Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » GLI 20:02
 » Master/Pe 20:01
 » DYD 20:00
 » Logan 19:59
 » Artaa 19:58
 » MARtiuS 19:58
 » NimnuL 19:55
 » cVas 19:54
 » GULIwer 19:54
 » @GUTEK@ 19:53
 » metacom 19:45
 » Barbeus 19:44
 » Jumper 19:43
 » myszon 19:43
 » Holyboy 19:41
 » Pinokio.p 19:34
 » Tig3r 19:33
 » Lucyferiu 19:31
 » wrrr 19:27
 » DJopek 19:27

 Dzisiaj przeczytano
 41141 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Przegrzewa mi sie silnik... :( WTF? Chorwacka przygoda... , Nazgul 5/08/12 23:25
A zaczeło się to tak:
Jade sobie w tamtym tygodniu do Chorwacji. W odległości jakiś 100 km od morza w tych najwyższych górach obudziło mnie z autostradowego letargu pikniecie mojego samochodu. Spogladam na wyświetlacz a tam: "Nadmierna temp. wyłącz silnik". Oczywiscie wskaznik temp na H. Momentalnie zjechałem na awaryjny pas i zgasilem engine. Po minucie zapalam stacyjke, odpalam silnik temp stoi w polowie. Ruszylem powoli i jade dalej. Mineło 20 km i znow widzę ze temp rosnie. Pusciłem gaz i pierwszym zjazdem zjechałem z autostrady do jakies Chorwackiej wioski. Pomine tamtejsze przeboje, trafiłem do warsztatu...

Panowie mechanicy Chorwaccy stwierdzili ze to termostat (podobnie tez myslalem). Po 6 godzinach oczekiwania na sprzet udało sie wymienic. Mechanik pojezdzil troche po gorach i wrocil. Zaczeli cos bardziej grzebac i po godzinie stwierdzili ze trzeba jeszcze uszczelke pod glowica wymienic. Przegrzanie spowodowalo jej uszkodzenie i dalej sie przegrzewa.
Jak powiedzialem ze olewamy to (bo chcieli auto zostawic na 5 dni) bo przyjedzie po mnie kolega z laweta.

Po usłyszeniu moich slow mechanicy pozwolili mi jechac samochodem nad morze na urlop (bo to tylko 50 km i to z gorki). Mam tylko delikatnie operowac gazem. Zestresowany ruszylem, wyjechalem na autostrade i dojechałem nad wybrzeze (temp caly czas byla w polowie prawidlowo).

Nie musze Wam chyba mowic ze caly urlop zamiast odpoczywac to stresowalem sie powrotem do kraju. W dzien powrotu (wczoraj) stwierdzilem ze jade delikatnie, jak sie obsra to wtedy bede dzwonic po lawete z polski i pomoc drogowa.
Jednak wczoraj... wjechal w Chorwackie gory, dojechalem do Zagrzebia, dojechalem do Węgier, potem do Słowacji, w Polsce juz normalnie oddychałem. Wróciłem 1000 km do domu z temperatura w porzadku.

Do dzisiaj do godziny 22:15 myslalem ze mechanicy Chorwaccy chcieli mnie oszukac i to byl tylko problem z termostatem. A tu godzine temu chcialem odwiezc Dziewczyne do domu, ujechałem 3 km, wcisnalem mocniej gaz na starcie i lecialem sobie 100 przez polna droge. Az uslyszalem znajome pikniecie, spojrzalem na wyswietlacza tam znow powtorka z rozrywki. Momentalnie silnik zgasilem, odczekalem i zawrocilem na czworakach do domu.

Teraz pytanie do Was - co sie mogło zjebac:
1. Korek od zbiornicza wyrównawczego (jest taka szansa ze zawor nie popuszcza).
2. Pompa wody (byla robiona z nierzadem rok temu). Ale wtedy byloby caly czas problem z temperatura a nie okazjonalnie.
3. Uszczelka pod głowca (jak twierdzili Chorwaci). Przez to jest problem z cisnieniem (?) i auto sie nagle zaczyna przegrzewac.
4. Inny niewyjasniony problem.

Co sie moglo obsrac? Jak myslicie ? Auto to moje narzedzie pracy i srodek codziennego transportu do roboty wiec ogolnie jestem troche załamany (nie mówiac ze miałem mega stresujacy urlop...)

Pozdrawiam

people can fly, anything
can happen...
..Sunrise..

  1. Nie wiem, ale , JanTomasz 5/08/12 23:36
    rozbroił mnie punkt drugi :-D

    mspanc

    (;,;)

    1. hmm , Nazgul 5/08/12 23:36
      pompa wody ?

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. tak , JanTomasz 5/08/12 23:49
        pompa wody z nierządem (zamiast rozrządu), zbereźniku jeden :-))

        (;,;)

        1. niektórzy mogą , vaneck 6/08/12 06:00
          płacić w naturze, wtedy jest z nierządem :)

          A little less conversation, a little more action
          please

  2. z Dziewczyna to chyba pojechales... , tytan 5/08/12 23:37
    a wracales z Narzeczona? gratki swoja droga! :)

    --
    "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
    życiem..."

    1. ano racja :) i dziekuje :) , Nazgul 5/08/12 23:40
      Jedno sie przynajmniej udało :)

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. na pocieszenie , tytan 5/08/12 23:47
        to ten silnik to teraz bedzie kropla w morzu wydatkow, wiec glowa do gory;-p ;-))

        --
        "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
        życiem..."

  3. ale czy on się rzeczywiście przegrzewa , Darek K. 5/08/12 23:49
    czy tylko tak wskazuje. Ja bym obstawiał na czujnik

    Everything that has a beginning has an end

  4. RE: , rooter666 5/08/12 23:53
    jedź do warsztatu niech zrobią test na obecność spalin w płynie chłodzącym to się duzo dowiesz.

  5. Pewnie piedylion powodow. , ptoki 5/08/12 23:57
    Nie napisales jaki to silnik :)
    Tak wiec poprawna odpowiedzia jest np to ze wodór który plynie z zbiorników przez wężownicę w dyszy wylotowej ma za wysoka temterature i nie studzi odpowiednio dyszy.
    Tak sie dzialo w silnikach rakiety atlas ;)

    A tak na poważnie:
    Trzeba jechac do sensownego warsztatu zeby odczytali co tam komputer loguje.
    U mnie jak filtr powietrza byl zle zamocowany to silnik tez swiecil "helikopterem" i narzeka ze usterka ukladu silnika.
    Po prostu czujnik nie pracowal poprawnie jak filtr byl zle zamocowany.
    Tak wiec moja sugestia:
    -wizyta w warsztacie i diagnostyka
    -a potem jak nie chcesz wymieniac od razu uszczelki to mozesz sprobowac wymienic czujniki ale to tylko wtedy gdy problem z uszczelka nie bedzie taki oczywisty.

    1. wiec tak , blimek 6/08/12 09:20
      1 fiatem do Chorwacji lol
      2 bialy dym z wydechu, ubytek wody w zbiorniczku wyrownawczym,to uszczelk
      3 zjechac na awaryjny pas chwile odczekac najlepiej na luzie, pozniej auto gasimy

      twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

  6. ja stawiam też , konio 5/08/12 23:59
    na czujnik temperatury.

  7. no jak to co , okobar 6/08/12 00:04
    po 1 - gdzie zdjęcie dziewczyny/narzeczonej

    po 2 - rozłożył mnie ten tekst:
    "...i lecialem sobie 100 przez polna droge."

    100 w Polsce? i to po polnej? oj ty niegrzeczny piracie drogowy :P

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

  8. stawiam na uszczelke , Piratez 6/08/12 00:05
    zapewne mozesz jezdzic spokojnie, przy wyzszych obrotach - kaput

    swoja droga ile wzieli za wymiane termostatu?

    1. no wlasnie wydaje , Nazgul 6/08/12 06:06
      mi sie ze jak wcisne mocniej o szaleje. Za termostat wzieli 1100 kuna czyli okolo 600zl

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

  9. silnik to , Nazgul 6/08/12 06:07
    1,9 Multijet

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

  10. czy to jest ten hiper-duper punciak na sterydach ? , bajbusek 6/08/12 06:29
    z mega super czipem i innymi ficzerami ?

    Hmmm ... czyżbyś przesadził z wysileniem silnika ?

    1. gdybym jeszcze , Nazgul 6/08/12 06:41
      popierniczal jak glupi. Ale normalna spokojnie jechalem. plus wrocilem normalnie.
      Nie mam innych ficzerow oprocz mapy silnika zmienionej

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. na pierwszy rzut oka , bajbusek 6/08/12 06:45
        to wygląda na uszczelkę ... ale ja swoje auto zaprowadziłbym do warsztatu i tam pytał ... zaprowadź tam gdzie Ci go zawirusowali najlepiej.

      2. no jesli dolozyles iles tam , Carmamir 6/08/12 07:56
        koni wiecej to raczej nalezy oczekiwac czestszych awarii. Producent przeciez nie dal tam 70KM czy ilu tam bo mu sie liczba podoba tylko zeby czesci tyle wytrzymaly (to samo w T dieslach gdzie kumple chipowali, zwiekszal sie moment i sprzeglo padalo po kilku mc, oczywiscie wkladali znow sprzeglo zwykle zamiast wytrzymalszego ktore mogloby wytrzymac wiekszy moment ;)).

        A co do problemu no to sprawdz czy masz oczka oleju w wodzie, czy masz czysty olej (w sensie maselko), czy wody ubywa, itp.

        Jest masa sposobow aby sprawdzic czy to uszczelka, oczywiscie najlatwiej w warsztacie ale sam mozesz tez z duza doza prawdopodobienstwa to sprawdzic.

        Ale to nie na TPC a na fora poswiecone Twojemu samochodowi + Google.

        Szybciej i latwiej (ostatnio kumpel mial problem ze swoim mondeo i jako ze mam kabel obd, wyczyscilismy bledy (jako ze wystapil ponad 490h wczesniej ;)), zapuscilismy wg. wskazan na necie tryb w ktorym testowalismy w dziwny sposob rozne regiony samochodu (2h na autostradzie + miasto w sumie nam zeszlo aby wykonac 14 krokow), mechanik wstepnie mowil sterownik od turbo, okazalo sie ze rozebralismy z kumplem turbo na daremno bo w dobrym stanie, a samo turbo nie wlaczalo sie bo samochod w trybie awaryjnym z powodu prawdopodobnie zablokowania EGR i dawania prawie 2x wiekszej dawki powietrza)...


        Dobrze radze, pobaw sie z samochodem ,zaoszczedzi Ci to duzo nerwow i pozwoli szybciej zdiagnozowac proste bledy.

        No to się wkopałem...

        1. ale EGR , Demo 6/08/12 08:37
          to sobie można zaślepić i autko nawet lepiej na takim pracuje. Sprawdzane w lanosie i madzi 626. Dlaczego więc miałoby to powodować błędy u kumpla?

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

          1. poniewaz daje zbyt duzo powietrza , Carmamir 6/08/12 09:17
            zatkany na max. otwarciu co powoduje wejscie w tryb awaryjny.

            Ze zaslepic mozna to wiem :), ale on min. ilosc powietrza ma 14g/s gdzie powinno byc 7g/s, komputer wywala zbyt duzy doplyw powietrza, wlacza tryb awaryjny i tyle masz z normalnej jazdy ;)

            To przeciez wynika ze specyfikacji pracy EGR ktory podaje spalin na wolnych obrotach, jesli otwarty na maxa to i podaje max. dawke spalin mimo ze nie powinien.

            Wydaje sie smieszne ale zatykajac EGR silnik moze bez problemow pracowac, do pracy nie potrzebuje recylkulacji spalin, natomiast zbyt duza ilosc moze mu widocznie przeszkadzac, stad i komp sprawdza podawana ilosc...

            No to się wkopałem...

  11. moze nie czytalem dokladnie , MARtiuS 6/08/12 08:22
    ale nie zauwazylem bys pisal o ubywajacym plynie chlodzacym i bialym dymie z rury wydechowej a to podstawowe objawy padnietej uszczelki. Jeli takie cos nie wystepuje to raczej male prawdopodobienstwo by to ona byla powodem.

    feci, quod potui, faciant meliora
    potentes
    GG 617689

    1. no i to jest , Nikita_Bennet 6/08/12 09:08
      pierwsze co trzeba sprawdzić - ilość płynu bo go zawsze ubywa (przy normalnej jeździe możesz tego nie zauważyć).
      Poza tym grzanie się silnika to nie tylko termostat, uszczelka pod głowicą czy ilość płynu ale także ilość oleju (ponoć 1,3Mjet jak się jeździ po górkach to trzeba utrzymywać poziom oleju pod max).

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  12. ... , reev 6/08/12 08:40
    "Momentalnie zjechałem na awaryjny pas i zgasilem engine", "Momentalnie silnik zgasilem, odczekalem i zawrocilem na czworakach do domu." Całe szczęście, że z enginem robiłeś wszystko momentalnie!

    Kore5Trio, ATI-GF X jakieś tam
    cyferki, za dużo ramu, dysk
    holograficzny, elektrownia jądrowa

    1. no to gaszenie , Nikita_Bennet 6/08/12 09:06
      wyłączanie silnika jest przerażające bo nie robi się tego w ten sposób.

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

      1. engine to lubi , bajbusek 6/08/12 12:18
        ale turbo już nie ...

        1. nie jechalem szybko , Nazgul 6/08/12 12:33
          turbo nie bylo zagrzane. Jechalem wtedy 120 km/h po autostradzie

          people can fly, anything
          can happen...
          ..Sunrise..

          1. Pssst! , evil 6/08/12 12:36
            Na adres z profilu wysłałem maila z dość pilną (właściwie bardzo pilną ;-) sprawą.

            d: || nie kradnij - rząd nie lubi
            konkurencji || :P

            1. hej , Nazgul 6/08/12 12:57
              sprawdzam, odezwe sie wieczorem jak wroce z pracy

              people can fly, anything
              can happen...
              ..Sunrise..

  13. Gdyby była padnięta uszczelka , Bitboy_ 6/08/12 09:13
    to bardzo łatwo poznać taką awarię przez prosty test organoleptyczny.
    Palisz silnik, przejedź się z 10km tak ostrzej, zatrzymaj się, i po 5min odkręć wlew zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, jeśli będzie widać pęcherzyki powietrza w środku, a sam płyn będzie brązowy i podejrzanie śmierdzieć, to masz pewność że jednak uszczelka. Test spalin w stacji diagnostycznej potwierdzi to jednoznacznie.

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
    ,FraDesION660P

  14. a jesteś pewien, że wymienili ten termostat? , Chrisu 6/08/12 09:53
    wywal całkiem termostat i zobacz czy będzie się grzał.
    No i pompę i naciąg paska klinowego sprawdź.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. naciąg , Bitboy_ 6/08/12 10:11
      raczej będzie ok, inaczej paski i rolki wydają z siebie iście kosmiczne odgłosy ;)
      Pompa za to jest podejrzana, najlepiej byłoby ją odkręcić i sprawdzić stan łopatek i pompy ogólnie, ale nie wiem jak z dostępem w takim silniku jak Demo ma..
      Nie bardzo ufasz Chorwatom, prawda :D ?

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. aby pompe u mnie zdjac , Nazgul 6/08/12 10:51
        to trzeba demontowac rozrzad...

        people can fly, anything
        can happen...
        ..Sunrise..

      2. nie to że nie ufam , Chrisu 6/08/12 10:52
        ale wiem jacy mechanicy są u nas, więc myślę, że tam może być podobnie ;).
        A co do naciągu...
        Miałem w vectrze B tak, że padł taki mały "amortyzatorek" przy alternatorze - w założeniu miał tłumić drgania i utrzymywać naciąg. Efekt był taki, że nie kręcił się alternator - po kilkudziesięciu km już nie było energii w aku -na szczęście diesel nie potrzebuje iskry żeby pracować ;). A pisków nie było ;)

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  15. lol Nazgul , Piratez 6/08/12 10:17
    napisze ci jak to wyglada z uszczelka bo widze ze niektorzy rozne dziwne rzeczy pisza

    Uklad chlodzenia jest prosty w kazdym samochodzie jest pare rzeczy ktore trzeba sprawdzic.
    1. Termostat
    2. Pompa wody
    3. Wentylator
    4. Uszczelka.
    5. Zapchana chlodnica/uklad
    6. Głowica
    7. Korek

    Czasami uszczelka nie objawia się białym dymem z rury czy mazią w zbiorniczku...pęka w takim miejscu że dmucha spaliny do układu...przy spokojnej jeździe nie ma problemu, po dodaniu gazu wywala płyn chłodniczy (nawet nie śmierdzi spalinami).

    Aby zaoszczędzić ci nerwów i czasu proponuje podjechać do warsztatu który przeprowadzi test na spaliny w układzie. Jeśli nie będzie to sprawdzasz pozostałe elementy

    Od siebie dodam że raczej jest to uszczelka...przy pozostałych uszkodzonych elementach, samochód przegrzewa się prawie natychmiastowo.

    Swoja drogą poczytaj czy w tym multijetcie są wytrzymałe głowice. U siebie w wzmocnionym dieslu padła mi uszczelka + głowica....nigdy więcej diesla.

    PS Węże od układu chłodzenia są twarde jak kamień?

    1. no wlasnie nie sa twarde , Nazgul 6/08/12 10:50
      podobno, nie mialem okazji nawet tego dobrze posprawdzac. Podobnie niektore sa twarde a niektore miekkie. Termostat napewno wymienili bo bylem przy tym. Ogolnie problemem jest to ze dzieje sie to nagle i niespodziewanie. I bardzo szybko (w pare sekund temp idzie na maxa).

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. jesli nie sa twarde to zobacz czy , Piratez 7/08/12 08:28
        korek jest lekko odkrecony...

        jest plus, przy uszczelce zawsze sa weze twarde jak kamien (jesli padla przy wydechu


        mozliwe ze padl ci duperel ale jak nie masz sily to tylko mechanik
        proponuje forum fiata i szukac opinii okolicznych majstrow

    2. hmm , bartek_mi 6/08/12 18:15
      " U siebie w wzmocnionym dieslu padła mi uszczelka + głowica....nigdy więcej diesla."

      dolozyles ponad miare i cos padlo? zly diesel, zly

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      1. A jaka to ta miara , Fl@sh 10/08/12 11:58
        w dieslach jest powyżej której nie dokładamy :-)))

        Jak to u mnie mówią "Ma być ogień na każdym biegu, bo jak nie..."

        Sprzedam drewno pod każdą
        postacią ;-) GG: 687866

  16. z innej beczki ale powiazane. Ty robisz w ubezpieczeniach?? , Maverick 6/08/12 16:57
    jesli tak to z jakiego powodu sie stresowales? teraz "take pakety dajom"
    ja mam takego dila, ze stane to mnie w hotel spakuja, wozek zaciagna, naprawia, przywioza, tylek podetra itp.

    serio pytam teraz, nie masz jakiegos asisstanca?

    1. szewc , ibiz 6/08/12 17:09
      bez butów chodzi :) ;)

    2. Nawet za granicą kraju , Bitboy_ 6/08/12 19:07
      i to bez ogromnych dopłat do usług?
      Ile płacisz za ubezpieczenie, i w jakiej firmie bo mnie zaintrygowałeś :)

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. eee? , Kenny 6/08/12 19:33
        Aviva wariant Maksymalny - ok 125zl
        Generali wariant Lux - ok 150zl

        .:Pozdrowienia:.

        1. Super , Bitboy_ 6/08/12 20:19
          Dziękuję ślicznie! :)

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

      2. W PZU , Birdman 6/08/12 20:22
        tez to jest - jakies 170zł/rok.

        ping?

      3. no niestety , Maverick 7/08/12 00:01
        nie placilem ani funia wiecej :/

        znizki mam ubezpieczone, jakies smieszne pieniadze to kosztuje w UK. a wozek stanal w Venlo i ni huhu.
        rocznie mnie to kosztuje £75 na dwa samochody. czesto sie wypuszczam poza UK wiec sie oplaci. raz mnie spotkalo i niczym sie nie martwilem.
        firma w ktorej VW i Audi ma deal to RAC. Audi ma dodatkowo swoj assisstance a ze od lat z nimi to i jakies tam bonusy, jakis platinum membership itd.
        wrazenia to na mnie nie robi ale gdy cos sie stanie to platinum dostaje lepszy hotel, zastepczy wozek nie gorszej klasy niz Twoj i takie pierdy.

        w zasadzie mowienie "w razie czego" nie ma sensu bo takie jest zalozenie z definicji tych wszystkich ubezpieczen i asystentow drogowych (spolszczenie brzmi dziwnie)

    3. hmm , bartek_mi 6/08/12 19:42
      nazgul jest w pzu a tam assistance jest do bani - zagraniczny jest tylko caloroczny, holowanie bodaj 200km i 150 zeta

      ja na wyjazd kupowalem w generali. 50 zeta na 15 dni. ale naprawa tylko do 5000 zl. ja patrzylem na holowanie zeby mi auto do domu sciagneli a nie najblizszy serwis...

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      1. ja szukałem 2 tyg temu na wyjazd , Chrisu 6/08/12 21:47
        na szybko nigdzie nie znalazłem dla "nie swoich". Na szczęście obyło się bez problemów :)

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. hmm , bartek_mi 6/08/12 23:46
          ja nie szukalem - poszedlem do jakis multi i mi dali albo to albo ptu...

          dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

    4. mialem ale do 150 km holowanie , Nazgul 6/08/12 22:17
      niestety, zagraniczny z PZU jest "sredni"

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL