Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » KHot 07:53
 » hokr 07:45
 » Kenny 07:45
 » NimnuL 06:47
 » Demo 06:43
 » PeKa 05:39
 » SebaSTS 05:32
 » GULIwer 05:04
 » Killer 04:52
 » Lucyferiu 04:29
 » Martens 04:12

 Dzisiaj przeczytano
 41099 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Reklamacja z uwagi na opóźnioną dostawę towaru , Bitboy_ 1/02/13 17:13
Mam pytanie, zamówiłem pewną rzecz na jednym ze sklepów internetowych.
Towar dostępny od ręki, zamówienie składane o godzinie 8:58 dnia 31.01.2013.
O godzinie 10:09 tego samego dnia, dostałem informację z systemu sklepowego, że 'Twoje zamówienie 69806 zostało już skompletowane i wkrótce wyślemy je do Ciebie'.
W uwagach dotyczących zamówienia prosiłem serdecznie aby wysłać (płatność za pobraniem) towar jak najszybciej bo koniecznie muszę mieć go na piątek.
Dzisiaj o godzinie 10:29 dostałem znów informację z systemu, że przesyłka jest wysłana.
W regulaminie sklepu pisze że paczki wysyłają do godziny 15:oo.
Więc rozumiem że moja paczka gotowa do wysyłki leżała sobie ponad 24 godziny i czekała na wysłanie?
Obecnie na tą chwilę przesyłka ma w UPS status:
"Zamówienie przetwarzane: Gotowe dla UPS".
Dzisiaj się na nią pewnie już nie doczekam... I teraz pytanie - czy zasadnie jest ubieganie się w tej sytuacji o zwrot kosztów transportu??

9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P

  1. Nie sądzę , Remek 1/02/13 17:20
    A czy gdzieś w regulaminie napisali, że wysyłają tego samego dnia? Naiwnością jest zamawiać paczkę w czwartek i spodziewać się jej w piątek. Napisali, że jest skompletowana, a nie spakowana. Napisali też, że wyślą wkrótce...

    1. nie rozumiem jaki problem , Bitboy_ 1/02/13 17:24
      jest wysłać przesyłkę tego samego dnia jeśli parę minut po 10:00 była już skompletowana..
      Towar potrzebowałem na dzisiaj co zaznaczyłem, bez problemu było to do wykonania, zawiodłem się na tym sklepie strasznie..
      Gdyby wysłali przesyłkę wczoraj do godziny 15, dzisiaj byłaby już u mnie. A tak, muszę czekać do poniedziałku co jest mi bardzo nie na rękę.

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. ... , Kalkin 1/02/13 17:34
        Ktoś coś ostatnio pisał o nerwowych klientach.

        Stary wyluzuj, zapal sobie jointa i uśmiechnij się.

        Jak chciałeś mieć na szybko, trzeba było iść do sklepu lokalnego.

        To normalne, że wysyłka opóźnia się jeden dzień.

        A pisanie "zawiodłem się na tym sklepie strasznie" jest hmmm dziecinne :)....zrozumiałbym jakbyś tak napisał po tygodniu od nieotrzymania towaru.

        Pomyśl trochę...z drugiej strony pracują ludzie, może, któryś z nich miał grypę i Twoją paczkę przez nieuwagę przesunął w niewłaściwe miejsce.

        The requested URL was not found
        on this server ! Error 404

        1. W całym mieście i okolicy , Bitboy_ 1/02/13 17:36
          niestety takiego towaru nie było dostępnego, zresztą w ogóle nie było nic nawet zbliżonego. Niestety.
          Ale chyba masz rację, daruje sobie i poczekam, nie mam wyjścia :/

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

      2. Taki problem, że te paczki odbiera kurier po południu, kaman ? , fiskomp 1/02/13 20:08
        Poza tym powinieneś mieć linka do śledzenia paczki, to byś wiedział na którym etapie ona jest. Skąd przypuszczenie, że to sklep zawalił ? Może UPS przytrzymał na sortowni ?

        Po tym uderzeniu w słupa, czy tam drzewo, widać nie wróciła równowaga psychiczna ;)

  2. hmm czyli nas sie pytasz czemu ci paczki nie wyslal sklep? , Okota 1/02/13 17:27
    a moze sie sprzedawcy zapytaj? uzgadniales z nimi terminy wysylki? dzwoniles?

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. Nie, pytam , Bitboy_ 1/02/13 17:35
      czy zasadne jest ubieganie się o zwrot kosztów wysyłki z tytułu nie otrzymania towaru w terminie (do piątku).

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. Czy gdzieś został określony termin , Remek 1/02/13 17:40
        którego nie dotrzymali?

        1. Tak, ja go określiłem , Bitboy_ 1/02/13 17:41
          'do piątku' ;)

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

          1. +1_ , Ramol 1/02/13 20:19
            Poprawiasz humor na wieczór :D

            Ramol

          2. Ale którego piątku? , ptoki 2/02/13 20:37
            Europejskiego czy afrykańskiego?
            Że tak klasykiem zajadę ;)

            IMHO sklep calkiem zgrabny jest. Jeden ze sprzedawców na allegro wogole nie odpowiada i nie pisze nic. Tylko po paru dniach przychodzi towar. Przy czym raz po 3 a raz po 7 dniach...
            Ale nie narzekam. Towar ma dobry.

  3. daj spokoj , Kenny 1/02/13 17:28
    Jak juz, to takie cos zalatwial bym bezposrednio z ludziem na telefonie, a nie oczekiwal ze wysla tego samego dnia...

    .:Pozdrowienia:.

  4. ja np dzis o 8.30 dostalem info ze przyszla do mnie paczka... , Okota 1/02/13 17:35
    ktora miala dojsc miedzy 13- a 18. tak bylo zaznaczone na paczce - info dla kuriera.
    a teraz najciekawsze, miala przyjsc do mnie do pracy ale kurier przywiozl ja na adres domowy bo byl w okolicy:D

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

  5. nie ma takiej możliwości, , Matti 1/02/13 18:09
    chyba, że umówiłeś się ze sklepem, że wyślą Ci tak jak chcesz. Jeśli nikt z Tobą tego nie uzgadniał, to nie możesz niczego żądać.

    1. ok dzięki , Bitboy_ 1/02/13 18:33
      temat zamknięty.

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

  6. Jesli zalezalo Ci na czasie , NimnuL-Redakcja 1/02/13 20:24
    to powinieneś dzwonić i ustalać bezpośrednio, a nie notkę w zamówieniu robić. Jeśli to duży sklep to pewnie mają tyle zamówień, że notkę dodatkową mogą przeoczyć (to tylko ludzie, pewnie jak zwykle w takich sytuacjach przeładowani obowiązkami). Poza tym w statusy zamówienia nie wierzę na słowo. Dla mnie informacja, że towar jest skompletowany oznacza potwiedzenie, że faktycznie mają to na stanie w magazynie (pracownik zlokalizował towar okiem na regale:-), a dopiero jak widzę status "wysłano" wiem na czym stoję.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Tak, zgadza się , Bitboy_ 1/02/13 20:29
      ja wszystko rozumiem, ale jak na stronie pisze jak byk że na stanie w magazynie jest 200(!) sztuk, to myślałem że mi jedną zapakują w pudło i dadzą do wysyłki, nawet jak duży sklep to ile to może potrwać? 15min?
      A wysłali ostatecznie przesyłkę dokładnie o 10:22 dzisiaj :|
      Faktycznie następnym razem będę dzwonił dzwonił i jeszcze raz dzwonił, bo widzę że notatki mają głęboko w poważaniu. Zresztą kurier UPS też się nie popisał. Przesyłka została wysłana o 10:22 z Bydgoszczy, a na magazyn(sortownię?) UPS W BYDGOSZCZY(!!!) trafiła po 17:oo. Załamka.

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. to wynika z prostego faktu czyli sposobu pracy kuriera i jego firmy , bwana 1/02/13 20:36
        kurier nie wyjeżdża po to by podjąć pojedynczą przesyłkę (Twoją) i przywieźć do "centrali" tylko robi swoją trasę i po drodze zbiera przesyłki ze swojego rejonu. Z kolei w "centrali" nikt nie czeka w blokach startowych na konkretnie Twoją paczkę, tylko mają ustalone, że robią powiedzmy do 14-tej rejony, potem sortują i o 15-tej rozwożą do miejscowości/rejonu odbiorcy.

        "you don't need your smile when I cut
        your throat"

        1. W takim razie jak to się dzieje , Bitboy_ 1/02/13 20:39
          że w 90% przypadków kiedy coś kupuję, i jest wysłane o nawet po 17:oo (ostatnio wkrętarkę kurier odebrał o 17.30 jakoś, tez z Bydgoszczy), to drugiego dnia przed południem kurier jest już z przesyłką u mnie? Ja rozumiem że moja przesyłka to nie pępek kurierskiego świata, ale jak się chce to się da. A w tym przypadku widać że z okazji zbliżającej się soboty wszyscy moją przesyłkę centralnie olali.
          I nie kminie dlaczego kurierzy nie pracują w soboty ;p

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

          1. to zależy od np. danej firmy kurierskiej i jej sposobu pracy , bwana 1/02/13 20:47
            być może wcześniejsze (te szybsze) dostawy wykonywała inna firma, która obsługuje więcej cykli dziennie. Co do pracy w soboty - też mnie to dziwi. Widocznie nie ma tak dużego popytu na usługi w weekend. Nawiasem mówiąc niektóre duże firmy kurierskie pracują non-stop, to tylko może sami kurierzy nie jeżdżą w weekendy (sortownie, huby, statki i samoloty transportowe działają tak czy siak).

            "you don't need your smile when I cut
            your throat"

            1. Owszem, inna firma. , Bitboy_ 1/02/13 20:52
              DPD, też duża firma, ale niby teoretycznie mniejsza niż gigant jakim jest UPS, a jednak im się chce.

              9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
              Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
              ,FraDesION660P

              1. Re: , Kool@ 1/02/13 20:57
                DPD nie ma systemu online i ma sortownie ręczne - tutaj właśnie info o podjęciu przesyłki przez kuriera może się pojawić w trackingu dopiero gdy kurier zjedzie na bazę.
                UPC ma system w którym wszelkie potwierdzenia i informacje są przekazywana na bieżąco.

                ...

          2. Re: , Kool@ 1/02/13 20:53
            [...]ostatnio wkrętarkę kurier odebrał o 17.30 jakoś[...]
            Nie odebrał o 17.30 tylko o tej godzinie ktoś wprowadził do systemu że przesyłka została odebrana przez kuriera.
            Kurierzy rano rozwożą przesyłki a później zaczynają zbierać przesyłki i około 17:00 zjeżdżają na bazę. Teraz w zależności od systemu może się okazać że dopiero po 17:00 w trackingu pojawi się info że przesyłka została podjęta przez kuriera.

            BTW Czy Ty uważasz że sklep ma tylko Twoje zamówienie do zrealizowania?
            Większość klientów chce mieć zakupiony towar "na jutro" (nie licząc tych którzy chcą "na dziś" ;) ) - czemu akurat Twoje ma mieć wyższy priorytet?
            Osobną kwestią jest pojemność samochodu kuriera. Firmy kurierskie przyjmują zlecenia odbioru do konkretnej godziny (10-12) i zlecenia złożone po tej godzinie mogą spaść na następny dzień.

            ...

            1. Ale ja to doskonale rozumiem , Bitboy_ 1/02/13 21:02
              Dlatego zamówienie składałem przed 9 rano. Chyba miałem prawo oczekiwać że w ciągu 32 godzin paczka dotrze do mnie, zwłaszcza że to nie Białystok czy Gdańsk, a Bydgoszcz. Do Bydgoszczy ze znajomym podróż starym Transitem załadowanym towarem robimy w niespełna 5 godzin jeśli nie trafi się jakiś wypadek czy roboty drogowe. Licząc nawet kilka godzin na przygotowanie towaru do wysyłki, i czas jaki przesyłka spędza w sortowniach, i tak daje to spooory zapas.

              9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
              Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
              ,FraDesION660P

              1. Re: , Kool@ 1/02/13 21:36
                Jednak nie rozumiesz jak działają firmy kurierskie.
                Przesyłki drobnicowe w UPS po podjęciu przez kuriera jadą do oddziału lokalnego a następnie na centralną sortownię w Wólce Kosowskiej - dopiero po przesortowaniu jadą do oddziału docelowego.

                Do tego liczysz na to że w tym sklepie cała obsługa nie robi nic innego tylko czeka na Twoje zamówienie i jak Ty złożysz je o godzinie 9:00 to lecą szukać i pakować tak by o 10:00 mógł je podjąć kurier. A kurier olewa wszystkich innych i pędzi na złamanie karku tym Tranzitem przez pół kraju żeby Tobie doręczyć przesyłkę ;)

                ...

      2. Bo Bydgoszcz to czarna dziura jest ::) , NimnuL-Redakcja 1/02/13 20:39
        sam proces pakowania i adresowania to pewnie trwa chwilę, obawiam się, że nie byłeś jednak jedynym klientem i pracownicy obrabiać inne, wcześniejsze zamówienia, pewnie jeszcze z dnia poprzedniego bo przecież ludzie mogą zamawiać po godzinach pracy obsługi. Rozumiem niezadowolenie, ale telefon jest zawsze lepszy niż @. Co to za sklep w moim mieście? Tylko nie mów, że Redcoon :-)

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. Kali umiec pisac :) , NimnuL-Redakcja 1/02/13 20:41
          Przepraszam za pisownię, nadaje z małego telefonu z jeszcze mniejsza klawiaturą...

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

        2. Niby jakiś większy , Bitboy_ 1/02/13 20:43
          Kurtmedia się zowie..

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

      3. hmm kurierzy zawsze o tej samej porze do firm staraja się przyjechać , yolek 1/02/13 21:05
        +- 1h i są o równej porze. Można zakładać iż w czwartek paczkę zapakowali o 10:09, wysłali zlecenie do firmy kurierskiej, ta po 20 minut im przysłała nalepkę, a w między czasie już kurier odjechał. Paczka więc załapała się na następny dzień.

        Różne firmy kurierskie o różnych porach przyjeżdżają np u mnie to:
        DHL - 8-9,
        DPD - 16-17
        UPS - 14-15
        KEX - 12-13
        i nic nie poradzisz że paczka się nie wyrobiła, kurier nie poczeka.

        Jedyne duże firmy (ABC DATA, PROLINE, ACTION) mają podstawiany cały kontener który na wieczór odwozi się do sortowni. A sortownie w DHL i UPS pracują między 17-20, oraz 4-7.

        ...::: GG#: 794008 :::...

        1. O widzisz, dzięki , Bitboy_ 1/02/13 21:21
          za informacje, tego nie wiedziałem, przyda mi się taka wiedza bardzo, no i wiele to tłumaczy. Jeszcze raz dzięki :)

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

  7. hmm... , Yosarian 1/02/13 22:48
    gdyby w regulaminie stało: "Zamówienia (np. za pobraniem) złożone np. do godz. 13:00 wysyłamy jeszcze tego samego dnia kurierem UPS" to IMO miałbyś podstawę do męskich rozmów ze sklepem a tak .....

    All the best people in life seem to like
    LINUX.
    Steve Wozniak

  8. Dajcie mu spokoj , acd 2/02/13 09:25
    co sie tu dzieje od paru miesiecy? Na pytanie: czy mozna otrzymac zwrot kasy za niedotrzymany termin dostarczenia, odpowiedz brzmi : tak mozna.
    Czy niektorym wydaje sie, ze komukolwiek sie chce czytac Wasze przemyslania i komantarze? One naprawde nic nie znacza wiec lepiej zajac sie prostowaniem blachy falistej

    >>> We are The BOARD. Resistance
    is futile.<<<

    1. przy takim podejściu pytający powinien odpowiedzieć "Dobra, przyjąłem do wiadomości" , bwana 2/02/13 14:13
      a ponieważ miał dalsze pytania i wątpliwości to były i dalsze komentarze.

      Nawiasem mówiąc np. to co napisał Kool@ o pracy firm logistycznych było dla mnie ciekawe.

      Tak więc idź na drzewo moderować banany;-)

      "you don't need your smile when I cut
      your throat"

      1. to co napisał Kool@ i owszem , acd 2/02/13 17:54
        mi też się przydało. Nie zrozumiałeś o co mi chodzi, ale spoko już tłumaczę:
        Nie jest problemem odpisać merytorycznie nawet nie koniecznie zgodnie z pytaniem byleby mniej-więcej w temacie. Z resztą na Boardzie od zawsze tak było. Co jest idiotyczne to wyrażanie własnych opinii i porad, kiedy nikogo to nie interesuje. Zatem wracaj do korzenioplastyki;)

        >>> We are The BOARD. Resistance
        is futile.<<<

        1. w moim odczuciu wszystkie lub większość wypowiedzi było takich z których wynikała , bwana 2/02/13 20:31
          praktyczna wiedza dla pytającego i były na temat, nie na temat jest wątek który my tu uskuteczniamy. Tak więc - idź doić jedwabniki:-D

          "you don't need your smile when I cut
          your throat"

          1. no to się już zamknijmy w takim razie , acd 2/02/13 22:56
            i zabierzmy za hodowlę piesków preriowych

            >>> We are The BOARD. Resistance
            is futile.<<<

            1. definitywnie , bwana 3/02/13 08:18
              wygrywają pieski preriowe:-D

              "you don't need your smile when I cut
              your throat"

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL