Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » burz 11:37
 » DJopek 11:34
 » Master/Pe 11:33
 » @GUTEK@ 11:27
 » Kenny 11:22
 » AdiQ 11:19
 » Liu CAs 11:15
 » Robek 11:13
 » Sebek 11:09
 » NimnuL 11:09
 » Pietka 11:08
 » zartie 11:00
 » Dexter 10:59
 » selves 10:56
 » JE Jacaw 10:52
 » PiotrexP 10:46
 » adolphik 10:45
 » LooKAS 10:44
 » cVas 10:41
 » coolio 10:35

 Dzisiaj przeczytano
 41117 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Coś ostatnio pusto porankami na drogach ;) , Kriomag 29/01/12 17:23
a jak wasze auta odpalaja? moj dzisiaj w meczarniach ale dal rade (pewnie nie dziala polowa swiec albo i wiekszosc - ale ratuje mnie nowka akumulator), boje sie co bedzie w kolejnych dniach bo ma byc coraz zimniej (mam diesel-a).
Było tak zimno, że przez pierwsze kilka minut nawet skrzynia biegów z oporem chodzila (ciezko bylo dzwignią ruszać!) a silnik robil takie opory (gesty olej?), że do hamowania nie musialem uzywac hamulcow tylko puszczac gaz ;)

  1. oba autka dzis zawiodły , mikuś 29/01/12 17:32
    ojca vectra b 2.0 diesel ale to z powodu niesprawnej świecy żarowej i clio nasze, dzieciaków:) zamarzł rozrusznik! po opukaniu go (delikatnie) młotkiem zapalił bez wiekszych oporów, 1.2 benz

    Błędów nie popełniają tylko ci którzy
    nic nie robią...

    1. tylko jednej? , Banan 29/01/12 19:31
      przy uszkodzonej jednej to nawet bys tego nie zauwazyl.

      1. no to ja mam chyba tylko jedna , Kriomag 29/01/12 19:34
        działającą ;) bo taki mial problem dzisiaj zapalic, krecilem i krecilem a on niby zapalal ale nie zapalal, trzeslo nim i trzeslo, w koncu przestalem krecic, chwila przerwy i po 10 sekundach kolejnego krecenia w koncu z bolem odpalil, ale dzialal tak opornie ze strach ;)
        wiem, ze musze te swiece wymienic, tylko czasu nie ma ;)

      2. zdziwisz się ale tak , mikuś 30/01/12 09:47
        ten typ tak ma że 1 świeca może tak utrudnic/uniemozliwić odpalenie chociaż na razie nie wiadomo czy kolejna nie zastrajkowała bo ta 1 to pewniak

        Błędów nie popełniają tylko ci którzy
        nic nie robią...

    2. hmm , bartek_mi 29/01/12 20:58
      w poprzednim mi sie zawiesil rozrusznik. przyglupi mechanik puknal i wymiana :(
      w nowych autach nie ma co pukac

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  2. jakoś , Nikita_Bennet 29/01/12 17:33
    większych problemów z uruchamianiem nie zauważyłem.
    Jedno diesel, drugie benzyna+lpg. Owszem opory są, owszem powoli lapią temperaturę, owszem lewarek skrzyni chodzi trochę inaczej i trzeba z nim delikatniej ale to nie są jakieś nietypowe rzeczy. Jest zima i jest zimno ;)

    Na drogach tyle samo pojazdów.

    nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  3. tyle samo pojazdów , Demo 29/01/12 17:37
    odpalił z 1 kopa. Magdalena 626, Pb + LPG.

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

  4. gdzies czytalem , Dhoine 29/01/12 17:38
    ze na zime jednak diesel dobry jest, bo jak juz odpali, to sie sam ze sniegu otrzepie :D

    A drogi luzniejsze, bo ferie byly/sa/ida.

    1. to prawda , Banan 29/01/12 19:32
      ale tylko mercedes puchacz :)

    2. z tym otrzepywaniem , Nikita_Bennet 29/01/12 20:09
      to cos mi się przypomniało z poprzedniej zimy jak siostry citroen saxo bywał u nas. Z racji że trochę latek ma to i akku miał być wymieniony to czasem podpinało się go pod starter. Takie urządzonko wspomagające rozruch - o taki model jak w tym linku:
      http://allegro.pl/...herkules-501-i2062014632.html
      ogólnie autko otrzepywało się z wszystkiego ;)

      Polecam wszystkim taką zabawkę jeśli akku zużyte, autko odleci ale kręcić będzie ;)

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  5. kiedyś miałem fiata 126p , digiter 29/01/12 17:46
    i w zimę przy mrozie -15C olej w skrzyni biegów był tak gęsty olej, że przez pierwsze 10 minut nie byłem pewien na których biegach jadę. Przed uruchomieniem silnika dźwignia chodziła dosłownie jak w smole.
    To był olej mineralny 15W, teraz jeżdżę fordem na 5W i dzisiaj chodził jak bułka z masłem.
    Rano na drogach były pustki, ale o 17 ruch był już znacznie większy.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. 126p? To Ty chyba , Demo 29/01/12 17:50
      jesteś 1 z najstarszych boardowiczów ^^

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. przeciez nie dzwigalby na piechote , Kenny 29/01/12 17:53
        tego klocka Centertela z 1998 roku :D

        .:Pozdrowienia:.

      2. no nie mogę ... , XTC 29/01/12 17:56
        a to Ci się udało :]

        Linux

      3. pamiętam że to było jak budowali Dworzec Centralny w Warszawie , digiter 29/01/12 18:05
        .





        a tak naprawdę to w 2001. Nie miałem jeszcze żony i 126p spokojnie mi wystarczył.

        Piszcie do mnie per ty z małej litery

      4. Tez mialem malacza. , ptoki 30/01/12 09:33
        Zrobilem nim 70 tysiecy i gdyby nie brak podlogi to by mi badania zaliczyli ;)

        A taki stary nie jestem...

    2. Olej jaki podales... , Kilgor-Admin 29/01/12 18:30
      ... dotyczy silnika w skrzyni biegow olej zupelnie ma inne parametry np 75w90.

      Pozdr. Kilgor
      Admin Board'a

    3. też miałem , okobar 29/01/12 18:43
      fakt, w ziemie fajnie nim się jeździło :)

      AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
      GF 7600 GS, M2N4 SLI
      Win XP SP3

  6. bez problemów , blimek 29/01/12 17:54
    od 3,5 roku odpala za pierwszym razem,
    nawet dwa lata temu przy -24
    auto stoi cały czas na zewnątrz, bywa, że w soboty i niedziele nie jest nawet odpalane
    Voyager 2,5 CRD

    twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

  7. od piątku , okobar 29/01/12 18:45
    stoi mój pod blokiem
    a właściwie moje stoją...

    jutro o 6.45 zobaczę czy którys odpali :P

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

    1. odważnyś ;) , Kriomag 29/01/12 19:28
      ja dzisiaj przed spaniem zejde na dol i wlacze go chociaz na piec minut aby sie rozgrzal troche, moze rano bedzie lepiej :) nie moze nie odpalic, podwoze 3 osoby do pracy po drodze ;)

      1. e tam odważny , okobar 30/01/12 08:14
        dziś rano - 6.40 - podchodze do swojego Tucsona CRDI, obok jakiś facet piłuje rozrusznik w C5, delikatne nerwy...
        centralny zamek - bez problemu (znaczy aku działa jakoś), odpalam - i od razu zaskoczył

        no to myslę że zobaczę w skodzie - 1.9 TDI - nie ruszanej od wtorku
        centralny działa, za pierwszym odpaleniem zadziałał silnik

        czyli nie jest tak źle jak mogło się wydawać :)

        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
        GF 7600 GS, M2N4 SLI
        Win XP SP3

  8. hmmm , Piratez 29/01/12 19:13
    dzisiaj za drugim razem, diesel 2.5tds..swiece wszystkie do wymiany....rozgrzewaja sie pozno i do nieodpowiedniej temperatury

    swoja droga nienawidze go, dzisiaj chcialem sprawdzic cos w wtryskiwaczach i oczywiscie uwalil sie krocic od przelewu ech

    drugi u mechanika, konstrukcja wymyslona w 68 ale odpala od strzala 3.5l m30b35

    1. hmm , Grza 29/01/12 22:54
      a odpala "na cieplym" ten tds? :)

      1. odpala , Piratez 30/01/12 15:25
        co nie zmienia i tak mojego podejscia do tych silnikow
        jedno wielkie gowno:)

  9. od 4 lat , LooKAS 29/01/12 19:15
    diesle... w pajero na 2 akku 94ah to nawet na wodzie odpalal :) a powaznie to odpalac odpalal, ale mialem kilka sytuacji, ze 100m za domem auto dostawalo czkawki od zamarznietego paliwa i kaszy w filtrze paliwa.
    teraz skoda 1.9d bez turbo zero problemow, nowy aku nowe swiece

    I wanna suck, I wanna lick
    I wanna cry and I wanna spit

  10. odpalać odpala bez problemu, ale wejść do niego nie mogę , Grocal 29/01/12 19:16
    Zamarzają mi przednie drzwi i muszę przełazić przez drzwi od tyłu... Więcej czasu spędzam na skrobaniu i nagrzewaniu auta niż na samym uruchamianiu.

    Na pewno, na razie, w ogóle...
    Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
    Ortografia nie gryzie!

    1. nagrzej , Dabrow 29/01/12 19:24
      a potem przesmaruj uszczelki wazeliną. A jak zamek - no to kicha, znaczy woda w mechanizmie. Kumpela ma to samo - otworzy, ale zamek nie chce się zamknąć dopóki się nie nagrzeje trochę...

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

    2. ... , Franz 29/01/12 19:29
      http://www.slickcar.com/remote-starters.asp

      Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
      Niedługo nas z ujni europejskiej
      wyrzucą.

      1. mam, polecam :) , Tummi 29/01/12 20:01
        sprawdza sie idealnie :D

        Oczywiscie webasto lepsze, ale trzeba jeszcze jedno zero do ceny dopisac :/

        T.

        www.skocz.pl/uptime :D

        1. a jak to obchodzi immo , Artaa 29/01/12 20:13
          ???

          1. nie obchodzi :/ , Tummi 30/01/12 17:49
            pastylke trzeba schowac w aucie :/ Tylko dlatego jeszcze nie zainstalowalem w drugim autku ;)

            T.

            www.skocz.pl/uptime :D

            1. hmm , Artaa 30/01/12 17:54
              czyli auto musi być zamkniete przynajmniej za jakąś bramką na posesji.

              Inaczej to okazja dla złodzieja....

              1. jak beda , Tummi 30/01/12 19:00
                chcieli ukrasc 10-letni wynalazek francuskiej pseudo-mysli technicznej, to i tak ukradna ;)

                Dla scislosci - zwykly przechodzien nie wejdzie, drzwi zostaja zamkniete po zdalnym uruchomieniu silnika.

                T.

                www.skocz.pl/uptime :D

  11. bez problemu najmniejszego , Dabrow 29/01/12 19:22
    a było -18, jechaliśmy rano na narty. Cytryna 1.6 8V, to samo foka 1.6 16V. Od kopa.

    !!!!!TO JEST SPARTA!!!
    !Tu się nic nie zmienia!
    ------dabrow.com------

  12. dzis rano -12 , MayheM 29/01/12 19:29
    i wczoraj, przy -20 w nocy, mala zgraja dieselkow (2.2 crd) ladnie odpalila :)
    Teraz coraz wiecej nowych samochodow, w okolicach Wisly/Ustronia same nowki, wiekszosc klasa premium, wiec jak maja nie odpalac?

  13. ja mam aku do wymiany , Darek K. 29/01/12 19:33
    i muszę co tydzień pod prostownik podłączać

    Everything that has a beginning has an end

  14. Lepiej być przygotowanym , Piter 29/01/12 19:38
    niż potem płakać a więc polecam:
    1. Sprawdzić świece (diesel)
    2. Sprawdził ładowanie alternatora i prąd rozruchowy akumulatora (w każdym lepszym warsztacie powinni mieć takie urządzenie)
    3. Dolewać depresatora do paliwa.

    PS.Pamiętam jak 1 czy 2 lata temu podczas ostrych mrozów znajomemu zamarzł filtr paliwa :)

    "Uspokój się! bo zobaczysz,
    dostaniesz wpierdol." - Piston (TM)

  15. mam prostą radę , piotrszach 29/01/12 19:38
    grzej świece dwa, trzy razy zanim dokonasz rozruchu. Pomaga bardzo dobrze na niedomagające świece :)

    PS. 1.9 TDI, odpalił dziś od pierwszego kręcenia, aczkolwiek przez pierwsze sekundy rozruchu, silnik wyraźnie mówił mi, żebym się od... czepił :)

    1. heh ;) , Kriomag 29/01/12 21:47
      swiece grzeje pierwsze az odlaczy na przekazniku a potem jeszcze ze 3-4 razy i dopiero podejscie do krecenia :)

      1. ... , Kriomag 29/01/12 21:48
        dokladniej, pierwsze az odetnie, a nastepne juz jak lampka gasnie :)

  16. bez problemu (większego) , Chrisu 29/01/12 20:00
    1. VectraB 2.0 DTI (akumulator miałem już ubiegłej zimy wymieniać ;) ). 2x grzanie świec i po jakichś 5 sek kręcenia zapalił (bałem się, że już aku padnie ;) ).
    2. Safrane 2.2 Si NoPb+LPG - żadnych problemów...

    Mój patent na zimę (z Vectrą rok temu, z działającą 1 świecą żarową, przy -20 nie miałem problemów) - wymienić filtr paliwa przed zimą, nalać litr spirytusu do baku (spirytus techniczny, Denaturatu nie polecam, obecnie większość ma <65% alkoholu).
    Uszczelki - wazelina techniczna - w sumie dawno uszczelek nie smarowałem ;). Jeden minus - jak kiedyś w poldku posmarowałem za bardzo, to ciężko się otwierało jak wazelina stwardniała - ale nie zamarzały uszczelki ;)

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  17. W ubiegłym roku przy mrozach po -30 klekot startował. Za drugim lub trzecim razem, , JanTomasz 29/01/12 20:01
    ale jednak. W tym, przy -10 chechłał, telepał się jak dziki i przeszedł w tryb "habemus papam"... Znaczy, że już tylko jedna "żarówka" działa ;-)

    (;,;)

  18. tak czytam te wypowiedzi , michol 29/01/12 20:06
    i chyba nikt nie ma (no może poza małym wyjątkiem... ) problemów z odpalaniem w mrozie...

    1. Ci co mają, to siedzą właśnie na mrozie i odpalają swoje auto , Grocal 29/01/12 20:28
      :))))) MSPANC

      Na pewno, na razie, w ogóle...
      Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
      Ortografia nie gryzie!

      1. albo , Dabrow 29/01/12 21:08
        ogrzewają silnik małym ogniskiem na rano...

        !!!!!TO JEST SPARTA!!!
        !Tu się nic nie zmienia!
        ------dabrow.com------

    2. no jak nie jak tak - palą na dotyk albo od pierwszego razu... , XTC 29/01/12 22:15
      cokolwiek by to miało dla każdego (a tak naprawde pewnie dla każdego z nas co innego) znaczyć :)

      Linux

  19. poza tym, ze jechalem na przeglad i dzien przed spadkiem temp. umylem auto i zamarzlo :D , chris_gd 29/01/12 20:56
    to spoko, troche rano alarm wariuje, ale wystarczy go odlaczyc na chwile, zapalic auto i jest spoko

    Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
    RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

  20. hmm , bartek_mi 29/01/12 20:57
    moj diesel poszedl (1.5 dci)

    za to kolezankowe 206 nie dalo rady (pozyczylem prostownik)

    ale jak przyjdzie -30 to nawet mi nie zakreci :)

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

    1. zacząłem dolewać skydda , JanTomasz 29/01/12 20:59
      i, kurczę, faktycznie pomogło. W ubiegłym roku startował nawet przy -30, choć za 2-3 razem.

      (;,;)

      1. Hmmm , Marcinex 31/01/12 13:57
        tylko pomyśl gdzie ta woda związana skyddem wejdzie? pewno do przewodów paliwowych :) lać normalna ropę i będzie ok

        Nie ma piekła poza tym światem, on nim
        jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
        on nim jest!

  21. ale o co chodzi ? Jest auto, jest silnik sie jedzie , Bart 29/01/12 21:25
    Masz jakieś auto "sezonowe" tylko na lato czy jak ?
    Jak auto jest zepsute to trzeba je naprawić. Jak nie jest zepsute to normalnie zapala, czy to w zimie czy w lecie.

  22. Bez problemu , ligand17 29/01/12 21:25
    tylko trochę chłodno w garażu przez te parę kroków :-)
    Współczuję wszystkim, którzy wsiadają do samochodu stojącego na takim mrozie.

  23. oki za 1 razem , Thadeus 29/01/12 21:28
    tylko musiałem w piątek ganiać po zapalniczkę bo mi zamek zamarzł :P

    W zeszłym roku miałem takie cuś wsiadam, przekręcam kluczyk - piłuje i nic, drugi raz już nie piłuje zamarzł rozrusznik, 3 raz nie przekręciłem kluczyka zamarzła stacyjka 8). Powiedziałem sobie pi.. nie będę się tłukł w autobusach na mrozie ze śmierdzącymi dziadkami (taki urok trasy dojazdowej jeden z busów którym jeżdżę wozi często niedomytych i śmierdzących dziadków z peryferii aż niedobrze się robi nie mówiąc o siadaniu po takich na krzesełkach), popracuje w domu. Po 2 godzinach gdy go podgrzało trochę zagadał od pierwszego strzała :)

    ...

  24. Benzynka to i odpala... , Grolshek 29/01/12 22:02
    ...jak się jeździ traktorami to mogą nie odpalać... A z dobrych wiadomości to pierwsze 200m po odpaleniu i ruszeniu spod bloku 43 litry średniego spalania... 1,6 16V.

    ***** ***!!!

    1. wskazanie , XTC 29/01/12 22:13
      w corolce D4D widziałem na zawołanie 99.9 :) ot w programie chyba błąd zrobili bo uwzględnili kierunek jazdy i na wstecznym źle przelicza przez co tyle właśnie się zaświeca :)

      Linux

  25. po ponad dobie pod chmurką zamruczał od pierwszego razu , bwana 29/01/12 22:43
    benzyna

    "you don't need your smile when I cut
    your throat"

  26. ten post powinien ukazać sie jutro :) , Fantomas 29/01/12 23:41
    po 2 dobach stania :)

    .... jezeli nie wyłapałes(aś)
    złosliwosci to przeczytaj raz
    jeszcze ...

    1. 2 doby stania , Dabrow 31/01/12 00:15
      stary - to się leczy, przytomność można stracić od takiego odpływu krwi z mózgu....

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

  27. tico , zeberko 30/01/12 08:43
    u mnie 6 lat, akumulator nie wymieniany, więc będzie miał ok 8 lat. Parkowany na dworze i pali.

  28. W sumie bez większych problemów... , JE Jacaw 30/01/12 09:19
    ...nówka i20 raczej śmiga bez problemów, natomiast dziś właśnie się zastanawiałem, czy moja 16 letnia Felicia odpali - stała pod blokiem od piątku. Ale udało się, chociaż przyznam, że przezornie jakieś 2 tygodnie temu akumulator sobie na prostownik dałem - no, ale na usprawiedliwienie powiem, że auto tylko służy jako dojazdówka do pracy, czyli krótki dystans około 10km w jedną stronę, więc z samoładowaniem ciężko.

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

  29. h mmmm u mnie dziwnie dziś - zapalił od strzału ... ruszyłem ... , PaszkfiL 30/01/12 10:40
    ... po 30-40 metrach wbiłem dwójke ... auto zgasło i już nie odpaliło
    iskra jest na wszystkich świecach (sprawdziłem sobie) więć najprawdopodobniej przymarzło mi paliwo, albo gdzie się zrobił bąbel powietrze na przewodzie ... nic tylko czekać aż odtaja ... ,-)

    o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    1. benzyna to ci zamarznie przy -150 , Thadeus 30/01/12 12:01
      wode masz w baku nie benzyne ;) i zmarzł filtr paliwa albo pompa :P

      ...

      1. tez tak obstawiam , PaszkfiL 30/01/12 21:57
        bo dizś o 14 jak postał w słoneczku to chciał odpalić ... z rury pluł dymem ale załapać nie umiał - staram sie organizować jakieś pomieszczenie gdzie auto odtaje :)

        do wymiany filtr paliwa (ma już rok a zrobiłem około 20k km) no i paliwko - chyba czas przestać zalewać po 15 litrów benzynki żeby było na odpalenie auta bo później i tak na podtlenek lpg przeskakuje...

        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    2. dokładnie , Nikita_Bennet 30/01/12 12:27
      gdzieś coś zamarzło - ciągnij na jakiś warsztat gdzie oddtaje, spuść z baka to co masz i zalej czymś normalnym.

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

      1. 2litry spirytu , Chrisu 30/01/12 13:11
        i też pojedzie ;)

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. nie przesadzaj , Maverick 30/01/12 15:33
          po 2 litrach bedzie mial przekroczana norme i nie bedzie mogl jechac :)

          1. KUPIĆ 2 litry , Pawelec 30/01/12 19:51
            wlać po litrze, w SIEBIE i do baku.... Tak to zrozumiałem.

            Tom Drwal
            LAS Ltd.

            1. aa no to tak , Maverick 1/02/12 09:47
              to napewno pojdzie ;-)

  30. jednak co benzyna to benzyna , TheW@rrior 30/01/12 12:12
    Bez problemu pali nawet te 2 lata temu przy -25C.

    People who fear free software are those
    whose products are worth even less

  31. odpaliły wszystkie posiadane , Pawelec 30/01/12 13:17
    VW gaźnikowy 1.8 b+g odpalił na gazie po 2 m-cach stania. Zagrzałem go od tak dla sportu bo kabrioletem teraz jeździł nie będę. VW 1.9 TDI na pompowtryskach zapalił choć z trudem, największą zagadką było vebasto które zadziałało pierwszy raz od roku. Stan świeczek nieznany, filtr paliwa wymieniany 3 lata temu, ropa z różnych stacji, raczej najtańsza byle nie bio/eko. A najlepszy był 2.0D w starym Nissanie Sunny. Stał 2 tygodnie ferii i odpalił bez zająknięcia. Stan świec i filtra paliwa nieznany - mam go od 2 lat i przez 50kkm nic nie robiłem. O Almerze 1.5 b+g nie wspominam bo poza ciężej chodzącej zmianie biegów różnicy nie było. I przypomnę że ze 3-4 lata temu w Wawie były mrozy ok -30 i dopiero wtedy było wyraźnie pustawo. Pamiętam tylko że było na tyle zimno że instalki gazowe podciśnieniowe dawały radę do 1.5-2 tys obr/min.

    Tom Drwal
    LAS Ltd.

    1. podciśnieniowe , Chrisu 30/01/12 13:23
      bo pewnie takie termostaty miały te auta ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. temp silnika nie miała znaczenia , Pawelec 30/01/12 13:41
        było tak zimno że gaz nie rozprężał się w kolektorze. Dopiero całkowite zablokowanie zasysu powietrza z obudowy filtra i zasys znad kolektora poprawiło sytuację. Sprawa miał miejsce w Lagunie i 2ch golfach - 2ce i 3ce. Koleś z sekwencją w Lanosie problemów nie zanotował. I żadne kartony na chłodnicy czy osłony podsilnikowe nie dawały rady. Lokalni taksiarze też mieli problemy. Mróz trwał ze 3 dni a że jeszcze wtedy miałem wenę i nie zawalony garaż to walczyłem z przeciwnościami.

        Tom Drwal
        LAS Ltd.

        1. chwilę... , Chrisu 30/01/12 13:54
          w podciśnieniowych gaz szedł rurką z butli do "parownika", a tam rozprężał się i leciał dalej do gaźnika. Tak?

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. tak to działa do 4tej generacji , Pawelec 30/01/12 14:10
            po parowniku/reduktorze leci już faza lotna. Różnice generacji gazu polegają na miejscu siknięcia gazu, sposobie rozprowadzenia (1 punkt czy wiele - patrz blos) no i sterowaniu ilością. W ladze miałem chyba 2generację bo nie było silniczka krokowego na fazie lotnej a pomimo wielopunktu benki był tylko jeden dolot gazu.

            Tom Drwal
            LAS Ltd.

            1. no +/- wiem jak to działa ;) , Chrisu 30/01/12 19:14
              właśnie poprawiam swoją sekwencję po niezliczonej ilości fachowców...
              Tylko nadal nie wiem co miała ta temperatura do obrotów. Rozumiem, jakby zamarzał reduktor, ale tak?

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              1. podejrzewam, że mogłoby o co innego chodzić , XTC 30/01/12 19:53
                reduktor to żeby zamarzł to musiałby ostro płyn schłodzić.
                Oblodzenie reduktora to mi się zdarzało gdy np. płynu było b.mało i praktycznie
                nie przepływał.
                Może po rozprężeniu jak gaz trafiał na tak zimne powietrze dolotowe to raz, że przy dużym podciśnieniu w kolektorze - reduktor ogrzewał gaz do niższej temperatury a dwa, że powietrze dolotowe wychładzało go do temperatury otoczenia czyli jeśli będzie to mniej więcej poniżej 20*C to "letnia" mieszanka propanu-butanu może już wykraplać butan.

                Zauważ, że kol. Pawelec pisze, że zmiana punktu dolotu poprawiała sprawę.
                Inna rzecz, że przynajmniej w uniaczu to pamiętam iż w dolocie była sterowana termostatem przesłona, która przy niskich temperaturach powietrza powodowała zasysanie powietrza z okolicy kolektora wylotowego. Stabilizowało to temperaturę powietrza dolotowego - nie pamiętam w okolicy jakiej wartości lecz na pewno powyżej 20*C.

                Linux

                1. korekta , XTC 30/01/12 19:54
                  z tym wykraplaniem to rzecz jasna chodziło mi o -20*C a nie powyżej zera.

                  Linux

              2. nii , Pawelec 30/01/12 20:06
                reduktor nie zamarzał tylko powietrze zasysane przez filtr było tak zimne że rozprężony gaz sączący się z mieszalnikiem mieszał się z powietrzem tak słabo że motor nie miał mocy. Wyjęcie filtra nic nie dało, dopiero przeróbka polegająca na zasysaniu powietrza bez filtra a z takiego łapacza znad kolektora wydechowego tzw. portek. W kredensach i poldolotach to było fabrycznie zrobione bo tam była zamontowana taka klapka z bimetalem zasysająca takim peszlem papierowoaluminiowym. W moim VW MK1 to też jest tak działa jednak tamte golfiaki miały to zrobione inaczej. Szybka przeróbka i na parę dni był spokój.

                Tom Drwal
                LAS Ltd.

                1. no i sprawa rozwiązana ;) , Chrisu 30/01/12 20:40
                  poldolota miałem na gaźniku i nigdy problemów nie miałem - właśnie dlatego ;)

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  32. kupiłem nowe świece i przed chwiląbyłem zamontować , Kriomag 30/01/12 18:24
    zobaczę jutro rano jak będzie palił :)

    1. jest lepiej ale dalej z bolem :/ , Kriomag 31/01/12 17:30
      co jeszcze moge pokombinowac?
      filtr paliwa i powietrza nowe, swiece i akumulator nowe, przy 0 i wzwyz to odpala bez zajakniecia ale ponizej zera to juz ostatnio na prawde ciezko, zakrecic musze i z 30 sekund czasami (nowy akku mnie ratuje jak na razie).
      cos dolac do paliwa? benzyny z pol litra?

      1. jak masz starutkie kable , Kenny 1/02/12 07:57
        to ich wymiana da drugie tyle co wymiana swiec

        .:Pozdrowienia:.

        1. kable? W dieselu? , Chrisu 1/02/12 08:55
          nalej denaturatu (takiego > 80%) Zależy ile masz paliwa w baku, ale liczmy litr denaturatu na 20 l paliwa.
          Aha i zmień filtr paliwa.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. denaturatu? , Kriomag 1/02/12 20:16
            dolalem na 18l paliwa ktore mialem w baku z pol litra 98-ki, ale to nicn ie dalo, dolalem tez konska dawke jakiegos specyfiku do ropy na zime, tez zero poprawy :/ mam mu lac pol na pol z benzyna aby cos bylo na plus widac? ;)

            1. benzyna jest dobra do rozrzedzenia ON, ale nie do pozbycia się wody z baku... , Chrisu 1/02/12 22:24
              Dlatego potrzebny jest denaturat, bo dobrze absorbuje wodę (najlepszy byłby spirytus 98% ;-) - może być skażony, medyczny, techniczny) - tak więc denaturat, do pozbycia się wody.
              Później trochę benzyny (myślę, że 2 l na 40-60 l ON spokojnie wystarczy), do "rozrzedzenia" ON. Z benzyną, też jak się nie mylę nie wytrąca się parafina.

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      2. sprawdz jeszcze czy , Piratez 1/02/12 14:09
        przypadkiem przekaznik swiec nie jest uszkodzony
        wyglada na to ze swiece po wymianie dalej nie grzeja

        1. teraz kontrolka swieci sie duzo dluzej niz przed wymiana swiec , Kriomag 1/02/12 20:13
          no i startuje tak samo w sumie, ale moze jest lepiej tylko startuje tak samo bo temp jeszcze o 5 stopni spadla, jak bedzie cieplej to bedzie lepiej?
          prad na swiecach jest, na szybko mechanik sprawdzil czy jest prad jak wlaczylem stacyjkę.
          kumpel w oktawii swojej wymienil swiece kilka dni temu bo krecic musial dlugo, dzisiaj pokazal mi jak odpala po 12 godzinach przy -10, na dotyk, ledwo przekrecil kluczyk w stacyjce i silnik chodzi... tez bym tak chcial ;)
          ja dzisiaj po pracy krecilem z 20-30 sekund po 4 grzaniu swiec;

          1. dodatkowo taki problem moze powodowac , Piratez 2/02/12 14:37
            zapowietrzenie ukladu paliwowego
            u mnie np, ciekl lekko waz przelewowy przy wtryskach...zapalanie z rana jak u ciebie
            po wymianie odpala od strzala

            popatrz moze masz mokro gdzies od ropy

            1. nie , Kriomag 4/02/12 11:27
              to byla pierwsza naprawa auta jak sam robilem, wymienilem te wezyki bo ciekly ;) teraz jest sucho od roku.
              dzisiaj przy -16 odpalil bez problemu wiekszego, troche nim trzaslo jaks to stary diesel ale odpalil i zaraz sie nagrzal :) (dwa razy nagrzalem swiece i za drugim kreceniem max po 10 sekund - to jest super jak na moje auto ;) ).

  33. Niedźwiad pali, grzanie, 2-3 sekundy się otrzęsuje z zimowego snu , McIsland 30/01/12 19:36
    a potem już równo warczy

    GTD ...

    1. otrzęsuje , XTC 30/01/12 19:56
      otrząsa może raczej? ;)

      Linux

      1. Faktycznie "otrząsa" jakby wygląda lepiej , McIsland 30/01/12 19:58
        ale jak dla mnie mój niedźwiad może się otrzęsywać :)

        GTD ...

  34. Aut mniej , Birdman 1/02/12 22:34
    ale mój 13 letni diesel pali bez problemu. Tyle co czekam aż kontrolka świec zgaśnie.

    ping?

  35. moja foka z rysiem przy -19 , ptoki 3/02/12 23:34
    troche jęknęła ale odpalila od razu.
    A ryś to diesel -
    http://en.wikipedia.org/...q_engine#1.8_.22Lynx.22

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL