Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Rafael_3D 18:58
 » john565 18:57
 » sszpila 18:56
 » Lucullus 18:54
 » Artaa 18:53
 » PeKa 18:48
 » Ramen 18:48
 » tuptun 18:46
 » P@blo 18:42
 » Paweł27 18:41
 » DYD 18:40
 » jenot 18:39
 » KHot 18:39
 » petropank 18:38
 » Chrisu 18:37
 » GLI 18:30
 » Robek 18:28
 » b0b3r 18:23
 » ligand17 18:22
 » resmedia 18:13

 Dzisiaj przeczytano
 41129 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

PS4 ma chodzić na freebsd. Bez sensu... , ptoki 24/06/13 11:18
O ile konsole miały sens, kiedy miały sprzęt specjalny i niedostepny na pc i system leciutki i minimalny to teraz jak konsola jest pecetem, tylko z wszelkimi możliwymi ograniczeniami to teraz juz go utraciły.

No bez sensu.
http://games.slashdot.org/...ning-modified-freebsd

Oczywiste jest ze ten freebsd bedzie jakis minimalny ale cos czuje ze era konsol sie konczy.
A moze po prostu ich uzytkownicy sie starzeją i nie trzeba już żeby gry sie szybko wczytywały i były dla dzieci a konsola bezproblemowa i młotkoodporna?

  1. pozyjemy zobaczymy , chris_gd 24/06/13 11:27
    na pewno plusem nowych konsol bedzie latwosc tworzenia, co z tego, ze ps3 wyprzedzilo swiat ze swoim CELL-em jak tylko kilka tytulow pokazalo jego moc, wiekszosc producentow narzekala na ciezki proces produkcji, minusem tez byla konwersja na pieca, wychodzily kwiatki jak przy GTA4
    dla mnie jako konsolowca moga to nawet zapakowac w obudowe chieftec-a i odpalac to na windows-ie, jesli bedzie smigac jak ps3, jesli beda wychodzily perelki jak uncharted i god of war, metal gear solid to malo mnie interesuje na czym to zbudowali

    Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
    RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

  2. Przecież CellOS z PS3 też bazował na FreeBSD, więc skąd zaskoczenie? , Rhobaak 24/06/13 11:30
    ...

    Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
    G-forc 460 gietex,barakudy
    Children of Neostrada Association MVP

    1. Tego nie wiedziałem , KoDa 24/06/13 11:34
      Jednak teraz przynajmniej zrobili porządny multitasking (mówię o systemie PSV).

      http://kordian.it

    2. Tego nie wiedzialem. Jakos nie było o tym za bardzo mowy ani w zajawkach marketingowych , ptoki 24/06/13 11:41
      ani w zwykłych źródłach informacji...

    3. Poszperalem troche i nie znalazlem sensownych informacji na ten temat. , ptoki 24/06/13 11:56
      Rzucisz linkiem?
      Bo to co znalazlem to jakies domniemywania więc coś nieco innego niż rzeczywiste zrzuty ekranu z detalami...

      1. Nigdy oficjalnie się tym nie chwalili, większość informacji pochodzi... , Rhobaak 24/06/13 12:20
        ...od osób, które mocno dłubały przy PS3 (łamanie zabezpieczeń). Ale oficjalne żródło potwierdzajce te analizy też jest: http://www.scei.co.jp/ps3-license/index.html

        Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
        G-forc 460 gietex,barakudy
        Children of Neostrada Association MVP

        1. OK. Troche szczątkowo ale coś jest. , ptoki 24/06/13 12:28
          ...

    4. a psp uzywa netbsd , RusH 24/06/13 13:19
      :))

      Sony uwielbia brac kod na licencjach ktore nie wymagaja dwustronnej wspolpracy

      I fix shit
      http://raszpl.blogspot.com/

      1. Co do tej wspolpracy to prawda. , ptoki 24/06/13 13:48
        Smutne ze korporacje tak chętnie korzystaja z gotowców ale swoje produkty zamykają.

        1. a niech sobie zamykaja , daver 24/06/13 15:05
          ale byloby milo gdyby oddali spolecznosci patche nieistotne z punktu biznesowego.

          I use arch btw

  3. Re. , KoDa 24/06/13 11:30
    IMO:

    Po pierwsze z tego co widzę już PS Vita działa na systemie opartym na FreeBSD/NetBSD - i jest to zdecydowanie lepszy system niż XMB ;-)

    Po drugie:
    Nie chodzi tutaj o zastosowaną architektorę lub OS, ale o gry (tzw. exclusive) które napędzają sprzedaż konsoli.

    Pozdro.

    http://kordian.it

    1. architektorę -> architekturę , KoDa 24/06/13 11:32
      ...

      http://kordian.it

  4. szybciej powstanie emulator PS4 , bajbusek 24/06/13 11:42
    na pecety ... heheh :P

    1. no na to bym nie liczyl, emulacja to zawsze proces mega powolny , chris_gd 24/06/13 12:39
      wiele lat potrzeba bylo aby jako tako ps2 dalo sie emulowac, pewnie za dopiero jakies 4-5 otrzymamy emulacje ps3

      Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
      RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

      1. tylko że kiedyś konsole , Hitman 24/06/13 13:08
        były zaawansowane technologicznie na starcie w stosunku do pceta i mało kompatybilne (ps3 ) a teraz to marketowe pcety wydajnościowo a na rynku są już dostępne grafy 3-4 krotnie szybsze!!! a konsol jeszcze nie widać w sklepach..

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. nie masz racji, przewaznie chodzi o roznice w sprzecie i programowaniu , chris_gd 24/06/13 15:43
          a nie o czysta wydajnosc, ps2 od wielu lat to kalkulator przy pecetach, a wiele tytulow ledwo co wyciagalo 30 fps jeszcze 2 lata temu

          Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
          RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

          1. ;)) , Hitman 24/06/13 16:57
            a na czym polega emulacja jak nie na mocy obliczeniowej którą emulujesz specjalizowany sprzęt?? - w skrócie im większą moc posiadasz tym bardziej złożone rzeczy możesz emulować..
            Więc mała ilość fpsów w emulatorze wynika z mocy maszyny emulującej a nie mocy obliczeniowej właściwego urządzenia które ogólnie wydajnościowo może być b. przeciętne ale przez specjalizacje trudne do naśladowania przez układy oparte na innej architekturze..

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

            1. tylko, ze zakladajac w ten sposob, aby uzyskac plynna emulacje ps3 , chris_gd 24/06/13 19:00
              potrzebujemy na dzien dzisiejszy kilka cpu klasy i7 i grafiki najlepiej w sli, wydajnosc takiego zestawu to pewnie kilkadziesiat konsol, a i tak efekt slaby

              Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
              RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

              1. ze 2 czy 3 lata temu , Demo 25/06/13 11:03
                grałem na PC bezproblemowo w Virtua Fighter 4 czy 5 (PS3) i musiałem spowalniać grę bo za szybko śmigała. Nie wiem jak inne tytuły, nie interesowały mnie.

                napisalbym swoj config,ale sie nie
                zmiescil:(

                1. az mi sie tego komentowac nie chce, ale no dobra , chris_gd 25/06/13 16:27
                  po pierwsze nie istnieje cos takiego jak emulator ps3 (a nawet jesli to odpala jakies tam tech-demka) no chyba, ze masz jakies dojscia do sony i dostales super ekstra aplikacje
                  to co odpaliles to emulator ps2!!!! z virtua fighter 4, nic wielkiego emulacja ps2 smiga od kilku lat, co nie jest wielce dziwne, bo konsola ma ponad 10 lat i wydajnosc na poziomie dobrego p4 i starego geforce

                  Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
                  RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

                  1. upierać się nie będę , Demo 25/06/13 16:37
                    bo zbyt dawno to było. Ale byłe pewny, że to ps3 było...

                    napisalbym swoj config,ale sie nie
                    zmiescil:(

                    1. to bedziesz pierwszy i jedyny na swiecie, nie istnieje cos takiego jak emulator ps3 , chris_gd 25/06/13 18:49
                      http://playstation3emulator.net/ poki co jedyny, najlepszy, choc slowo najlepszy jest idiotyczne bo nie odpala nic poza menu i kilka tech-demek
                      pomijajac trudnosc stworzenia emulatora, problemem jest emulacja procesora CELL, to bydle ma 3 rdzenie i kilka watkow, swego czasu to byl najszybszy cpu na swiecie, dopiero i5/i7 daly mozliwosc dobrego obliczania, wiele lat uniwerek w Gdansku, uzywal PS3 do przeliczaniach swoich bajerow

                      Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
                      RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

                      1. tak, trepuj dalej mnie biednego , Demo 25/06/13 20:08
                        bom się omylił. Ulzyj sobie :(

                        napisalbym swoj config,ale sie nie
                        zmiescil:(

                2. jeszcze wiele lat uplynie jak ktos odpali byle tekkena z ps3 , chris_gd 25/06/13 16:28
                  tekken z ps2 ma problemy aby plynnie utrzymac 60fps

                  Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
                  RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

      2. tutaj nie będzie co specjalnie emulować ... , bajbusek 24/06/13 13:17
        system pecetowy, bebechy z peceta ... chyba tylko gotowe ISO z emulacją napędu ...

      3. w tym cala rewelacja ze nie bedzie trzeba nic emulowac , RusH 24/06/13 13:21
        tylko mapowac API jak WINE
        emulatory konsol dotychczas zawsze emuluja inna arch procesora
        swoja droga ciekawe czemu nikt sie nie zabral za pierwszego Xboksa skoro sa nawet emu PS2 ktore ma od groma dziwnych specjalizowanych ukladow

        I fix shit
        http://raszpl.blogspot.com/

        1. Pierwszy XBox był chyba zbyt mało popularny i miał za mało exów... , Rhobaak 24/06/13 14:04
          ...aby ktoś na poważnie chciał się zajmować emulacją - chyba wszystkie projekty szybko umarły.

          Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
          G-forc 460 gietex,barakudy
          Children of Neostrada Association MVP

        2. emulacja pierwszego x-a malo popularna, bo wiekszosc gier bylo , chris_gd 24/06/13 15:44
          albo na piecu, albo na ps2, kilka dobrych ex-ow nie zmusilo nikogo do roboty

          Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
          RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

  5. Bez sensu to było by pisanie na siłę swojego OS od zera , TheW@rrior 24/06/13 15:18
    To coś na zasadzie wynajdywania koła ponownie. Jak coś działa i jest sprawdzone to czemu z tego nie skorzystać dostosowując do konkretnych potrzeb?
    My jako klienci powinniśmy się nawet cieszyć z tego że dochodzi do unifikacji architektury i systemów. Więcej gier może powstać na wiele platform bez większych problemów związanych z portowaniem i dostosowywaniem do danej architektury.

    Kiedyś każdy miał swoją architekturę i OS gdyż cena i przeznaczenie sprzętu tego wymagało. Konsola musi ileś czasu podziałać a te 10-15 lat temu PC trzeba było wymieniać co 2-3 lata aby dalej móc uruchomić nowe gry. Zauważcie, że obecnie można długo "przeżyć" bez zmiany PC jeśli nie przeszkadza nam grafika z gorszymi detalami. To właśnie wykorzystają next geny.

    People who fear free software are those
    whose products are worth even less

    1. klient cieszyc sie nie ma z czego , daver 24/06/13 15:25
      bo i tak bedzie polityka i kto wiecej posmaruje. Jak teraz z EA i ich sportowym czyms tam, ktore na pieca nie wyjdzie bo ponoc technologicznie odstaje (sic!).

      Developer pewnie i moglby, ale Xbox to DX, a Sony OpenGL, a i to watpliwe bo bardziej prawdopodobny jest jakis twor na jego bazie.

      I use arch btw

      1. no z tymi z sportowkami to dowalili jak kilka lat temy przy ps3, ze fifa przez , chris_gd 24/06/13 15:46
        lata byla gorsza na pieca i nikt nie wiedzial dlaczego, zgadzam sie z tym, ze nowy silnik moze miec wieksze wymagania, ale od kiedy to tlumaczenie, ze gra nie wychodzi bo ktos w nia nie zagra, nic tylko nabijanie klientow na konsole
        mnie to akurat malo dotyczy bo akurat fife i nba ogrywam na konsolach od lat, cos jest takiego, ze mimo malych roznic jakos lepiej mi sie gra na konsoli, poza tym w fife online znacznie fajniej dziala i znacznie wiecej ludzi ogrywa (piractwo na piecu robi swoje, taka fifa 11 do dzisiaj ma mase ludzi po necie
        )

        Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
        RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

    2. no nie dokladnie tak. , ptoki 24/06/13 16:46
      uniksy to jedne z najciezszych systemow. dlatego ich wczesniej nie by,lo bo zra duzo memorki i cpu. daja duzo dobrego ale zasobow im potrzeba.
      dla konsoli nie trzeba wielourzytkownikowosci, pelnego modelu bezpieczenstwa i takich tam.

      Konsola z zalozenia ma byc malo problematyczna. Dodawanie kolejnego ciezkiego klocka ktorego potem trzeba uaktualniac to i na zlosc klientowi i koszty producenta.

      Zgodze sie ze dzis mocy jest dosyc wiec zjedzenie jednego "586" na os nie jest bolesne, ale jednak ilosc uaktualnien fw w konsolach pozwala myslec ze jednak za bardzo skomplikowane te os-y tam sa.
      Ale w rezultacie konsola staje sie wrecz 100% pc z wycietymi funkcjonalnosciami i wyzsza cena. I gdyby prostota, mozliwosci i niezawodnosc to rekompensowaly to fajnie. Ale nie zrekompensuja bo przyjdzie drm, luty bezolowiowe (skrot myslowy) i kurz i konsola pozyje 3-4lata.

      1. lol? , RusH 24/06/13 17:15
        Linux byl napisany na 386
        Xenix chodzil na XT
        V7 chodzil na multum prockow 16 Bitowych

        ty moze mylisz nakladki graficzne z systemem operacyjnym

        I fix shit
        http://raszpl.blogspot.com/

        1. Linux moze i byl ale u mnie na pentium 133MHz i 16MB pamieci tryb tekstowy , ptoki 24/06/13 17:33
          chodzil jako tako. Bez sieci, bez sterownikow jakichś ciekawszych sprzetow.
          Po puszczeniu X-ow zaczynało sie mulić.
          Po dodaniu kolejnych 32MB ram X-y dawaly sie uruchomic i terminal odpalic.
          Ale calosc byla dosyc mulowata.

          Dlatego napisalem o "586" a nie o pamieci.
          Dzisiejszy kernel z sterownikami sieci, jakimś lvm, dzwiekiem, grafika (jako warstwa dostepowa) to pi*oko jedno pentium na same operacje kernela plus IO (ale nie zwiazane z samą specyfiką sprzętu typu np. czasu dostepu do dysku czy czekania na dane).

          Do niedawna uzywalem i zaurusa i netwalkera. Zazwyczaj jakies czytanie ksiazek plus mpd w tle. I arm sobie pyrkał w okolicy 1/5 800MHz. Odejmując dekodowanie mp3 (te 100MHz) wychodzi podobnie jak ten moj x86.

          To ze kernela sie da puscic na byleczym nie znaczy ze ten freeBSD-owy zje tylko 1 "XT". Sczegolnie jak bedzie zajmowal sie alokacja pamieci, siecia, obsluga dysku, kontrolerow itp.

          Tyle ze sedno nie jest w tej mocy, jak zreszta napisalem.
          Sedno jest takie ze te nowe konsole to juz slaby sprzet, drogi i do tego poobcinany z funkcjonalnosci w porownaniu do pc.

          I zeby nie bylo. Sam bylem za konsolami bo nie chcialo mi sie dbac o kompa, dokupowac lepszego sprzetu i sluchac narzekan dzieciaka ze cos tam znowu nie dziala.

          Przy ps2 nie bylo zle ale troche czasu spedzilem na wymienianiu laserów i napedu.

          1. jakies masz dziwne problemy :) , RusH 25/06/13 19:55
            routery 400mhz u mnie routuja 30Mbit przy 10% zajecia cpu (linux)

            generalnie os nie ma praktycznie NIC do roboty gdy nie dziala na kompie zaden program, odebrac przerwania, zrestartowac jakies liczniki, slowem nic.

            I fix shit
            http://raszpl.blogspot.com/

            1. Troche krzywy kontr przyklad. Bo jednak takie ps4 bedzie jednoczesnie robic wiecej , ptoki 26/06/13 07:54
              niz router.

              Ja sie nie burzę że tam bedzie pełne jądro uniksa plus jakieś procesy.
              Mi chodzi o to że takie rozwiązanie implikuje stratę mocy obliczeniowej i pewną sztywność w pisaniu gier (duzo zależy od API). No i zwiastuje ze gry nie posuną się dalej technologicznie tylko będą tym samym co jest plus jakaś dodatkowa funkcjonalnosc "społeczna".

              1. gdzie widzisz ta strate? , RusH 26/06/13 12:32
                Troche sie oburzylem :P bo patrze na to ze strony technicznej (popelnilem nawet wlasny system operacyjny swego czasu, oczywiscie bez wywlaszczania/ochrony pamieci).

                Co wedlug ciebie "implikuje stratę mocy obliczeniowej i pewną sztywność w pisaniu gier"?
                Jako kontr przyklad - niektore programy i gry odpalane pod Wine (nie emulacja, mapper API windzianych na linuksowe) chodza znacznie szybciej niz na windowsie pomimo dodatkowej warstwy pomiedzy programem a sprzetem.

                Mysle ze moze to wynikac z twojego nie zrozumienia co robi OS? OS to taka sluzba hotelowa. Nie sypiaja oni w apartamentach. Ich zadaniem jest bycie praktycznie niewidzialnymi, wypelniac swoje zadania gdzies w tle.
                Ciezki OS to raczej synonim windowsa i wynalazkow ala Indexowanie w tle badz popup o instalowaniu updejtow w momecie gdy wlasnie miales kogos ustrzelic w sieciowym FPSie.

                I fix shit
                http://raszpl.blogspot.com/

                1. No nie koniecznie. Widać to np. na przykladzie directx. , ptoki 26/06/13 12:49
                  Tam są osobne procedury do obsługi modeli, generowania scen i tak dalej.
                  Podobnie jak w opengl.
                  I to jest o tyle dobrze ze zazwyczaj zoptymalizowane ale w dosyc ogolny sposob.

                  I jak pojawia sie nowy sposob pisania gier to taka optymalizacja już nie koniecznie działa sprawnie a dostepu do sprzetu bezpośrednio nie ma. Gupi przyklad z PC: liczenie na GPU. DirectX tego nie wspiera. Trzeba pisać samemu. Na konsoli nie koniecznie tego typu ekwilibrystyka wyjdzie.

                  Bo obsługa hotelu nie daje sobie frytek usmażyć po swojemu :)

                  Pisząc gry z wykorzystaniem API i gdy te gry są standardowe z klocka ciosane jak setka innych nie ma bólu. Ale gdy gra ma być specyficzna (jakieś wielkie mapy, dynamicznie ładowane, fikusna mgła czy podobne) i API nie wspiera tego to zaczyna sie rzeźba i wtedy lepiej mieć dostęp jak najszerszy nie ograniczony OS-em.

                  Coś w rodzaju trików z c64 czy amigi kiedy okazywalo sie ze sprzet potrafi wiecej ale trzeba go mocno krzywo uzyć.

                  W nowych konstrukcjach konsol takie triki nie przejdą.
                  A cell-a mocarnego nikt nie chciał używać :) co troche sprawia ze nie mam racji bo pisarze nie ogarniaja tego co jest wiec naduzywac tego tez nie sa w stanie. Albo cell to jednak kicha była...

                  1. ten tego, ps4 bedzie opengl , RusH 26/06/13 14:52
                    tak jak ps3 tak jak ps2 tak jak wii

                    >Gupi przyklad z PC: liczenie na GPU. DirectX tego nie wspiera

                    http://en.wikipedia.org/wiki/DirectCompute

                    TressFX od ATI jedzie wlasnie na directcompute na windowsach

                    a na konsoli bedzie OpenCL. Mam nadzieje ze AMD jakos dobrze zakombinowalo z kontraktem z M$ i na X180 tez bedzie openCL

                    Z nowymi technologiami nie bedzie problemu, przeziez Carmack jakos sobie poradzil z MegaTexture, GTA fefnascie tez nie maja problemu ze streamowaniem geometrii prosto z hdd.

                    Wciaz mam wrazenie ze masz jakies przeswiadczenia co do tego czym sie zajmuje OC i wydaje ci sie ze to jakos ogranicza programiste.
                    To ze nie mozna sobie zrobic peek poke na PCcie tak jak na c64 to akurat dobrze (na XP jeszcze bylo mozna i nawet Billowi wyskoczyl bluescreen podczas prezentacji :P)

                    I fix shit
                    http://raszpl.blogspot.com/

                    1. Direct compute pojawil sie po dobrym roku/poltorej od momentu kiedy dedykowane sterowniki , ptoki 26/06/13 16:49
                      do liczenia sie pojawily.
                      To troche upierdliwe. Szczegolnie jak tylko jeden twórca gry wpadnie na jakis pomysl. Nie sadze aby sony dla jednego pionka robilo specjalne api.

                      Ja wiem co robi OS i dlaczego np. w OS-ie nie powinno byc rzeczy w rodzaju pakowania jpg jako ogólna usługa.

                      Chodzi mi o to ze skoro konsola staje sie coraz bardziej pecetem to jest to ścieżka z szybkim finiszem bo albo zejdą się z pc (w sensie używalnosci) albo wyginą.

                    2. A no i ostatnio czytam ze ps4OS zezre 1GB ram. , ptoki 26/06/13 17:01
                      No niby zostanie pozostałe 7 ale to i tak sporo...

                      1. nie zrzera a rezerwuje , RusH 26/06/13 17:25
                        M$ pewnie tyle samo jak nie wiecej na te syfy Telewizyjne
                        Tworcy gier moga sobie wpadac na co chca, wszystko da sie zrobic uzywajac directcompute/opencl - masz bezposredni dostep do szaderow
                        Na konsoli zrobisz to samo co na PC - PC maja te same ograniczenia, nie mozna od tak sobie zaczac gadac bezposrednio z GPU z pominieciem drivera (i nie mialo by to sensu bo nikt poza ATI/Ndidia nie ma dokumentacji tych GPU)
                        w przypadku PS3 Sony pozwalalo swoim devom programowac bezposrednio GPU z pominieciem opengl, ale chyba tylko GranTurismo bylo tak pisane.

                        biblioteka obslugi jpeg jest czyms normalnym i standardowym tak jak zintegrowany zlib. nie widze tu zadnego problemu, po to jest zeby uzywac.

                        I fix shit
                        http://raszpl.blogspot.com/

                        1. Ale jednak 1GB na os to troche duzo. , ptoki 26/06/13 17:45
                          A pakowanie jpg ma byc w userspace a nie kernelu. To akurat napisalem aby ci pokazac ze cos tam ogarniam.

                          I sam widzisz ze aby dostac max mozliwosci trzeba czasem byc blizej sprzetu (uwaga o GT).
                          I to jest sedno mojego zdziwienia.
                          1GB ram w plecy, ciezkie serwisy na OS-ie i api pomiedzy gra a sprzetem. Niby zawsze mozna powiedziec ze mocy jest za dość ale czasem jednak ograniczenie sprawia ze fajna gra jest przycinana w ficzerach albo nie powstaje bo czegos tam sie nie daje zrobic...

  6. hmm , 123er 24/06/13 16:02
    czy taki bliźniaczy os oznacza łatwe portowanie na linux'a?

    E7300@3,6GHz,ABIT AB9,OCZ
    2GB@900,seagate320GB+80GB,
    WD640GB,F3 1TB,MSI 9600GT,Audigy2ZS

    1. ja wiem czy blizniaczy , Adex1234 24/06/13 16:39
      BSD to BSD, Linux to Linux
      portowanie nie powinno teorytycznie być jakoś wybitnie trudne ze względu na architekturę x86, kwestia zabezpieczeń oraz modułów do obsługi peryferii.

      http://hwbot.org/user/adex1234

  7. A co to freebsd , acd 24/06/13 19:36
    Nie chce googlowac.

    >>> We are The BOARD. Resistance
    is futile.<<<

    1. a takie , elliot_pl 24/06/13 22:34
      unixo-pochodne cos

      momtoronomyotypaldollyochagi...

      1. Taa czytalem... , acd 24/06/13 23:10
        Nadal tylko nie wiem czy to dobrze, czy zle, ze bedzie na ps4. Jakie to ma wady, a jakie zalety;)

        >>> We are The BOARD. Resistance
        is futile.<<<

        1. wszystko , elliot_pl 24/06/13 23:15
          w rekach developerow. Pamietaj ze nawet najlepsza rzecz mozna spieprzyc calkiem latwo, a w odwrotnym kierunku juz tak prosto nie jest ;)

          momtoronomyotypaldollyochagi...

          1. Mozna, ale czasem gry wymagaja raw power , acd 24/06/13 23:35
            nawet nie sa specjalnie optymalizowane, a to ps4 ma troche kucy pod maska... To jest jakby puscic normalnego kierowce w wyscigu na 1/4 mili w super furze. Wygra wyscig bo fura ma wystarczajaco mocy.

            >>> We are The BOARD. Resistance
            is futile.<<<

        2. Cholera wie. Dla mnie to lekkie zdziwienie bo sony lubi security by obscurity , ptoki 25/06/13 07:24
          i dlatego wybranie jako podstawy czegos co jest otwarte jest lekko dziwne.
          Ale chyba doszli do wniosku ze lepiej wziąć coś gotowego i raczej dobrego bo sie im przyda jak będą dodawać swoje ficzery biznesowe. Wtedy nie będą się musieć skupiac na robieniu podstaw od nowa.

          Tyle ze wadą tego będzie to że konsole staną się skomplikowane i podatne na problemy. Czy to kompatybilnościowe czy to uzytkownikowo-programistyczne.
          No i standardowa przewaga konsol nad PC w postaci dedykowanego sprzetu (siakieś emotion engine, cell, akiko, kinect czy inne takie wynalazki) znika a pojawia sie full blown OS.
          A sprzęt już nie jest tak silny zeby przebijał PC.

          Jestem sceptycznie nastawiony. Ale to nie znaczy ze sprzedaż konsol spadnie. Bo klienci nie będą mieli wyboru...

          1. A gdybys za to odpowiadal , acd 25/06/13 10:41
            To jaki system bys wybral?

            >>> We are The BOARD. Resistance
            is futile.<<<

            1. Zalezy co by biznes chciał. , ptoki 25/06/13 12:14
              Kiedys biznes chcial 3D i PERFORMANCE i EFEKTOW jakich pc nie dawal albo dawal ale drogo.

              Teraz te trzy rzeczy daje byle telefon na androidzie ;)
              I biznes pewnie zamiast hełmów 3d, 120fps i smyrającej po nogach trawy chce przykuć graczy do konsoli nie tylko do grania. I dlatego trzeba innej platformy OS.

              Ja nie narzekam że robią źle. Ja narzekam że konsole idą w złą stronę.

              Ja bym poszedł w stronę 2,5D (czyli śledzenie łepetyny gracza i dopasowanie obrazu (płaskiego) na ekranie), rękawice zamiast kontrolera i ewentualnie jakaś deptałka lub śledzenie nóg.
              Zeby gra otuliła gracza.
              Do tego masa interaktywności w grze (vide minecraft) i nieszablonowość.

              Do tego nie trzeba fikusnego OS-a. Ale jak dołozymy jakieś namiastki secondlife czy integracje z facebokiem to taki OS jest warty rozważenia.

              I z mojego chciejstwa nie bedzie wiele, konsola stanie sie wielozadaniowa skrzynką na której sie nie gra :)

              1. No dobra, ale czy system nie powinien byc dopasowane , acd 25/06/13 18:18
                Do hardwaru? Kiedys w ps byly procki cell, ktore maja z x86 tyle wspolnego, ze nazywaja sie procesorem, reszta to wlasciwie inna bajka. Zmierzam do tego, ze ps4 ma dosc podobny system jak kiedys a zupelnie zmienila sie architektura. Pytanie wiec jest takie czy faktycznie sa systemy, ktore lepiej pasuja do roznych architektur, czy sa raczej uniwersalne. Jesli to drugie to zakladam, ze mozna dopasowac system pod hardware i dlaczego sie tego nie robi? Czy jest to zbedna utrata zasobow na korzysc uniwesalnosci? I znowu po co uniwersalnosc w konsoli, ktora ma nie byc nigdy rozbudowywana o inny hardware?

                >>> We are The BOARD. Resistance
                is futile.<<<

                1. Nie wiem czy dobrze zrozumialem. Ale to by bylo tak: , ptoki 25/06/13 19:17
                  Im bardziej ogolny system tym ciezszy i wolniejszy.
                  System dopasowany do konkretnej architektury jest drozszy w napisaniu i utrzymywaniu.

                  Dzis konsole z tego co widze nie pozwalaja na pisanie "blisko sprzetu" jest API i ma byc uzywane. A nad tym wszystkim siedzi jakis nadzorca i pilnuje aby nie puscic kodu ktory by przejal wladze nad konsola.

                  Ja nie widze problemu w uzyciu pelnego OS-u na dowolnym sprzecie. Ale trzeba sie liczyc z utrata mocy obliczeniowej w takim przypadku.
                  I jesli OS nie pozwala na bezposredni dostep do sprzetu to pole do optymalizacji jest mniejsze.

                  A czy konsola nie jest rozbudowywana? Jest. tylko nie tak jak myślisz.
                  Pierwsze ps/2 nie przewidywaly uzycia TAP-a (wiecej niz 2 pady).
                  To samo z kamerką eye toy czy dyskiem dla gier (zamiast cd).

                  Podobnie w ps3. Machałka nie była przewidziana w momencie debiutu konsoli.
                  To oczywiscie nie rdzeniowe komponenty ale jednak pojawiaja sie juz po debiucie konsoli. I dlatego API dostepowe ma sens.

            2. sys nie ma znaczenia , RusH 25/06/13 12:31
              po pierwsze wszelkie BSD sa bardzo zaawansowane, nawet APPLE jedzie na BSD (+ ich mikrokernel)
              po drugie Sony jedzie na BSD juz 3 generacje i ma je rozpracowane co do bitu
              po trzecie os nie ma znaczenia, to tak jakby sie zastanawiac czy przejscie z OSX na Win8 pozwoli robic nowe rewolucyjne gry, OS to z grubsza tylko zbior API odpowiedzialnych za IO, cala magia dzieje sie w kodzie odpalanych programow.

              I fix shit
              http://raszpl.blogspot.com/

          2. przecież ich OS dalej nie będzie typu OpenSource , TheW@rrior 25/06/13 13:32
            Dlatego też wybrali coś na licencji BSD by to przerobić zgodnie ze swoimi potrzebami i zamknąć.
            Dalej pewnie pojawi się słynny już kwiatek typu:
            Random (int) { return 4; }

            People who fear free software are those
            whose products are worth even less

            1. Dlaczego to jest problem? , acd 25/06/13 18:22
              To nie chodzi o losowe wybieranie cyfr?

              >>> We are The BOARD. Resistance
              is futile.<<<

  8. freebsd , elliot_pl 25/06/13 00:28
    to nie jest normalny kierowca :)

    momtoronomyotypaldollyochagi...

  9. cd ptoki OS , RusH 26/06/13 18:24
    GT akurat dotykalo GPU bo konsola juz nie wyrabiala (+ moze chcieli robic efekty na szaderach a opengl nie dawal do szaderow dostepu)

    jpeg zlib i inne pierdoly sa w userlandzie, sa standardowym zestawem bibliotek ktore udostepnia praktycznie kazdy OS
    /usr/lib/libz.so
    Windows\system32\Zlib.dll
    /usr/lib/libjpeg.so
    windows\system32\libjpeg.dll
    itd
    to tak jakbys mial pretensje do M$ ze kazdy windows ma MSVCRT.dll
    to ze one tam sa nie oznacza ze ktos zboczony nie moze sobie napisac dekodera jpg na szaderach (np XBMC na pierwszym klocku ma wlsnie taki dekoder na szaderach bo standardowa biblioteka byla powolna)

    nadal nie widze zadnych ciezkich serwisow, czego konkretnie chcialbys sie pozbyc i dlaczego? Tak czy siak ktos bedzie musail klepnac kod robiacy takie rzeczy jak klient dhcp, server audio, jakas baza danych z profilem gracza (ala ldap) itd
    Czy chcesz aby kazdy developer pisal pod metal i tym samym mial wlasna implementacje TCP/IP ? albo wlasna kopie profilu gracza ? nagle kazda gra zacznie sie ciebie pytac o wpisanie user name :D i co 10 gra bedzie miec problem z siecia w jakiejs niestandardowej konfiguracji bo developer nie przetestowal porzadnie swojej implementacji UDP. Same problemy.

    I fix shit
    http://raszpl.blogspot.com/

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL