Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Mademan 13:53
 » Liu CAs 13:52
 » ham_solo 13:52
 » Dexter 13:50
 » gigamiki 13:49
 » Menah 13:46
 » biEski 13:43
 » Dhoine 13:41
 » DYD 13:41
 » PaKu 13:38
 » ulan 13:37
 » JE Jacaw 13:34
 » pawcio 13:29
 » tuptun 13:29
 » Magnus 13:28
 » Kenny 13:26
 » kemilk 13:26
 » Qjanusz 13:19
 » rkowalcz 13:03
 » R_I_P_ 12:44

 Dzisiaj przeczytano
 41105 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[moto] Samochod stał troche w komisie i zaczely sie jaja. , Druzil 17/07/12 07:22
Hey, 4 miesiace temu oddalem auto do komisu (peugeot 307). Autko bylo normalnie na chodzie, smigało az miło. Wczoraj trafil sie zainteresowany, przejechalismy pare kilometrów i masakra.
Auto wyraznie sie dlawi, wszystko chodzi mega ociezale, padaka.
Najgorsze bylo to ze byla gleboka rezerwa i musial zlapac jakis syf z dna baku bo teraz nie pracuje na wszystkich cylindrach (komputer mówi o problemie z 4 wtryskiem).
Dzisiaj rano samochod odalil normalnie i pracowal ok az do rozgrzania po czym znowu pojawil sie problem z wtryskiem (wypadaja zaplony). Co zrobic w takiej sytuacji ? Czy po 4 miesiacach stania powinno sie wymienic jakis element ? Moze filtr paliwa ?
Dodalem tego siuwaksu do czyszczenia wtryskow, ale narazie bez efektu.

  1. raz w zyciu kupilem auto ktore stalo - nigdy wiecej , wrrr 17/07/12 07:37
    byc moze nalali ci jakiegos syfiastego paliwa na jazdy probne?

    mialem HDI i bardzo nie lubil innego paliwa niz shell.... szarpal silnikiem, mulil, sypal bledami o wtryskach (check engine) ktore resetowalo sie bez podpinania kabla nawet (mozna znalezc w necie co i jak)

    sproboj zalac do pelna dobrego paliwa (mozesz ew wlac STP dizel), zresetowac bledy i pojezdzic troche (przetrzepac na autostradzie itp),

    mnie uratowalo przed wymiana wtryskow (2 lata tak jezdzilem, raz na jakis czas reset bledu), aczkolwiek troche mocniej kopcil przy depnieciu czarna chmura (emisje na przegladzie przechodzil)

    1. to benzyniak :) , Druzil 17/07/12 07:39
      Wiec relatywnie problemów powinno byc mniej.
      Generalnie lipa, dobry samochód a po 4 miesiacach stania takie cuda.

  2. po pierwsze , Kenny 17/07/12 08:06
    do komisu....!?

    Po drugie.

    4 miechy pod golym niebem....!?

    Skad zdziwienie....!?


    Do sprawdzenia na poczatek filtr paliwa i lambda.

    .:Pozdrowienia:.

    1. to komis szwagra , Druzil 17/07/12 08:23
      Myslalem ze szybciej sie sprzeda :)

      1. no to odpada jeden punkt , Kenny 17/07/12 08:26
        :))

        .:Pozdrowienia:.

      2. No to juz wiemy! , Luke Jadi 17/07/12 08:47
        Z rodziną to najlepiej wiesz gdzie? ;)

        ----------------------------------------
        www.lukaszjatczak.pl

    2. no wiesz, moje auto stoi juz 3 rok pod golym niebem i jezdzi :) , ptoki 17/07/12 08:33
      ;-)

      1. z naciskiem na 'jezdzi' , Kenny 17/07/12 09:06
        a nie tylko stoi :)

        .:Pozdrowienia:.

  3. troche głupie ale może coś podmienili w trakcie postoju? , luckyluc 17/07/12 08:13
    różne kombinacje ludzie robią ... no chyba że właściciel komisu to Twój dobry znajomy.

    // Get rich or die tryin.

    1. tak, , Druzil 17/07/12 08:23
      komis szwagra

      1. nie bądź naiwny ... , bursta 17/07/12 10:57
        to, że u szwagra nie oznacza "stoi bezpiecznie". Najciemniej pod latarnią, wie że i tak się "nie upomnisz" - no bo jak kogoś podejrzewać w rodzinie? Miałem przypadki pójścia "w zaparte" a dowody wskazywały na coś przeciwnego. Może nie zawsze tak jest ale obstawiam 90 %, że tak. Pozdrawiam

        Browarek nalej w pucharek C(_)

  4. Nie ma co przesadzać , Fl@sh 17/07/12 09:04
    Nie jedno auto stoi u szwagra pod chmurką i nic mu nie jest.
    Pech, bywa. Sprawdziłbym ciśnienie paliwa, może pompa faktycznie pociągnęła mułu z dna. Ten felerny wtrysk warto przeczyścić.
    Jaki nr błędu ci wyrzuciło?
    Aaaa... teraz zauważyłem wypadający zapłon - równie dobrze może się pojawić od świec albo pogryzionych przewodów wysokiego napięcia. Najpierw sprawdź je na mokro, ew odłączaj po jednym odpalaj i badaj na którym odłączonym jest jak najmniejsza różnica w kulturze pracy (jeśli można o takowej mówić kiedy pracuje na trzech garkach :-) jeśli znajdziesz ten któremu odłączenie przewodu niewiele zmienia spróbuj przewód od niego zapiąć zamiast innego na jeden z pozostałych cylindrów. Tzn ten cylinder który wyczaiłeś że jest felerny zostawiasz odłączony a jego przewód zapinasz na miejsce innego podłączając go z jednej i drugiej strony. Jeśli silnik będzie chodził jeszcze gorzej albo w ogóle - przewód, jeśli tak samo - świeca.
    Gdybyś był ze Śląska, służę pomocą :-)

    Sprzedam drewno pod każdą
    postacią ;-) GG: 687866

    1. dzisiaj jest juz troche lepiej , Druzil 17/07/12 09:15
      Przestał wypadac zaplon, auto po odpaleniu przejechalo z 10km i bylo ok, niestety zaraz po tym zaczal znowu slabnac (ale pracowal rowno).
      Nie wiem, czy ta chemia ktora dodalem zaczyna dzialac czy rzeczywiscie kwestia starych swiec i przewodów.

      1. a filtr paliwa? , Chrisu 17/07/12 09:32
        zmieniłeś go już? Nalej z pół litra DOBREGO (min 80%) denaturatu do baku. Może stojąc wytrąciło się dużo wody.

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. filtr paliwa jest caly czas stary , Druzil 17/07/12 09:40
          i wlasnie nie wiem czy wymieniac, rozmawialem przed chwila z serwisem peugeota i gosc mowil ze raczej nie trzeba.
          On osobiscie stawial na swiece (mam jakies napewno stare)
          Najlepiej podłaczyc pod komputer i sprawdzic co konkretnie sie dzieje (moze wtrysk sie odetkal ale sie przywiesza)

          1. zmieniaj filtr ;) , Chrisu 17/07/12 09:56
            pewnie pełno wody w nim jest.

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          2. aha , Chrisu 17/07/12 09:56
            odepnij na jakiś czas klemy. Może tylko mapa benzyny padła i jak komp zbierze nowe info będzie OK.

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      2. Jest możliwość, , Fl@sh 17/07/12 10:08
        że kabel lambdy jakaś kuna przegryzła a przy jego braku zalewa się bogatą mieszanką. Tak jak mówię jeśli masz niedaleko mogę Cię podłączyć i sprawdzić co mu dolega

        Sprzedam drewno pod każdą
        postacią ;-) GG: 687866

        1. Fl@sh , Chrisu 17/07/12 10:13
          a co z moimi renixami i LPG ;) Kiedyś się zaoferowałeś a na GG nie odpowiadałeś :(

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. yyy sorry , Fl@sh 17/07/12 10:41
            musiałem zagapić, przepraszam...
            Bardzo rzadko siedzę na gg, jeśli jesteś teraz to nawijaj :-)
            GG 687866

            Sprzedam drewno pod każdą
            postacią ;-) GG: 687866

        2. daleko , Druzil 17/07/12 10:45
          wawa :)

          1. Hmmm trudno , Fl@sh 17/07/12 10:59
            Ale jeśli masz kogoś z interfejsem OBD, poproś żeby ci sprawdził tzw. long term fuel trim. Jeśli jest padnięta lambda, będzie wysoko w plusie - ponad 15%. Jeśli program ma możliwość, może oczywiście sprawdzić wykres samej lambdy i jeśli wisi - lambda nie działa. O tyle by się to zgadzało, że na zimnym lambda nie działa a kiedy zaczyna pracować robi się słabo

            Sprzedam drewno pod każdą
            postacią ;-) GG: 687866

            1. sam juz nie wiem , Druzil 17/07/12 11:04
              wczoraj dzialal dobrze tylko jak byl zimny.
              dzisiaj dzialal dobrze nawet po rozgrzaniu przez okolo 10km
              Przed chwila odpalilem, od razu komunikat catalytic conventer fault, i migajaca kontrolka silnika. Z doswiadczenia wiem ze to sie wlasnie wyswietla jak jest problem na lini sieca/cewka/wtrysk
              Zreszta moj ubogi soft informuje o bledzie na 4 wtrysku.
              Wydawalo sie ze idzie w dobra strone i zaczyna sie naprawiac ale jednak nie.
              Auto wyraznie jest przyduszone, bieg jałowy ma ok, nie trzesie.

              1. catalytic converter fault to , faf 17/07/12 14:57
                rozniaste rzeczy - generalnie sonda lambda daje odczyty ktorych komp nie kuma
                wchodzi w tryb serwisowy ktory daje jako takie parametry aby dalo sie dojechac do serwisu
                jak nie masz czytnika OBD (w pugasach nie dzialaja zazwyczaj wynalazki z allegro - trzeba miec dobry soft i raczej niezwyklego fejsa :)

                mozesz sprawdzic co podaje sonda wpinajac sie w gniazdo multimetrem - powinno pokazywac pomiedzy 0-1V

                na drugiej sondzie jesli jest moze byc gorzej sie dostac

                u mnie catatonic :) fault pojawia sie zazwyczaj przy padnietym silniczku biegu jalowego - ale wtedy nie umie utrzymac jalowego biegu
                ale jak wyskoczy to cudo w trakcie jazdy to czuc takie spowolnienie - jakby nagle z polowa kucy sie z dyszla urwala

                pomaga wylaczenie silnika i uruchomienie ponowne w trakcie jazdy :D
                komunikat znika i moc wraca do normy - mialem to kilka razy az w koncu jakis dobry chinski silniczek kupilem i jakos sie nie psuje ostatnio

  5. sprawa wyjasniona , Druzil 18/07/12 18:33
    Autko trafilo do aso celem konkretnej diagnozy.
    Problemy robil jak juz wczesniej sie domyslalem wtrysk.
    Po wymianie (bo w aso to sa raczej tylko wymieniacze niz naprawiacze ;p )auto odzyskalo dawny wigor.
    Wtrysk padl prawdopodobnie przez osad ktory pozostał w listwie po tym odparowała benzyna.
    Wniosek na przyszłosc to nie pozwolic na to aby auto stalo bezczynnie miesiacami bez odpalania.

    1. coś Cię szwagier nie lubi ;) , Chrisu 19/07/12 12:24
      auta nie sprzedał, a jeszcze miesiącami nie odpalał ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL