Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » DYD 17:57
 » dugi 17:57
 » kicior 17:56
 » Grocal 17:56
 » NimnuL 17:56
 » ligand17 17:53
 » Sebek 17:49
 » Venom79 17:45
 » metacom 17:45
 » Sherif 17:41
 » rbxxxx 17:38
 » burz 17:36
 » marekzi 17:35
 » zibi13 17:28
 » McWandal 17:27
 » maddog 17:27
 » Liu CAs 17:22
 » KHot 17:21
 » Kenny 17:20
 » Artaa 17:18

 Dzisiaj przeczytano
 22056 postów,
 wczoraj 31140

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[Rower] Jak ustawic biegi na dana trase? , beiks 20/09/11 18:30
witam!

mam w rowerze ustawienia biegow/przerzutek: 3 na przednia (chyba) 1-2-3 i 6 na tylna (1-6) - razem 18 kombinacji (przerzutki Shimano). Jak optymalnie (mniej wiecej) to ustawiec na plaskie trasy, a jak na jakies bardziej pagorkowate (lekko, wszystko w miescie i za miastem - zadne gory). Np. jak najlepiej ustawic na trase idealnie plaska jak stol, jak na jakis podjazd, jak na zjazd etc.

dzieki!

  1. mam nadzieję, że jeja sobie robisz , kicior 20/09/11 18:34
    123

    1. hmm , beiks 20/09/11 19:30
      czemu? nie, pytam powaznie - probowalem juz ustawien, ale nie znalazlem sam czegos, to by mnie na 100% zadowalalo - moze mam zrabany rower :/

      generalnie chodzi o jak najmniej meczace ustawienie na plaskim + lekkie podjazdy

  2. Tak, aby ci się wygodnie kręciło. , laciak88 20/09/11 18:35
    Po prostu jadę jak mi wygodnie, no chyba, że jest jakaś filozofia dot. jazdy na określonych przełożeniach. Ewentualnie jak chcę szybciej to daje cięższe i się bardziej męczę.
    Teraz z racji tego, że mi 6 nie zaskakuje, to po płaskim lecę 2-5 lub 3-5 jak się trochę rozgrzeję.

    "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
    life's problems."

    1. Chyba, że... , laciak88 20/09/11 18:36
      ...trolling is a art.

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

      1. an art , Demo 20/09/11 19:07
        chyba powinno być?

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

        1. .,. , JanTomasz 20/09/11 20:38
          http://i722.photobucket.com/...olling-is-a-art.jpg

          (;,;)

          1. hahaha , Padawan 20/09/11 23:26
            owned ;-)

          2. eeej nie znałem tegooooo , Demo 21/09/11 08:35
            strzelam focha :P

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

    2. hmm , beiks 20/09/11 19:35
      no wlasnie ja nawet nie wiem, ktore przelozenia sa ciezkie, a ktore lekkie.

      np. 1-1 ???
      1-2
      1-3

      2-1
      2-2
      2-3 etc

      az do

      3-5
      3-6

      chcialem, zeby ktos mi przyblizyl te przelozenia

      1. A więc tak... , Remek 21/09/11 11:25
        Najcięższe są wtedy, gdy z przodu jest największa zębatka, a z tyłu najmniejsza... stosuje się je wtedy, gdy suniesz po gładkiej, płaskiej trasie i nie pod wiatr... czyli krótko mówiąc wtedy, gdy chcesz zapindalać ile fabryka dała.

        Najlżejsze są wtedy, gdy z przodu masz najmniejsze kółko, a z tyłu największe... możesz wtedy lekko kręcić, a i tak jedziesz, tyle, że wolno. Stosuje się je wtedy, gdy jedziesz stromym podjazdem i nie chcesz wyzionąć ducha.

        Innymi słowy: z przodu masz z reguły 3 zębatki, z tyłu np. 8 czy 9. Największą z przodu stosujesz, gdy masz warunki do szybkiej w miarę jazdy, i wtedy tylnymi regulujesz sobie kadencję (czyli ilość obrotów na minutę), a co za tym idzie opór w duszeniu pedałów i szybkość jazdy.

        Środkową z przodu stosujesz, gdy masz średnie warunki do jazdy, często zwalniasz itp. I tak samo tylnymi regulujesze sobie resztę.

        Najmniejszna z przodu oznacza trudne warunki do jazdy i używasz jej wtedy, gdy nie chcesz się zamęczyć, a chcesz po prostu przejechać trudby odcinek, pod wiatr, pod górę itp.

        Chyba tyle na ten temat.

        1. ok. , beiks 21/09/11 21:42
          dzieki za wyjasnienie - sporo mi rozjasnilo :)

          czyli do jazdy po plaskim w dobrych warunkach np. 3-1 czy 3-2 moze byc ok? w ogole czy "tylna" wartosc moze byc mniejsza od przedniej jak tutaj np. 3-1, czy raczej powinna byc rowna/wieksza?

          1. Zakładając, że , Remek 21/09/11 21:51
            3 to największa z przodu, a 1 największa z tyłu, a 9 to najmniejsza z tyłu, tak naprawdę nie ma tutaj założenia, że coś powinno być mniejsze/równe/większe... po prostu jak chcesz szybko jechać i nie kręcić jak wariat, to wrzucasz z przodu 3 (największa), a z tyłu dobierasz w zależności od oporu w kręceniu i zakładanej prędkości jazdy. Wiadomo, że na najmniejszej z tyłu pojedziesz najszybciej, ale musisz mocno deptać, tyle, że kadencja jest wtedy mniejsza.

            1. aha , beiks 21/09/11 22:15
              ja myslalem, ze 1 to najmniejsza/najciezsza z tylu, a 6 (u mnie) czy 9 to najwieksza/najlzejsza. Czyli u mnie 3-6 bedzie najciezsze/najszybsze, nie 3-1? Czy tez NIE jest to regula, i zalezy od danego modelu przerzutki?

              1. Numeracja nie ma znaczenia , Remek 21/09/11 22:30
                Jest umowna... dla niektórych 9 jest najmniejsze, a dla innych największe... lepiej używać terminologii największa - najmniejsza, środkowa itp.. Sam popróbuj sobie.. wrzuć z przodu dużą i zmieniaj z tyłu po kolei, to zobaczysz jak to wpływa na kręcenie i prędkość.

  3. Ustawiaj tak żeby mniej palił. , Bart 20/09/11 18:42
    Mniej palił gumy i mniej palił paliwo - proste.

  4. btw masz juz ten wylacznik do hdd? , zgf1 20/09/11 18:48
    dlugo nie zerkalem do tamtego watku...

    Leave me alone I know what I'm doing!

    1. odp , beiks 20/09/11 19:28
      nie mam jeszcze :/ - zrobilbys mi cos takiego lub dal namiar na gotowca, jak jest (nie wiem, po czym to szukac)?

      1. wiesz nie ma problemu jak znajde u siebie wtyczke zasilania , zgf1 20/09/11 19:31
        sata, gniazdo molex i wylacznik to moge zlutowac, powiedz jakiej dlugosci kable chcesz od dysku do wylacznika, od wylacznika do gniazda molex?

        Leave me alone I know what I'm doing!

        1. nie , beiks 20/09/11 20:08
          wiem, jakie konkretnie dlugosci - chyba typowe (buda midi-Tower wys. ok. 45 cm, dlugosc ok. 53 cm, dyski montowane w wolnych zatokach 5.25'' na gorze. Raczej nie za dlugie (kable). Btw czy w Windowsie trzeba cos ustawiac dodatkowo z tym wlacznikiem?

          1. nie nic nie ustawiasz, pokombinuje cos, daj mi znac na @ , zgf1 20/09/11 21:13
            bo tu masz ukryty

            Leave me alone I know what I'm doing!

            1. ok. , beiks 20/09/11 21:43
              poszlo na @

  5. ustaw tak , myszon 20/09/11 18:59
    abyś miał w miarę wysooą kadencję, ok 90 i żeby łańcuch pracował w miarę prosto.

    1. hmm , beiks 20/09/11 19:33
      obawiam sie, ze nie rozumiem (rowerowy n00b)

      1. poważna odpowiedź , myszon 20/09/11 19:49
        jak już jedziesz na rowerze :) to ustawiasz taką przerzutkę, która da ci około 90 obrotów pedałami na minutę. Czasami możesz ustawić parę przełożeń, które dają podobny wynik, np. 2-6 i 3-4. Wtedy lepiej jest wybrać to przełożenie, w którym łańcuch idzie po w miarę prostej linii (- ---- -)a nie po skosie (... / '''). Przerzutki możesz zmieniać w trakcie jazdy (musiałem to dopisać).

        Jak już obczaisz powyższe to są też bardziej zaawansowane rady:

        - Jak jedziesz po płaskim i zaraz będziesz miał ostry podjazd zmień przerzutkę na lżejszą przed samym podjazdem, inaczej może być ci ciężko ją zmienić

        - Najmiejsze kółka kasety (kółka zębate z tyłu) szybko się ścierają dlatego czasami lepiej jest wybrać tą kombinację, która nie korzysta z najmniejszych zębatek.

        - Na przednich zębatkach powinieneś mieć wyżłobienia, które pomagają w zmianie z mniejszego kółka na większe. Te wyżłobienia są zawsze w tem samym położeniu w stosunku do pedałów. Dobrze jest nauczyć się gdzie te wyżłobienia są i zmienić przednią przerzutkę na chwilę przed ich "wystąpieniem" wtedy zmiana przerzutki jest szybsza.

        Miłego pedałowania.

  6. i pamiętaj: , Chrisu 20/09/11 19:09
    teren zabudowany 50, poza zabudowanym 90, autostrada 140.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  7. i obowiązkowo światła + pasy , Demo 20/09/11 19:19
    j.w.

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

  8. Dobrze , slanter 20/09/11 19:19
    masz je ustawić dobrze.

    owoc żywota twojego je ZUS

  9. hyhyh , sew123 20/09/11 19:22
    hyhyhyhyh

    Nine Inch Nails to jest TO :)
    iRacing Driver :)

  10. hmm , beiks 20/09/11 19:26
    prosze o powazne odpowiedzi :/ - serio pytam o sama zasade

    1. to moze , beiks 20/09/11 19:27
      napiszcie, jak Wy ustawiacie typowo na trasy j.w. (generalnie plaskie)

      1. Ja ustawiam super , slanter 20/09/11 19:29
        ewentualnie bardzo zacnie.

        owoc żywota twojego je ZUS

    2. Jechałeś kiedyś na rowerze? , slanter 20/09/11 19:28
      Proponuje spróbować. Jeżeli pytasz poważnie (w co wątpię) - patrz odp. nr 5.

      owoc żywota twojego je ZUS

      1. pytam , beiks 20/09/11 19:32
        w 100% powaznie - patrz nizej

        "ok, to dodam dla jasnosci - na rowerze (z przerzutkami) jezdze b. rzadko i malo, i kompletnie nie znam sie na temacie, skad pytam...

        wiec naprawde prosze o powazne/konkretne odpowiedzi :))"

        nie spodziewalem sie, ze moje pytanie spowoduje takie reakcje..

        1. tak jak pisza , Carmamir 21/09/11 10:31
          lancuch w miare prosto i jesli niedzielny rowerzysta w miare latwo...
          (czyli patrz w dol jak 1-6/5, 2-4/3, 3-2/1).

          Jak pod gorke to jak tam lubisz chociaz dobrze jezdzic na 2-4/5 i z rozpedu ja brac (dobrze wplywa na kondyche :D), na plaskim jakies 2-2/3 lub 3-2/3, z gorki ile fabryka dala (mozliwie najciezsza)

          No to się wkopałem...

  11. hmmm , beiks 20/09/11 19:31
    ok, to dodam dla jasnosci - na rowerze (z przerzutkami) jezdze b. rzadko i malo, i kompletnie nie znam sie na temacie, skad pytam...

    wiec naprawde prosze o powazne/konkretne odpowiedzi :))

    1. Samochod prowadzisz? , Wolf 20/09/11 19:41
      Jesli tak to traktuj biegi w rowerze tak jak w samochodzie, tyle ze z dwiema skrzyniami biegow, pamiętając ze duża tarcza z przodu lubi się z małymi z tylu, a mała z przodu lubi się z duzymi z tylu.
      Środkowa tarcza z przodu teoretycznie może pokrywać wszystkie z tylu.

      Dokładne info znajdziesz tutaj http://www.rower.com/porady-biegi.asp

      Vey iz mir!

      1. hmm , beiks 20/09/11 19:44
        dzieki za link

        tarcza z przodu to jest 1-3? a z tylu 3-6?

        "duza tarcza" - duza, czyli wysoki numerek?

        1. Tarcze z przodu/korba u ciebie 1-3 , Wolf 20/09/11 20:12
          Tarcze z tylu wolnobieg lub kaseta(w zależności od tego jak stary jest rower) U ciebie 1-6

          Mówiąc duża/mała tarcza mam na myśli ich fizyczny rozmiar.

          Vey iz mir!

  12. w takim razie , beiks 20/09/11 19:36
    napiszcie, na jakich Wy zwykle jezdzicie, a ktorych unikac etc

  13. np. , beiks 20/09/11 19:42
    czym sie rozni przelozenie

    1-1 od 3-6 (skrajne)?

    1. Gościu, przeginasz. , slanter 20/09/11 19:55
      Wsiądź na ten rower, spróbuj się na takich przełożeniach przejechać i napisz czy czujesz różnicę.

      owoc żywota twojego je ZUS

      1. hmm , beiks 20/09/11 20:00
        no wlasnie jezdzilem dzis (niedawno wrocilem), i co probowalem, to bylo to bani - to znaczy ciezko sie krecilo, a inni smigali (nie mam brakow kondycyjnych ;)) - moze mam cos z*banego w rowerze :/


        probowalem np. 1-4(5,6) ew. 2-4(5, 6) i byla lipa - stad brak mi pomyslow i dlatego pytam.

        w ogole jakos slabo wyczuwam roznice miedzy przelozeniami - wszystkie jakos slabo/ciezko mi chodza. Moze powinienem dac rower do serwisu..

  14. Ja pier.. daj sobie spokój z takimi kombinacjami. , michtar 20/09/11 19:59
    Generalnie jeździ się z "miękkimi" przełożeniami/wysoką kadencją, ale bez przesady. Na początku może być ciężko, jedź jak Ci wygodniej. Trochę pojeździsz sam sobie dopasujesz. Ludzie są różni.

    Aha tak na wszelki wypadek: oddychaj: wdech i wydech i przy chodzeniu: lewa, prawa.

    1. hmm , beiks 20/09/11 20:02
      fajnie, ale co to znaczy: "miękkimi" przełożeniami/wysoką kadencją"? Ktore sa "miekkie", a ktore "twarde"? Kadencja? To mi sie kojarzy raczej z muzyka ;)...

      1. Jeździj chłopie tak , J@rek 20/09/11 20:08
        żeby ci było ok... nie za wolno kręcisz albo nie za szybko... albo niezbyt ciężko / niezbyt lekko.

        To tak jakbyś się zapytał na jakim biegu jeździć samochodem... po prostu to wiesz.

        A najważniejsze w takiej rekreacji żeby miło się zmęczyć a nie zajeb.. .

        Aspire5, Honda NC700SD, Mustang M4, Orkan
        3, Talon 4

        1. no wlasnie , beiks 20/09/11 20:12
          dzis wrocilem zajeb... z roweru, wokol wszyscy smigali normalnie lekko krecac, stad stwierdzilem, ze chyba mam cos nie tak z przelozeniami - ale to co probowalem, nie pomagalo :/.

          Generalnie nie wiem, czy mam uzywac przelozen o podobnych numerkach (np. 1-1, 1-2, 2-2, 2-3), czy bardziej skrajnych (1-6 etc). Od czegos trzeba zaczac testowanie, a nie wiem nawet, jakie sa typowe.

          1. Kondycja się kłania , J@rek 20/09/11 20:15
            ustaw sobie średnią z przodu i testuj tył w obie strony... na prawdę nie wiem jak to można wytłumaczyć.

            Przód... czym większa to ciężej/szybciej. Tył... czym mniejsza ciężej/szybciej.

            Aspire5, Honda NC700SD, Mustang M4, Orkan
            3, Talon 4

          2. Podajesz jakieś dziwne numerki... , Wolf 20/09/11 20:20
            Nie oznacza się tarcz numerami ale ilością zebow.
            Z przodu jest to duża tarcza "blat" 44t srodkowa 32z i mala "mlynek" 22z.
            Z tylu w przypadku wolnobiegu 6sp jest to najczęściej kombinacja od 14 do 28/30.

            Vey iz mir!

            1. hmm , beiks 20/09/11 20:24
              podaje numerki, ktore mam na manetkach na kierownicy - po lewej 1-2-3 (przednia tarcza?), po prawej 1-2-3-4-5-6. Nie pamietam, jak bylo ustawione domyslnie, ale chyba 2-4 (przod/lewa - tyl/po prawej). Nie znam sie na rowerach, nie mam pojecia, na co to sie przeklada w samym mechanizmie (nie wnikalem w to nigdy/nie interesowalo mnie), ale bede musial sie przyjrzec.

          3. kondycja , myszon 20/09/11 20:27
            może też ustawienie siodełka (idź do rowerowego i niech ci ustawią pod twój wzrost i przy okazji zobaczą czy wszystko chodzi ok). Pojeździsz z parę tygodni i dogonisz wszystkich.

          4. monitor oplułem ;) , Chrisu 20/09/11 20:41
            to podobnie jak ja. Wczoraj pojechałem po dzieciaki 2,5 km i po 300 metrach podjazdu pod górkę miałem dość.
            A dlaczego - KONDYCHA! Powtórzę K0nDycH@!
            Kiedyś robiłem dziennie po 200 km, a 30 km zajmowało mi 50 minut (na kiepskim jak na dzisiejsze czasy rowerze). Teraz po kilku cięższych kilometrach padam, a kolana czuję jakby mi miały eksplodować...
            A dlaczego?? KONDYCHA!!

            Jeśli chodzi o przełożenia. (nie musisz mnie słuchać bo może źle robię ;) ). Na płaskim przód największy - tył 2 najmniejsze. Czasami przy jakiejś górce - 3 i 4. Przodu prawie nigdy nie ruszam - w góry się nie wybierałem jeszcze :(
            A to że najmniejsze się ścierają to OLEJ! I tak te 10 tys km powinny wytrzymać (u mnie w polskim starym dobrym passacie wytrzymały ponad 40 tkm). Jak już się zetrą dajesz <100 zł i kupujesz nową kasetę (albo taką gdzie najmniejsze możesz zmieniać).

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. Za zmiana kasety idzie zmiana lancucha... , Wolf 20/09/11 21:02
              A jeśli jeździsz tylko na blacie to i zmiana blatu...
              Generalnie radzisz zle.
              Warto zmieniac biegi i trzymac w miare równo kadencje, co jest dobre dla zdrowia i lzejsze dla portfela...

              Osobiście polecam jazdę na 2-3 łańcuchy i zmiane co około 500km na szosie i 200 w terenie.

              Vey iz mir!

              1. szczerze to , Chrisu 20/09/11 21:17
                brakuje nam jednej za....ście ważnej informacji...
                Jak beiks chce jeździć na rowerze?

                /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                1. Jak... , Wolf 20/09/11 21:28
                  Z racji tego ze napędy 95% rowerów działaja tak samo, co za różnica jak?

                  Vey iz mir!

                  1. ano taka, że , Chrisu 20/09/11 21:34
                    czy przejedzie 500, czy 2500 km na jednym lańcuchu nie zauważy różnicy...
                    Prawdę mówiąc ja zawsze wymieniam jak przeskakiwać zaczyna ;)

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                    1. I właśnie po to się wymienia lancuchy... , Wolf 20/09/11 21:58
                      Zeby reszta napedu zuzywala się jak najwolniej...
                      To sprawdzony zabieg zalecany przez wiekszosc posiadaczy mocno "wylajtowanych" rowerów gorskich w których sam napęd często kosztuje nawet 3-5k PLN.

                      Ja sam po każdej wyprawie w góry sciagam łańcuch i wrzucam go do butelki z benzyna, a na umyty i przesmarowany rower zakladam drugi lancuch.
                      Po następnej wyprawie zakladam trzeci a przy jeszcze nastepnej znów pierwszy i tak w kolko.

                      Vey iz mir!

                      1. to zapytajmy kolegę Beiksa , Chrisu 20/09/11 21:59
                        ile jego rower kosztował ;).
                        Bo jeśli <1000 zł, to uważam, że moje podejście jest zdrowsze ;)

                        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                        1. Nie jest bo nie może być... , Wolf 20/09/11 22:12
                          Lancuch się rozciaga tym szybciej im mocniej i z mniejsza kadencja pedalujesz.
                          Jeśli jeździsz najczęściej na blacie i 3 najmniejszych koronkach kasety, naped(szczególnie budżetowy) znika w tym miejscu w oczach.
                          Wydawać by się mogło ze działa ok i dziala, ale nie na pozostałych, mniej zużytych koronkach korby i blatu.
                          Taki naped nie można nazwać sprawnym, a wymiana 2-3 koronek kasety sprawia ze stary lancuch przeskakuje już w całym jej zakresie.

                          Vey iz mir!

      2. Tak jak napisał myszon - coś ok. 90 obrotów (kadencja) , michtar 20/09/11 20:21
        Ale potraktuj to jako punkt odniesienia, na początek to z pewnością za dużo. Chodzi o kierunek i względne pomiary- zacznij spokojnie i raczej zwiększaj.

        Na przykładzie: teraz jeżdżę całkowicie rekreacyjnie ale dawno temu raz próbowałem mierzyć i do 90 się nawet nie zbliżyłem (wydawało mi się że było dość szybko). Każdy organizm jest inny.

        No i cele są istotne: chcesz sobie pojeździć dla przyjemności, Ziemię objechać czy mistrzem świata zostać za rok. Ogólnie mówiąc nie filozofuj.

  15. Oczywiscie , Birdman 20/09/11 20:17
    tak aby kadencja wynosiła 80-90.

    ping?

  16. Jak będziesz się stukał , slanter 20/09/11 20:21
    z dziewczyną, też będziesz się pytał jak najlepiej wacka ustawić?

    owoc żywota twojego je ZUS

    1. tnij, k.... tnij! , Pawelec 20/09/11 22:48
      tak mi się przypomniało......

      Tom Drwal
      LAS Ltd.

  17. Jestescie jak widownia TVNu , Mute 21/09/11 01:48
    rece opadaja...

    1. jesteś jak TVN , Chrisu 21/09/11 08:05
      żadnych konkretów ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. hmm , bartek_mi 21/09/11 09:48
      jestes jak widownia tv trwam

      swiete oburzenie :)

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  18. eh ;( a mi tam bardzo brakuje , Carmamir 21/09/11 10:16
    jazdy na rowerze :( buuuuu ;(

    No to się wkopałem...

    1. przyjedziesz do mnie , Maverick 21/09/11 10:55
      to pojezdzimy, mam nawet 2 rowery :)

      1. heh dzieki ;) , Carmamir 21/09/11 11:45
        a jakies ciekawe terenki ?

        W moim sasiedztwie niestety nie ma nic podobnego do terenow z PL :(

        No to się wkopałem...

        1. oo pewnie, ze ciekawe , Maverick 21/09/11 11:54
          u mnie na wiosce jest masa fajnych sciezek, jakies jeziorka itd. zaden hardcore, pelna rekreacja.

          1. to w takim razie jak bede mial jakies wolne , Carmamir 21/09/11 17:39
            i bede w poblizu to z checia sie wprosze :D

            No to się wkopałem...

            1. jestes zaproszony , Maverick 21/09/11 18:05
              takze nie musisz sie wpraszac :)

              1. Panowie , Demo 21/09/11 18:54
                Wy tu sobie nie róbcie prywaty bo będę zmuszony się dopisać :P

                napisalbym swoj config,ale sie nie
                zmiescil:(

  19. hehe, u mnie to wygląda tak , MTP 21/09/11 10:18
    pod dużą górę: przód 1, tył 1-3
    w terenie: przód 1-2, tył 2-5
    miasto: przód 2, tył 3-6
    szosa: przód 3, tył 5-8

  20. Jesteś anglojęzyczny? , Tig3r 22/09/11 10:08
    http://coachlevi.com/...to-bicycle-gears-shifting/

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL