Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » elliot_pl 16:14
 » rzymo 16:12
 » XepeR 16:06
 » soyo 16:03
 » slanter 15:58
 » Venom79 15:57
 » emigrus 15:55
 » hokr 15:54
 » selves 15:49
 » Hitman 15:49
 » Flo 15:48
 » kyusi 15:48
 » etranger 15:47
 » ProSavage 15:47
 » Doczu 15:47
 » Kosiarz 15:38
 » rooter666 15:37
 » KHot 15:36
 » abes99 15:36
 » Artaa 15:30

 Dzisiaj przeczytano
 41140 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Odwieczny temat - benzyna czy dizel - pomocy , Lukx 13/06/12 15:06
Myślę powoli nad zmiana samochodu i staram się dojść co się bardziej teraz opłaca dizel czy benzyna - autko rodzinne - c-max, c4, corolla verso - zawsze miałem dizla ale czytając o tych nowych wynalazkach , filtrach turbinach dwu masach zaczynam się zastanawiać czy to się opłaca czy nie lepiej pójść w benzynę. Codziennie robię około 20 km w jedna stronę, zajmuje mi to około 45 min rano i kolo godziny wieczorem. Dalszych wyjazdów za często nie robię, zdarzy się coś ale to raz na 3 , 4 miesiące może nawet zadziej, teraz może częściej jak zmienię auto . W tym momencie posiadam santa fe 2.0 dizel i spalanie jest w trasie kolo 8/100 w mieście 9-10/100 ( tygodniowo około 20 litrów ). Jakie są wasze opinie ? Gaz odpada od razu zaznaczam - problem ze stacjami z gazem w mojej okolicy .

... geniusz ludzki jest ograniczony ,
a głupota ludzka nie ...

  1. Proste. , Ament 13/06/12 15:16
    Benzyna.

    I
    -AMENT-
    I

  2. hmm , gorky 13/06/12 15:16
    fragment

    'Codziennie robię około 20 km w jedna stronę, zajmuje mi to około 45 min rano i kolo godziny wieczorem. Dalszych wyjazdów za często nie robię'

    dość jasno wskazuje na benzynę :)

    1. dobra to jak benzyna to co , Lukx 13/06/12 15:26
      polecacie i co tam może się popsuć z droższych rzeczy ?

      ... geniusz ludzki jest ograniczony ,
      a głupota ludzka nie ...

      1. zależy , Pron! 13/06/12 15:43
        W każdym aucie coś się może popsuć, w niektórych benzynach też zaczynają montować dwumasowe koła zamachowe.
        Diesle też są te bardziej udane i mniej.
        Rodzice mają Corolkę z 2005r 1.4 D4D 90KM. Ma łańcuch rozrządu, nie ma żadnego syfu typu DPF i dwumasu. Nie zepsuło się w tym aucie jeszcze nic, a ostatnio na pełnym baku zrobiłem 930km (w trasie ;) )
        Na pewno nie brałbym najsłabszej wersji silnikowej w danym modelu, bo to przeważnie jest pozorna oszczędność, po mieście często takie auta palą podobnie jak mocniejsze tego samego typu, choć też zależy od masy samochodu...zależy, zależy, zależy... od wszystkiego. Ciężko jednoznacznie stwierdzić.

        Slalom alejkom!

        1. Mój Ziom!!! :-) , Fl@sh 13/06/12 17:36
          Toyota - jedyny właściwy wybór :-)))
          Poszedłem w tym kierunku w 1997 roku i nie zamierzam obierać innego.
          Osobiście co mogę polecić jeśli nie diesla - Corolla hatchback z końca produkcji za nie więcej jak 30.000zł. Silnik 1.6 110km, przebieg w granicach 100.000km, dobre wyposażenie - elektryka, grzane stołki, 6 poduszek. Niezłe przyspieszenie, rozsądne spalanie, przyzwoity komfort, a przede wszystkim - zero problemów

          Sprzedam drewno pod każdą
          postacią ;-) GG: 687866

          1. ..... , Hawaj 14/06/12 00:38
            no to KŁAMSTWO - jedyny właściwy wybór jest SAAB auto genialne pod każdym względem - i jedno tylko - nikt tego auta nie doceni jeśli nim nie jeździł - jeśli tak to nie zamieni na nic innego!

            1. Niestety nie znam bo nie mam... , Fl@sh 15/06/12 22:52
              Jak długo już siedzisz w tej marce?

              Sprzedam drewno pod każdą
              postacią ;-) GG: 687866

    2. nic nie wskazuje na benzyne , wrrr 14/06/12 07:44
      40 km dziennie to spory przebieg...
      ja bym jednak sie zastanowil nad dieslem bo duzo przyjemniej sie jezdzi...
      chyba ze w gre wchodzi ekonomia to musisz sie przelamac co do stacji (moze czestsza wymiana filtrow) i jednak zalozyc GAZ i wtedy nie masz wyboru bo musi byc benzyniak...

      a naprawy w nowoczesnych benzyniakach sa podobne (kazda maszyna sie psuje/zuzywa), zamiast slynnych wtryskow masz uklad elektryczny i przepustnice, zamiast zapychania FAPa bedzie ci sonda lambda swirowac itp itd

      1. Niecelne porównanie , Fl@sh 15/06/12 22:56
        Nowa uniwersalna sonda - 200zł, przepustnica w zestawieniu z wtryskami na szynie commonrail to jak proca przy snajperce :-)
        Umówmy się - naprawa diesla = 5 x naprawa beny

        Sprzedam drewno pod każdą
        postacią ;-) GG: 687866

        1. no cóż , Artaa 16/06/12 15:05
          niestety tak, dobry diesel to diesel na pełnej gwarancji... ;-)

  3. ta wiekopomna chwila nadejszła i dla mnie:P , Okota 13/06/12 15:17
    z tego wzgledu wybralem na 99,9999% Citroena C4 picasso 2,0 HDi pomimo rocznych przebiegow okolo 20K km
    cena za lepiej wyposazony okolo 80K PLN i tu ujawnia sie wielka zaleta citroena, mozliwosc przedluzenia gwarancji do 5 lat gwarancja z tego co zdazylem przeczytac obejmuje wszystko to samo w 5 tym i 1 szym roku... cztli turbyny dwumasy itd cie nie interesuja - DPF jest wylaczony z gwary ale to w kazdej firmie na dzien dzisiejszy.

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

  4. to ma być nowy samochód czy używany , digiter 13/06/12 15:20
    jeśli nowy to można rozważać diesla. Używany diesel to już ryzyko, bo może mieć spory przebieg.
    Ostatnio mojemu sasiadowi rozwalił się silnik diesla w audi i dowiedział się że naprawa kosztowałaby niewiele mniej niż jego 12 letni samochód. Kupił więc używany silnik za 4000zł+ robocizna z dodatkami= 5000zł.
    Oszczędności na paliwie mu się nie zwróciły. Inna sprawa że nie wiadomo ile ten używany silnik przetrwa.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. używany , Lukx 13/06/12 15:23
      używany - taki kolo 2007-2008

      ... geniusz ludzki jest ograniczony ,
      a głupota ludzka nie ...

    2. ten Twój sąsiad coś mało jeździ , Hitman 13/06/12 15:46
      bo przy różnicy powiedzmy 2litrów między benzyną a dieslem - to po 2,5-3latach ma oszczędność tego typu co wydał na naprawę - a wymiana silnika co 2-3lata to lekkie extremum albo duży pech..

      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
      jest niemożliwe. W praktyce robi to
      każdy z nas.

      1. byłoby tak jak mówisz , digiter 13/06/12 16:03
        gdyby silnik sam przyszedł do sąsiada i naprawa trwała 2 dni.
        Jeżdżenie po 'komisach' zajęło mu trochę czasu zanim znalazł konkretny model w dobrym stanie. Trzeba było dokupić jakieś pierdoły i w sumie samochód stał miesiąc bez silnika. Poza tym diesle są droższe od benzynowych więc nie tylko różnica w paliwie się liczy.
        Nie mówię że diesle są złe, gdybym kupował nowy i duzo jeździł rozważałbym diesla.

        Piszcie do mnie per ty z małej litery

    3. Ten Twój sąsiad , majlosh 13/06/12 18:50
      Drogi ma ten 12 letni samochód :)

      They dont know that we know they know we know

  5. na oleju smaze frytki, na gazie gotuje obiad, jezdze na benzynie :) , chris_gd 13/06/12 15:31
    tak mowi moj mechanik
    a tak powaznie mowiac, diesel nie jest zly, tylko roznie bywa z zapalaniem w zimie :)

    Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
    RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

    1. to ja bym do niego nie , Chrisu 13/06/12 15:58
      pojechał ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. na oleju się jeździ, na gazie się smaży a benzyną czyści się części;D , RaPToRR 13/06/12 16:18
      tak mówię ja, właściciel diesla ;p

      http://www.krzysztofwasko.pl

      1. A ja powiem tak , Fl@sh 13/06/12 17:32
        Na benzynie się przepłaca, na dieslu wymienia silniki a na gazie zapier..cza! I to mówię ja właściciel 225-konnego samochodu z LPG :-)

        Sprzedam drewno pod każdą
        postacią ;-) GG: 687866

        1. biedak kupuje lanosa a nie takie auto! , Chrisu 13/06/12 17:34
          kolejne hasło które mnie bawi. Gdzieś czytałem jaki to obciach jeździć A8, 4,2l na gazie. A ja uważam, że to nie obciach.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. no bez jaj , havranek 13/06/12 18:34
            V8 z LPG to szczyt wiochy. Corvette też byś zrobił na gaz?

            1. jeśli to by miało być , Demo 13/06/12 18:44
              autko użytkowe a nie na niedzielną paradę po mieście to jasne.

              napisalbym swoj config,ale sie nie
              zmiescil:(

            2. Szczyt wiochy bo? , Fl@sh 13/06/12 19:50
              A że diesel to też wiocha?
              Właśnie największa oszczędność jest na samochodach z dużymi silnikami, ale skoro wolisz topić w koncerny naftowe 10k zł więcej rocznie. Sorry nie całe 10k bo 46% z paliwa to akcyzy i podatki nakładane przez nasze państwo...

              Sprzedam drewno pod każdą
              postacią ;-) GG: 687866

            3. No jasne , Yog-Sothoth 13/06/12 21:39
              Przecież oszczędzanie swojej kasy to wiocha, ważne żeby pokazać plebsowi że tankujesz 98, najlepiej V-Power a potem jedziesz do Biedronki.

              wrong fool!

              1. To właśnie , havranek 14/06/12 00:24
                Przypadek typowego buraka. Nie bardzo rozumiem po co ktoś kupuje auto, na utrzymanie którego go nie stać. LPG montuje się jedynie z powodów ekonomicznych, czyt. nie stać mnie na 18L/100 benzyny w mieście. W takim razie po co V8 czy inny paliwożerny pojazd? A z drugiej strony - auto za pół miliona i robić dziadowskie oszczędności na paliwie, śmiechu warte.

                1. może dlatego , Demo 14/06/12 07:19
                  że na takim aucie oszczędności LPG/ Pb będą baaaardzo widoczne. A jeśli moim marzeniem jest V8 i na sam zakup mnie stać, ale na Pb już nie to co? Mam zrezygnować z marzenia?

                  napisalbym swoj config,ale sie nie
                  zmiescil:(

                2. A kto mówi, że mnie nie stać ? , JE Jacaw 14/06/12 08:38
                  I co znaczy nie stać ? Owszem mogę jeździć na benzynie i z głodu zdychać nie będę, ale po co wyrzucać pieniądze w błoto ? Czy jak komuś się już lepiej powodzi to ma szastać pieniędzmi ? Nie rozumiem takiego podejścia i właśnie to bym nazwał buractwem w stylu: muszę pokazać jaki to jestem bogaty i będę pieniędzmi palił w kominku jako podpałka. Czyli co jak masz kasę to np. mieszkania nie ocieplisz, bo Cię stać na ogrzewanie ?

                  Nie jestem biznesmenem milionerem i takich też nie znam, ale mam wrażenie, że w wielu przypadkach ich fortuna wynika z tego, że oszczędzają (sensownie, czyli nie, że liczą każdy grosik), a nie szastają kasą na lewo i prawo.

                  Socjalizm to ustrój, który
                  bohatersko walczy z problemami
                  nieznanymi w innych ustrojach

                  1. no moim zdaniem , havranek 14/06/12 09:42
                    właśnie fakt, że zakup paliwa do samochodu z V8 pociągnie za sobą wyrzeczenia w innych dziedzinach życia pokazuję, że Cię nie stać na takie auto. Wydaje mi się, że mamy też na myśli inne przykłady. Ja mówię o sytuacji, w której ktoś kupuję np. nowego merca s za 500tyś PLN. Ciężko sobie wyobrazić, że wydaję na ten cel wszystkie swoje oszczędności i zastanawia się czym zapłaci za benzynę do niego. A buractwem nazwałbym kupienie sobie auta za grubą kasę na pokaz i dziadowanie przy jego kosztach użytkowania.

                    1. czyli jak ktoś ma auto za 500tys , Chrisu 14/06/12 09:46
                      to ma dawać 20 zł za zatankowanie gościowi przy dystrybutorze, 10 zł tym co szyby na skrzyżowaniach myją, a po gwarancji nadal jeździć 50 km do ASO, mimo, że ma brata pod nosem który może mu to zrobić?

                      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                      1. do tego , Chrisu 14/06/12 09:47
                        wciskać zawsze gza do dechy, bo oszczędna jazda będzie wg ciebie dziadowaniem...

                        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                    2. No to chyba jednak mamy inne podejście i... , JE Jacaw 14/06/12 09:57
                      ...definicje buractwa. Bo nawet jakbym kupił wypasioną furę to nie wiem czemu mam dawać zarabiać na benzynie. Rozumiem, że do takiego auta też mam tankować zawsze najdroższą benzynę i obowiązkowo na najdroższych stacjach, żeby przypadkiem ktoś nie nazwał mnie burakiem ? Przecież to bez sensu, kupuje fajną furę, która jest bezpieczna, wygodna itd. i po diabła mam przepłacać za benzynę, skoro mogę jeździć taniej bez praktycznie żadnych uciążliwości - owszem butla trochę zajmuje, ale jeśli nie brakuje miejsca to czemu nie, a do tego mam o wiele większy zasięg i może choćby dlatego warto ? Mam się wstydzić tego, że nie lubię przepłacać ? I potem z powodu takiego bezsensownego snobizmu, nie ma drogich auto z fabrycznym gazem, bo co ludzie powiedzą...

                      Socjalizm to ustrój, który
                      bohatersko walczy z problemami
                      nieznanymi w innych ustrojach

                    3. no to ja w jednym roku , MARtiuS 14/06/12 10:18
                      wydalem zamiast na benzyne 12 tys zl 6 tys na gaz a za reszta objeździłem kawal Europy. No burak ze mnie :>

                      feci, quod potui, faciant meliora
                      potentes
                      GG 617689

                      1. ueeeee ale wiooochaaa :P , Demo 14/06/12 10:24
                        j.w. :P

                        napisalbym swoj config,ale sie nie
                        zmiescil:(

                      2. burak, wieśniak i słoma z butów wyłazi! , Chrisu 14/06/12 10:30
                        miałeś z banku szybką pożyczkę z RRSO 35% wziąć!

                        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            4. a wiesz, dlaczego właściciel IKEA jest bogaty? , Chrisu 13/06/12 22:06
              bo oszczędzał.
              Kumpel pracuje w serwisie LPG. Przyjechał do nich facet nowym mietkiem, jakiś tam V8 za ponad 300 czy 400 tysięcy.
              Aby nie stracić gwarancji, zakładanie instalacji nadzorował jakiś koleś z mietka. I... zrobił to bo jeździ dużo i dużo zaoszczędzi, a oprócz tego ma więcej zleceń bo jest EKO ;)

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              1. Napewno nie od oszczedzania, , speed 13/06/12 23:55
                Zaczeli od zapalek na polnocy Swecji a ze madrzy to jest jak jest .
                Co do tego 'mietka ' na gaz to za duzo niewiadomych dlaczego tak zrobil. Chyba ze w Polsce zwykly sprzedawca jezdzi S550 czy lepszym:)

                1. ten raczej sprzedawcą nie był ;) , Chrisu 14/06/12 09:35
                  oceniam go na min 5 mln zł rocznie dochodu netto ;)


                  A co do faceta od IKEA - kiedyś widziałem jakiś program w którym było mówione, że każdy grosz wydawał rozsądnie - czyli jak potrzebował samochodu do jeżdżenia nie wydawał całych zysków na brykę za grubą kasę, tylko kupował taki, by mu nadal dużo kasy zostało. Jak nasi biznesmeni robią - każdy wie - zastaw się a postaw się.

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                2. Bajdełej Speed kupiłeś opony ? , McIsland 15/06/12 13:37
                  jak tak, to się pochwal jakie

                  GTD ...

            5. hmm, z punktu widzenia ekonomii? , Tomasz 13/06/12 22:31
              Nie. Reszta powodów nieistotna. Istotna - dla 18 latków.

              https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

    3. mialem kilka ropniakow , Banan 13/06/12 21:26
      i nawet francuskie :) i jakos nigdy nie bylo problemow z odpalaniem.
      zasada jet jedna: jak dbasz tak masz

      a co do glownego pytania: ja preferuje ropniaki. troche mniej pali, ale przynajmniej jest moment i nie trzeba tak wajchowac biegami. tak poprostu to mi sie dieslem lepiej jezdzi.

  6. hmmm , Nikita_Bennet 13/06/12 18:23
    rok temu w lutym odebrałem diesla, obecnie ma 22tys km, zero problemów z użytkowaniem czy trudnym rozruchem zimą.
    Tak sie złożyło też że i zagazowałem w grudniu zeszłego roku inne autko i teraz mniej jeżdzę tym dieselkiem bo LPG wychodzi taniej choć mieszkam 30km od najbliższej sensownej stacji.

    Gdyby nie mozliwośc odliczenia VATu od dieselka (od zakupu auta oraz od paliwa) oraz że brałem go jako nowy to brałbym tylko i wyłącznie benzynę i zakładał LPG i Tobie to radzę. Po prostu ciężko znaleźć coś niewytłuczonego z oryginalnym przebiegiem a niestety nie zarabia się w tym kraju dużych pieniędzy i trzeba tanio jeździć a to oznacza LPG.

    nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  7. Ja po perypetiach z moją Toyotą, polować będę na Ford Mondeo Ghia 2.0 benzyna , fiskomp 13/06/12 19:03
    145KM da radę, wstawię dobrą sekwencję i będzie gitara.

    1. Oczywiście Liftbag, a nie combi jak autobus :) , fiskomp 13/06/12 19:03
      j.w.

      1. Podnoszona torba powiadasz? ;) , laciak88 13/06/12 19:10
        PS Kombi to kombi :P

        "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
        life's problems."

    2. mój teść będzie sprzedawał takiego na przełomie , havranek 13/06/12 19:30
      listpada/grudnia. 2009, bezwypadkowy, wersja titanium. Zainteresowany?
      P.S. co do silnika to nie chciałbym Cię martwić, ale... no cóż jak jeździsz bardzo spokojnie to może Ci wystarczy.

      1. odezwę się, albo mi przypomnij :) , fiskomp 14/06/12 08:30
        Dzięki za informację, spokojnie jeżdżę, wystarczająco dużo oszołomstwa widzę na co dzień. Wczoraj w mojej mieścince był znowu karambolek 4 auta, matiz, jakiś fors transit, ford kombi, i autobusik autosan. Matiz na złom, forda zmyślny wyklepie, transit pas przedni do roboty. Autobusu nie widziałem, bo policaje nie dopuszczali :)

        Może będzie dzisiaj w niusach ogólnych. Dobrze, że bez ofiar śmiertelnych, chociaż patrząc na matizka to było murowane, zmieniam opinię o Daewoo ;)

      2. daj mi tez znac! , Marvel 14/06/12 14:39
        ojczulek tak po cichu sie zastanawia wlasnie nad zmiana, rozwaza m.in. mondeo.
        aczkolwiek mocnego cisnienia nie ma, wiec najlepiej byloby kupic sprawdzony od rodziny/znajomch.

        Za dwadzieścia lat bardziej będziesz
        żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż
        tego, co zrobiłeś

    3. Ave czy Corolla? , Fl@sh 13/06/12 19:51
      Co jej dolegało?

      Sprzedam drewno pod każdą
      postacią ;-) GG: 687866

      1. CarinaE - rozjebał mi silnik, nie opłaca się przeszczepiać. , fiskomp 14/06/12 08:24
        Gość z polecenia - kufa nie znasz dnia ani godziny. Jako, że robił to chałupniczo, mogę tylko wybrać drogę sądową (sprawa cywilna). Po konsultacjach wszelakich, praktycznie nie do wygrania. :(

        1. Taki silnik to ok 800zł , Fl@sh 15/06/12 22:58
          + wymiana, może warto...

          Sprzedam drewno pod każdą
          postacią ;-) GG: 687866

  8. jestem za ZS , JaroMi 13/06/12 19:20
    czyli Focus 1,6HDi/TDCi, 6 lat, 200kkm na wyświetlaczu... po wymianie napędu rozrządu (przy 180kkm chociaż zalecają 220-240kkm) wlewam, wylewam, wymieniam filtry i... tyle. A mamci DPF (wyczysciłem) i dwumasę i turbinkę...
    W kręgu znajomych mam z 6 takich silników (w pugach, C4, Mini i CMax) i póki co mogę powiedzieć, ze silnik jest bezawaryjny (obserwacja z 3 lat).
    Oby tak dalej:) czego sobie i Wam życzę

    w tym cała bida, ze go nie za bardzo
    widać...

  9. najprostrza zasada na świecie , blimek 13/06/12 20:32
    samochód nowy do 6ciu lat DIZEL,
    samochód pow 6 lat benzyna
    nie we wszystkich DIZLACH jest DPF,
    jak jest DPF to zmieniamy olej dwa razy do roku a nie raz na rok (lub co 6 tyś km a nie co 12 tyś), oczywiście jak DPF nie wyrabia jak wyrabia to spoko, i oczywiście olej MUSI być zalecany przez producenta silnika, nie żaden inny !!!
    A o dwumasie to nigdy nie słyszałem, a jeżdzę już trzecim dizlem z dwmumasą.
    Pozatym naprawa sprzegła w granicach 1000 zł mnie jakoś specjalnie nie odstrasza.

    twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

    1. Hmm , konio 13/06/12 21:40
      Gdzie ty wynalazłeś naprawe sprzęgła z dmumasą za 1k :)
      Chyba raczej 2-3 k.

      1. dokładnie , Artaa 13/06/12 22:11
        ;-)

        a w ASO x2 do x3

  10. hmm , bartek_mi 13/06/12 20:36
    maly diesel

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  11. zwróćcie uwagę co kolega JaroMi napisał , digiter 13/06/12 20:37
    "6 lat, 200kkm na wyświetlaczu"
    Tak moi kochani, tyle jeździ się dieslem. Co ciekawe na allegro górna bariera przebiegu to 190 tys więc niezależnie ile by miał samochód zawsze będzie poniżej 200.000 km.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. akurat to nie zawsze jest prawda , blimek 13/06/12 20:54
      kolejna miejska legenda.
      Oczywiście większość ma przebieg przekręcony i ze 3 razy.
      Kupowałem swój miał 156 tyś i 5 lat.
      Miałem przebieg w nosie ze względu, że nauczyłem się kupować auto bez patrzenia na przebieg, przebieg przy kupnie jest najmniej istotną rzeczą,
      Patrzymy się na wyeksploatowanie innych części i to nie tyle, części widocznych, co mniej widocznych pod maską.
      Po pół roku od kupna przjeżdzając koło ASO, podkusiło mnie, aby sprawdzić przebieg i historię auta po numerze nadwozia.
      Okazało się ,że auto nie tylko było do końca serwisowane w ASO, ale też przebieg o dziwo się zgadzał.
      Chrysler Voyager DIZEL 5 letni z przebiegiem 156 tyś.
      toż to nie możliwe Wan w dizlu z takim przebiegiem cud....
      A jednak.

      Nie ulegajmy stereotypom, nie opierajmy swojej wiedzy na "urban legends" :)

      twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

      1. Urban legends? , Ament 13/06/12 21:16
        99% niemieckich diesli w polskich ogloszeniach ma cofniety licznik. Marzenia wiekszosci polskich rodzin klasy sredniej i sredniej wyzszej - pasek albo mondeo w dieslu (w Niemczech samochody dla plebsu) robia po 60-70k km rocznie po niemieckich drogach bo takie jest przeznaczenie tych aut w tym kraju. Jakim cudem pozniej taki 6-7 letni woz ma 150k na liczniku? Bo niemiecki emeryt jezdzil nim tylko do kosciola i po zakupy? Wejdz na allegro i pomysl dlaczego na kazde 10 samochodow przypada 9 w dieslu a 1 w benzynie i to z reguly z polskiego salonu, w srodku goly i wesoly. Cuda sie zdarzaja ale to tylko promile.

        I
        -AMENT-
        I

    2. co ty nie powiesz , okobar 13/06/12 21:08
      mam 2 diselki
      Octavia z 2000 roku - przebieg 230 000 km
      Tucsonik z 2005 roku - przebieg 130 000 km
      i tak się składa że w obu przebieg oryginalny :P

      AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
      GF 7600 GS, M2N4 SLI
      Win XP SP3

      1. bo masz 2 samochody , digiter 13/06/12 21:12
        a jeździsz sam.
        Nie dość że kapitalista to jeszcze się tym chwali :)

        Blimek- 5 letni z przebiegiem 156 tyś. Czyli sam widzisz że przekraczał 30 tys/rocznie. Wszystko się zgadza, stereotyp potwierdzony.

        Piszcie do mnie per ty z małej litery

        1. mam 3 , okobar 13/06/12 22:47
          i nie jeżdżę sam :P


          ja po prostu lubię disle:P

          AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
          GF 7600 GS, M2N4 SLI
          Win XP SP3

      2. to ja moge , Markizy 13/06/12 21:17
        powiedzieć jeszcze coś więcej, przy moim ZX 1.9D z 96roku mam niecałe 210k km, a na pewno nie był kręcony licznik bo przy tej cenie za jaka go kupiłem było to po prostu nie opłacalne.

        Na Bordzie od 2003-03-03:D
        i5 6600, 2x8GB, 7770

      3. ja mam jednego, , Wedrowiec 13/06/12 21:36
        listopad 2010 i jutro stuknie 20 000 km :)

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

        1. Ja mam , ligand17 13/06/12 23:03
          luty 2010 i 65kkm stuknęło w weekend. Ofc diesel.

      4. w 4 lata szafą zrobiłem 90tkm , Chrisu 13/06/12 22:00
        do tego zawsze było drugie wozidło - i też około 15 tkm robiło rocznie...

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    3. Ja się przekonałem, że bajka o emerycie i kościele może bywa prawdziwa. , Bart 13/06/12 22:58
      Suzuki Vitara 2002 16V benzyna 42 tyś. przebiegu.
      Garażowana i nigdy nie jeżdżona w zimie.
      Serwisowana regularnie w ASO.
      Pierwszy właściciel - zakup w polskim salonie.
      Nie bita, zadrapany zderzak.
      To się zdarza ;)

      1. pewnie ze sie zdarza , tytan 13/06/12 23:21
        sam mam diesla 6 letniego z przebiegiem 70k km;-) Tylko ze to zdarza sie nieczesto w naturze, a w ogloszeniach praktycznie za kazdym razem;-)

        --
        "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
        życiem..."

      2. zdarza się , JaroMi 14/06/12 00:08
        też mi ktoś na parkingu zderzak zadrapał...
        :D

        w tym cała bida, ze go nie za bardzo
        widać...

      3. no nie wiem czy jak auto , Wedrowiec 14/06/12 00:17
        stoi w garażu 40-50% roku nieruszane to takie dla niego zdrowe.

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

        1. No właśnie, nie wiesz, może tak a może nie ;) , Bart 14/06/12 00:40
          Jeżeli jest regularnie konserwowane, garaż jest suchy to nie widzę specjalnych tego wad.
          W tej chwili użytkuje to auto "normalnie" już od roku i zachowuje się jak nowe. Podobnie twierdzą mechanicy.
          Z pewnością optyczny stan lakieru, felg aluminiowych, chromowanych nakrętek pogorszył się zasadniczo w ciągu ostatniego roku. Tym elementom garażowanie z pewnością służyło. Może dla opon to nie było zbyt dobre, chociaż nie wiem czy pół roku jest tu już znaczące. Z pewnością 2 - 3 letni postój potrafi opony załatwić na amen.
          Tak czy inaczej opony wymieniałem bo miał oryginalne od nowości (10 letnie) - kupiłem bardziej terenowe - AT.

    4. moj robil 8tys rocznie , 0r8 14/06/12 10:55
      srednio. przez 31 lat ;-)

  12. Ja proponuje nowa Toyote Yaris Hybrydowa , speed 13/06/12 23:58
    Za 68tys masz wszystko co potrzeba i zaden ON w miescie nie podskoczy temu autku. ( Ja juz ujezdzam druga generacie systemow hybrydowych i bajki o aku. nawet nie sluchaj bo gadaja to ludzie ktorzy nawet w takim aucie nie siedzieli).

    1. Dzisiaj byłem na jeździe próbnej , havranek 14/06/12 00:31
      tym yarisem. I faktycznie fajne auto. Kapitalne wrażenie jak jedzie na samym silniku elektrycznym. Dobrze wyposażone i całkiem przestronne. Ale moim zdaniem wyłącznie do miasta, w dłuższych trasach będzie jej brakować mocy.

      1. Wlasnie miasto i krotkie przebiegi to przyswiecalo stworzeniu hybrydy , speed 14/06/12 01:56
        Jak Fiatem 126p dalo sie jezdzic po europie to tym zrobienie 200-400km to rozkosz:)))))))))

    2. lepiej już kupić clio , Hitman 14/06/12 09:29
      - co z tego że w mieście pali poniżej 4 skoro jak tylko wyjedziesz w trasę to gonisz benzynowce i suma sumarum g zaoszczędziłeś a po gwarancji będziesz cienko piszczał w aso - a specjalistów szukał ze świecą..

      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
      jest niemożliwe. W praktyce robi to
      każdy z nas.

      1. Ja odpadam.... , Fl@sh 15/06/12 23:06
        Yarisa mi tu z clio przyrównał :-)))
        Lexus GS 450 Hybrid - dzisiaj miałem przejażdżkę, 345km 3.5l trasa 7l/100km
        Jeśli kupisz Yarisa w hybrydzie i będziesz jeździł zgodnie z przepisami to spali ci w cyklu mieszanym pomiędzy 3 a 4 litry na sto kilometrów. Sprawdzone

        Sprzedam drewno pod każdą
        postacią ;-) GG: 687866

  13. 123 , Paweł27 14/06/12 00:33
    Hybryda to żadna oszczędność. Chyba że jeździ się niewiele i tylko po mieście, a to już wyklucza taki samochód gdy ma być on jednym samochodem. Normalnie koszt zakupu i niewiele mniejsze spalanie odda nadpłacone przy zakupie pieniądze jak już samochód będzie nadawał się na złom.

    Ja miałem dwa samochody w Pb i od 2000 roku do teraz tylko ON i nie mam zamiaru na pewno zmieniać na Pb a już o poruszających się śmierdzących gazoportach nie wspomnę, a ci co narzekają na awaryjność silników diesla to albo:
    1. nie dbają o serwis, tankują syf - byle taniej o 3 grosze.
    2. kupili "niski przebieg" a w rzeczywistości było ponad 350 tys (sprowadzane benzyniaki też idą na "renowację licznika")
    3. mieli pecha (to zdarza się równie często w benzyniakach)
    4. źle dobrali rodzaj silnika do własnych potrzeb (diesel ma jeździć, benzyna nie musi, może być do kościoła i z powrotem, bez szkody dla silnika)

    i7-4770, Asus H87M-Pro
    EVGA 750ti, SSD 840 Pro
    Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

    1. 123 , Paweł27 14/06/12 00:42
      Podstawowa zasada dla samochodów używanych: Sprzedać auto to pikuś, ale kupić pewniaka to już nie lada wyzwanie i właśnie to sprawia, że ludzie narzekają. Po prostu kupili wyeksploatowany syf, i tylko kwestią często niedługiego czasu jest poważniejsza awaria.
      Sam ostatnie autko sprzedawałem wiedząc, że za niedługo poleci turbina, sprzęgło (jeszcze zwykłe, nie dwumasa) do roboty będzie tylne zawieszenie i to była tylko kwestia czasu (może 1000 a może 10000 km ale już blisko).
      I zapewne ten co je kupił po roku będzie miał właśnie takie zdanie na temat diesli - że to awaryjny syf, tylko że ja nim zrobiłem praktycznie bezawaryjnie ponad 220 tys, a stan licznika 270tys (nie kręcony i udokumentowany) - kupiłem 1,5 roczne z przebiegiem 55 tys.

      i7-4770, Asus H87M-Pro
      EVGA 750ti, SSD 840 Pro
      Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

    2. Tu nie o oszczednosc chodzi a o przyjemnosc z jazdy. , speed 14/06/12 02:01
      Rozumie ze ludzie nie opra sie aby maski nie podniesc i grzebac w srodku ale jak kto woli .Jak bedziesz mial 60 lat to bedzie ci wisiec czym jezdzisz ale majac 30-40 lat fajnie jest powozic dupe wygodnie (na miare mozliwosci).

      1. Oczywiście , Paweł27 14/06/12 02:38
        zgodzę się z Tobą, ale zapomniałeś o tym że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a w Polsce hybryda to zakup na pokaz i dla lansu, by pochwalić się statusem materialnym. Na pewno nie dla ekologii, bo sam pewnie wiesz, że hybryda więcej gnoju robi środowisku niż benzyna z katalizatorem.
        W Ameryce Pn zapewne jest inaczej ale tutaj jest Polska i inne realia a i w bzdury na temat ekologii mało kto wierzy - i ma jak pewnie wiesz, bo stąd pochodzisz rację :) Tępy Amerykanin łyknie wszystko, byle mu tylko pięknie to zareklamować :)

        i7-4770, Asus H87M-Pro
        EVGA 750ti, SSD 840 Pro
        Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

        1. Czy zakop na pokaz ?? z tym sie nie zgodze. , speed 14/06/12 03:44
          Tak sobie porownalem takie autka , ta Toyote w wersji Sol + nawigacja i metalik z Fiatem Punto 2012 1,3 Multijet 95KM .Staralem sie aby byly autka identycznie wyposazone, ( fiat nie ma wszystkich mozliwosci ).Mimo ze sporo brakuje fiatowi w wyposazeniu to cena prawie identyczna ,biorac pod uwage brakujace wyposazenie to bedzie okolo 3-4 tys drozszy .
          Uzytkujac autka 8 lat Toyota zostawi w twojej kieszeni spooooro grosza. Obydwa autka to mowiac delikatnie ,podstawowe.
          Tak ze na tym przykladzie widac ze jednak hybryda w wykonaniu Toyoty to nie glupi zakop.
          Tych jak to nazwales tepych amerykanow lepiej zostawic w spokoju bo w Polsce tez tepych nie brakuje ale oni nie przedstawiaja wartosci spoleczenstwa.

          Z ta ekologia to na dzisiaj trudno powiedziec ale sklaniam sie ze nowe hybrydy ogolnie sa ekologiczniejsze(danych dokladnych nie znam ) ale konstrukcja zespolu napedowego (mechanicznie )jestprostrza a to juz jest jakis sygnal ze moze byc ekologicznie do przodu.
          Nie zapominaj ze ON na dluzsza mete nie jest zdrowszy od azbestu i widzac cale masy dieselkow w europie to ciekawy jestem jaki bedzie odsetek zachorowalnosci na roznego typu raka za 15-20 lat. ( wtedy pogadamy o ekologicznosci :)))) )

          1. Pisałem o Polsce , Paweł27 14/06/12 04:34
            a nie o Ameryce północnej.
            Co do ekologii warto po pierwsze zapytać skąd jest energia do zasilania akumulatorów, jeżeli z wiatraków czy turbin wodnych lub słońca - to OK (ale niestety), po drugie co jest bardziej szkodliwe pozostałości po spalaniu (wliczając normy euro - DPF, katalizator) czy zużyte ogniwa i ich ewentualna utylizacja oraz produkcja, bo zapewne u ciebie to akumulator NiMH a może ja jakiś czas Li-Ion jak to miało miejsce w mniejszych akumulatorkach użytkowych. Trzeba też dodać że jednak hybryda spala także paliwo, więc jedynie zmniejsza emisję CO,NOx i HC bo CO2 to mały pikuś dopóki mamy lasy. W dieslach z DPF normy są już konkretnie wyśrubowane i zero kopcenia więc cząstki stałe te najbardziej trujące (rakotwórcze) mamy załatwione.

            Jeżeli ekologiczne auto to raczej na wodór, który można otrzymywać w sposób praktycznie ekologiczny i to jest chyba jedyny sposób na ekologiczny pojazd i jest drugi sposób - gaz Browna HHO, do którego wytworzenia potrzeba jednak prądu i wody.

            Trochęźródeł:
            http://forumzn.katalogi.pl/...rgii-t10524-s37.html

            http://motoregion.pl/...rator-hho-gazu-browna.html

            http://wyhacz.gazeta.pl/...yczne_juz_w_Polsce.html

            Jeszcze istnieje coś takiego jak silnik na olej roślinny:
            http://www.darmowa-energia.eko.org.pl/...esel.html

            "Diesel spalający olej roślinny w porównaniu ze zwykłym oleju napędowym ma następujące zalety - brak zanieczyszczeń ze związkami siarki, neutralność pod względem emisji CO2 (wyemitowany dwutlenek węgla zostanie pochłonięty przez rośliny użyte do produkcji oleju w następnym sezonie). Ponadto czyste oleje roślinne nie są groźne dla ludzi, zwierząt, środowiska - ulegają biodegradacji. Natomiast takie paliwa jak biodiesel, ekopal, emkor wymagają dodatkowych procesów przemysłowych opartych o toksyczny alkohol metylowy - większe nakłady energii, konieczność zachowania większej ostrożności względem środowiska. W niemieckim systemie klasyfikacji zanieczyszczenia wód olej rzepakowy nie jest nawet zakwalifikowany do klasy 0, podczas gdy biodiesel zaliczany jest do klasy 1, a olej napędowy do klasy 2."


            Tak więc HYBRYDA to zwykła ściema i marketingowa papka i raczej wspólnego z prawdziwą ekologią niewiele :)

            Pozdrawiam.

            i7-4770, Asus H87M-Pro
            EVGA 750ti, SSD 840 Pro
            Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

            1. Ja tez ,wzialem ceny z polskich stron Fiata i Toyoty , speed 14/06/12 05:03
              i wychodzi ze cena Toyoty jest mniejsza od Fiata .
              W tym przypadku (biorac tylko ekonomicznosc) to diesel w zadnym wypadku sie nie oplaca.
              Nawet policzylem ze mjac te auta przez 8 lat i robiac 20tys km rocznie to tylko na samym paliwie zooszczedzimy ponad 20tys zl .
              Co do reszty , gdzie z czego i ile energi robia to temat nie do przegadania.
              Ja tylko nachylem sie w strone hybrydy (2012 ) ze jest w produkcji bardziej ekologiczna od tego Fiata. Z tymi baterjami tez juz nie mozna tak ludzi straszyc bo to nie 1990 rok i poczatki.
              Mowisz ze filtr sadzy ,tak jest dobry jak jest :))) poczytaj jakie rady tutaj daja dotyczace filtra. Jezeli jest tak jak mowia to 90% aut nialo kiedys taki filtr:))) A nawet super dzialajacy nie lapie wszystkiego ale to juz czepianie sie.

              Jak mi pokazesz na przykladzie tej Toyoty i tego Fiata lub innego identycznie wyposazonego auta z taka sama gwarancja ze ta hybryda to sciema to popre Twoje zdanie
              W Polsce ta Toyota jest o ponad 30% tansza niz tutaj
              Ja za blizniaka tej Toyoty musze zaplacic ponad 30tys $ .

              1. To ja poproszę... , JE Jacaw 14/06/12 08:53
                ...o namiar na te strony. Rok temu kupowałem auto i Toyota była dużo droższa niż Punto, a wtedy nie było nawet mowy o hybrydzie.

                Socjalizm to ustrój, który
                bohatersko walczy z problemami
                nieznanymi w innych ustrojach

                1. wejdź na stronę fiata , havranek 14/06/12 17:59
                  i skonfiguruj sobie Pandę z multijet na poziomie wyposażenia yarisa hybrid to się zdziwisz. Wychodzi 63tyś PLN za pandę z 75km silnikiem diesla, która i tak nie ma np. dwustrefowej klimy, która jest standardem w yarisie. Hybrydowy yaris kosztuje 65tyś pln, więc jest bardzo sensowną propozycją do miasta w stosunku do małych diesli.

                2. Masz jeszcze pytania? , speed 14/06/12 18:59
                  Kol. podal Pande a w moim przekonaniu Punto bardziej pasuje do porownania bo praktycznie identyczne samochody (wymiarowo).
                  I tak jak powiedzial do miasta ta Toyotka jest fantastyczna .
                  Niby daja tylko piec lat gwarancji ale tutaj ten sam system hybrydowy ma 8 lat i 160tys podstawowej gwarancji.
                  I jak chcesz to uwierzysz lub nie ,taksowkarze w Winnipeg kreca hybrydami po pol miliona kilometrow bez dotykania sie do aku i czego kolwiek a klimat mowiac delikatnie troszka bardziej szkodliwy niz ten w Polsce.
                  Moim zdaniem Toyota wprowadzajac w tym roku to auto na rynek i do tego z takim wyposazeniem i w takiej cenie narobi sporo 'balaganu'.

              2. speed , Paweł27 14/06/12 16:08
                speed - ja cię rozumiem że hybryda w mieście gdzie odzysk energii hamowania jest znaczny jest tańsza w eksploatacji, w zakupie niestety o wiele droższa i na pewno Toyota to nie klasa cenowa Fiata - bez przesady.
                DPF lub FAP jak kto lubi to bardzo dobry pomysł, ale niestety wykonanie zupełnie idiotyczne podobnie jak sposób działania . Sam miałem i 2 latka wszystko było super. Od stycznia wycięty. Aczkolwiek poważniejsze zajęcie się tym tematem, usprawnienie działania i bezawaryjności to bardzo szczytny cel, który popieram, a i przyda się w hybrydach elektro-diesla, bo właśnie cząsteczki stałe są najbardziej szkodliwe.
                Natomiast co do ekologii napędów hybrydowych dalej twierdzę że to bzdura, nie mająca żadnego potwierdzenia w rzeczywistości - nadal palimy paliwo, wspomagając się silnikiem elektrycznym przez co zmniejszamy ilości szkodliwych spalin trując środowisko produkcją ogniw, utylizacją czy zasilając baterie prądem, który i tak powstaje w Polsce w procesie spalania węgla lub paliw płynnych. Jednym słowem coś mi się zdaje, że ekologiczniej byłoby jednak palić paliwa, z którymi środowisko radzi sobie od stuleci, czego nie można powiedzieć o odpadach akumulatorowych i technologii ich produkcji.
                Nie mam zamiaru cię przekonywać, bo nie to jest celem. Masz hybrydę więc jej bronisz, gdybym ja ją miał pewnie patrzyłbym na problem ekologii podkreślając jedynie plusy, negując wady. Na pewno hybryda nie jest samochodem ekologicznym, zresztą polecam temat o źródłach wolnej energii i lobby, które trzyma ekologię jak najdalej od tego by było opłacalne w Polsce:

                http://forumzn.katalogi.pl/...rgii-t10524-s37.html

                i7-4770, Asus H87M-Pro
                EVGA 750ti, SSD 840 Pro
                Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

                1. Pawelku ,zaczynamy sie rozdrabniac. , speed 14/06/12 19:10
                  Rozumie Twoje zdanie, ale wynika tez z niego ze caly czas podchodzisz do tego jak te systemy hybrydowe byly by budowane w Polsce a sam wiesz ze tak nie jest. Japonia ma 'elektryke' z atomu nie cala ale znaczna czesc. Do tego z tego co widac ostro pracuja i widac efekty. N.p Toyota sama juz produkuje aku ,efekt taki ze z ceny za caly zestaw 2700.00$ zrobilo sie okolo 1500.00$ a juz przebakuja ze zejda ponizej 1000.00$
                  Jak znajde taki artykol w ktorym to porownywano energochlonnosc wyprodukowania nowoczesnego zespolu napedowego na ON z systemem hybrydowym to wyszlo ze Hybryda jest na plusie. Wystarczy pomyslec dlaczego nowoczesna turbina do dieselka to 3-4 tys $ a caly blok aku plus konwerter tyle samo.
                  Jednym slowem nie jestem obronca hybryd i nie naskakuje na ON , dla mnie liczy sie zdrowie a pozniej moja kieszen .

                  1. Możliwe , Paweł27 14/06/12 19:59
                    że trochę się rozdrabniam i wiem że samochody z napędem elektrycznym to coś fajnego i dobrze że Toyota ostro drąży ten temat. Może doczekamy się typowego elektryka z przyzwoitym zasięgiem i osiągami, choćby do samej jazdy miejskiej - to by mnie już zainteresowało.

                    i7-4770, Asus H87M-Pro
                    EVGA 750ti, SSD 840 Pro
                    Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

                  2. errata - Japonia z atomu ma już 0% energii... , Chrisu 14/06/12 20:33
                    123

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                    1. Rok przerwy przydal sie, mozna ich podziwiac jak dali sobie rade , speed 14/06/12 22:29
                      bez tych 50 reaktorow.

                      a tu najnowsze info:
                      "Work to restart two reactors in the western town of Ohi, which are the first ready to resume generating power, could begin as soon as this weekend now that the mayor signed off on the plan. Once the work begins, it takes about three weeks to get a reactor operating at full capacity."
                      Nie ma to jak spirytus i wypic mozna i pojechac mozna:))))

                    2. Miałem to już napisane , Paweł27 15/06/12 00:33
                      ale nie chciałem się jeszcze bardziej rozdrabniać w rozmowie ze speedem :)
                      Taka to ekologia, że jedna fukushima, prawdopodobnie najnowocześniejsza i najbezpieczniejsza elektrownia atomowa świata, spowodowała taka zatrucie ziemi, że kilkaset lat zadymiania przez wszystkie samochody świata to mały pikuś.

                      Ot cała filozofia ekologii :)

                      i7-4770, Asus H87M-Pro
                      EVGA 750ti, SSD 840 Pro
                      Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

                      1. taka nowa to ona nie była... , Chrisu 15/06/12 10:23
                        coś lata 70-te ;)

                        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  14. No top sie jescze zastanowcie panowie , etranger 14/06/12 07:12
    Wczoraj w radiu słyszałem ze Światowa organizacja zdrowia udowodniła związek cząstek zawartych w spalinach wydzielanych w diesel z rakiem płuc, robili testy przez kilka lat, oficjalnie potwierdzone ble, ble ble, politycy we Francji zaczęli już popierdywać ze fakt ze de-fiskalizacja ropy nie jest dobrym pomysłem i trzeba odwrócić trendy istniejące od końca lat 70. 75% samochodów osobowych we Francji to diesel.
    Wiec qrwa czekam aż podniosą podatek na oleju, to qrwa chyba metrem będę narzędzia woził.

    IStal sie switch:)

  15. jesli nowy to diesel, uzywany benzyna , Carmamir 14/06/12 08:07
    naprawy diesli (fapy, wtryski, dwumasy itp. itd.) sa o wiele drozsze niz oszczednosci dla kogos kto jedzi glownie krotkie odcinki.

    No to się wkopałem...

    1. sa zestawy jednomasowe do montazu zamiast dwumasowcow , Banan 14/06/12 09:26
      kolo zamachowe, docisk, tarcza i lozysko. ewentualnie pozniej wymienia sie juz tylko "zwykly" zestaw: docisk, tarcza z lozyskiem. przykladowo valeo robi takie cos- kit 4p. a tu link: http://www.valeoservice.com/...E545913.pdf?rnd=796

      1. te zestawy , MayheM 14/06/12 10:12
        rozpieprzaja skrzynie, bo nie do konca zdaja egzamin.

        1. zrodlo , Okota 14/06/12 11:43
          twej wiedzy?

          Dyslektyka błąd nie pyka...
          RTS wszechczasów:
          Supreme Commander

          1. Nie musi podawać źródła , Paweł27 14/06/12 17:21
            bo to prawda. Głównym powodem niszczenia łożysk skrzyni i innych, już mniej ważnych elementów są wibracje powodowane przez tradycyjne układy sprzęgłowe z dużym kołem zamachowym i tarczą sprzęgłową.
            Właśnie podstawowym powodem przejścia na koła dwumasowe było zmniejszenie masy wirującej, co powodowało znaczne zmniejszenie wibracji całego zespołu napędowego co skutkowało zwiększeniem komfortu pracy silnika przeniesionym na odczucie wewnątrz samochodu. W przypadku samochodów 6 i więcej cylindrowych już nie ma to większego znaczenia przez wzgląd na kulturę pracy samej jednostki, ale przy 4 cylindrach, jakich większość - ma.

            i7-4770, Asus H87M-Pro
            EVGA 750ti, SSD 840 Pro
            Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

          2. google i fora , MayheM 14/06/12 23:24
            czytalem na forach (nie podam zrodla, ale juz z rok-dwa temu), ze wlasnie wibracje sa wieksze i skrzynia pada, samochod bardziej drga.

            1. szkoda , Okota 15/06/12 00:23
              bo chcialem sie doedukowac... a google pluje niezadowolonumi przed wymiana dwumasu w golfie tdi... ale 1.9! i to VW!
              lol

              Dyslektyka błąd nie pyka...
              RTS wszechczasów:
              Supreme Commander

        2. oczywiscie , Banan 14/06/12 23:34
          a co bylo przed dwumasa? jakos mam ropniaka bez takiego wynalazku i dziala :)
          zeby nie bylo,ze to stary klekot to mam hdi.

          roznica jest jedynie odczuwalna na biegu jalowym bo wtedy auto troche drga jak na rasowego diesla przystalo. i to wszystko. po lekkim dodaniu gazu nie wyczujesz co tam siedzi.

          1. no bo chyba wlasnie po to byl dwumas wymyslony... , Okota 15/06/12 00:21
            by nie klekotalo a tak... valeo wywarza otwarte drzwi i wprowadza za ciezka kase technologie na miare ponownego wynalezienie kola czy tez opatentowania przez apple laptopow w krztalcie klina czy jakos tam...

            Dyslektyka błąd nie pyka...
            RTS wszechczasów:
            Supreme Commander

            1. zgadzam sie :) , Banan 15/06/12 02:25
              tylko prawda jest taka, ze to niezbyt dopracowany podzespol. albo moze nazwijmy to po imieniu: kolejna swietnie dopracowana rzeczy ktora ma sie zuzyc po okreslonym przebiegu. problem jest taki, ze kilka lat temu w dieslu zbieglo sie kilka rzeczy: elektroniczny wtrysk, turbo, dwumasy, filtry czastek dokladnie z czasem wprowadzania na rynek jednorazowek. bo juz nikt nie robi dlugowiecznych samochodow a tylko na kilka lat. no i dlatego nowoczesne diesle maja taka kiepska opinie.

              a co do samej dwumasy. dla mnie osobiscie jest to troche przerost formy nad trescia. roznica jest niewielka jezeli chodzi o komfort, a bardzo wzrasta poziom awaryjnosci. no i zapewnienia o nawet 5% zmniejszeniu zuzycia paliwa dzieki dwumasie to mozna sobie wlozyc pomiedzy... :)

              1. +1. , Artaa 15/06/12 09:42
                pełna zgoda

      2. A te ... , Muchomor 14/06/12 11:36
        ... zestawy i ich montaż to za darmo są? Biroąc pod uwagę wyższą cenę zakupu (nawet auta z drugiej ręki) to wciąż wychodzi spora inwestycja, że by zacząć "oszczędzać". Przymierzam się do kupna Avensisa II, bo takie z początku produkcji są tanie jak barszcz. Mało jeżdżę i głównie w mieście (krótkie trasy), więć jednak będzie benzyna (1.6). Ze względu na wysokie stawki podatku drogowego i szalejące ceny beznyny, samochody z silnikami 2L i więcej można kupić teraz w IRL w naprawdę świetnych cenach. I o wiele łatwiej trafić zadbane autko z dużym silnikiem niż z małym. Widziałem już parę takich, że emocje prawie brały górę nad rozsądkiem. Diesla chyba bym jednak nie kupił uzywanego.

        Stary Grzyb :-) Pozdrawia
        Boardowiczów

        1. "spora inwestycja, że by zacząć "oszczędzać" , 0r8 14/06/12 12:49
          ale te wszystkie dpfy, dwumasy, wtryski i turbiny nie kazdemu sie psuja. Jak sie zepsuja, to trzeba naprawic, ale naprawde jezdza setki tysiecy ludzi klekotami w ktorych robili NIC i dalej sie ciesza spalaniem 6/100 przy calkiem sensownej mocy.

    2. +1. , Artaa 14/06/12 12:28
      dokładnie tak, mam benzynę i diesla i koszty obsługi i napraw są wieleee wieksze przy ON.

      1. Jak trafisz , Paweł27 14/06/12 16:19
        od 2000 roku tylko diesel i biorąc pod uwagę jedynie silnik przez 12 lat poza wymianami olejów, filtrów i jeden raz w zimie wymiana 3 sztuk spalonych świec żarowych (auto odpaliłem po 2 minutach kręcenia na -20oC na jednej świecy - miało wtedy przebieg 180tys - Renault Megane 1,9dTi), płynów chłodzących, regulacji zaworów o 4 lata (megane miała regulację na płytkach) - nie robiłem z silnikiem zupełnie nic, więc jak to się ma do twojej teorii ??

        i7-4770, Asus H87M-Pro
        EVGA 750ti, SSD 840 Pro
        Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

  16. wszystko zależy od osiąganych przebiegów , ghostmc 14/06/12 15:02
    przy przebiegach rocznych rzędu < 100 000 tylko benzyna. Miałem benzyniaka 1.6 -astra II - codzienne pokonywanie trasy do pracy ok. 120 km i przestał się opłacać, zmieniłem na francuza z 2.0 hdi - używany z przebiegiem 170k km iii.. żadnych problemów - mrozy po -30 i odpalał, pali 5,5-6,2 /100 ( astra 6,8-7,5 /100 ) jeździ się dużo wygodniej, koszty części takie same ( a nawet w przypadku kompletnej wymiany hamulców przód mniejsze ) jak w astrze, z silnikiem nie dzieje się nic - olej wymieniam co 20k km , mam już najechane 220k km i za nic w świecie bym nie zamienił na benzyniaka

    What a beautiful creature.
    Wish him luck, boys.

    1. odpukać , Demo 14/06/12 16:18
      ale jak Ci zaczną siadać fapy, 2masy, wtryski, turbina to zapłaczesz. Tata jeździł Pugiem 2 lata i nic. A potem w 1 roku 6 klocków mu weszło z marszu.

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. kolego , Paweł27 14/06/12 16:30
        jak zaczyna siadać FAP to przebieg około 180-220 tys (usunięcie na stałe 1500zł), dwumasa w zależności od stylu jazdy przebieg 150-280 tys (wymiana na luk'a w zależności od robocizny 1400-1800zł), wtryski w zależności co się leje do zbiornika i jak często zmienia się filtr paliwa - nie wymieniałem nigdy, największy przebieg na samochodzie miałem 280tys - wtrysków nie ruszyłem, podobnie jak turbiny, która w jednym przypadku lekko się pociła olejem, ale mechanik stwierdził żeby nie ruszać i tak nie ruszałem przez ponad 100 tys km i nic. Awaryjność turbiny zależy także od sposobu jazdy, wymiany olejów, i nie zgodnie z książka serwisową, gdzie np. Francuzi piszą 30tys, lecz zawsze co max. 15tys km. Turbina wymaga odpowiedniego stylu jazdy na zimnym silniku oraz schłodzenia olejem przed wyłączeniem silnika i to wystarcza by posłużyła wiele lat.
        Jak się chce długo bezawaryjnie jeździć to niestety trzeba zadbać.

        i7-4770, Asus H87M-Pro
        EVGA 750ti, SSD 840 Pro
        Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

        1. dlatego ludzie piszą , Demo 14/06/12 16:53
          że pewny diesel jest ok, ale kupić pewnego to sztuka.

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

          1. Tak , Paweł27 14/06/12 17:12
            ale podobnie jest z benzyną. Kupując używkę można nadziać się tak samo, tylko że faktycznie po nadzianiu się na szrota wymiana podzespołów jest tańsza.
            Jednak nie ma co zwalać winy na silnik, gdy decyzję o zakupie zajeżdżonej jednostki podjął kupujący i pretensje winien kierować do siebie.
            Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Octavii 1,9 TDI, zakup nie był łatwy, bo trafiłem dopiero albo już za 3 samochodem. Pierwsza miała przebieg 125tys (też 1,9TDI) i wymienione tarcze hamulcowe, wytartą kierownicę i zdewastowany mieszek zmiany biegów, brak książki serwisowej i to wystarczyło by powiedzieć dziękuję. Jak się później okazało znajomy mechanik skojarzył to auto i sprzedawcę, gdyż po sprowadzeniu coś z nim robił, ale wtedy miała ona 340tys na liczniku i jeszcze kierownicę z prawej strony :)))
            Ktoś kto takie auto kupi po kilku miesiącach będzie klął na skodę, diesle i pewnie na cały koncern VAG, Tylko czy będzie miał rację ??

            i7-4770, Asus H87M-Pro
            EVGA 750ti, SSD 840 Pro
            Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

            1. poprzednio Tata miał , Demo 14/06/12 17:40
              golfa 3 1.9 TDI. Chodził bajkowo przez 4 lata. A teraz ten pug częściej stoi jak jeździ.

              napisalbym swoj config,ale sie nie
              zmiescil:(

              1. 1,9TDI a zwlaszcza ARL , Okota 14/06/12 23:09
                nie wroci juz nigdy. pompowtryskiwacze w tych silnikach nie byly tez jakies cudowne i wymagaly dobrych paliw.

                Dyslektyka błąd nie pyka...
                RTS wszechczasów:
                Supreme Commander

  17. duza benzyna + lpg , Piratez 14/06/12 16:11
    przez duza mowie o silniku min. v6/r6

    :)

    1. 330/335d , 0r8 14/06/12 17:52
      tez obleci w sumie. Do tego moze byc e30 z m62 do zabawy weekendami.

  18. Jak się trafi , Paweł27 14/06/12 17:55
    Ojciec 1,5 roku temu ściągnął piękną Toyotę Auris 1,4d-4Dw dieselku, bez DPF i dwumasy i też złego słowa nie uroni. Zadowolony jak diabli a i spalanie ma niższe niż u mnie w Octavii na trasie o ponad 0,5l/100, ale już z uwagi na to że jeździ więcej miasto niż trasa, to je mam o ponad litr/100 lepsze średnie spalanie.

    i7-4770, Asus H87M-Pro
    EVGA 750ti, SSD 840 Pro
    Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

    1. Miało być pod - Demo - poprzednio Tata miał , Paweł27 14/06/12 17:56
      123

      i7-4770, Asus H87M-Pro
      EVGA 750ti, SSD 840 Pro
      Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL