Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » madsheep 13:12
 » Rafael_3D 13:12
 » GLI 13:10
 » J@rek 13:09
 » Paweł27 13:05
 » PeKa 13:05
 » dulik 13:05
 » KHot 13:04
 » Liu CAs 13:01
 » warcab123 12:59
 » @GUTEK@ 12:57
 » jafar 12:55
 » rzymo 12:48
 » Chavez 12:47
 » waldisobo 12:41
 » Dexter 12:39
 » NimnuL 12:37
 » Kenny 12:31
 » rooter666 12:26
 » Jumper 12:20

 Dzisiaj przeczytano
 41112 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT - ekologia, śmiertelna choroba mózgu] taki letni temat , Micky 29/07/13 07:08
lynk na początek: http://lodz.gazeta.pl/...zauwazysz.html#LokLodzTxt

i pytanie: wszystko fajnie, ale jak to auteczko wygląda po uderzeniu autobusu miejskiego rozpędzonego na bus-pasie ????

  1. Nie gorzej niż... , Dexter 29/07/13 07:29
    ...motocyklista, których jakoś nikt z dróg nie przepędza.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

  2. Chyba zapominasz, że po drogach jeżdzą też motocykle, skutery i rowery. , Rhobaak 29/07/13 08:07
    ...

    Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
    G-forc 460 gietex,barakudy
    Children of Neostrada Association MVP

    1. A czasami piesi nawet chodzą, , michtar 29/07/13 10:44
      i to nie w zbroi, głupole proekologiczni.

  3. Taaaa , Remek 29/07/13 08:13
    I będzie co 3 kursy jechał do domu lub szukał gniazdka, aby 3.5 czekać aż się załaduje... Chyba, że będzie woził 10 zapasowych baterii, które potem będzie za własną kasę ładował... :)

  4. hm, ale gdzie tam ma się zmieścić pasażer?! , piotrszach 29/07/13 08:58
    ja to już bym się na 100% do niego nie zmieścił na tę grzędę z tyłu :) Teraz przy zamawianiu taksówki, trzeba będzie podawać wzrost i wagę :)

  5. Pfff ekologia , NimnuL-Redakcja 29/07/13 09:29
    za każdym takim akumulatorem stoi dymiący komin elektrowni na paliwo kopalne.
    Jeśli przy takiej firmie taksówkarskiej będzie stała farma wiatraków lub pole ogniw fotowoltanicznych to będzie inna śpiewka.

    Natomiast co się tyczy samego pomysłu stosowania tak małego samochodziku jako taksówka, ciężka sprawa. Nie wiem jaki jest faktyczny odsetek osób samotnie podróżujących i nie zabierających jednocześnie ze sobą kilku toreb podróżnych. A taki zestaw w to maleństwo chyba się nie zmieści.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. RE: , rooter666 29/07/13 10:12
      elektrownia pali węgiel bez względu czy ktoś prąd potrzebuje czy nie ;]

      1. ale jak będzie większe zapotrzebowanie, , piotrszach 29/07/13 10:15
        to węgła "spali" więcej, nie sądzisz?

        1. W nocy , Merle 29/07/13 10:20
          jest male a elektrownia i tak musi pracowac.

        2. sprzedajem za drobne , Ranx 29/07/13 10:24
          tam gdzie chcą wziąć...

          o roztramtajdany charkopryszczańcu...

      2. i gdzie podziewa się ta nadwyżka mocy? , myszon 29/07/13 11:22
        chowa się w kablach czy co?

        1. Przypuszczam, że nie jest wpuszczana w linie przesyłowe , NimnuL-Redakcja 29/07/13 12:58
          nie wiem dokładnie jak to wygląda od strony technicznej, ale pewnie nie można zejść poniżej jakiejś tam mocy elektrowni, może da się jakieś bloki wyłączyć ale pewnie to w przypadku dłuższej nadwyżki mocy.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. slyszales o elektrownaich szczytowo pompowych? , komisarz 29/07/13 13:28
            ...

            Komisarz Ryba

            1. a słyszałeś może , Ranx 29/07/13 14:47
              ile ich i jest i jaką mamy moc regulacyjną na tych elektrowniach?:)
              mniejszą niż zapotrzebowanie. tak ze 5-10 razy..

              o roztramtajdany charkopryszczańcu...

              1. slyszalem , komisarz 29/07/13 22:31
                i to, ze w nocy produkuje sie sporo mniej energii bo wystarczy pieca nie wygasic i utrzymac minimalne cisnienie pary. A ziarnko do ziarnka i nocne marnotrastwo nie jest takie wielkie. Jaby bylo, ktos by juz na tym zarabial.

                Komisarz Ryba

          2. wyłącza się bloki , myszon 29/07/13 13:34
            wyłącza się też wszystkie elektrownie które produkują droższą energię. Nadwyżki mocy mogą być jedynie chwilowe i muszą być skompensowane żeby nie zmienić częstotliwości sieci. Elektrownie nie produkują gdy nie ma zapotrzebowania na energię.

    2. elektrownia , Dabrow 29/07/13 10:57
      i tam ma lepszą wydajność (-; Poza tym jak koledzy wyżej - bierzesz/nie bierzesz prądu - i tak go produkują.
      Jeśli argumentem ma tu być cokolwiek to raczej koszt produkcji ogniw i innych pierdół związanych z nimi dla ekosystemu. Tylko że to nie dotyczy ekosystemu gdzie są one użytkowane ale całego procesu od wydobycia po przetworzenie w półprodukty aż do wyrobu finalnego itp - często w krajach od siebie bardzo odległych...
      Dlatego takie Priusy na kalifornijskich drogach są ekologiczne, ale dla planety zdecydowanie szkodliwe.

      PS. Ogniwa są fotowoltaiczne.

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

    3. > pole ogniw fotowoltanicznych , Morgoth 29/07/13 13:11
      Których wyprodukowanie jest obecnie dla środowiska groźniejsze, niż durna elektrownia węglowa :)

    4. Wiatraki to ekologiczna katastrofa. , pippi 29/07/13 22:27
      Kosztują krocie, są dotowane z naszych podatków, a do tego nie rozwiązują problemu pt. energetyka oparta na kopalinach, bo wymagają utrzymywania ogromnych mocy rezerwowych, czyli pracujących elektrowni konwencjonalnych, zdolnych do szybkiego zastąpienia siłowni wiatrowej, dla której akurat wieje zbyt słaby lub zbyt silny wiatr.
      Do tego przynajmniej część generatorów montowanych na polskich 'farmach wiatrowych' to urządzenia wycofane na Zachodzie z uwagi na zużycie i nietrzymanie parametrów.

  6. jaka ekologia , RusH 29/07/13 11:08
    to jest bardzo bezpieczny skuter :)
    tak to widze tak samo jak ceo TATA - tata nano to nie jest badziewny niebezpieczny samochod, tylko bardzo bezpieczny motocykl

    I fix shit
    http://raszpl.blogspot.com/

  7. Fakt, nie jest to super bezpieczne auto , Master/Pentium 29/07/13 11:12
    ale jakbym tylko na to patrzył to musiałbym kupić sobie czołg.
    Elektryczne zasilanie w przypadku MPK/taksówek może być bardzo użyteczne.

    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
    włącz komputer :-)

    1. Użyteczne , Remek 29/07/13 11:23
      Ale nie jest praktyczne, jeśli ma starczyć tylko na 100km... jeszcze plus godziny szczytu itp..

      1. masz racje , RusH 29/07/13 11:46
        to stanie w korkach spali wiekszosc pradu
        ....

        I fix shit
        http://raszpl.blogspot.com/

        1. gdy silnik elektryczny stoi to NIE zużywa energii , Master/Pentium 29/07/13 12:21
          to nie spalinowy, że musi chodzić w biegu jałowym. A i można odzyskać cześć energii ze hamowania.

          Nie ma tego złego , co by się w gorsze
          obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
          włącz komputer :-)

          1. a klima\grzanie, radio , Hitman 29/07/13 15:25
            skutecznie obetnie zasięg, jak dodamy wpływ temperatury to się może okazać, że kierowca zostanie z klientem w aucie w pół drogi - więc elektryk jako taxi to słaby pomysł nawet jakby miał zasięg 200km podawane przez producenta..

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

            1. klima? grzanie? , myszon 29/07/13 15:44
              Ty widziałeś ten samochód? On nie ma drzwi.

              1. popatrz uważnie , Hitman 30/07/13 09:42
                bo jeden z nas jest ślepy - nie ma okien bocznych ale drzwi ma..

                Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                jest niemożliwe. W praktyce robi to
                każdy z nas.

                1. drzwi , myszon 30/07/13 11:00
                  są ekstra. Nie musisz ich kupować :)

            2. a więc tak , Master/Pentium 29/07/13 16:05
              klima - to jest auto na krótkie trasy, wystarczy wentylator i słabe chłodzenie jakby co (z 300 W styknie)
              grzanie - to nie jest model na syberię, tam trzeba by dołożyć ogrzewanie gazem lub alkoholem - nadal znacznie bardziej ekologiczne
              radio - ile mocy potrzebujesz na radio? 50W? To nie jest sprzęt dla dresów :)

              Bez naprawdę niesamowitych kombinacji można uzyskać zasięgi efektywne rzędu 200 km, problem w uzyskaniu dłuższych.

              Zresztą po to właśnie są testy aby w praktyce wyłapać wady rozwiązania. Choćby dlatego te kursy są za darmo - test polowy na żywo.

              Nie ma tego złego , co by się w gorsze
              obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
              włącz komputer :-)

              1. Mr Master , komisarz 29/07/13 22:34
                zauwazyles, ze wypowiedz jest w kontekscie taksowki/autobusu? Co z tego, ze krotki dystans - taksowkarz pacuje kilka godzin, ma zdechnac w aucie? W zimie ludzi co dojerzdzaja po 1h komunikacja miejska w takiej warszawie maja zamarznac, dzieci chorowac a w lecie mdlec bo ekologia? Albo pojazd reprezentuje okreslony standard albo niech go uzywaja na wlasna odpowiedzialnosc zieloni.

                Komisarz Ryba

                1. myślenie konstrukcyjne się kłania , Master/Pentium 29/07/13 23:20
                  po to są testy aby wyłapać problemy. Naprawdę można jeszcze sporo zrobić w zakresie energooszczędności klimatyzacji/ogrzewania choćby pompy cieplne bądź materiały magnetokaloryczne.
                  Nikt nie karze ludziom zamarzać w zimie czy schodzić na udar cieplny w lecie.
                  Tutaj testowane są pewne rozwiązania dla UMIARKOWANYCH warunków, to w zasadzie przerośnięty motocykl. Nie są to jedyne możliwe konstrukcje aut elektrycznych ani akumulatorów więc pola manewru jest naprawdę spore.

                  Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                  obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                  włącz komputer :-)

                  1. Na pewno nikt nie , Remek 30/07/13 08:41
                    karze....

                  2. rachunek ekonomiczny się kłania , Hitman 30/07/13 09:35
                    jakbyś nie wiedział auta elektryczne są drogie i im większy zasięg tym cena kosmiczna.. nikt nie nie będzie dodawał i testował innych sposobów grzania/chłodzenia bo oszczędność jest nieadekwatna do korzyści, lepiej dołożyć więcej aku niż wydać miliony na oszczędności..

                    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                    jest niemożliwe. W praktyce robi to
                    każdy z nas.

                    1. pompy cieplne , Master/Pentium 30/07/13 14:59
                      czy inne modyfikacje wymyśla się dla oszczędności w innych dziedzinach (choćby klimatyzacja przemysłowa). Jednak po pewnym czasie mogą one być użyte choćby w takich autach. Nikt nie będzie projektował nowego systemu klimatyzacji na materiałach magnetokalorycznych SPECJALNIE dla auta elektrycznego.

                      Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                      obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                      włącz komputer :-)

                2. Doje co? , Remek 30/07/13 08:42
                  dojerzdzają?

              2. na uwadze miałem CB , Hitman 30/07/13 09:48
                radio, nawigację, kase fiskalną, terminal do płacenia kartą - resztę pomijam bo alternatywne metody chłodzenia i grzania nie są brane pod uwagę w żadnym aucie elektrycznym które powstało (koszty ) Dalej twierdzę że auto elektryczne to słaby pomysł na taxi..

                Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                jest niemożliwe. W praktyce robi to
                każdy z nas.

              3. Właśnie taka klima to mocno zeżre energii. , ptoki 31/07/13 09:07
                do tego 55W dziennych swiatel, i jakies inne pierdoły i okazuje sie ze na jazde zuzywa sie 50-70% tego co w akumulatorach.

                I w taka pogode jak ostatnio to takie autko bedzie koszmarem.
                No i jest jednoosobowe.

                Zatrudnienie kolejnych osób do wymiany, obsługi akumulatora w zajezdni jest kolejnym cofaniem sie w rozwoju.


                Idea auta elektrycznego jest fajna ale męczy mnie już wałkowanie tematu kolejny raz kiedy akumulatory sie prawie wcale nie zmieniły.

                To jak syndrom WAP. Opiewany jako internet w komorce był gównem pod metrem mułu ale operatorzy próbowali go wcisnąć żeby go używać.

                Jesli nie bedzie lepszych akumulatorów to nie bedzie aut elektrycznych jako powszechnych.
                I jakaś tesla czy inne takie twizy tego nie zmienią.

                Ale jak powstaną baterie wielkopojemnościowe i trwałe to będzie rewolucja. I na te auta i na fotowoltaikę...

                1. 55W dziennych swiatel , RusH 31/07/13 18:20
                  hihi
                  dzienne robi sie na kilkuwatowych diodach

                  I fix shit
                  http://raszpl.blogspot.com/

                  1. no i z dziennymi maja tyle wspolnego co , ptoki 31/07/13 19:24
                    Krowa z droga mleczna.
                    Suworow mial racje. Trzeba testowac ludzka bezmyslnosc.
                    Swiatla dzienne w miescie i w postaci jakichs slabych linijek z diodami nijak nie poprawiaja bezpieczenstwa.
                    Takich linijek swiecacych w przod nie widac z przodu a co dopiero jaobym chcial lepiej widziec kogos co z boku probuje sie wlaczyc do ruchu.

                    Ale ok. Jak nie 55 to przynajmniej 10W trzeba liczyc. A to tez jakies 100Wh dziennie w plecy...

                    1. u mnie P-21 5W , Kenny 31/07/13 22:30
                      wiec 10 na dwie :)

                      .:Pozdrowienia:.

                      1. Ale widać je z daleka albo są po to aby sie nikt nie czepiał? , ptoki 31/07/13 22:43
                        Bo aktualnie są trzy szkoły:
                        1. Swiecimy mijania
                        2. Mamy jakieś ledy zeby były i nikt sie nie czepiał
                        3. Mamy ledy dobre które widać jako tako.

                        I w sumie kazda z tych metod jest bez sensu...

                        1. to sa fabryczne swiatla i widac je bardzo dobrze , Kenny 31/07/13 23:00
                          szczegolnie, ze zarowka nie ma tlumienia, wiec dodatkowo ladnie wygladaja - takie dwa jaskrawe, nie rozproszone ogarki.

                          .:Pozdrowienia:.

                          1. Ledówki fabryczne? To jakby zdechły to prosze o info. Interesuje mnie na ile trwale sa led , ptoki 31/07/13 23:20
                            y w takich zastosowaniach.

                            Jakie to auto?

                            1. e, no nie ledowki, przeca zem pisal 'zarowka' , Kenny 31/07/13 23:27
                              http://www.google.pl/...23.hp..0.7.262.Zj7FiT__fSI

                              .:Pozdrowienia:.

                              1. Ahhhh juz jasne :) , ptoki 1/08/13 07:35
                                Ale IMHO zarowka w roli dziennych w mocy 5W to jest sezsens.
                                W sytuacjach jakie wymieniają swiatłofile to je widać jakby wcale...

                                1. w sloncu...? :) , Kenny 1/08/13 09:04
                                  jak mowielm, goly zarnik + lustro daje jaskrawy, skupiony, 'klujacy' w oczy punkt, widoczny nawet pod slonce. Nie moge znalezc zdjecia na google a robic mi sie nei chce :)

                                  .:Pozdrowienia:.

                                  1. nie no robic nie trzeba, robie troche km po drogach to widze :) , ptoki 1/08/13 09:58
                                    Chyba miałeś szczeście i ominąłeś te dyskuchy na temat świateł :)

                                    Koronnym powodem na ich uzywanie była sytuacja jazdy pod słońce (wieczorem/rano) w kierunku lasu.
                                    I niby wtedy lepiej widać auto na światłąch.

                                    Tyle że o ile jako tako widać taki na światłach mijania o tyle na dziennych to widac tak ze prawie wcale. Szczegolnie jesli mocowane gdzies nisko przy przeciwmglowych...

                                    A ledówek to juz nie widać wogole bo nie dośc że słabe to jeszcze mocowane niziutko więc nawet niewielkie wglebienie terenu sprawia ze ich nie widac.

                                    Temat rzeka. Dla mnie jest to dowód ilu mamy w społeczności ludzi którzy łykną każdą nie popartą dowodami bzdure.

                                    Ale nic to. Głównie mnie interesuje na ile dobre sie robi ledy.
                                    Bo kiedyś za czasów mojej mlodosci ledy byly opiewane na 300kh trwalosci.
                                    Potem na 100kh.
                                    A teraz nikt sie tym nie chwali.
                                    Bo diody pracują w cieple, czesto z bylejakim zasilaczem i do tego czasem bylejak montowane. I w rezultacie trwalosc zbliza sie do tej zarowkowej.
                                    Ale za malo ich kupilem aby ocenic na ile sie do tego poziomu zblizyly...

                                    1. pewnie ominalem a i udzielac mi sie nie chcialo :) , Kenny 1/08/13 10:11
                                      przeciaz sa ledy i ledy... to oczywiste - te fabryczne w audikach, mercach, nowych hujdajach wala po oczach jak palniki a jeszcze ich ostrosc i barwa swiatla wyroznia sie z otoczenia oraz towarzystwa zarowek.

                                      Mi rzucaja sie w oczy o wiele bardziej niz zwykle swiatla mijania aut sredniej klasy. Niestety o zywotnosci nie mam pojecia. Na pewno wielokrotnie wieksza od zaarowki... tylko cena rowniez :)

                                      .:Pozdrowienia:.

                            2. Cztery lata i swieca , speed 1/08/13 04:39
                              zrobione przez samsunga. Cena wymiany (jak by sie spalila) prawie 200$ moc 15W do swiatel mijania nawet nie wiem ile ledy kosztuja ale pewnie tez w tej cenie. ( osiem lat gwarancji to chyba poswieca troche).Zobaczymy w nowym czy tez poswieca cztery lata:))))
                              RX 450h

          2. nie mozliwe , RusH 29/07/13 18:56
            Remek twierdzi ze spali to spali!

            I fix shit
            http://raszpl.blogspot.com/

            1. no! , Remek 31/07/13 12:42
              :))

      2. to oznacza także praktyczne , Master/Pentium 29/07/13 12:26
        taksówka często a autobus praktycznie zawsze okresowo pojawia się na zajezdni/postoju. Wystarczy tam czekać z naładowanym accu i podmienić. Zaś szczególnie w przypadku autobusów firma i tak ma własną infrastrukturę i dodanie stacji ładowania akumulatorów może się zwrócić dość szybko przy cenie paliwa.
        Nikt nie karze tego ładować w trakcie eksploatacji.

        No i chyba wszyscy zapomnieli, że silniki elektryczne mają znakomity moment obrotowy - wymarzony do jazdy na zatłoczonych ulicach. O niskiej emisji hałasu i braku spalin nie wspomnę bo to chyba oczywiste ale bardzo miłe "cechy uboczne".

        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
        włącz komputer :-)

        1. silników elektrycznych jest cała masa , myszon 29/07/13 12:31
          i dużo z nich wcale nie ma tak dobrego momentu.

          1. spalinowych też jest mnóstwo , Master/Pentium 29/07/13 12:52
            w samochodach elektrycznych rzecz jasna lepiej użyć silników z wyższym momentem obrotowym.

            Nie ma tego złego , co by się w gorsze
            obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
            włącz komputer :-)

          2. myszon nie w tym rzecz , RusH 29/07/13 18:57
            elektryczny ma ten sam moment od zera obrotow
            spalinowy ma max w waskim zakresie obrotow

            I fix shit
            http://raszpl.blogspot.com/

            1. które? , myszon 29/07/13 21:51
              żaden ze znanych mi silników nie ma stałego momentu.

              1. nie napisalem staly , RusH 30/07/13 01:50
                :~
                moment jest ten sam w roboczym zakresie pracy silnika, od zera do x obrotow
                http://www.infolytica.com/...45/TvsSpeed_angle.jpg
                np tesla ma plaski moment do 6K obr
                chyba logiczne ze silnik ktory rozpedza sie do max 3K obrotow bez obciazenia nie bedzie miec przy tych 3K na nic sily

                dobry moment dla silnika w samochodzie to wlasnie taki od zera zeby nie krecic bez sensu i nie marnowac energii na skrzynie biegow

                I fix shit
                http://raszpl.blogspot.com/

                1. to nie jest wykres , myszon 30/07/13 09:29
                  dla silnika tylko dla całego układu razem ze sterowaniem. Osiągnięcie max. momentu przy zerowych obrotach robi się poprzez odpowiednie sterowanie. Często sprawność przy niskich obrotach jest bardzo niska przez to.

                  1. erm? , RusH 30/07/13 19:13
                    tz co, mamy robic wykresy sinika nie podlaczonego do pradu? :D

                    dajesz staly max prad (constant current) i masz max moment od zera do x obrotow

                    sprawnosc jest najnizsza przy 0 rpm, ale nadal wyzsza nic ICE

                    I fix shit
                    http://raszpl.blogspot.com/

                    1. majster, jak puscisz constant I to , ptoki 30/07/13 23:22
                      W jakims zakresie napiecia ogniwo bedzie pracowac nie optymalnie. I tu sie robi ta strata sprawnosci.
                      Ale raczej dla zakresu wyzszych predkosci

                      1. jakie znowu ogniwo? , RusH 30/07/13 23:58
                        mowa jest o silniku i momencie obrotowym nie o sprawnosci i bateriach

                        I fix shit
                        http://raszpl.blogspot.com/

                        1. no klocicie sie o to czy silnik może miec stały moment obrotywy w całym zakresie obrotów. , ptoki 31/07/13 08:58
                          I z jednej strony niby tak (bo silnik tak potrafi) a z drugiej strony nie (bo ogniwa są jedne i sterownik musi odpowiednio transformowac energie elektryczną).

                          I feler jest taki że w takim samochodzie ta niby płaska charakterystyka momentu to nie do końca płaska jest a jak jest to kosztuje sporo strat energii i skomplikowanie sterownika.


                          Ten mit chyba się bierze z jakiegos pomieszania wiedzy o sterowaniu silników DC w układach przemysłowych i tym co sie gada o takim zastosowaniu silników el. w samochodach.


                          To podobny mit jak z alufelgami (że niby lżejsze i mniejsza masa nieresorowana)...

                          1. silniki DC to sa super w kartach na polu golfowym , RusH 31/07/13 18:25
                            w autach elektrycznych masz BLDC
                            "kosztuje sporo strat energii i skomplikowanie sterownika" nie ma sensu bo silnik ac i tak wymaga przetwornicy

                            Tesla ma PLASKI moment do 6K, to nie jest ani mit ani trik.

                            samochody elektryczne z silnikami DC z wozka widlowego to domena amatorow skladajacych cos po kosztach

                            I fix shit
                            http://raszpl.blogspot.com/

                            1. i jazda dynamiczna tesla zmniejsza zasieg. , ptoki 31/07/13 19:29
                              Bo inny zasięg jest jak się spokojnie jedzie a inny jak dynamicznie. Nie mylić z szybkim.

                            2. No i silniki bldc maja w sumie podobną charakterystykę jak szczotkowe. , ptoki 31/07/13 20:36
                              Tyle ze moze sa troche lzejsze ale za to magnesy są stałe i mają stały strumien magnetyczny.
                              W komutatorowym jednak sterowanie mocą jest chyba lepsze.

        2. A tak a propos momentu obrotowego - to może ktoś mi coś wyjaśni , JE Jacaw 29/07/13 12:38
          Generalnie naczytałem się, że w samochodach ważniejszy jest wysoki moment obrotowy niż moc - a przynajmniej jeśli chodzi o dynamikę jazdy itd. Jednak coś mi się u nie pasuje, bo z tego co patrzę to silniki wysokoprężne mają ten moment często nawet 2 razy większy niż benzynowe o podobnej mocy... a mimo to ze specyfikacji nie wynika, że takie samochody mają o wiele lepsze przyspieszenia itd. a często jest wręcz przeciwnie. Do tego, skoro wysoki moment jest, to powinny (jak to zostało powyżej napisane) lepiej sprawdzać się w warunkach miejskich, a tu już raczej opinie są zgodne, że akurat po mieście najczęściej radzą sobie lepiej benzynowe, a wysokoprężne są polecane na trasy.

          Czy ktoś może mi to jakoś łopatologicznie wyjaśnić, tak na chłopski rozum ?

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

          1. obejrzyj wykres momentu obrotowego w funkcji obrotów , Master/Pentium 29/07/13 12:53
            dla różnych silników i będziesz wiedział czemu silniki wysokoprężne bez "wspomagaczy" nie są dynamiczne.
            Podpowiedź: niski moment obrotowy przy niskich obrotach.

            Nie ma tego złego , co by się w gorsze
            obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
            włącz komputer :-)

          2. Bo tak naprawdę najważniejsza nie jest maksymalna moc czy moment... , Rhobaak 29/07/13 12:57
            ...ale przebieg charakterystyki momentu w zależności od obrotów. Tylko to (i przełożenia w skrzyni biegów) decyduje o tym, że np. dany samochód lepiej przyspiesza niż inny. Pojedyncze wartości typu maksymalna moc czy maksymalny moment są mało użyteczne.

            Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
            G-forc 460 gietex,barakudy
            Children of Neostrada Association MVP

          3. Dzięki, chyba już coś bardziej łapię... , JE Jacaw 29/07/13 14:46
            ...chociaż i tak te wysokie wartości momentów w dieslach mi nie do końca pasują, ale nie muszę wszystkiego rozumieć w 100%.

            Generalnie chyba wpadłem w pułapkę zasłyszanych informacji, gdyż cały czas tkwiło we mnie przekonanie, że silniki wysokoprężne są bardziej mułowate niż benzynowe, a patrząc na wykresy obecnych diesli coś mi tu nie grało... ale poczytałem teraz jeszcze i chyba muszę zapomnieć o tej "mułowatości", bo przy turbo sytuacja chyba jest odwrotna i teraz wykresy już pasują. :-)

            Socjalizm to ustrój, który
            bohatersko walczy z problemami
            nieznanymi w innych ustrojach

          4. może tu , JaroMi 29/07/13 20:53
            przystępnie tłumaczą, zwłaszcza ostatnie dwa akapity.
            Zależność moment obrotowy x obroty=moc oddawana

            w tym cała bida, ze go nie za bardzo
            widać...

            1. no tu , JaroMi 29/07/13 20:54
              http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

              w tym cała bida, ze go nie za bardzo
              widać...

          5. Kilka pbrazkow nowoczesnych silnikow benzynowych (wykresy) , speed 31/07/13 04:04
            http://world.honda.com/...s2000/image/photo/05.jpg
            http://img95.imageshack.us/...ing54lsupercharg.jpg
            http://www.honda.co.jp/...RA/200107/img/06_p04.gif
            http://img151.imageshack.us/...2torquecurve9xr.jpg
            http://img136.imageshack.us/...dac12s73lv124ui.gif
            http://lexus.jp/.../images/figure/powerunit_01.gif



            Jak widzisz w silnikach benzynowych ( nowoczesnych) udaje sie utrzymac moment obrotowy na bardzo plaskim przebiegu . od okolo 1000obr/min do 6-8tys co w ropniakach jest niemozliwe .

            1. za rozsadne pieniadze (koncowka do ropniakow) , speed 31/07/13 04:05
              ---------------

            2. takie sterylne te wykresy... , Tummi 31/07/13 20:16
              wole takie: http://imageshack.com/...barulegacy2007my0720n.jpg ;)

              T.

              www.skocz.pl/uptime :D

  8. jak to jak bedzie wygladac? tak: , Okota 29/07/13 11:21
    http://www.youtube.com/watch?v=dwd3NLngl_k

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. super , Micky 29/07/13 13:47
      to teraz poproszę jak przywalają tą ścianą z prędkością 50km w bok auta. Takie badania o niczym nie świadczą z wyjątkiem tzw. bezpieczeństwa pasywnego.

      1. Często , myszon 29/07/13 15:12
        jeździsz bokiem po buspasach?

        1. cały czas , Micky 29/07/13 18:09
          oczywiście

      2. masz , RusH 29/07/13 19:06
        http://www.youtube.com/watch?v=4yFvQppaAdc

        standardem jest glupie amerykansko-jestem gruby i nie mam pojecia-podejscie ze musi byc duze zeby bylo bezpieczne
        najlepiej wszyscy jezdzijmy tahoe, durango, outlanderem czy innymi "rodzinnymi" explorerami!

        I fix shit
        http://raszpl.blogspot.com/

        1. hmm , bartek_mi 29/07/13 19:45
          :)
          http://www.youtube.com/watch?v=xtxd27jlZ_g

          dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

        2. wszystko fajnie , Venom79 30/07/13 12:43
          jak małym autem uderzasz w coś stojącego. Ale co innego spotkać się z innym jadącym autem na drodze - wtedy wychodzi, że większy i cięższy jest lepszy.
          http://www.youtube.com/...h?v=NCelD0qr8Do&hd=1
          Powyżej delikatna stłuczka frontem do siebie. A jakby jechali z połowę szybciej, to osobówka by poległa - tak myślę.
          A tu pokazane jak ciężarówka (mała, bez towaru) popycha osobówkę na drugą osobówkę: http://www.youtube.com/...h?v=bWPCbNgnzVU&hd=1
          Gdyby zamiast osobówki stało tam np. Q7, to sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej. Przydałoby się gdzieś poogladać takie crash testy auto vs auto, tylko w sieci tego jak na lekarstwo. Jakby ktoś znalazł dobre źródło to proszę o linka.

          Lewy pas to nie kółko różańcowe.

          1. Zasada zachowania pędu zawsze będzie decydująca przy dużej dysproporcji mas samochodów. , Rhobaak 30/07/13 15:24
            Gdy małe auto zderza się z SUVem, to nawet świetnie zaprojektowane strefy zgniotu i klatka bezpieczeństwa nie oszukają fizyki.

            Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
            G-forc 460 gietex,barakudy
            Children of Neostrada Association MVP

  9. jeśli Wrocek na siłę , Thadeus 29/07/13 20:28
    promuje 2 kółka z pedałami jak w jakimś Wietnamie. I do spółki z pomyleńcami którym się wydaje że są mesjaszami dwóch pedałów fundują ludziom, wnerw i utrudnienia.
    To Łódź może mieć swoje ekoterrorystyczne motoriksze jak nie przymierzając Bangladesz ;)

    ...

  10. Podadzą cenę i tyle będzie z ekologii. , pirat 30/07/13 15:36
    To by się sprawdziło przy cenie nieco większej od skutera.

    odczepta się od mojego podpisu ;)

    1. Ceny są znane, ok. 35kPLN za najtańszy wariant. , Rhobaak 30/07/13 19:35
      W zasadzie niewiele drożej niż skuter (BMW C1 kosztował ok. 25k).

      Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
      G-forc 460 gietex,barakudy
      Children of Neostrada Association MVP

      1. ok, tylko za 35k to już można normalne auto kupić , pirat 31/07/13 13:28
        bidne bo bidne, ale można

        odczepta się od mojego podpisu ;)

  11. hahaha , Holyboy 30/07/13 22:55
    http://www.auto-swiat.pl/...ault-twizy-prad-wesolo
    wypożyczanie akumulatora... hahaha :D

    Strength is irrelevant.
    Resistance is futile.
    We wish to improve ourselves.

    1. hmm , bartek_mi 31/07/13 00:25
      ale odkrycie
      renowka od zawsze daje akumulatory w leasing...

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      1. ale czy , Holyboy 31/07/13 23:55
        za 300zl miesięcznie?

        Strength is irrelevant.
        Resistance is futile.
        We wish to improve ourselves.

        1. hmm , bartek_mi 1/08/13 14:09
          jakos tak
          http://www.vitay.pl/...-Renault-Kangoo,4441,1.html

          dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL