Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Sherif 12:01
 » g5mark 12:00
 » maddog 12:00
 » petropank 11:58
 » rad 11:55
 » NimnuL 11:50
 » Artaa 11:48
 » Rybeck 11:47
 » burz 11:46
 » Wedelek 11:45
 » Markizy 11:45
 » P@blo 11:43
 » m&m 11:38
 » yanix 11:21
 » KHot 11:18
 » Jumper 11:17
 » Kenny 11:17
 » DYD 11:11
 » ligand17 11:05
 » Dexter 11:01

 Dzisiaj przeczytano
 41142 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[MOTO] I weź tu czuj się bezpiecznie na drodze , mikuś 31/03/11 14:30
http://www.youtube.com/watch?v=16HSfpoA4XU
Chyba nie było. Jak posłuchałem tego to chyba wstawię klatkę do clio;) Chociaż nie ma z czego żartować...

Błędów nie popełniają tylko ci którzy
nic nie robią...

  1. mam nadzieję, że taki h** straci prawo wykonywania zawodu , Killer 31/03/11 14:44
    i niech jeździ teraz osobówką wśród swoich wychowanków

    Kiedyś normą był ogół a nie margines...

    1. co to takiego , okobar 1/04/11 10:42
      h**?
      bo jak to o czym myślę to powinno być ch**

      AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
      GF 7600 GS, M2N4 SLI
      Win XP SP3

  2. przy zap... TIR'ze to ci g... pomoże. , fiskomp 31/03/11 14:45
    A tego cwela bym sam zamknął w 126p i zrobił na nim eksperyment psychologiczny.

  3. łokurwa! , bier 31/03/11 14:50
    życzę mu, aby jak najszybciej trafił pod „tira” wyszkolonego przez siebie... )-:

    bier

  4. kurde, , bier 31/03/11 14:52
    zapominam o tych cudzysłowach!

    bier

  5. to już wiem dlaczego , Chrisu 31/03/11 15:08
    kiedyś jak jechałem pustą drogą TIR nadjeżdżający z przeciwka zaczął na mój pas zjeżdżać... Na wysokości jego zderzaka prawym kołem jechałem po poboczu - 30 cm dalej były drzewa...
    Kierowca tylko się do mnie uśmiechnął...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. oni są panami dróg , laciak88 31/03/11 15:12
      oni mogą

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

      1. pieprzu pieprzu , bajbusek 31/03/11 15:36
        większość z nich jeździ bardzo dobrze ... tylko tatuśki osobówkami jeżdżą jak debile ... i stąd problem.
        Ja wiem, że jeden idiota wielkiej ciężarówce jest groźniejszy od 5 debili w mondeo z kratką albo naklejką "bejbyonbord" ale przewaga liczebna jest przytłaczająca.

        1. zauważ, że , laciak88 31/03/11 15:42
          osobówek jeździ więcej, a tir jest niezniszczalny dla małych. Widziałem kilka ciekawych akcji, które kierowcy ciężarówek odpieprzyli i uogólniając, pozwalają sobie na zbyt wiele.

          "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
          life's problems."

          1. Taka sam jest ... , Muchomor 31/03/11 22:54
            ... relacja między kierowcami osobówek, a pieszymi, a wielokrotnie czytałem tu dyskusje, w których kierowcy osobówek jakoś za cholerę nie chcą tego dostrzec. Jak to się role potrafią odwrócić.

            Stary Grzyb :-) Pozdrawia
            Boardowiczów

        2. pieprzu pieprzu... , Chrisu 31/03/11 15:48
          większość osobowkami jeździ też bardzo dobrze i co?
          _Nie_widziałem_ ciężarówki, która w terenie zabudowanym jechałaby 50 km/h , a poza nim na drodze jednojezdniowej 70km/h.

          Ostatnio moja luba na drodze do Wro zrównała się z ciężarówką podczas wyprzedzania. Luba miała 130 na zegarku. Puściła debila przodem.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. zgadzam się , Matti_2 31/03/11 20:41
            jak mogą jeździć dobrze skoro 100% z nich łamie przepisy?

          2. a nie 160km/h? , marcool 31/03/11 21:24
            jeszcze lepiej brzmi

            1. Tomaszu... , Chrisu 31/03/11 21:30
              zaraz mi napiszesz, że licznik przekłamuje? Tak przekłamuje - o 5km/h. A pewnie nie będziesz wierzył jak sam nie zobaczysz takiego idioty...

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              1. ja nie uwierze , biEski 1/04/11 00:52
                nigdy.:)

              2. wierzyć albo nie to można w Boga. , marcool 1/04/11 16:18
                Nie wiem nic o prędkościomierzu w Twoim aucie, wiem natomiast o ogranicznikach w ciężarówkach. Jak następnym razem zobaczysz Tira lecącego "130km/h" to od razu dzwoń na ITD, zapamiętaj! nie na śmieszną Policję, która gówno może i najczęściej boi się tachografów, tylko właśnie na ITD.

                A te 160 to od jednego mistrza na tym forum(ksywy nie pamiętam), który latał cysternami 160km/h :)

          3. powiedz mi , PaszkfiL 1/04/11 10:24
            jakim cudem TIR miał prędkość 130 km/h skoro 'kagańce są ustawione na 89' :D a do tego jest tachograf, w nowszych wozach już elektroniczny, gdzie tarczki nie wyjmiesz ;)

            o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

            1. a nie wiesz, że to można zdjąć? , Chrisu 1/04/11 10:30
              a tacho? Może stary miał...

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              1. Chrisu , PaszkfiL 1/04/11 10:43
                mój brat jeździ TIRem zawodowo... i pewnie że można to zdjać ... tylko Ty nie zdajesz sobie kompletnie sprawy z konsekwencji które za taki czyn można ponieść ...

                i o ile uwierze w TIRa jadącego 100km/h tak w 130km/h za ch....a ;)

                o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                1. i...? , Chrisu 1/04/11 11:04
                  tak jak z tego co może się stać jak taki "TIR" jedzie 80 w terenie zabudowanym...
                  Obiecaj mi tylko coś - jak zobaczysz takiego to mi uwierzysz, a nie będziesz myślał, że to statek obcych ;)

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                  1. a Ty mi odpowiedz na jedno zasadnicze pytanie , PaszkfiL 1/04/11 11:10
                    napisałeś :
                    "Ostatnio moja luba na drodze do Wro zrównała się z ciężarówką podczas wyprzedzania. Luba miała 130 na zegarku. Puściła debila przodem."

                    pytanie brzmi ... byłem przy tym ? siedziałeś na siedzeniu pasażera ? tylko szczerze ...

                    o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                    1. edziałem, wiedziałem... , Chrisu 1/04/11 12:40
                      Nie nie byłem przy tym.
                      Natomiast wyprzedzał mnie kiedyś idiota, kiedy jechałem 100km/h na drodze jednojezdniowej. Jechał za mną ok 5 km, po czym zaczął wyprzedzać. Pusty pewnie był, bo mu to dobrze szło. Jak byłem w jego połowie zaczął mnie spychać do rowu... Pojechałem za debilem, miałem wzywać policję, ale odpuściłem sobie...

                      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                      1. aha , Chrisu 1/04/11 12:41
                        wyprzedzał mnie ok 120 km/h.
                        Nie wierzysz? Przyjedź na DW 414 (jak skończą remontować ;) ) - przekonasz się co tam się dzieje...

                        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                      2. to całkiem sporo tłumaczy ;) , PaszkfiL 1/04/11 12:57
                        w 100 km/h uwierze ale w więcej już nie .... a co się dzieje na DW ... hmmm brat tamtędy jeździ i jakoś nie słyszałem o TIRach zapierdalających po 120 km/h ;] ciekawe dlaczego ... ;]

                        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                        1. ooo a jednak... już nie 89 a 100... , Chrisu 1/04/11 14:20
                          no widzisz...
                          To nie życzę mu spotkania z jakimś kamionem z idiotą na pokładzie...

                          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                          1. bo ... , PaszkfiL 1/04/11 16:00
                            100 da się wykulać z górki ... więcej raczej nie ...

                            o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                      3. a i idąc dalej ... , PaszkfiL 1/04/11 12:58
                        ... skoro TIR jechał 130 ... a Twoj Luba zaczęła wyprzedzać to nie ma się czym chwalić ... chyba żę maks dozwolona tam to 150 km/h ^^

                        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                        1. chyba nie wiesz, że , Chrisu 1/04/11 14:19
                          w PL max na autostradzie to 140 km/h

                          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                      4. no to wyprzedzał cie na 3:) , mikuś 1/04/11 14:59
                        tzn jak jego szoferka mija wyprzedzanego to liczy do 3 i wraca na swój pas a ty się martw dalej...
                        autentyk, znajomy mówił o takim czymś i jeszcze paru innych manewrach praktykowanych przez jego kolegów. on sam nie wiem czy jeździ podobnie

                        Błędów nie popełniają tylko ci którzy
                        nic nie robią...

      2. jak jadę , Nikita_Bennet 31/03/11 15:43
        pandą to niestety są panami dróg.
        Jak jadę ciągnikiem z żółtym kogutem to oni zjeżdzają bo ja dojeżdzam do krawędzi droga/drzewa i mam to gdzieś - niech wali w osprzęt za ciągnikiem bo mi się wiele nie stanie ale on szefowi/policji się nie wytłumaczy.

        nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

      3. O tak w temacie , Bitboy_ 31/03/11 16:40
        http://www.youtube.com/watch?v=-0TXu_6ahkw
        miał fart..

        9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
        Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
        ,FraDesION660P

        1. Nie wiadomo ... , Muchomor 31/03/11 22:56
          ... tylko jak z kierowcą, któremu nie udało się wypaść...

          Stary Grzyb :-) Pozdrawia
          Boardowiczów

  6. klatka Ci niestety niewiele pomoże.... , carlosA 31/03/11 16:03
    http://nasygnale.pl/...wiadomosc.html?ticaid=6c0b7
    Przerażający jest stan tego co jeździ na polskich drogach, w rzeczonym przykładzie całkowity brak hamulców, przeglądu etc.... A co do kierowców tirów nie ma co uogólniać, większość z nich porusza się też osobówkami, mają żony dzieci, które poruszają się osobówkami, w większości są to dobrzy kierowcy, ale niestety jak w każdej grupie znajdą się idioci, nawet jak widać instruktorzy (imho facet powinien ponieść surowe konsekwencje łącznie ze sprawą o namawianie do przestępstwa).

    #whatever

  7. gówno wiecie , gorky 31/03/11 16:17
    Jeździłem sporo ciężarówkami (chociaż tylko jako pasażer) i z perspektywy dwóch metrów nad ziemią inaczej to wygląda.
    Z tego co widzę to w tym szkoleniu nie ma mowy o wjeżdzaniu w osobówki dla zabawy, tylko o tym co zrobić jak taki orzeszek zajedzie Ci drogę - a to dwie zupełnie inne rzeczy.

    Za sobą masz 40 ton ładunku, który niejednokrotnie w przypadku ostrego hamowania może przebic kabinę i ciebie na wylot, może Cię wynieść na drugi pas na czołowe zderzenie z pięcioma samochodami, możesz uderzyć naczepą w autobus pełen dzieci.
    I wiedząc o tym musisz nagle podjąć decyzję co robić kiedy nagle jakiś łamaga zajeżdza Ci drogę, albo co częstsze - wyprzedza i zaraz potem wciska hamulec do deski bo mu się przypomniało że musi zjechać na stację którą właśnie mija.
    I w najlepszym wypadku z ciężarówki się wysypie ładunek albo stanie w poprzek drogi, a gość w osobówce spieprzy i szukaj wiatru w polu.

    Dostrzegacie różnicę między drogą hamowania półtoratonowego samochodziku a czterdziestotonowego ciągnika z naczepą? Ja na codzień też jeżdżę osobówką, ale inaczej patrzę na ciężarówki odkąd zobaczyłem jaką bezwładność może mieć taki skład.

    A jak czytam o tirach lecących 130km/h to mi się śmiać chce - no chyba że z górki na luzie przy wyłącoznym silniku.

    1. chyba jednak duuużo spałeś jadąc... , Chrisu 31/03/11 16:23
      Po pierwsze ładunek powinien być odpowiednio zamocowany - a nie że "nie będę hamował bo mi się przesunie".
      Po drugie - wyjedź na POLSKĄ autostradę i sam zobaczysz...
      Po trzecie. Słyszałem nagraną rozmowę na CB. Jechał koleś wanną z kamieniem. Pod górkę wlókł się jak diabli (przy górze św Anny) - bo był pełny. Na CB hasło - "zepchnij ktoś tę wannę, bo się wlecze jak cholera". Po kilku minutach, kiedy nagrywający to dojechał - wanna już była poza autostradą...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. hehe , gorky 31/03/11 16:29
        jak się jedzie patelnią z piaskiem to nie ma problemu, ale takie np. pręty stalowe albo laminaty to są ogromne masy, gigantyczna bezwładność i za małe tarcie żeby mieć możliwość całkowitego unieruchomienia tego przy opóźnieniach występujących podczas hamowania

        a że psychopaci się zdarzają to wiadomo - ale ja mówię o tym konkretnym przypadku i konkretnym nagraniu, gdzie jest mowa co robić jak osobówka zajedzie Ci drogę

        zadam Ci takie dośc brutalne pytanie: jak jedziesz samochodem z rodziną i nagle pod koła wjeżdża Ci pijany rowerzysta a z naprzeciwka jedzie ciężarówka to ładujesz się na czołowe z ciężarówką czy uderzasz w debila który nie potrafi zadbać o własne bezpieczeństwo?

        1. Jasne , Bitboy_ 31/03/11 16:44
          bo każdy kierowca ma możliwość jasnowidzenia i wie że rowerzysta jest PIJANY.. ;)

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

          1. jak nie jest pijany , gorky 31/03/11 16:48
            i nagle wjeżdza Ci pod koła to chyba tym gorzej o nim świadczy, nie?

            zresztą nie chodzi o czepianie się słów tylko o ukazanie skali - zamiast 'pijany rowerzysta' wstaw sobie 'nieodpowiedzialny wyborca PO' albo jakikolwiek obiekt o masie kilkadziesiąt razy mniejszej od Twojego pojazdu

      2. Znou sie naraze ale wyklaruje sprawe: , ptoki 31/03/11 21:51
        Primo: Jak juz napisano tam nie ma mowy o carmageddonie a o tym ze osobowka idzie na czolowke.
        Secundo: gorky ma na mysli ladunek na naczepie. Wyobraz sobie ze jedziesz w rzadku i 5 samochodow przed toba jakis cwok idzie z tirem na czolowke. Co wolisz:
        -zeby rozwalil tego cwoka i sie zatrzymal kontrolowanie?
        -zeby dostal ezyka i rozpi****l caly twoj rzadek razem z toba i jeszcze trzema za toba nie liczac cwoka ktory szedl na czolowke?
        -zeby poswiecil swoje zycie za cwoka i pojechal w pobocze (drzewo, rów, cotamjeszcze)?

        Mam nadzieje ze wyraznie wyjasnilem rzeczywistosc.

        I z dedykacja dla bodajze Dabrow-a:
        Ludzie rozumcie co wam cwoki pod oczy podtykaja bo co chwile widze inteligentnych ludzi klocacych sie jak idioci...

        1. dzięki piękne za dedykację , Dabrow 31/03/11 23:01
          ale trafiłeś przysłowiową kulą w płot - akurat tutaj pisałem pooooosta nt. właśnie tego że taki kierowca wcale nie ma łatwo i wyrwany z kontekstu fragment może szokować (owszem jest też sporo debili wśród kierowców powyżej 3,5 tony - tak samo jak wśród tych poniżej), ale suma sumarum dałem sobie spokój - się mnie nie chce (-;

          !!!!!TO JEST SPARTA!!!
          !Tu się nic nie zmienia!
          ------dabrow.com------

          1. Ale to byla taka mila dedykacja. , ptoki 1/04/11 12:43
            Bez zlosliosci :)

            1. spoko , Dabrow 1/04/11 14:41
              umiem czytać ze zrozumieniem (-;

              !!!!!TO JEST SPARTA!!!
              !Tu się nic nie zmienia!
              ------dabrow.com------

    2. a, żeby nie było , gorky 31/03/11 16:24
      też uważam że duże ładunki powinny być wożone koleją, a ciężarówki to tylko od stacji najkrótszą drogą do miejsca docelowego

      ale póki jest jak jest to warto wziąć pod uwagę że nie każdy uczestnik ruchu ma drogę hamowania ze 100km/h rzędu 40 metrów.

      1. bo 100 km/h nie jest dla ciężarówek! , Chrisu 31/03/11 16:29
        przy 80 km/h _pełna_ i SPRAWNA ma drogę hamowania ok 45 m. Więc?

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. hehehe , gorky 31/03/11 16:36
          z 80km/h do zera to osobowy pewnie w 30-35 metrów zahamuje (nie chce mi się sprawdzać), czyli jakieś 10-15 metrów mniej

          a wystarczy żeby droga hamowania ciężarówki była dłuższa o długość samochodu osobowego przed nim żeby wjechać takiemu w tył, nie mówiąc o pchaniu go przed sobą przez pozostałe 10m

          1. a bezpieczna odległość? , Chrisu 31/03/11 16:37
            wiesz co to nie?

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. w kontekście , gorky 31/03/11 16:41
              osobówki ktora się wpycha przed skład i nagle hamuje (bo o tym chyba cały czas mówimy) to raczej nie do mnie to pytanie

              nie będę Cię przekonywał, ale jak będziesz miał okazję to przejedź się czymś większym, myślę że zrozumiesz o co chodzi

              1. dobra dobra... , Chrisu 31/03/11 20:48
                w takim kontekście OK - to chyba logiczne...
                ALE. Nie masz pojęcia ile razy ciężarówka w zabudowanym podjeżdżała mi na zderzak i jechała 2m za mną...

                /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      2. gorky ma troche racji , MayheM 31/03/11 16:33
        czesto osobowki wbijaja sie przed ciezarowki, na czolowke, pomiedzy, jak leci, zajezdzaja droge itp. I gosciu slusznie im prawi zeby walili w takich debili. Rozumny kierowca TIRA bedzie wiedzial o co chodzi, a jak ktos jest debilem, to zaden wyklad nic mu nie da.
        Nie ma tam wzmianki o waleniu w normalni jadacych tylko mowa o tych, co wyskakuja na 'solowke'. Calosc wycieta z kontekstu.

  8. to jest dosyc kontrowersyjny temat , PaKu 31/03/11 16:50
    zarowno w osobowkach jak i tirach zdarzaja sie swiry, ale tez i dobrzy kierowcy wiec nie ma co uogolniac.

    Kiedys slyszalem o takim przypadku, gosciu odebral niedawno prawko i postanowil poszanowac przed kolegami - wyprzedzanie na trzeciego i jazda na dzide - wytrzymywal do konca kazdy gdzies tam uciekal. No ale po jakims czasie mial przed soba cysterne

    Kierowca cysterny mowil, ze mial 3 wyjscia -
    1) zjechac na lewy pas i zabic bogu ducha winnych ludzi
    2) zjechac na pobocze gdzie byl row i drzewa - prawdopodobnie sam by sie zabil
    3) jechac prosto na czolowke z tym gostkiem

    Wybral 3 opcje, gosc z kolegami zgineli, kierowca ciezarowki przezyl.

    bez podpisu

    1. co do przykładu , laciak88 31/03/11 16:54
      gdyby nie drzewa, to wszyscy by żyli

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

      1. aż mnie skręca jak czytam takie wypowiedzi , gorky 31/03/11 16:57
        nie 'gdyby nie drzewa', tylko gdyby nie IDIOTA i DEBIL który miał ochotę się zabić, a przy okazji zabił innych

        no ale to właśnie jest typowe myślenie niestety...

        1. miałem napisać , laciak88 31/03/11 17:01
          "abstrahując od głupoty kierowcy osobówki", ale widzę, że nie wszyscy się domyślili

          "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
          life's problems."

          1. właśnie nie abstrahując , gorky 31/03/11 19:12
            bo gdyby na poboczu nie było drzew to dalej najrozsądniejszym wyjściem jest jazda na czołówkę

            Nagła zmiana toru jazdy kilkudziesięciotonowym ciągnikiem z naczepą to manewr którego się nie wykonuje, bo skutki mogą być opłakane.
            I po to są właśnie takie szkolenia jak to z filmu, żeby wykorzenić nawyki z małych samochodów, gdzie instynktownie odbijesz kierownicą i w najgorszym wypadku dachujesz. A tutaj możesz naczepą sprzątnąć cały autobus i trzy samochody przy okazji.

            1. można , laciak88 31/03/11 19:21
              ale co byś zrobił: wjechał do rowu/na pole i zniszczył cały towar czy zabił kogoś i miał problemy psychiczne?

              "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
              life's problems."

              1. jeśli statystycznie , Demo 31/03/11 19:24
                większą szansę przeżycia mam idąc na czołówkę zmiatając idiotę jadącego pod prąd, niż atakowanie rowu, to oczywiście czołówka.

                napisalbym swoj config,ale sie nie
                zmiescil:(

                1. też tak uważam , laciak88 31/03/11 19:35
                  ale dlatego wyidealizowałem sytuację - brak drzew, jakiś rowek lub pole

                  "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
                  life's problems."

              2. nie rozumiesz , gorky 31/03/11 19:32
                nie chodzi o zniszczenie całego towaru, tylko o to że możesz zabić następne 40 Bogu ducha winnych osób jeśli naczepa zacznie sunąć w poprzek drogi

                zresztą oprócz mnie to samo piszą Demo i PaKu - ale niestety większość kierowców osobówek nie ogarnia wyobraźnią bezwładności kilkudziesięciu ton i stąd bierze się 90% wydumanych 'problemów' przy konfrontacji 'ciężarówka vs osobowy'

                1. rozumiem o co ci chodzi , laciak88 31/03/11 19:34
                  ale to nie film z usa, żeby po obrocie kierownicą od razu przyczepa/naczepa stanęła bokiem z podskokiem. Zapewne w jakimś stopniu da się uciec.

                  "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
                  life's problems."

                  1. .) chyba sie sam naogladales , Deus ex machine 31/03/11 22:37
                    filmow .) dobrze pisza. A jak Ty jadac, osobowka z przyczepa, nagle zmienisz tor jazdy, to ta malutka przyczepka oczywiscie poslusznie pojedzie Twoim torem? Czy Ty wiesz co to zaladowana paka? Czy Ty wiesz jak "inaczej" jezdzi sie zwykla paka, a jak inaczej prowadzi sie cysterne? Zobacz do podrecznika z fizyki, do podstaw mechaniki i zobaczysz, ze TO NIE JEST takie proste. I najmniejsze szkody, beda jak walnie na wprost.

                    "Uti non Abuti"

                    1. hehe, podobny watek jest na pl.misc.samchody , Kenny 31/03/11 22:47
                      a w nim ciekawy post:

                      Miałem znajomego który woził m.in. chlor. Miał oficjalny prikaz - jak coś ci wyjedzie z bocznej uliczki to walisz w przycisk blokady siodła, trzymasz kierownicę i się przebijasz.
                      Ryzyko rozszczelnienia cysterny z chlorem, i wytrucia ludzi w promieniu kilku kilometrów uzasadnia ofiary.

                      Zreszta tam jakos podejscie do tematu jest zgola odmienne... :)

                      .:Pozdrowienia:.

                      1. słusznie , Artaa 31/03/11 22:50
                        nie ma nic głupszego niż w imię ratowania 1 idioty, ranić i zabijać wielu postronnych.

  9. nie wiem o co całe halo , Demo 31/03/11 17:55
    Wykładowca może przedstawia sprawę w nieco brutalny sposób, ale to nie jest wykład "jak nabić max killa na szosie" tylko "jak wybrać mniejsze zło".

    1. TIRowcy robią miesięcznie tyle co przeciętny kierowca rocznie- nie wciskać kitów, że nie umieją jeździć.

    2. TIRowcy są pod presją pracodawców którzy wyciskają z nich maxymalnie obcięte czasy przejazdów. Tak wiem, to ich nie tłumaczy, ale każdy chce paczkę/ chleb/ ciuchy/ paliwo bla bla bla na czas.

    3. TIRowcy są na drodze w pracy. Osobówka jak dojedzie na zakupy/ urlop/ do qmpla 30 min. później to mu się nic nie stanie a jak ciężarówkę tachograf zatrzyma w szczerym polu to jest w czarnej dupie.

    4. Z mojego doświadczenia osobówki wycinają o wiele więcej durnych numerów na drodze niż TIR'y. Nie wiem jak wygląda statystyka w skali ilości pojazdów, ale generalnie osobówki "panują".

    5. Jak Paku wyżej opisał. Zblokowanie kierownicy i modlitwa by po czołówce TIR nie zmienił kierunku jazdy to najbezpieczniejsze wyjście. Jak zacznie kręcić lewo/ prawo na drodze to naczepa może pozamiatać kolejne auta, a tak najprawdopodobniej skończy się na 1 i zginie idiota który sam się pcha śmierci w objęcia.

    PS. Bardzo rzadko się zdarza, żeby TIR nie umożliwiał mi w miarę możliwości drogowych wyprzedzenia jeśli taki manewr sygnalizuję. Jak nie zjeżdża, to najprawdopodobniej pobocze nie jest na tyle pewne. Rozumiem, nie denerwuję się i nie napinam.

    Peace.

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

    1. Zgadza sie. Otusza mnie to ze jednak tym watku paru ludzi zrozumialo , ptoki 31/03/11 21:58
      nagrany po kryjomu material.

    2. chodzi o to, jak manipulować barankami , bodeq 31/03/11 22:13
      a wykład daje tvn.
      Na szczęście nie wszyscy łykają jak młode pelikany.

  10. jupi, ja sie czuje bezpieczniej , Kenny 31/03/11 22:42
    przynajmniej wiem, ze po takim szkoleniu kierman nie zrobi scyzoryka na moj pas bo mu dziadek spod kosciola wyjechal...

    A jeszcze bardziej powaznie... Dziwie sie narzekajacym na tiry - mozna im zarzucic, ze zbyt wolno wyprzedza blokujac pas, ze zbyt pozno sie schowa... Ale jak sie jedzie przez Polske iles godzin, iks razy wiecej kuriozalnych sytuacji powoduja idioci w osobowkach.

    A juz najmilej wspominam spotkania z tirami w nocy - dlugie, krotkie, kierunkowaskazy... pelna wspolpraca i zrozumienie. A osobowki - szal w oczach i pruje majac wszystkich w dupie.

    .:Pozdrowienia:.

    1. tak , PaszkfiL 1/04/11 10:41
      tu się z Tobą zgodzę, w nocy widać jak kierowcy ze sobą współpracują ...

      długie lecą za każdym razem gdy drugi tir wyprzedził i może już wjeżdzać przed tira wyprzedzanego ...

      mój brat jest kierowcą spedycji międzynarodowej ... jeździłem z nim swego czasu bardzo często ... znam obie strony medalu ...

      o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

  11. Tragedia, gorzej niż pelikany. , Bart 1/04/11 11:25
    Łykacie wszystko łacznie z gównem i się jaracie.
    Dam wam nowy temat, na kursie ratownictwa WOPR każą walić klienta w mordę i to solidnie !
    To jeszcze mało, jak mu żebra połamiesz to dopiero jesteś gość - znaczy, że dobrze wykonałeś swoją robotę.
    Ratownicy WOPR to brutalne, sadystyczne zboki i nikt się tym nie przejmuje - SKANDAL!

    1. W TV pokazali , slanter 1/04/11 12:06
      czyli musi być ważne. Żal dupę ściska.

      owoc żywota twojego je ZUS

    2. OMG i weź tu na basen idź , Demo 1/04/11 20:13
      i czuj się bezpiecznie pod okiem ratownika !!

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL