Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Mav 05:10
 » Bergerac 05:02
 » tian 03:49
 » PiotrexP 02:38
 » PaKu 02:24
 » Zibi 01:49
 » rainy 01:40
 » piszczyk 01:34
 » Martens 01:13
 » Pawiano 01:13
 » PCCPU 01:11
 » ProSavage 01:05

 Dzisiaj przeczytano
 41124 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Zakup z ibood i zwrot towaru nie pieniędzy (wybór odtwarzacza) , TheW@rrior 7/02/12 09:30
Na początku grudnia kupiłem na ibood odtwarzacz który okazał się wadliwy. W następnym tygodniu odesłałem go na gwarancji do Holandii, czyli punktu napraw gwarancyjnych ibooda.

Obecnie mijają już 2 miesiące od odebrania przez nich tego odtwarzacza i brak jakichkolwiek postępów (ciągle wisi status naprawy jako "w toku").
Po kilkukrotnym kontakcie z nimi otrzymywałem odpowiedzi że odtwarzacz jest u producenta i dalej czekają na "reakcję producenta".
Zaproponowali mi zwrot pieniędzy już 2 tygodnie temu jednak mi zależy na tym produkcie gdyż nie kupię go obecnie za te pieniądze. Ibood to jednodniowe okazje a odtwarzacz który u nich kupiłem nie jest dostępny w Polsce a u dystrybutora kosztuje drożej niż był na iboodzie.

Czy mam jakąś podstawę prawną do domagania się zwrotu/wymiany produktu a nie pieniędzy?
Podejrzewam że zagrali na zwłokę bo inaczej by musieli zakupić odtwarzacz na wymianę który normalnie kosztuje więcej niż ode mnie dostali.

Dla zainteresowanych, to ten odtwarzacz (kupiony za 380zł z modułem wifi):
http://www.eminent-online.com/...nal-harddisk.html

Jak ktoś ma jakiś pomysł na inny odtwarzacz do 400zł z podobną funkcjonalnością czyli: modułem wifi, możliwością montażu dysku HDD, odtwarzaczem mkv 1080p itd. to proszę o przykłady.

People who fear free software are those
whose products are worth even less

  1. re: , Kenny 7/02/12 11:18
    "odesłałem go na gwarancji"

    pierwszy blad

    "do Holandii"

    drugi blad

    "mam jakas podstawę prawną do domagania się zwrotu/wymiany produktu a nie pieniędzy"

    nie

    Nawet jesli bys skorzystal z niezgodnosci, charakter sprzedazy na IBood dalby im prawo do zwrotu $ a nie nieodplatnej naprawy lub wymiany (bo naprawic by sie nie dalo, a wymienic by nie mieli na co).

    PS. Zwracalem pulsometr - wyslalem na adres ktory widnial na fakturze (Poznan) wraz ze stosownym pismem - w 1 tydzien otrzymalem odpowiedz i zwrot kasy (niestety za przesylke tylko w jedna strone, ale jak to w przypadku wiekszosci osob bywa, nie chcialo mi sie uzerac :) Niestety znajac ^%$^ z iBooda, bez e-sadu by sie nie obylo a nie mam nawet na to czasu.

    .:Pozdrowienia:.

    1. dzięki za odpowiedź , TheW@rrior 7/02/12 11:29
      Mi aż tak się nie spieszyło więc odesłałem do Holandii.

      Dostałem informację że zwracają wszystkie koszta przesyłki więc jedynie straciłem czas.

      Wiem że miałem możliwość skorzystania z drogi "niezgodności towaru z umową" ale wtedy to na 100% by mi zwrócili kasę a tak jak pisałem, nie ma w tej cenie tego (lub podobnego) odtwarzacza.

      People who fear free software are those
      whose products are worth even less

  2. Jestem w tej samej sytuacji. , milekp 7/02/12 11:32
    Wysyłka do Holandii z roszczeniem gwarancyjnym. Towar wysłany 6 tygodni temu, w mailach olewanie i pierdzielenie, że spytają w centrali co się dzieje. Dwa tygodnie pytają i jeszcze nie wiedzą...

    Szlag mnie trafia, bo kodeks cywilny jest w tym rozdziale tragiczny i daje sporą swobodę gwarantowi.

    Stwierdziłem, że już nic w tym badziewnym iBoodzie nie kupię i tak, jak zachęcałem znajomych do zaglądania, tak będę ich odstręczał od tej firmy i zakupu u nich. Tragedia.

    1. ano tragedia , Kenny 7/02/12 11:45
      a jak ktos napisze cos o gwarancji czy niezgodnosci w komentarzach, to usuwaja a czasem i blokuja mozliwosc dodawania komnentarzy :) Dzieci normalnie.

      .:Pozdrowienia:.

    2. KC to KC, ale tu znajdzie zastosowanie ustawa o sprzedazy konsumenckiej. , evil 7/02/12 12:51
      Lektura chyba przyjemniejsza, można poczuć władzę ;-)

      d: || nie kradnij - rząd nie lubi
      konkurencji || :P

      1. ale nie przy gwarancji , milekp 7/02/12 13:06
        bo w tej materii ta ustawa jest jeszcze biedniejsza. Co innego, gdyby człowiek był mądrzejszy i korzystał z niezgodności towaru z umową. :-(

        1. zgadza się, , Matti 7/02/12 13:43
          przy konsumentach gwarancja z kc nie ma zastosowania, a szkoda.

  3. dziwne że jest możliwość zwortu kasy zamiast produktu , TheW@rrior 7/02/12 11:56
    W takim wypadku zawsze stratny będzie klient. Gdy cena urządzenia spadnie od tej z faktury to sklep wymieni produkt a jak wzrośnie to odda kasę. Myślałem że jednak prawo w momencie zakupu jest po stronie klienta zawsze. Rozumiem jakby produktu już nie było w sprzedaży itp. ale gdy jest to powinni wymieniać na wolny od wad gdy klient nie życzy sobie pieniędzy.

    Współczuje osobom którym popsuły się obecnie dyski i dostali zwroty pieniędzy za które mogą kupić dysk 1/3 pojemności starego.

    People who fear free software are those
    whose products are worth even less

  4. A to czytałeś? , Bergerac 8/02/12 15:30
    http://www.ibood.com/pl/pl/service/

    Barbossa: You're supposed to be dead!
    Jack Sparrow: Am I not?

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL