie rzadziej klamia niz ludzie:)) , speed 16/08/13 02:20
czesto sa niescislosci ale tego nie da sie uniknac ,a czy 0,3 czy 0,5 mniej czy wiecej to malo wazne.- Jak ktos gada o spalaniu prosto z glowy to rzeczywiscie nie ma co wierzyć. Ale , ptoki 16/08/13 07:38
jak sobie notuje przebieg i tankowania to IMHO dokładniej niz kompjuter spalanie poda.
No, jeszcze by trzeba sie zastanowic na ile 1km w liczniku to rzeczywiscie 1km...
U mnie akurat zawsze bylo notowane wiec z ciekawoscia badalem jak dokladny jest komputer. Wyszlo ze tak sobie.- w hondzie civic type-s z 2009 , bajbusek 16/08/13 10:53
komputer zaniza wybik spalania o 0,6 litra wiec cos w tym jest...
- 1.9tdi , Lukas12p 15/08/13 17:43
44300km - 5.92L/100km - tyle ile wleje , capri 15/08/13 18:44
zawsze, a apetyt maQuidquid latine dictum sit,
altum videtur - opcji nie ma ale notuję sobie :) , luckyluc 16/08/13 03:58
przebieg to coś koło 64800 z czego zrobiłem 8266km od kwietnia bo wtedy kupiłem auto
średnie spalanie 10.17 l/km , najlepsze 9.22 a najgorsze 11.48
silnik 2.5 B4// Get rich or die tryin. - Ja nie mam kompa , MayheM 16/08/13 11:34
ani nie notuje, ale srednio wychodzi ok. 7l/100km
316 tys km, 2.2 crd- No to , Mute 16/08/13 12:02
jak nie masz kompa i nie notujesz, to skad wiesz ile wychodzi?- mam głowe , MayheM 16/08/13 16:59
a Ty nie masz? Nic nie pamietasz? ;)
A nie bede przeciez liczyl co do setnej czesci litra :)
Na baku od zawsze przejezdzam zblizona liczbe kilometrow, nie trudno obliczyc srednia :)
- Komputer pokladowy , NimnuL-Redakcja 16/08/13 12:19
dobre sobie, jak wsadze notebooka do bagaznika to tak. 198000, 7.4l/100, silnik 1.1l, chyba V4 ,-)
Maksymalnie spala ok. 10l zima w miescie. Najmniej na trasie to bylo chyba 4.8, srednio 5.5l.
Punto 1.1 kat, 1999r.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Bez komputera pokladowego , ridczak 16/08/13 13:55
za to ze stacjonarnego. Zapiski z ostatnich ~22.000km
Srednio 6,1 l/100km, Vectra 2.0 DTI (diesel) Kiedys jak byl mlody palil jakos mniej, ale juz 330 kkm strzelilo i chyba na starosc ma wieksze pragnienie ;) - vide "komputery pokładowe kłamią" , bwana 16/08/13 14:12
problem w tym, że spisanie nalanego paliwa ze wskazania dystrybutora też "kłamie". Oto dlaczego:
- w zależności od temperatury paliwa w chwili tankowania pobiera się go mniej lub więcej przy tym samym wskazaniu na dystrybutorze; dystrybutor nie mierzy ilości przepompowanych cząstek tylko objętość - która jest zmienna (czy też - zmienna jest gęstość paliwa) w zależności od jego temperatury
- przy nalewaniu "do pełna" czyli wtedy, gdy pompa automatycznie się wyłączy, uruchamiana jest linia powrotna dla paliwa która ściąga resztkę paliwa z przewodu (żeby się nie rozlało po wyjęciu pistoletu z wlewu). Paliwo które wraca już się nabiło na wskaźniku dystrybutora ale wartość wskazania o ten "zwrot" nie jest pomniejszana."you don't need your smile when I cut
your throat" - ... , Wedrowiec 16/08/13 14:17
- zbiorniki są pod ziemią, temperatura jest w miarę stała (powiedzmy na przestrzeni jednej pory roku)
- jak zawsze tankuje się do odbicia to zawsze masz ten zwrot
- przyjmując kłamstwo komputera na poziomie 0,5/100 daje to 2,5-4l kłamstwa na baku, u mnie różnice przy tankowaniu co do wskazań to max 1l przy "na oko" takim samym momencie wlączenia się rezerwy->dojechania pod dystrybutor. A u mnie komp kłamie o jakieś 10l a kłamał kiedyś o 20 ;)"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - pewnie, że to dzielenie włosa na czworo , bwana 16/08/13 17:27
ale jednak.
Temperatura:
- wydaje mi się, że bezpiecznie można założyć, że między latem i zimą pod ziemią jest kilka stopni różnicy
- w popołudnie po upalnym dniu być może też temperatura paliwa jest inna niż nad ranem po chłodnej nocy
- paliwo dopiero co wlane do zbiornika z cysterny ma inną temperaturę niż takie, które w zbiorniku już poleżało
- ciepło we własnym zbiorniku - więcej oparów z wlanej benzyny ucieka z baku (im zimniej tym mniej parowania)
Linia powrotna:
- jeśli założymy, że "zwrotka" jest zawsze takiej samej objętości, to rzadsze tankowanie (tankowanie pustego baku) i tankowanie np. od połowy baku robią różnicę
Wydaje mi się, że jeśli którykolwiek z czynników ma wpływ na wartość obliczeń większy niż śladowy, to jednak mam rację mówiąc, że obliczenie na podstawie odczytów z dystrybutora także nie jest dokładne.
Na pewno za to dokładne będzie obliczenie ILE ZŁOTYCH kosztuje przejechanie 100km. Bo o ile to co pokazuje dystrybutor (wlane litry)/komputer (spalone paliwo) może być obarczone błędem to płacona za paliwo kwota jest tego błędu pozbawiona."you don't need your smile when I cut
your throat" - w skrocie twierdzisz ze dystrybutory nie mierza energetycznosci paliwa a , ptoki 16/08/13 18:00
Jego objetosc i to niedokladnie?- w skrócie - tak , bwana 16/08/13 18:31
..."you don't need your smile when I cut
your throat"
- nie ma takich problemow , Tummi 16/08/13 16:19
z LPG :)
T.www.skocz.pl/uptime :D - czyżby? , Tomasz 16/08/13 21:28
tak na chłopski rozum LPG bardziej podatne na takie objawy, chyba że pijesz do tego że LPG na 99% zawsze do pełna.https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko - Eeee LPG sie nie bije do pelna. , ptoki 16/08/13 21:41
Kojarze ze do 80%. em aj rajt?- teoretycznie tak, , Tummi 18/08/13 01:06
w praktyce zalezy, jak ustawisz sobie plywak w baku. Plywak jest na stalowym drucie, mozna go dowolnie wyginac. Jak przegniesz, to dystrybutor zwolni podawanie paliwa az do calkowitego zatrzymania, najczesciej nie odbije/nie wylaczy sie sam.
W LPG duzo wiekszym problemem jest sklad mieszanki propan:butan, majac to na uwadze rozszerzalnosc temperaturowa mozna pominac.
T.www.skocz.pl/uptime :D
- teoria slaba , ptoki 16/08/13 17:16
Gdyby to zaokraglanie bylo to raz w gore a raz w dol. No chyba ze dystrybutor zawsze nie dolewa...
Bo jak zsumujesz km i litry to srednia wyjdzie dosyc dokladna.- nie wiem jak można teorią nazywać coś co jest faktem , bwana 16/08/13 17:48
ok, można powiedzieć, że dany fakt ma znikomy/ pomijalny wpływ na przedmiot, ale znikomy wpływ faktu nie decyduje o nieprawdziwości tegoż faktu (czy też konieczności udowodnienia go, jak to ma miejsce w przypadku hipotezy~teorii).
Nigdzie nie mówię, że dystrybutor zawsze "nie dolewa", natomiast wymieniam czynniki które sprawiają, że wskazanie dystrybutora też nie jest wolne od błędu.
Zaokrąglanie to wcale nie jest sposób na uzyskanie poprawności pomiaru - jeśli chcesz to rozwinę temat. Tylko że ja nie twierdzę, że pomiar/ obliczenie na podstawie wskazania dystrybutora jest dokładne - twierdzę właśnie coś przeciwnego."you don't need your smile when I cut
your throat" - dobra. uzasadnij ze jak zsumuje nalane wielokrotnie do baku paliwo i przejechane , ptoki 16/08/13 17:57
Kilometry to zle wylicze srednie spalanie.
Oczywiscie dokladnosc dystrybutora zakladamy stala bo ocenic ja w skali kraju nie sposob.
Teoria o cofaniu ciekawa ale daj jakiś dokument bo chciałbym szczegóły.- pytanie, co oznacza "źle", ale proszę bardzo , bwana 16/08/13 18:42
- różnej konstrukcji dystrybutory robią "zwrotkę" o różnej objętości - tankujesz na różnych stacjach no i już rozrzut jakiś jest
- tankowanie o różnych porach dnia/roku/ po różnym czasie od zalania stacji z cysterny to różne ciepło paliwa więc różna ilość "zatankowanych kilometrów"
- czasem tankujesz pół baku a czasem pełny. więc czasem zwrotka jest procentowo dwa razy większa w stosunku do wskazanego na dystrybutorze paliwa niż w innych przypadkach
W związku z powyższym jestem zdania, że błąd obliczeń spalania poprawnie zaprogramowanego komputera silnika jest mniejszy niż błąd polegający na odczytach z dystrybutora. Założeniem jest to, że producent samochodu (silnika) nie zrobił umyślnie jakiegoś tricku z obliczeniami, np. żeby silnik wydał się bardziej ekonomiczny.
PS. Pomiar przejechanych kilometrów w przypadku obu metod jest, zakładam, taki sam - czyli i tu i tu z komputera pokładowego, zatem jakim by nie był błędem obarczony - w obu przypadkach się znosi."you don't need your smile when I cut
your throat" - zakładasz że komputer liczy , Wedrowiec 16/08/13 19:45
a nie szacuje. Według jednego pana kierownika mechaników w ASO praktycznie żaden "normalny" cenowo samochód paliwa nie liczy bo i nie ma za bardzo jak - paliwo leci w obie strony że tak powiem i koszt byłby niebotyczny i bez sensu. Szacowane jest zużycie na podstawie iluś tam parametrów. I albo algo jest dobry albo kiepski i warunki są bardzo zbliżone do laboratoryjnych albo bardzo odległe.
I w ten sposób dochodzimy do tego że jednak pod dystrybutorem lepszy (dokładniejszy) wynik wychodzi ;)"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - Komputer teoretycznie liczy ile paliwa wejdzie do cylindra. , ptoki 16/08/13 21:46
Kiedys jak wtryski dzialaly liniowo to wyliczenie bylo proste.
Teraz jak wtryski nie tylko fukają raz wiecej a raz mniej a do tego nczasem pare razy na suw to sie tak dokladnie tego scalkowac nie daje.
Ale kiedys sie dawalo.
No i producenci różnie sobie dokladaja filozofie aby dopasowac to co im sie udaje zmierzyc do tego co rzeczywiscie sie w silniku dzieje. Jednym lepiej wychodzi innym gorzej.
Kumpel ma audice i twierdzi ze mu spalanie pokazuje tak jak na stacji mu wyszlo...
- oj chyba nie bardzo. , ptoki 16/08/13 21:40
Dystrybutor moze zle odmierzyc max o 5% (rączo sypnąłem rękawem z sufitu).
Czyli w sumie tyle może być błędu na wartosci spalania.
W praktyce sądzę że różnice są na tyle małe że do pominięcia.
W tej kwestii wiem tyle że w kanadzie dystrybutory mają kompensację na rozszerzalnosc cieplną paliwa i to w sumie dlatego ze jest to na korzysc klienta. Ale różnice w tym co czytałem były poniżej procenta.
Ta zwrotka to chyba jakis dziwny patent. Daj info jak to jest zrobione bo ja znam tylko odciecie cisnieniowe:
http://en.wikipedia.org/...t-off_in_fuel_dispenser
Podsumowując:
Jesli chodzi o to że dystrybutor raz daje (przeliczeniowe) 20km energii w litrze a raz 20.2km energii w litrze to nie ma problemu. Zgadzam sie.
Ale żeby to były jakieś znaczące procenty to sie nie zgodze.
Rzucam ochoczo - 1%.
Zgadzasz sie?
- Zaciekawiles mnie tym ,do tego stopnia ze postanowilem zobaczyc jak to wyglada , speed 16/08/13 19:49
Pojechalem na dwie stacje , dwa baniaki pieciolitrowe, najpierw prezczytalem na ostatniej kalibracji jaki ma blad dystrybutor ( co roku przyklejaja taka spora kartke z danymi) , nastepnie wlalem piec (dokladnie piec litrow z czterema odbiciami) dystrybutor pokazywal 5.00l I w baniaku bylo 5l ,zrobilem to na drugiej stacji I tak samo.
Juz sobie wyobrazam co by sie dzialo jak w baku ludziska mieli by mniej paliwa niz placa .
Po rozmowie z wlascicielem (znam goscia juz 16 lat) powiedzial ze ma tak ustawione I skalibrowane dystrybutory ze leja okolo 0,5% wiecej niz placisz.
Czy jest tak wszedzie nie mam pojecia ale te dwa przyklady mi wystarcza aby powiedziec ze mnie nie 'cykaja'.- dobra inicjatywa ale kiepskie wykonanie , Tomasz 16/08/13 21:27
tzn. różnicy na 5l jest % tyle mało że nie zauważysz. Na 50l byłoby lepiej ale taki baniak też masz?
tak czy inaczej + za ruszenie i zbadanie.https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko - A ja uwazam ze wlasnie na mniejszej ilosci bylo by to doskonale widac , speed 16/08/13 21:48
bo waz jest jednak dosc dlugi I co nieco sie w nim miesci:))
Odswierzylem swoja pamiec I jednak nie ma takiej mozliwosci aby paliwo cofalo sie z weza konstrukcja samego'pistoletu' na to nie pozwala .
Mozesz popatrzec:
http://www.answerbag.com/q_view/137434- konstrukcja tego pistoletu faktycznie wyklucza konieczność odciągania , bwana 17/08/13 03:16
paliwa z samego pistoletu. Ale pytanie, czy nie następuje odciąganie paliwa z przewodu? Tego nie wiem. W ogóle próbowałem odszukać informację o zwrotce paliwa (czytałem to niedawno, na pewno było po angielsku) i nie znalazłem.
Niemniej - na pewno każdemu z nas się zdarzyło, że po wyjęciu pistoletu rozlał trochę paliwa po ziemi. Można założyć, że istnieje mechanizm, który taki naddatek paliwa, zamiast rozlewać po stacji, odciąga z powrotem do dystrybutora (ze względów bezpieczeństwa, a nie z powodu chciwości właściciela:-D). No i ten mechanizm to byłoby właśnie to."you don't need your smile when I cut
your throat" - Zgadzam sie z wylewanym paliwem , speed 17/08/13 18:04
Co do weza ,wyglada to tak ze paliwo zostaje pod takim cisnieniem aby zadzialal wylacznik pompy ( nie jest to duze a nawet srednie cisnienie) .To co nam leci z 'rury' po wyjeciu z wlewu to resztki ktore po zamknieciu (odbiciu) zaworu powinny sciec do zbiornika . Znajac ludzi jacy niecierpliwi (tak jak pisales) rozlewaja co nie co.
Tutaj staraja sie temu zapobiec , uczas mlodych na kursie ( darmowy kurs teoretyczny I 12 godzin jazdy w szkolach srednich) ze jak tankuja to po odbiciu przytrzymac pistoler kilka sekund aby resztki paliwa mialy czas splynac do wlewu.
- No proszę, cos nowego! , Bitboy_ 16/08/13 18:04
Dobrze wiedzieć o tej linii powrotnej.
Mam w związku z tym pytanie.. nie wiem czy u mnie ze zbiornikiem coś jest nie tak, ale kiedy tankuję za 50zł, często mi odbija rączkę i nawet 6 czy 8 razy w ciągu tankowania jak za mocno wcisnę, i to nie na jednym dystrybutorze a na wielu w 3 stacjach.. Co jest grane ?!9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - ale to miało , LooKAS 16/08/13 22:09
by znaczenie, gdyby jednym komputery/dystrybutory kłamały a innym nie, a skoro wszyscy są 'oszukiwani' to nie ma to żadnego znaczeniaI wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit - a skąd te rewelacje? , Chrisu 16/08/13 22:49
bo jak leję do baku, a nie poczekam moment i wyjmę pistolet to zawsze się z niego leje... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - i dalej... , Chrisu 16/08/13 22:52
wg tego co piszesz lejąc do baku 100 ml - powinno się nic nie nalać... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - błąd , bwana 17/08/13 02:02
z tego co napisałem o linii powrotnej wynika, że:
- musiałbyś mieć 100 ml miejsca w baku przed rozpoczęciem tankowania (bo mechanizm działa tylko w chwili, kiedy bak zostaje napełniony (przy tankowaniu "do pełna"), a nie przy każdym tankowaniu)
- w momencie automatycznego wyłączenia pompowania na dystrybutorze miałbyś nie 100ml tylko 100ml + pojemność "zwrotki""you don't need your smile when I cut
your throat"
- Kilka uwag do kwestii "dystrybutory podają niedokładne wartości" , bwana 17/08/13 03:03
1. Argumentacja "kiedy notowałem sobie ile tankuję i ile przejeżdżam to wychodził mi dobry wynik"
Co to znaczy dobry wynik? Jeśli "zbliżony do tego co pokazywał komputer" to znaczy, że komputer "równie dobrze/ równie źle policzył" spalanie. Założenie, że komputer liczy gorzej bo obliczenie dystrybutor/przejechany dystans daje inny wynik nie oznacza z definicji że to komputer się myli - równie dobrze może oznaczać, że pomiar na dystrybutorze jest obarczony błędem a komputer ma rację. Nie jest poprawne w tej sytuacji arbitralne uznanie jednego pomiaru za "referencyjny" a drugiego - z uwagi na rozbieżność wyniku - za błędny.
2. Wiemy z wcześniejszych wypowiedzi (np. Speed-a), że właściciele stacji benzynowych, ze względu na opisane przeze mnie czynniki, kalibrują pompy tak, by "dolewały więcej". Więc to potwierdza, że czynniki te faktycznie istnieją i trzeba je niwelować. I pytanie - jak często i jak dokładnie właściciele stacji rekalibrują pompy. Przypominam - lato-zima, upalne popołudnie - chłodny ranek, tuż po wlaniu paliwa z cysterny - długo po tym.
3. Reakcje po moim poście są takie, jakbym ogłosił teorię spiskową mówiącą wprost, że "stacje oszukują klientów bo wykazują na dystrybutorze WIĘCEJ niż klient dostał". Więc przypominam - to co ja twierdzę, to to, że pomiar na dystrybutorze obarczony jest błędem. Nie mówię, że na minus ani że na plus. Jedno i drugie wpływa na błąd pomiaru taką metodą i z punktu widzenia wykazania prawdziwości mojego stwierdzenia jest to wystarczające.
4. To, czy paliwo z rury wyleje się na ziemię, czy wróci do dystrybutora nie ma znaczenia dla poprawności wyniku. Będzie to paliwo, które przeszło przez licznik ale nie trafiło do baku.
5. "Ale to miałoby znaczenie, gdyby jednym komputery/ dystrybutory kłamały a innym nie, a skoro wszyscy są 'oszukiwani' to nie ma to żadnego znaczenia".
Otóż nie. Nie chcemy tu mierzyć bo ja wiem - sprawiedliwości społecznej w kontekście tankowania paliwa, tylko ocenić, czy dany sposób pomiaru jest obarczony błędem, czy nie. Jeśli "wszyscy są oszukiwani" to znaczy, że wszyscy otrzymują błędny wynik. Co więcej, błąd ten jest większy lub mniejszy w zależności od szeregu czynników, których kolejny raz nie ma sensu wymieniać.
6. Korzystając z informacji zawartych tutaj:
http://pl.wikipedia.org/...ik_rozszerzalno%C5%9Bci
obliczyłem, że dla baku 50l przy różnicy temperatury 20 stopni (różnica między temperaturą paliwa lanego a "referencyjną" dla miernika w dystrybutorze):
woda: różnica 0,21 litra
benzen: 1,23 litra
niestety nie znalazłem współczynnika rozszerzalności dla benzyny ani oleju napędowego. No ale jak widać, nie będą to wartości śladowe tylko być może nawet kilkuprocentowe. To już sporo. A to tylko jeden z opisanych czynników wpływających na wartość błędu (temperatura pompowanego paliwa)."you don't need your smile when I cut
your throat" - hymm , Wedrowiec 17/08/13 03:15
albo coś tam albo się napij bo tegez :P
To tak jednak dodam że jednak napijmy się ponieważ tak trochę niewysławiasz się jak niepop :)"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - czyli jak wódki , Wedrowiec 17/08/13 03:17
chcesz się napić bo nie łapiesz bazy to po prostu zadzwoń :P"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - dopiero wstałem , bwana 17/08/13 03:20
to głupio chlać tak od rana"you don't need your smile when I cut
your throat"
- wow , bwana 17/08/13 03:19
aleś się zrobił, idź spać:-D"you don't need your smile when I cut
your throat" - kryminał walczy, , Wedrowiec 17/08/13 03:55
tak jakoś wyszło że jeszcze nie śpię. Szpili źle to wróży - co na Andrzeja wysiedziałem to przegrywał ;)
Co ja poradzę że właśnie imperium po latach tworzę :P
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=13106"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani"
- a bierzesz pod uwagę , Hitman 17/08/13 16:56
że zbiorniki na stacjach są pod ziemią i większość czasu paliwo ma temperaturę nieznacznie zmienną w zależności od warunków atmosferycznych ( tylko podczas dostarczania paliwa z cysterny ma odmienną i bardziej zależną od aury)Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - temperatura w lecie i zimie nawet pod ziemią się różni - podkreślałem to już wcześniej , bwana 17/08/13 21:48
w cysternie też ma inną temperaturę niż w zbiorniku pod ziemią - stacja "po załadowaniu" z cysterny serwuje paliwo w innej temperaturze niż przed chwilą - o tym wcześniej już też wspominałem."you don't need your smile when I cut
your throat" - A wiesz o ile sie różni? , ptoki 17/08/13 23:14
Bo zbiorniki są niżej niż głębokośc przemarzania więc na pewno są cieplejsze niz 0 stopni w zime.
No i w lato na pewno w ziemi nie ma tyle co na powietrzu. Więc nie więcej niż 20 stopni.
W praktyce pewnie mniej niż 17 stopni różnicy między zimą a latem.
Tak jak napisalem. Tylko w kanadzie dystrybutory maja kompensacje na te okolicznosc.
Uparles sie ze jakas makabra jest z tym odmierzaniem paliwa na stacji.
I zignorowales moje szacunki.
Powtorze:
Jest wiekszy blad odmierzenia niz 1%?
Jesli ten 1% jest (czy ile tam) to dokladnie taki sam blad obliczenia spalania wychodzi po podzieleniu litrow na kilometry.
Tyle pamietam z metrologii której wlasciwei w szkole nie mialem :)- ok, znalazłem współczynnik rozszerzalności cieplnej benzyny , bwana 18/08/13 11:29
http://answers.yahoo.com/...=20070608101130AA79rH6
50 litrów, 20 stopni różnicy daje 0,95 litra (czyli prawie 2%)
Niemniej ja wcale nie upieram się, że pomiar na stacji "jest makabrą", tylko że też jest niewolny od błędów. W szczególności wobec stwierdzeń, że "komputer pokazuje źle, bo inaczej niż wynika z obliczenia z dystrybutora i dystansu"."you don't need your smile when I cut
your throat" - ok. rozumiem. w takim razie wychodzi na to ze dystrybutor , ptoki 18/08/13 12:01
Ma dokladnosc na poziomie 2% o ile nie ma kompensacji temperaturowej.
Teraz trzeba wymyslic metode na oszacowanie dokladnosci odmierzania paliwa w aucie albo porownac to zmierzone dystrybutorem do obliczonego przez kompa. Jesli wynik rozni sie o wiecej niz 2%to wiemy ze dystrybutor mierzy lepiej.
A co do zmian warunkow temperaturowych to sa one jednymi z wielu zmiennyh o ktorych warto wiedziec ale zazwyczaj sie nimi nie zaprzata glowy.
Wiekszy wplyw na spalanie ma to czy jezdzi sie w miescie czy w trasie. A i tu sa roznice pomiedzy mistem na slasku czy w wawie czy wrocku i pomiedzy trasa jechana na gierkowce czy na jakiejs zwyklej drodze jednopasmowej przebiegajacej przez wioski.- 1 cm szescienny w tem +30 st C = 1 cm szesciennemu w tem -50st C , speed 19/08/13 03:47
Dystrybutor odmierza w cm szesciennych I dla niego to broszka czy jest +50 czy - 100 , jedynie zmienia sie gestosc I dlatego Zima bardzo czesto osiagamy lepsze wyniki niz latem . Pamietajcie ze w silniku mierzone sa masy a nie objetosci (obietosc w litrach podawanych na 100km to juz po przeliczeniu I ulatwieniu kierowcy zycia.
W oficjalnych dokumentach mowiacych o tym jakie normy maja spelniac dystrybutory w Kanadzie nie znalazlem nic o kompensacji .
Jak dystrybutor ma nalac 5 litrow to ma to byc te piec litrow I czy to jest +30 czy -50.- eeee chyba nieco pomotałeś. Z tego co wiem to akurat w kanadzie dystrybutory mają , ptoki 19/08/13 08:01
kompensację temperaturową. I niby mierzą cm3 ale takie krzywe. Odpowiadające trochę gęstości energii.
W silniku to wogóle jest chyba inaczej.
Po pierwsze paliwo po rozgrzaniu silnika ma zazwyczaj wyzszą temperaturę niż otoczenie (grzeje sie od silnika)
A komputer sterujący silnikiem działa troche jak sterownik PID. Czasem i charakterystyką otwarcia wtrysku steruje mocą/obrotami.
Wtryski muszą być przemierzone i mają odpowiedni kod który trzeba wpisać do kompa aby wiedział jaką mają charakterystykę.
I ta charakterystyka może sie zmieniać.
Więc to mierzenie paliwa w silniku to dosyć trudne jest i IMHO mniej dokladne niz te nawet nie skompensowane cm3 z dystrybutora.
Co do tej kompensacji to gdzies kiedys o oczy mi sie obiło a teraz znalazlem tylko tyle:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_dispenser
Tu piszą ze hurtowa sprzedaż w większości miejsc jest kompensowana temperaturowo.
Co do detalicznej to chyba tyle znalazłem:
http://www.ic.gc.ca/.../mc-mc.nsf/eng/lm00106.html
Nie wiem czy ATC jest wymagane ale raczej nie. Natomiast skoro działa na korzyść klienta to sprzedawcy mają powód aby tego chcieć.- Nie wiem skad masz takie info ale , speed 20/08/13 06:16
w oficjalnych danych 9obowiazujacych nigdzie nic takiego nie ma .
od zawsze wiemy ze w zimie oplaca sie tankowac ,wiecej energy dostaniemy. Z technicznego punktu nie widze mozliwosci kompensacji cm szesciennego
Pomijajac wszystkie roznice czy to w komputerze samochodu czy dystrubutora , pomyslales ze wiekszy blod masz na samej oponie ?
dokladnie na ugieciu I na tym czy opona nowa czy juz troche ' nie nowa'
obojetnie jak ludziska sobie beda liczyc bedzie to na ich korzysc ludzie nie zmienili sie pod tym wzgledem od 10-20 tys lat :)))))
czy poli 3 litry na sto czy 100 litrow na sto jaka roznica . W wielu przypadkach I tak ten mikrus smrodzi wiecej od czolgu .
Ja spale w ciagu roku 800litrow a z tego co ludziska tu pisza to sporo pali po 2 I wiecej tys litrow .
Ja zawsze mowie ze auto spali tyle ile kierowca bedzie chcial aby spalilo.- gdzies czytalem. Nius był taki ze albo wprowadzają albo mają wprowadzic. , ptoki 20/08/13 08:04
Z linka który niżej podałęm wynika ze temat jest w kanadzie znany ale nie wiem jak szeroko poszła implementacja.
A jak kompensować?
Prosto: Trzeba mikrokontroler dystrybutora przeprogramować ;)
Opona, cisnienie w niej, stan łożysk i masa innych rzeczy ma wpływ. To racja.
Bardziej znaczące jest czy się jezdzi po miescie czy w trasie czy krótkie odcinki czy raz a dobrze. No i czy to miasto to są jakieś koluszki czy warszawa.
I na koniec anegdota: Kumpel ma jakąś audice zaczipowana na 200KM.
I mówi że mu pali w trasie 7/100.
Ostatnio jechał w trase z jakimś swoim kolegą. I kolega miał spalanie na poziomie 6/100.
Kumpel stwierdził że chyba nie umie jezdzic :)
- dystrybutorowi to broszka, wiadomo , bwana 19/08/13 08:36
ale silnikowi już nie. Bo 1cm3 zimnego paliwa to więcej gramów tegoż paliwa niż gdyby paliwo było ciepłe. A spalanie polega na spalaniu masy paliwa a nie objętości."you don't need your smile when I cut
your throat" - Ale silnik sobie skompensuje kalorycznosc 1cm3 paliwa. , ptoki 19/08/13 09:19
Zresztą kompensuje i jego kalorycznosc i temperature i sama charakterystykę silnika i wilgotność i właściwie wszystko co trzeba bo komputer w silniku wie ile paliwa wlał (w sensie względnym czy długo otwarty był wtryskiwacz czy krótko) i jakie obroty silnika to wywołało przy jakim ustawieniu pedału przyspieszenia.
Komputer nie musi wiedzieć jaką kalorycznosc i objętość ma paliwo.
To mu "samo" wychodzi jak je spali i wyjdzie mu jaką prędkośc na wale uzyska.
Kurcze, w sumie to o czym my dyskutujemy bo ja same truizmy wale i w sumie nie wiem do czego mamy dojść :)- dyskusja zatoczyła koło i ostrzelała sobie statecznik pionowy;-D , bwana 19/08/13 10:13
myślę, że roboczo chodzi nam o to który pomiar spalania jest obarczony mniejszym błędem - z komputera czy z dystrybutora.
Szczerze mówiąc sam już nie wiem."you don't need your smile when I cut
your throat" - A ja wiem :) , ptoki 19/08/13 10:22
Bardziej ufam dystrybutorowi.
Ostatni argument z rodzaju filozoficznych:
Zazwyczaj jest lepiej zrobic jeden gruby pomiar niż pierdylion drobnych.
No i juz powyzej wskazalem ze jesli pomiar z komputera nie miesci sie w tolerancji jaką załozyliśmy dla dystrybutora to albo błąd pomiaru komputera jest wieszy albo zupełnie bzdurnie oszacowalismy błąd pomiaru dystrybutora.
I tym pozytywnym akcentem proponuję rozpocząć dzień ;)
- jedynie dodam ze: , speed 17/08/13 18:16
Jak wygladaj wskazania komputerow w sporej ilosci aut ( tutaj ) mozna poczytac w necie ,sa bardzo dokladne testy .
Rekordzista klamal okolo 19% (maly Ford) 16% klamal super duper 1,9TDI VW . Ogolnie wyszlo ze w tamtej paczce klamaly 5,5% srednio. Byly takie ktore klamaly ponizej 1% .
Dystrubutory sa kalibrowane przez specjalna firme ktora tylko moze to robic a wlasciciel ( w wiekszosci) nie ma bladego pojecia co tam 'grzebia' . Temperatura otoczenia +15st C .
Zreszta tak naprawde setka w ta czy w tamta komu to pomoze.
jak wiecej pieniedzy ludzie straca przy wplacaniu czy wyplacaniu swoich pieniedzy z wlasnego konta co tutaj jest nie do pomyslenia.Jak powiedzialem to dyrektorowi banku to powiedzial zebym nie robil z niego idioty:)))))))) ( znamy sie prawie 20 lat ).
Tak ze panowie I panie lac w rure ile mozna I starac sie nie uronic kropelki.- pytanie brzmi - jak sprawdzono kłamliwość komputera , bwana 17/08/13 21:51
jeśli ze wskazania dystrybutora - to znów kręcimy się wokół własnego ogona, bo próbujemy udowodnić błąd pomiaru posługując się referencyjnie pomiarem o nieudowodnionej bezbłędności.
Niemniej skłonny jestem przyznać, że obliczenie dystrybutor/przebieg może być bardziej dokładne niż z komputera, w szczególności po tym co napisał Ptoki na temat mierzenia przez silnik podawanego paliwa."you don't need your smile when I cut
your throat" - Ale dystrybutor łatwiej sprawdzic. Idziesz na stacje z pustym baniakiem, , ptoki 17/08/13 23:26
lejesz 17,58l (taka ułańska fantazja - pozwalam zastosować swoją wielkosc) i potem menzurką chemiczną odmierzasz ile ci w tym baniaku wlasciwie nalali.
Zresztą na te dokładności dam ci ciekawe cwiczenie:
Jak juz sobie nalejesz ile ci potrzeba to sobie ponaciskaj lekko na pistolet i zobacz ile mililitrów można nalać bez zmiany wskazania ilości groszy w koszcie.
Te dystrybutory idealnie dokładne nie są i ten odmierzany kwant jest zauważalny ale na moje oko są dokładniejsze niz 1%.- a do baniaka lejesz paliwo ciepłe, czy zimne, w zimie, czy w lecie , bwana 18/08/13 11:11
po zalaniu zbiornika z cysterny czy przed?:-D
A zważywszy na wpisy Speed-a niżej - w Polsce czy w Kanadzie?"you don't need your smile when I cut
your throat"
- ano nie opierajac sie na dystrybutorze , speed 18/08/13 02:01
Organizacja ktora to robilo nie bawi sie w gdybanie, na podstawie ich testow Kia I Hultaj w latach 2011 I 2012 musieli zaplacic nabywca ich aut kilka milionow $ za nie prawidlowe podawanie w nowych autach ile powinny palic.
Nie pamietam jak dawno temu zmieniono sposob pomiaru tak aby byl prawdziwy a nie labolatoryjny ale z czystym sumieniem moge powiedziec ze tak z 12-13lat kazdym autem ktorym jezdzilem bez problemow osiagalem te liczby ktore podawali.
Teraz mam juz sztrucla ale komp pokazuje z dokladnoscia 50g na 100km .Roznica nawet na 'pompie zedu 50-100g na 100litrow paliwa to wogole nie warto o tym mowic a liczyc na 100% trafnosc jakichkolwiek pomiarow to zwykla naiwnosc.- i tu jest właśnie napisane coś ważnego , bwana 18/08/13 11:14
dokładność w gramach/kilogramach paliwa a nie w litrach. Bo to masa paliwa jest ważna a nie jego objętość dla zasięgu. Innymi słowy - kilogram paliwa zawiera określoną energię spalania, a litr - niekoniecznie."you don't need your smile when I cut
your throat"
- Pogrzebalem jeszcze troche:)) , speed 18/08/13 04:06
Wyglada to tak :nowa pompa nie moze miec wiekszego bledu od 0.3% , po roku czasu max co moze sie pomylic to 0.5% na plus lub minus. Kary dla wlascicieli stacji zaczynaja sie od 10tys $ do 50tys $. Z tego co pisza w 2012 roku 96% spelnialo warunki . Pompa ktora myli sie 1% jest zamykana.
56% skontrolowanych pomp mylilo sie na korzysc kupujacego ,23 mierzylo perfekt a reszta na minus.
Wygloda to calkiem Ok.
Za miedza na skontrolowanych prawie 140000.00 pomp 99,8% mierzylo prawidlowo.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|