TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
(MOTO) problem z cisnieniem oleju , ulan 29/10/12 11:44 wczoraj odpaliłem golfika (golf 4, 1.6 16v AZD) ruszyłem i przeleciałem może ze 100 m jak samochodem szarpnęło (zwolnił i momentalnie przyśpieszył) i wtedy zapalił sie komunikat Oil Pressure. engine stop i service manual, zjechałem na pobocze, silnik sam zgasł). Sprawdziłem poziom oleju, było mało, wiec dolałem. Poczekałem chwile silnik odpalił pojechałem, po ok 2 km znowu szarpnął, znowu ten sam komunikat, pali się też czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Wtedy zacząłem mieć problemy z odpaleniem, musiałem dość długo kręcić żeby odpalił, chwile chodził na biegu jałowy i znowu wielki napis STOP i zapalała się kontrolka ciśnienia oleju, silnik często gasł, Po rozmowie ze znajomym czekałem na niego ok 2 godzin, padł pomysł ze to brudny i zapchany filtr oleju, ale okazało sie ze w norauto dali zły (zbyt długi), wiec wkręciliśmy stary. odpalił, ale chodził dziwnie ale dało się ruszyć, jechałem zapaliło się znowu Oil Press, przejechałem w kierunku domu ok 1.5 km, stanąłem na światłach i wtedy znowu silnik zgasł, maiłem spore problemy z odpaleniem, kiedy w końcu odpaliłem zauważyłem ze nie działa obrotomierz, jakoś doturlałem się do domu, pojechałem kupić filtr, wymieniłem ale to nic nie pomogło. W tej chwili ciężko odpalić samochód a kiedy się odpali zapala się napis STOP i pali się czerwona kontrolka ciśnienia oleju,a od czasu do czasu pojawia się ten napis OIL Pressure, stop engine. Service manual. Macie pomysły co to może być?? dziś postaram sie podłączyć auto pod vag-a.pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - wygląda niestety na zatarty silnik , acd 29/10/12 11:47
:(((>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< - hmm ale zatarty silnik , ulan 29/10/12 12:15
chyba by nie odpalał i nie chodził?pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - ciśnienie oleju maleje wraz z jego rozgrzaniem , acd 29/10/12 12:44
więc samochód odpala na chłodniejszym, a potem ciśnienie spada. A to szarpnięcie to moim zdaniem kroba...>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<<
- mozliwosci jest wiele , elliot_pl 29/10/12 11:47
np padajaca pompa oleju i czesciowo zatarty silnikmomtoronomyotypaldollyochagi... - przytarłeś silnik , kreciak 29/10/12 11:50
to się stało. ciśnienie oleju to nie przelewki - jak samochód miał ciężko kręcić - przytarty na panewkach. Słychać stuki podczas pracy?, jak tak to wymiana panewek i szlif wału - lub całego silnika, zależy co tańsze i bardziej opłacalne w Twoim wypadku.si vis pacem para bellum - Jak przytarty, to tylko szukać dawcę, nie opłaca się remontować. , fiskomp 29/10/12 11:56
Bo zacznie wychodzić multum dodatkowych pierdoł. Ale to i tak kasy w pip niestety. Przekonałem się sam, jak tym sposobem pozbyłem się Toyoty.- ale raczej nic z zatarcia, bo po paru odpałach, by wał ukręcił. , fiskomp 29/10/12 12:03
Sama diagnostyka będzie ciężka, a komputer też wszystkiego nie powie. Żeby tylko nie było wymiany wszystkiego po koleji. Bo to masakra z kosztami.- obrócona panewka , Nikita_Bennet 30/10/12 09:34
na wale przy zajeżdżonym silniki pozwoli parę razy orkęcić wałem.nikita_bennet (at) poczta.onet.pl
- ile oleju dolales? , Banan 29/10/12 11:54
123?- ok litra , ulan 29/10/12 12:11
potem sprawdziłem, jak minęło ok 30-40 min i na bagnecie było; prawie na równi ze stanem maksymalnym...pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..."
- za długi filtr ... , bajbusek 29/10/12 12:11
to znaczy miał za dużą objętość w stosunku do oryginału ? Jeżeli tak to pompa oleju mogła tego nie przeżyć ... co więcej to zależy ile tego oleju potem dolałeś ?- hmmm nie chodzi o długosć samego filtra... , ulan 29/10/12 12:18
po prostu dłuższego nie dało się wstawić bo przeszkadzało rura od klimatyzacji (oba pasują do tego silnika, tylko do mojej wersji ten dłuższy nie pasuje, bo zawadza o rurę)pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - dluzszy ma zazwyczaj , Maverick 29/10/12 12:35
za duza objetosc w stosunku ;-)
- z tego co , ibiz 29/10/12 12:57
pamiętam to nie pierwszy Twój problem z tym autem. Przeboje z zakupem też chyba jakieś były. Ale do rzeczy. Na odległość trudno diagnozować. Mechanik (dobry) pewnie dość szybko postawi diagnozę. We własnym zakresie raczej już nic nie zrobisz. Wg mnie koledzy mogą mieć rację odnośnie przytarcia silnika. Zastanów się czy warto remontować. Może poszukasz czegoś do swapu w dobrym stanie. Oczywiście wiesz, że forum komputerowe jest lepsze do zadania takiego pytania niż dedykowane Twojemu modelowi samochodu forum VW?- swap dobra rzecz , acd 29/10/12 13:10
robiłem dwa razy (raz z powodu zatarcia właśnie, a raz z powodu chęci dodania kucyków)>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< - problem w tym że , Thadeus 29/10/12 13:14
może trafić większe padło niż oryginalny silnik. - bez uruchamiania to tylko zgadywanka i może wybierać ten który mu się bardziej kolorystycznie podoba.... - na forum golfa też zadałem to pytanie , ulan 29/10/12 13:47
szukam inspiracji co może być przyczyną, zawsze w moim aucie dłubie brat, który sie na tym zna (no ma jakieś tam pojecie:P i ma narzędzia...pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - inspiracją niech bedzie VAG , Pawelec 29/10/12 14:37
'najsamprzód' zobacz co w błędach. IMO problem z pompą oleju albo z ciśnieniem w układzie (np wypluło brok i olej nie dociera wszędzie gdzie powinien). Przy hydraulicznym kasowaniu luzu zaworowego olejem brak jego ciśnienia może powodować wiele cyrków. Z przestawieniem się rozrządu włącznie. Zatarcia silnika bym sobie wmówić nie dał bo te kilka km nawet bez oleju to mu szkody wielkiej nie zrobi, ale niezauważalny pewnie też nie będzie. Dłuższy filtr to co najwyżej większa puszka , wiecej oleju i większy wkład filtrujący. O ile nie założyli filtra z klapką ciśnieniową wewnątrz to dla silnika żadna różnica. Nawet lepszy większy bo powierzchnia filtracyjna większa. IMHO zbieg okoliczności, bardziej czepiaj się jakości/lepkości/bazy chemicznej oleju. Znam takiego co po kupnie zrobił 5kkm a po zmianie oleju wyrzucił silnik. Motodoktory je@$%@#ne!Tom Drwal
LAS Ltd.
- oddales samochod do norauto? , Deus ex machine 29/10/12 14:24
.) Panie, to tak jakbys dal mi go do naprawy. Moze nawet lepiej bym to zrobil niz oni, choc sie na tym nie znam .) W norce, to co najwyzej kupic czesci, ale nie dawac na warsztat, nawet do wymiany oleju."Uti non Abuti" - nie:P , ulan 29/10/12 14:33
tam kupowałem jedynie filtr oleju :P tam to opon bym nie wymienił :Ppozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - Tak z ciekawości... , JE Jacaw 29/10/12 15:54
...czemu taka zła opinia o Norauto ? Pytam tylko tak, jakby mnie kiedyś pokusiło tam oddać wóz, to może koledzy zawczasu mi to z głowy wybiją. :-)Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - bo tam sa goscie z lapanki :) , Kenny 29/10/12 16:16
Dramat o prostu. Do tego poziom obslugi oraz intelektualny personelu pozostawia wiele do zyczenia.
Do tego - ja juz nawet ze sklepu oduczylems sie korzystac - na 3 proby, 3 razy cena w kasie byla wyzsza i trzeba sie bylo klocic, a kupowalem naprawde drobiazgi, bo na reszte ceny i tak maja z kosmosu..:Pozdrowienia:.
- znajomy kiedyś chciał by wymienili mu żarówkę w OII , piotrszach 29/10/12 16:01
(trzeba zdemontować klosz, nic skomplikowanego, ale był w gajerku i nie chciał się pobrudzić). Po 30 minutach powiedzieli, że nie wiedzą jak (1 minuta szukania w necie instrukcji+5 minut czytania+5 minut wymiany). Wk... sam wymienił. Zdębiał jak przyszło do płacenia, policzyli mu za usługę wymiany żarówki :) Po "krótkiej" dyskusji zapłacił za samą żarówkę. Powiedział, że teraz to nawet płynu do spryskiwaczy nie pozwoliłby im uzupełnić :)
- ale powaznie pytasz? , wrrr 29/10/12 22:39
na forum komputerowcow chcesz rady co robic przy powaznej usterce silnika? jak myslisz ilu mechanikow czyta TwojePC?
czas to pieniadz, nie trac go na cos czego samemu i tak nie ugryziesz (a nie ugryziesz skoro na komputerowym forum zadajesz to pytanie, zamiast pogoglowac, ew drazyc fora danego modelu auta),
jedz do mechanika, ot co (i nie sieciowe norauto, carman itp - chcesz wydawac kase, jedz do autoryzowanego, w innym przypadku popytaj przypadkowych ludzi gdzie jesli zadnego bo nigdy auto sie nie zepsulo, sasiada ktory parkuje kolo ciebie etc)
na przyszlosc, jak ci sie zapali STOP/check engine, nie cwaniakuj (chyba ze jedziesz z rodzaca zona do szpitala...), dzwon po kolege i holuj do mechanika, bo teraz prawdopodobnie masz pol silnika do wymiany - koniecznie , elliot_pl 30/10/12 16:35
daj znac jakie sa wyniki ekspertyzy u mechaniora.momtoronomyotypaldollyochagi... |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
|
|
|
|